Powered
by:
kódování |
- Martinek začal na MVS s výukou tvorby úrovní. V současné době zde vězi pouze několik prvních pravidel a informace o vytvoření základu místnosti, v nejbližších dnech se však dá očekávat i další, mnohem složitější problematika. Tj. - koukněte se tam.
- C.R. Bot je zde v nové verzi (0.99a - crbt099a.zip), ačkoliv autor sliboval další aktualizaci až po vydání "point releasu" od id Softu. Více než nové funkce obsahuje "fixy" těch předchozích, jejich výčet však napovídá, že by se mohla kvalita požitku rapidně zvednout. V předchozí aktualizaci se rovněž zmínil o několika různých atributech, kterým se prostě věnovat nehodlá - především je to kooperační mód (vlastně neznám jediného bota, který by jí emuloval) a pak scoreboard tak jak jej známe v originálním deathmatch. Přesto Mike Malakhov odvádí dobrou práci. Uvidíme, jak mu bude konkurovat místní Crusader, který se dočká své první public verze pravděpodobně zítra. Bude však mít v nejbližší době další pořádnou konkurenci, autor Oaku, botu do jedničky totiž chystá i verzi pro Quaka II. Více informací o tomto projektu najdete zatím exkluzivně na Quake II Bot Epidemic.
- Po založení GOD Games, společnosti Mika Wilsona razící novou koncepci vznikla malá nejasnost, kdo že bude distribuovat Max Payne, 3d akci přirpavovanou Remedy Entertainment. GT Interactive se nechtěli vzdát bez boje, nyní je však každopádně dobojováno a je oficiálně potvrzeno, že Max Payne bude distribuovat GOD. Max Payne je podle mého názoru značně podceňovaný nikým nehypovaný titul od něhož si osobně slibuji řadu inovativních i technologických záležitostí, které by nás měli ohromit - ačkoliv bude využívat third person zobrazení (like Tomb Raider), očekávám rozhodně kvalitní požítek - Remedy Ent. mají potenciálu jako málokdo.
- Protože jsem po sobotním v podstatě premiérovém seznámení poněkud ostražitější na složitější teamové úpravy, s potěšením můj browser narazil na stránku společnosti FreeForm Interactive, která je zodpovědná za jednu z nejúspěšnějších úprav klasického Quaka, Future vs. Fantasy. Stejný tým v současné době vzvíjí obdobnou úpravu do druhého dílu, s podtitulem "Heroes Of Genocide". Kromě aktuálních dvous creenshotů sice není nic známo, nicméně je rozhodně potěšující, že se i u dvojky setkáme s oblíbenými úpravami. A nebude to jen Future vs. Fantasy, rovněž i Team Fortress se v nejbližší době dočká své konverze, která bude ovšem dle autorů mnohem dokonalejší a především vyváženější, tj. hratelnější. Design úrovní, charakterů, zbraní i pravidel je již v podstatě hotov, nyní se vše přenáší do reality.
- Společnost Apogee/3dRealms, jak se již stalo půlročním pravidlem, změnila vzhled své domácí stránky a ačkkoliv musím konstatovat že hlediska grafiky s emi ta stará pozdávala o něco více, současná rovněž není k zahození a navíc je především praktická - obsahuje novíinky jak je obvyklé hned na hlavní stránce. Riziko omezení násilí ve hrách, které hrozí ze strany Amerického senátu mne zatím nijak nevzrušuje, mnohem zajímavější je aktuální Prey Development Update a v něm zveřejněná práce (přesněji 8mb Quake-map) jednoho z mapperů.
- AMD Proffesional Gamers League se chystá na svou novou sezónu, v první se v Quaku stal vítězem Dennis "Thresh" Fong a v Red Alertu David "Deep Blue" Magro. Ta následující, která vyvrcholí v květnu na výstavě E3 v Atlantě bude probíhat v Quakovi II a v Total Annihilation od Cavedog Ent., v současné době pravděpodobně nejlepší real-time strategii (mimochodem, domácí stránka patří mezi absolutně nejnavštěvovanější stránky světového internetu - autoři zde totiž vydávají pravidelně nové jednotky). Díky sponzoringu AMD a TEN opět dosáhnou prize-money celkem výše několika desítek tisíc amerických dolarů.
- "Single Player Level týdne" je opět zde. Koenčně se setkáváme s novou tváří, doufám, že tomu tak bude i nadále a nebudeme připomínat Karla Gotta a jeho sbírku slavíků :-). Výhercem se stává Wiebo de Wit a jeho Strogg Downfall (940kb). Wiebo prokazuje výborný smysl pro detail a logické problémy, které vám budou činit možná větší potíže, než monstra. "Runer-upy", nebo chcete-li nominovanými jsou tenokrát jednoduchý level Kronic Karnage a samozřejmě i středeční Fatal Oportunitty Yoshe, vše pochopitelně pro Quaka II.
- Takže jsem se i já zařadil mezi postižené virem Anxiety II. 1600, který se nacházel v první verzi Eraser-botu od Impactu (všem se sice omlouvají, ale připadá mi to, jakoby se mi někdo omlouval za to, že mi pár minut předtím ustřelil pravou nohu), respektive v jeho instalátoru (tzn., že zip verze nebyla infikována). Upřímně řečeno, dobře mi tak, viry jako takové považuji za přežitek a vždy jsem si myslel, že jejich sláva již dávno pominula. Již více než rok se na svém počítači nijak nechráním, diskety bez obav nahrávám do počítače a nikdy by mne nenapadlo, že by se vir mohl nalézat na v podstatě oficiálním souboru. O to horší je skutečnost, že se jedná o vysoce destruktivní vir, který okamžitě po aktivaci (ke které dojde po nainstalování a spuštění prvního infikovaného souboru, tj zpravidla quake2.exe) napadne desítky exe souborů (zajímavé že pouze windowsovských). Současná antivirová podpora rovněž nepřidala na optimismu - slavné AVG spolu s Avastem i s využitím heurestické analýzy vykazovaly naprosté fiasko, aktuální McAfee Scan je sice úspěšnější, ale samotná detekce nestačí, nejlépe tak z našeho nešťastného mini-testu vychází Symantec a jeho NortonAntivirus. Potřebujete však aktuální verzi 4.0 (8mb 30-denní trial-verze ZDE) s nejnovějším updatem viruslistu (1.25mb). A jak je to s následky? Velmi různé, někteří š´tastlivci byli úadjně úspěšní s pouhou reinstalací Quaka II, některým vir naopak infikoval i systémové partititon a pomohl pouze formát harddisku, já jsem se dostal někam na půli cesty a vir se spokojil s pouhým smazáním adresáře /windows/ (což je v podstatě to samé, když uvážíte, že byla nutná reinstalace desítek prográmků, programů i her:-). Ptáte se proč se ozývám až tak pozdě, po několika bezproblémových aktualizací Quake-CZ? Jednoduché, nikdy by mne nenapadlo, že několik dní po fiasku s virem najdu zavirovanou verzi na Quake Channelu, který jí navíc avizoval jako bezpečnou odvirovanou. Trochu mne mrzí že si musím postěžovat právě na Q-Channel, v poslední době opravdu kvalitní a správným směrem rozvíjející se stránku, ale upřímně řečeno to považuji za naprosto zbytečnou chybu, která se nemusela stát - navíc jsem nebyl jediný, kdo byl poškozen stejnou chybou, ozval se mi jeden další nešťastník. Ale co, jedeme dál :-).
- Záhy po vydání zdrojového kódu Doomu se rozjela celá řada velmi zajímavých projektů z nichž některé nejsou jen technologicky náročné, ale rovněž nápadité. Ačkoliv jde o známou variantu deathmatche, nikdy mne nenapadlo, že by se i Doom mohl dočkat Capture the flag módu. Tedy, zatím se ho nedočkal, ale hoši z CTFDoomu na tom tvrdě pracují. K dispozici je již velmi raná betaverze a doporučji rovněž shlédnout sekci screenshotů.
- Poptávka po Quakovi II v amerických obchodech značně ochladla a hra se dostala v žebříčku posledního lednového týdne až na 4. místo. Nezoufejme však, předstihli jí pouze tři stálice na úchylném americkém trhu, Myst (to fakt nechápu:-), MS Flight Simulator a Riven. Ačkoliv minulý týden bylo pořadí na prvních čtyřech místech shodné, ještě na začátku ledna Quake II suveréně vedl. Více na stránkách PC Data.
- Trochu rozsáhlejší povídání o chystaném "point release" Quaka II se objevilona zřejmě nejlepším zdroji obecných herních novinek, headline.gamespot.com. Rpozpovídal se Barrett Alexander a konečně jsem se dozvěděl, že bude release k dispozici zdarma na internetu ve formě patche (sice se s tím počítalo, nikde to ovšem dosud ze strany id Softu či Activision nebylo potvrzeno) a teprve poté bude hra znovu remasterována a prodávána v obchodech včetně tohoto release. Barrett však celý rozhovor protíná argumenty proč id Software nejsou na peníze a že dohady o předčasném vydání Quaka II na vánoční trh jsou sktuečně jen dohady. O kooperačním módu prý nebyl u veřejnosti valný zájem (například v Jedim prý není), po vydání hry však feedback svědčil o opaku a tak se jej autoři rozhodli zařadit. Stejně to bylo i s deathmatch mapamy - ty originální "single" byly prý značnou dobu optimalizovány pro deathamtch a Tim Willits se s American McGeem jen tak mezi dvěma projekty z nudy pustil do tvorby specializovaných a tak se je autoři rozhodli zařadit. Ehm. Je mi celkem fuk jak to je, ať už je to tady :-). Kromě bezplatnosti je druhou cennou informací zpráva o vydání oficiálního CTFka, kvůli kterému id Software najal Zoida, autora známé a úůvodní úpravy CTF pro Quaka ještě pod Threewave. CTF patch nebude součástí výše uvedeného "point releasu" a bude vydán v přibližně stejnou dobu samostatně.
- Velká omluva míří od Ridaha, autora Erasera. Včera uploadnutá betaverze totiž obsahovala vir, který nebyl odhalen ani Scanem od McAfee. Virus (Anxiety.II.1600) je možné odstranit Nortonovým Anitivirusem, pravděpodobně budete potřebovat update virů ze Symantecu. Nová verze botu je k dispozici na QChannelu.
- Kolik času je potřeba na vytvoření opravdu prvotřídní úrovně do Quaka II? Měsíc? Týden? Zřejmě asi moc ne, korejec YooShin Yang totiž za poslední tři týdny stihl vytvořit již TŘI. Po Hideoutu a Death is not worth trying je to čerstvě Fatal Opportunity (375kb), kterou se YooShin definitivně zařadil po bok hvězdných autorů, mezi které patří kromě Americana McGee či Tima Willitse z id Software jen několik vyvolených autorů add-on levelů, jako například Matt Sefton, Steve Rescoe či Ikka Keranen. Yooshin je rovněž autorem dalších pěti úrovní do prvního dílu, více se o něm ostatně můžete dozvědět v tomto "rozhovoru" na Quake Map Hotelu.
- Nová betaverze (715kb) Erasera je venku, pořadové číslo 0.5. Ridah z Impactu, autor tohoto zatím nejlepšího bota do Quaka II však sám ví o ávažných chybách a očekává vydání nové verze během něklika dní. Pro linuxové uživatele tu bude patrně během pár hodin speciální verze.
- Po celou dobu existence Quake-CZ jsem celkem s úspěchem odolával náporu jakékoliv hardwarové problematiky, částečně zaviněné mou (ne)schopností jakékoliv objektivity v tomto směru. Nyní se však již neudržím - Diamond Multimedia koenčně oficiálně vydali druhou část svého 3dfx, Monster 3dII. Do obchodů se nicméně dostane začátkem března a měla by přijít na cca 250 dolarů, což je myslím příznivé a srovnatelné s cenou původní 3dfx na počátku jeho prodeje. Zkrátka navíc nepřijou ani méně movitější majitelé, příchod nové verze s sebou zpravidla přináší rapidní pokles ceny původního, takže se dá předpokládat cena základní verze kolem 3 tisíc (možná i méně), což je již mysím mnohem sympatičtější a výhodné i pro ty z nás, kteří musí živit rodinu (Ehm). Zmíněných 250 dolarů je navíc cena za retail verzi s řadou zajímavých her, bez nich bude o pár týdnů později uvedena do prodeje OEM verze o cca 15% levnější. A parametry? Jak jsem řekl, v tomto směru nemohu příliš sloužit, takž odkazuji na oficiální prohlášení, které najdete na tématickém článku serveru Gamer´s Alliance. Já jen doplním, že očekávaný výkon akcelerátoru s nijak zvlášť nadupaným počítačem se bude u Quaka II blížit 100fps, což sice samo o sobě není nijak převratné když uvážíte, že lidské oko je schopno vnímat maximálně výkon cca třetinový, ale je to dobrá známka do budoucna - značná rezerva pro budoucí náročné technologie.
- Na závěr lahůdku. Pac-Man RuleZ.
- Hexen II Mission Pack s podtitulem "Portal of Praevus" se zdá se blíží mílovými kroky a je tomu dobře - mnoho levelů či add-onů do něj nevzniká. Milovníky Hereticu, Hexenu i jeho druhého dílu Raven určitě potěší - pět screenshotů a něco informací najdete v novinkách na Avaultu. A pokud je vám tento datadisk málo a jste navíc zamilováni do Star Wars a Jedi Knighta, myslím že preview datadisku Mysteries of the Sith je pro vás to pravé ořechová - leží na nové stránce, kterou také vyzkoušejte, vypadá zajímavě - www.world4games.com.
- Právě včas na to, aby se trochu rozrpoudila krev ve stojatých vodách české Quake-scény přichází nový klan, The Radiant Nails. Zatím se formuje, hledá nové členy a připravuje se na zkalení průzračné vody (do ruda pochopitelně:-). Z domácí stránky (bohužel zatím není veřejná, nemohu tedy sloužit odkazem) je zřejmé, že Hřebíky nehodlají zůstat ve stínu NecroRaiserů, i když mi zkušení vímě, že to nebudou mít lehké :-). Kontakt na klan je tady, máte-li zájem, připojte se k nim.
- Předpokládám, že většina čtenářů Quake-CZ kromě neustálého vysedávání u Quaka občas, tu a tam, no dobrá - každé sudé pondělí maximálně dvě hodinky, hraje i jiné hry, dost možná i české. Pakliže tomu tak je, určitě znáte produkční společnost Vochozka Trading, nechvalně proslulé autory "sraček" typu Ramonovo kouzlo, Tajemství Oslího Ostrova či nově Léto s Oskarem, či, chcete-li, chvalně proslulé autory Agenta Mlíčňáka či Lurid Landu. Tato společnsot byla v současné době přetransformována (či jak je dnes módní, vytunelována) do mnohem atraktivnějšího názvu Illusion Softworks, převlékla kabát své web-stránky a chystá nové hry. Pravděpodobně půjde v obou případech o 3d hru, byť spíše o adventuru (demo má být již v březnu). Každopádně i to je sympatický posun od trapných adventur či logických her, které jsou sice někdy zajímavé, ale v konkurenci se zbytkem světa naprosto nicotné. Moc se těším (byť tipuji, že to nedopadne nejlépe) a když si ještě vzpomenu na tajemná slova jednoho z členů slovenského Cauldronu, že MOŽNÁ zvolí jako svůj další projekt 3d-akci, je mi ještě lépe.
- Volba "Single Player Levelu Týdne" se tentokrát proměnila v boj dvou kvalitních map. Nic dalšího jsem bohužel nenašel. Ale stačí - v první řadě jsem se rozhodl odpočinout si trochu od dvojky a vrátil se ke ClassicQuake, na kterého se po dlohé době objevila trochu zajímavá mapa Acatraz (1.1mb). Jinak však opět kralovaly aktuální mapy do Quaka II. Vostok Rising (850kb) jednoznačně JE kvalitní mapa, přestože jsme měli možnost zahrát si u QII pár lepších. Obsahuje nové zvuky, textury a je vůbec poměrně originální, což jí určitě také přidává pár bodíků. Oběma však vypálil rybník YooShin Yang (zatím jediný autor oceněný podruhé), jehož Death is not worth trying (460kb) je sice již týden stará a na konkurenčních sajtách se objevila začátkem týdne, nicméně stále je to ten "týden" o který tu jde, takže proč ne. Yoshin je opravdu detailista, nic víc vám neřeknu, to je potřeba zkusit na vlastní myš :-).
- Návštěva některého z členů id Software na IRC s sebou vždy přináší řadu nových informací. Nejinak je tomu nyní, kdy se na IRC zastavil American McGee, známý to autor skvělých úrovní (specializace na deathmatchové), ale nově (resp. od Quaka II) i autor zvuků a manažer hudebního soundtracku. Mlžil jak mohl, ale přestos e neubránil jistému úniku informací- především jsme se dozvěděli, že v "point releasu" bude celých 7 specializovaných dm úrovní. Kromě toho American zjevně vyzdvihoval kvaity kooperačního módu a vyhíbavě hovořil o přítomnosti teamové hry. Kompletní záznam návštěvy IRC je k dispozici ZDE.
- Trochu jsem přemýšlel nad páteční otázkou MCNBC,
zda Quake či jiná počítačová hra může být sportem a došel jsem k závěru,
že je to nešťastně položená otázka a prostě se nemohu rozhodnout na jakou
stranu se přiklonit. Existuje-li nicméně člověk, který je v Quakovi profesionálem
a jeho zisky dosahují poměrně slušných výšin, myslím, že bude nakonec odpověď
znít "ano". Řeč je pochopitelně o Treshovi,
nekorunovanému mistrovi světa v Quakovi, který za pravidelných 8 hodin
tréninku denně v loňském roce vydělal přes 100 tisíc amerických dolarů
a má podepsány exkluzivní smlouvy na propagaci řady výrobků (tj. je všeobecně
známou a populární osobou, která příslušné firmě stojí za pořádný balík).
O tomto víkendu proběhlo finále první sezóny profeionální ligy PGL
a Tresh samozřejmě byl mezi 8-i elitními hráči (seznam),
kteří se do něj kvalifikovali. A nejen mezi 8-mi finalisty, stal se absolutním
vítězem a získal 7.500 dolarů a minimálně stejně tolik na cenách od sponzorů.
Více informací na gamers.com,
zde jsou dema (vše cca 800kb):
Finále 1 - z Treshova pohledu | Finále 1 - z Reptilova pohledu | DM2, výsledek 5:-1 |
Finále 2 - z Treshova pohledu | Finále 2 - z Reptilova pohledu | DM6, výsledek 5:2 |
Jedno z nejlepších dem, shodou okolností též
mezi Thresem a Reptilem, avšak v základních kolech.
Zákl. kolo - z Thresova pohledu |
Zákl. kolo - z Reptilova pohledu | DM4, výsledek 7:10 |
další dema zde |
- Nová verze CR Botu je 0.99 a můžete si jí nahrát přímo z QuakeChannelu (cca 600kb). Obsahuje v podstatě jen opravy vážných bugů a autor se nechal slyšet, že další verzi s novými funkcemi vydá až po "point release" oné deathmatchové nádhery od id Software, která mu samozřejmě díky implementaci tolk potřebných atributů umožní mnoho. Když nad tím tak uvažuji, ono mu už ani nic nezbývá, číslo verze vypovídá za vše.
- Víkend na krku, do středy daleko, přesto si neodpustím doporučení jedné bezvadné deathmatch-only mapy do Quaka II. Autorem je Stan Uusvali, který svůj výtvor pojmenoval PainKiller. Když tak brouzdám specializovanými stránky pro dm mapy, není mi jasné, proč se drtivá většina tvoří pro minimálně 8 hráčů. Možná to má něco společného s americkou mentalitou, možná se to všeobecně hraje častěji ve více hráčích, já mám však nejradši 1on1 či hru do 4 hráčů. A přesně takový je i PainKiller. Perfektní několikaúrovňový design úrovně, který jí navíc velmi zajímavě rozděluje do několika chytře pospojovaných sekcí, stejně dobrá grafika (například originální teleporty) a umístění předmětů, to je opravdu the best of a v redakci Score Painkiller převzal po Circular Death žezlo nejhranější mapy. Zaslouženě, pochopitelně - wztn2dm1.zip o velikosti 160kb je vám k dispozici.
- Slíbený patch na Shadow Warriora je zde, jde o verzi 1.1 a dlouhá je téměř 2mb. sw3dfx11.zip je určen pro plnou verzi 1.2, k dispozici jsou i verze pro shareware a další. To vše na sajtě 3d Realms. Patch napravuje nejen bugy verze předchozí, ale rovněž vzhled a výkon hry je daleko lepší.
- Perlička na závěr - PC Gamer před časem rozjel ve spolupráci s 3d Realms soutěž o vymyšlení nejzajímavější hlášky Duke Nukema pro jejich chystaný projekt DN Forever. Trochu si o tom myslím své, vypadá to jako by jim došla šťáva (byť to například u Duke Nukem stolu v pinballu Balls of Steel vypadá právě naopak, např. "Your ass is grass and I´am a lawnmover" není špatná, což?), ale budiž. Dnes však PC Gamer vyhlásil výsledky a ty mne opravdu pobavily. Posuďte sami, snad nejlepší je na čtvrtém místě následující hláška "I´m user friendly, just piont and shoot" :-). Podle těchto indícií samozřejmě nelze odhadovat kvalitu samotné hry, zdá se však, že se autoři ubírají správným směrem a osobně sázím na Duke Nukem Forever jako jedinou hru, která letos překoná Quaka II. Unreal a Prey hadr.
- Bohužel, bohužel. Po Unrealu byl posunut i SiN, i s ním se setkáme až v květnu. O Daikataně se neodvažuji vůbec zmiňovat, první na řadětak zřejmě bude březnový (či dubnový) Half-Lif. Další informace z dnešních telefonátů do zahraničí hovoří o vydání oficiálního dema na Quaka II, které by mělo vyjít na konci února. Tuto strategii moc nechápu, ale budiž.
- Remedy Entertainment jsou kromě své zatím jediné dokončené hry Death Rally a chystaného Max Payne známí také svým výtečných benchmarkovým demem, který prověří schopnosti 3d karet s využitím efektů užívaných hojně v každé 3d hře. Verzi 1.01 Final Reality si můžete nahrát ZDE (téměř 8mb!!). Demo je dobré i jen na pokoukání, však také byly někteří programátoři Remedy dříve v groupě Future Crew. A pokud se vám s tím nechce stahovat a testovat, mrkněte na stránku s výsledky od uživatelů.
- Nových modelů do Quaka je již hned několik, tento (264kb) je spíše perličkou a jmenuje se AstroBoy. Na domácí stránce je navíc k dispozici zhruba čtyřmegový film v .cin formátu.
- GT Interactive musí neustále, stůj co stůj, vydělávat drahé zlaťáky na 3d Realms, ještě než jim utečnou ke GOD. Tentokrát je to další kompilace, která se na trh dostane v březnu a bude obsahovat Duke Nukema 3d (v Atomic Edici) a Shadow Warriora (zde je tiskové prohlášení). Nic víc, nic míň, snad jen specializovaný editor uspůsobený požadavkům obou her. Potěšující zpráva z tábora 3d Realms říká, že je na spadnutí (k vydání dojde prý ještě v lednu) nová verze 3dfx patche pro Shadow Warriora, která by konečně měla odstranit řadu opravdu nepříjemných neduhů té první (například load/save). Před časem šla fáma o chystané podpoře 3dfx Bloodu, z toho tedy pravděpodobně sešlo. A abych nezapomněl, právě dnes je dvouleté výročí od vydání sharewarové epizody Duke Nukema 3d. Gratuluji.
- Teether z QuakeChannelu mne velmi potěšil umožněním přístupu do adresáře /downloads/ na jeho serveru, kde vzhledem k většímu prostoru umisťuje a nadále bude umisťovat horké soubory z Quake-scény, což určitě přijde vhod nejen těm připojeným přes dial-up. V tuto chvíli zde najdete především veškeré verze botů ke Quaku II a plánuje se i mirror atraktivních map vyhlášených zde na Quake-CZ v příslušných týdenních trofejích. Ta následující však mirror vskutku nepotřebuje :-).
První "Deathmatchový level týdne" dokazuje, že není vhodné posuzovat kvalitu podle délky. Jde o starší mapu pro Quaka II, která však přežila veškeré zemětřesení v redakci Score a neustále dokola je absolutní jedničkou. Čestné uznání, které si zpětně zasloužila je tedy naprosto zasloužené. Jmenuje se "Circular Death", čítá pouhé čtyři desítky kb a ideální je pro 2-5 hráčů. Její autorem není nikdo jiný než Lee Perry z ION Stormu. Po vstupu budete možná mírně znechuceni tmavostí prostředí, vězte však, že je plně opodstatněné - prostředí je rájem camperů, především těch, kteří dokáží ovládat railgun. Upozorňuji, že na nejvyšší úroveň lze vyšplhat po červených panelech na zdi (to jsme asi týden netušili, přesto jsme se perfektně bavili). Nominace?? I zde samozřejmě jsou a jedná se o aktuální mapy (do budoucna samozřejmě stejně jako u singlů budou vyhlašovány pouze aktuálnosti) - dnes si jí zasloužila Japonská zahrada (770kb), na níž si dokonce můžete přečíst recenzi na planetě,
- V těchto dnech probíhají dokončovací práce na oficiálním datadisku k Jedi Knightu, "Mysteries of the Sith", který Lucas Arts vyvíjí in-house. Kromě obvyklé nůše úrovní, grafiky a monster zde uvítáme možnost hrát za nový charakter, Mara Jade (znalci Star Wars jistě znají, já nikoliv:-). Počet těch obvyklých novinek však není zanedbatelný - plných 14 misí pro single-player, ještě o jednu více pro multiplayer a neuvěřitelné dvě desítky nových monster. Libo pár screenshotů?
- Zajímavou inovací do Quaka II je artefakt "Weapon Accelerator", který zrychluje (tedy nikoliv zvyšuje) účinek zbraní. Použitelné především s brokovnicemi, BFG, ale i s instatními zbraněmi (kulomety, hyper-blaster), které pak budou smrtící během malého okamžiku.Funkčnost je omezena na 50 střel. Domácí stránka, kde je soubor (387kb) k dispozici obsahuje podrobnosti.
- Variace pravidel deathamtche vhodná pro zdokonalení a snad i vyrovnání umu rozdílných hráčů nese název "Fight till Finish". Po každém zabití totiž začínáte s 200 body zdraví (to se ještě každou sekundu o jeden bodík vylepšuje) a 200 body brnění, se všemi zbraněmi a municí a ještě několika ylepšeními navíc. Verzi 1.0 si můžete nahrát na uvedené stránce v sekci download.