Powered
by:
kódování |
- Twin Dragon - Po výtečném Last Warrioru od Inferno Interactive (viz. aktualizace z 16.6) je zde další mega TC k Shadow Warrioru. Tentokrát je od Level Infinity, tedy týmu, jež je u fandů buildu již jaksepatří oblíben - má totiž na svědomí dvě výborné konverze pro DN3D, The Gate a Secret of Acropolis. Nové TC se jmenuje Twin Dragon a naštěstí to není takový cvalík jako Last Warrior, má jen 6mb (download cdrom.com, sunsite.uk). Projekt byl hotov již v prosinci 1997 (!!!) a byl určen pro komerční vydání, ale jako již několikrát zradil vydavatel a tak přišel na řadu freeware. A co vás čeká? Tři single-player epizody, celkem 13 úrovní plus další 3 deathmatchové - celé to vypadá na bratrovražedný souboj, cílem je totiž zabít Lo Wangova proradného bratra, Hung Loa ;-). Další info ZDE. A pokud jsou vám Inferno Interactive sympatičtí, vězte, že právě včas přesedlali na Quaka II a chystají dvě velmi zajímavé úpravy. Red Rover by měl být hotov v nejbližších týdnech ...
- Planeta Hardware - Ryze hardwarové weby nejsou na internetu žádnou výjimkou - výtečný VoodooExtreme, stejně dobrá 3dfx Mania určená hlavně pro archiv souborů a nebo třeba 3dnews nedávno vznuiklá z Operation 3dfx. Peřsto tu však jsou zřejmě jisté mezery a právě ty hodlá zacelit nový projekt autorů sítě PlanetQuake, jež nese familiární název PlanetHardware. Posuďte sami ... A když už jsme u hardwaru - na Největším Českém Herním Webu se s novinkami roztrhl pytel, nová posila je oproti předchozím šumařům opravdu kvalitní, autor se dokonce po vzoru VoodooExtreme celkem s úspěchem snaží o humorný styl psaní novinek, bohužel se však nějak nedrží názvu stránky, jinak si nedovedu vysvětlit, že se věnuje z takřka dvou třetin hardwarovým novinkám a i ve zbytku jen výjimečně zmíní něco z ne 3d akčního soudku. Ne že by mi vadila konkurence, ale rád bych si také někde v češtině přečetl co nového v adventurách, strategiích či RPG. A kde jinde než na Největším českém Herním Webu ... ;-).
- Unreal beta patch - KONEČNĚ! Konečně jsme se dočkali alespoň nějakého patche na Unreal, byť ani tento není oficiální - UnrealBeta209.zip (1.2MB). Jeho hlavní vlastností je vylepšení dosud nepříliš rychlé internetové hry, optimalizovány byly především rychlosti od 28K do 56K, přesto zapomeňte na Quakovskou kvalitu. Kromě toho je tu (opět betaverze) podpora pro Voodoo Rush a pár dalších fixů, jejichž seznam najdete ZDE.
- Krátce - Scary sepsal krátký editorial věnovaný Quake Areně a mylným představám, jež o ní má quake komunita.* Lotus Look, jedna z nejlepších "SPQ" stránek, jež zavřela bránu před třemi měsíci je opět na světě, s novým designem a novými silami. * A právě zde jsem se dozvěděl, že Greg Barr, známý autor několika výtečných dm levelů (Inferno Compund, Ventilation Central, Incarceration ap.) přijal zaměstnání v Raven Software. Tady je rozhovor, tady "rozlůčková" mapa, pochopitelně deathamtch do Q2, navíc se zajímavým názvem - Morning Gory (3.2mb). * Lon Matero je starý známý odborník na Apogee a když před nedávnem zrušil svou skvělou stránku, byl jsem zklamán. A hle, na světě je jeho nový projekt, věnovaný od A do Z opět Apogee a jejím hrám, jako první se na zoubek dívá skvělé hopsačce, Cosmo Cosmic´s Adventure ;-). * PlanetQuake přišli s vlastní recenzí Reckoningu, jejich hodnocení je 8.5/10. * Krátké "trailer" video na Descent III je ZDE (10MB), není ovšem nic moc, však jde také o trailer. * Slavný to herní vědátor, Miyamoto z Nintenda "konečně" dostal ten skvělý nápad licencovat enginy - ZDE si přečtěte jeho proslov. V tomhle je tedy PC průmysl nějaké čtyři roky napřed ...* Microprose zprovoznili oficiální stránku Klingon Honor Guard. Tato 3d akce na Unreal engine by měla být kupodivu venku ještě v létě!! * A něco pro zasmání na závěr - hádejte, kdo si zaregistroval doménu www.dreamcastsucks.com. No, nehádejte, neuhodli byste - je to nadnárodní vydavatelský gigant Imagine, jež vydává např. PC Gamer či Boot. Nevěříte? Přesvědčte se sami. Možná chystají nový časopis věnovaný právě nové konzoli od Segy ;-).
- Wheel of Time - WOT je jedna z prvních her využívající Unreal engine, jež byla ohlášena. Vytváří jí společnost Legend (známí to tvůrci fantasy příběhů a pár bezva adventur) a není kolem ní tolik povídaček a informací jako u konkurence. Právě dnes je tu však velmi zajímavý obsáhlý coverage (chcete-li, preview - nicméně obrovské) na Avaultu, jež konečně v lecčems vyjasňuje. Jen mne trochu mrzí, že bude WOT na světě až daleko v roce 1999.
- Ground Zero shots - Parádní sestava nových screenshotů na Ground Zero, druhý oficiální mission pack ke Q2 (více v aktualizaci ze čtvrtka) se objevila na GameSpotu. Většina z nich není zbytečná a odhaluje nova monstra či zbraně, hned na prvním je k vidění nádherná motorová pila. Tedy řeknu vám, ta je k zulíbání ...
- Krátce - Rozhovor s Brianem Palletierem z Ravenu o Hereticu II najdete na GameSlice, na oficiální sajtě Activision byl zase objeven mega-filmeček z téhož, jež má 40MB. * Na sajtě Max Payne je k vidění nový update, jež informuje o zajímavém příběhu. * Třetí část série článků o vzniku Unrealu je dokončena a k dispozici na GameSpotu, doporučuji! *
- Deathmatch level týdne - Výtečnou mapu The Gun pro Quaka 1 zná myslím málokdo (je 8. mapou kvalitního balíku DaPak), snad se autorovi povede prorazit s neméně kvalitní (a já myslím, že díky placingu zbraní dokonce ještě lepší) verzí (234kb) pro Quaka II. Autorem je Dennis Kaltwasser a může být po právu hrdý. Jeho konkurenci dnes sfouknu jednou ranou - nahrajte si obvyklý týdenní balík (885kb) toho nejlepšího z TerraFusion, vedle The Gun jsou zde další čtyři skvělé deathmatchové levely.
- Gaming Insider - Jestliže navštěvuji bluesnews, redwooda, planetquake i scaryho takřka každý den, jsem si vědom, že se tyto čtyři stránky z hlediska poskytovaných informací do značné míry překrývají. Gaming Insider, starší stránka, kterou jsem díky doporučení George Broussarda "objevil" až nyní je v mnohém osobitá. Je psána stylem Voodoo Extreme, tedy jaksi fanouškovsky, nicméně velmi, velmi profesionálně. Koneckonců, se to dalo čekat - autorem je jakýsi BitchX, který podle svých slov pracuje v jednom z větších herních distributorů. Informace, jež se zde objevují jsou zčásti drby (neověřené informace, jež se však později takřka vesměs ukážou pravdivými) a zčásti názory autora. Vřele doporučuji, zhruba z 90% procent se autor stejně věnuje 3d akcím. Skvělá je například aktualizace z 21.5.98 s výtečným rozborem současného stavu id Software, se kterým mi, bohužel, nezbývá než souhlasit.
- Krátce - VoodooExtreme uskutečnili rozhovor s Brianem Hookem. O Quake Areně, DurectX6 a tak vůbec. * Snad vůbec první kompletní walkthrough Unrealem je k dispozici na planetunreal.com.
- Ground Zero
- Ground Zero je druhý (a poslední) oficiální mission pack pro Quaka II,
jež chystá na letošní prázdniny tým Rogue, jež je známý díky výtečnému
mission packu k jedničce Dissolution of Eternity a neméně skvělé hře na
Doom engine Strife, jež původní Doom modifikovala asi ze všech komerčních
úprav nejvíce. Dosud hrobové ticho narušilo rozsáhlé Avaultí
preview. Právě zde najdete nové screenshoty, popisy nových potvůrek,
zbraní a vůbec všeho, co pro nás Rogue právě nyní připravuje. Zní to opravdu
zajímavě a já jsem přesvědčen, že to dopadne ještě lépe než v případě Reckoningu.
Proč? Posuďte sami, co vše Q2MP2 nabídne, především zbraně jsou nadějné
(více o nich v uvedeném preview):
- Krátce - V dnešním vydání "Shooters" (live video show z New Yourku přenášená přes Real Audio) bude hostem Paul Steed z id Sotware a Scary, takže mezi 8-9 hodinou EST (což je tuším mezi 2-3 hodinou ranní u nás) nalaďte svoje Real klienty na TUTO frekvenci (znovu připomínám, že je to kupodivu poslouchatelné i přes dial-up). K dispozici bude i záznam. * GamesDomain po svém komentují velkou změnu id Software a přestože to není zrovna příjemné počtení, v mnohém s autory souhlasím. * Až se budete příště před přátely chlubit, jak skvělý jste hráč, raději zapoměnte zmínit, že quaka hrajete na klávesnici. I tak by se dal interpretovat výborný feature na 3d Portal nazvaný "10 důvodů, proč nejste takový hráč jakým se děláte". Celkem švanda ;-). * Se zajímavými featury se vlůbec roztrhl pytel (viz. včerejší příspěvek Gamespotu) - dnes se přidal i Avault, jež se na tomto místě zabývá důvody závislosti na počítačovými hrami a taky trochu nostalgií ;-). * A trochu smutná zprávička na konec - Pařeniště, nejlepší diskmag pod sluncem ukončil svoje působení a nadále bude pouze příležitostně publikovat na internetu (nicméně již nyní tam najdete slušnou řádku recenzí a informací). Škoda, Level evidentně neví co je dobré a co stojí za to udržet.
- Reckoning secrets - Kompletní seznam všech tajných lokací oficiálního mission packu ke Quaku II od Xatrixu, tedy Reckoningu najdete na Akumově SPQ2 stránce. Vřele jej doporučuji, pro Quake-CZ nic podobného nechystám, secretů koneckonců není tolik a navíc zde není ani tajný levelu. Daleko důležitější bude podobný seznam pro Unreal, jež je nemá nijak dokumentovány. Pakliže vám Akumův seznam nevyhovuje, je zde ještě jedna varianta - Gamesmania nabízí první polovinu.
- Stříííílečky - Half-Life, SiN, Quake II Mission Packs, Klinkog Honor Guard, Daikatana, Trespasser, Requiem: Wrath of the Fallen, Duke Nukem Forever, Prey, Rebel Moon: Revolution, Descent III. Střílečky. Právě o nich přináší zajímavé informace ve svých standardně skvělém feature webmagazín GameSpot, jež celý článek převzal z posledního časopisu amerického Computer Gaming Worldu. Spolu s informacemi o zmíněných hrách je součástí článku i pár rad k vytvoření kvalitních úrovní z pera jednoho z nejlepších, Levelorda (tč. v Ritualu pracuje na SiNu). A pokud vás právě tato tématika zajímá nejvíce, doporučuji jeden starší feature na stejném serveru, kde radí vedle Levelorda i mimo jiné American McGee a John Romero. A jestliže jste v tomto směru mimo opravdu dlouho, doplňuji ještě třetí feature, jež je věnován hodnocení editorů levelů - Deathmatch Maker 2, WorldCraft 1.6 a qED 2.0.
- Krátce - Microsoft vyhrál válku s USA.Více v komentáři ZDNetu. * Oficiální patch (620kb) pro Jedi Knight opravuje výhradně potíže s joystickem a je multiplayer kompatibilní s předchozími verzemi, můžou tedy spolu hrát i majitelé různých verzí. * Fandové nového hitu ameriky, seriálu South Park mohou svého Quaka poměnit právě ve svět plný Cartmana, Stana, Kennyho a jejich kolegů. Soubor (975kb) zatím neobsahuje zvuky, ty se však rovněž plánují, viz hp * Raven Software změnil obsah a vzhled své oficiální stránky.
Pro vás to možná nic neznamená, možná si říkáte, co to je ode mne za pózu atp. Věřte nebo ne, 22. červen pro mne opavdu znamená setsakramentsky hodně. Objevila se jedna z nejlepších her všech dob. Quaka jsem si okamžitě zamiloval a miluji jej do dnes, i když jen platonicky. Co znamenal pro další vývoj 3d akčních her všichni sami dobře víme, co znamenal pro každého z nás víme také. Happy Birthday Quake ...
- Warez!?! - Už jsem tu tuto stránku jednou zmiňoval, nicméně protože jsem jí shledal opravdu zajímavou, rozhodl jsem jí zmínit trochu konkrétněji. Česká pirátská elita se rozhodla veřejně prezentovat a vytvořila vlastní stánku, kterou najdete na adrese jaydee98.home.ml.org. Sympaticky se zde prezentuje nejen klasickými pirátskými záležitostmi (nově vydané hry, pomluvy nejrůznějších grup, či info o BSA a tak vůbec), ale i vůbec záležitostmi ze života. Každý den prima počteníčko - oni ti lidi nejsou takoví grázlové jak vypadají, viďte ;).
- Česká Lara Croft - Na webu SCORE je od dnešního dne k dispozici formulář pro hlasování o nejsympatičtější kandidátku na českou Laru Croft. Popravdě řečeno jsem si osobně příliš nevybral, jsem vysazen na blondýnky (když to chcete vědět, nejvíc mne rajcujou blondýnky s mokrými vlasy;-) a ta je zde jen jedna (ano, věřte nebo ne, i blondýnky jsou "prý" podobné Laře). Tak nějak mám vůbec pocit, že je to trochu zbytečná akce, přestože mezi podivnými obličeji najdu i pár zajímavých a dokonce i celkem laroidních (mou favoritkou je č. 10 a 11, ježíš to stárnu;-). Přestože je však úroveň řekněme nízká, nechápu jak někdo mohl čekat něco na způsob Lary na E3 (zde, zde, ale i zde, zde či zde). Ty totiž nebyly hledány, nýbrž tvořeny na zakázku jistým studiem zabývající se plastickými operacemi ;-).
- Single Player level týdne - Vděčný zdroj příspěvků, SPQ2 ukončil svou kariéru (Matt Sefton očekává přírůstek do rodiny), take se i já budu muset ve vyhledávání kvalitních map více otáčet. Tentokrát mám štěstí, jen velmi krátce po předchozím počinu vydal Neil Manke svůj další projekt, nazvaný Slaughtership (3,5mb), který je výjimečný nejen svou velikostí. Jsem si vědom otřepanosti následujícího konstatování, ale tento Neilův kousek patří sktuečně mezi to nejlepší, co jsme měli možnost vidět a hrát od vydání Quaka II. Neoslňuje až tak svou architekturou a designem, ale spíše hratelností a množstvím originálních nápadů. Proti tomu je i jinak kvalitní Heavy Industry (1mb) nuda. Velmi se podivuji, že Neil Manke ještě nezakotvil v některém z týmů jako levelmaker.
- Deathmatch level týdne - Výběr tohoto týdne by se opět vyvíjel podobně jako minule, tedy zásadně v mezích druhého dílu, kdyby kolega Teether a svém QChannelu nezmínil pár "nových" deathmatchových map do dílu prvního. Nedalo mi to a takhle to dopadlo. Vítězem tohoto týdne se stává Gom Jabbar s miniarénou Hammer Down (0.1mb). Skoro mám chuť číci, že je pro dva hráče až přliš velká ;-).
- Který akcelerátor zvolit? - Pravda, na trhu toho ještě není mnoho, v nejbližší době se mj. chystá nové Power VR a Riva TNT, přesto, pokud právě nyní oplýváte financemi a nehodláte čekat (což je moje doporučení), zdrojem rozhodnutí by mohl být rozsáhlý test 8-i akcelerátorů, který nabízí GameSpot. Mohu vás uklidnit, podle jejich propočtů nejsou rozdíly mezi jednotlivými kartamy podstatné, nejdůležitějším hlediskem tedy pravděpodobně zůstává cena. A tomu už rozumí každý z nás. Jak jsem však již poznamenal, doporučuji ještě pár měsíců vyčkat (to pokud máte klasické 3dfx, pokud ani to, možná byste s tím měli rychle něco udělat - v pražských obchodech se dá sehnat za méně než 3 tisíce a co teprve z druhé ruky). A to je, nepočítám-li krátké zprávy, pro dnešek vše, ačkoliv od čtvrtka uběhlo hodně vody, nic dalšího, o čem by stálo za to informvoat se neudálo.
- Krátce - Na toto jistě netrpělivě čekají všichni tvůrci levelů, kteří si neví rady s UnrealEd - ZDE je neoficiální manuál, ZDE pár tutorialů. * Takřka finální verze quake-launcheru pro Quaka 1, 0.99 byla vydána. Pokud vás zajímá, co vedlo autory k tomu vydat nyní frontend na dva roky starou hru, vyzkoušejte, nebudete litovat. Zde je homepage.
- Heretic II video - Kromě tří screenshotů a velmi stručných, navíc zpravidla neoficiálních, informací je kolem druhého dílu Hereticu skuečné ticho. Proto mne potěšilo vydání dvou krátkých videosekvencí, které jsou situovány do celkem zajímavých lokací. A protože nejde o megafilmečky dlouhé desítky mb, doporučuji je každému - final1.avi (2.7 MB), final2.avi (2.8 MB).
- Shooters - Nedá mi to, abych se nezmínil o "Shooters" staronovém projektu vziklém z původního Quakecastu. Máte-li velmi slušné spojení se světem a nainstalované RealAudio, neváhejte a poslechněte si info přímo od pramene. Tak například v dnešním vydání bude jedním z hostů George Broussard. K dispozici jsou i starší show, ve kterých se pravidelně objevuje Blue, Joost Schur, lidi z id Software, 3d Realms, Ravenu apod. A já jen s překvapením konstatuji, že můžu video (!!!) nahrávky v realitvně slušné kvalitě poslouchat i na svém dial-upu!!
- Krátce - Dvě recenze na Q2MP Reckoning najdete na Avaultu (2.5/5)a na GameSpotu (7.4/10). Zítra se dočkáte i zdejší. * Dle autorů již "definitivně poslední" verze Erasera před finální 1.00 byla vydána na stránce Impactu. 0.992 obsahuje vesměs opravené bugy. V této souvislosti upozorňuji na nově vzniklou stránku Erased, která se zabývá výhradně novinkami kolem tohoto bota pro Quaka II. * Team Fortress II (deathamtchový mod, exkluzivně určený pro Half-Life) je nevýdaně konkrétně previewován na contaminated.net. Must see ... * Po nějaké době opět k Unrealu. Konečně se trochu vyjasnilo kolem shareware verze - její vydání nyní brzdí patch na multiplayer hru. Je celkem logické, že autoři nechtějí vypustit demo před optimalizací inethry, na druhou stranu to jistě nezvětšuje očekávané zisky - již minulý týden musel Unreal přepsutit první příčku prodejnosti v US dalekos taršímu Starcraftu.
Single player nebude tak docela pasé - hráč bude však odkázán výhradně na AI boty a žebříčky. John Carmack (viz dlouhý update jeho .planu) má jistě pravdu, že je velmi obtížné vytvořit hru univerzální jak pro single, tak pro multiplayer. Od doby Doomu tu žádná taková nebyla a neřekl bych, že to je chyba developerů. Zatímco většina dosavadních her jde cestou první, Quake Arena se vydává vlastním, dosud neznámým směrem. A jak je zřejmé z onoho komerčního hlediska, id Softu opravdu nejde JEN o peníze.
Je otázkou, nakoliv v této změně hrají roli peníze. Jistě to však nebylo rozhodnutí jednoduché, protože 3DR již zaplatili většinu obnosu za Q2 engine (potvrdil v planu Scott Miller, prezident 3DR). Z rozhovoru s Georgem Broussardem zase vyplývá, že původním plánem 3d Realms bylo modifikovat Quake engine k vlastním potřebám - např. umožnit rozsáhlé outdoor prostředí. To vše však již Unreal má, takže vlastně šlo o celkem logickou změnu, které navíc dle jeho slov nahrával velmi jednoduchý přechod, který skýtá problémy jen pro tvůrce levelů. A an závěr jen takové rýpnutí - Duke Nukem Forever byl oficiálně ohlášen 27. dubna 1997. Živě si pamatuji na tehdejší Broussardovo vyjádření ve kterém zdůvodňoval rozhodnutí dát přednost Quaku před Preyem a Unrealem.
- Četníci a lupiči - Ne, jako malý kluk jsem si nikdy na četníky a lupiče nehrál a ani neznám pravidla, přesto se o ní hovoří jako o klasické klukovské hře. Ale k věci - tým BulletProof chystá úpravu, která tyto pravidla přenese do chodeb Quaka II. V podstatě půjde o úpravu velmi podobnou CTFku (runy, atd.), zajímavé ovšem je, že autoři chtějí, aby se vše odehrávalo na víceméně skutečných prostárách před bankou, či ve vězení. Zní to dobře, uvidíme jak to dopadne (a zda vůbec).
- NAM - Dvě celkem velké novinky se udály i kolem stařičkého Build engine. Za pět minut dvanáct informuji o (snad) poslední komerční hře (nikoliv datadisku) na této technologii, kterou by měl být NAM od GT. Pokud si vzpomínáte na úpravu Doom Marine, která byla vytvořená za účelem výcviku skutečných vojáků (ne, teď opravdu nekecám;), tak máte jasno o autorech - ano, stejný lidé tvoří i NAM s podtitulem "It´s not a game. It´s war.". K dispozici budou skutečné zbraně (žádné BFG či rail-gun) a sktuečné prostředí Vietnamu. NAM by měl být vydán již v tomto měsíci.
- Last Warrior - Druhou novinkou je vydání ultra-rozsáhlého TC k Shadow Warriori od týmu Inferno Interactive. Dlouhou dobu jsem měl zato, že jde o komerční projekt (snad tomu tak i na okamžik bylo), o to více mne překvapilo, že je k dispozici zdarma na itnernetu (například ODSUD - 18mb). Podle názorů z různýchs tran se jeho kvalita velmi blíží originální hře - najdete v něm kromě úvodní animace novou grafiku, hudbu, zbraně a samozřejmě i úrovně. V tento okamžik nevím, zda add-on běží s podporou 3dfx patche.
- Krátce - Ještě jeden argument otázky ceny hry a jejího vztahu s pirátstvím - v americké síti CompUSA se mission pack "The Reckoning" prodává za pouhých 15 dolarů. Mám pocit, že za necelých 500,- korun by po originální verzi sáhl "kdekdo". * Skandál!! Leader českého klanu URNA, Martinek,známý to světový propagátor Studentské pečetě má menší problémy. Čtěte!! * Scaryho novinky, tkeré dosud vězeli na adrese scary.vrgames.net se přemístili do vlastní domény, www.shugashack.com. Scary sice nedosahuje kvalit novinek na Bluesnews či PlanetQuake, rozhodně však na rozdíl od Redwooda stojí za pravidelné návštěvy.
- Unreal v CZ - Více samozřejmě ve večerní aktualizaci, jen dodávám, že již od včerejšího dne je Unreal v prodeji i u nás a sice za neuvěřitelnou cenu Kč 1.899,-. JRC může brečet jak chce a stěžovat si na piráty, za malou prodejnost si ovšem můžou sami - těžko se mohu smířit s faktem, že z ameriky dovezený Unreal mne přišel na Kč 1.100,- a i v Británii po měsíci cena klesá na méně než Kč 1.500,-. A to je samozřejmě jen jedno z mnoha hledisek ...
- Shut Down na Q-CZ - Další, již osmou host stránkou Quake-CZ je třetí klan, Shut Down, který se pyšní titulem "první slovenský klan". Více o něm na adrese: www.quake.cz/shutdown/.
- QChannel contest - Soutěž s FrogBotem nejen že skončila, ale dokonce již došlo k vyhlášení výsledků - vše najdete na quakechannel.cz, k dispozici je i nastříhané demo s nejlepšími "fragy" všech účastníků. Vítězovi Eximu blahopřeji, podal opravdu excelentní výkon.
- 3.16 status - Ačkoliv měla být verze 3.16 původně vydána vzápětí po "patnáctce", nestalo se tak a čekáme již dva týdny. Chris Antkow, který na patchi odvádí největší podíl práce ve svém .planu zmiňuje jak to s patchem vlastně vypadá, co již bylo předěláno a co je ještě čeká. Navíc se vzhledem k internímu počítání v id Software verze 3.16 přeskočí a vydána bude rovnou 3.17. ta bude sice nekompatibilní s předchozí, sejvy ovšem poběží (k dispozici má být i 200kb update). Přesnější termín vydání patche zatím není znám, id Software nechce nic ponechat náhodě a vše pořádně otestovat.
- Q2 grapple fix
- Elite Strike vydali neoficiální
patch (25kb) pro Q2 CTF,
který údajně odstraní nepříjemný bug se zaseknutým zvukem grapplink hooku.
Vyzkoušejte, snad bude fungovat ;-).
- "in" a "out"
- Internetový magazín Gamecenter
přinesl výborný
feature, jež je věnován nejvíce přehlíženým a naopak nejvíce nadhodnoceným
hrám, osobám a tématům počítačových her z gruntu. Se stanovisky autora
(přesnějí s těmi, o nichž mám páru) až na jednu výjimku (Quake II, i když
i na tom něco je) souhlasím - přeceňuje se John Romero, Star Trek hry,
Quake II, série Command & Conquer, MMX, Dolby Pro Logic, Force Feedback,
AGP, remaky klasických her, ženský ve hrách, superhvězdy a licence do her,
filmové a televizní konverze, naopak se podceňuje Direct 3d, The Fallen
Lords, Gamepady, Analogové ovladače pro konzole, klasické hry a virtuální
realita. Jako první "potrefenec" se ve svém planu
ozval John Romero, který argumentuje výčtem konkurenčních her a doby
trvání jejich vývoje, kterou Daikatana zatím zdaleka nedosáhla. Ale Johne,
kdopak nám sliboval Daikatanu už k loňským vánocům ;-)???
- Oficiální add-ony - Zatímco existence v úterý zmíněného add-onu k Unrealu od společnosti Creative Carnage se původně zdála býti nepravděpodobná, neboť osoby z Epic MegaGames popřeli, že by o projektu věděli či jej dokonce licencovali, GT Interactive se k této záležitosti vyjádřili tak, že zatím nebyly provedeny potřebné kroky a že prohlášení CC bylo předčasné (tzn. že bychom se mělí dočkat), na dobré cestě se zdá býti i oficiální add-on k SiNu (zatím nevydaná 3d akce na Quake II engine od Ritualu) od mně naprosto neznámé společnosti 2015 (doufám, že nemá jít o datum vydání:-).
- Single Player level týdne - V uplynulých dnech jsem neměl čas hrát jakékoliv add-on mapy, zmíním tedy jen vítěze. V části pro "single player" si mne tento týden získal Borys Siewczynski, jehož "Doom E1M1" (1.4mb) je naprosto identickým kouskem s klasickou mapou z Doomu. Textury, nebe, to vše tu je ... esenciální kousek.
- Deathmatch level týdne - zde vyhrává již poněkolikáté Stan Uusvali se svou čtvrtou mapou, Recycler (260kb) pro Quaka II. Opět klasická, malá až středně velká úroveň vhodná pro cca 2-5 hráčů, která vyniká jak vizuálně, tak po stránce hratelnostní. Stan je třída ...
- Krátce - Jeden off-topic - ZDE je Billova verze celé kausy Microsoft vs. USA, ZDE je jedna velmi zábavná "teorie" rovněž o Microsoftu ;-))). * Druhý off-topic. Sega po ohlášení Dreamcastu, konzole příští generace šokovala vyčíslením předpokládaných nákladů na marketing, které mají ve Spojených Státech dosáhnout 500 milionů dolarů, což je zhruba dvojnásobek nákladů vynaložených na propagaci N64. Srovnejte s naším rozpočtem ;-). Kdyby nám raději Sega vyrovnala schodek ;-)). * Vedle různých plagiátů natočených kamerou přes televizi se konečně objevilo "oficiální" Duke Nukem Forever video od 3d Realms. Zklamu všechny na modemech - má 35MB. Pro zájemce mirror na CDROM či STOMPED. Podobně je to i s "oficiálním" videem z Preye, u nějž nabízím jen CDROM. * OGR představuje vlastní názory na 3d karty druhé generace: ZDE je jejich test.
- Nejen v Dallasu se dělají 3d akční hry - Nedávno mi přišel e-mail s tímto subjektem. Jakási dobrá duše mi zaslala zajímavou adresu "Insanity Home Page", která je důkazem, že i v České republice lze vytvořit konkurenceschopný (?!?) titul 3d žánru. Popravdě řečeno vím už nějaký ten pátek o ještě jednom, velmi (VELMI) slibném projektu, v jeho případě jsem ovšem vázán mlčenlivostí, takže se věnujme výhradně Enforce. Jde o akční RPG vyvíjené původně na Amigu (autoři chystají dokončení během cca půl roku) a o půl roku později i na PC. Více informací o enginu najdete na uvedené adrese (výhardně v angličtině, mne nejvíce zaujal nelineární děj, který se bude s každým započetím měnit.
- Pro-rocket - Neustále slýchám stížnosti na "divnou" vyváženost zbraní v Quakovi II. Je mi jasné odkud vítr fouká - od Quaka, na nějž jsou všichni zvyklý a těžko se jim přsedlává na nový systém, který dle mého názoru spravedlivě staví raketomet do daleko vedlejší polohy. Pro všechny podobné zarputilé milovníky systému z prvního dílu tu mám dobrou zprávu. Pro-rocket totiž nabízí řešení ve formě speciální úpravy, která vrací chování především raket do původního stavu. Navíc je zde opět zrychlené přepínání zbraní a do další verze se chystá i mírné zrychlení pohybu (cca o 10%), které by opět mělo více přiblížit "feeling" z původního deathamtche. Více na homepage projektu, v tuto chvíli je k dispozici kromě základní verze i verze pro CTF a pro Eraser-bota.
- Unreal AI - Umělá inteligence "potvor" v Urnealu je občas doslova úchvatná. Steven Polge se pochlubil se svými výsledky a ZDE je k dispozici rtf soubor (otevřete každým wordem) s popisem chování, zajímavých situací ap. Skutečně velmi zajímavé počteníčko, více určitě v krátkém čase na Game AI-Tech ;-).
- Hired Guns - Ledva jsem dopasl článek o 3d hrách (viz páteční aktualizace nebo sekce "recenze"), narazil jsem na informaci o další unrealovce. Zpráva potěší především všechny odkojence Amigy, kteří si jsitě vzpomínají na výtečnou hru plnou atmosféry, Hired Guns. Psygnosis (další firma, která se odpoutala ze stále menší skupinky neandrtálců neznajících 3d-akce) totiž chystají remake, právě na engine Unrealu. Více v tento okamžik není známo, na webu Psygnosis není žádná informace, kromě ohlášení projektu E3 je opravdu ticho. Viděl jsem ovšem pár screenshotů (amigácké Hierd Guns jsem nehrál a nevím tedy o co gou) a vypadá to, že půjde spolu s X-COM: Alliance o ne 3dakční hru na 3d engine :-).
- Unreal add-on - Unreal je mezi develoepry snad ještě "oblíbenější" engine než Quake. Neznámý tým Creative Carnage totiž ohlásil práce na prvním oficiálním add-onu, Unreal: A World Gone Dead. Pravděpodobně nepůjde o oficiální mission pack tak jak jsme na ně zvyklý z Quaka a Quaka II (ten bude zdá se zatím jen jeden, přímo od Epicu), spíše bych to hádal na nějaké single-player TCčko á-la Malice či Shrak. Hodně napovídá i distributor dosavadních her Creative Carnage, Head Games, který je znám svými komerčními balíky, ostatně je to on, kdo se nedávno "vytáhl" s Juggernautem pro Q2 (viz. recenze). Unreal add-on by měl však být distribuován WizardWorks, což je "budget" odnož GT Interactive, jejíž herní portfolio není zas tak hrozné. Na homepage projektu zatím kromě jedné mp3 není takřka nic, na OGR se ovšem objevila informace, že bude obsahovat 10 nových levelů a celých 8 zbraní včetně motorové pily a sekačky na trávu (!!!).
- Valveworld - Half-Life se evidentně blíží mílovými kroky. Po nedávno založené doméně contaminated.net, přichází s vlastním projektem Telefragged. Jejich Valve World má být zdrojem všech her od Valve Software, zatím tedy výhradně Half-Life. Doporučuji. A když už jsme u Half-Life, rovněž doporučuji TENTO log z nedávné návštěvy programátorů na IRC.
- LOC Map Pack - Světlo světa spatřila nová kompilace úrovní (4mb), která potěší hráče Capture the Flag pro Quaka 1. Bohužel netuším kolik map obsahuje, autoři zde prezentovaných map však patří mezi absolutní špičku oboru a tak je myslím kvalita zaručena. Více na homepage League of Capture. Podobných projektů není nikdy málo, co říkáte?
- Gloom - Team Reaction, autoři známého Jailbreaku chystají nový, tentokrát single-playerově zaměřený projekt. Gloom, jak se má jmenovat, bude vedle kompletní edice nových levelů obshovat 8 nových monster, zhruba 10 zbraní a samozřejmě zvuky a grafiku. Co je ovšem daleko zajímavější je záměr autorů vytvořit potvory "botově" inteligentní. Zdá se to podivné, ale autoři doslova a do písmen prohlašují "... monstra půjdou zkrs celýs vůj životní cyklus, vedle soubojů s hráčem budou ve volné chvilce jíst, lovit, chystat se na souboje apod.". Tedy, to jsem opravdu zvědav. A co teprve takový kolega Rybka ;-)??
- Single Player level týdne - Tento týden vyhrává tuším po dlouhé době prvotina. Jejím autorem je Brian Grifitth. Mapa se jmenuje Castles of Stroggos a, tak nějak ... hmm, k ní zkrátka nemám moc výhrad. Má takřka 2.5mb, a vyzkoušejte sami, nebudete litovat. Druhým počinem je Mountain Base (1.7mb), která si rovněž najde své četné příznivce. Obé pro Q2.
- Deathmatch level týdne - Tento týden byl nejlepší jak jinak než pátý Armageddon (224kb) od nikoho jiného než Matthiase Worsche. Armageddon je jednou z nejklasičtějších sérií a pátý díl to jen potvrzuje. Blow up the Other End (200kb) od Jaan-Madis "paradies" Uusväli je ovšem rovněž skvělá.
- Unreal stuff - Jste-li maniaci, navštivte GT Store a objednejte si hrnek s Unrealem, tričko s Unrealem, podložku pod myš s Unrealem, čepici s Unrealem a další blbosti s Unrealem ;-). * Stejně jako GT zřejmě očekává slušné zisky z Unrealu i česká distribuční společnost JRC, protože podle všeho hodlá uspořádat VIP party Unreal, což není příliš běžná záležitost - dosud se konala tuším jen Dungeon Keeper Party. * Tim Sweeney se omlouvá za zpoždění ve vydání shareware verze Unrealu, prý se chystá 5 jazykových mutací - kromě anglické je to francouzská, německá, italská a španělská. * Na sajtě Jaydee98 (mimochodem celkem zajímavý zdroj informací o pirátské scéně) je další příklad hudby z Unrealu, můžete si zde nahrát podle jejich názoru nejlepší s3mko. * Unreal se nezadržitelně blíží i k nám, ve Velké Británii se prodej spustí již zítra!!!
- Krátce - Když jsem před pár týdny sbíral podklady pro článek o pirátství do SCORE, jen jsem se smál příkladům bojů mezi grupami, kradoucími si navzájem IRC channely. A hle, podobný "takeover" se stal i #quake.cz ze strany mně anonymního angličana. Nyní je vše opět v pořádku, rádi vás tedy znovu přivítáme na IRCnetu (např. server irc.felk.cvut.cz) a kanálu #quake.cz, zatím jsem zde vždy někoho potkal ;-). * Na MVS je v sekci "voice" rozhovor s Gebym. * John carmack si ve svém .planu postěžoval na Win95/98 a trochu se rozepsal o svých současných problémech a featurách Quaka 3. * Nová verze CTFbotu+ pro QUaka 1 je na světě. * Mike Malakhov byl bohužel nucen dočasně ukončit práce na CRBotovi. Jeho další budoucnsot je nejasná, Mike si však přesto nechal otevřená zadní vrátka a prý se k CRBotu vrátí až bude mít více času. Bůhví, kdo ho zase zaměstnal :-). * Na PlanetQuake se chystá nový mod, tkerý má být kombinací mezi CTF, JailBreakem a RocketArenou. Zní to bláznivě, uvidíme jak to dopadne - zde je homepage.
- Ritual boduje - Na Ritual bych řped pár dny vsadil maximálně tu pověstnou zlámanou grešli. Ze ztráty dvou celkem důležitých programátorů se však zotavuje dobře - pro svůj nově ohlášený projekt Heavy Metal FAKK2 totiž povolal dvě poměrně známá jména. Murphy Michaels spolupracoval na grafice Rise of the Triad, Pitfall, Enemy Nations, Legends ´98, Duke Nukem a Shadow, Mike “Chaos” Werckle se zase může pochlubit několikaletými zkušenostmi z Viacomu, dynamixu a Raven Software (HexenII, HexenII: Mission Pack). Samozřejmě je otázkou, jak mohou dva grafici nahradit dva programátory, rozhodně bychom však neměli Ritual podceňovat, právě naopak - dvě jména podobného ražení o tom svědčí více než pádně.
- Unreal Stuff - Dostala se mi do ruky výtečná příručka "Official Strategy Guide", konečně tedy mohu začít pracovat na komplexním popisu tajných prostor (bez podobné pomoci si to ani nedokážu představit - Unreal nemá timer ani počítadlo secretů, dosud jsem tedy nemohl nikdy vědět, zda jsem anšel vše) a dalších serepetiček. Jinak doporučuji navštívit web nakladatelství, kde jsou k dispozici desítky dalších herních knížek. * Mírně mne irituje neustálé quantum informací o chystaných dodatcích a patchích - doufám, že Epic nebude nadále praktikovat dosavadní postup typu - jeden patch na Cyrix, jeden na editor, další na tohle a poslední na tamto. Původně jsem chtěl na tomto místě sumarizovat současné snahy autorů a vyjmenovat všechny jejich chystané patche, ale zkrátka to nejde zmapovat - chystá se patch na Voodoo Rush (beta již existuje), připravuje se podpora Direct3d a OpenGL a bůhví co ještě. A mimochodem, onen údajný oficiální Unreal patch, který se objevil na konkurenčním QChannelu je pouze oficiálním patchem joysticku Spaceorb (Teetherovi nic nevyčítám, jeden by se v tom mohl utopit;-), takže rozhodně nemá význam jej stahovat pokud tento ovladač nemáte (a že ho nemáte:-). * Nová verze Kali, 1.46 podporuje i Unreal - download ZDE. * Zatímco Matt Sefton dosud nemohl z kvalitativních důvodů zařadit na svou stránku nové mapy na Unreal, ve volném ačse uskutečnil dva zajímavé rozhovory. Na dotěrné otázky odpovídá Cliff Blezinski a Elliot "Myscha" Cannon. Více v sekci interviews.
- Krátce - Funkční betaveze programu QuakeVoice, jež umožní v síťových hrách přenášet zvuky mezi hráči pomocí mikrofonů je venku, ZDE je domácí stránka (zapomeňte na použití přes internet;-)). * Rozhovor s Bobem Lovem o Hereticu II je k přečtení na hexenworld.com. * CTFBOT+, tuším první bot pro CTF v prvním dílu Quaka je k dispozici na homepage. *
- Kleptoman a Q-CZ vůbec - Novým přírůstkem do rodiny hostovaných sajt na Quake-CZ je Kleptomanova Quake C stránka, kerá je řekněme třetí variantou novinek vedle toho co čtete na MVS se zaměřením na levely a vůbec soubory. Vítám Kleptomana v rodině a přeji mu hodně úspěchů. Na MVS se v těchto dnech objevil mirror (??) Gebyho Maxipsa, tedy stránky určené pro všechny zájemce o hru přes QuakeWorld (výborný zdroj rad) a na homepage Radiant Nails najdete reportáž z jejich poslední party doplněnou o neuvěřitelně přesné a komplexní výsledky a možnost nahrát si dema. A NecroRaiseři opět (pokolikáte již) přijali nové členy.
- Unreal stuff - Mám pocit, že jsem dočísta zapomněl ohlásit českou stránku o Unrealu. Najdete jí na serveru speed3dfx.cz, přesněji ZDE. Jejím autorem je MSoft, na kterého prozradím že Unreala ještě nehrál ;-). Věřím, že se najde někdo kdo vytvoří vlastní Unreal-page i zde na Quake-CZ, byť se i na hlavních stránkách hodláme Unrealu věnovat (minimálně chystáme kompletní walkthrough). Pár lidí se mne ptalo, zda si nezaregistruji doménu unreal.cz, k tomu jsem se však již dostatečně vyjádřil, navíc se na adresu podívejte, možná budete překvapeni ;-). * OGR vypustil svoji vlastní recenzi na Unreal a udělil mu obstojných 8.5 z 10 * Poměrně rozsáhlý návod na optimalizaci chodu Unrealu naleznete ZDE. V ideálních podmínkách by měl pomoci zlepšit výkon o několik cenných jednotek fps. * Majitelé Voodoo Rush akcelerátorů již budou muset vydržet bez Unrealu jen 3-6 dní. *
- Krátce - Interview s Neilem Mankem najdete na Planetquake. Neil je známý autor série Soldier of Fortune a patří mezi nejlepší tvůrce úrovní v amatérské komunitě. * Brian "Squirrel" Eiserloh se ve svém planu zmínil o novém rekordu v ION Stormu - údajně celých 18 dní vydržel v kancelářích IONu bez toho, aby šel domů. Pochvaluje si, že jim Romero prozíravě instaloval na patro sprchy ;-). * Nové drivery pro Voodoo II prý zvětšují výkon - vlastníte-li tedy nový akcelerátor, navštivte 3dfx a nhrajte ji se. Pomohou jak v Quakovi tak v Unrealu.
- Unreal stuff - Tom Grandgent mne potěšil výtečnou utilitkou, která vám z nicneříkajícího hudebního formátu *.unx vytvoří původní hudbu v s3m či it, které jsou přehratelné v běžných playerech, například i novějším WinAmpu. Jako teaser zde předkládám jeden soubor, snad se bude líbit (hudba v Unrealu patří mezi to nejlepší co jsem kdy ve hrách slyšel, přestože jsem se dozvěděl, že mi Alexander Brandon v rozhovoru pro Score neříkal pravdu, když hovořil o CD-kvalitě - ve hře je hudba přehrávána jen v 22khz). * První vlaštovka v tvorbě single-player levelů je na světě a jmenuje se "Incident at Nali Canyons". Na první pokus ujde. * Také netušíte jak se Microprose vypořádají se čtvrtým X-Comem, který má běžet na Unreal-engine a přitom si zachovat dosavadní strategické rysy? Ani screenshoty nám nic neprozradí.
- Krátce - Patřil-li mezi vaše lbíbené hry Atomic Bomberman, možná vás potěší započetí projektu Bomberman Quake. * Zřejmě v reakci na contaminated.net získala novou adresu i další výtečná stránka o Half-Life, VX Half-Life. Najdeet jí na www.halflife.org. * Preview na Indyho od LucasArts včetně parádních screenshotů najdete na gamefan.com.