1.barva = Quake-CZ novinky,
2.barva = české novinky,
3.barva = světové novinky
Aktuální news najdete na domácí stránce http://jakub.naf.cz/~bludr/
NEWS 7.4.1997 - 1.5.1997
1.5.1997, čtvrtek 17.15
- po menší přestávce je tu opět aktualizace - především asi všichni napjatě očekáváte jak dopadla včerejší QUAKE PARTY II. Dopadla nad očekávání dobře. Z celkem pěti matchů vyhrál dva Bludr a tři Mortan, velmi kvalitní quaker. Kasuha a Martinek výtečně asistovali a herních kvalit Winga, CPOCA či Raního ptáčete jsem si v zápalu boje nestíhl všimnout. Podle výsledků, které byly ve všech hrách až neuvěřitelně vyrovnané, to však nebylo tak zlé (ba naopak). Do vyrovnanosti překvapivě zapadl i Fragger, jediný hráč hájící čest klávesových manévrů. Z technických důvodů se nakonec nepodařilo nahrát demo pomocí KASCAM, takže jsem se dvakrát pokusil nahrát alespoň úryvky z mého vlastního pohledu. Kasuha se po ukončení party uvolil zapůjčit dvě diskety (zn. Nasuha:-) a já byl potěšen, že ještě ten den zeřejním výsledky na QUAKE_CZ. To se nestalo, ale bohužel se tak nestane ani dnes - třímegové demo, které by stálo za to se nepodařilo z diskety vydolovat a menší "kolega" je zase tak nekvalitní (soupeři teprve vstupovali do hry a já se navíc učil novou senzitivitu myši), že skutečně "nemám slov" :-). Ani další předsevzetí, které jsem si v přípravě na party dal se nesplnily, nenahrály jsme scoreboardy, nehráli jsme nakonec ani teamplay a nezdecimoval jsem Mortana :-). Každopádně jsme si však všichni výborně zahráli.
- Shadow Warrior je stále blíže a blíže - dnešek je posledním dnem, kdy se do hry vkládají poslední úpravy (konečná sekvence a nějaké zvuky), v pátek bude probíhat vytváření instalační verze a po několika perných dnech, kdy bude probíhat poslední bug-test půjde tato, podle šéfů 3DRealms jasně nejlepší Build-engine hra, na internetové servery připravená k našemu downloadu. Optimisticky tedy v pondělí či úterý, pesimisticky na konci příštího pracovního týdne.
- válka mezi Hipnotic a 3DRealms nekončí, jen se přesunula na fingery. Nebudu vás tímzatěžovat, už je to celkem nuda, zájemci si fakta jistě sami najdou. Zaujala mne však zmínka v Millerově fingeru o místnosti ve Scourge of Armagon, kde prý jsou umístěny tři lebky či kostry a pod nimi iniciály SM (Scott Miller), GB (George Broussard) a SB (Steve Blackburn), tří head-managerů Apogee. To už vypadá na docela slušnou nenávist ...
- dnešek je zdá se ve znamení 3D Realms - po ohlášení oné zprávy, že bude DN Forever, pokračování Duke Nukema, využívat Quake engine, se strhla lavina otázek na obě strany. V odpovědích na různých news stránkách, nebo fingerech se například dozvídáme, že i DN Forever bude možno hrát via QuakeWorld servery (pochopitelně však bude vedena kampaň jiným směrem, partnerem Apogee je síť TEN),
- časopis Online Gaming Review ne svých novinkách uvedl, že id Software bude licencovat celkem šest her na jejich Quake-engine. V příštích dvou letech tak vydělají 5 milionů dolarů. V částce navíc nejsou započteny tzv. "royality", tedy podíly ze zisku, které budou často převyšovat ony pevné částky za licenci.
- další TC nařadě se stal "Predator". Stejně jako již vdaný Alien musel být zrušen. Licenční práva společnosti Fox jsou neúprosná.
28.4.1997, pondělí 17.30
- držím v ruce nové, květnové, SCORE. Kromě klasického obsahu, ke kterému se tradičně nebudu vyjadřovat, stojí za zmínku zajímavý rozhovor s Raven Software, jehož hlavním tématem pochopitelně je Hexen 2. Po jeho přečtení jsem sice získal zvláštní pocit, jakoby jej Score "vytvořilo" z různých preview na Internetu, ale budiž, je to alespoň česky. Za zmínku stojí i obrázky, které snad opravdu jsou exkluzivní. V "Síni Slávy", kde se v minulém, aprílovém, čísle shodou okolností objevily oba díly Doomu i Quake, je opět jako vymeteno ... uf - no comment
- je pondělí a tedy čas na tiskové prohlášení Apogee "skrzevá" jejich chystané pokračování DN3D s názvem Duke Nukem Forever.V podstatě nic nového - jen oficiálně potvrzené použití engine Quake II pro vytvoření zmíněné hry. Broussard to šalamounsky odůvodnil možnou konkurencí Preye a DN Forever (byly by prý vydány ve zhruba stejnou dobu, což je blbost) a také specializací Prey engine na 3D akcelerační karty (fuj - oni to fakt jednou prodaj:-). Více ZDE a ZDE. Zajímavou perličkou se ovšem v tomto smyslu stávají nedávné hádky Apogee vs. Hipnotic, kdy Scott Miller uvedl něco ve smyslu "Odešli použít Quake engine, protože nebyli schopni vytvořit něco srovnatelného zde v Apogee". Jak se zdá, Scott zřejmě prohlédl a zjistil jak se tenkrát mýlil. Ani Apogee totiž není schopno "vytvořit něco srovnatelného". To co říká nyní je totiž o něčem úplně jiném - více v uvedených press releasech.
- teprve dnes jste v KONKURENCI objevili recenzi na Dark Forces. Taktéž bylo auditoriu jeho původní přízvisko - termín "Quakebook" nebyl příliš přesný. Pokud mi zbyde čas, možná už dnes tu najdete vyhlášení třetí soutěže. Ale času je opravdu málo ..
27.4.1997, neděle 14.50
- opět (pokolikáté už) musím pochválit Internetovské stránky časopisu Gamecenter, ve kterém pro tentokrát najdete skvělé mnohostránkové shrnutí trhu 2D/3D grafických akcelerátorů včetně srovnávacích testů i obyčejných porovnáních kvalit karet při hraní jednotlivých her. Nejlépe dopadl chip Voodoo Rush, který je osazen na dvou 3D kartách - Diamond Monster a Orchid´s Righteous 3D. Náskok těchto dvou karet byl údajně drtivý. Testovány byly více než dvě desítky akcelerátorů ...
- příští středu se bude konat druhá QUAKE PARTY. Aby to nedopadlo jako minule, kdy si většina osazenstva stěžovala na neznalost map, zde je předběžný a nezávazný plán hry. V první části se rozehrajeme v DM2 na Fraglimit 80. Druhá hra bude teamplay (teamplay "1") v DM6 a bude se hrát na Timelimit 30 (předběžně sestavené týmy - Bludr, Martinek, Wing a JP vs. Kasuha, Mortar a Fragger). Třetí hra bude v DEATH32a (v případě, že jí nemáte - najdete jí v sekci "LEVELS") na Fraglimit 80 a v případě, že zbyde nějaký čas se opět v mnou nenáviděné DM3 na zbylý timelimit. Budeme také poprvé nahrávat demo pomocí KasCam a to z první a druhé hry. A ještě něco - doufám, že se nebude opakovat situace, kdy bude v mapách pobíhat kromě mne ještě někdo v modrých trenkách a tričku :-)). Všem účastníkům ještě jednou připomínám termín srazu - STŘEDA 17.45 Náměstí Míru a doporučuji si vzít vlastní myš, podložku i sluchátka.
- už i na slovenském Internetu se objevila stránka vzdáleně podobná naší Ma-Medii. Najdete ji na adrese www.forum.sk. Pokud tu tedy jsou slovenští bratia, nebojte se kontaktovat svoje kolegy v QUAKE auditoriu a nenechte se námi zahanbit - domluvte si vlastní QUAKE PARTY :-) je to cooool.
- pojďme si shrnout situaci na trhu Quake-engine. V současnosti nejočekávanější hra, která ho bude využívat je Hexen 2, který by snad měl vyjít již v květnu. Pokud se v pondělí potvrdí informace, využije jej i Apogee/3D Realms pro svůj hit Duke Nukem Forever (že to bude hit je již teď jasné). Další již známou hrou bude IONovská Daikatana, hra kerá se bude ze vše ostatních her běžících na Q-engine lišit nejvíce. ION engine dost možná využije i pro svoje ostatní připravované hry. Zatím neznámý titul o němž se sktuečně ví jen to, že poběží na Quake-engine bude od Hipnotic Interactive. No a ve stádiu dohadů jsou další licence, které možná zabere Rogue Entertainemnt, Interplay a ...... :-)
26.4.1997, sobota 12.20
- s mírným předstihem před pondělním tiskovým prohlášením tu je bomba od Apogee - podle časopisu PC Gamer bude hra Duke Nukem Forever (vydaná přibližně na jaře 1998) využívat engine QUAKE 2 licencovaný od společnosti id Software. Berte tuto informaci jako ověřenou, George Broussard jí potvrdil s tím, že je v tomto okamžiku Quake 2 více kompletní než engine Preye. Každopádně ovšem očekávejte mnohem více v pondělí na stránce www.apogee1.com ...
- vydání hry HEXEN 2 se vkapem blíží takže abych trochu zchladil vaše hlavy, sdělím vám špatnou zprávu - Hexen 2 nebude shareware, k dispozici bude pouze demo. Další z řady zajímavých preview této hry najdete ZDE v magazínu Gamecenter.
25.4.1997, pátek 12.30
- pohlédne-li vaše oko opár centimetrů doleva, možná spatří dokaz na dvě nové sekce QUAKE-CZ. Quakebok ve skutečnosti znamená staré auditorium, kam můžete psát své postřehy z QUAKE-CZ, náměty na další články a když to jinak nepůjde, tak i vaše problémy a zákysy s Quakem spojené. V Chatu se naproti tomu fantazii meze nekladou, jediným problémem asi bude narazit tam na aktivního chatu-chtivého Quakera. Stejně jako audit, i chat zprovoznil Míra Karban, Máte-li jakékoliv problémy, ještě než ho začnete zatěžovat svými otázkami, přečtěte si pozorně FAQ k chatu.
- QUAKE PARTY 2 se nezadržitelně blíží - příští středu, 30.dubna 1997 v 17.45 (prosím o dochvilnost) se všichni pozvaní účastníci (Bludr, Kasuha, JP, Fragger, Martinek, Mortar a Wing) setkají v horním vestibulu metra Náměstí Míru. Od 18.00 do 20.30 bude v herně Maniac (ul. Římská 25) probíhat Quake Party vze které snad konečně pomocí KasCam nahrajeme alespoň částečný záznam. Kdo má zájem, může přijít shlédnout naše klání a poučit se pro příští případy - kdo dřív přijde, ten dřív mele :-). Nejpozději v sobotu zde najdete plán hry, od všech účastníků se předpokládá precizní znalost všech úrovní, které zde budou zveřejněny (minule se polovina hráčů vymlouvala právě na absolutní neznalost map). Stay tune for more ...
- a máme tu opět o něco konkrétnější informace o Apogee/3DRealms - jedna z oněch dvou tajemných 3D her z kuchyně finského týmu Remedy se bude jmenovat Dark Justice a nebude se podobat ani Quaku, ani Djuku - půjde totiž o hru á-la Tomb Raider. Další informace se týká pokračování Djuka s názvem DN Forever. O této hře se do dnešního dne neví vůbec nic. Veškeré pokusy o získání třeba jen bezvýznamných informací končí neúspěchem a tak se třesu na pondělí, kdy se na stránce Apogee objeví rozsáhlé info o zmíněné hře - mimo jiné se dozvíme na jakém engine poběží a kdy zhruba se objeví ("When it´s done":-).
- máte rádi side-scrolling střílečky? Stargunner, R-Type, Xenon? Pak vás možná překvapí informace, že podobná har se chstá i na Quake-negine? nevěříte? Pak se kouknetě na Gunship Homepage, kde najdete zajímavé demo (pro každého - má jen 30kb), které vás přesvědčí ...
- Scary (webmaster hipnotic.com) se konečně pochlubil a změnil vzhled své sajty. Naprosto skvělý layout, naprosto skvělé info o Armagonu (1st Mission Pack) a několik dalších sekcí, na které už nemám čas :-)
- v průběhu dneška najdete v sekci KONKURENCE skvělou recenzi na Dark Forces. Autorem je Míra Karban, jeden z mála aktivních Quakerů, kterým není lhostejný osud Quake-CZ. Copak si všichni myslíte, že na to stačím sám?? Stačím!! Ale podle toho to pak vypadá :-))
24.4.1997, čtvrtek 11.20
- Duke Nukem 3D, ačkoliv to neseme v nelibosti, je věčný stín Quaka. Napadlo vás ale, že by se toho dalo využít? Určitě ne, ale já vím o někom, koho to nejen napadlo, alo kdo to dokonce zrealizoval. Na stránce Duke Nukem´s Revenge totiž najdete tzv. partial conversion (částečnou konverzi), která vám Quaka přibliží o pár kroků k Djukovi. Jde tu především o přítomnost Jetpacku, Holoduke, Pipebomb, mnoha zvuků i grafiky.
- na PlanetQuake je rozhovor s Reaparem. Vlastně ne přímo s Reaperem, ale s člověkem, který mu má nejblíže. Steven Polge je jeho autorem a musím říci, že rozhovor patří mezi ty nejzajímavější co jsem kdy četl a překonal dokonce i Míru Karbana :-).
- velmi zajímavou stránkou je magazín allgames.com. Nás zajímá nejvíce 3D sekce, kde se v současnosti nachází preview Hexenu 2. Najdete tu však i hafo zajímavých recenzí 3D akcelerátorů, patchů her pro ně, nebo informace o samotných 3D hrách.
- konečně po dlouhé době ukojil quake-filmové fanoušky a vytvořil nový film. Vznikla dokonce celá skupina, která se jejich tvorbou bude zaobírat. Na uvedené stránce najdete jejich první výtvory a slibným počinem je, že existují v několika verzích dle věku zájemce :-).
23.4.1997, středa 11.35
- po dlouhé době zase pár nových linků - absolutně novou věcí (stal jsem se pátým návštěvníkem:-) je Quakencyklopedia, kde je vysvětleno prakticky každé slůvko, které má s Quakem cosi společného. Pro Kasuhu bude určitě ctí, že autor encyklopedie jeho výtvor zmínil ve vysvětlení slova "camera". Z celého slovníku se dozvíte pár opravdu zajímavých informací, doporučuji vám jej pozorně přečíst od A do Z. Druhou stránkou je Stomped Finger Tracker, robot, který automaticky detekuje změnu v fingerech (textové soubory do kterých programátoři píší nové "fíčry" budoucích her, poznatky, či jen tak zbůhdarma plkají) několika desítek členů id Softu, Rogue, Hipnoticu, ION Stormu či nezávislých postaviček, které jsou však leckdy důležitější než někdo z uvedených společností. Poslední dnešní odkaz patří na FAQ o 3D grafických kartách, o kterých jsem se zmiňoval před několika dny.
- s kartami souvisí i malá recenze na 3D kartu DIAMOND Moster, kterou pro zdejší ETC sekci zplodil Pitbull.
- v sekci ETC to však stále není všechno, především se zde konečně objevil rozhovor s jednou z nejhlanějších osobností české Quake-scény, Mírou Karbanem, alias Silencem.
22.4.1997, úterý 12.00
- Future vs. Fantasy je další známý patch, který po Capture the Flag nečastěji užívají Quake-hráči. Jedná se o fantasy verzi s obrovským arzenálem zbraní různých charakterů a artefaktů, které však kupodivu nepůsobí nijak "přeplácaně". Domácí stránka této úpravy je ZDE a já vás ještě odkážu na rozhovor s autory Fvs.F. Pokud budete dobře hledat, najdete zde i zajímavý rozhovor s autory AlienTC a Wheel of Time.
21.4.1997, pondělí 23.50
- nevím čím to je, ale ještě před týdnem QUAKE-CZ zaznamenala pouhých cca 40 přístupů za den. Od minulého týdne se tento počet více než zdvojnásobil a dnes již zaznamenávám téměř stovku denně. Nevím čím to je, pravděpodobně mi publicitu zajistila hlavně zmínka v Surfer Digestu serveru Ma-Media, možná i údajná noticka v březnovém Telnetu (zatím jsem to neviděl, takže nevím, jestli mi třeba nemažou máslo na hlavu), ale každopádně děkuji všem. Jen by mne zajímalo, kolik různých lidí se zde denně zastaví. Věřím, že více než deset maniaků, kteří neustále "reloudují" a jeden náhodný návštěvník navíc (který notabene ihned odchází zhnusen nedjukovským zaměřením:-). Ještě jednou - thanx. Za chvilku bude pětitisícovka, nevím co si počnu ...
- POZOR !!! Důležitá informace - ve stádiu příprav je DRUHÁ PRAŽSKÁ QUAKE PARTY. Bude se konat 30.dubna v 18.00 a potrvá netradičně až do půl deváté. Opět je k dispozici jen šest až sedm počítačů a již teď je většina z nich zabrána! Zatím jsou přihlášení Kasuha, Bludr, Fragger, Mortar a Martinek. Ten z vás, kdo mi nejrychleji pošle e-mail na modrakj@radiomobil.cz si zajistí jedno z posledních míst, takže go-ahead! Díky opravdu vysokému zájmu, který minimálně dvojnásobně převyšuje kapacitu herny se na vědomost dává, že se shání nějaká kvalitní učebna, herna, kancelář či továrna, ve které by se dalo pařit - požadavek je jediný - Pentia alespoň 100 MHz, zvukové karty, či možnost jejich zapojení a samozřejmě funkční síť. Určitě bychom se dohodli i na nějakém rozumném vyrovnání. V případě opravdu velké nouze, by snad stačil jen onen prostor, zájemci by si klidně přivezli vlastní počítače, ale to už není ono. V každém případě - není-li vám lhostejný osud nás, Quakerů a máte zmíněnou možnost, neotálejte a majlujte. Děkujíi za všechny.
- ilegální nová verze REAPERa je tu!!! Jakýsi anonym jí umístil na ftp://194.108.208.8/pub/misc/quake/quakec/misc/Reaprb82.zip . Jedná se o upravenou verzi "osmdesátjedničky" a najdete zde pouze dvě vylepšení - zaprvé již bota "nekrade" zbraně před nosem (bug byl zaviněn značkami, které si bota umisťuje do mapy a zjednodušeně řečeno jimi "přebije" zbraně) a pak jí již tolik nevadí zapnutý SV_AIM. I dosud se toto zvýhodnění dalo používat, ale bota na každém kroku hlásila, že se jí to nelíbí. A protože sama tuto výhodu využívá, řekli si autoři "proč ne" ...
- všechny v 3Daction zainteresované společnosti neustále přibírají nové posily. Nejzajímavější je pravděpodobně causa "Whaleboy", člověka, který ještě před nedávnem webmasteroval jedné z nejlepších Quake stránek, zeměřené na editování. Poté se dal dohromady s Americanem, byl snad i chvíli zaměstnancem id Softu, dokud ho nezlanařili oškliví hoši z ION Stormu. Zhruba před týdnem se objevilo tiskové prohlášení o jedné větě "Whaleboy již není nijak spojen se společností ION Storm". A dnes? Dnes milý Whaleboy pracuje pro Apogee/3DRealms.
- a když jsme u té Apogee - mám tu pár informací. Především se chystá jakási kniha o charakteru Duke Nukema (pouze o postavě, nikoliv o hře) a reálné obrysy dostává i film. Podle George Broussarda, šéfa 3DRealms, je již jen kruček od podpisu smlouvy s jednou z velkých filmových společností. Zde bych se klidně vsadil, že bude dříve než Doom, který upadl v zapomnění a hype kolem něj již není pro filmaře tak atraktivní. Další zajímavostí je kooperace se sympatickou společností Remedy. Remedy všichni dobe známe z celkem podařené střílečky DeathRally, v současné době již pracují na dvou dalších hrách (opět pro 3DRealms), obě dvě jsou plánovány na druhou polovinu 1998 a pozor - obě jsou 3D střílečky. O jejich obsahu , námětu i technickém zpracování není zatím nic známo, snad jen to, že nepoběží na Build ani "Prey" engine, ale na engine licencovaném od společnosti Hybrid nazvaném SurRender 3D (na uvedené stránce je i pár screenshotů tohoto engine). A úplně poslední noticka - Shadow Warrior byl mírně odložen na druhou polovinu května.
11.20
- Je-li tu mezi vámi někdo, kdo rád tvoří vlastní úrovně a chce se dále zdokonalovat, doporučuji shlédnout "interview" sekci na i jinak skvělé stránce Single Player Quake. Je tu téměř desítka rozhovorů se stejnými lidmi jako jste vy, kteří tvoří dodatkové úrovně ve svém volné čase, pomocí nejrůznějších beta či shareware verzí editorů a mají stejné problémy jako vy. Ve všech najdete nějakou zajímavou a poučnou informaci a časem možná i z vás vyroste designer hodný id Software :-)
01:15
- celý víkend, až do podvečera neděle opět nefungovala Quake-CZ. Jak se říká, "všechno zlé je pro něco dobré", měl jsem alespoň dostatek času na pořádnou pařbu obou Quake Mission Packů a díky tomu si už dnes můžete přečíst v sekci KONKURENCE recenzi. Kromě nich tu najdete i recenzi na id Anthology, i když to v podstatě není recenze, protože ztrácí její základní vlastnost :-).
- KASUHA, který byl klanem Necroraisers trefně označen za "programátorského démona" vydal novou verzi své kamery. Záhy po vydání 1.5 byl odhalen nečekaný bug a tak je na světě již verze 1.6. Považte - tohle všechno jsem se dozvědě z Bluesnews ...
- Chcete-li se dozvědět něco o graických akcelerátorech, kteří v současnosti hýbou vyspělou západní společností, nahlédněte na www.3dfx.com/, kde jsou mimo jiné k dispozici i sreenshoty z Quaka a desítek dalších her. Karty se podle mých informací do naší republiky zatím dostávají v symbolickém počtu a je téměř zázrakem je sehnat. Jejich cena sice symbolická není (cca 8000,-), ale stojí to zato, posuďte sami - v rozlišení 640x480, v nejvyším možném počtu barev (nevím kolik tisíc:-) hra běhá na průměrném Pentiu v 31 frejmech za sekundu. Rychlost samotného počítače má na grafiku opravdu minimální vliv. Karta spolu se slušnou pamětí dokáží zázraky. Nezapomeňte vzít v potz, že uvedený výkon je uváděn při použití tzv. GL Patche, který vám z Quaka udělá opravdovou realitu - voda je průhledná, příšery vrhají stíny a grafika stěn je "hladká" (hledám odpovídající slovo, ale nedaří se). Po zjištění těchto informací se pro mne sehnání karty stává prioritou číslo jedna (pokud by snad někdo z vás měl více informací, či dokonce by ybl tk odborně nadaný, že by to vydalo na článek, bylo by to skvělé).
- Výborná stránka, informující o všech soutěžích celého Internetu (kromě Quake-CZ:-) s názvem SKILLZ! se přestěhovala na snadno zapamatovatelnou adresu http:/skillz.stomped.com/. To samé se stalo i s Redwooodem, jeho novinky sice stále najdete i na staré adrese, ale pomalu si začínejte zvykat na http://redwood.stomped.com, kam se za chvíli definitivně přemístí.
18.4.1997, pátek 18.30
- dnes jsem konečně obdržel k recenzi oba Mission Packy Quaka, takže očekávejte v průběhu víkendu recenze - zatím jsem hrál dvě úrovně jedničky a jsem unešen.
- na herním www-týdeníku Gameslice je exkluzivní preview Shadow Warriora. Preview je neuvěřitelně komerční, připadal jsem si jako při čtení reklamního sloupku, ale získáte slušnou představu, jak asi bude hra vypadat, dozvíte se o zbraních a úrovních, které vás budou ve hře provázet. V tomto smyslu doporučuji také navštívit oficiální sajtu SW, která se již začíná slušné zaplňovat (ještě upozorňuji, že tuto sajtu srpavuje GT Interactive, distributor, Apogee s ní nemá nic společného).
17.4.1997, čtvrtek 23.30
- v sekci ETC. byly do článku referujícím o Quake Party doplněny fotografie - pokud tedy chcete vidět jak vypadá Bludr, Kasuha nebo další hráči, kteří se jí zúčastnili, víte kam se podívat.
- v poměrně zanedbané oblasti Secrets&Tips se objevil nový článek o tom, jak se naučit hrát na myši. Test it ...
- A šachy jsou tu - sice od jiného týmu než od kterého jsem je očekával (pravděpodobně jsou tedy tvořeny dva projekty) a v betaverzi, ale to vůbec nevadí, jsou hratelné - pochopil-li jsem to dobře, lze hrát pouze ve dvou proti sobě, nedokážu si představit, ž by se někdo snažil v tomto směru o umělou inteligenci, ale zato jsou tu velmi zajímavé funkce - narozdíl od poněkud seriózně míněného Qessu zde existují či budou existovat Mortalovské Fatality, bude se samozřejmě bojovat s existujícím příšerami a bude i jakási mutace mezi klasickým deathmatchem a obyčejnými šachy. Je úžasné, kam až sahá fantazie tvůrců - ve stádiu tvorby jsou totiž projekty jako LegoQuake nebo PongQuake :-). Mám obavy, aby se i u nás nenašel nějaký šikula, který by se pokoušel vtlačit do Quaka Fifinku, nebo Mirka Dušína. (Wing)
16.4.1997, středa 23.00
- Několik týdnů před vydáním je Windows95 verze Hexenu. O tomto projektu se toho moc neví, vše je směřováno na "dvojku", ale rozhodně to nebude propadák - za projektem stojí neznámý vývojový tým "Wild Tangent" a přestaože nápl%n hry bude shodná s Dos verzí, jsou tu dvě hlavní novinky. Za prvé je to možnost využití multiplayer hry společně pro uživatele PC či Maců a pak podpora hi-res módu až 640x480. A kdy ?? V květnu ...
- Dark Forces2, Jedi Knights se blíží a čím dál tím více mne začínají uchvacovat. V květnovém čísle PC Zone, anglického herního časopisu jsem si přečetl preview a musím se s vámi podělit o pár zajímavůstek - kažý hráč bude mít možnost v průběhu hry zlepšit svoje vlastnosti (odolnost, síla, apod.). To by nebylo až tak revoluční, ale zajímavé je, že bude tento charakter možné používat i při multiplayeru proti ostatním. Ten bude mít bohužel možnost hry jen osmi hráčů, ale zato přibude oproti klasickým hrám možnost hry tzv. Territory Combat, v podstatě mutace klasické Capture the Flag. Podobně jako Quake bude mít i Jedi 3D grafiku a polygonové nepřátele a podle všeho půjde o grafiku velmi rychlou. Jako jedna z mála bude Jedi obsahovat opravdu velké množsví filmových animací, které snad ještě více prohloubí už tak pozoruhodnou atmosféru hry. Jedni Knights už jsou na spadnutí, dočkáme se určitě do prázdnin.
- a teď již k tématu - na Planetě Quake si můžete přečíst zajímavý článek, určený především pro autory různých Quake konverzí filmů. Autorská práva jsou ošemetná věc a v tomto článku najdete jak se zachovat, co by mělo předcházet vlastní tvorbě apod. V těchto týdnech je toto téma na přetresu kvůli Alien konverzi. mě by zase zajímalo, zda si můžu bez obav zařídit vlastní doménu www.quake.cz.
- na Quake-party jsems e setkal s názory, že není problém se naučit na myši, jen nalézt optimální ovládání. Je to samozřejmě věc každého, co Quaker, to tochu specifické ovládání, ale jádro je zpravidla stejné. Díky TÉTO stránce jsem se s myší naučil já. Můžete si odsud stahnout konfig, který dodnes spokojeně používám. Druhá, ještě mnohem zajímavější stránka je QUAKE RC ARCHIVE, po okraj zaplněná různými nastaveními, ať už kompletními, nebo jen dílčími, které vám pomůžou s rocket-jumpy apod. Najdete tu i nastavení některých "hochů" z id Softu. Tak už vemte do ruky myš a trénujte - v nejbližších dnech se pokusím stvořit článek na toto téma, aby vám to šlo lépe ...
15.4.1997, úterý 23.00
- dnes je uzávěrka 3. soutěže. Příspěvků přišlo v porovnání s těmi předchozími opravdu málo, ale uvidíme ...
- v průběhu zítřka by měla být vydána nová verze nejslavnější modifikace pravidel deathmatche - Capture the Flag s pořadovým čísle 4.0. Uvidíme v čem bude nová a lepší než ta předchozí. U příležitosti jejího vydání se připravuje rozsáhlá IRC Party, kterou už ale nestihnete :-). Domácí stránku týmu Threewave, který za vývojem CTF stojí najdete ZDE.
- v neděli jste si mohli přečíst informaci o restrikci nové Total Coversion AlienQuake ze strany filmového gigantu 20th Century Fox. Po několika dnech jednání, která stále probíhají se obě starny dohodnou na nějakém kompromisu, či mnohem pravděpodobněji nějaké formě spolupráce, takže nebude AlienQuake tak docela ztracen. Do té doby však musíte z hardisku smazat veškeré stopy po této konverzi. A HNED :-))
- Když už jsem se zmínil o té nové verzi CTF? nesmím zapomenout také na další, méně spavnou, modifikaci - Futore vs. Fantasy, která se dočkala nové verze již na konci minulého týdne. Má pořadové číslo 2.0 a obsahuje přes 80 zbraní, nové charaktery a mnoho dalšího. Více na domácí stránce.
- Zatím jsem neměl možnost nový patch vyzkoušet, ale přesto vám jej předkládám, protože Scary jej označil za velmi nadějný. Jedná se o jakousi nostalgickou vzpomínku na Dooma, protože mezi "fíčry" patche patří zbraň á-la pěst, shotgun údajně shodnou předloze v Doomu a několik desítek dalších novinek, které možná ani nepostřehnete, ale ještě více vyváží super zábavu. Homepage odkud je možné si patch nahrát je zde.
14.4.1997, pondělí 20.30
- slíbený komeptář k 1. QUAKE-PARTY najdete v sekci ETC.
- album id Software bylo obohaceno o dva nové přírůstky (seke id Software)
18.00
- byla provedena aktualizace "Levels" - několik málo nových úrovní a zařazen odkaz na novou českou Quake stránku GT4W, která se (jak doufám) co nejdříve stane mekkou všech notorických hráčů externích úrovní.
- konečně !! Držím v ruce kompilaci všech dosavadních titulů od id Softu s názvem "id Anthology". Pravda, není zrovna levná, ale stojí za to - kolik z vás se může chlubit, že má legálně nabytou plnou verzi Wolfensteina ?? :-)) Během několika dní se pravděpodobně objeví menší textík na téma tohoto titulu, možná i recenze, i když v prodeji tu nikdy nebude (podle všeho jsem jeden ze tří majitelů id Anthology v České republice).
- zítra je uzávěrka 3. soutěže. Protože zatím není zrovna moc příspěvků, pravděpodobnost, že vyhrajete "hodnotnou" cenu je OPRAVDU VYSOKÁ, takže posílejte ...
- zajímavé mezinárodní klání se uskutečnilo v severní části Evropy, kde si to spolu rozdaly týmy Finska a Švédska. Souboji předcházel poměrně rozsáhlý nábor těch opravdu nejlepších. Klání nakonec dopadlo o něco lépe pro Švédsko, které přesvědčivě vyhrálo. Když tak o tom přemýšlím, snad by nebylo špatné uskutečnit něco podobného mezi Českou a Slovenskou republikou, i když v současnosti by to bylo neproveditelné - na severu hrali všichni LPB (Low Ping Bastards), tedy uživatelé zpravidla pevných linek s rychlým spojením.
- K dispozici je další Total Conversion, tentokrát ve zpracování Mortal Kombatu. Osobně mne toto téma nijak neláká, takže stahovat nebudu, ale ze stránky je zřejmé, že plná verze bude vydána v srpnu a bude obsahovat všechny vymoženosti Mortalu - fatality, brutality, babylity a i "finish him" extra-krvavá zakončení. uvidíme, ale přesto existuje mnoho lepších témat ke zpracování ...
- velmi zajímavá stránka je http://hem1.passagen.se/carebear/JQuake.htm, kde najdete Java verzi Quaka. Zatím se sice můžete jen procházet po DM4, ale i to je skvělé ...
13.4.1997, neděle 21.30
- Pokud občas navštěvujete Quakeditorium
na MaMediích, určitě jste v poslední době neminuli bouřlivou debatu ohledně
překonání Lookova času v rychlostní soutěži. Turboman totiž hraje stále
klávesnicí, takže mu nikdo nevěřil, že opravdu Looka překonal a nahrál
demo v DM4 a zabil 20 Reaperů na skill 0 za neuvěřitelné 2 minuty 2 sekundy.
I já jsem nevěřil, ale posuďte sami, kdo měl pravdu ... turboman.zip
15.00
- GT4W založil svou vlastní stránku věnovanou Quakovi na adrese http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/3212/index2.html. Najdete na ní téměř výhradně odkazy na "úrovňové" Quake-stránky Internetu, ale v nejbližší době stránku jistě zdokonalí i o svůj vlastní názor.
- Patrně nejprestižnější světový herní časopis (nejstarší určitě, vychází již zhruba 15 let), Computer Gaming World má také svou soutěž a rozdal ocenění za nejlepší hry roku 1996. Hrou roku se stalo Diablo, akční hrou roku se stal překvapivě neznámý Quake (v nebývale těžké konkurenci Tomb Raidera a favorita favoritů, Duke Nukem 3D), který také získal speciální ocenění za technologickou inovaci. Není to nádhera?
- Filmová společnost 2Oth Century Fox, vlastnící exkluzivní práva na vše co se týká "Aliens", se zasadila o odstranění před několika dny vydané konverze Quaka v prostředí této filmové série. Ačkoliv byla vydaná bez nároku na zisk, autoři museli zrušit taktéž svou domácí stránku. Není to tak dávno, co jsem hrál hru Alien Trilogy, 3D-action, která byla co do enginu na úrovni Wolfensteina a přesto se hrát dala - samozřejmě díky skvělému námětu a ději, který neuvěřitelně prohlubuje atmosféru hry. Acclaim tenkrát za práva na Alien Trilogy (pro zpracování na PSX a PC) zaplatil více než milion dolarů, takže se ani moc nedivím Lišce, že se brání i těmto nevýdělečným projektům.
- jak jíž bylo před dávnými lety avizováno, společnost Sony vydala reklamní Quake-level jako promotion ke svému velkofilmu Anaconda. Nahrát si jej můžete proti registraci ZDE (760kb).
- Pro nedočkavce, kteří napjatě sledují jak se Raven vypořádá s pokračováním Hexenu tu mám zajímavou informaci - termín vydání je již červen tohoto roku. Spoustu dalších informací najdete v preview na GameSpotu. Obrázky vypadají skutečně nádherně. Kromě Hexenu II na Gamespotu najdete stejně kvalitní preview na Preye, jednoho z konkurentlů Quaka. Obrázky mi připadají až příliš barevné, ale do vydání je ještě fůra času (cca jeden rok), takže se může leccos změnit. Kdo si jej však přečte, neprohloupí :-).
- Máte-li to štěstí a vlastníte dostatečně silný stroj a rozsáhlou pamět - můžete si dovolit hrát Quaka z Windows95. Právě pro vás je určena TATO stránka, na které si můžete nahrát frontend software, který za vás při spuštění zařídí prakticky vše od nastavení obtížnosti, přes zařezení add-onů a úrovní, až po konfiguraci configu. Taktéž je zde k dispozici prográmek nazvaný "PakExplorer", který vám umožní rozpakovat Quake-pak soubory a využít tak z nich jednotlivé mapy, zvuky, grafiku a vše ostatní.
- na závěr dnešní aktualizace se samozřejmě musím zmínit o první Quake-Party, která včera s velkým úspěchem proběhla. Kromě tesina, leadera ExitClanu, který na poslední chvíli návštěvu zrušil se dostavil Kasuha, Martinek, Fragger, JP s jedním svým kolegou a samozřejmě také Bludr. Za dvě hodiny jsme stihli zahrát tři velké hry a několik stovek smrtí bylo důkazem výborného zážitku. Kdo vyhrál? Kdo prohrál? A co jsme vlastně hráli? Budete si muset vydržet na pondělí, kdy se na Quake-CZ objeví rozsáhlá reportáž. V průběhu příštího týdne se zde navíc objeví několik autentických fotografií z průběhu boje.
10.4.1997 - 12.4.1997
- z technických důvodů jsem bohužel nemohl zprovoznit připojení na Internet, což mělo za následek absenci aktualizace :-). Nezbývá mi než se omluvit a líbit, že se v budoucnu vynasnažím podobným situacím předcházet. Koupil jsem si nový hardisk a vzhledem k tomu, že jsem měl ten původní rozdělen na C a D, původní D se po instalaci nového stal E. Protože jsem na něm měl umístěnu spoustu systémových souborů, které nastálou změnu jaksi nepochopily, byl jsem nucen spoustu programů znovu přeinstalovávat. Uf ...
9.4.1997, středa 11.30
- Disruptor vypustil novou verzi své skvělé mapy Death32, která spojuje DM2, DM4 a DM6 (minule jsem mylně uvedl, že je to DM5). V nové verzi jsou odstraněny některé bugy a obsahuje opět výborné úpravy map a především jejich spojení. Nahrát si jí můžete například ZDE (cca 800kb).
- Zithův llamaw00d má svou vlastní doménu. Ode dneška jej najdete na adrese http://www.llamaw00d.com/. pro neznalé připomínám, že se jedná o fiktivní, humorně pojatou, představu Tokay aka Americana McGee. Však posuďte sami, nakolik je zajímavá ...
- nádherný Fragmasterův článek o "hype" kolem Quaka. Článek je prokládaný tiskovými zprávami od roku 1990 do vydání Quaka a také vyprávěním Fragmastera jak to bylo kolem QTestu apod. Článek najdete na http://www.planetquake.com/.
- Na Planetě Quake najdete i zajímavý, leč nedokončený rozhovor s Paulem Schuytemou, vedoucím projektu "Prey", konkurenčního titulu z dílny 3D Realms.
8.4.1997, úterý 11.30
- ION Storm konečně oficiálně vypustil informace o svých chystaných produktech. V kalendáři si tak můžeme udělat další tři poznámky - ION v tuto chvíli chystá přesně tři tituly a to na poměrně dlouhou budoucnost tří let. Prvním bude Daikatana, kombinace akce s RPG v Quake engine. "Release date" je plánován na konec tohoto roku, což v překladu znamená prýzdniny 1998. Přesné story ještě známo není - půjde o hromadné cestování časem a hráč bude mít za úkol napravování všeho špatného. Anacronox je druhý titlu IONu, plánovaný na třetí čtvrtletí roku 1998. Pravděpodobně půjde o Diablo-like RPG ve "skutečném" prostředí. Poslední na řadě je real-time strategie, o níž však kromě plánovaného data vydání (konec 1998) nevíme vůbec nic. (text vychází z noticky v Next-Generation).
- Pravděpodobně jen dny či hodiny zbývají do vydání re-edice audio-soundtracku k Doomu. Bobby Prince, hudebník, který je autorem prakticky všech dosavadních hudeb k produktům Apogee, 3DRealms a id Software se rozhodl soundtrack vydat a já budu rozhodně jedním ze jeho zákazníků. Kvalita audio-stop se bude pravděpodobně rovnat .midům přehrávaným na AWE32, ale i tak to bude úžasné - konkrétní informace najdete na http://www.bpmusic.com/.
- Podle jistých důvěryhodnch zdrojů je v přípravě Duke3D Movie. Práce jsou zatím ve stádiu tvorby scénáře, takže není nutné studovat programy kin. Před časem tu byl menší "hype" kolem filmu Doom, scénář byl již dávno hotov, producentem a pravděpodobně i režisérem měl být známý Ivan Reitman a hlavní roly měl obsadit Dolph Lundgreen, ale nějak z toho sešlo (respektive projekt byl odložen na neurčito). Distribuční společnost nebyla ochotna riskovat svou kůži ... škoda.
- od skvělého programátora, který si nepřál prozradit svoje jméno :-) tu máme novou verzi GT4W_CAM, tentokrát 1.1. Údajně je opatřena několika revolučními změnami, které vkládají do 3D-action konkurenčního boje nový život.
- vydání shareware-verze Shadow Warriora se kvapem blíží. Pro fanoušky těchto "komixů", jak je trefně nazval Geby zatím tento link na zajímavou stránku věnovanou Bloodu. V této souvislosti mne velmi pobavil rozhovor s tvůrcem jistých her na Amigu, který vyšel v posledním Excaliburu. Filip Dokasnský tam na otázku, která že hraje jeho nejoblíbenější sice neodpověděl "Quake", ale naopak na otázku "Co tě nejvíce popudilo?" odvětil "Z her úplně jednoznačně Duke Nukem 3D, takový brak se jen tak nevidí". :-))
- možná jste si již všimli, že v novém Levelu je velmi pochvalná recenze na Scourge of Armagon, první mission pack pro Quaka. Obdržela hodnocení 6/7, které je však určeno pouze pro milovníky originálu, jink to prý taková sláva není. Je tu snad někdo, kdo nemiluje originál ???
- že by se blýskalo na lepší časy ?? Na domácí straně jednoho z dvou českých klanů (toho pasivnějšího:-), Exit Clan se objevila noticka "this site will be updated in days". Už se těším co Exiti předvedou. A co chystají Necroraiseři? Nechte se překvapit ... :-)
7.4.1997, pondělí 23.30
- prakticky celý včerejšek a část dnešního dne opět nefungoval server na kterém tato stránka sídlí. Omlouvám se ...
- Historicky první pražská QUAKE-PARTY dostává zcela jasné obrysy - bude se konat JIŽ TUTO SOBOTU, 12.4.1997 v 18.00 (doba trvání min. 2 hodiny) pravděpodobně v pražské herně Maniac v Římské ulici. Sraz všech Quakerů bude v horním vestibulu stanice metra Náměstí Míru v 17.45 - poznávací znamení - počítačová myš (doporučuji). Cena za pronájem počítače činí 60 Kč /hodinu a účastník si jí hradí sám. A TEĎ POZOR !!! - nejpozději do středy do večera potřebuji vaše závazné přihlášky, neb je potřeba místo předem zarazervovat. Za tímto účelem použijte místní auditorium případně můj email. Již teď je naprosto jasné, že se PARTY konat bude - byť tam budu jen já a Kasuha :-). Ceny žádné nejsou, ale mám zajištěného fotografa.
- na stránce první Quake Total Coversion - www.shrak.com je k nalenzuní již hezká řádka zajímavých prograámků (dodatečných úrovní, screensaverů apod.). Nyní přibya utilitka, která vám umožní hrát deathmatch s opněmi přerostlými brouky (The Bug War:-). Ba co víc - s jistým omezením údajně hratelné i bez nutnosti originálního Shraku. Vřele doporučuji ...
- Add-on dne je radar. Ano, Howard Roy, autor Discu přišel s ještě revolučnější utilitkou, která detekuje jakoukoliv živou osobu v blízkosti hráče. Skvělééé .. IMMEDIATELY DOWNLOAD!
- sekce "konkurence" byla opět obohacena o jednu další hru, tentokrát jednu z největších 3Dsraček - Corridor7 :-)
- jistě znáte sajtu SKILLZ!, na které autor archivuje prakticky všechny soutěže v Quakovi vyjma těch mých. V posledních dnech zde byla uzavřena nová soutěž, která probíhala v DM4 (znáte, ne?) se 4mi Reapry, na Skill 1 a Fraglimit 20. Nějakým nedopatřením se to vítězi podařilo uhrát za 0:55. Na demo se koukněte - download.
starší news s datem 20.2.1997 - 5.4.1997 najdete zde.
nejstarší news s datem 1.12.1996 až 19.2.1997 najdete zde.