Legenda: 1.barva = Quake-CZ novinky,
2.barva = české novinky,
3.barva = světové novinky
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY a VELKÉ ZMĚNY Quake-CZ:
21.12.1998, Commander Keen
v síni slávy, sekce "síň slávy"
16.12.1998, překlad IRC rozhovoru
s id Softem, sekce "id Software"
5.12.1998, úvaha TOP 50, sekce
"ostatní"
28.11.1998, recenze Sin, sekce
"recenze"
23.12.1998, středa
22:30
- Q3A soon?
- To co nečekali ani největší optimisté se stalo skutkem . Zatímco bylo
mým soukromým odhadem termínu vydání září 99, zdá se, že to až tak dlouho
trvat nebude. Paul Steed totiž na v jedné z live show prohlásil, že je
v současné době Q3 Arena ve velmi hratelném stavu, takže bychom se mohli
dočkat "test" verze již za měsíc. To je samozřejmě skvělé, nicméně připomínám,
že to
- Team Fortress II
- Značná mela se v posledních dnech odehrála
okolo Team Fortressu, multipalyerové úpravy na Half-Life technologii. Zatímco
byl totiž první díl (pro Quaka 1) zadarmo, druhý byl původně plánován jako
komerční add-on k Half-Life a nyní se dokonce rozhodlo, že půjde o samostatnou
a plnohodnotnou hru, což se komunitě příliš nelíbí. Důvodem byl rozsah
změn, který si prý vyžádá velké zásahy do technologie. Souvisí s tím samozřejmě
i licenční změny, takhle budou muset autoři TF platit nejen plnou cenu
za Q engine, ale i za úpravu Half-Life. I když - přestože úpravu tvoří
stejní lidé, kteří pracovali na jedničce, všude se (zřejmně z rekalmních
důvodů) jako autoři uvádějí. Naší pirátské veřejnosti by to mohlo býti
jedno, ovšem chyba lávky - plnohodnotné hry jsou vždy rozsáhlejší a kvalitnější
než mission packy, takže nepřijdeme zkrátka.
- Merry Xmas - Zítra aktualizace nebude,
takže prosím přijměte mé přání příjemného prožití celých svátků. Před koncem
roku se samozřejmě ještě uvidíme, příští aktualizace by měla být 26. nebo
27. prosince.
- Krátce
- Podle zdrojů z Ravenu vyjde "expansion pack" pro Heretica II jen pár
dní po Novém roce! Prázdniny si udělali i v Epicu, jejichž patch 221 na
Unreal vyjde také v příštím roce, pracuje se naopak ve Valve, kteří vydají
Half-Life upgrade v nejbližších dnech **
Nová betaverze QW je na www.quakeworld.net.
** Romero začíná
pomalu ale jsitě zacelovat rány po odcpadlících z Daikatany - včera oznámil
nové čtyři přírůstky, v některých případech jde o designery z Anarchronoxu,
ale co na tom, když jde například o Iikku Keranena (na 5years.doomworld.com
byl vyhlášen nejlepším tvůrcem levelů Doom éry. Další je Killcreek, známá
to tvář ;-).**
21.12.1998, pondělí 22:30
- Commander Keen - V sekci "Síň slávy"
najdete novou hru - Commander Keen, jehož příběh jsem sepsal u příležitosti
osmiletého výročí, které uplynulo před týdnem. Věřím že se pobavíte, je
to zkrátka kategorie oldies but goldies ;-).
- Heretic II map-pack
a návod - Raven Software vydal všem hráčům
Heretica II jako vánoční dárek map-pack, kompilaci čtyř deathmatchových
úrovní. Najdete je ZDE
(1,7MB) - soubory v archivu umístěte do adresáře heretic2/base/maps/ (je
třeba jej vytvořit). Kupodivu však tento map pack není onen "enhancement
pack", na kterém Raven nyní pilně
pracuje - to bude zřejmě nějaký rozsáhlý projekt s CTF či jinou zajímavou
úpravu. Kdoví kdy se ho dočkáme, třeba jde o komerční datadisk, i když
tomu moc nevěřím. Na hexen2.com navíc všichni zoufalí hráči Heretica II
najdou kompletní
walkthrough. Přijde vhod, sám jsem dosti bloudil.
|
Affiliated
Sites
QuakeChannel
Stránka s podobným zaměřením jako
Quake-CZ, snad jen ne tak obecně zaměřená a lépe graficky vydařená.
Quake-CZ Host Sites
MVS
Martinkova Výsledková Stránka obsahuje
novinky z české i světové quake scény mírně bulvárního ražení.
NecroRaisers
Domácí stránka prvního a zatím
nejproslulejšího českého (resp. Zlínského) klanu.
Crusader
Bot
Homepage botu od českého autora,
Marka Rabase
KasCam
Homepage kvalitního českého modu
od Karla Šuhajdy ke Q1 umožňující přehledné nahrávání dema kamerou
The
Radiant Nails
Homepage nově vzniklého ambiciózního
českého klanu
Quake
Demo Cup
Dlouhodobý projekt o nejlepšího
Quakera vycházející z dílčích soutěží.
Kleptomanova
Quake-C
Kleptomanova homepage s pravidelnýmmi
aktualizacemi - nové levely, boti apod.
ShutDown
První slovenský Quake klan z Bratislavy.
|
- Q3A IRC
- Brian Hook z id Software opět navštívil IRC, aby uklidnil rozzuřenou
komunitu, která nedokázala pochopit, jak se to vlastně má s tou editovatelností.
Mnoho hráčů mělo obavy, že naprostá otevřenost pravidel povede k jakési
anarchii - každý server bude mít jiné nastavení, všichni budou hrát něco
jiného a nikdo nebude vědět kdo je nejlepší ;-). Brian argumentuje především
existencí několika standardních pravidel a zmiňuje pár dalších zajímavých
argumentů. Tím nejdůležitějším je podle mého názoru samotný závěr - to
co má ráda komunita není to "jediné správné". Kompletní upravený záznam
návštěvy najdete ZDE
na VoodooExtreme.
- Single Player level týdne - Tento týden
to bylo s vydáváním slabší, jak se však nechal slyšet LTDan
(autor skvělé single-player level stránky), v nejbližších dnech mu ohlásili
vydání nových kousků dva prominentní autoři, takže se zřejmě máme na co
těšit. Prozatím si užijte u Emerald
Mountain Wipeout (1,9MB) od Tore johansena, což je unit čítající dvě
skvělé úrovně velmi vysoké kvality.
- Krátce
- Vyšel source-code pro Sin (mirrory),
vyšla i verze 1.1 Sincestu,
editoru misí pro Sin. **
A ještě k Ritualu, zatím to není ověřená zpráva, ale Levelord prý oznámil
že další chystaná hra od Ritualu, FAKK2 bude third-person. **
Tým BlackOmega vydal nehratelné
demo svého Q2 mission packu.
18.12.1998, pátek 19:45
- Dawn of Darkness
- Tým Ward Six Entertainment byl
bohužel nucen oznámit odložení vydání jejich "ultimátní" Total Converse
Dawn of Darkness. Původně jsme se jí měli dočkat již v prosinci, v současné
débě to vypadá "nejdříve v lednu". Vedle odchodu level designera do ION
Stormu je hlavním důvodem zpoždění v nutnosti ověřeí kvality produktu ze
strany id Software. Já jen připomínám, že je Dawn of Darkness fantasy úprava
určená primárně pro single-player, že na ní jako lead programmer pracuje
Marek Rabas a že se o ní více věcí můžete dočíst buď na oficiální stránce
Ward Sixu, nebo na Markově stránce
www.quake.cz/bot/, kde sice dříve
začal s vlastním botem, ale nyní čas od času informuje i novinkách z DofD.
- Unreal Tournament
II.- Jen jsem včera zalehl, objevili se nové
informace - Next-Generaton na to šli jinak než ostatní a nespokojili se
s pouhým opsáním press releasu - jejich rozšířený text je ZDE.
Přímo od Marka Reina vydolovali nějaké nové informace, které shrnu spojením
"rychle uvařená kopie Quake 3 Areny". Pokochejte se alespoň celkem symatickými
screenshoty: 1,
2,
3,
4
(ten je nejlepší;) a 5.
17.12.1998, čtvrtek 22:30
- Unreal Tournament
- <press
release> Konečně jsme se dočkali oficiální zprávy o tom, že GT
Interactive bude distribuovat druhý díl Unrealu a Unreal Tournament.
V tiskové zprávě je řada nových informací i spousta toho co již víme, vše
však pro jistotu znovu shrnu. Na pokračování Unrealu bude pracovat Legend
Entertainment (v současné době chystají Wheel of Time), spolu s Epicem
se navíc budou podílet na oficiálním mission packu k Unrealu, který by
měl vyjít na jaře 99 (o jeho obsahu jen velmi stručné "více než 10 původních
levelů", což je ubohost). Epic se v současné době plně soustředí na Unreal
Tournament, což je taková "chudší" obdoba Quake III Areny. Podle stručné
charakteristiky však nejde o pouhý add-on, chystají se nové zbraně, automatický
je samozřejmě kompletně předělaný herní systém a mapy - díky botům od Polgeho
by to nemusel být úplný propadák, ale Quake III Arena je jen jedna. Tournament
verze by měla být, podobně jako mission pack, dokončena na jaře příštího
roku. Ve vyjádření se úplně ztratil editor, který také původně chtěli vydat
(na jeho stránce
na gtgames.com je "coming in 98"), ale čert ho vem - daleko více než vše
nyní ohlášené mně, věčného šťourala zajímá, co hodlá Epic dělat po dokončení
Unreal Tournamentu - Legend pro ně tvoří dvojku, takže vše nasvědčuje úplně
nové technologii.
- Shogo addon
- <press
release> Neznámá firmička s hardwarovým názvem - AztechNew Media ohlásila
vývoj oficiálního mission packu pro Shogo s podtitulem "Legacy of the Fallen"
- k vydání v dubnu 1999. Aztech se specializuje na mission packy (např.
Starcraft), takže mnoho nečekejme. Chystají použít 6 nových postav a 8
mechů, 8 protivníků a 8 zbraní. Co mne však zaujalo nejvíce je jakýsi originální
systém postupu ve hře, který vám dá od začátku přístup k takřka všem misím
a je jen na vás v jakém pořadí je hrajete. Zajímavá myšlenka, uvidíme jak
se ujme a především - jak jí zkazí ;-). Mimochodem, již v červenci byl
ohlášen první mission pack pro Shogo - chystá jej Instant Access a hotov
má být být tři měsíce po hře, tedy již v lednu.
A když už jsme u Shoga, mám tu pár dalších novinek.
Byla vydána plně funkční verze 1.0 CTF modifikace, pojmenované "Sticks
´N Stones". Stahnout si jí můžete ze Shogotech.
Zajímavé je, že odborníci hodnotí multipalyer Shogo velmi kladně - na Lanparty
a Loonygames byla hra svorně vyhlašena "deathmatch hrou roku" - to můžete
koneckonců sami vyzkoušet v nově vydaném multiplayer
demu. Shogo tedy bylo a je poměrně úspěšné, v mém případě příliš nezabodovalo,
nicméně je fakt, že deathmatch jsem nezkoušel - názory Lanparty však plně
respektuji a trochu mi to hlodá v mozku, asi to vyzkouším ;-).
- Q2CTF not DEAD!
- Quake II CTF je nemsrtelný, to všichni víme, ale oficiální mapy, i když
jich je celkem dost, mohou už omrzet, takže přijdou na řadu externí a mezi
nimi je zase těžké vybírat. ulehčili nám to autoři War-Packu, kteří na
internetu vybrali pět podle jejich názoru nejlepších level a seskupili
je do jednoho paku. Jde o Wargrounds, StarCTF2, Head-On, Last Stronghold
a The Subworld. Vřele doporučuji! Více informací včetně downloadu na oficiální
sajtě.
- Nová verze GLDoomu
- Venku je i nová verze GLDOOMu. Ve
verzi 0.94D je opravena funkčnost myši (sensitivita) a pár dalších bugů.
Bruce Lewis se navíc nechal slyšet, že je již zhruba 15 zájemců o překlad
do jiných jazyků, našel se i překladatel do češtiny což je skvělé ..
- Krátce
- Na shugashack.com jsou tři "screenshoty"
(dá-li se to tak vůbec nazvat) z Q3A. **
Byla vydána nová verze QuakeWorldu,
2.33!! ** Heretic
II je v mých očích stále lepší, zpětně na něj vzpomínám opravdu skvěle
- proto mne potěšil záměr Raveu vydat jakýsi "enhancement pack", což bude
zřejmě nějaký add-on podobný point releasu id id Softu - nové levely apod.
Zde je screenshot.
** Na anglickém GameSpotu je nové preview
Max Payne - v textu nci zajímavého, jsou zde všk nové obrázky. **
Nevím jaký máte z operace Pouštní liška pocit vy, ale já jsem si jist,
že amíci nasadili novou smrtící zbraň BFG. Posuďte
sami ;-))). **
Byla vydána GameSpy verze 2.06, která
nově obsahuje podporu Half-Life. **
16.12.1998, středa 23:50
- Q3Arena IRC - Zatímco američani útočí
na Saddáma, já pilně překládal rozhovor s Brianem
Hookem na IRC. Najdete jej v sekci "id Software". Brian zde návštěvníkům
EFnetu a kanálu #quake3arena odpovídá na všetečné otázky, kromě řady nepodtatných
věcí je zde i pár zajímavostí. jinak se samozřejmě omlouvám za stručný
update, ale chyba není na mé straně - od pondělka se nic neděje ...
15.12.1998, úterý 23:40
- Q3Arena news
- A je tu opět pár nových informací o Quake Areně - v první řadě včera
navštívili Brian hook, Zoid a Distruptor IRC a odpověděl na desítky zajímavých
otázek. Rozhovor
je to natolik zajímavý, že jsem se jej rozhodl přeložit - překlad by měl
být hotov zítra. Brian Hook dále ve svém planu
nastínil šance jednotlivých akcelerátorů.
- Krátce
- Na GameSlice se objevil skvělý editorial
o trendech, které hráče čekají příštím roce. Především bod 4 stojí
za přečtení. ** Včera
bylo další výročí - Commander Keense dožil osmi let.
** 3dfx zakoupili společnost STB. **
Poseidon, 3d akční strategie od JRC (viz
již trochu postarší preview v sekci "recenze") našel nový název - od dnešního
dne se jmenuje Flashpoint. **
Patch 221 pro Unreal se blíží, měl by být k dispozici ještě tento týden.
Z toho vyplývá stále se blížící finální patch a sharewarová verze.
13.12.1998, neděle 23:20
- Odchod z Ritualu
- Po Charliem Wiederholdovi, který se přemístil
do 3D Realms došlo k dalšímu oslabení jinak silného týmu Ritual Entertainment.
Tentokrát je jím Mathias Worch, známý autor mnoha kvalitních úrovní pro
Quaka, včetně dosud nejlepšího "free" add-onu Beyond Belief (recenze v
sekci recenze;-). Matthias opouští Ritual a míří do Legendu,
kteří právě pilně dokončují Wheel
of Time. Snad ani nemusím dodávat, že bude po dokončení Wheel of Time
vyvíjet druhý díl Unrealu. Legend se kromě Matthiase Worcha posílil ještě
dvěmy dalšími tvářemi, v obou případech neznámými.
- Half-Life návod
- Máte-li potíže s dokončením Half-Lifu, nemusíte čekat na návod, který
se zde objeví ke konci ledna. Pokud tedy umíte anglicky, vězte že se kompletní
walkthrough objevilo na GameSpotu. Kromě průvodce od začátku do konce
zde najdete popisy zbraní, monster a všeho možného, cheaty a tipy. K dispozici
je i off-line verze do Adobe Acrobatu (nikoliv zadarmo;-).
- Unreal patch 220
- Před pár dny jsem se tu zlobil na Epic
a jejich starost o Unreal a hle, zdá se, že se něco hýbe. Předně vyšla
verze 220, o které zasvěcení tvrdí, že konečně opravuje chyby a dělá z
Unrealu to co si zaslouží. Dále bylo ohlášeno, že se v současnosti připravuje
další betapatch a pot již přijde na řadu oficiální patch spolu s shareware
verzí hry. A nyní k patchi - předně překvapivě konstatuji, že až jde jen
o betaverzi, kromě opravených chybek je tu i spousta nových funkcí - například
tři nové deathmatch styly (Classic, Hardcore a Turbo). Ona stovka opravených
bugů (zde je readme
s výčtem) potěší jistě každého, jedinou nevýhodou je nekompatibilita s
již vydanými add-ony, které tedy budou muset jejich autoři přepracovat.
Toť asi vše, více info na unreal.epicgames.com,
zde je pár mirrorů (bohužel žádný z Evropy jsem nenaše) - CDROM.COM,
Bitchlips, Epic
(všechny 6,4mb).
- Nový Unreal-engine
projekt - Znenadání se objevil nový projekt,
který využívá technologii Unreal. Tedy, předně není zdaleka jisté, že jde
o komerční hru, vše je totiž docela podivné (v lepším případě originální).
Firma Zen Tao Interactive oznámila,
že v prvním čtvrtletí příštího roku vydá speciální preview verzi hry Wing
Chun Kungu Fu Trainer, což je skutečně to co hlásá název - virtuální trenér
východního bojového umění. Demo bude následovat zhruba v polovině roku.
Více opravdu nevím a netroufám si nic odhadovat. Zpráva pochází z VoodooExtreme,
takže pokud chcete více, čtěte.
- Single Player level týdne - Tentokrát
tu mám jednu jedinou mapu, která mne dokázala zaujmout. nemohu sice říci,
že by patřila mezi zlatý fond, rozhodně je však dostatečně originální.
Hlavní předností je fakt, že není pouze a jen o střílení, ale v nemalém
rozsahu především o překonávání chytáků a pastí. Autorem úrovně The
Rat (1,5mb) je člověk, který si říká RMC. Výtvor sicemá chyby, ale
je dostatečně zábavný a především - je tím nejlepším co se v tomto týdnu
objevilo.
- GLDoom
- Ještě tu mám nějaké to dodatečné info k GlDoom patchi. Jak mne několik
z vás správně opravilo, NEJDE o 3DFX patch, ale o OpenGL patch, který funguje
s následujícími kartami - 3Dfx Voodoo II, 3Dfx Voodoo, Rendition V2100,
Rendition V2200, nVidia Riva 128, PowerVR PCX2, Permedia II, Glint 500,
Intergraph Realizm, Evans & Sutherland, ATI Rage Pro, Intel i740 (Real3D),
nVidia Riva TNT, S3 Savage 3D, Matrox G200, přičemž v posledním případě
si stáhněte soubor znovu (tentokrát však nikoliv ode mne, ale přímo ze
zdroje), poněvadž byl pro účely této karty upraven. Pokud máte problémy
se spuštěním, připomínám, že si musíte kromě patche stáhnout také OpenGL
drivery (tyto samozřejmě jen v případě, že máte 3dfx) a soubor opengl32.dll,
který je v nich obsažen pak zkopírovat i do adresáře se hrou. Toliko
k opravě, následují již jen skutečnosti a další odkazy - tak třeba Daily
Dementia má zvukový záznam rozhovoru s Brucem Lewisem. Na závěr jedna
fotečka z VIP party (zleva Jay Willbur, John Romero, Ameciran McGee,
Tom Hall a dva neznámí křováci).
10.12.1998, čtvrtek 22:05 - DOOMSDAY
-
HAPPY BIRTHDAY
- Přesně před pěti lety, 10. prosince 1993 se navždy změnil svět počítačových
her a životy desítek tisíců hráčů. Přesně před pěti lety spatřila světlo
světa nikoliv třicátá druhá, nikoliv pátá, dokonce ani druhá - nýbrž nejlepší
hra všech dob (však vy víte jak to teď myslím;-), Doom od id Software.
Těžko volit slova, takže sami zapátrejte ve svých pamětech a zavzpomínejte
na ty nepřekonatelné časy. Že to není snadné? Pak tu mám pár pomůcek a
velmi cených, dosud neviděných, dokumentů pro sběratele - v první řadě
je to tzv. Doom Bible,
tedy designer dokument, který sepsal Tom Hall (pamětníci jej v id Softu
jistě pamatují - ještě před dokončením hry však přeběhl do 3D Realms k
projektu Rise of the Triad) a dle kterého byla hra vytvářena a později
modifikována. Na druhém místě vřele doporučuju skvělý rozhovor s Johnem
Romerem, kde se dozvíte jak se to vlastně má s tou geniální vyvážeností
zbraní pro deathamtch (nikdo je nevyvažoval), kdo vymyslel název a námět
(Carmack, id Soft však původně chtěl vytvořit licenci Aliens), jak dlouho
trvalo nejrychlejší vytvoření později použité úrovně (E4M2, 6 hodin) a
spoustu dalšího. Ostatně, na 5years.doomworld.com
najdete rozhovorů více, každý den v uplynulých dvou týdnech byla zpovídána
jedna z legend uplynulých pěti let a v rozhovorech s Timem Willitsem, Dariem
Casalim, Elliotem Canonem tak jsou nekonečnou studnou vzpomínek. Toť vše,
dovolte ještě krátké osobní zamyšlení - ani pět let, tedy v herním průmyslu
několikagenerační období nedokázalo skolit chlapíka Dooma. Přežil desítky
her včetně té, která byla označována za jeho pokořitele (Duke Nukem 3D
- čest tvojí památce, byl jsi skvělý) a přežívá, resp. vítězí dále. Dodnes
jej den co den hrají tisíce lidí po celém světě a já jsem přesvědčen, že
tomu tak bude i za pět let. Určitě jich bude mně, ale řekněte, která hra
kromě Tetrise má takovou výdrž.
- GLDoom
- Ovšem pozor, aby té mánie nebylo málo, mám tu příděl i pro ty z vás,
kterým nostalgie nic neříká a nehodláte se pustit do ničeho, co nevyužije
váš těžce nabitý 3D akcelerátor. Vy všichni totiž dnešním dnem ztrácíte
argument proti Doomu. Ano, je to tak, přesně jak jsem předpovídal (no,
to byla opravdu snadná předpoveď;-) totiž Bruce Lewis vydal 3DFX
verzi Doomu. Bude vám fungovat na všech oficiálních verzích Doomu -
tedy Doomu1 (shareware i registrované), Doomu2, Final Doomu a Ultimate
Doomu a není nijak zvlášť náročný na hardware - vystačíte si s P133 a 16MB
RAM, ovšem čím lepší systém, tím lepší výkon, jak jinak. Autor mne opravdu
potěšil, po prvních testech to vypadá úžasně, daleko lépe než 3dfx verze
Bloodu a Shadow Warrioru.
Bláhově jsem se smál jeho namyšlenosti, když
pár dní před vydáním sháněl mirrory. A hle, to co se nyní děje s internetem,
nemá obdoby od vydání shareware verze prvního dílu Quaka. Nejen že je totálně
zahlcena jeho homepage (kde jsou samozřejmě mirrory zobrazeny;), dokonce
i většina downloadovacích sajt je v čudu. Proto jsem se rozhodl učinit
výjimku a nabídnout lokální download - ten necelý 1MB velký skvost tak
můžete stahovat lokálně - gldoom_install.exe
(1mb). Upozorňuji, že jde o mirror pro vlastní účely a žádám tedy abyste
na něj neodkazovali bez mého výslovného povolení (odkazujte na www.quake.cz;-).
Na závěr ještě takové malé pohoršení - zatímco Bruce tuto úpravu dělal
více než 2 roky naprosto nezištně, ty SVINĚ v amerických obchodech zvedli
ceny, aby tak reagovali na zvýšenou nabídku Doomu.
- Gladiator Q2 bot
- Když bot do Quaka II, tak leda Eraser - tak to už neplatí, nebo alespoň
po pár verzích nebude platit. Jeho autorem je Mr. Elusive, autor slavného
Omicron botu pro první díl Quaka, což je samozřejmě dostatečná záruka kvality
a ještě lepší výhled do budoucna. Gladiator
je k dispozici zatím ve verzi 0.8 a stáhnout si ho můžete například ODSUD
(650kb).
- Quake Raider
- Líbil se vám Tomb Raider? Asi ne, viďte. Líbil se vám Heretic II? To
už je pravdpodobnější. pokud ano, jistě vás potěší počin Third
Person Perspective Quake, který, jak sám název vysvětluje nabízí hru
Quaka II (single i deathmatch a existuje již i verze pro CTF). A jak na
to?? Snadné - nejprve updatněte na verzi 3.20 a poté stahujte ODSUD
(152kb). Hodně zábavy, celkem to ujde, ale Heretic II je holt Heretic II
;-).
- Krátce
- První screenshoty z mission packu pro Sin od 2015
vyadají slušně - k vidění ZDE. **
Ještě více mne však ohromily skvělé (nové) screenshoty, které jsou k vidění
u preview
na Kingpin na serveru GaGames.com. **
Pro samou slávu bych málem zapomněl, že dnes máme ještě jedno výročí -
před rokem vyšel Quake II. I jemu samozřejmě blahopřeji!
8.12.1998, úterý 23:50
- Quake III Arena
release date?? - Ne, od id Software samozřejmě
nic konkrétního, ale jsou tu opět jisté zprávy, ze kterých se dá leccos
vydedukovat. Dnes byla totiž spuštěna doména www.quakecon.org
a také Anna Kang z id Softu rozeslala své prohlášení. id Software bude
oficiálním sponzorem této masové akce proti které jsou Frag projekty pouhými
lanparties ;-) - kromě všech ostatních záležitostí je ovšem nejdůležitíějši,
že se zde odehraje první turnaj v Quake III Areně. A termín? Velmi příznivý,
již 5. až 8. září. Vzhledem k tomu, že se opět předpokládá jistý čas na
přípravu hráčům a seznámení se s terénem, dá se předpokládat vydání
plné verze nejpozději na konci školního roku (ale klidně i dříve), o Q3testu
nemluvě!! Jsem velmi příjemně překvapen, čekal jsem něco daleko vzdálenějšího.
- Q2 misssion pack
- Tým BlackOmega vydá v nejbližší
době svůj mission pack pro Quaka II - The
Strogoss Conspiracy. Podle toho co je k vidění na sajtě jde o velmi
atraktivní a především rozsáhlý projekt, který evidentně autoři vytvářeli
s úmyslem komerčního vydání a zisku, ale vzhledem ke konkurenci prostě
o pár měsíců přešvihli uzávěrky ;-). Každopádně se prý můžeme těšit na
10 minut in-game animaček tvořících poutavý příběh, 10 single player misí
a blíže neurčený počet deatmatchových arén, dvě nové zbraně, osm nových
protivníků (lidského původu) apod (textury, zvuky, apod. - znáte to). 13
prosince vyjde nehratelné demo, o tden později plná verze. Screenshoty
jsou ZDE.
- Unreal sucks?
- V posledních měsících a týdnech jsem byl nucen kompletně přehodnotit
svůj názor na hru jménem Unreal.
Tedy, ne že bych si trhal vlasy za to, že jsem jí tehdy ocenil absolutním
hodnocení 10/10, to ne - dnes bych sice volil jinak, ale tehdy jsem hodnotil
podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Cožpak o to, hra to je skvělá,
atmosféru má spolu s Half-Lifem opravdu jedinečnou a našlo by se i pár
dalších kvalit a jedinečností. Bohužel (spíše bohudík) se mi zdá, že se
v posledních letech stala u 3D akčních žánru zvykem ona expandovatelnost,
která proslavila nejen Doom a Quake, ale i Duke Nukem 3D a pár dalších
her. Unreal je však venku půl roku a já neviděl jediný kvalitní mod (popravdě
řečeno, ani těch nekvalitních není mnoho) a co je horší, i přídavných map
je jako šafránu. To by ale nebylo nejhorší - co mne však opravdu mrzí je,
že nebyl dosud vydán oficiální patch. Autoři si směle vytvářejí jeden betapatch
za druhým, ale i když je směle šíří normálními cestami, nejsou ochotni
za něj zodpovídat a jakmile někdo cokoliv namítne, zasmečují "Ale vždyť
je to beta, tak co chcete ..". O vydání shareware verze slibované několik
měsíců nemluvě. Takhle si tedy opravdu support nepředstavuji. Škoda, ze
začátku to vypadalo nadějně - za těchto okolností jsou však pro mne Unreal
II (vyvíjí Legend) a Unreal Tournament (jakási rádobymultiplayer verze)
jen na pokraji zájmu.
- Alien vs. Predator
- Nějak v tom teď nemám jasno a v hlavě mi straší utkvělá představa, že
byla hra stejného názvu vydána již před několika lety. Ale co by - Fox
Interactive každopádně chystá něco nového, preview, screenshoty a rozhovor
najdete na britském
GameSpotu, stejně tak i poměrně
velké demo (48MB). Má to být 3D akce, osobně nečekám nic hardcore,
spíš ebych typoval že autoři vše vsadili na atmosféru ...
- Krátce
- Za poslední dva dny další dva odchody z ION
Stormu. Normálně už o nich nemluvím (ta firma je doslova na pokraji
krachu;-), kdyby ovšem nšlo o Mada Samoana, který se přesouvá k RedStormu
za účelem práce na porkačování Rainbow Six (název Rainbow Seven, jak jinak).
Holt, není storm jako storm ;-) **
Na QDQ zrychlili svůj Scourge
done Slick (speedrun přes první mission pack pro Quaka) - celý jej
absolvovali pod 500 sekund. Zároveň ohlásili, že začínají pracovat na Quake
II speedrunu. **
I mezi nemravnými servery se občs najde nějaký ten ptáček - kupříkladu
autoři scottishteens.com
(neručím za funkčnost hesla;) se inspirovali vzhledem planetunreal.com.
:-)) ** Jedno
z prvních preview
na unrealovinu Hired Guns přijde jistě vhod. **
Jedna z prvních recenzí
Thief: The Dark Project. Snad přijde vhod ;-). **
Akcelerátorové fandy, co se rádi štourají jistě potěší tento
dokument na VoodooExtreme, kde najdou sezman podstatných příkazů konzole,
kterými můžou ovlivnit kvalitu a rychlostobrazu a kdoví co ještě.
6.12.1998, neděle 23:55
- Single Player level týdne - Stále se
ještě vzpamatovávám z výborného kousku z minulého týdne - přopomínám, že
pokud jste ještě nehráli perfektní Saving
Private Monkey, určitě se polepšete. Neil Manke se vzpamatovávat evidentně
nepotřeboval a vytvořil čtvrtou část své série Soldier of Fortune s podtitulem
Cold as Ice
(stále exkluzivně pro PC Gamer, kdy už toho kluka někdo zaměstná - zasloužil
by si to). Neil se samozřejmě stává vítězem, konkurentem mu tentokrát byl
jen Dennis Katsonis s unitem The
Ullyses Project (Q2-5200kb). A aby toho nebylo málo, nabízím ještě
Operation
Reciprocity (Q2-980kb), Earth
Embassy (Q2-1822kb) a na Unreal výborný The
Valley of Alshar (Unreal-3427kb).
- TOP 50 - Score ve svém posledním čísle
zveřejnilo žebříček 50 nejlepších her všech dob. Vzhledem k umsítění Doomu
si můžete v sekci "Ostatní" (kam jsem hrábl po více než roce poprvé;-)
přečíst takovou menší na rychlo sepsanou úvahu a reakci. Budu rád, když
se podělíte o názory na tuto záležitost.
- Krátce
- Pár českých recenzí! Half-Life
na Score, Half-Life
na Jaydee (ta je fakt divná;-), Half-Life
na Gamingu, Sin
na Gamingu, Sin
na Bonusu, Sin na Jaydee.
** Skvělý rozhovor s Timem Willitsem z id
Softu najdete na doomworld.com.
** Nedávno vydaný
patch 3.20 pro Quake II byl podle id Softu definitivně poslední! **
Levelord musí být opravdu zábavný člověk - takový mám dojem z "rozhovoru"
na Telefragged. **
Sierra oficiálně oznámila, že autoři Action
Quake vytvoří podobnou úpravu pro Half-Life. **
V Sinu jsou uschovány jako bonus dvě norálně nepoužívané hudby - poslechnete
si je příkazem "soundtrack sabre" a "soundtrack rammdm". Využitelné například
v deathamtchi.
3.12.1998, čtvrtek 23:15
- Daikatana brzy??
- Trochu zakuklenou infroamci o blížícím se termínu včera vypustil
Eidost Interactive. Oznámil totiž, že bude začátkem února (přesněji dvanáctého)
John Romero připraven k prvnímu deathmatchovému
turnaji v Daikataně na serveru mplayer.com. Pravidla tohoto contestu
ani jeho skvělé ceny nás nemusí zajímat, jako takřka vše je účast omezena
na obyvatele Severní Ameriky, důležité ovšem je, že logicky musí být Daikatana
nějaký čas dopředu k dispozici, aby to Romero neměl tak jednoduché a účastníci
se mohli natrénovat. Dá se tedy předpokládat, že se jí sharewarové epizody
dočkáme někdyzačátkem roku v polovině ledna (což je můj odhad), ale klidně
ještě letos, nebo naopak na sklonku ledna - je také možné že koncepce soutěže
počítá s vydáním v den jejího začátku (tj. 12. února) - uvidíme. Po problémech
ION Stormu konečně alespoň trochu
pozitivní informace.
- Quake2 v3.20
- Dodatek k rychlému rannímu updatu, ve kterém asi nikoho nepotěšil věčně
zahlcený oficiální server id Software. Většina z nás asi automaticky míří
na britský Sunsite, takže nejprve tam - ZDE
je patch z verze předchozí (5,3mb), ZDE
pak plný patch z verze 3.05 (13,8mb) a ZDE
pak kompletní patch z verze 3.05 zahrnující i CTF (19,2mb).
- Score&Level
out - Trochu nezvykle takřka ve stejný den
se na stáncích objevili nová čísla herních časopisů Score a Level. Ve Score
tentokrát najdete recenze na Half-Life (9/10), Tomb Raidera 3 (9/10), Tresspasera
(8/10), Sin (6/10), a Blood II (8/10). K hodnocení se nehodlám vyjadřovat,
raději si přečtěte zajímavé preview na Quake Arenu (to by mne zajímalo,
s jakou fintou to Andrejovi podstrčili:-). Jako zlatý hřeb večera ovšem
působí žebříček 50-ti nejlepších her všech dob, kde Doom není, jak jsem
se bláhově domníval, na místě 15., ale dokonce na místě 32. K tomuto tématu
se obšírněji vrátím v nejbližších dnech, určitě si to zaslouží. Level pak
premiérově recenzuje Heretic II (9/10), dále Tomb Raider 3 (8/10) a Blood
2 (7/10). Já v rukách držím Gamestar, ještě horký z tiskárny - do stánků
se dostane v pondělí a jsem velmi zvědav jak se bude líbit, určitě mi napište
...
- Krátce
- Pár tipů na skvělého Heretica II (tedy, aby bylo jasno, žádný odvaz typu
Sin či Half-Life, přesto super - zírám jak mne to na rozdíl od ostatních
"third-person" vzalo) najdete přímo na oficiální
sajtě. **
Interiew s Bobem Whitem
(ION Storm) o jeho hře Deux Ex najdete na Voodoo Unlimited Power. **
Looking Glass po dokončení Thiefa vrhli všechny své síly do druhého dílu
SystemShocku - pár klíčových vývojářů Thiefa přišla na pomoc autorům SS2.
NA webu najdete nové screenshoty
a video.
Navíc je tu pár nových informací v deníčku
designérů. A aby toho nebylo málo, díky tomu všemu byl aktualizován
System Shock2 FAQ. **
Vyšel patch
na Tombr Raidera 3. **
Další interview, tentokrát s tvůrci Drakanu, zajímavé a originální "third-person"
3D akce najdete na PC.IGN.COM.
** A do třetice
rozhovor (formou novinky) - tentokrát Avault
zpovídá Harryho Millera, který informuje o včerším ozámení o Bloodshotu
a jejich komiksové hře. ** Po
dlouhé době jsem znovu aktivoval svůj account na Navrcholu
(služba měřící návštěvnost) a jsem opravdu nadšen - přede mnou jsou jen
piráti, Score a GameGuru,
mezinárodní vyhledávací sajta (mimochodem výtečná). Všem moc děkuji za
přízeň, budu se snažit nezklamat vás i ve chvílích, kdy sil a chutí není
nazbyt ;-).
02:00
- Quake2 v3.20
- Právě jsem se vrátil z koncertu WubbleU, nalistoval Bluesnews a zdá se
že ještě pár minut musím vydržet ;-). Christian
"Disruptor" Antkow totiž vydal oficiální (tedy nikoliv "beta") patch
3.20 pro Quaka 2. Podle všeho nic převratného nepřibylo - download buď
z linků v .planu
Distruptora (vedou na pomalé ftp.idsoftware.com) nebo mirrorů, které možná
již v okamžiku kdy toto čtete najdete na PlanetQuake.
- Quake III Arena
hudba - Fandy elektronických klasiků Frontline
Assembly jistě potěší, že právě tato kapela skládá hudbu pro Quake Arenu.
Jde o dosti tvrdou elektroniku, sám nevím, zda je to dobře, uvidíme (naposledy
jsem je slyšel už před pár lety, možná už je všechno jinak). Pár dojmů
z několika tracků najdete ZDE.
2.12.1998, středa 22:00
- Bloodshot
- <press
release> To co se šuškalo již při jejich odchodu se stalo sktuečností.
Osmička odpadlíků z ION Stormu dnes ohlásila založení společnosti Bloodshot
Entertainment, která podepsala distribuční smlouvu s Gathering
of Developers. Je zajímavé, že jí tvoří celkem 11 ex-zaměstnanců ION
Stormu, přičemž ona trojice nepatří mezi lidi, o kterých se dosud psalo.
Skutečný počet lidí, kteří z IONu odešli tedy patrně již nelze zjistit.
Prvním projektem týmu Bloodshot bude hra na motivy jakéhosi comicsu "Psycho
Circus". V této souvislosti ještě linkuji rozhovor
s Porterem a Romerem z ION Stormu, kteří se již poněkolikáté beznadějně
pokoušejí zmírnit ztráty své prestiže ;-).
- Česká tvorba -
Na Radstarově Quake stránce
probíhala v uplynulých týdnech soutěž o nejlepší deathmatchovou mapu. Příspěvků
bylo cekem dost, ostatně přesvědčte se sami - vítěz rozhodně stojí za download.
Mě samotnému přicházejí takřka obden nové levely, všechny prosím - přestaňte
mi je posílat, při nejlepší vůli nemám čas na jejich testování, navíc nejsem
nadšen 3MB maily ve schránce - uploadněte je na ftp://ftp.cdrom.com/pub/idgames2/incoming/
a až budou přemístěny do plnohodnotného adresáře (stane se tak obvykle
po pár dnech), mailněte mi link a já se zde velmi rád zmíním. V tomto směru
odvádí ještě lepší práci Teether, který se na QuakeChannelu věnuje především
levelům pro Quaka 1 doslova příkladně a ty lepší dokonce recenzuje. Takže
pokud chcete býti slavní, víte co dělat ;-).
- Krátce
- Vyšli nové drivery pro Banshee,
Monster
Voodoo II a pro Rivu
TNT. ** Sierra
zveřejnila release
daty svých her, nás zajímá Worldracft Pro (zima 99) a Team Fortress
2 (jaro 99). **
Tak nám vyšel patch na Tresspaser,
což však prosím přejděte bez povšimnutí - tahle hra bude stát za starou
belu i po deseti patchích. Podobně jsem znechucen z Tomb Raidera 3, když
jsem zjistil, že tuto "revoluční" hra nelze ovládat myší.
** Jak vidno
z Clanringu, každým
týdnem vznikají nové Quake klany. Je to paráda, rád bych opět všechny upozornil,
že na Quake-Cz nabízím bezplatné umístění vašich stránek jakýmkoliv způsobem
zaměřených na 3D akční žánr - tedy i homepage klanů. Stačí zamailovat!
Quake-CZ by nemohla žít bez
pomoci společnosti ...
Starší news
Upozorňuji, že vzhledem k stáří
zde uvedených "novinek" pravděpodobně řada
uvedených odkazů neexistuje.
23.10.1998 - 1.12.1998
21.9.1998 - 21.10.1998
17.8.1998 - 20.9.1998
6.7.1998 - 12.8.1998
1.6.1998 - 5.7.1998
5.5.1998 - 31.5.1998
14.4.1998 - 4.5.1998
23.3.1998 - 13.4.1998
5.3.1998 - 28.3.1998
23.2.1998 - 5.3.1998
10.2.1998 - 23.2.1998
28.1.1998 - 9.2.1998
3.1.1998 - 27.1.1998
7.12.1997
- 2.1.1998
23.11.1997
- 5.12.1997
6.11.1997
- 22.11.1997
19.10.1997
- 4.11.1997
6.10.1997 - 15.10.1997
20.9.1997 - 2.10.1997
30.8.1997
- 18.9.1997
26.7.1997
- 29.8.1997
25.6.1997
- 25.7.1997
1.5.1997
- 24.6.1997
6.4.1997
- 30.4.1997
20.2.1997
- 5.4.1997
1.12.1996
až 19.2.1997
Copyright (c)1996-98 by Jan Modrák