1.barva = Quake-CZ novinky, 2.barva = české novinky, 3.barva = světové novinky
VÝZVA: Podařilo se někomu vytáhnout zvuky z plné verze Bloodu pomocí k tomu určenému souboru "barf.exe"??
25.7.1997, pátek 21.45
- na serveru http://sincity.stomped.com najdete výtečnou stránku věnovanou připravované hře SiN. Pokud stejěn jako já nemáte čas pročítat celý hutný obsah, klikněte pouze SEM. Za tímto odkazem najdete výtečné preview na Sin se všemi informacemi, které si jen můžete představit. Vřele doporučuji ...
- minimálně stejně zajímavé je preview na hru TOMB RAIDER 2 na serveru gamecenter.com - asi nejdůležitější je termén vydání, který je pro mne velmi překvapivě blízký, Tomb Raider 2 se dočkáme již letos v listopadu. Z intervalu mezi oběma díly si domyslíte, že asi nepůjde o zbrusu nový engine a máte pravdu - podle mne bude rozdíl jen o málo větší než byl mezi Doomem a Doomem II. Ale i tak - copak nebyl Doom II skvělý???
- Quake 2 je téma o kterém by řda z nás vydržela hovořit celé hodiny. Řada z nás by klidně prodala matku, jen aby měla Quaka 2 hned dnes, nejpozději zítra. Ay to nebylo tak žhavé, předkládám vám předběžný seznam zbraní tak jak je dal k dispozici Paul Steed, programátor id Software ...
- blaster
- machine gun
- assault shotgun
- double-barreled shotgun
- hyper blaster
- disintigrator
- rail gun
- chain gun
- bfg (ta ovšem dostane úplně jiný název, možná PS3000)
- grenade launcher
- rocket launcher
- hand grenade - flare gun (to by snad měla být ona zbraň z Erasera - granát,
ze kterého po otevření do všech stran vylétne několik desítek smrtících
hřebíků)
- informace o ještě hodně vzdálené 3D akci Max Payne od Remedy Software (Death Rally), kterou bude distribuovat Apogee je na jejich serveru již pár dní. Teprve včera se ovšem veřejnost oficiálně dozvěděla něco bližšího - tiskové prohlášení najdete ZDE. Aby to bylo rychlejší - Max Payne využívá zatím neznámý engine od společnsoti Hybrid a jeho děj bude zasazen do dnešního New Yorku což je oproti futuristickým a comixovým prostředím příjemná změna (uvidíme však Half-life). Dále to je však už čisté klišé - policista Max Payne byl obviněn z vraždy svého nadrízeného šéfa a uvržen do vězení. Zde se dozvěděl, že ve vraždě má prsty organizace, proti které již celá léta bojuje. Když mu zavraždí celou rodinu, přichází na řadu on a jeho pomsta. hra je plánována na konec roku 1998 a nebude to hrou srovnatelnou s Doomem, Dukem či Quakem - její vzhled bude stylem připomínat spíše Tomb Raider a to i úhlem pohledu na hráče. Přečíst si pár informací o sympatické finské společnosti můžete na jejich homepage.
20.30
- po dlouhých dvou dnech nemožnosti uploadu na ftp server jsem tu konečně zpět a přináším sebou několik změn do obsahu Quake-CZ. Především je tu po dlouhé době další dílčí soutěž o ceny, kterou najdete jak jinak než v sekci CONTEST. Času je dost, uzávěrka je až na začátku školního roku. Druhou podstatnou změnou je konečně i zařazení Romerova rozhovoru pro časopis Edge (doufám že mě neprásknete, nemám povolení:-), který jste si kdysi dávno mohli přečíst ještě na staré adrese v .doc formátu. V každém případě hybaj do ID SOFTWARE sekce
- dnes se na stáncích objevilo nové číslo SCORE, musím konstatovat, že kvalita šla opravdu nahoru, i když oproti předplacené americké edici PC Gamer je znatelný rozdíl v profesiálnosti, neb SCORE je prakticky celé zaplněné recenzemi, zatímco PC GAMER věnuje například hardwaru více než deset stránek, pravidelně uveřejňuje sloupky jednotlivým počítačovým žánrům a mnohem více se zajímá o dění na celé herní scéně - na druhou stranu celkem chápu, že SCORE píše to co si žádají jeho čtenáři a nechtěl bych vidět tu lavinu dopisů, kdyby se opovážilo obsah zradikálnit . V Každém případě doporučuji článek o umělé inteligenci, který zplodil jinak podivný THE WOLF z Ma_Media serveru. Článek je skutečně dobrý a to nejen proto že se v něm objevuje mé jméno :-). Jen škoda, že se autor nevěnoval více současné herní produkci umělé inteligence, kdy prakticky každá 3D akční hra bude mít extra-super-special inteligentní protivníky - roboti se stávají standartní součástí a budou dokonce i v Shadow Warrioru.
- poslední patch na QuakeRally má číslo "1.1a" a můžete si ho nahrát například odsud. Pro ty, kdo dosud neměli to štěstí nahrát si celou verzi QuakeRally tu mám odkaz na Gebyho server, který vám snad poslouží mnohem lépe - tak tedy - ZDE (včetně výše uvedeného a všech dalších patchů).
22.7.1997, úterý 22.00
- konečně byla zaktualizoavná stránka "CONTEST", kde nyní najdete něco nových záznamů ve věčné soutěži. Můžete si opět nahrát Lookovo 155 demo a můžete se podovit nad výkonem GT4W, který mu zůstal dlužen pouze dvě sekundy (sice se demo při přenosu poškodilo, ale než mi pošle opravu - budu mu věřit). Dále tu máme prvotřídní CPOCovo speed-demo v E1M1 za 1:25. Věřím že se i ostatní zapojí a rozhýbou ai zbývající soutěže - v nejbližší době bude navíc vyhlášena další dílčí soutěž, tentokrát konečně v "DM2", takže pilně trénujte, půjde o ceny :-)
- je to možná s podivem, ale doteď se mi nepodařilo downloadnout funkční verzi QuakeRally. Jinak velmi užitečná služba mého poskytovatele FTP Downloader tentokrát zklamala (soubor měl CRC error), takže musím vše nahrávat znovu. Jestli mě Martínek předběhne i s recenzí, asi to nepřežiju :-))). Pro ty, kteří patří mezi ty šťtastlivce a QuakeRally už prohánějí, tu mám informaci o patchi, který odstraňuje četné chybky - qr10e_up.zip.
- zpráva, že NiN nebudou skládat "hudbu" pro Quaka 2 nás sice zaskočila, ale již ne ty které to zajímá asi mnohem více - samotné autory, tedy id Software. Slovo dalo slovo a máme tu náhradu, i když zdanela ne tak slavnou. Audio tracky nám obstará uskupení SonicMayhem, které známe již ze specializovaného audio-CD pro QUaka "Methods of Destructions", ktré bylo tvořeno ještě pod hlavičkou Cyber Age Studios.
- před nedávnem mne velmi zaujala informace o podoře 3dfx karty hrou Shadow Warrior, tedy 2,5D akční hrou běžící na stejném engine jako Duke Nukem 3d, Blood či Redneck Rampage. Ještě více mne nyní překvapila zpráva, že Apogee/3DRealms pravděpodobně dodatečně vydá patch pro Duke Nukem 3D. To mi totiž v případě hry staré více než rok připadá jako velmi solidní jednání, dokazující zájem o "zákazníka". Každopádně to ovšem není pro 3D Realms to nejdůležitější - mnohem větší prioritu má funkčnost této podpory u Shadow Warrioru. Teprve ve volné chvilce se snad patche dočkáme.
21.7.1997, pondělí 23.55 "Už je to tady ..."
- právě jsem se vrátil z šesté QUAKE PARTY (poslední aktualiazce byla hotova již o víkendu, ale vzhledem k nemožnsoti uploadu serveru jsem jí uploadoval až nyní), která dopadla a proběhla jaksi pohodově, i když jí bude asi navždy patřit nevděčná role "odychovky" mezi hektickou QP5 a exotickou QP7 s podtitulem "Party of Pain". V každém případě jsme si skvěle zapařili DM2, DM4, DEATH32c, HIPSIDE a RANGER-BASE. V jednotlivých hrách se pokaždé dařilo někomu jinému, ale překvapivě se ve velmi dobrém světle představil MegaMan. Dále pak jsme si dali jednu partičku CAPTURE THE FLAG, která se ovšem části osazenstva líbila a část ji naopak pro neznalost prostředí a přítomnost robotů odsoudila. Co naplat, příště se budeme opravdu muset dohodnout, ale především přirpavit a vyzkoušet všechny mapy, aby k podobné neznalosti nedocházelo. Kasuha se nechal slyšet, že se dema z party objeví na Gebyho "mlp" serveru v průběhu týdne, rpavděpodobně ve středu.
- v posledních dnech však hýbe Quake-komunitou úplně jiná věc než nějaká česká Quake-party, byť v srdci Evropy. Jde o Quake Rally, vedle Reaper robotů, Quake Socceru a Quake šachů jasně nejambicióznější projekt, který se navíc jako jeden z prvních dostal do konečného stádia, tedy do plné "1.00" verze (čímž se pochopitelně nevylučují patche ani další dodatkové verze, minimálně podpora GL je plánována). O to více cenná je informace, že jde o naprosto bezplatný produkt, který si můžete nahrát kliknutím na níže uvedený obrázek (pro textmany pro jistotu ZDE). Již z názvu je patrno o co jde - ano, 3D akční hra jejíž hlavní náplní je zabíjení, střílení a umírání ve svém systému hostí téměř protikladný námět, námět automobilových závodů, ač v mnohém podobných samotnému Quakovi. Ale dost řečí -běžte stejně jako já stahovat, během nejbližších dní zde rozhodně najdeet obsáhlou recenzi, která vám o projektu prozradí mnohem více. Již teď je však jisté, že QuakeRally za tu námahu (přesněji za těch téměř 8 MB) stojí.
- ač to zní sebeneuvěřitelnějí, chystaný film Rangerů bude mít celkovou délku přes 40 minut a veliksotí zabere více než 80 MB. Podle všeho, byť zdaleka nedokončený, vypadá opravdu úžasně (ale kdo to bude stahovat sktuečně netuším, to už se skoro vyrovná rozpočtu ID4:-).
- v poslední době zuří mediální válka mezi id Softwarem, jmenovitě pak především Johnem Carmackem a samotným óó velkým Microsoftem. Ten totiž provedl emulátor GL do svého Direct 3D systému, což samo o sobě není nic ilegálního, ale v dokumentaci vuedl, že běží rychleji než originál, což je hloupost. Dále Microsoft na svých stránkách uvádí id Softare jako partnera pro vývoj Direct 3D, což zase tiskový mluvčí id Software kategoricky popírá. Uvidíme jak to půjde dále, zatím carmack každý den rozhořčeně a žhaví svůj plan.
23.15 "Trochu drbů od konkurence ..."
- 3D Realms totálně předělali celou svou www-stránku, vypadá skutečně hezky, je přehledná a oproti většině konkurence značně informativní. Z fingeru George Broussarda se dozvídáme, že se vývoj Shadow Warriora rychle blíží svému konci (1. srpna by měl skončit hrubý vývoj, pak bude pár dní vyhrazeno pro testování a následně se zašle master-CD do Gt Interactive, to už bude SW skutečně za dveřmi). Také se ke mně donesla zajímavá informace, že bude Shadow Warrior podporovat 3D akcelerátory s čipem 3dfx a stejně tak i procesory MMX. Engine Build tedy proti svému prvnímu využití (však jsou to již více než 2 roky, vzpomínáte na TekWar?) doznal značných změn a směle by se mohl nazývat Build "2".
- u 3D Realms ještě zůstaneme - konečně se na veřejnost dostali některé informace o Duke Nukem Foreveru. Dodnes se vědělo pouze na čem bude běžet. Ano, to všichni víme, na Quake-technologii. Prostředí hry bude zasazeno do skutečných prostor v Los Angeles a okolí a mezi lokacemi, které můžeme očekávat figuruje například Area 51, nejrůznější bary apod. Mnohem více než v Quaku bude užíváno rozlehlých sekcí (však také půjde o různé ulice, náměstí apod.), což byla jedna ze slabin Quaka (nejen že jsme se s tím nesetkávali, ona to technologie umožňuje jen s jistými obtížemi). Díky enginu bude také užito mnohem méně hlasu a veškeré interaktivity, ale o tu se vlastně postará samotný systém. Na těch hlavních změnách se budou podílet i fanoušci, v nejbližší době bude zprovozněn dotazník, ve kterém si sami hráči zvolí, jaké zbraně mají zůstat i v pokračování s jakými nepřáteli (futuristickými, reálnými či snad komixovými) se bude bojovat apod.
- novinky se ozývají i odjinud, například z Monolith Production. Jednou z mála opravdových slabin Bloodu byla jeho velmi kolísavá stabilita, někteří hráči se s ní vůbec nesetkali, někteří si naopak prakticky nezahrají. Různé problémy byly již postupně dvakrát odstraněny patchem, ale podstatné zlepšení stále nepřichází. Proto je poněkud překvapující zjištění, že Monolith pozastavil vešekeré odbugovávání, protože má plné ruce práce na datadisku "Plasma Pak". Stále ještě nebylo oficiálně ohlášeno pokračování Bloodu (to se chystá na příští týden), ale z jistých zdrojů jsem se dozvěděl, že bude užívat nový engine, vyvinutý Monolithem ve spolupráci s Microsoftem a jejich Direct3D technologií (poprvné bude užita v nejbližších týdnech ve hře Riot). Další datadisk, tentokrát externě vyvíjený společností SunStorm a WizardWorks, Cryptick Passage o kterém jsme si již něco pověděli je těsně před vpuštěním do prodeje (znovu připomínám, ž je již drahnou dobu k dispozici zajímavé demo).
- GT Interactive veřejně vyhlásilo termíny vydání několika svých her. V září se na pultech obchodů objeví kromě Shadow Warriora a Balls of Steel (obě od Apogee/3D Realms, druhou jmenovanou má být revoluční pinball) také sharewarová verze Unrealu!!! Znamená to, že se v Epicu konečně rozhodli zda vůbec bude vydána sharewarová verze. Plná verze bude následovat v říjnu.
17.7.1997, čvtrtek 23.30
- sekce LINKS aktualizována. Odstraněny nefunkční odkazy a přidáno několik nových, především pak odkazy na oficiální stránky nejrůznějších firem spjatých s Quakem.
- Dan & Scud jsou tu se čtvrtým pokračováním svého komicsu. A je jasně nejlepší - Fifinka by zbledla závistí.
- jinak se v těchto dnech vše točí kolem QuakeCon, takže se nic neaktualizuje - objevují se však nové screenshoty, bude několik nových verzí add-onů a tak vůbec, to však až v nejbližších dnech.
- od Kasuhy jsem se dozvěděl, že Ritual Entertainment je nový název společnosti Hipnotic. Když jsem si projížděl jejich novým serverem, nalezl jsem sktuečně jen malou zmínku o autorských právech, které je k tomu donutily. Smůla, název Hipnotic mi připadal docela neotřelý.
- o chystané sedmé QP, která by se měla konat v srdci odplavené Moravy, ve Zlíně se dozvíte bližší informace ZDE. Silence se ujal organizace a my uvidíme, zda překonají dokonalý průběh QP5
- vzhledem k poměrně slušnému zájmu je tu konečně dlouho očekávaná akce, která nedá spát všem veteránům - DOOM PARTY. Zatím nic konkrétního není v plánu, snad jen to, že rozhodně proběhne v herně Maniac v Římské ulici v druhé polovině srpna tohoto roku. Vzhledem k omezenému množství deathmatcherů se bude hrát kromě 1on1 turnaje nepříliš organizovaná série různých map a já nyní očekávám vaše náměty a hlavně přihlášky na mou novou e-mail adresu, případně na mou starou e-mail adresu :-). Zatím je šest volných míst !!!
16.7.1997, středa 23.50
- teda řeknu vám - stydim se, ale to se nedá nic dělat, času je prostě čím dál tím méně. Dnes mi přišel první příspěvek do "věčné" soutěže, ještě jsem ho nestačil ani shlédnout a už vůbec jsem ho nestačil zařadit do "distribuce", ale stane se tak při nejlepší příležitosti. Sice se podle autorových slov nejedná o nic hvězdného, ale zatím všechny ostatní zahanbil. Marně si lámu hlavu co je příčinou takového nezájmu o tyto soutěže a o jinou spolupráci na QUAKE-CZ. Porovnám-li to však s účastí na jednorázových soutěžích, snad abych přecijen vymyslel nějaké ty ceny :-))
- na českém Internetu se objevil první "mirror" QUAKE-CZ. Tedy první, neočekávám, že by v nejbližší době nějaký následoval už to mi připadá až moc, i když mi tato soukromá aktivita "Otvíráka" nijak nevadí (jen bych prosil o zavedení počítadla:-). Pokud vám tedy server inextu rychlostně nějak nevoní, zkuste tuto stránku - http://www.netbrno.cz/~vf/quake/quake.htm
- klanem Rangers byla vytvořena volně šiřitelná add-on mapa, která se svou kvalitou dá směle zařadit mezi originální skvosty DM4, DM2 a externí DEATH32a a HIPSIDE. Zove se Ranger-Base a v českém prostředí ji najdete například ZDE.
- společnost Monolith Production chystá v nejbližších dnech tiskové prohlášení o přípravě hry BLOOD 2. Kromě názvu je snad jedinou věcí, o které se ví je fakt, že distributorem bude opět GT Interactive, takže jse osobně sktuečně zvědav, především na to, jaký engine bude hra využívat. Nehledě na termín vydání je zde totiž konkurence Quake engine, kde se klidně může ještě jeden titul objevit a nové technologie Microsoftu založené na základu Direct 3D, na které pracuje pro Billa Gatese právě Monolith.
- asi jsem něco propásl, protože jsem se dnes z fingeru Richarda Greye dozvěděl o jeho příšlušnosti ke společnsoti Ritual Entertainment. Richar Gray, jinak také známý pod přezdívkou Levelord, je jedním z tvůrců úrovní k Duke Nukemu a prvnímu datadisku Quaka s názvem Scourge of Armagon, který vytvořil spolu s kolegy v týmu Hipnotic. Víte něco o jeho novém působišti? Co to vůbec je, Ritual Entertainment? Je to snad vtip? Ozvěte se :-) ... modrakj2@radiomobil.cz (mimochodem, nový e-mail do práce!!)
- projekt QuakeRally se již sktuečně blíží svému cíli, což je rozhodně potěšitelné, naopak je tomu ovšem v případě QuakeSocceru, púrojektu, který byl podle autorů z mnoha důvodů ukončen. Funkční a hratelná je již venku, ale k dokončení měla tato úprava stále daleko. nyní se čeká zda se najde někdo kdo se dokončení ujme, rpotože autoři alespoň kavalírsky nabídli zuájemcům zdrojáky a autorská práva, což Steven Polge, zaprodalec Unrealu neučinil :-)
- vím, že to s Quakem nemá NIC společného, ale možná to někoho (co třeba Kasuhu?) zaujme. Dave Taylor a jeho společnost crack.com před nedávnem kromě rozsáhlého a skvělého dema na hru se zajímavou koncepcí - Golgothu vydal také zdrojový kód ke své předchozí hře Abuse. A to je čin, pomineme-li Wolfensteina, skutečně vzácný, navíc si musíme uvědomit, že Abuse je hra stará POUZE něco přes jeden jediný rok.
- v návaznosti na skvělou stránku screenshotů se nesmím nezmínit o téměř stejně skvělé stránce screensaverů, kde najdete šetřiče (tedy, oni užm oc monitor nešetří) k několika hrám jako SiN, Daikatana, Quake 2 apod. Důvodem stejné lokality obou stránek je vzájemná provázanost - screensavery jsou totiž složeny z jednotlivých screenshotů.
- společnost Valve Software, která ve spolupráci s koncernem Sierra on Line připravuje quakovku Half-Life zakoupila veškerá práva na editor WorldCraft. Bude upraven pro potřeby autorů a bude vydán spolu s plnou verzí hry. V této souvislosti se také dozvídáme konkrétní datum vydání hry, který je pro mne až překvapivě blízký, Half-Life bychom si měli zahrát již v letošním listopadu.
10.7.1997, čvtrtek 22.50
- je tomu již více než týden, co mě jistá dobrá duše informovala o zprovoznění nového Quake-serveru, na kterém si můžete vyzkoušet deathmatch proti živému protihráči. S mírným zpožděním (za které se autorovi e-mailu omlouvám) tedy spusťte svého Quaka a v příslušném menu zadejte adresu "195.47.126.18:26000 ". Jak vidíte, nejedná se o QuakeWorld, takže rychlost nebude valná, ale protože je vše v testovacím provozu, je pravděpodobné, že proběhnou mnohá vylepšení. WWW stránka, na které najdete aktuální informace o score je ZDE.
- a je tu taktéž nová česky psaná Quake stránka. Po Quake-GT4W se svou troškou do mlýna přišel i Martínek a svou stránku pojmenoval neoriginálně QUAKE-MARTINEK :-)). Obsah je ovšem velmi zajímavý, zřejmě zamýšlen poněkud uvolněněji. Dnes na stránce najdete rozhovor s Gebym, výsledkovou listinu z poslední Quake Party a to není zdaleka vše.
- je to sice sakra pozdě, ale přesto - zajímají-li vás výkony účastníků Quake-Party a to nejen té poslendí, ale i všech předchozích, bez obav se obraťte na TUTO adresu. Věřte, uspokojí vás ...
- a nakonec dnešní vzácně české aktualizace link na novou verzi Kasuhovy kamery Kascam, tentokrát s pořadovým číslem 1.8.
8.7.1997, úterý 23.30
- na úvod si dovolím malý průzkum trhu. Množí se totiž stížnosti na styl vedení QUAKE-CZ a mne samozřejmě zajímá i názo ostatních. Otázky jsou pouze dvě - především mě zajímá, zda je pro vás nějak důležité, aby QUAKE-CZ fungovalo i v jiném kódování než W1250 a druhá otázka je směřována na velikost a barvu písma především této stránky, ale i všech ostatních. Vzhledem ke svému 17-ti palcovému monitoru totiž text vidím v jiných velikostech než vy a z toho důvodu netuším jaká je na vašich přijímačích viditelnost, tj. kolika z vás se mi již podařilo zkazit oči. Děkuji za jakékoliv vyjádření k těmto problémům (posledně nás sice na asertivním školení učili, že slovo problém "neexistuje", ale ... znáte to:-) a samozřejmě uvítám i veškeré další náměty, stížnosti i výhrůžky. Mailovat můžete buď na adresu uvedenou na liště, nebo na můj pracovní e-mail, který je poněkud pružnější.
- skvělá sajta na podporu potencionálním zákazníkům výrobců 3D karet je ZDE. Naprosto vyčerpávající informace v několika nezávislých stránkách mě tak přesvědčilo, že už skutečně počítám dny do výplaty.
- nemám přehled o rychlosti Internetu u jiných poskytovatelů a tak ani nevím jak "úděsné" je připojení na www.bluesnews.com či redwood.stomped.com. V případě, že to není žádná sláva, doporučuji v prvním případě změnit providera a v druhém případě vyzkoušet adresu http://www.quake.pp.se/ , která by snad měla fungovat podstatně rychleji.
- dosud spočívalo hledání opravdu kvalitní deathmatch mapy v anonymním listování adresáři na ftp.cdrom.com. Nyní se snad blíská na lepší časy, protože server MeccaWorld zavedl nový systém hodnocení Quake-levelů a ačkoliv zatím neoplývá přílišnou kvantitou, pokud to v nejbližších dnech dožene, máme se na co těšit.
6.7.1997, neděle 23.50
- v poslední době začíná frekvence aktualizací povážlivě řídnout. Je to kromě menšího letního závanu lenosti zaviněno několika hrami, které v současnosti intenzivně hraji (Blood, Carmageddon, Premier Manager 97) a pomalu nemám čas ani na připojení k Internetu. Kupodivu se toho na scéně ani moc neděje, ale přestože o prázdninách díky Vysokým školám zájem o Internet upadá, budu se nsažit provádět aktualizace alespoň tříkrát týdně. Omlouvám se.
- Christian Antkow, člen týmu id Software dal již před časem k dispozici na oficiální ftp server balík dodatečných misí base32 a death32a (obě již dobře známe), upravených pomocí několika nových programů (např. skvělé stínování). Po objevení bugu se spojení na několik dní přerušilo, ale dnes si můžeet orpavené verze nahrát ODSUD.
- Quake Rally, dle mého názoru největší chlouba Quake-C (nechvalme však dne před večerem, vše je teprve v přípravě), se začíná pomaloučku dostávat do závěru a v jakém stádiu se projekt nachází právě nyní se dozvíte na domácí stránce. Pro "opozdilce", kteří se na QUAKE-CZ dostali až v poslední době připomínám, že je již drahnou dobu k dispozici úžasné demo, které plně předvede budoucí schopnosti úpravy QuakeRally v akci. Od vydání dema se toho hodně změnilo a nyní, kdy se projekt dostává do závěrečné vylaďovací části, to vypadá ještě o pár stovek procent lépe.
- Je těžké v tvrdé konkurenci vymyslet náplň pro svou novou stránku, tak aby zaujala širokou veřejnost a neutopila se ve stovkách "sraček" všude kolem. V poslední době se zdálo, že nic nového na svět nemůže přijít, ale zrovna dnes jsem narazil stránku, jejíž význam mě opravdu zaujal. Na adrese http://thearchive.frag.com/ totiž najdete archiv screenshotů ke všem chystaným 3D akčním hrám od Hexenu 2 přes Half-Life až po Unreal. Opravdu zajímavý počin, který si zaslouží pravidelné navštěvování.
- Společnost Katana Software pracuje na nové TC úpravě Quaka (zřejmě komerčně prezentované, podobně jako Shrak) s názvem Paradigm. Za neznámou firmou stojí známý Quake-programátor Howard Roy, který sice nedělá pro id Software, ale svoje schopnosti dostatečně předvedl u Killer Quake Packu. Dokončení projektu se plánuje ještě letos a mělo by se jednat o spojení aspektů Wing Commanderu s Quakem. Více na domácí stránce společnosti.
- Ačkoliv je Apogee a 3D Realms moje druhá nejoblíbenější firma, styl jednání George Broussarda a Scotta Millera mi není nijak blízký. Miller si ve svém fingeru uraženě stěžuje na "nespravedlivý" Computer Gaming World, který si dovolil zveřejnit pár vět proti Shadow Warrioru a stejně odmítavě se vyjádřil k absenci Apogee v seznamu 100 nejzajímavějších počítačových firem, tak jak je uvedl tuším PC Magazine. Na druhou stranu si ovšem nemohu stěžovat na Paula Schuytemu, sympatického šéfa projektu Prey, který nedávno poskytlu časopisu Online Gaming Review zajímavý rozhovor.
2.7.1997, středa 21.00
- v sekci "CONTEST" najdete nový systém soutěží, který není nijak časově omezen. Můžete porovnat svoje umění v několika kategoriích, které jsou tak rozdílné, že zaujmou snad každého.
- německý klan Die Fette Fauste vydal podle vlastních slov první německý a současně i první evropský Quake Movie. Je to poměrně zajímavá směsice několika myšlenek, která si však nezaslouží říkat "film". Nevím kdo z vás bude ochoten stahovatvíce než 3 MB, ale Undead to rozhodně nepřekonává. Když už jsme u filmů, Rangeři chystají svůj konečně multimediální kousek k příkežitosti QuakeCon.
- Redwoodova soutěž u příležitosti jednoho milionu přístupů (slibuji, že také něco podobného vyhlásím:-)) byla alespoň pro mne velmi zajímavá. Nad jednou z jejich otázek jsem si totiž lámal dlouhé hodiny hlavu - Už v Doomu byla údajně jistá narážka, či řekněme reference na Quaka. Nevíte? Já také netušil. Jednalo se o jeden z quit-message, který se objevil při úmyslu opustit hru - "Watch out, there's a dimensional shambler waiting at the DOS prompt!".
- Raven Software, ketrý v současné době neudivuje veřejnost ničím jiným než druhým díle Hexenu 2 kupodivu současně pracuje ještě na jedné hře. Ta se jmenuje MegaSlayer a i když se nejdá o first-person 3D akční hru, domnívám se, že za odkaz rozhodně stojí. Na hlavní fanouškovský server se podívejte SEM a na oficiální stránku pro změnu SEM.
- Máme snad o jeden český klan méně? Dlouho slibovaný update stránek klanu Exit Clan se konal až dnes a co s toho vzniklo se můžete podívat ZDE :-(.
- co dělá ION Storm se můžete přesvědčit v jejich veřejném "časopise" Eye on ION. Sice se fláká, ale v posledních dnech dal k dispozici hned několik hudebních kousků z Daikatany a to ve velmi kvalitním formátu mp3.
30.6.1997, pondělí 11.00
- předvčerejší v pořadí pátá Quake Party je za námi a my máme čas trochu bilancovat. Sešlo se nás celkem dvanáct, přičemž celých osm účastníků nebylo z Prahy. Akce se pochopitelně konala v Maniacu, kde se spolu s třemi vlastními počítači utvořila skvělá kulisa a prostředí pro hru. Podstatnou část party zabrala soutěž 1on1, která nakonec až na jedno obrovské překvapení dopadla podle očekávání. Vítězem a zároveň novým majitelem hry Microcosm, se stal Stanley, který ve finále porazil svého klanového druha Silenceho. Třetí místo obsadil Motan a také ono překvapení, Fragger. Celá soutěž probíhala systémem každý z každým s finálovým KO systémem čtyř nejlepších. Jako nejlepší zápas byl jasně vyhodnocen semifinálový souboj mezi Fraggerem a Stenleyem, který se hrál 12 minut v DM4. KO systém způsobil obrovskou dramatičnost, protože z tohoto vzájemného měření sil měl vzejít jen jeden finalista. Fragger dlouhou dobu prohrával, ke konci si však díky Quad Damage získal malý náskok 4:3. Stanley, na první pohled zoufale, na druhý již velmi promyšleně, finišoval a po asi patnácti sekundové honičce se mu podařilo doslova v poslední sekundě vyrovnat. Druhý souboj již proběhl poměrně jasně a Stanley se tak stal zaslouženým vítězem semifinále a později i celého turnaje. Druhou část Quake Party jsme se věnovali Capture the Flag pravidlům. Přestože se s těmito pravidly většina z nás setkala poprvé, všechno se perfektně vydařilo stejně jako celá Quake Party.
- příští Quake Party se bude konat pravděpodobně ke konci července, takže si všichni podle této informace zařiďte dovolenou a prázdniny :-). Dalším chystaným projektem je Doom Party, nostalgická vzpomínka na časy strávené u originálního deathmatche. Tato party se bude konat zhruba v polovině července.
- Sandy Petersen opouští id Software z důvodu rozdílných názorů a míří ke společnosti Ensemble Studios, zatím malé neznámé firmičce, která se však brzy jistě dostane do podvědomí všech hráčů, díky svému kontraktu s Microsoftem.
- Společnost 3D Realms vydala demo ukazující kvality Preye. To samé demo bylo vyděno i na E3 a můžete si ho nahrát ZDE nebo ZDE. Ale pozor, má 11 MB :-(.
- Trochu jsem zaspal vyhodnocení soutěže o Carmackovo Ferrari a to i přesto, že se na Netu již dávno objevila finálová dema. Údajně však byla poměrně nepřehledná, takže jsem snad ani tak nezaspal. V každém případě si můžete nahrát finálové demo mezi Trashem (vítězem) a Entropym. Demo je ZDE a má něco přes jeden MB.
- George Broussard se nechal slyšet, že interní uzávěrka plné verze Shadow Warriora byla stanovena na 1. srpen letošního roku, spolu s betat-etstingem a masteringem to znamená, že se snad budeme třást očekáváním (tedy alespoň já, SW je podle mne nejkvalitnější 2,5D akce) pouhé dva měsíce. Broussard však rychle opatrně dodal, žese nejedná o žádný šibeniční termín. Prostě a jednoduše, až bude tak bude.
25.6.1997, středa 23.00
- v sekci konkurence dvě nové recenze - Outlaws a Redneck Rampage. Pokud nemáte na čtení čas, snad vám postačí sdělení, že obě hry jsou pouze průměrnými. V současné době na zrecenzování čeká Exhumed a Blood, jedna podprůměrná, jedna nadprůměrná. Ale na ně si ještě musíte počkat.
- 5. QUAKE PARTY se kvapem blíží a i přesto, že bylo na její organizaci děsivě málo času, se snad všichni skvěle pobavíme. Vzhledem k tomu, že jen z Moravských luhů a hájů přijede 8 hráčů, což je samo o sobně více než počítačů v Maniacu se shání stroje kde se dá. Já pravděpodobně poskytnu další dva (pokud se ovšem sežene síťová karta a potřebná kabeláž) a je dost možné, že i někdo další. A s deseti počítači již je co dělat :-). Plány zatím konkrétní nejsou, zatím se s určitostí ví, že bude rozhodně slušná část doby zabána pro klasickou krvavou koupel všech proti všem, že se budou tvořit i jisté skupinky hrající například ve třech (což mně osobně vyhovuje mnohem více než první systém), že se zkusí i Capture the Flag případně jiné pravidla (škoda že není venku QuakeRally a QuakeChess) a rozhodně nezapomeneme ani na dlouhoslibovaný turnaj 1on1, tedy jednoho proti jednomu. Teprve v něm se poznají opravdové schopnosti, teprve v něm se ztratí veškeré vedlejší účinky (jako že Kasuha neustále před nosem sbírá 200% brnění, Mortan má znovu a znovu štěstí na QuadDamage a Bludr zase dlouhé minuty kempuje u raketometu). Teprve v něm přestane fňukání a ukáže se ta pravá kvalita. Myslím, že jen málo čtenářů, kterí mají Quaka v oblibě by si tuto akci mělo nechat ujít. Přijede řada lidí z Plzně, přijede ona zmiňovaná skupinka ze Zlínska a přijede i Pittbull, který bydlí někde na doslova druhém konci republiky. A my, pražáci, se snad nenecháme zahanbit. Všichni jste v sobotu od 10-ti od rána do 10-ti do večera vřele výtáni. V případě jakýchkoliv dotazů směle kontaktujte můj e-mail.
- na QuakeManii je k nalezení několik desítek obrázků z E3. Zajímá-li vás tedy socha Lary Croft a Duke Nukema, úsměv Johna Carcmacka a vlasy Johna Romera, nezapomeňte se podívat.
- Activision začíná pumpovat a připravuje veřejnost na vydání Hexenu 2. Především to je hned několik zajímavých .AVI dem (ZDE) a také několik nových screenshotů s dosud neviděnou zbraní (ZDE).
- včera zmiňovaná nová hra Apogee/3D Realms Max Paine, tvořená týmem Remedy Entertainment nezůstala bez povšimnutí magazínu Gameslice a dostalu se mu zajímavého preview.
- America "Tokay" Gee, Distruptor a John "Hellrot" Cash se včera setkali se stovkami příznivců na IRC kanálu #QUAKE2 a konverzovali na téma stejnojmené hry. Záznam nahrávky si můžete prohlédnout ZDE, ale jediná zajímavá a nová informace je, že Tokay pracuje na DM4_v2, tedy nové verzi DM4 (nebude to úprava, jen zbrusu nová mapa s podobným systémem, stylem a nápady).
Starší news