Legenda: 1.barva = Quake-CZ novinky,
2.barva = české novinky,
3.barva = světové novinky
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY a VELKÉ ZMĚNY Quake-CZ:
1.3.1998, recenze "Q2 Point
Release", sekce "recenze"
28.2.1998, preview Forsaken,
sekce "recenze"
20.2.1998, POINT RELEASE a
CTF PATCH vydány, hot news
15.2.1998, nová sekce "Doom"
5.3.1998, čtvrtek 22:20
- Source code
- id Software vydal zdrojový kód .dll Quaka i CTFka (nejaktuálnější verze
3.14 a 1.02), radost mají především tvůrci všemožných úprav, kteří se opět
mohou pustit do svých pitev - download
.dll Quaka má 1.4mb, download
.dll CTF má 1.3mb. V obou případech základního zdojáku je k dispozici
i verze pro Linux, zde opět odkazuji na www.idsoftware.com/hot/.
3.3.1998, úterý 21:30
- Jak snížit Ping
II. - Geby na své stránce Maxipes
Quake v nové sekci "Dokumenty" prezentuje vlastní názory na původní
článek, který "radí", jak snížit ping. Osvětluje zde spoustu pověr,
které nám původní autor předkládal a přstože i Geby uvádí několik cenných
rad, globálně dle jeho názoru není možné pouhou zněmou nastavení nějak
podstatně snížit ping.
- A zase patche
- Celkově již tuším popáté nás id Software obdařila patchem, stejně jako
v případě minulém vydává současně patch pro Quaka II i pro CTF na verzi
3.14
(cca 500kb, na hp id Softu
je k dispozici i verze pro jiné systémy, např. linux), resp. 1.02
(cca 300kb, na výše uvedeném msítě je pak k dispozici i full release CTF
v této verzi). Konkrétní výčet odstraněných bugů (pár se jich odrazí i
ve hře) je k dispozici v .planu
Johna Cashe, ani v této verzi se však tisíce fandů se svou peticí nedočkali
tzv. "fun" animovaných jmen a ani se to neplánuje, byť John Cash uznává,
že by to bylo vhodné především pro obyvatele zemí s háčky a čárky (ted
me zrovna zadna nenapada, ale urcite vite co mel na mysli), případně s
úplně jinými znaky, např. azbukou.
- Source code pro
3.14 - Na dll source čekají nejen sami programátoři
prakticky bez výjimky všech úprav do Quaka II, ale i jejich uživatelé,
kterými se díly Eraserbotu, CRBotu, JailBrealu a jiných favoritůms tal
téměř každý. Proto není divu, že se v průběhu neděle na Inside 3d objevila
cesta, jak úpravy pro staré verze "zkompatibilovat" na aktuální 3.13. Může
to být považováno za hack, nicméně faktem je, že řada vývojářů nevydržela
a předělala svoje dítka tak, aby je bylo možné aktuálně využít - Battle
of Sexes, Orange CTF,
ale především CRBot, jehož verzi 0.99d (když se vyplýtvá čísly, musí přijít
na řadu písmenka:-) si můžete nahrát ODSUD.
Na závěr však mám příjemnou zprávu pro všechny zůčastněné John Cash ve
dnes již zmíněném planu uevdl, že by měl být oficiální source vydán již
ZÍTRA.
- Nový QPlug
- Nová verze pluginu do vašeho broseru, která jvám přímo na webu podá konkrétní
informace o stavu Quake-serveru a která vám umožní z www stránky do něj
přímo launchnout je konečně kompatibilní i s Quake II. Plug-in si nahrajte
ZDE, případní
správci serverů pak na své stránky umístěte následující tag - <EMBED
type=application/x-q2plug-plugin src="/foo.quake" name="206.112.1.31:27910"
width=600 height=25 PLUGINSPAGE="http://www.idsoftware.com/q2plug">
(podrobné info pochopitelně i v dokumentaci souboru.
- WolfDuke
- Už jsme viděli lecos - Dooma v Quakovi, Shadow Warriora v Quakovi či
Duka v Doomovi. Ale WOlfensteina v Duke Nukem 3d, to tu ještě nebylo. Jeden
fanda se do tohoto trochu podivného úkolu s chutí pustil a na jeho domácí
stránce je k dispozici již první
hratelný level (cca 300kb), ke kterému potřebujete plnou verzi DN3D
ve verzi 1.4 či 1.5 (!!!). Otestujte, kromě textur jsou tu i zvuk, hudba,
příšery a možná i leccos dalšího.
0:30
- NR Contest
- Nová soutěž vyhlášená klanem NecroRaisers
opět dokazuje svou dominanci v českých klanech. Nejen svými skalpy, ale
rovněž i velmi inteligentními cotnesty, na které se nezmůže ani mírně zatuchlá
Urna a dokonce ani Quake-CZ (btw - ostudná soutěž bude přeci jen vyhlášena,
hádejte kým:-). Žádní Omicroni, žádní Reaperové, jen úroveň a babo raď.
Nebudu neomaleně prozrazovat podrobnosti, jen konstatuji, že jde o nejnápaditější
kontest v historii celosvětové quake-scény, který si zaslouží vaší pozornost,
ať jste kdo jste. Více informací na NercoRaisers
Homepage.
- MVS´s tutorial
- Martinkova staronová sekce "build"
se stává objemnější a musím si jí tedy všimnout i já, tvůrčí antitalent.
Martinek na ní velmi srozumitelnou formou vysvětluje základní i pokročilé,
vždy však konkrétní postupy při vorbě úrovní. Dozvíte se zde, jak vytvořit
dveře, větráky či okno a bude toho ještě více, nové díly přibívají v zhruba
týdenních intervalech.
1.3.1998, neděle 23:40
- Recenze Point Release ap. - V sekci
"recenze" jest nová recenze, již třetí edice pro Quaka II. Tentokrát jsem
si, jak již bylo před víkendem avizována vzal na paškál point release,
ctf for q2 a mapy pro 64 hráčů, doufám, že budete s mým názorem souhlasit.
- Single player mapa týdne - Protože se
tento týden přihlásil o slovo YooShin Yang, myslím, že není sporu o vítězi
- je to jeho Mutated!
(450kb), byť je mezi jeho ostatní tvorbou asi nejslabší. Dovolím si však
zmínit ještě jeden zajímavý kousek posledního týdne a sice mini-pack úrovní
pro Quaka I, Rubicon.
Čítá sice více než 2mb, ale stojí za to.
- Game.cz
- Kvalitní počin si zaslouží pochvalu. Po směšném magazínu In-Game
se před nedávnem na českém webu objevil další ryzí webzine věnovaný počítačovým
hrám - Game.cz. Ačkoliv to zpočátku vypadalo
jako nemastná variace na In-Game, v posledních dnech se snad blýská na
lepší časy, graficky mne při dnešní návštěvě autoři opravdu velmi příjemně
překvapili. Neznám sice váš názor, ale osobně považuji grafický vzhled
za pouze 20% celkové kvality stránky, takže mají autoři stále co dohánět.
Nicméně jim přeji hodně úspěchů, nervů a především trpělivosti.
- Slipgate Central
- Slavná to Yahoo-like indexová stránka Slipgate
Central, specializovaná na vše kolem Quaka se před pár měsíci náhle
odmlčela, aniž by Joost Schur (mimojiné i správce obrovského archivu na
cdrom.com) dal najevo své důvody. Nyní se zde objevila radostná zpráva,
že neumřel ani se neoženil (i když existují i případy ženatých jedinců,
kteří se angažují, dokonce i s dětmi, eh), ale pracoval na nové verzi engine,
který bude do značné míry automatizovaný a který rovněž stránku zpřehlední.
Do doby, než bude zprovozněn (cca 1 měsíc) nemůžeme od stránky očekávat
aktualizace, poté však očekávejte rachot.
- LemmQuake
- Vzpomínáte na slavný výtvor DMA Design (toho času pracujíc na Unrealu),
nějakých sedm let zpátky? Lemmingové, ultra-adiktivní logická hra, později
přepracovaná i do výborné 3d verze patří mezi mé nejoblíbenější klasiky
na PC a jsem velmi š´tasten, že byla nyní týmem Nocturnal
přepracována do Quaka (připomínám, že do prvního dílu). Vaším úkolem je
zachránit všechny lumíky, kteří vám byli svěřeni až do ukončení úrovně.
Paráda, autoři dokonce uvažují nad vytvoření deathmatchového modu s podobnými
pravidly. Download
(420kb).
- Voodoo II od California
Graphics - Nedávno jsem tu zveřejnil drb převzatý
z jisté stránky o výhodné ceně Voodoo II od California Games. Byla to pochopitelně
nepodložená zpráva, která se nezakládala na pravdě, nicméně California
Games přesto přichází s velmi zajímavou nabídkou - stejně jako řada
ostatních společností (Diamond, Creative Labs a dokonce i Jazz, což vypovídá
o atraktivnosti tohoto produktu) ohlásila 8MB a 12MB verze a stejně jako
konkurence se téměř shodla s cenou USD299 za tu výkonější. Narozdíl od
nich však bude 12MB akcelerátor od California Graphics obsahovat TV výstup.
Pokud se rozhodnete pro tuto kartu, enbudete tedy muset rezervovat tři
sloty pro grafickou kartu, pro akcelerátor a pro TV kartu, ale bude vám
stačit jeden jediný. Na trhu se zmíněná lahůdka objeví v první polovině
dubna.
28.2.1998, sobota 17:00
- Preview Forsaken - V sekci "recenze"
je nový článek, preview na chystanou descent-like střílečku Forsaken od
Probe a Acclaimu. Preview pochází z nového Score, které si právě v tžěchto
dnech dostalo na pulty ...
- Deathmatch Level týdne - Titul Deathmatch
level týdne tentokrát s přehledem získává "The
Eye of the Tiger" (140kb) od Harmageddona pro Quaka I. Jak jsme si
již řekli ve středu, mapa je výbornou vertikální akcí ve stylu DM4 a jednoduše
nemá konkurenci mezi JAKOUKOLIV deathamtch mapou pro první díl Quaka.
- Budoucnost CrusaderBotu
- Kooperace mezi Markem Rabasem, tvůrcem Crusader Bota (hp
na quake.cz) a Michalem Rybkou, úchylem přes umělou inteligenci (odborný
termín bohužel neznám) by mohla dříve či později přinést unikátní projekt,
který by namísto soustředění se na míření a základní pohybové schopnosti
kladl potřebný důraz i na umělou inteligenci, tedy na schopnost inteligentního
poznávání úrovně, výuky strategie od soupeřů a kooperace v týmu s ostatními
boty. Pro další informace odkazuji na Game
AI-Tech, Michal v posledních dnech vydatně updatoval, byť často ne
zrovna k tématům, která jsou nám blízká :-).
- Drby okolo Daikatany
- John Romero, ještě než vydal svůj první "ion" projekt, poodhalil
pár informací o jeho další hře. Nebude jí pravděpodobně nic jiného
než Daikatana II, na níž již nyní pracuje tým Human Head složený z lidí,
kteří nedávno odešli z Raven Software, kde měli na svědomí Heretica a Hexena.
Kromě toho, že by Daikatana II měla využívat engine Unrealu jsou však mnohem
zajímavější informace o mnohem bližší jedničce. Tak především, Romero je
skutečným šéfem projektu a jako takový NENÍ autorem žádné úrovně, která
se ve hře objeví. Slibuje přítomnost in-game filmečků a rovněž téměř osmdesáti
monster. Bohužel však také zmínil pravděpodobný termín Daikatany, který
se změnil na září. Bůh jej ochraňuj ...
- Hlavní role Duke
Nukema obsazena? - František Fuka se na své
stránce FFFilm, kde prezentuje
novinky z filmové scény, nechal slyšet, že byla konečně obsazena role Duke
Nukema ve stejnojmenném filmu. Hercem nemá být Dolphie, ale Howie
Long, nepříliš známá postava, která se však objevila po boku Johna
Travolty ve filmu Operace: Zlomený šíp. Na Fukově stránce je k dispozici
i fotka, Howie je vazba, ksicht má taky jak grázl Duke Nukem, takže proč
ne.
26.2.1998, čtvrtek 19:00
- Unreal beta
- Snažila se snažila redakce Score získat jakékoliv multimediální informace
(rozuměj demo, beta apod.) ohledně Unrealu. GT Interactive jsou v tomto
směru a u této hry naprosto rezolutní, vše sveřepě odmítají, nebudou poskytovat
ani novinářské recenze před vypuštěním hry dpo sítě prodejen. Proč to vše?
Samozřejmě ze strachu před piráty. Ti ovšem nikdy nespí, což dokázali nyní
před několika dny, když se zjevila betaverze Unrealu. Mé počáteční nevěřícné
pohledy, že jde zase o fake, záhy odstranil otevřený dopis jednoho z programátorů,
který prosil na kolenou, aby se betaverze nešířila, čímž kromě jiného stvrdil
její autentičnost. Betu jsem neměl možnost vydět, má ostatně přesně 128
disket, ale drby říkají, že skutečně je skvělá a že vypadá v normálním
módu (snad jen s MMX a ultra rychlým procesorem) lépe než Quake II v 3dfx.
V současnosti tuto skutečnost nehodlám komentovat, v poslední době hype
kolem Unrealu vrcholí, takže se snad dočkáme již skutečně v současném termínu,
tedy někdy na jaře.
- Score Show
- Dovoluji si vás ozvat na zítřejší akci Score v pražském Bontonlandu (palác
Koruna v dolní části Václavského náměstí), kde bude od 16.00 prezentace
nejnovějších her i všeho co k tomu patří. V plánu je i 1on1 deathamtch
o ceny v Quaku II a Doomu, takže kdo máte zájem, přijďte se mrknout, rozdáme
si to. Osobně si po pár posledních týdnech mysím, že mne v Quaku porazí
každý, netuším proč, ale prostě v posledních týdnech neustále dokola doomuji
(posledně to tvrdě odnesl Look:-). Zítra pravděpodobně nebude aktualizace,
neboť ihned po této akci mířím na celonoční Quake II party v Computer Cryptu.
O víkendu se však těště na a) preview Forsaken, b) recenzi Point Release
a CTF for Q2. Věřte mi ...
25.2.1998, středa 22:00
- Nadílka DM levelů
- Mám tu několik deathamtchových levelů, které stojí za pozornost. Začnu
hned od toho nejlepšího, od mapy, která je kvalitativně shodná s DM4, což
je pocta jako nic jiného na světě. "The
Eye of the Tiger" (140kb) od Harmageddona je prezentací těch nejlepších
designů, nejlepšího item-placinu a nejlepší vertikální akce á-la DM4. Pár
minut s boty vám bude bohatě stačit a dáte mi za pravdu. Upozorňuji, že
harmdm1 je pro Quaka jedničku, následovat budou již výhradně úrovně pro
druhý díl - Fatality
II (500kb) je poračování víceméně úspěšného kousku, není zase tak velká,
hodí se pro cca 5-8 hráčů a Infernal
Base (210kb), neotevřená, ale zároveň "vzdušná" úroveň pro 3-5 hráčů,a
le i pro 1on1. Paráda.
- Quake Launcher
- Verze 2.0 Quake Launcheru je k dispozici na německé
hp, čí přímo ZDE
(612kb). A nevypadá špatně, to mi věřte - funkcí má mraky :-).
16:35
- Slavíme výročí
- Jak je Quake starý se zřejmě nedozvíme,
včera však uběhl druhý rok, kdy udělal první krůček. Po pár nesmělých krocích
se naučil běhat jako nadopovaný Ben Johnson a sprintuje dodnes, o tom koneckonců
svědčí i následující příspěvek. Pro nechápavé, 24.2.1996 vyšel Quake-test,
testo-demo obsahující tři deathmatchové úrovně. Máte-lu chuť, stahujte
a archivujte, za padesát let se jeho cena vyšplhá do hvězdných výšin ...
ftp.cdrom.com
(4mb).
- Point release
+ CTF patch update - id Software vydal nové
verze obou zmíněných patchů. 3.13 je možné si nahrát jak znovu v plné délce
(mirrory jsou vyjmenovány například u Redwooda),
případně si můžete nahrát patch z verze 3.12 na 3.13 z cdrom.com
(cca 500kb).Rovněž by vás mohl zajímat výčet
změn od 3.10, který je nově k dispozici právě s patchem (opraveno toho
bylo opravdu více než dost). CTF patch se dočkal 1.01, patch z cdrom.com
má nějakých 300kb a opravuje nepříjemnou chybku grappling hooku.
- Nefunkčnost úprav
s novou verzí - Pakliže jste si nahráli point
release, jistě jste si všimli upozornění, že můžete zapomenout na svoje
drahocené sejvy. Stejná situace nastává i mezi 3.12 a 3.13, mnohem horší
je ovšem nefunkčnost prakticky všech úprav, které dosud na Quaka II existovaly.
Znovu tedy připomínám, nesnažte se rozeběhnout Erasera, CRBota či cokoliv
jiného, autoři musí vyčkat vydání nového source-code a během pár dní zaktualizují
svoje dítka. Nekompatabilita je dána udajně nezanedpatelnými změnami v
Quake-C.
24.2.1998, úterý 21:45
- Geby žije
- Gebyho stránky
o Quaku donedávna pustly a pustly (narozdíl od jeho dalšího projektu
Antimon, netradičního
PC časopisu kritizujícího Score s vystihujícím podtitulem "nenechme si
lhát" :-), jako reakci na zrušení sekce QuakeWorld na Q-CZ je však znovu
oživil, změnil design a do zančné míry i obsah a přestože jsou koncipovány
trochu nadčasově, měl-li bych jim udělit známku na stupnici od jedné až
pěti, byla by to jistě trochu horší dvojka :-). Hlavní devizou sajty je
sekce pro QuakeWorld, která obsahuje v podstatě odpověď na všechny otázky,
které si můžete v této souvislosti klást a vedle toho zde však najdete
i par informaci o Quake mail-listu a ftp serveru. Gebyho stránky zřejmě
nebudou updatovány příliš často, jak jsem již řekl, jsou nadčasové, ale
když, tak to bude stát za to. Pochpitelně vás budu o případných updatech
pravidelně informovat, mám kvůli zrušení QW sekce trochu výčitky :-).
- Propadáte z DM6?
- Pakliže znatelně klesají vaše kvality v DM6 a vlastně i pokud jste v
této geniální DM mapě z Quaka dobří, ba i perfektní, určitě surfněte na
stránky známé Quake Bible,
jejíž atorem je mimo jiné i Thresh. zde se totiž právě v těchto dnech objevily
nové stránky o této úrovni, které popisují strategii, kterou je záhodno
zvolit, chcete-li zde vyhrávat. A pěkně podrobně, jak má být. Apropó, strategie
- daleko stručnější verze se objevila
na stránkách Computer Gaing Worldu. Je sice pro Quaka II a mnohem obecnější,
ale možná vás bude zajímat také.
- Rychlé (??) QW
servery - Na základě Megamanova doporučení
jsem se rozhodl podělit se s vámi o pár adres na servery, které běží vesměs
na Quaku II ve verzi 3.12, případně na CTF pro tuto verzi. Rychlost jsem
zkoušel pouze z IBM (Megaman zase sedí tuším na Cesnetu), takže nemohu
konstatovat, že budou ultrarychlé i pro vás, ale každopádně by to mělo
být to nejrychlejší co existuje.
194.252.070.140:27920 - iNET Quake2
3.12 194.252.070.140:27930 - iNET Quake2 3.12
CommSat Madness 194.251.249.193:27920 - iNET
Quake2 3.12 Threewave CTF 130.236.232.141:27910
- Fjuk2_CTF
- Pomalé (??) QW
servery - id Software na svých
stránkách jmenuje několik desítek serverů, na kterých běží převážně
verze 3.12, máte-li utrarychlé spojení možná budete spokojeni, většina
však je ze zámoří. Seznam se nicméně bude nadále rozšiřovat a rovněž se
pracuje na nové verzi QPlugu tak, aby byl kompatibilní i se servery pro
Quaka II. Pak to budeme mít o dost lehčí.
- YooShin RuleZ
- YooShin Yang je opravdu nejen kvalitativně zdá se absolutně nejlepším
tvůrce single-player map pro Quaka II, ale po dnešku suveréně vede i v
kvantitativním měřítku, Mutated!
(458kb) je již tuším pátý kousek a YooShin opět nezklamal. Jako vždy nové
neotřelé triky, jako vždy perfektní zábava. Přesto si dovolím trochu kritizovat
- jak jsme se již přesvědčili, YooShinův potenciál je opravdu vysoký, nemohu
se proto ubránit dojmu, že jím svou dosavadní produkcí trochu plýtvá. Tak
rád bych konečně viděl kompilaci, která by mohla konkurovat Beyond Belief
či Prodigy:SE z jedničky. Pro YooShina, který je schopen vytvořit prvotřídní
mapu během týdne by to jistě nebylo tak obtížné a kompilace je myslím ještě
o stupínek výše v obtížnosti - vytvořit kvalitní úroveň a kvalitní epizodu
je totiž trochu něco jiného.
- SPQ Level Heaven
- O "Mutated!" jsem se doslechl samozřejmě kde jinde než nu Matta na SPQ
Level Heaven. Matt již více než rok exkluzivním způsobem poskytuje
s důrazem ka kvalitu a nikoliv kvantitu info o nových výtvorech v adresáři
quake/levels/ a nově i quake2/levels a jedná se v podstatě o jednu z pěti
nejoblíbenějších stránek. Všelijaké konkurenční rýpnutí, že své "Single
player mapy týdne" čerpám od něj jsou vlastně poctou Mattovi, protože skutečně
takřka nelze najít mapu, která by byla kvalitní a přitom u něj nebyla zmíněna.
Takže link znovu připomínám a pokud se tak ještě nestalo, doporučuji jeho
zařazení do "favorites" či "bůkmárks". A pokud se tak stalo, navštivte
jej, zrovínka dnes zprovoznil sekci pro best of best, desítku nejklasičtějších
levelů pro Quaka II. Dvěma prvními členy jsou Fatal
Oportunity a Incarceration.
- Trojice DM map
od id Softu - id
Software v krátkém čase vydali
další add-on do Quaka II. Tentokrát jde o trojici deathmatch map, které
jsou vytvořeny speciálně pro hromadné bytky a uzpůsobeny k pojmutí 64 hráčů.
K pojmutí podobného počtu klientů je potřeba skutečně rychlý počítač (Distruptori
uvádí že Ppro200 zvládne 50), takže se nedá očekávat hromadné rozšíření,
ale proč to nezkusit. V neposlední řadě si všimněte překonání další hranice,
není to tak dávno co jsme byly odvázáni z death32 :-). Download z cdrom.com
má kolem sedmi MB, což také vypovídá o rozsáhlosti úrovní.
Quake-CZ by nemohla žít bez
pomoci společnosti ...
Starší news
Upozorňuji, že vzhledem k stáří
zde uvedených "novinek" pravděpodobně řada
uvedených odkazů neexistuje.
10.2.1998 - 23.2.1998
28.1.1998 - 9.2.1998
3.1.1998 - 27.1.1998
7.12.1997
- 2.1.1998
23.11.1997
- 5.12.1997
6.11.1997
- 22.11.1997
19.10.1997
- 4.11.1997
6.10.1997 - 15.10.1997
20.9.1997 - 2.10.1997
30.8.1997
- 18.9.1997
26.7.1997
- 29.8.1997
25.6.1997
- 25.7.1997
1.5.1997
- 24.6.1997
6.4.1997
- 30.4.1997
20.2.1997
- 5.4.1997
1.12.1996
až 19.2.1997
Copyright (c)1996-98 by Jan Modrák