1.barva = Quake-CZ novinky, 2.barva = české novinky, 3.barva = světové novinky
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
a VELKÉ ZMĚNY Quake-CZ:
15.9.1997, článek o Total Coversion, sekce
"ostatní"
7.9.1997, vyhlášení výsledků 4.soutěže, sekce "contest"
6.9.1997, recenze kompilace úrovní Prodigy: Special Edition, sekce "konkurence"
2.9.1997, recenze kompilace úrovní Beyond Belief, sekce "konkurence"
18.9.1997, čtvrtek 22.00
- Turboman zajel E1M1 na Nightmare za 1:28 a dostal se tak před Looka na druhé místo (demo dnes poslali shodou okolností i další dva quakeři, ale Turboman je holt Turboman:-). Takže změna v sekci "soutěž".
- American McGee již před několika týdny vyhlásil zajímavou soutěž pedevším pro grafiky. Úkolem bylo (a stále je) zajímavým způsobem vytvořit obrázek loga Quaka 2. Ceny jsou lákavé (originál Quaka 2 s podpisem, kožená bunde "id Software" apod.) takže pokud jsou mezi Vámi nějací nadaní grafici, máte možnost. Obávám se však, že je tu poměrně slušná konkuernce, neboť již svůj soutěžní příspěvek zveřejnil Walter |2| Costinak, autor loga Bluesnews, Redwooda a v neposlední řadě i celé stránky id Software. Jeho příspěvek najdete spolu se zajímavou omáčkou ZDE a protože je opravdu senzační, dovolil jsem si ho převzít a vidíte ho i níže (má 65kb, mějte tedy strpení:-).
- Už se nemůžu dočkat, až mi ze Spojených států přijde nové číslo PC Gameru. Osahuje totiž neuvěřitelných 16 stránek věnovaných Quaku - rozhovory, preview, úvahy, screenshoty, prostě neuvěřitelná dávka, možná dokonce smrtící :-). PC Gamer před několika dny uzavřel jakousi dohodu a každý den na svých stránkách uveřejňuje jeden nový screenshot. Tato spolupráce vyvrcholila právě v tomto novém čísle a já jsem opravdu zvědavý. V příštím, listopadovém, vydání se navíc ojeví vůbec první screenshoty a informace z Duke Nukem Forevera, takže já oprvdu nelituji těch nehorázných peněz, které jsem za roční předplatné dal. Pravděpodobně všechny informace z tohoto čísla dám dohromady a zplodím nějaký komlexní článek, neboť informací o Quaku 2 zatím na Quake-CZ moc nebylo.
- Marcus Dromowicz je autorem série úrovní "Mexx".Nnikdy jsem od něj žádný level nehrál a o to víc mne překvapila informace ns stránce "SPQ Level Heaven" (však já vám jí vtlušu do bůkmárků), kde byl jeho nejnovější počin vynesen do nebes. Stáhnul jsem si, spustil a vynáším jej ještě více - o weekendu budu mít opravdu hodně práce, protože tohle prostě musím vynést do nebe v sekci "konkurence" tak vysoko, jak jen to bude možné. Poslední Marcusův počin nese název Mexx9 a jde o kompilaci pěti single a dvou dm úrovní. Kompilace má něco kolem pěti MB a můžete si jí nahrát ZDE. Rozhodně neprohloupíte, neb jedinou nevýhodou je fakt, že VYŽADUJE verzi 1.08, tedy Scourge of Armagon.
17.9.1997, středa 24.00
- Dnes jen telegraficky, neb jsem se právě vrátil z kultůry (AC Sparta - AC Parma 0:0 :-) a navíc jsem do toho konečně kopnul a koupil si 3dfx. Dosud jsme zprovoznil jen Hexena 2 a i když to s mými ubohými 16-ti MB RAMky (dalších 32 už mám téměř dva měsíce v reklamačním řízení, sakra) běhalo velmi pomalu, vypadalo to úžasně. Těším se jak si znovu zahraju celého Quaka (a věřte že ne za 16 minut), Tomb Raidera a NHL´98. A když už jsme u těch her, v poslední době jsem se vrátil k adventurám, které mne braly naposledy v časech Indyho a Monkey Islandů. Podle návodu jsem přelouskal 3 Lebky Tolkétů a Bud Truckera, naostro pak Fable a především Broken Sword, který je opravdu dokonalý - věřím, že se i u dvojky podaří JRCčku hru lokalizovat do češtiny (znalci z názvů všech čtyř her tuší, co mně k onomu návratu donutilo:-). Může mi někdo něco doporučit? Ale dost, to už jsme hodně off-topic.
- Konečně jsem napravil malou chybku v sekci "soubory" a zprovoznil zde odkaz na qr12.zip, tedy na QuakeRally. Dále proběhla aktualizace věčné sotuěže, do které se jen těsným výkonem vrátil Look. Ten mi udělal velkou radost, když se zapsal i do E1M1. Zde sice archivuji pouze první místa, ale zájemci mohou dočasně využít Lookův server ZDE či ZDE.
- Shadow Warrior vyšel, 3d-Realms v těchto okamžicích vyřizuje tzv. "pre-orders", do amerických obchodů se hra dostane pravděpodobně během zítřka. My si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat počkat :-(. A to platí i pro Hexena II :-((. Pokud tedy nejste piráti a to vy určitě nejste :-)).
- Po pouze průměrné kompilaci deathmatchových úrovní "Cenotaph of the Magi" (přímý odkaz ZDE, něco přes 2 MB), je od amatérského týmu ELM tu ještě za tepla kompilace "Despairity" (přímý odkaz "TUDLE", něco přes 4 MB), jíž jsem ještě nestihl otestovat, ale pravděpodobně se tak stane spolu s prvním packem v recenzi tento víkend.
- Jak bylo včera avizováno, byl vydán zdrojový kód ZeusBotu (ej to taková varianta k reaperovi, oba dva mají své peřdnsoti a nešvary, v celkovém hodnocení však stále s přehledem vítězí Reaper). najdete jej včetně popisu na autorově stránce, pokud se nechcete zdržovat, pak alou rovnou SEM.
- Martin Ferencei mne požádal o zveřejnění odkazu na jeho stránku. Je sice hrdě nazvána Quake.sk, ale nehledejte za ní nic jiného než pokus o kontakt mezi slovenskými hráči Quaka. Martinovým záměrem je zprovoznit QW server, založit slovenský klan a pak se máme my čehůni na co těšit. Už se těším na mezinárodní klání, Švédové v posledním měření sil porazili Finy 1028:987 :-)).
- Jedi Knight byl po velmi dlouho trvajícím betatestingu předán k lisování a v obchodech by se měl objevit 9. října. Ne přímo od Epicu , ale od částečně oficiálních zdrojů se dále dozvídáme, že Unreal by měl být vydán až na samém konci letošního roku (se shareware verzí zhruba dva či tři týdny před plnou). Kdo chce kam, pomožme mu tam, pokud Urneal vyjde souběžně s Quakem 2, rozhodně mu to na prodejnosti, úspěšnsoti i oblíbenosti (což je však vlastně to samé) nepřidá, vždyť původně byl plánován jako souběžník Quaka a DN3d ...
15.9.1997, pondělí 22.00
- Aktualizace se dočkala hlavní stránka sekce "id Software", odkud byl definitivně odstraněn výčet programátorů, mapperů a vůbec všech členů id Software, celkem pochopitelně pro ztrátu orientace - nové tváře přicházejí a odcházejí a těžko bych někdy na dobu delší než týden udržel seznam v "jakéstakés" aktuální podobě. Dále byly dostraněny některé odkazy (nejvíce mne mrzí zrušení stránky o fiktivním úmrtí Romera:-) a přidán rozhovor o kterém bude ještě dnes řeč.
- Další novinkou je přítomnost článku o Total Covnersion, který nahradil ten starý. Najdete jej v sekci "ostatní" a měl by být v budoucnu postupně aktualizován a zdokonalován o nové informace. Dále se zmíním již jen o kosmetických úpravách - sekce "ostatní", respektive její hlavní stránka byla celá mírně přestavěna a stejně tak i sekce "links", která nyní obsahuje nové oddělení odkazů věnované českým stránkám.
- John Carmack poskytl britskému časopisu PC Zone nádherný rozhovor, ve kterém se zmiňuje o konkurenci, dalších plánech id Software a o životě. V kostce zde konstatuje, že bude letos vydána speciální knížka "Inside Doom", u jejíž příležitosti bude dán volně v plén zdrojový kód Doomu a dále se dozvídáme, že si kdokoliv z nás může nechat licencovat Quake-engine, má-li něco kolem jednoho milionu dolarů a je-li ochoten věnovan id Softu značnou část ze zisků zpříslušné hry. Již nyní slintám při pomyšlení na datadisk úrovní ke Quaku 2, který má rovněž id Soft v plánu a přeju Carmackovi, aby si příští rok dopřál delší dovolenou než letošních pět dní. Rozhovor je opravdu velmi poučný, nakonec si neodpustím doslovně v anglickém jazyce citovat jednu otázku a odpověď věnovanou konkurenci ...
PC Zone: Everyone in the universe seems to
be doing a Quake-style game or a Quake-style engine. Do you feel threatened
by Prey, or Jedi Knight, or even Microsoft's new engine? John Carmack: If you step back in time to a year ago, Quake had been out for around a month and everyone was talking about how these Quake killers were right around the corner. A year ago. And still none of them - not a single one - has shipped. |
Co více k tomu dodávat, Carmack je v současnosti sktuečnou osobností a i v tak velké konkurenci si dokáže uchovat svojí osobnost, svůj přístup a svoje schopnosti. Jsem si jist, že již poněkolikáté všechnu tuto svojí jedinečnost potvrdí a my se budeme moci v brzké době radovat z dalších her od id Software. A pokud by se tak snad nestalo, pokud by se čirou náhodou objevilo něco lepšího (a to se nestane:-), tak vlastně taky dobře - těžit z toho budeme jen a jen my, hráči.
- Jonothan "Nelno" Wright, autor ZeusBotu a v současnosti zaměstnanec ION Stormu mající na starost co jiného než umělou inteligenci, se vzlhedem k neutuchajícím žádostivým e-mailům vydat zdrojový kód svého ZeusBotu rozhodl tak učinit. Ještě v tomto týdnu zhotoví u této příležitosti nějaký průvodní text a pak se prý máme na co těšit :-).
14.9.1997, neděle, 23.45
- Na dobrou noc tu mám příznivnou zprávu od statistiků ze společnosti PC Data, kteří dnes vydali žebříček nejprodávanějších her ve Spojených státech. Quake se v konkurenci samých staříků (Myst, Microsoft Flight Simulator) či sraček (Monopoly, Barbie) umístil na skvělém osmém místě, když s přehledem předběhl hry, které byly často v dílčím hodnocením na vyšších příčkách (DN3d, Tomb Raider, Warcraft 2). Jak vidno, není důležité vyletět na vrchol a po měsíci z něj zase stejně rychle sestoupit, mnohem úspěšnější je držet se zpovzdálí špičky a držet se jí intenzivně několik měsíců, vždyť Quake je po roce stále na špičce co do prodejnosti. O to více pak zamrzí, když člověk přijde na ispekci do JRC a oni mudo očí vmetou "nemáme";-).
- Nechvalně známá společnost Head Games, která se před několika měsíci zapsala do mého podvědomí vydáním několika neautorizovaných balíků úrovní se pravděpodobně nepoučila a vydává kompilaci úrovní pro Redneck Rampage s názvem "So You Wanna be a Redneck?". Ihned se ozvaly hlasy z Interplaye volající po stažení produktu. Pokud vše dopadne tak jak má, dočká se Head Games stejně jako v případě vydání datadisku k C&C vysoké pokuty a bude nucena stáhnout titul z prodeje. Do negativního světla jí navíc tlačí fakt, že všechny úrovně jsou staženy z internetu.
- Ještě donedávna vzor všech rychlostních DM4-Reaperquakerů, Look, byl vytlačen z třetího místa nekonečné soutěže - Po Stanlym a Turbomanovi našel třetího přemožitele ve Fraggerovi, který jeho 1:55 zlepšil o jednu sekundu. Vzpomene si ještě někdo na mých 2:08 :-))?? Rychlostní nekonečná soutěž v DM4 má správné grády, screenshoty se taky poměrně slušně rozjely, ale co je to s ostatními? Copak nikdo kromě CPOCe neprobíhá E1M1? Copak nikdo občas z legrace neutíkal před střelou Vora?
23.00
- Hexen 2 je na světě - ano, již 11.září, tedy ještě před původně ohlášeným pátkem, se Hexen 2 objevil na pultech herních prodejen a samozřejmě také na pirátských ftp-serverech aneb kdo hledá ten najde :-). Já si však počkám na retail verzi.
- V nejbližších dnech, snad dokonce již zítra, jej bude následovat poslední build hra - Shadow Warrior od 3d-Realms. Ta by měla být vydána celkem ve třech verzích, kromě obvyklé "full-registered" to je verze, která je prodávána v hračkářstvích a která je ochuzena o krev a přisprostlé speeche a konečně třetí - nejzajímavější - verze se bude prodávat ve Velké Británii a jedinou její změnou oproti "full-registered" bude nahrazení shurikenů šipkami. K této kuriózní změně byly producenti donuceni britskou cenzorskou organizací, která jakékoliv zobrazování smrtících hvězdic zakázala s odvoláním na nějakou historku ze sedmdesátých let, kdy začal na ostrovech řádit se shurikeny ladík po shlédnutí "B" čínských kung-fu filmů (i když, zas taková legrace to asi nebyla, údajně usmrtil pět lidí). Vyvstává tak otázka, jaká že verze se bude prodávat u nás - doufejme, že JRC hru lokalizuje a bude prodávat bez tohoto trapného omezení; tak jako tak však bude na internetu k dispozici patch odstraňující omezení jak britské, tak "hračkářské" verze.
- Povídání o tvorbě úrovní není nikdy dost. Proto si Adrenaline Vault dovolil vyzpovídat hned několik mapperů, tentokrát především z 3dRealms. Vše je to pojato spíše komplexně jako návod jak udělat zajímavou mapu, jak se dostat do nějaké slavné společnosti a vydělat první milion, ale přesto si jej nezapomeňte přečíst. Druhým zajímavým článkem podobného ražení je rozhovor s Mattem Seftonem (autorem výtečné SPQ stránky), který nám již mnohem konkrétněji sděluje v jakém že editoru tvoří či jaké jsou nejčastější chyby jeho kolegů.
- Na Martinkově Quake stránce (neznáte?:-), jsem se doslechl o novém designu, který vytvořil GT4W. GT4W je autorem české stránky, výhradně věnované úrovním. Nyní jsou zde k vydění přehledně seřazené soubory s informativním ratingem i konkrétnějším popisem, doporučuji, kromě výše uvedené SPQ je to můj druhý nejčastější zdroj úrovní.
- Kupodivu stejný Martinek objevil tajný CPOCův výkon na stránce "Nightmare Speed Demos". Podařilo se mu zdolat E1M3 za obstojných 37 sekund (co to je proti jeho "shitty" výkonu 1:04, kterým se na stejné stránce prezentoval pár měsíců nazad) a i když CPOC sám uvádí jako optimální čas méně než 30 sekund, já mu blahopřeji.
- S poslední zprávou souvisí TENTO odkaz, kde najdete krásný příklad jak to dopadá, když někdo celý život zasvětí rychlostnímu quákání. Čtyři pánové (pokud si vpomínám, jeden z nich - Nolan Pflug, vyhrává jednu rychlostní soutěž za druhou a vyhrává jeden mission pack za druhým:-) totiž stihli celého Quaka na Nightmare obtížnost přehrát za 16 a půl minuty. Na uvedené stránce je k dispozici demo. Uf ..
- Ještě před mou nechutně krátkou dovolenou se podařilo uploadovat a zprovoznit levý frejm - kromě konečně alespoň trochu logického přeskupení a mýrného počeštění přibyly dvě nové sekce. "On-line Chat" je jak jinak chat, ve kterém si můžete v reálném čase popovídat s ostatními. Jen co se trochu rozkoukám a upgraduju na nový Netscape (na trojce to totiž nefunguje), zapojím se do debaty a budou organizovány nezávazné večerní dýchánky, těšte se. Druhá nová sekce, "Guestbook" je určena výhradě pro vaše názory na tuto stránku a nápady na její další rozvoj. Velmi vřele uvítám hlavně veškeré negativní postřehy (hrdě očekávám hlášky typu "Bludře, ve slově vydění se píše měkké i!!") a taktéž očekávám že se sem přesunou výlevy typu "Zabal to! Duke rulezz", které občs dostávám do e-mailové schránky. Nakonec bych chtěl poděkovat za tyto změny Silencovi, bez jehož pomoci by tato stránka dosud hnila bez frejmu a bez těchto revolučních možností.
9.9.1997, úterý 20.25 "Out of Town"
- Dnes jen na rychlo - pravidelně sonduji stav herních www-stránek na Slovensku a musím konstatovat, že ačkoliv ve většině ostatních oblastí mají navrch, zde tvrdě pokulhávají. Kromě oficiálních stránek (mimochodem taktéž pokulhávajících - buďme rádi za Score a Level) herních časopisů stojí za řeč snad jen game.box.sk, kde najdete slušný nášup recenzí (mj.také na Diamond Monster 3d). Pokud snad někdo provzuje či zná stránku věnovanou Quakovi, nechť mi promine a ihned e-mailuje :-) ...
- Časopis Level, přesněji jeho aktuální záříjové číslo, nám Quakerům příliš nepřeje. Co naplat, Score před dvěma týdny nasadilo vysokou laťku, tolik stránek o Quakovi a jemu příbuzných hrách jsme snad v českém časopise ještě neviděli, ale i tak si Level kupte - už jen ta krátká zajímavá recenzička na Magic 3d a ještě zajímavější obecnější článeček o 3dfx stojí za to.
- Časopis PC Games ve spolupráci s Ritualem připravil "měsíčně" aktualizovanou stránku s informacemi o chystaném projektu SiN nazvanou SiN-Files. První číslo celé sepsal Levelord, jedna z největších posil Ritualu protituhé konkurenci kvalitních mapperů - jen si vzpomeňme na jeho nádhernou The Lost Mine z prvního Mission Packu (vůbec nejlepší single-mapa co kdy byla dle mého názoru zhotovena pro Quaka) nebo Hipside.
- Hezký zbytek týdne. A nezapomeňte se čs od času podívat na levý frame - možná vás čeká zajímavé překvapení :-)).
8.9.1997, pondělí 22.00
- O Andrewu Smithovi již delší dobu vím, že je skvělý autor úrovní. Jeho Guardhouse, Epoch Turning, či Elektra Complex ho zapsaly opravdu svkěle a nyní vidím, že kromě tvorby úrovní, je také více než dobrým autorem www-stránek. Již dlouho jsem neviděl něco tak "symatičtějšího" než je právě TOTO. Vím, jedna stránka se dělá lépe než deset či sto, ale přesto stojí za to se na ní podívat - už kvůli těm skvělým mapám, které si odsud můžete nahrát.
- Zatímco stále neutuchají debaty o rasismu v Shadow Warrioru (ba naopak, byly znovu rozdmýchány Brianem Hookem z id Softwarem a reakcí George Broussarda - viz jejich fingery), Scott Miller se nechal slyšet, že tyto "nevinné" rozbroje způsobí zvýšení prodejnosti hry o minimálně 30.000 kusů - jak snadné :-). SW se také týká rozhovor s Jimem Norwoodem, otcem projektu, který se zpovídá z jistým tvůrčích problémů s 3D-Realms (tedy, neříká to naplno, ale je to cítit:-) a zmiňuje se o chystaném projektu Shadow Warrior 2, který by měl licencovat zatím neznámý engine.
- Nejsem si tak docela jist, že zítra stihnu aktualizaci, takže vám sděluji již dnes, že od středy až do neděle nebudu mít přístup na Internet, neb odjíždím daleko od lidí, práce, žen a ... věřte nebo ne, i Quaka - nemusíte se ale bát o moje duševní zdraví, beru s sebou GameBoye :-).
7.9.1997, neděle 21.30
- V sekci "contest" je vyhlášení výsledků čvtrté soutěže. Obdržel jsem rekordně malý počet příspěvků, patrně kvůli velké obtížnosti úkolu, ale jak se mi svěřil před několika dny Mortan, o žádné soutěži nic nevěděl. Pravděpodobně tak buduz od příště informovat Bluea, Redwooda a Scaryho, aby o soutěži informvoali na svých stránkách :-). Vít+em se stal Stanley, jen o fous za ním se umístil Dr_Hota, který vyhrál stylové hodnocení. Všechny příspěvky si můžete nahrát, jsou k dispozici ...
- Do "contestu" bylo také zařazeno úžasné Turbomanovo speed-demo v DM4, já už to nebudukomentovat, snad jen, že se přibližujeme (respektive, Turboman se přibližuje) CPOCOvě teoretickému času:-). Turboman se nechal slyšet, že soustředení a náhoda, kterou k nahrání podobného dema potřebuje je velmi vysilující - nahrání tohoto dema s časem 1:36 (což je desetisekundové zlepšení) mu trvalo "pouhé" čtyři hodiny souvislé hry.
01.00
- Na Bluesnews to opět po dlouhých dnech stereotypu ožilo - když se Steven Pogle, autor nejslavnější úpravy Quaka, automatického hráče Reapera, ohradil proti hackerům, kteří modifikují jeho výtvor, byť s polehčující okolností odstraňování bugů (pro neznalé, na první pohled to vypadá, jakoby Reaper hrál opravdu fair, ale skutečnost je hrozivá, je to podvodník jako řemen, i když to na zábavnosti hry s ním nic nemění), ozval se anonymní člověk "FullaHate" s velmi zajímavým názorem, kde ostře kritizuje nejen Stevena za jeho nedokončené dílo (ačkoliv je například odstranění chyby "mizení zbraní" otázkou dvou řádků ve zdrojovém kódu), ale i Bluea za jeho cenzorský a podbízivý styl vedení novinek. Možná to bude znít hloupě, ale i když já osobně stojím na straně autora, který si bez jakýchkoliv dotazů může dělat se svým výtvorem co chce, i FullaHate má svým způsobem pravdu (například v tom, že se Steven ve svém .doc fajlu k Reaperu dušuje jaký je to poctivec). I když je tato hádka dalším laciným nešvarem (podobně jako causa "zásluhy Hipnoticu na DN3D"), možná to k nečemu bude - třeba si Polge udělá mezi tou náročnou tvorbou AI do Unrealu chvilku času a konečně nám toho Reapera dodělá. Nedávám tomu moc šancí, ale světlo v tunelu vidím :-). Více informací a majlů, které Blue v této záležitosti obdržel, si můžete přečíst ZDE. Hmm, a do hajan :-)) ...
6.9.1997, sobota 19.45
- Hexen Dva se blíží doslova mílovými kroky, po týdením zpoždění ve vydání dema je tu zatím neoficiální termín vydání plné verze. Rick Johnson z Ravenu se nechal slyšet, že již tento pátek byla hra z programátorského hlediska dokončena a nyní je podobně jako Shadow Warrior na intenzivním betatestingu a duplikaci. Plná verze by se měla dle Kevina Clouda z id Softu do obchodů dostat již 12. září, což je příští pááátek!!! A když už jsme u toho Hexena, PC Gamer vytvořil speciální návod na vydané demo, kde najdete strategii, tajné prostory a hlavně cheaty :-).
- Scott Miller (Apogee/3D-Realms) ve svém .planu zmínil článek na serveru Avault do kterého také přispěl (pravděpodobně ještě není on-line, neb jsem ho nenašel, v každém případě vás budu informovat) a který je věnován kupování herních týmů jinými společnostmi, což byl případ například nedávno uskutečněného prodeje Ravenu Activision. Neméně zajímavá je však Scottova zmínka, že se po dvou designérech, kteří z Ravenu přešli právě do 3D-Realms chystá odejít či již odešlo dalších osm dza účelem založení nové společnosti. Vzhledem k výše uvedeném termínu vydání Hexenu 2 se o tom, zdá se, dozvíme velmi brzy.
- V sekci "konkurence" je k vidění recenze na "Prodigy: Special Edition", zajímavou kompilaci úrovní pro Quaka. Jde o bezplatnou epizodu, která je, podobně jako Beyond Belief, volně k dispozici. Kdo jí ještě nemáte, neváhejte.
- Tituly jako Cybermage, Crusader: No Remorse, System Shock nebo Ultima Underworld (Origin System), ale i The Dark Project (Lokking Glass Tech.) má na svědomí kromě jiných i Warenn Spector. Tento zkušený designér však v současnosti do kolonky zaměstnání píše ION Storm. Bude vést další z mnoha týmů a otevře novou kancelář ION Stormu v Austinu (ta první byla pochopitelně v Dallasu, také v Texasu). Uvidíme, jak se mu bude dařit, výčet titulů však mluví za vše.
- Kdispozici je nová verze Worldcraftu, jednoho z nejlepších editorů úrovní do Quaka - nahrát si můžete shareware (1.5.), či patch 1.3 >1.5 registrované verze. Více informací o nových vlastnostech editoru pochopitelně najdete na domácí stránce Worldcratu - http://www.gamecraft.com/ .
- To, že je hra na myši mnohem úspěšnější než hra na kláevsnici ví dnes každý malý quaker. Že ale i hra na myši skýtá svoje stinné stránky, ví jen každý kdo hraje na myši :-). Dumáte-li i vy, jak ještě více zdokonalit svou hru a své ovládání, sháníte-li celý konfig, či chcete jen zjistit, JAK si naprogramovat ten zpropadený rocket-jump, či JAK si ten plantážník Kasuha tajně přidává energii :-), běžte na TUTO stránku, kde je k dispozici celá stránka skriptů a aliasů, které vám snad alespoň na tu první otázku zodpoví. Kasuha je totiž opravdový tajnůstkář :-).
- Stránka Absolute Quake, určená hlavně pro všechny tvůrce úrovní se vytáhla výtečným článkem "Masters of Level Design", ve kterém autoři zpovídají ty nejlepší profíky v oboru (snad s výjimkou ...), Americana McGee z id Softwaru, Levelorda a Gigglera z Ritualu, Erica Biessmana z Ravenu a Gatewaye a Jima Molinetse z Rogue Entertainment. Nejsou to rozsáhlé rozhovory, ale pouze velmi stručné otázky a odpovědi ve stylu "zatykače".
4.9.1997, čtvrtek 18.30
- Již jen jednou se vyspíme a zítra v 18.00 se dočkáme další z nekonečných (eh, 21.00:-) Quake party. Kdo je přihlášen jsem již řekl, na čumendu je zván každý > ul. Římská 25, nejlepší spojení je z Náměstí Míru, I.P.Pavlova, či autobusem 135, který jede z Florence prakticky přímo před hernu. Druhá, špatná, práva je, že příští pátek se DOOM PARTY nekoná z důvodu nepřipravenosti a nevelkého počtu účastníků!
- 3d-Realms vydali shareware verzi Shadow Warrioru ve verzi 1.2. K dispozici je (nejen) na jejich domácí stránce i patch a split soubory. Pouhý patch z verze 1.1. má více než 1MB, takže snad obsahuje jisté vylepšení - já se doslechl jen o přidaném water-meteru (ukazuje čas do kloktání:-) a boss-meteru (ukazuje zdraví konečného bosse).
- Nedávno vydané demo Hexenu 2 má v sobě i omezenou možnost multiplayeru. Neměl jsem dosud příležitost jí vyzkoušet, ale zřejmě bue velmi zajímavá, díky obohacení systémem zkušeností, který byl dosud vyhrazen pouze pro single-player. Každý hráč tak bude ovládat lastně jiný charakter - i když se bude jmenovat stejně. Výčet pravidel je příliš složitý, ale vězte, že bude přesně odlišeno koho zabíjíte (tj. po zabití hráče s většími zkušenostmi získáte více zkušeností než po zabití nováčka), čím ho zabíjíte (tj. zabijeteli soupeře pěstmi, je to úplně něco jiného než zabijete-li jej raketometem) a dost možná i jak ho zabijete. Kromě hráče s nejvyšším počtem fragů tak bude hráč s největšími zkušenostmi, tzv. "King of Hill", jehož zabití bude taktéž ohodnoceno většími hodnotami. Kromě těchto dvou základních hodnocení však existuje ještě tzv. "level frags", který velmi objektivně hodnotí vaše kvality - zabijete-li hráče s levelem "1", máte jeden bod, zabijete-li hráče s levelem "4", máte body čtyři. Jak prosté, jak objektivní.
- V současné době již pomalu vrcholí přípravy technologie Quaka 2 a prakticky každý den se dozvídáme novinky o hardwaru, který bude podporován a vlastnostech, které hra bude obsahovat - dnes mne kupříkladu překvapila zpráva o zrušení rozlišení 320x200 :-). Pozadu všk nezůstávají ani designéři, kteří v těchto dnech pracují na příběhu (uvidíme v Quaku příběh jednoduše nebyl) a také debatují nad mírou interaktivity - jisté je však to, že klasické tlačítko "T", kterým jsme si dosud povídali při hře bude značně zdokonaleno a v konečném stádiu by se měla komunikac podobat IRC. A aby to čekání pěkně ubýhalo, můžete se kochat pohledem na jeden z nejkrásnějších screenshotů ke Quaku 2, který je v současnosti k dispozici.
- Martínek poměrně zdařile přeměnil svou Quake stránku a já jsem nucen, chtě nechtě, jí brát jako konkurenci :-). Díky frejmu je značně přehlednější a kromě toho máte unikátní šanci přihlásit se do tajné jednotky URNA.
3.9.1997, středa 21.25
- Po včerejší ostudě se změnou fontu se dnes vracím ke "starému dobrému" Times New Romanu :-). NN Gold začíná mít více nevýhod než výhod a já uvažuji o přechodu na FrontPage enbo jiný, poněkud luxusnější editor - jen aby zbyly nějaké peníze. V každém případě to všem k něčmu přeci jen bylo - devět zuřivých e-mailů mi stačilo. Omlouvám se ...
- V případě, že nejste jen občasnými návštěvníky Quake-Cz a v případě, že se zajímáte o vše kolem Quaka či 3d-akčních her si dovoluji vás pozvat do list-serveru Maxipes, který se nevěnuje slavnému vešerníčku, ale právě tomu o co se vy zajímáte, tedy Quakovi. Více informací najdete ZDE, velmi zjednodušeně řešeno pro přihlášení stačí poslat e-mail s textem "SUB QUAKE" na adresu maiser@mlp.cz a pro odhlášení naopak "UNSUB QUAKE".
2.9.1997, úterý 21.30
- V sekci "konkurence" (pomalu začínám uvažovat o novém názvu sekce, napadá vás něco?) se objevila recenze na výbornou kompilaci úrovni "Beyond Belief" a začal jsem i s psaním profilů firem zasvěcených do 3d-akcí - pro začátek jen Epic MegaGames a Apogee/3DRealms (připomínám, že profil id Software můžete od začátku provozu Quake-CZ najít v sekci "id Software" - nevídané:-), v nejbližší době přibude ION Storm, Ritual Ent. a snad i další. Malou ale doufám příjemnou změnou je nový font na této "news" stránce a uvádění nejnovějších článků a velkých změn na vrcholu pod logem.
- Sekce konkurence obsahuje i recenzi na strašnou hru "Outlaws". To ovšem nic nemění na její komerční úspěšnosti, která zapříčinila vydání speciálního mission packu úrovní. nechci ho předem odsuzovat, ale rozhodně si ho nahrávat nebudu. Jde o pouhých devět úrovní (4 single, 5 multi-player), patch má téměř 6MB a je připraven k downloadu na stránce LucasArts, přesněji řečeno ZDE.
- Poslední oblastí, která čekala na bůkmárk v dlouhém oddělení "Quake" mých oblíbených položek byla stránka, recenzující deathamtchové mapy. Celkem jich bylo (těch stránek:-), k mému podivu, jen několik málo a až nyní jsem objevil něco skutečně kvalitního - http://goblin.simplenet.com/ - stačí na ní juknout a uvidíte, že nejde o žádné "béčko". Recenze deathamtch map, nejen subjektivní, ale i s vyhodnocením zájmu návštěvníků jsou rozhodně přínosem a spolu s žebříčkem "Top Ten" je skvělou studnou DM-map.
- Na www-stránkách časopisu Score je již několik dní v provozu hitparáda nejlepších her všech dob. Je povinností každého Quakera minimálně pětkrát denně zahlasovat pro Quaka, nejlépe pak i pro Dooma a Dooma II. Dnešním dnem je Quake na první pozici díky značnému množství hlasů nejmenovaného kolegy. Díky mu :-)
- Společnost Quantum Axcess, která se mezi quakery příznivě zavedla svým komerčním TC-datadiskem Shrak for Quake, již delší dobu připravuje svůj další projekt a nyní nadchází část na jeho představení, protože se jeho dokončení nezadržitelně blíží - do obchodů by se měl dostat 20.září. Vzhledem k velké konkurenci je troufalé vydat pouhou TC, bez skutečného zámezí jaké má Valve Software (Half-Life), Ritual Ent. (SiN) a hlavně id Software (Quake 2). Mám tím na mysli fakt, že všechny oficiálně licencované hry mají zajištěnu vývojářskou podporu id Software, ale Quantum Axcess nikoliv, i když samozřejmě komerční využití technologie také nebylo zdarma. Něco na tom ovšem bude - jinak by se hra neobjevila na obálce posledního čáska anglického PC Zone. Způsob úpravy bude pravděpodobně podobný Shraku - vše bude jiné - grafika, zvuky, příšery i stavový pruh, ale technologie nedozná změn. Přesto se docela těším, protože Shrak mne pobavil na několik dní - více informací můžete najít na domácí stránce Malice nebo na na rozsáhlé reportáží či řekněme preview.
30.8.1997, sobota 19.10
- Tým "Level Infinity", který již před drahným čase vydal výtečný add-on úrovní (kromě kvality vynikal i kvantitou) do Duke Nukema 3D s názvem "The Gate" vydal svůj další projekt, opět Total Conversion pro Djuka, tentokrát s názvem "Secrets of Acropolis". Jde o kompilaci 7-mi velmi kvalitních úrovní, které dávají tušit, že hoši z Level Infinity své práci rozumí. Ba co víc, můžeme se těšit na další skvělou zábavu, protože jejich dalším plánem je mission pack do Quaka, "Crystals of Cassiterra".
- Nadcházející osmá Quake Party, která proběhne příští v pátek od 18.00 do 20.00 v herně Maniac klub se nezadržitelně blíží a tak je čas pro rekapitulaci - přihlášenými jsou Bludr, Kasuha, Look, Mortann, Mortanův bratranec, Martínk a Striker. Dále se přihlásil Zdeněk Boček, Vlk2 a Danko - tito jsou samozřejmě také zváni, ovšem vzhledem k pozdnímu přihlášení nezaručuji, že si zahrají - spíše bych doporučil přínesení vlastního počítače (pro konkrétní info mě mailněte). Nezapomínám ani na Doom Nostalgy Party, která proběhne 12.září, tedy o týden později - zde jsou zatím přihlášení Look a Bludr, ostatní přihlášené (bohužel jsem zapoměnl na jména) prosím o ZNOVUPOTVRZENÍ příhlášky. Sorry za misch-masch :-)
- Dosud mám pouze čtyři příspěvky do 4. soutěže!! Domnívám se, že ceny si zaslouží trochu větší pozornsot, takže urychleně zasedejte ke svým počítačům a hrajte (parvidal v sekci "CONTEST") - uzávěrka se prodlužuje na středu 3.září.
Starší news (upozorňuji, že bez frejmu)