Powered
by:
|
- PC Gamer na svém webu zveřejnil první screenshoty třetího dílu Descent, kterého někteří z nás pustili z hlavy po vydání skvělého quake-modu AirQuake :-). Her s názvem Descent se tvoří hned několik, ale nenechte se zmsát, jen tato jediná je pravá nefalšovaná 3d-akce. 3. díl je plánován na vánoce příštího roku.
- Nový bot Omicron byl konečně vydán - můžete si jej nahrát ZDE (1mb) a přeem vás upozorňuji, že s pořádně zapotíte, protože je podle všeho lepší než ReaperBot!!! Nejen že umí rocket jumpy, ale má velmi příjemné a především rozsáhlé uživatelské rozhraní, které umožní širokou škálu nastavení a rovněž (to jen tak mimochodem) se po úrovni pohybuje s mnohem větší jistotou než Reaper (tím chci říct, že neposkakuje na místě:-). Jednu zajímavou recenzi si můžete přečíst, další verze budou rozhodně následovat, Kasuha se dokonce nechal slyše, že se uvažuje o implementaci jeho KasCam.
- Zdá se, že všichni na poslední chvíli dolaďují svá TCčka- až vyjde Quake II, lidé se na dva měsíce zavřou do svých klecí a nebudou mít na žádné add-ony ani pomyšlení. V první řadě dnes v betaverzi vyšel Ninja Quaka (zapomeňte na Lo Wanga), zajímavá, ale nepříliš atraktivní a halvně deathmatch-only konverze (cca 1mb) a potom Sword of Areas, nevýrazná a nezábavná modifikace (cca 4mb) s několika zajímavými možnostmi, celé mi to trochu připomíná Shraka.
- Todd Hollenshead, CEO id Software potvrdil informaci o blížícím se datu vydání Quaka II a konkretizoval jej na úterý 9. prosince (platné v USA a Kanadě). Nic to nemění na situaci, že bych jej měl dostat do pařátů již o den dříve. Martinek vyslovil naději, že se dostane na warez dříve, to samozřejmě považuji na možné, ba dokonce reálné (podobný hit se jen těžko může podařit Activision udržet až do vydání final-verze), ale přesto, bez hudby to nebude ono, takže čtěte jen a jen Quake-CZ :-))..
- Jste-li nadrženi na Quaka 2 tak jako já, pak vám možná (podobně jako mně) ulehčí medicína v podobě webovského Quake 2 manuálu. Nejedná se o kopii tištěné verze, ale pravděpodobně obsahuje stejné informace, které jsou opravdu zajímavé - popis všech nepřátel, zbraní, nějaký ten příběh apod. Šetřte si jej, musí vým vystačit minimálně na další dva týdny. Gold-Cd k recenzi by se mi mělo dostat do ruky někdy na počátku příštího týdne, v jeho průběhu můžete vy očekávat recenzi, premiéru má již Quake II odbytou - anglický PC GAMER jej zrecenzoval na jednočku s hvězdičkou, vše vystihuje věta "THE BEST GAME EVER!". Co více si můžeme přát.
- Ze seznamu žánrů, které Quake-engine umožňuje si můžeme odškrtnout další řádku, tentokrát 2D side-scroller, tedy střílečky ve stylu Jazz JackRabbit či Turrican. Target Quake není přímo hrou, která by se ke dvěma zmíněným dala zařadit, ale rozhodně onen žánr napodobuje. Soubor má necelé 3mb. Podobný žánr se již před časem snažila napodobit TC Giana Quake, bohužel po vydání dvou-úrovňové velmi zajímavé betaverze (900kb) dočasně pozastavena.
- Tým Sonic Mayhem, tvořící hudební stránku Quaka II překopal svou sajtu, doporučuji jí shlédnout, už proto že obsahuje mp3 ukázku (900kb) z jednoho tracku Quaka II. Na můj vkus je sice příliš přejavovaná, ale jinak jí to sluší. Sonic Mayhem vytvořili pro QII celkem 15 hudebních tracků a na zakázku id Software se jejich nádech vrací spíše do časů Doomu, tedy melodických skladeb, které příjemně podbarvují hru.
- Rozhovor s Johnem Carmackem a Brianem Hookem zdaleka neskončil, tak jak jsem se domníval. Do dnešního dne přibyly další čtyři části. Začátek je stále ZDE, stránek je tedy celkem již osm. I čtyři nové části obsahují velmi zajímavé otázky z mnoha sfér počítačového i společenského života a nyní jej již doporučuji úplně každému. I Hookova kritika se vyřešila, zde je odpověď BootNetu.
- Teether známý z Ma-Media serveru zprovoznil svou českou Quake stránku, která je sice dle názvu (QuakeWorld CZ) věnvoaná především internetové hře, ve skutečnsoti jde však o jakousi příjemnou všehochuť, trochu, zdá se, bude fušovat do řemesla i konkurenční Wolfově sajtě o umělé inteligenci. Tož hodně štěstí ...
- Preview text o novém robotu s názevm Omicron Bot byl updatnut o nové informace. Dema nepřibyly (vlastně byly odstraněny), ale info je nové, zájemci, čtěte a bděte, dočkáme se prý brzy ..
- 26. listopadu se v Bratislavě konala neoficiální Quake-party za účasti povětšinou neznámých, ale jistě udatných quakerů, kteří věřme za krátko dají dohromady silný tým, abychom se mohli utkat v bratrovražedném matchi. Reportérskou úlohu plnil Twixy, zde je jeho komentář: Haloo Quakeri !Vcera vecer (asi o polnoci) sa teda skoncila Quake party v ELAMe. ELAM klub poskytol priestory, ale cele sa to odohravalo pod zastresenim klubu KMIT (co je nieco ako klub mikroelektrotechniky). Tito borci travia 90% svojho casu hranim QUAKE po sieti, takze boli jasni favoriti (sutazili iba niektori z nich). Ako to cele prebiehalo ? Zapisalo sa nieco vyse 30 ucastnikov. Islo sa po siestich, prvi styria postupovali. V prvom kole sa hrala DM4 na 15 min. Skoncil som druhy. Prvy bol clovek z KMITu. V druhom kole sa hrala DM6 (moja oblubena) na 15 min. Skoncil som druhy. Prvy bol jeden vyborny "externista". V tretom kole (semifinale) sa hrala DM2 na 10 min. DM2 je podla mna najhorsia DM mapa v QUAKE-ovi, vobec sa mi nepaci, vobec ju nehravam, a len malo ju poznam. Asi preto som aj skoncil stvrty. Tu vsak postupovali do finale len traja. :-(((. Finale bolo sest hracov v DM4 na 25 minut. V tom finale vsak boli len dvaja ludia, ktori neboli z KMITu. DUFUS (ten vyborny externista, vsetci sme mu drzali palce, aby ich porazil) a AVENGER1, ten vraj vyhral takuto sutaz na COFAXe (neviem, co je na tom pravdy). Ten sa vsak moc nechytal. Konecne vysledky: 1. QBIM, 2. DUFUS, 3. THA DOCHTOR, 4. XBOOD ... a dalej si to uz nepamatam. Ceny boli symbolicke (tricko QUAKE Compo Winner, vstupenky do ELAMu), ale myslim si, ze tu islo skor o zabavu. Cele sa mi to velmi pacilo a ked to bude opat, opat sa pojdem zucastnit :-). Myslim, ze chalani z KMITu by Vam boli dobrymi supermi. Na moju otazku, preco nemaju vlastny klan som dostal lakonicke : "A naco ???". Twixy. K dispozici jsou i dema, a sice na Twixově stránce.
- Následující zpráva se mi neříká moc lehce, ačkoliv zdánlivě není důvod něco skrývat. Vy, kdož mě dobře znáte a čtete mé zdejší příspěvky již řadu měsíců, jste si doufám všimli mé nestrannosti ve věci našich herních časopisů. Ano, dosud jsem psal do Pařeniště, jednoho z nejlepších českých diskmagů, ale přesto jsem se z plných sil snažil o objektivitu. Ještě před měsícem bych se opravdu od srdce zasmál tomu, kdo by mi prorokoval, že se jednou objevím právě v jednom z oněch kritizovaných časopisů. Život si se mnou opět hezky pohrál. Není tomu ani měsíc, co mi Karel Papík, šéfredaktor Score, nabídl sepsání čtyřstránkového elaborátu na témě Doomu a Quaka, aby se jen tak mimo řečí zeptal, zda nevím o někom, kdo by byl schopen zastávat nelehkou úlohu redaktora. Někdy v tom okamžiku jsem dostal ten neuvěřitelně drzý nápad, aby to pak po zdlouhavé anabázi hodné přijetí do STB (křížový výslech šéfredaktorem, psychologický pohovor s využitím detektoru lži apod.) vyšlo. Proč to vlastně píši - chci vás ujsitit, že se vůbec nic nezmění - maximálně už nikomu z vás nedohodím "nějaké hezké číslo mobilního telefonu" a nikomu z vás nezajistím okamžité zprovoznění přístroje zablokovaného z důvodu desetitisícových dluhů, neboť své dosavadní zaměstnání pochopitelně opouštím. Nemohu s určitostí slíbit, že se nová pozice nepromítne negativně na vzhledu a kvalitě www.quake.cz, protože již dnes vím, jak bude časově náročná, ale bez rozmýšlení vám mohu slíbit, že se vynasnažím, aby bylo vše jako dosud, ba doufejme vzhledem k novým kontaktům i lépe a rozhodně doufám, že se má přítomnost ve velmi krátkém čase pozitivně projeví i na samotném Score. Věřím, že jsem touto zprávou zarmoutil pouze Gebyho a Kmotra, autory AntiMonu.
- Dostalo se mi do ruky cover-cd anglického magazínu PC ZONE a mohu ho všem vřele doporučit, protože kromě obvyklého demoverzemi naplněného duhového kolečka je přiloženo ještě jeno, věnované jen a pouze Quakovi. A nedělal ho žádný amatér - 30 Total Conversion, 500 add-on úrovní, to samo o sobě stojí za nákup, tím spíš, když nemáte rpevnou linku a čas či peníze na stahování oněch stovek MB. Pokud se však právě nenacházíte ve Velké Británii, nýbr v Kotěhůlkých u Prahy, nezoufejte, i u nás v některých obchodech je PC Zone k dostání. Určitě jej dostanete v JRC na I.P.Pavlova a tuším i ve Score shopu ve Skořepce.
- Dnešní den se však do qualendáře nezapíše pouze první a navíc výbornou konverzí staričkého Doomu, ale rovněž i vydáním dalšího modu, který ukazuje neomezené možnosti technologie. Poˇjdme si to shrnout - Quake sám je akční hra, ale díky včerejšímu Arkanoidu a QuakeChess máme z krku logický žánr, QuakeSoccer se staví na úroveň sportovních simulací, automobilové závody zase umožní QuakeRally a měli jsme tu i adventuru, byť si nemohu vzpomenout na název. Moc nám toho nezbývá, a to jsem jistě na mnoho zapomněl. Dnes si tedy škrtáme i letecké simulátory - po několika beta-verzích konečně vychází 1.0 verze AirQuake. Jde o mod, který vám umožní pilotovat několik hlavně vzduch-based strojů, namátkou zmíním helikoptéru, Stealth Fighter, ale třeba i "loďku", nebo tank. K downloadu potřebujete nejen základní, přibližně 3mb verzi, ale pokud jste nehráli předešlé beta-verze, je nutné si nahrát i balík úrovní (cca 1,2mb) - bude-li jich málo, můžete zkusuit i některé další. Ačkoliv vzdušné simulace nejsou mým oblíbený žánrem, AirQuake rozhodně zkusím, vypadá především po technologickés tránce výtečně, navíc ho dělal jeden jediný člověk, Iikka Keränen. Díky mu.
- Quake 2 podle všeho doslova klepe na dveře, podle neověřených zpráv se začínají rozesílat review-verze po celém světě a nejsou to žádné fingerprinty ani zlaté-CD, skutečně finální verze. Vydání v US odhaduji na příští týden.
- "SINGLE PLAYER LEVELEM TÝDNE" by se tentokrát rozhodně stal Starship2 nebo mexx10, ale o těch jsme si pověděli již na začátku týdne, pročež jsem se rozhodl zvolit něco jiného. Map vyšlo jako obvykle několik desítek, vybral jsem Ohzarm (635kb), mapu v mém oblíbeném stylu první epizody nebo Beyond Belief, kde autor umístil řadu potvor a zajímavých puzzlů. Můžete vyzkoušet i další mapu od stejného autora, Tonyho Boyera, neobvykle vydanou ve stejný den, s názvem Starting Point (607kb), IMHO jen o malý kousek horší. Rovněž musím zmínit konverzi Map01 (360kb) z Doomu 2, která však není jen "další" variací, ale skutečnou kopií, neboť užívá i textury z Doomu. Je to určitě zajímavý počin, tím spíše, když dnes vyšel Doom TC, kde se tato mapa (pochopitelně od jiného autora a v podstatně horším zpracování) rovněž nachází.
- Ti z vás, kdo před spaní vzpomínají na Arkanoid, výbornou logickou hru, která držela majitele 8-bitových miláčků pěkně dlouho možná (určitě) potěší Darin McNeil, který vytvořil konverzi této hry do Quaka. Další důkaz neomezených hranic, ba co víc, hratelný a zábavný důkaz. Půlmegový Quake-mod si můžete nahrát ODSUD.
- Jedna z nejočekávanějších totálních konverzí, Wolfenstein 3d verze Quaka by měla být k dispozici během několika málo dní - prohlásil to Rumble, hlavní programátor, který nás navíc informvoal o tom, že již TC měla být dávno k dispozici, kdyby se na poslední chvíli nerozhodli zařadit dvě nová monstra (v tomto případě spíše dva nové typy nacíků). Takže, mějme strpení, kvalita je kvalita.
- Nekonečný filmový seriál Jamese Bonda patří mezi moje nejoblíbenější filmy, volný pád do letadla v tom posledním (nyní už vlastně předposledním) je, kam až moje pamět a videotéka sahá, mou úplně nejmilejší akční sekvenci, ale fakt, že distributor již celý týden na oficiální homepage filmu vesele propaguje svůj promotion-level ke Quakovi a uvádí že bude ready "in one or two days" mě vytáčí. Ba co víc, v posledních dvou dnech mi počítač při přístupu na inkriminovanou stránku záhadně padá a resetuje se. Nevěděl jsem, že schopnosti HTML sahají tak daleko. Snad se dočkáme brzy, Anaconda potřebuje konkurenci, Soldier of the Fortune je trochu něco jiného.
- Dnes se na pulty hokynářství dostalo nové Score (mimochodem, přestaňte vyplňovat dotaznik.doc, redaktor se dle šéfredaktorových slov našel). Ultra-velký plagát (bohužel nikoliv Quake nebo Hexen2-related:-), z recenzí mne zaujal především výborný Monkey Island 3 a desítka pro Ultimu_on_Line, z reklam zase ta na Penthouse. 3d-akce tentokrát moc prostoru nedostaly - zaujme vás však dostatečné info o novinkých ze světa akcelerátorů.
- Začíná mi téci do bot, pravděpodobně budu nucen omezit frekvenci a rozsáhlost aktualizací. Je mi to líto, ale nedá se nic dělat. Quake II mě ovšem možná vyvede z omylu, takže konkurence může ještě zanechat peníze na reklamní kampaň ve štruzoku :-).
- Marcus Dromowicz, jenž před pár měsíci vydal mission pack Mexx9 - Penumbra of Domination si pospíšil s porakčováním, pochopitelně Mexx10, nesoucí název The Cassandra Calamity. Kvalita stoupá a blíží se stropu - Matt Sefton, oblíbený recenzent všech single-player map sice označil nedělní single player mapu týdne za nejlepší co kdy hrál, ale Cassandru označil za velmi těsně druhou, což o něčen svědčí. Soubor má přes 3mb a ke hře budete potřebovat verzi 1.08 Quaka (stahnout si jí ovšem můžete zde). Pouhé dvě mapy, ale budete velmi příjemně překvapeni. Doslova na každém rohu.
- Skandál? id Software nejsou takoví beránci jak působí, Paul Steed se na TOMTO obrázku násilně dobývá do kanceláře Johna Carmacka. Jak Redwood poznamenal, každý občas potřebuje přestávku.
- id Software oznámil, že druhá verze dema, která by měla vypadat mnohem lépe než test verze, kterou si vesele proháníme na svých monitorech již pár týdnů, se objeví až po plné verzi. Osobně mi to však nijak zvlášť nevadí, mám takové tušení, že to i to bude velmi brzo, plná verze by mohla být venku někdy v prvním týdnu prosince. čím dál více totiž graduje nasazení všech programátorů i grafiků, která se mj. projevuje i na počtu nových zápisů do fingerů. Především každodení worklogy Briana Hooka jsou pro z programátorského hlediska velmi zajímavé, ale zkrátkanepřijdeme ani my, hráči - alespoň do doby vydání dvojky tak doporučuji pravidelně pročítat finger.planetquake.com.
- GameSpot v poslední době odvádí slušnou práci, což dokazuje i množství nových "návodů", jejichž tvorba v případě 3d-akčních her, není žádnou lahůdkou. Po Quakovi a Hexenu II, nás nyní potěšili s Jedi Knightem. A práce je to opravdu komplexní - kromě single i deathmatch strategií článek obsahuje i cheaty, popis každé ze zbraní a samozřejmě i detailní návod na řpehrání každé z úrovní včetně odkrytí všech tajných sekcí. V sídle všech Jedi Knightů se již začínají objevovat odkazy na první mapy (900kb - extra.zip, 150kb - starrynight.zip) a již před časem vyšel launcherW95, tkerý vám umožní nastavit potřebné parametry pro spuštění patchů přímo před spuštěním v user-friendly systému. A abych završil tuto poslední Jedi-zprávu (budu komentovat jen skutečně důležité události, koneckonců jsme na Quake-stránce), sw-maniaky odkážu ještě na nové W95 theme, věnované právě této hře.
- Stanley prodloužil uzavření NR-contestu na pondělí 8.12. Necroraiseři se zřejmě přecenili a nyní mohutně trénují, aby nebyli ostatním pro smích. Podle neověřených zpráv totiž Martinek nahrál neuvěřitelných 135 bodů, což je velmi udatný výkon, který si zaslouží pochvalu i ode mne;-). Všichni tedy máme čas odevzdat náš výtvor na QP12 (link skrývá předpokládanou náplň a dosud přihlášené lidi - upozorňuji, že přihlášky se neposílají mně, alébrž právě Stanleyovi), která se koná v sobotu před uzavřením soutěže. Doporučuji se zúčastnit (té soutěže, i když party samozřejmě taktéž), pro druhého v pořadí je přirpavena nádherná cena (první samozřejmě také nepřijde zkrátka).