Powered
by:
kódování |
- Krátce - Ritual, dříve Hipnotic, se dnes dožívá dvou let, blahopřeji! * Microprose dnes po sedmnáctileté hvězdné kariéře ukončili svou činnost, za 70 milionů byla společnost prodána Hasbro Interactive. * Jak jsem již dříve informoval, společnost 2019 chystá mission pack k SiNu. Ten se nyní (press release) stává oficiálním produktem autorizovaný Ritualem, který by měl být vydán společností Activision neznámo kdy. Trochu mne znepokojuje stále se snižující počet úrovní ve hrách a jejich add-onech, zde kupříkladu bude jen 13 levelů. * Společnost Rebel Boat Rockers (většinou ex-3d Realms guys) chystající vlastní engine a hru Prax Wars jsme dosud opomíjeli, brzy to napravím, zatím shlédněte na homestránce pár skvělých screenshot.
- Deathmatch level týdne - Mou úchylku na malé arén(k)y ukojil Sideswipe a po právu za to získal štempl deathmatch levelu týdne na Q-CZ. Jeho Arena Death (200kb) je zkrátka špičková a mně zabránila v testu jakýchkoliv dalších konkurentů a nominovaných. Určená pro 2-4 hráče, vysoce, vysoce adiktivní!
- Quake Rally 2 - Ano, je to tady - pokračování slavného Quake modu, ve kterém je namísto raketometu volant ;-). Quake Rally 2 chystá Team Hostile s povolením původních autorů (Ridaha) a hodlají vytvořit alespoň stejně kvalitní projekt se silnější single-player volbou. Více snad v nejbližších dnech.
- Krátce - Že bude Unreal během pár dní "real" i pro Macy se ví, Next-Gen ovšem přinesl zajímavou zprávu, že prý už vývojáři zprovoznili Unreal na chystané konzoli Segy Dreamcastu. * Hardwarově založení jistě zaregistrovali existenci nové revoluční (??) zvukovky Soundblaster Live. Ve speciální bundle verzi se bude prodávat s Unrealem, resp. jeho speciální upravené verzi, kteá bude sice obsahovat jen zhruba 10 úrovní, ovšem několik z níich exkluzivních. Rovněž bude kompatibilní s novými vlastnostmi SB Live. * Finální výsledek švédského klání je 8:2 pro Švédský klan Nine. Dema a další info opět na PlanetQuake. * Došlo ke krátkému updatu sekce Doom - nová verze DoomLegacy a speciální úprava umožňující hru až 4 hráčů na jednom počítači. * 3 nové screenshoty Heretic II. Raven to zřejmě s letošním vydáním myslí vážně, na říjen ohlásil hratelné demo!*
- Death Row vs. NINE podruhé - Včer jsem se pekelně zmínil, když jsem napsal, že se hraje na pět výtězných zápasů. Omyl, hraje se zkrátka a dobře podle předem pipravovaného rozvrhu a teprve bnakonci se uvidí kdo z koho. Je tomu ovšem dobře, amíci dostali na prdel, po svém jediném včerejším úspěchu dokázali švídští NINE vyhrát ve třech dalších zápasech, čímž se dostali na úžasný výsledek 7:2. THRESH SUCKS!! Více pochopitelně na PlanetQuake, k dispozici jsou i dema z prvního hracího dne (mně se ozval CRC error, snad budete úspěšnější).
- Wolf TC foxed? - I na Unreal je vyvíjena celá řada zajímavých TC, to koneckonců dokazuje editorial Avaultu (Avault mi teď nejede, takže nemohu dát přímý link, ale je tam;). Jedním z těch nejzajímavějších je předělávka Wolf 3d. id Software nicméně brání svá autorská práva, což bylo přirovnáno k "foxingu", tedy zavírání stránek o Simpsonech, X-Files a dalších produktech společnosti Fox. Na PlanetUnreal (5.8. 17:23) je vyjádření mr. Hollensheada z id Software, který vysvětluje, že jde jen o ochranu vlastních práv a omezení se týká jen názvu. Sami autoři k tomu evidentně přistoupili s humorem, v současnosti se projekt jmenuje "The Unreal Total Conversion Formerly Known as Wolf3d" a vymýšlejí skutečné jméno. Takže stay tune, Wolf konverze na Unreal BUDE.
- Krátce - Majitelé Mac platformy se můžou těšit na Unreal, který se dostal do "gold" stádia. * Konečně bylo vydáno demo Half-Life prezentované na E3, 30MB stojí za to, ovšem mám tu jen cdrom.com. * Jailbreak 2.3 je venku, pár nových vychytávek a fixů. * Třesete-li se na třetího Descenta, ZDE je pár informací, přesněji FAQ.
- Keygrip 2 - Keygrip je věrným pomocníkem všech střihačů, režisérů a ostatních lidí, kteří si rádi modifikují svá dema. Dlouho očekávaná "dvojka" je pochopitelně určena pro druhý díl Quaka a i ona splňuje vysoké standardy a snad i překonává kvality původní verze. zvádá nejen ony základní "střihačské" úkony, ale umožňuje znovu nahrání dema kamerou, využití rozsáhlé databáze efektů a pochopitelně práci nejen s obrazem, ale i zvukem a to v plném rozsahu. Vše co potřebujete naleznete na domácí stránce projektu, download ZDE (1.2MB), stará úůvodní verze pro Quaka 1 pak ZDE (1MB). Odpověi na své zoufalé dotazy pak snadno naleznete v FAQ.
- Krátce - Libujete-li si ve sci-fi či fantasy povídkách a příbězích a zvládáte-li obstojně angličtinu, možná uvítáte Quake Literary Guild. Vedlě několika faktických článků je zde celá řada zajímavých povídek inspirovaných Quakem, Unrealem ap. * Také nenávidíte spojení "When it´s Done"? Právě jím se zabývá v novém editorialu PlanetQuake. * A další preview na Max Payne, tentokrát na Avaultu. * A další spousta obrázků odhalené či nahé Elexis ze SiNu. * A další rozhovor s Johnem Romerem. Vlastně, ne, tentokrát už je to opravdu vrchol - rozhovor s Romerovou matkou!! * Interview se Scottem McCabe o Prey je o mnoha zajímavější. * Po dlouhé době malý "unreal-stuff", pokud patříte mezi milovníky hipdm1 z Quake Mission Packu, můžete si tento level zahrát i v Unrealu a to ve velmi kvalitní konverzi - download ZDE (500kb).
- A znova SiN - SiN opravdu hýbe komunitou a popravdě řečeno i mnou a mými choutkami. Easter eggy zbožňuji. Co mne potěšilo minimálně stejně je editor pak souboru SiNu (48kb), který vám umožní prohlédnout obsah velkého .pak souboru. To sice dovede i starý dobrý Pak Viewer, ale .. znáte to. Pak Viewer (nebo něco obdobného, určitě to máte) však přesto doporučuji a sice na .wavy, kterých je v demu opravdu hafo a spoustu z nich asi v normální hře neuslyšíte. Další epesní záležitostí jsou nahé modely Elexis (jedna z hrdinek hry), kterých už je hned několik, odkazy na ně najdete v novinkách Ritualistic.
- Krátce - UGN má rozhovor s autory Maxe Payna a především dva nové screenshoty. * Pirátství, bože, stále dokola a dokola čítám ty samé články. Jenže, Wired Magazín je přecijen trochu jiné kafe, však posuďte sami - Warez Wars. Na desáté stránce pak začíná velmi zajímavá story o id Software. * Zoid chystá novou "server" verzi Q2CTF (tournament mód, mam rotating a warping etc.), již nyní běží na jejich serveru "satan.idsoftware.com". Stejný Zoid pro nás připravil manuál na CTF (a využíjí jej i zkušení!).
- Engine wars - Gaming Insider opět nezklamal (připomínám, že jej píše jistý člověk pracující pro velkého herního distributora, vystupuje ovšem anonymně) a přinesl pár zajímavých postřehů. Vše se točí kolem licencování 3D technologií, tedy odvětví, které si především v posledních třech měsících vskutku přiložilo pár polínek do ohně. Může za to pochopitelně Epic MegaGames, jež se údajně narozdíl od id Software chová daleko tržněji a nečeká jen na nabídky. Počty zatím rozdělaných her na Quake a Unreal enginech jsou sice takřka vyrovnané (dosud jsem netušil, že Rogue chystá vedle datadisku plnohodnotnou hru), je ovšen nasnadě, že Unreal má daleko větší budoucnost (samozřejmě v tento kamžik neberu v potaz případné další technologie, ať už od třetích stran či přímo od id Softu)- prý kolují drby až o deseti dalších, zatím neohlášených hrách, navíc se hovoří o tom, že Xatrix odlá se svým Kingpinem po vzoru 3d Realms "switchnout" na Unreal.
- CTF pack - Tedy, ne až tak docela datadisk, jako spíše taková miniúprava klasického CTFka Quaka II. Najdete v ní 2 nové levely, ějakou tu grafiku (zaměřovač etc.), zvuky a modely. Pravda, není toho moc, ale proč to nevyzkoušet. Taková McKinley už musí být ohraná, co? Homepage ZDE, download ZDE.
- Krátce - id Software si zaregistroval doménu www.doom2000.com! Já ho chci, chci a chci!! * Celkem zajímavý rozhovor s KillCreek (to je ta slečna co před více než rokem porazila Romera a od té doby je jednou z celebrit komunity) najdete na ION Stormu. * Mark "Giggler" Wardwell, jeden z nejlepších level-makerů (a teď to opravdu není fráze:) opustil řady Ritualu a přidal se k dvěma předchozím zběhlíkům, se kterými vytvoří novou společnost. Musí tu být oprvdu dobrý důvod, aby někdo odešel těsně před dokončením hry a vzdal se tak velmi tučných podílů. * Paráda, Eraser s podporou Rocket Areny II je tu. Jde sice o základní verzi, ale údajně plně dostačující a funkční * Jeden off-topic - běžte na Big Hit, je to sice "jen" nadprůměrný film, ale je to švanda a hlavně obsahuje zdaleka nejlepší akční scénu co jsem kdy viděl ;-).
- Carmack o Areně a nejen o ní - Jak jistě víte, Carmack u příležitosti CPL turnaje uskutečnil takovou menší tiskovou konferenci, kde se s veřejností podělil o velmi zajímavé informace. Takže, pro ty kdo netuší - id Software stále pracuje na Trinity, protože však jde o příliš vzdálený projekt, hodlají ještě předtím vydat jednu hru. Původně to měl být třetí díl Quaka, nedávno však došlo k velmi zajímavému prohlášení o multiplayer projektu Quake Arena. Název projektu se v těchto dnech dostal k daleko logičtějšímu Quake 3: Arena - Carmack ve svém prohlášení hovořil víceméně o technických parametrech, komentář k nim si můžete přečíst například ZDE, já si vzhledem ke svm (ne)znalostem technologií netroufám nic komentovat. Velmi důležitý je fakt, že přestože se id Software hodlá věnovat zdokonalování technologie a že bude Arena v okamžiku vydání z tohoto hlediska tím nejlepším, daleko důležitější je podle Carmacka hratelnost. Pár postřehů:
- Součástí první retail verze bude CTF s tím,
že se dají očekávat další vylepšení tak jako nyní.
- S největší pravděpodobností bude přítomna hlasová
komunikace, pravděpodobně však jen jako volba pro hráče s rychlým připojením
(nebude tedy kompresována ani nijak optimalizována).
- Rychlost výměny zbraně bude výrazně zvětšena.
- Velmi důležité (a pro mne radostné) sdělení
- hlavní důraz bude kladen na mapy pro 2, 4 a 8 hráčů.
- Vedle multiplayeru bude projekt obsahovat regulerní
single-player, byť v jakési simulaci deathmatche, patrně s boty.
Co se týče budoucnosti id Software, pochopitelně se bude vše odvíjet od úspěchu Quake Areny. John Carmack se však hodlá i nadále prioritně věnovat multiplayeru a ponechat single dalším společnostem, které si budou licencovat jejich technologie. Údajně je rovněž teoreticky možná existence pokračování Doomu (zmínil se o Doom2000) a Wolfenstein 3d, s velkou pravděpodobností ovšem v podání jiné společnosti.
- Scourge done Slick - Scourge of Armagon, první oficiální mission pack k prvnímu dílu Quaka byl pokořen. Kým? Přece týmem Quake done Quick. Projekt, jehož podstatou je co nejrychlejší přehrání kompletní sestavy levelů onoho mission packu, byl pojmenován Scourge done Slick a více informací jakož i download je k dispozici ZDE. I pokud máte velmi pomalé spojení vřele doporučuji filmovou verzi s namluveným komentářem, kteár je opravdu výtečná. Snad nemusím připomínat, že je třeba mít mission pack nainstalovaný.
- Krátce - Predator Quake je zajímavý mod v přípravě, jehož podstata vychází z filmu a především oné neviditelné příšery. * Nová verze dema pro Forsaken (cca 19mb) je k dispozici na TÉTO stránce. * Java-based tvůrce konfigu pro Quaka II je ZDE. Velmi zajímavé.
- Mission packy - Hned dva celkem důležité mission packy byly odhaleny v press-releasech posledních dvou dní. V první řadě je tu nechvalně proslulá společnost Instant Access se dohodla s Monolith productions a již tři měsíce po vydání Shogo: Mobile Armor Division (tj. hry která se původně, ve spojení s Microsoftem, jmenovala Riot: Mobile Armor), tedy v prosinci letošního roku vydá mission pack. Více informací (obsah mp) na fanouškovské sajtě Shogo. Tím to ovšem nekončí, máme tu totiž ještě jeden super tajný projekt na Quaka II s názvem "Zaero" a to v podání Team Evolve. Možná jste stejně jako já v první chvíli jen tak ledabyle mávli rukou, stejně jako já ovšem zbystříte sluch (resp. oči:), řeknu-li vá , že stejní lidé jsou zodpovědni za Painkeep, jeden z nejhranějších úprav Quaka (vedle něj jsou rovněž autory AirFistu). Více zatím není známo, pár screenshotů a informací se zanedlouho objeví na hlavní stránce autorů, osobně jsem především zvědav zda půjde o add-on oficiální.
- Zápas století? - Na stránce Quakeadelica je něco předběžných informací o zápase, který se uskuteční v polovině října a který by snad při troše tolerance mohl být oním zápasem století. Skutečnost se pochopitelně ukáže až poté, ale zápas mezi Dennisem Fongem (známým spíše pod nickem Thresh), všeobecně uznávaným nejlepším hráčem Quaka této planety a nejlepším z právě začínajícího turnaje na britských ostrovech (a že jsou angličani vedle finů a švédů pravděpodobně největší konkurencí američanům) slibuje opravdu zajímavou podívanou. Vše se odehraje v ráji hudby, jednom z nejlepších klubů na světě, londýnském Ministry of Sound. Samozřejmě vás budu o dalším vývoji a především souboji informovat, osobně fandím zatím anonymnímu britovi, byť s Threshem celkem sympatizuji dlouhodobá nadvláda není nikdy dobrá věc ;-).
- GameSpy - Nová verze GameSpy s označením 2.02 je venku. Novinek od minulé verze není zas tak moc a většinou nejsou příliš důležité, přesto je u takto důležitého programu nutná aktualizace. Pokud přece váháte, ZDE je seznam novinek. Plnou verzi si můžete nahrát TADY (1.3mb), upgrade z předchozích pak ZDE (670kb).
- Single player Unreal - Konečně se objevily kvalitní mapy na Unreal. Jde to ovšem překvapivě velmi ztuha. SPU doporučuje celkem tři kousky, dva z nich se ovšem objevily v UDC contestu, jež jsem zde zmiňoval, takže jen třetí adept - je jím Vince Cavin s kouskem Beald´r (820kb).Další šunt pochopitelně naleznete na ftpku cdrom.com, ale s kvalitou to není to pravé ořechové. S deathmatchy je to však o něco lepší.
- Krátce - Další video (cca 4mb) k SiNu je opět na Gamecenter.com. * Rozsáhlé preview na Turok 2 najdete zase na PC Gameru. * Na 3dRealms se zase objevilo báječné Realvideo (cca 6mb) z roku 1992, kde je jakýsi záznam televizního rozhovoru s id Software a 3d Realms (tehdy Apogee). Je to vše z nejlepších dní Wolfensteina 3d - opravdu doporučuji). Ze stejného soudku je rovněž historický rozhovor se Scottem Millerem z 3dR. * V posledních dnech jste asi sami zpozorovali potíže, které měl Teether s QuakeChannelem. Jsou čistě technického rázu a pracuje se na jejich odstranění, nicméně není to pravděpodobně otázka dnů či týdnů. Teether se ovšem dušoval, že po prázdninách na 100%.
- QuakeLauncher - Finální verze 2.00 výtečného QuakeLauncheru, frontendu ke Quaku, Quaku II a Hexenu II je venku! Společnost Schmitt United Software jí nabízí k downloadu na své stránce a já musím říci, že by tato výzva neměla zůstat bez odezvy. QuakeLauncher (ZDE je originální seznam jeho schopností) si můžete nahrát ODTUD (950kb).
- Tak kde to všechno je? - Hymbajs. Ksakru. Doprdele ;-). Štve mě to. Před rokem touto dobou se s velkou pompou hovořilo o skvělých 3d akcích na Quake engine, které nás o vánocích dostanou na kolena. Nestalo se. Je to k nevíře, ale o rok později je stále jedinou hrou na Quake engine Hexen II: Veškerá konkurence mezitím přešla na druhý díl (popřípadě Unreal;-), opět odložila své dítka z prvního čtvrtletí na polovinu roku či rovnou další vánoce a směje se nám do očí. Nenávidím je. Ale ... budu je milovat ;-). Možná ne všechny, ale ty dobré ano. Jakmile vyjde kvalitní hra, pryč je zklamání z nekonečného čekání. První se asi na řadu dostane SiN, jehož demo vyjde JIŽ TUTO NEDĚLI a plná verze by měla následovat možná již začátkem září. A podle toho, co jsem si dnes o SiNu přečetl to čekání stálo zato. Omlouvám se za tento výlev, já jen - kéž by všechny byly alespoň tak skvělé jako Quake či Quake II. Kéž by.
- Krátce - V sobotní aktualizaci jsem mylně uvedl, že je k funkčnosti 4 verze LMCTF nutný download verze předchozí. Tato informace se nezakládá na pravdě, omlouvám se, pokud jsem zbytečně způsobil potíže. * Vzhledem k tomu, že jsem o víkendu instaloval svá nová okna98 a tedy i ICQ, prosím všechny lidi dobré vůle, které jsem měl v contact listu (a vlastně i ostatní - UIN4534457) , nechť mi pošlou zprávu, abych je nemusel zdlouhavě hledat. * Veřle doporučuji "preview" v současné době tří nejočekávánějších 3d karet (Banshee, Rivage TNT, S3 Savage 3d) na klasickém 100% důvěryhodném zdroji, Tom´s hardware Guide * Ze stejného soudku je TENTO článek o budoucnosti 3d grafických akcelerátorů (nikliv globálně, ale ve výhledu několika málo let a se současným portfoliem). * Pak tu mám ještě zajímavý článek Quake vs Quake II. Stejně jako všechny podobné samozřejmě absolutně o ničem. * TADY je bezva rozhovor s vůdčím tvůrcem úrovní na SiNu, Levelordem z Ritual Entertainment.
- Single player level týdne - Nu máme co dohánět, za týden to bud eměsíc co jsem vhlásil poslední "týdenní" vítěze. Ale jdeme na to - v single kategorii se toho kupodivu nestalo ani tolik co se obvykle vydá za pouhý týden. Z hlediska atmosféry na mne opravdu velmi pozitivně zapůsobila mapa 1964-Echos of the Past (670kb) od J.F.Gustafssona, která je však patrně dělaná jen na efekt, protože vydrží jen pár krátkých minut. The Vondarar Exception (800kb) od Jeffa Ashleye je celkem dobře hratelná, celkem hezká a celkem originální, ale přesto tomu něco chybělo, takže jsem se nakonec rozhodl pro Wrecked Base (1200kb) od Brada Kiefera , která je na tom úplně stejně, ale prostě se mi líbila více ;-). Doporučuji však i zajímavou mapu Patrol (270kb), která vás určitě pobaví, je to takové "puzzle".
- Deathmatch level týdne - Zde myslím o vítězích není sporu. Ano, jsou to Rangeři, kteří vydali svou RanBase pro Quaka II - RanBase2 (719kb). Nejde však o konverzi slavné verze pro prvního Quaka, ale o zbrusu novou mapu s velmi hezky vyřešeným umístěním zbraní. Je vhodná pro ideálně 6-8 hráčů. Chcete-li další mapy, vřele doporučuji poslední balík (1mb) čtyř nejlepších úrovní na TerraFussion z posledního týdne - předevšm Heavy Metal a Cold Black Steel stojí za to.
- DMPAK2 - Feartech Unlimited Productions, tak zní název týmu, jež v současné době chystá total conversion pro Half-Life a SiN, ale především jež právě dokončil "Deathmatch Level PAK" pro Quaka II. Obsahuje celkem šest úrovní, což není mnoho, ale na druhou stranu jsou VŠECHNY bezvadné a vyšperkované do posledního schodu. Z vlastní zkušenosti vřele doporučuji. Je to o něčem jiném než deathmatch mapy z point-release, nicméně na mně zanechaly velmi pozitivní dojem. Download (cca 3MB).
- Nový id-member - Přestože byl ze strany id Software nedávný odchod Alexandera Baretta odůvodněn nepotřebností jeho pozice, po pár dnech je tu nová akvizice právě na jeho msítě. Vysvětlení je tentokrát ovšem velmi jednoduché, jde totiž o přítelkyni Johna Carmacka. Kdo tedy vlastně Katherina Anna Kang je se můžete dozvědět na biosu oficiální stránky id Software. Tuto zprávu mohu jen velmi těžko komentovat pozitivně, neboť ženské (a přítelkyně dvojnásob;) jsou jak známo velmi rušivý element v jakékoliv konstruktivní činnosti. Na druhou stranu musím uznat, že například v ION Stormu pracuje velmi schopná Corrine Yu na pozici "Director of Advanced Technology". Přečtěte si její .plan, nebo profil na sajtě ION Stormu, kde je dokonce uvedeno, že pracuje jako programátorka na Anarchronox a že se podílela na Spec Ops. Blbá rozhodně není, podle očekávání však jako každá chytrá ženská nepobrala příliš krásy;-).
- Quake II vs. Unreal - Gamecenter (mimochodem, v poslední době se dost zhoršil) uvedl srovnávací recenzi Quaka II a Unrealu. Jak to dopadlo? Příběh: Unreal, zbraně: Quake II, umělá inteligence: nerozhodně, grafika: Unreal, hratelnost a zvuk: Unreal, multiplayer: Quake II. Celkově tedy vyhrál Unreal, s čímž souhlasím, byť zdůvodnění autora článku není zrovna košér.
- NAM - Další z řady her postavených na build engine je NAM. V nejbližších dnech se k němu snad dostanu (nicméně v poslední době mne chytla míza shoot´em´up - stále dokola hraji Stargunner, Xenon a R-Type) a napíšu recenzi, po prvních pár minutách, jsem však odpudivě polknul, abych se po pár hodinách spolu s Bobem Koutským, jež hru recenzoval pro Score celkem slušně bavil. Není to totiž obvyklá 3d akční střílečka, ale minimálně z poloviny simulátor války ve Vietnamu.Pokud nemůžete vydržet, doporučuji recenzi na Gamesmanii. A co se týče buildu, Scott Miller mi na otázku k buildu odpověděl, že se kromě Namu chystají další dvě plně komerční hry (nikoliv datadisky) a že jeho cena klesla z původních 250-ti tisíc na současných 25 tisíc amerických dolarů. Takže pokud vám něco leží v bance a máte pár nápadů, jděte do toho ;-).
- Frog 11 - Už jsem v botech pro první díl trochu ztratil přehled, takže jsme rád, že mohu po dlouhé dob opět ohlásit něco zajímavého. Verze 0.11b Frogbota je venku, bohužel nepodporuje žádné nové levely (upozorňuji, že tento skvělý soupeř přijme výzvu výhradně v DM4 a DM6), zato je opět o něco chytřejší a vymakanější. Další info na Metripolis: Frogbot homepage, download jak doufám tamtéž, já jsem zřejmě slepý a nenašel jej (autor ho snad brzy doplní).
- Level - Dnes se na stáncích objevilo nové číslo Levelu. Najdete v něm recenzi na Reckoning (6/10, stejně jako ve Score), ve které jsem se dozvěděl pro mne dosud neznámý fakt, že si společnost UBI Soft má "zarezervovaný" u Ritualu první oficiální mission pack k SiNu. Jinak věru nemohu nalézt důvod, proč vám Level doporučit, počkejte si raději na příští Score ;-), které vychází 24. června a ve kterém najdete mj. rozhovor s Petrim Jarvilehtou z Remedy o Max Payne, s Davem Perry ze Shiny o Messiah a s Harry Millerem z Ritualu o Gathering of Developers. Áá .. už jsem si vzpomněl, ještě je v Levelu zajímavý článek o Klingon Honor Guard, zřejmě první hře na Unreal engine, kerá bude vydána. I k nám do redakce přišla hratelná betaverze, která je z hlediska prostředí takřka dokončena, chybělo jen doladění nepřátel. Přesto jsem v něm, patrně vzhledem k zaměření naStar Trek, nenalezl zalíbení. Uvidíme na finální verzi.
- Clanring - Až teprve dnes jsem objevil chválihodný projekt konkurenčního QChannelu (btw: neflákat se a makat;-), Clanring. jak uvádí hlavička, najdete zde kompletní seznamy klanů a jejich členů v ČR/SR, pravidelné novinky o připravovaných i konaných Quake Party, přehled 1on1 zápasů, prostě vše, co potřebuje vědět každý pořádný quaker! A já bych jen rád upozornil na blížící se akci v Žilině (pro zbloudilé ZDE je mapa inkriminovaného místa), která bude pravděpodobně vůbec první velkou akcí Slvoenských sousedů. Akce se bude konat od 31.7 do 2.8, více informací poskytne MrQUA.
- Unreal stufff - Před pár týdni jsem na tomto místě doporučoval zatím ty nejlepší single a multiplayer levely do Unrealu. Na stejném místě, tedy na stránce Unreal Design Competition, najdete vedle těchto oceněných map (mimochodem opravdu výborných, pokud je ještě nemáte, tak rychle!!) nově i výsledky prvních hrátek s otevřeností engine. Kromě nových zbraní mne zaujaly skvělé efekty, jež jsou sice sami o sobě nevyužitelné, pro využití tvůrci TC či jednotlivých modů jsou však ideální.
- Krátce - Společnost RMD Software chystá DM pack do Quaka II, obrázky na sajtě vypadají SKVĚLE. Jen nevím, zda to bude komerční projekt, vše (web kupříkladu) vypadá profesionálně. * TADY je nové info o Turoku II - rozsáhlé preview je obohaceno pěknými artworky. * ZDE je cca 7mb dlouhé avi demo ze SiNu. * ZDE je preview Ground-zero, druhého mission packu ke Quaku II. * Na duke4ever je rozhovor s Keithem Schulerem z týmu 3d Realms pracujícího na Duke Nukem Forever. * ZDE je drb o případném druhém dílu Unrealu - především o tom, kdo má na něj právo ap. * ZDE je další ze skvělých editorialů na GameSlice, jež si bere na paškál ono ohavné "when it´s done" a předevíšm neustálé odkládání vydání her.
- SiN - Hlavní zprávy se týkají SiNu a po celý července ani nečekám nic jiného. Jak jistě všichni víte, již za pár dní, přesnějí 26. července bude na serveru Activision a Ritualu slavnostně vydáno demo SiNu, dlouho očekávané 3d akce na engine Quaka II. Mělo by obsahovat celkem čtyři úrovně, přičemž dva z nich by měly být multiplayer, což je potěšující, neboť jsem si dosud nebyl 100% jist, zda si budeme moci s demem vyzkoušet i multiplayer. Co nás (pravděpodobně) moc zajímat nemusí je speciální akce Activision, která pro ty c si demo až do konce srpna nahrají z oficiálního serveru připravila zajíamvé ceny (uvidíme, zda budou přizváni i evropané). Další noticka týkající se SiNu je rovněž zajímavá - chystá se totiž animovaný film japonského stylu právě na motivy SiNu. A poslední záležitost je určena pro všechny šťouraly - ZDE (11mb) je k dispozici filmeček, který sice neobsahuje žádnou akci, ale prezentuje jednoduchost editování a modifikování v SiNu.
- Outlands - Disruptor z id Software vyadl novou verzi Outlands, čtvrté to oficiální mapy CTF ke Quaku II. Pokud v této vyváženější verzi čekáte jen drobné úpravy, šeredně se pletete - vedle zajištění dvou různých přístupových cest do obou základen bylo podrobeno driívé změně rozestavení zbraní, z nichž některé úplně zmizeli. Každopádně doporučuji, přestože i původní verze má své místo, i tato je perfektní - q2ctf4a.exe (1mb).
- Krátce - Na sajtě Impactu se ojbevilo pár informací o vydání finální 1.0 verze Eraser Bota. Každopádně je ještě pár týdnů čas. * Turok II, který chystá Acclaim bude podporovat multiplayer (jeho absence byla asi největší chybou prvního dílu, viz. recenze v příslušné sekci), navíc jakousi speciální technologii umožňující velmiv ysoký počet současně připojených hráčů. ZDE více.
Ale k věci. Všechny tři projekty jsou na světě již nějaký čas, já se o nich dozvěděl čirou náhodou až nyní. O toto téma jsem se přestal zajímat po vydání neuvěřitelné "sračky" Your Path of Destruction (link na hp, viz také recenze v sekci "recenze"), která mne svou kvalitou velmi zklamala. Nerad bych sice něco zakřikl, nicméně myslím že když ne všechny tři, tak alespoň jeden projekt na Q2 enginu má velké naděje mé vysoké nároky splnit. Jmenuje se Doom 3d. Dosud jsem byl vždy raději za předělané verze starých levelů, zde mi však po přeštení parametrů ani tak nevadí, že půjde o úplně nové úrovně, spíše naopak. Další dva projekty nesou název Doom TC (ten vypadá asi nejhůře a nejvíce amatérsky) a Doom Conversion, jež je asi nejdále (jeho autoři se navíc chystají na kovnerzi Hexena do Q2 enginu). Jsem opravdu zvědavý, jak to nakonec dopadne.
- Cry Havoc - Jeden z těch známějších deathamtchových modů, Cry Havoc se dočkal již své třetí verze. 3.00, resp. 3.01, jež byla mezitím vydána (ovšem jen pro server verzi) obsahuje 2 nové charaktery, nové objekty, zvuky, modely a vůbec vylepšení takřka všeho (např. protekce před spamem a chatu). Jednoznačně největší novinkou je však nový teamplay. Více však na uvedené stránce, download 3.00 klient (3.5MB) a 3.01 server (250kb). Have fun - další, byť dnes již mírně zastaralé informace o modu najdete ZDE - jde o text u příležitosti vyhlášení Havocu modem týdne na PlanetQuake.
- Kvalitní Unreal mapy!! - Je to již téměř dva měsíce co vyšel Unreal a hledat kvalitní user-level do něj je jako hledat jehlu ve třech kupkách sena. Tu nechutnou práci za nás ovšem udělali hoši z planetunreal.com, kteří nedávno vyhlásili soutěž a já teprve nyní zjistil, že již vyhlášili výsledky. ZDE si tedy můžete nahrát pět nejlepších single a deathmatch úrovní (na 2. místě v DM se umístil Keith Schuler z 3d Realms) - většinou jde o opravdu perfektní kousky. Vřele doporučuji!!
- Krátce - Jakýsi "fanda" ION Stormu jež si říká IONHater provozuje vlastní stránku a pomlouvá ION ;-)). * Dva velmi, ale velmi pěkné screenshoty (1, 2) ze SiNu se objevili na ritnews.com. * Nový 3d karta Matrox MG200 by měla být vydána ještě v červenci!!. Více na Matrox Users Resource Center. * Australský magazín Hyper@ctive sepsal preview na Half-Life a Team Fortress II. * Daniel Freed, jeden z autorů Hereticu II se na OGR chlubí jak pokračují práce ..., preview na Heretic II najdete na GameCenter.