Powered
by:
|
4.10.1997, pondělí 19.30
- Páteční Quake Party proběhla v přátelském duchu - dokonce i Bizon přežil jen s pochroumanou čelistí :-). Opět jsme však vzhledem k technickým potížím nenahráli žádná dema, příště snad budeme úspěšnější. Příště - zatím se neví, zda se nějak rozumně dohodneme s brněnskou Quake-komunitou na Invex jubilee Quake Party , ale na Invexu se rozhodně něco uskuteční.
- Stáhnutí dema Jedi Knightu nebylo a stále není lehkou záležitostí - většina mirrorů byla zahlcena milovníky Star Wars a tak nám, českým smrtelníkům nezbylo než čekat než i tito fandové ulehnou k hvězdnému spánku a uvolní tolik vytoužené kohoutky. Dnes, po pěti dnech, je to již mnohem lepší, ale přesto si hru můžete, doufejme rychleji, stáhnout i ZDE, v české doméně. Link se nachází v rádoby www-herním magazínu InGame. Bohužel, i přesto, že se nejedná o nic světoborného jde o jednu z nejlepších českých herních stránek. Kam jsme to dopracovali ;-) ..
- Sierra-On-Line vydala tiskové prohlášení, ve kterém nás informuje o prodloužení termínu vydání Half-Life (více informací o této hře najdeet v preview, sekce "konkurence"). Původně plánovaná polovina listopadu se odkládá na zatím neurčtiou dobu, přibližně na první čtvrtletí následujícího roku. Stejně tak i demo, které mělo být vydáno před plnou verzí se posune tak, aby vyšlo přibližně měsíc před celou hrou. Během deseti dnů se dozvíme konkrétnější termíny.
- Věřte nebo ne, ale po bezmála tří letech od vydání Doomu II tu máme komerční add-on. Jmenuje se HacX a tvůrci si pravděpodobně zatraceně věří, protože plná verze stojí 25 dolarů. Naštěstí je na houmpejdži k downloadu jakési demo (má přes pět mega, což je na očekávanou jednu epizodu opravdu hodně), takže můžete předem vytušit o co jde - to můžete i z rozsáhlého preview, kde najdete i řadu zajímavých obrázků.
- Soldier of Fortune není balík úrovní do Quaka ani patch na "ruskou ruletu", je to na západ od hranic úspěšný TV seriál. Jeho producenti se zhlédli ve strategii marketingu filmu "Anaconda" a rozhodlis e investovat do malé quake-reklamky. Zatím ještě nic není hotovo, ale něco informací a špetka screenshotů TAM je. Doufejme, že výsledná podoba dopadne lépe než Anaconda-level.
- Vzhledem k již zmíněnému výpadku dodatečně vyhlašuji "SINGLE PLAYER LEVEL TÝDNE". Stala se jí s velkým náskokem "The Fly", která svým architektonickým a sktuečně originálním zpracováním deklasuje 99% všech ostatních úrovní včetně těch originálních. Podotýkám architektonicky, co se týče zábavy, není to naprostá elita, ale přesto, tento týden jednoduše nebylo nic jiného k dispozici. Ostatně, The Fly byla vlastně jedinou sólo-mapou, ketrou jsem nyní hrál, což ovšem v konkurenci Hexenu 2 a Zerstöreru není žádná hanba. Záměrně neříkám, co je na "Mouše" tak architektonicky dokonalého, budete totiž ohromeni. Jak prosté, že to nenapadlo někoho již dříve ...
- QuakeSpy, jeden z nejnutnějších nástrojů všech hráčů QuakeWorldu byl přejmenován a to z jednoho jediného důvodu - objevují se totiž další hry na Quake technologii a výraz "QuakeSpy" už prostě není výstižný. GameSpy, jak se staronová utilitka na vyhledávání serverů po celém internetu jmenuje již využijí i hráči HeXenu II. Dnes byla navíc vydána nová verze (1.01) - nahrát si jí můžete ODSUD (cca 1mb).
- Vyšel první patch na Hexena II, který pro nás znamená nejen kvalitní a ničím nerušený požitek ze hry, ale také známku toho, že autoři Hexenu začali pracovat na datadisku. Patch má téměř 3mb a můžete si jej nahrát například ZDE. Pokud jste jej stahovali odjinud, možná jste se dočkali nepříjemné hlášky "CRC error", která byla způsobena chybou na jednom z ftp-serverů Activision, odkud navíc soubor převzali četné news-sajty, například i Bluesnews. A znova ...
- A když už máme na talíři Hexena - trochu jsem se pročítal několika stránkami a dozvěděl se, že je již nyní v přípravě několik TéCéček, z nichž jedna nese název "Hexen Quake TC". Zda se bude snažit o maximálně podobný vzhled Quaka nevím, ale rozhodně přeji autorům hodně štěstí a humoru do dalších měsíců. V současnosti se scéna Hexenu teprve rozjíždí, denně startuje několik zajímavých projektů, kterým napomáhají nové verze level-editorů uzpůsobené na míru Hexenu. Zatím se ani nekoná rozpuštění tvůrčího týmu Hexenu, které prorokoval před několika týdny Scott Miller z Apogee/3dRealms.
- demo Jedi Knightu bylo vydáno, má slíbených dvacet mega a najdete ho na stránce LucasArts nebo na Cdrom.com. Osobně počkám na první reakce a teprev poté se rozhodnu zda si jej stáhnu. Více informací o demu i celém projektu najdete na zřejmě nejkomplexnější neoficiální stránce, na JediKnight.net.
- omlouvám se za včerejší pix GLDoomu, jednalo se o fake, přesněji řečeno šlo o screenshot z Total Conversion Doomu do Quaka. Útěchou mi zůstává, že podobně se nechali napálit i Blue a Redwood, z mnohem navštěvovanějších a slavnějších stránek. Jen upřesním, port GLDoomu vytváří Jim Dóse z Ritual Entertainmentu.
- Na jedné z "lepších" neoficiálních stránek ke Quaku 2 se objevila zpráva, že datum vydání druhého dílu je stanovení na 20. lsitopad. Nevěřím, ale bylo by to fajn :-).
- figurka Djůka je již k dispozici, vzledem k omezenému množství (méně než 10 tisíc) byla nasazena stejně exkluzivní cena - celých 100 dolarů. Zájemci nechť navštíví stránku společnosti Moore Creation. Mám však pocit, že zde nabízená porculánová soška nemá nic spoečného z již zmiňovaným (mnohem lepším a také levnějším) kouskem společnosti Resaurus, který je již v plné polní k vidění ZDE.
- Věřte nebo ne, ale GL-Doom je opravdu v plánu. Sám jsem tomu nevěřil, byť se hlasy ozývaly z ůst toho nejpovolanějšího, totiž Johna Carmacka. Teď už mi ale nezbývá než věřit, neb se vylíhlnul první screenshot (pravděpodobně nejde o "fake"). Termín vypuštění patche je neznámý - je pochopitelné, že to není prvořadý projekt, pokud vím, pracuje na něj kromě id Softu i pár chlapíků z Ritual Entertainmentu a protože obě firmy dokončují své hry, nečekejme zázraky.
- 3dfx patch pro Shadow Warriora je již v podstatě hotovou věcí, v nejbližších dnech budou vypuštěny četné screenshoty a po testech bude patch vydán někdy na konci tohoto týdne. Podle toho co jsem slyšel však nepůjde o běžný "enhancement" na jaký jsme u 3dfx zvyklý - půjde pravděpodobně jen o využití akcelerátoru, tzn. že hra bude vypadat stejně, ale poběží rychleji
- tento pátek se bude konat další z nezapomenutelných Quake-Party. Všechna msíta jsou již obsazena, takže vlastně jen informuji nás přihlášené, abychom nezapomněli. Je nás celkem sedm a jmenujeme se KASUHA, BLUDR, MARTINEK, LOOK, FRAGGER, MORTAN a BIZON. Takže nezapomeňme, v pátek 3.10 v obvyklý čas. Lov na Bizona :-)
- V přípravě je obrovský CTF projekt, koordinovaný týmem Xenocide flag Academy. Projekt nazvaný trefně All-Star CTF spojí některé z nejpopulárnějších variací slavného CTF (pro neznalé, jde o deathmatch mód, velmi zjednodušeně "boj o vlajky") jako Threewave CTF, ThunderWalker CTF, CTF+, CTF Expansion Project, Expert CTF, Gatherers CTF, Midnight CTF a absolutní novinku, Xeno CTF. Startovní mapa umožní hráči vybrat si mezi 12-ti (!!) epizodami a software umožní kombinovat veškeré úpravy jednotlivých variací. Novinka "Xeno CTF" je popsána jako sourozenec Threewave (to je ten úplný základ, jenž to všechno začal), ale s podporou skinů a dalších serepetiček, které budou vytvořeny hvězdamy z oboru - Jimem Molinetsem (presidentem Rogue Entertainment), Christianem "Disruptor" Antkowem (id Software) a Chrisem Bolinem, asi nejlepším tvůrcem skinů.
- Dlouho jsme si neřekli o výsledcích největší Internetové hitparády (textová podoba herní sekce je ZDE)- v shareware části je úspěch Quaka jasný - obsadil třetí místo, před pátým Duke Nukemem, devátým Hexenem 2, až čtrnáctým Shadow Warriorem a dvacátým starouškem Doomem (110 týdnů v žebříčku). Na poli plných verzí panuje mnohem širší konkurence, mezi stálicemi Heroes of the Might&Magic a Civilization se na první místo prosadil Dungeon Keeper a Quaka obsadil decentní sedmou příčku.
- Rozhodl jsem se oživit víkendové aktualizace pravidelnou akcí "Single Player Level týdne". Každou sobotu či neděli tak na monitorech Quake-CZ najdete jeden level (nemusí být nutně nový), který mě něčím oslovil a zaujal natolik, že si jej nehodlám škudlit ve vlastní rozsáhlé knihovně /ID1/MAPS/ sám. Je možné, že jej bude následovat podobná akce "Deathmatch Level týdne", ovšem v tomto případě se nechte překvapit. Až bude úrovní více, vytvořím pro ně separátní stránku, samozřejmě do sekce "levels". Pro tento týden jsem vybral nádherný kousek s názvem "The Comm Center" od Ricka Troppmana. Rick se při jeho tvorbě zjevně nechal inspirovat notoricky známou originální úrovní E1M1 (The Slipgate Complex), použil z něj zajímavé nápady, ale rozhodně nejde o kopii. Comm Centrum totiž není jenom krásné na pohled, ale taktéž perfektně hratelné. Přesvědčte se sami - ZDE (cca 1MB). Podaří se Vám stejně jako mne hned na první pokzus objevit všech pět tajných prostor?
- Dnes jsem si chtěl trochu zavzpomínat na bohatýrské časy nadvlády Super Shotgunu, ale bohužel mi to neyblo dopřáno. Věřte nebo ne, nenašel jsem jedinou "útulnou" stránku věnovanou Doomu, která by globálně shrnula celé tříleté působení Doomu na herní palubovce. Všude jen nenápadité stránky s vlastními úrovněmi. Asi to nejlepší co je k dispozici je k vidění ZDE - souhrn těch nejlepších úrovní z Doomu i Doomu 2 o jehož kvalitě svědčí fakt, že je opravdu komplexní. Přestože nevyniká grafikou, je to "bohužel" to nejlepší co jsem našel. Nebo snad má nějaký čtenář eso v rukávu?
- jeden z tvůrců českého Quake-filmu "The Evil", Silence, mi prozradil, že je tvorba tohoto projektu na neurčitý čas pozastavena (nicméně se rozhodně plánuje dokončení) a Silence své síly věnuje do svého sólového Quake-projektu, který by nám měl vyrazit dech. Více bohužel neprozradil. Další chystanou záležitostí je opět nová Quake-stránka, která sice ještě není v provozu, ale měla by být více než originální. Jejím v pravdě jediným námětem budou automatičtí "boti" a možnost impementace umělé intelegigence do nich. Jejím autorem bude známý psycholog redakce Score, uvidíme. Samozřejmě se na tomto místě ihned po rozjetí projektu setkáte s odkazem ...
- Apropó, Score. Vyšlo nové číslo. Pod výtečnou obálkou se nachází rozsáhlá recenze Hexena 2 (8/10), která je až na poslední odstavec poměrně výstižná, Shadow Warrior (8/10), ale třeba i Men In Black (1/10), o které se tu zmiňuji jen proto, že je měla původně dělat společnost 3d Realms. Score je opět živeno velkými ovacemi kartám 3dfx, keré jsou snaž až přehnaně přehodnocovány. V nostalgické vzpomínce na Wolfenstein 3d mohl být text nahrazen dalšími obrázky, nedozvídáme se z něj nic, každý měsíc je v něm jen pozměněn název hry. Ale jinak rozhodně stojí za přečtení.
- Nejedete někdo do Polska? Pokud ano, kupte pro mně jeden výtisk Playboye - ve kterém je údajně šestistránkový "feature" věnovaný Quaku. A to je desetkrát lepší než nahá Renata Dlouhá, byť v polštině :-).
- Monolith Productions vydali již třetí patch, který snad již definitivně odstraní všechny potíže s během hry (dle vyjádření hráčů v auditoriích se tak skutečně stalo). Je k dispozici patch pro shareware i registered verzi a pro PlasmaPak (všechny ZDE). Myslím, že se jedná o velmi zajímavý patch, tkerý by si měl stáhnout každý, neboť opravuje a přidává spoustu zajímavých funkcí - nyní Blood přehrává animace i v Dosu a rozlišení si můžete přepnout i počas hry v menu.
- V minulém updatu jsem se zmínil o demu (.avi) konverze Doomu do Quaka. Stejný projekt tvoří minimálně další dva týmz, přičemž alespoň jeden z nich je rozhodně více než konkurenceschopný. Nemá název, nemá www-stránku, jako by nebyl - ale existuje několik exkluzivních obrázků, které najdete ZDE - vypadají jako z Doomu, ale proboha - on to není Doom!!!
- O společnosti SunStorm asi většina z Vás vůbec neví a pokud ano, asociuje si jí výhradně s produkty "Cryptic Passage" či "Duke it Out in D.C.", lacinými datadisky k Bloodu a Duku3d. Ti nejpozornější čtenáři Quake-Cz si však ihned vzpomenou na malou poznámku o tvorbě dalších datadisků. Těsně před vydáním je opět djukovský Duke Vacation: Life´s a Beach a v plném nasazení je připravován i Wanton Descruction pro Shadow Warriora. Oba budou obsahovat něco úrovní (Wanton Des. dokonce dvě epizody), nová monstra, zbraně, grafiku i zvuky. Ale budou něco stát ...
- Mike Gummelt, hlavní programátor Ravenu, který má lví podíl na Hexenu 2 se nechal slyšet, že se brzy začně připravovat datadisk k Hexenu 2. Měl by obsahovat nový (pátý) charakter, pět nových příšer, jednu novou zbraň pro každý z charakterů a minimálně jeden (spíše dva) nové huby, přičemž bude dost možná jeden z nich zasazen do prostředí feudální Číny či Japonska. Ještě před tím se však budou muset pořádně zapotit na patchi, mají prý hodně věcí na zlepšování zákldní verze Hexenu.
- Zajímavý patch, který nahrazuje grenade-launcher podivnou, blíže těžce identifikovatelnou, zbraní najdete ZDE(cca 500kb). Zbraň využívá některé dosud neviděných "killing" principů jako přisátí se ke zdi apod. Doporučuji.
- Tým Moxill Interactive, který chystá plnou konverzi Doomu, nás konečně obsáhleji informoval o postupu práce a to více než atypickým způsobem, který je však mnohem více informativní, než jakékoliv psané sliby. ZDE si můžete stáhnout téměř desetimegové demo ve formátu .avi, které vás posadí na zem a opět poněkud posune hranici monžostí Quaka. Věřme, že plná verze bude vypadat stejně, protože demo je prostě DOOM v lepší technologii, což je přesně to co chceme ...
- Quake Forever, to by měla být další TC, která je podle anglicky píšících news-stránek již hezkých pár dní venku. Já jsem však na žádný funkční download nenarazil, a to dokonce ani po dnešním upozornění na odstranění bugů v downloadu :-). Ale přesvědčte se sami, třeba budete mít více štěstí. Až se úkol podaří, pochopitelně přinesu více informací, protože pozornost si zaslouží každá TC.
- Včera jsem se trochu unáhlil s informací o vydání Hexenu2. JRC jej již má, ale kompletuje jej s českým manuálem, což si vyžádá neidentifikovatelný počet dní. Prodavači na pavláku se dušovali, že již zítra, někdo mne zas e-mailem zklamal s pondělím. Uvidíme, bohužel nevím jak je na tom Vision, sice si nedělám iluze, ale kupříkladu mission packy měly o pár dní dříve (což nechápu, protože to berou od JRC).
- Hype, který ve Spojených Státech provází jakýkoliv čin kolem 3d akcelerátorů je neuvěřitelný. Prodejnost neklesá, spíše naopak a každým dnem se objevují nové karty, nové ceny, nové patche a nové sliby. V posledních dnech proběhl v mediích menší skandál nad schopnostmi chipsetu Voodoo Rush, který bude po dnešním prohlášení šéfa 3dfx zdarma vyměňován za starší Voodoo Graphic (což je i náš Monster či Magic), který je sice předchůdcem Rushe, ale vlastně dokonalejším. O vracení peněz jsem se nic nedočetl, nepředpokládám, že by Rush (jde o označení, konkrétně se jedná například o kartu Hercules Stingray) stál méně než například Monster.
- Dnes jsem čirou náhodou navštívil prodejnu JRC na náměstí I.P.Pavlova a světe div se, zrovínka vybalovali várku nových her - ihned jsem vyhrkl heslo "Hexen" a odpovědí mi bylo "zítra". Takže dámy a pánové, v průběhu zítřka bude v prodejnách JRC k dispozici plná, nefalšovaná aoriginální verze hry Hexen 2. Ukořistil jsem alespoň nádherný plakát a jeden reklamní předmět, sakra si budu muset rozmyslet, zda je dám do soutěže.
- A propó, soutěž. Martínek na své stránce vyhlásil soutěž, kterou jsem si soukromě nazval "Čokoládovou". Probíhá v jím vytvořené úrovni s robotem na skill 3, takže to není nic lehkého. Času moc není, uzávěrka je již 3.10. Více samozřejmě u něj ...
- pro majitele pirátských verzí Hexenu 2 tu mám příjemnou zprávu - na stránce Hexen2.com je kompletní walkthrough všech tří hubů (nebo jich je více?:-) a ZDE je tase kompletní seznam všech cheatů, tedy nejen quakovského "GOD" a "IMPULSE 9".
- Na Martínkově výsledkové Quake-stránce je obrázek z QuakeParty #5, na kterém je mimo jiné k vidění Kasuha, Mortann, Stanley i moje maličkost. Máte jedinečnou šanci vidět kdo se skrývá za nicneříkajícími přezdívkami.
- Pokud jste si, čirou náhodou, nekoupili poslední Score, není vše ještě ztraceno - na www-stránce je k dispozici recenze Mission Packu #2 - Dissolution of Eternity.
- 3d-Realms vydali první screenshot (zde je thumbnail verze, velká má přes 200kb) z Duke Nukem Forevera. Je celkem hezký (je na něm letící terénní automobil), ale jak známo, zdaleka ne všechno z prvotních záměrů je v konečné podobě hry realizováno.
- Kdysi už jsme si o této stránce říkali, ale protože nyní rapidně vylepšila grafickou i obsahovou podobu, neškodí si jí připomenout. Je určena všem, kdo dodnes nepochopili, že jediným "pravým" ovladačem pro Quaka je myš, je určena všem, kdo stále hrají klávesnicí. Tito lidé, jsou-li nějací, zde najdou perfektní strategie jak přežít a finesy jak kobnkurovat samotným mouserům. Sice nakonec každý přejde na myš, ale do té doby - příjemné počtení.