1.barva = Quake-CZ novinky, 2.barva = české novinky, 3.barva = světové novinky
TIP: Capture the Flag - nyní už i z vlastní zkušenosti vřele doporučuji
24.6.1997
- jen co jsem se vrátil z dovolené (mimochodem až na počasí skvěle vydařené), už tu je jedno velké překvapení. Spočine-li vaše oko o něco výše, v kolonce zvané "Location:", uvidí konečně jiné URL mojí stránky. Ano, dnes je slavný den - namísto staré http://jakub.naf.cz/~bludr/ (kde za čas najdete skutečnou Bludrovu homepage) se od dnešního dne nachází QUAKE-CZ na zbrusu nové adrese http://quake.inext.cz. Až se podaří zaregistrovat doménu prvního stupně, budeme se naházet i na www.quake.cz, ale tato adresa pravděpodobně zůstane platná. Po dlouhých týdnech čekání se tedy znovu objevuje většina sekcí známých z prastaré verze (auditorium a chat bude brzy následovat), včetně nového loga a podkladu pod frame, jehož autorem je opět kdo jiný než Míra Karban. Dnes ovšem patří možná ještě větší dík společnosti INTERNEXT 2000, která možnost této nové domény zajistila. Díky.
- v rámci příjezdu tajemné skupinky z Moravského kraje, říkající si The NecroRaisers se koná již pátá Quake Party, tentokrát s krycím názvem M.A.R.A.T.O.N. :-). Již v pátek 24.6. se můžete zúčastnit zahřivacího kola v klasickém Maniac Clubu (ul. Římská), a to od 17. do 20. hodiny (poté se jde do hospody) a následně v sobotu celou akci završíme 12-hodinovým maratónem od 10-ti do 10-ti. Zvaní jsou všichni, v pátek si bude platit každý svůj paušál, v sobotu je herna na celý den rezerovaná za Kč 3000,-, očekává se tedy od každého poměrný příspěvek.
- nedávná poznámka Johna Romera nebyla jen tak ledajaké plácnutí do větru - na svých dalekých cestách jsem shlédnul celou řadu herních časopisů a snad v každém bez výjimky je onen Daikatana-hype podpořen. Nejdále šel asi PC Zone, jinak jasně nejlepší anglický PC magazín věnovaný hrám, který uveřejnil pětistránkový maratón rozhovoru s Johnem Romerem, preview na Daikatanu a dodatkem s ostatním tvůrčím týmem ION Stormu. Nedočetl jsem se však vůbec nic nového, kromě syndromu "keypressu". Stalo se to onehdá Timu Willitsovi po vydání Doomu (v té době ještě nepracoval v id Software). Pobíhal si tak v první úrovni, netuše, že ho čeká dalších osm. Pobíhal hodinu, pobíhal dvě, když náhle objevil dveře a za nimi tlačítko. Chvilku se rozmýšlel, ale pak mu to nedalo a stiskl. To tlačítko mu změnilo život o 180 stupňů. Ale Romero už se necpe jen do herních časopisů, ale i do magazínů, které se zábavou mají pranic společného - TIME. Článek, který se v něm objevil je ovšem skutečně zajímavý, především vzhledem k Romerově konfrontaci s Carmackem (vrací se zde ještě k odchodu johna z id Softu)
- spousta spousta novinek. I kdybych nebyl těch deset dní pryč, současné novinky by zabraly slušné místo - probíhá totiž E3, největší zábavní výstava, na které se jednotlivé herní společnosti předhánějí v používání slova "nejlepší", "nejkrásnější", "nejzábavnější" apod. Jedna tisková zpráva střídá další, screenshoty se střídají s demoverzemi a tak bycho mohli pokračovat ještě dlouho. Ale dost planých řečí, posuďte sami (ve velmi stručné verzi) ...
- 3D Realms neukázali ani špetku z chystané Quake modifikace Djuka (Duke Nukem Forever), ale zato se střemhlav vrhli do propagandy svého hlavního 3D-želízka v ohni - Prey. Dle komentářů nejrůznějších news sajt se jedná o jednu z nejočekávanějších her, a to i přesto, že se dostane na pulty obchodů až v druhé polovině příštího roku. Zatím bohužel nic jiného nevíme, snad jen to, že všichni, kdož viděli rolling-demo byly unešeni a pasovali hru daleko nad Quaka. Druhou chystanou hrou je Max Paine, jehož vývoj má pod palcem (doufejme) finský tým Remedy Entertainment (Death Rally byla jejich úspěšná prvotina) - komentáře dopadly opět na výbornou.
Epic MegaGames
- Unreal byl pro většinu lidí, jejichž komentáře jsem četl (mám teď na mysli především Redwooda, nikoliv komerční propagandu) zklamáním. Základním problémem autorům je fakt, že se snaží překonat Quaka. To se jim pravděpodobně podaří, ale Quake bude slavit narozeniny (sharewarová verze .91 je oslavila již 22.června) a pomalu se bude schylovat k druhému dílu. Trochu jsem nepochopil jaký, ale údajně se Unreal nehraje z vlastního pohledu, ale z jakéhosi nepříliš "lidského" náhledu. Co bude nespornou výhodou je tzv. UnrealEd, tedyeditor levelů, podle kterého snad udělám vlastní level i já. A to už je co říci :-).
Hipnotic Interactive
- SIN je sice ve vývoji jen něco přes čvtrt roku, ale i tak bylo předvedené demo velmi působivé - oproti Quaku a unrealu je zde příjemná změna v barevnosti prostředí, které není tak temné. SIN je chystán na březen 1998.
Raven Entertainment
- Raveni připravují Hexena 2 a zdá se, že zdárně finišují. Podpora GL verze a 3D karet je zaručená, nicméně se údajně počítá s průhlednou vodou i v normální verzi!!
id Software
- id Software samozřejmě v rámci stánku Activision předváděl druhý díl Quaka - mi znalí potřebných odkazů na Quake-2 news sajty a na fingery jednotlivých programátorů o hře víme snad ještě více než novináři na E3. Ovšem podívat se na oficiální E3 prezentaci snad můžete ... Trochu negativní nádech má zpráva, že Q2 bude pravděpodobně až v roce 1998, přičemž Carmack nevidí příliš reálně všechny sliby tvůrců Daikatany a Unrealu, dvou her, které by měly být v prodeji ještě letos. Quake 2 bude podle některých neoficiálních zpráv pocházejících z id Software vydán v jakési 3 úrovňové betaverzi. Termín neznámý.
ION Storm
- Daikatanu přirovnala řada hráčů k Total Konverzi Quaka. ION Storm sice zaměstnává desítky grafiků a "umělců" všeho druhu, ale nenamáhá se najmout jediného programátora. Uvidíme, moc času jim nezbývá, chtějí-li dodržet letošní termín.
- PlayStation verze Quaka byla zrušena. Pravděpodobně nejde o tecnickou stránku věci, ale spíše o finanční, neboť je v neustálé přípravě verze pro Sega Saturn (tedy kvalitativně srovnatelnou, či spíše horší konzoli) a také Nintendo 64.
- Redwood se díky svým kontaktům dostává opět do záře reflektorů - předvedl totiž výtečnou práci, když na své news sajtě zveřejnil zdá se doposud nejzajímavější a nejkomplexnější (vyda jak nám to do té E3 hezky zapadá:-) preview na Quaka 2 (lépe řečeno kompletní set všech screenshotů a obrázků monster, ale i seznam zatím známých features). A jako důkaz toho, že nejde jen o náhodu o pár dní později přinesl skvělý rozhovor s Timem Willitsem, nyní vedoucím level-designerem na Quaku 2.
13.6.1997 - 23.6.1997
- Bludr má dovolenou :-))
12.6.1997, čtvrtek 22.50
- Nevím kolik hráčů má na hardiscích stále ještě adresář DOOM, nevím ani, kolik z vás, čtenářů QUAKE-CZ, tento adresář každodenně hýčká a spouští DOOM.EXE. Jedno však vím jistě - u mne je těchto adresářů hned několik - DOOM, DOOM2 a FINDOOM. Pod tím posledním se skrývá FINAL DOOM, skvělá kompilace dvou 32-úrovňových epizod The Evilution a Plutonium, z nichž tu první vytvořil dnes jistě nejslavnější Doom autorská skupina Team TNT (mimochodem mezi ně ješě nedávno patřil Tom Mustaine aka Paradox, nyní v Hipnoticu). Pokud si i vy někdy zavzpomínáte a občas už vás originální úrovně začínají nudit, rozhodně uvedený odkaz využijte - Team TNT totiž chystá několik projektů, především deathmatchového zaměření, ale také jakousi kompilaci puzzle-style úrovní. Na rok 2000 chystá neuvěřitelný projekt a řekněte, které to hře se dostane takové pozornosti sedm let po svém vydání? Na to si ovšem budeme muset ještě pár let počkat, dnes je k dispozici alespoň další mega-úroveň Eternal (27 úrovní, nové zvuky, hudba, grafika apod. - 8MB), kteoru si můžete nahrát ZDE.
- zatímco si ťukáte na čelo a divíte se jak může někdo takovým způsobem plýtvat potenciálem, mohli jste udělat úroveň do Quaka :-). Udělal jí ovšem za vás Levelord a navíc si troufám tvrdit že rozhodně lépe, než byste sami zvládli. Jeho úroveň se jmenuje Hipside a byla již před několika týdny exkluzivně poskytnuta časopisu Computer Gaming World. Konečně nastává ten správný čas a vy si mapu (obsahuje i Single méod, ale je určena pro DM) můžete nahrát například ZDE (410kb).
- John Romero zdá se neponechává osud svých her náhodě. Kromě designéra je to totiž i skvělý businessman. Neuplyne den abych nezaznamenal nový rozhovor s jeho osobou, novou zmínku na news-sajtách (nejlépe frekventovaných jako GameSpot Headline, PC Gamer apod.) a tak dále. Tento styl marketingu, který má za cíl rozpoutat hype netušených rozměrů zatím ovšem zůstává bez patřičné odezvy. Jak jsem již onehdá mluvil, skvělým barometrem oblíbenosti je počet stránek určených dané hře. A ten je u Daikatany minimální. Opravdu stoprocentním "měřítkem" bude ovšem až samotná hra, která bude podle Romerových slov vydaná ještě letos.
- id Software poskytl kromě obrázků dvou příšer i šest nových screenshotů, jeden zajímavější než druhý, všechny hezčí než ty řpedchozí. Vše si můžete prohlédnout na jejich QUAKE 2 stránce.
- V blízké budoucnosti proběhne v pražské herně RENACO soutěž o nejlepšího Quakera. Přihlásit se je možné každý den až do neděle 15.6.1997 do 10.00 hod., kdy turnaj začíná (bude trvat přibližně do tří odpoedne). Registrační poplatek činí 50,- (za něj budete celý turnaj hrát bezplatně) a vítěz (pokud se ovšem zůčastní slušný počet hráčů) obdrží počítačovou hru dle vlastního výběru. Díky Kasuhově zásahu v poslední chvíli se dočkáme i demonahrávek, které doufejme budou k dispozici na QUAKE-CZ. Herna Renaco se nachází v Kongresovém paláci (bývalý Palác Kultury) a samotnou hernu najdete, vydáte-li se zhruba 150 metrů od metra ke hlavnímu vstupu. V prvním patře, vedle vyhlášené kulečníkové herny snad již trefíte. Již dloho mne něco tak moc nemrzelo, ale bohužel se s největší pravděpodobností nebudu moci zúčastnit.
- Asi všichni z nás začínali na klávesnicích. A asi všichni z nás z ní dříve či později přešli na myš. Všichni víme proč - ale je tu někdo kdo to neví a dokonce sympaticky vyráží do boje (mírumilovného) proti mouserům. Keyboarder Anonymous Page je stránka, na které najdou zázemí všichni hráči užívající klávesnici. Ne, endozvíte se zde jak přejít na myš, ale dozvíte se zde zajímavé finesy jak si svůj úděl ulehčit.
- zajímavá debata na témě komerčních TC je ZDE. A její obsah je nečekaně hluboký ...
10.6.1997, úterý 19.40
- za pět dní, po které jsem si vybral prázdniny, se toho stalo na Quake scéně poměrně dost. O tom ale níže - co se týče přesunu QUAKE-CZ, zatím bohužel nemám žádné nové zprávy, takže musíme mít ještě strpení - samotného mne to mrzí, ale v této fázi je nemožné dále něco ovlivnit. I tak jsem vděčen společnosti INEXT, která doménu pravděpodobně zaregistruje za téměř bezplatný provoz a téměř neomezený prostor na jejich serveru.
- všichni zasvěcení již čistí myši na nedělní QUAKE soutěž v pražské herně Renaco (bližší podrobnosti doufám přinesu zítra) a následnou pondělní 3. QUAKE-PARTY, která proběhne beze mne, neb odjíždím na dovolenou do dalekých krajin. Tzn., že prakticky po celý příští týden nebude stránka aktualizovaná. Jedu do Belgie, což je poměrně civilizovaná země, takže bych snad mohl najít nějakou kavárnu, ale nepředpokládám, že bych provedl aktualizaci :-).
- rozhovor s johnem Romerem je v tuto chvíli přeložen, rozhodl jsem se jej provizorně dát k dispozici, jeho "beta" verzi :-) navíc v .doc formátu pro Microsoft Word si můžete nahrát ZDE. Je rozhodně zajímavý, především první část o počátcích jeho zásahu do herního průmyslu a druhá část o id Software je skvělá. Jen mi přijde dost nafoukaný ...
- vývojáři Hexenu 2 z Raven Softu šl ido sebe a předhodili dravým supům (rozuměj nám:-) několik nových informací o jejich připravovaném hitu. Tak tedy - nejen že se u příležitosti blížící se výstavy E3 nedočkáme hratelného dema (bude, ale pouze pro VIP), my se ho dokonce dočkáme až vzápětí po plné verzi. Na druhou stranu však tato plná verze není vzdálená měsíce, ale spíše týdny. Dále
+ budete moci rozbít prakticky cokoliv
+ umělá inteligence speciálně pro každé monstrum zvlášť
+ Capture the Flag oficiálně v plné verzi QUAKE (tedy nikoliv jako add-on
á-la Quake)
+ většina monster má více než 200 pozic animací, tzn. cca 600 polygonů
(více než trojnásobek co u Quaka)
+ multiplayer bude nejen akční, ale také logický, bude v něm použito systému
"úrovňových" kvalit jednotlivých hráčů
- No support for MMX (to mě osobně moc nepálí:-)
- druhá hra, kterou si dnes vezmeme na paškál má název S.I.N., což jak všichni dobře víte v překladu znamená "hřích". Na zatím nepříliš komplexní stránce serveru www.hipnotic.com můžete najít konečné logo hry, několik málo screenshotů a také obrázky monster, které Hopnotic plánuje zařadit do hry (můžete se v tomto směru zapojit do hlasování o jejich jména).
- Paul Steed se v id Software usadil již dávno. Teprve nyní si však založil vlastní .plan file, který je více než zajímavý. Ve svém prvním proslovu se zmiňuje o konkurenci Quaka 2 (především ze strany ION Stormu) a v posledním odstavci nádherně (skutečně, srdíčko mi zaplesalo:-) hovoří o tom, jak Quake 2 roztrhá celou konkurenci na cucky. Druhá, novější část se týká jeho vlastní minulosti, kde se dozvíte něco o jeho počátcích v Originu a trochu humorné historce "jak mě vzali do id Softu". Doporučuji ...
- Navážu-li na Paulův proslov, nemohu než souhlasit s tím, že už Quake rozdrtil veškernou současnou konkurenci. Vím to já, ví to Kasuha a ví to i Silence. Ale je nás zatím málo :-). V největší české prodejně počítačových her, v JRC na Pavláku se mi tajně svěřili, že Duke Nukem 3D se prodává jako divý i nyní, po téměř roce a patří mezi nejprodávanější hry - jistě, občas vyjde něco co ho mnohonásobně překoná (Diablo, MDK, NHL ´97), ale bez výjimky každý z těchto hitů za pár týdnů upadne v zapomnění, přičemž Duke Nukem 3D s úsměvem zůstává. Scott Miller se nechal slyšet, že od GT Interactive obdrželi výsledky prodeje DN3D za první čtvrtletí a ty prý byly lepší než GT Interactive očekával za celý letošní rok. V Evropě se ATOMIC EDITION neustále drží v první desítce. Co naplat - ale Den Nezávislosti také nebyl nejlepší film a přitom vydělal "sakra velkej balík".
- třetí hra dnešní akualizace se jmenuje QUAKE 2, snad si vzpomenete o co gou :-). Tentokrát několik odkazů na stránky, které se mu věnují - především to je Means of Destruction z PlanetQuake, to j sajta, která sice nevypadá zrovna dvakrát hezky, ale rozhodně se dozvíte pár novinek. Druhým linkem je QUAKE 2 CHANNEL, která zase vypadá lépe. Díky návštěvě Tokaye a Distruptora na #QUAKE2 kanálu IRC se skutečně dozvídáme novinky. Doporučuji oba logy přečíst (ZDE a ZDE). A co jsme se dozvěděli?
- datum vydání "when it´s done"
+ ke klasickým zbraním (rocket a grenade launcher) přibude Railgun (viz.
film Eraser), která bude schopna střílet skrze hráče a zarazí se až o pevnou
zeď
+ přibude i jakási obdoba BFG
+/- naopak zmizí Lightning gun (Thunderbolt)
+ systém bude umožňovat devastaci prostředí - rozbíjení oken apod.
- možná si pamětníci vzpomínají na soutěže o nejlepšího Doomera, které
kromě deathmatche probíhaly také v single-player. Hráči dle jasných pravidel
získávaly různé tituly, vzpomínám si napříkald na Tysona, což yl titul,
který dostal hráč po přehrátí několika určených úrovní na nightmare mód
výhradně s použitím pistole a pěsti (v jedné z úrovní byl Cyberdemon:-).
byla to legrace, i když mě ta 90-minutová dema příliš nebavila. Teď přichází
podobná mánie i ke Quakovi, i když jistě nebude tak silná. Na stránce "NIGHTMARE SPEED DEMOS"
najdete rychlostní rekordy v přehrátí jednotlivých úrovní. Situaci v "nejprestižnější" E1M1
dobře znáte :-)
- rozhovorů byla v poslední době
celá řada. Žádný z nich ovšem nestál za noticku na QUAKE-CZ, protože byly
buď nezajímavé, nebo až příliš stručné. Výjimku
tvoří Paradox, jehož zpovídal skvělý a zkušený Fragmaster. Už u M3 mi
to přišlo podezřelé a teď se přiznal (uááá a to se dozvídáme po čtyřech
měsících) - jen si rozhovor přečtěte a uvidíte o co tu jde.
5.6.1997, čtvrtek 12.40
- na stránce českého klanu NECRORAISERS najdete nové dema a komentář k jejich třetí soukromé party.
- další z mnoha domén registrovaných fanoušky a určených všemu kolem Quaka je www.dailyfrag.com. Zatím v rozvoji, ale nevypadá špatně. Systém www-magu pro Quaka tu vskutku až na výjimky (TC MAG) nebyl a první číslo už je k dispozici.
- na Gamespotu se můžete dočíst celý příběh o 3D akčních hrách - od A do Z. Je sice pojat jako taková retrospektiva a navíc zmiňuje i takové komerční svraby jako Blake Stone a Rise of the Triad, ale to vůbec nevadí.
- jedním z neuvěřitelných QUAKE fenoménů je samozřejmě neomezená možnost jeho úpravy. Kolik hráčů a programátorů tuto výhodu využívá je nesnadné odhadnout, ale velmi zajímavé je pozorovat sekci Total Conversion na Yahoo-like Quake-vyhledávači Slipgate Central. Napočítal jsem jich téměř šest desítek a jsou mezi nimi takové "úchylárny" jako konverze Wormů, Quake úprava Simpsonů, či nová verze klasické videohry Pong. Osobně mne nejvíce zaujaly několikeré úpravy Doomu a pak všechny ty technologické zázraky, které vám umožní hrát s Quakem fotbal (rozhodčím není nikdo jiný než Shambler), místo zabíjení si se soupeři zahrát bojové šachy (opět místo krále nikdo jiný než ...) či třeba závodit v QuakeRally. Tyto tři úpravy však nenajdete v TC, ale v adresáři Partial Conversion, či ještě lépe v Quake-C. A ty už by se snad daly počítat na stovky. Jistě, stejně jako v případě Doomu jich spousta nespatří světlo světa, ale pokud to všichni (nebo většina) z nich dělá nezjištně, pak se domnívám stáváme svědky činu srovnatelného se sbírkou na Národní Divadlo. Ouch :-)
3.6.1997, úterý 11.45
- dnes jen takovou perličku, po dlouhé době jsem zasmál :-). Možná si pamatujete, jak se kdysi pánové z 3DRealms zlobili na Hipnotic, že v jednom ze svých levelů Hipnotic Mission Packu v místnosti se třemi kostrami uvedl iniciály George Broussarda (G.B.), Scotta Millera (S.M.) a Steva Blackburna (S.B.). Nyní, se Levelord ohradil, jaká že to náhoda, že mají jeho tři nejoblíbenější komici (Steve Martin, George Burns a Shorty Bernstein) stejné iniciály jako jeho ex-spolupracovníci. Pro informaci, iniciály najdete v mapě "The Crypt", HIP2M4.
2.6.1997, pondělí 22.00
- v prestižním nadnárodním papírovém časopisu Edge (nadnárodním proto, že má redakce v Japonsku, v Británii i ve Spojených státech a přestižním proto, že není ziskový - ano, nakladatelství IMAGE-INC jej vydává kvůli vlastnímu renomé, nikoliv za účelem zisku) se jblevi zajímavý šestistránkový rozhovor s Johnem Romerem. Jedna z prvních věcí, které se na QUAKE-CZ objeví bude jeho překlad.
- v současné době členové vývojového týmu id Software, kerý pracuje na Quaku 2 hledají co by bylo zajímavé pro Quaka 2. JIž nyní je téměř jisté, že respawning, tedy znovuobjevení se po zabití nepřítelem nebude cyklycké či prostě náhodné, nýbrž bude vycházet z poměrně složitého a zároveň jdnoduchého algoritmu (dá-li se to tak nazvat:-), jehož podstata tkví v bezpečnosti. Trochu jsem to zamlžil, takže abych to uvedl na pravou míru - po smrti se automaticky projedou všechny místa pro respawn a velmi zjednodušeně řečeno (Kasuho oprav mne:-) se objevíte tam, kde se nenachází žádný soupeř, či tam, kde je jednoduše nejbezpečněji. Další novou inovací bude možnost několikanásobného sebrání power-upů. Zabijete-li kupříkladu hráče, který chvíli před tím sebral Quad-damage, můžete jí sebrat po něm. Npadů bude určitě více, já sám jse se pokusil Disruptorovi doporučit, aby bylo možné při team-deathmatchi předávat spžízněným hráčům zbraně.
- doporučuji všem sehnat si nové číslo časopisu Internet, kde se objevil malý článek na téma Quake. Je sice určen spíše začátečníkům, aleto vůbec nevadí i na ostatních stránkách je toho mnoho zajímavého - a nemusí to být zrovna o Quakovi (pro jednou).
1.6.1997, neděle 18.15
- zprovoznění Quake-CZ již, zdá se, není otázkou týdnů, ale několika dnů. Těšte se ...
- je to opět Gamecenter, který uvedl zajímavou srovnávací recenzi obou mission packů, dalšího add-onu Dark hour a ještě jedné kompilace úrovní. Vše najdete ZDE. A je to pět Gamecenter, který ve svých novinkách zmínil novou chystanou hru na Quake engine od Sierry, Half-Life. Valve software, tým který Half-life tvoří, slibuje především opravdu propracovaný příběh hodný filmového zpracování. Vzledem k tomu, že ostatní podobné hry si vždy vyžádají alespoň rok přípravy (viz. například Mission Packy, viz. například Duke Nukem Forever, který má být až v roce 1998) mě překvapil termín vydání, který zní "letošní prázdniny". Buď nás Sierra hezky dlouho tahala za nos, nebo jde o další projekt, jehož cílem není nic jiného než vytáhnout z důvěřivých lidí peníze. Ještě že my češi originální hry nekupujeme, což? :-))
- oficiální server společnosti id Software na adrese http://www.idsoftware.com mírně pozměnil svou podobu, ale nijak celý obsah nezpřehlednil. Z množství oficiálních herních serverů dávám přednost Apogee a Epic MegaGames (pochopitelně bereme-li v potaz vkusnost a informativnost daného serveru, o hrách zmíněných společností tu nejde).
- sháníte-li jakoukoliv úpravu Quaka, první místo kam se obrátit je QCA ARCHIVE (jak jinak než na půdě PlanetQuake). Najdete tam mimo jiné čerstvou verzi Quake Soccer. To pro ty, kteří se tak rozplývají nad fotbálkem s hlavou v Bloodu. zde budete unešeni ještě více :-) (fungující rozhodčí, ukazatel score apod.).
30.5.1997, 17.30
- tým s názvem Evolve dnes vydal deathmatchový datadisk či mission-pack s všeříkajícím názvem PainKeep. Má celých 11MB, ale obsahuje mj. i přes deset map, 7 nových zbraní, zvuky, grafiku, ale hlavně systém inventoráře, který tak chybí Dukerům. Domácí stránku s dalšími informacemi a možností downloadu hledejte na adrese http://www.planetquake.com/skins/painkeep/.
- Quake 2 je definitivně v držení Activision, která pro něj bude zajišťovat produkci a distribuci (press release). Smutnou zprávou je, že se ve dvojce nesetkáme se skvělou hudbou Nine Inch Nails, kapely (respektive jednotlivce:-), která má právě v inkriminovanou dobu závazky pro třetí díl filmu Vrána.
- možná si vzpomenete na stránku s Java verzí Quaka o které jsem se zde před čase rozplýval. Určitě si také pamatujete na potíže s autorskými právy, které Quake-scénu čas od času zasahují. Tak tedy, id Software zakázal JavaQuaka a jeho autoři ho museli ze svých stránek odstranit. Škoda, nové verze umožňovali stále nové a nové možnosti a projekt vypadal opravdu zajímavě.
- Quake Party #4 (jo, trojka už proběhla, můžete si z ní dokonce nahrát i dema a to na adrese blebleble) se bude konat v pondeli 16.6 opět v herně Maniac. Vzhledem k tomu, že se pro nepřítomnsot nebudu moci zúčastnit, akci pořádá Kasuha a více informací se tak dozvíte na TÉTO stránce.
- pro všechny Quakery, kdo buď nemají čas na procházení Quake-Cz, Bluesnews a dalších deseti news stránek nebo nemají přístup na web, ale pouze na e-mail (to byste to tu nečetli, jistě, ale možná někoho takového znáte) tu je mail-list, jehož autor vám bude na požádání každý den posílat soubor novinek sestavený právě ze všech ostatních news-stránek.
28.5.1997, 12.00
- doufám, že souhlasíte s tipem pro dnešní den - v poslední době hraju až příliš Shadow Warriora (včera mimochodem vyšel patch na verzi 1.1.) a také skvělý komerční datadisk Duke it Out in D.C., který se odehrává v Bílém domě, v ústředí FBI a dalších "skutečných" budovách a oblastech a skutečně pozoruji jisté zhoršení přesnosti pohybu a míření v Quakovi.
- pořadatelé včera zminované party "M3" dali k dispozici dlouho očekávané dema z různých soutěží, které se v průběhu třídeního maratonu uskutečnily. Najdete je ZDE a doporučuji shlédnout především první dvě zmíněná, semifinále soutěže 1on1, která alespoň v mém případě absolutně mění hledisko dokonalosti hry v Quaka :-), a také jsem pozměnil názor na nejlepšího hráče. Ale přesvědčte (sakra, jak se to slovo píše? Úplně mi to vypadlo:-) se sami ... jak říkají amíci, THESE ARE A MUST SEE !! Další dva odkazi týkající se M3 vedou na hafo dalších fotografií a na shrnutí celé akce v podání Allgames.
- na světě je Partial Conversion, částečná úprava Quaka se slibným názvem SPECIAL FORCES. Nahrát si jí můžete na její domácí stránce.
- překvapivě se objevuje nová hra běžící na Quake-engine. Překvapivě proto, že jí chystají dvě společnsoti dosud nemající s Quakem a troufám si říci ani 3D-herním žánrem pranic společného. Výrobou se zaobírá společnosti Valve Software (skuetčně zajímavá sajta, hlavně ten obrázek na úvod:-) a produkci má na starost Sierra on Line. Hra dostala název Half-Line a tvůrci nám kromě standartního využití skvělého Quake-engine slibují zařazení nových aspektů strategie a inovativní možnosti v hratelnosti. Autorský tým čítá slavná jména známá doposud z 3DRealms,nalezneme zde však i levelautory Final Dooma a autora Worldcraftu. Uvidíme jak se bude projekt dále vyvíjet, zatím se vše spíše drží pod pokličkou. V nejbližší době by měla být on-line stránka věnovaná samotné hře a jejímu vývoji.
- na stránce českého klanu NecroRaisers najdete informace o vývoji jejich nového projektu, filmu THE EVIL. Zajímavé, doufám, že nám napříště autoři prozradí termín vvypuštění, nesnáším nejistotu á-la "When it´s done" :-).
27.5.1997
- dnes by toho bylo opravdu hodně, vyberu tedy jen to nejdůležitější, snad jste se počas nefungující QUAKE-CZ sami zásobovali novinkami na www.bluesnews.com nebo redwood.stomped.com ;.-)
- kromě toho, že máme dnes výročí atentátu na říšského protektora se počas uplynulého výkendu konala jedinečná párty na půdě Spojených států, kde se setkalo několik stovej hráčů z celého světa (Jost Schur apod.:-) a mj. i Scary, Bastard, Blue. Akce (říkali tomu "M3") se evidentně skvěle povedla, více informací (fotky apod.) najdete na http://www.planetquake.com/m3/.
- asi největší bomba, která se za uplynulé dva týdny udála je vydání Shadow Warrioru, definitnivně poslední Build hry, od 3D Realms tedy určitě. Shadow Warrior má 12MB, 4 úrovně a musímpřiznat, že mne po dva dny ve svých spárech držel opravdu "hodně":-). Je to skvělý kousek a zahrát by si ho měl opravdu každý. 3D Realms opět dokazují svoje schopnosti a v Duke Nukem Forever to určitě definitivně potvrdí.
- v přípravě je vytvoření systému pro uskutečnění neoficiální soutěže PRAGUE QUAKE CUP Jaro/97 o nejlepšího ".cz Quakera". V současnosti teprve dávám dohromady pravidla a způsob hry, takže uvítám vaše připomínky a návrhy. Soutěž se pravděpodobně uskuteční u příležitosti čtvrté Quake-Party, protože se domnívám že QuakeWorld (respektive český Internet) je pro tyto účely zatím naprosto nevyhovující (na druhou stranu tu vyvstanou problémy s účastí hráčů, kteří to mají přecí jen o něco dále). Opět však samozřejmě narážíme na problémy s vlastními prostory, či hernou, kde bychom mohli nerušeně klání uskutečnit. U této příležitosti si dovoluji uveřejnit jednu adresu o které jsem se dozvěděl teprve nedávno - http://cs.felk.cvut.cz/~xkacer/doom/ - uskutečnuje se zde lokální "liga" v Doomu s velmi zajímavým systémem. Dost možná, že to všechno zfoukneme na akci, která se chystá na 15.6.1997 (slavný to den!!!) do herny Renaco. Tam bude probíhat turnaj o ceny a myslím, že si určitě zaslouží více pozornosti (další informace přinesu v následujících dnech).
- Hexen 2 je asi na spadnutí, protože už i Activision (distributor) zveřejnil vlastní sekci určenou jen a jen pro tuto hru na vlastní sekci. Další informace najdete na fansajtě hexen2.com. Mimochodem, samotný Raven popřel informaci o podtitulu Hexenu, o kterém mimo mne informovali další a další Quake i pouze herní stránky :-). ... navíc nevím jak mám chápat "Win95/NT Only" nálepk, která se na Activision.com objevila ...:(. Sajtou určenou výhradně DN Forever je www.nuked.com, ale zatím je prakticky prázdná, i když vypadá zajímavě.
- preview na Quaka2 najdete na adrese http://www.pcgames.com/previews/quake2/. Kromě již známých screenshotů je tu pár nových a především Real Audio nahrávka rozhovoru se Sandy Petersenem, designerem úrovní.
12.5.1997 - 26.5.1997
- z technických důvodů QUAKE-CZ mimo provoz ...
11.5.1997, neděle 17.00
- George Broussard se nechal slyšet, že Shadow Warrior vyjde "možná" v pondělí večer či v úterý ráno, což znamená (pro nás Evropany) v průběhu úterý.
- na pejdži www.dimensionality.com najdete skvěle zpracovanou (především graficky) tvorbu stejnojmeného týmu. Právě včera vydal svůj tuším první volně šiřitelný produkt (i když se na stránkách nachází zmínka o nějakých DooM wadech) a jedná se o epizodu deathmatchových úrovní včetně start mapy. Celkem pětimegabajtový soubor si tedy můžete nahrát přímo z jejich stránky (ZDE), případně z Bluesnews, což je alespoň pro mne podstatně rychlejší (ZDE).
- Hexen 2 je asi na spadnutí, protože už i Activision (distributor) zveřejnil vlastní sekci určenou jen a jen pro tuto hru - http://www.activision.com/hexenII/. Mimochodem, samotný Raven popřel informaci o podtitulu Hexenu, o kterém mimo mne informovali další a další Quake i pouze herní stránky :-). ... nevím jak mám chápat "Win95/NT Only" nálepku ...:(
- stránka věnovaná jen a pouze duke Nukem Forever vězí na adrese http://www.mindspring.com/~stagger/. Pokud takto budou vypadat všechny, dopadne to jako u originálního Dukeho, jehož stránky vesměs nestojí za nic (pokud snad mezi někdo z vás nějakou alespoň průměrnou "duke" stránku zná, nechť si jí nenechává pro sebe). The Nuke Zone však vypadá uo něco lépe (stejně nechápu, proč lidi tvoří stránky pro zatím neexistující hry, notabene pro hry, o nichž kromě názvu víme pramálo) - zajímavá je "například" část, kde autor zveřejňuje svůj e-mail Broussardovi a jeho odpověď (hezky ho vyfakoval:-).
- v přípravě je vytvoření systému pro uskutečnění neoficiální soutěže PRAGUE QUAKE CUP Jaro/97 o nejlepšího ".cz Quakera". V současnosti teprve dávám dohromady pravidla a způsob hry, takže uvítám vaše připomínky a návrhy. Soutěž se pravděpodobně uskuteční u příležitosti čtvrté Quake-Party, protože se domnívám že QuakeWorld (respektive český Internet) je pro tyto účely zatím naprosto nevyhovující (na druhou stranu tu vyvstanou problémy s účastí hráčů, kteří to mají přecí jen o něco dále). Opět však samozřejmě narážíme na problémy s vlastními prostory, či hernou, kde bychom mohli nerušeně klání uskutečnit. U této příležitosti si dovoluji uveřejnit jednu adresu o které jsem se dozvěděl teprve nedávno - http://cs.felk.cvut.cz/~xkacer/doom/ - uskutečnuje se zde lokální "liga" v Doomu s velmi zajímavým systémem.
7.5.1997, středa 11.30
- včera jsem zde sice poslušně uvedl, aby jste se v případě potřeby dalších informací ohledně Quake 2 obrátili na stránku "The Fault Line", ale neuvedl jsem již link - takže ona sajta se nachází ZDE.
- na stránce id Software se konečně objevila sekce určená pro Quake 2 a byla ihned pokřtěna několika opravdu skvělými screenshoty. Je z nich poznat především nový systém barevného stínování a také úplně nové typy nepřátel. Pravděpodobně se dá sbohem oněm živým "příšerám" a Quake2 bude obsahovat futuristická monstra. Redwood na své news-sajtě předělal všechny obrázky, trochu je zesvětlit a k dispozici poskytl soubor q2bright.zip. A hned to vypadá lépe ...
- id Software mají nového programátora. Brian Hook má velké zkušenosti s 3D programováním (především pro akcelerátory), napsal množství odborných knih a určitě bude při tvorbě dalších her pro id Soft velkou posilou.
- Konečně je znám plný název Hexena 2. Zní HEXEN 2: THE BEGINNING OF THE END. Nové obrázky a nové info - to vše na oficiální HEXEN 2 stránce.
- nevím jestli stihnu dnes večer či zítra ráno ještě jednu krátkou aktualizaci, ale chystám se "out of town", takže až do neděle zůstane Quake-CZ pustá :-).
6.5.1997, úterý 22.00
- v sekci CONTEST je konečně zodpovězena jedna věčná otázka a sice jsou zde doplněny dlouho očekávané výsledky 3. soutěže. Můžete si dokonce nahrát všechny příspěvky.
12.45
- máme tu několik nových, zajímavých map. WWW-herní magazín Gamespot slaví rok od zprovoznění svého serveru a u této příležitosti vydal také jeden Quake-level (nestojí za nic.-). Kromě toho vytvořil ještě jednu novou úroveň Levelord, jeden z nejlepších mapperů - byla poskytnuta exkluzivně časopisu Computer Gaming World, doufejme, že se během několika týdnů objeví i na jejich internetové stránce. Když už jsme u toho - Computer Gaming World udělil Mission Packu #1 (Hipnotic) hodnocení 4,5 hvězdiček z pěti možných a Mission Packu #2 (Rogue) dokonce plný počet pěti hvězdiček, což je přeně obráceně než bych hodnotil já. V dalším časopisu Boot dostali oba add-ony shodně hodnocení 9 z 10ti.
- Quake 2 ?? Prosinec 1997 !!!! Kromě toho budou v každém levelu dva exity, z nichž jeden slouží pro návrat do předchozího a všechny úrovně budou spjaty a budou mnohem více interaktivní - co uděláte v jednom se může promítnout i v dalším. Další revoluční ervoluční změnou bude možnost "cut-scén" v podobě klasických .dem souborů, což je ve spolupráci se soundtrackem a vůbec Quake-C velká výhoda a konečně se budeme moci kochat alespoň nějakými mezi-animacemi. Škoda, že je to tak daleko. Na druhou stranu však nebude shareware verze a poněkud stoupnou hardwarové nároky. A pokud vám tato stránka jakso nestačí, zkuste navštívit "The Fault Line", stránku, kde nenajdete nic jiného než informace o chystaném Quaku 2.
- v sekci "ETC" najdete rozhovor s Kasuhou, autorem KasCam. Karel je tak odanný svému programu, že si podle něj zvolil i přezdívku ... :-)
- stručný, ale výstižný článek o Total Conversion najdete ZDE v magazínu Gamecenter.
- teď se budu chvilku rouhat. Už jsem tu před časem řekl, že Duke Nukem 3D je v porovnání s Quakem co do počtu doplňkových souborů naprostou nulou. 3DRealms však vědí jak na to, a tak byl vytvořen speciální dodatkový level ve spolupráci s časopisem Penthouse, takže je vám asi všem jasné, o co gou. Má být údajně k dispozici z www.gtinteractive.com a www.penthouse.com - zatím se mi nepodařiloé najít, ale časem se určitě objeví. Konečně je také k dispozici první Total Conversion (byť obsahuje jen nové zbraně a nepřátele) - s názvem The Gate jí najdete ZDE- bohužel však pracuje pouze na Atomic Edici Duke Nukema, tedy verzi 1.5. Pokud se mi bude chtít stahovat těch "nchutných" 16MB, vyzkouším a orecenzuji:-).
5.5.1997, pondělí 12.20
- ne, neudělal jsem si konečně volný víkend, chtěl jsem tvrdě pracovat na Quake-CZ :-), ale v sobotu mi nešel celý den telefon. Na poruchách mi příjemná slečna sdělila, "že už to bude možná večer puštěný". Nečekal jsem, že to zprovozní tak brzo, ale v neděli ráno bylo vše v pořádku. To jsem ovšem netušil, jakou boudu na mne ušil Video-on-Line, jako jejich spokojený zákazník jsem při všem tom surfování zapomněl na ukončení smlouvy, takže mne bez milosti odpojili - v neděli samozřejmě nikoho na ústředně nemají, takže jsem byl nucen léčit svou závislost na nejrůznějších BBSkách (dopad to mělo opačný:-). Dnes jsem po telefonického rozhovoru opět on-line, ale pochopil-li jsem to dobře, měl mi VOL poslat confirmation e-mail, který by mne upozornil na konec kontraktu. A to se nestalo - takže všem kdo využiváte služeb stejné společnosti předkládám malé off-topic upozornění, aby se ujistili KDY uzavřeli svou smlouvu.
- o víkendu se toho naštěstí moc neudálo - objevil se nový QuakeBot s názvem "OAK" (podle Arnieho:-). autor tvrdí, že je schopen konkurovat Reaperovi a umožňuje i hru co-op. Domáci stránka je ZDE. Pokud jsem to ale dobře pochopil, Oak se nezahazuje s originálními mapami, funguje jen ve speciálně upravených - takže smůla, jen další z mnoha "sraček"?
- ZDE na stránce Epic MegaGames najdete pár velmi zajímavých novinek týkajícíchs e jejich počinu s názvem Unreal. Dozvídáme se, že nebude žádná beta-verze, ale určitě se dočkáme shareware (to je překvapení, původně se s tím nepočítalo), dozvídáme se o podpoře různých akcelerátorů i procesorů (Run on a 486 at your own risk:-) a také o datu vydání, které, vzhledem k tomu, že betatesteřei ještě zdaleka nezačali dělat svou práci, je optimisticky přesunuto na září 1997. Autoři b do toho radši měli pořádně kopnout, nebo je "někdo" předběhne ...
- zajímavý program na editaci .dem fajlů se tvoříá na TÉTO adrese. Jde o velmi ambiciózní projekt, který by měl umožnit prohlížení dema (respektive jen statických obrázků) bez nutnsoti spuštění Quaka a jejich editování, což je rozhodně mnohem lehčí než parametrůvý způsob střihu. Uvidíme co bude dále ...
- po realativně dlouhé době se na českém trhu objevil další fulltextový prohledávač, tentokrát z dílny Iva Lukačoviče a jeho Seznamu. Najdee ho na adrese kompas.seznam.cz. Ihned jsem ho otestoval a s jeho pomocí jsem našel zajímavou českou Quake stránku, tedy lépeřečeno jen jednu malou úvahu na téma Quake vs. Score. Je sice už trochu stará, ale poměrně "sympatická".
2.5.1997, pátek 23.50
- Pokud jste od Quaka IIstejně jako já očekávali jen další mise, tedy kvalitnější datadisk, je na čase změnit názor. V posledním čísle časopisu Computer Gaming World (bohužel pouze v papírové verzi) totiž vyšlo rozsáhlé preview včetně dlouho očekávaných screenshotů. Před několika dny bylo proběhlo něco podobného na TV kanálu, ale díky nekvalitním screenshotům, které vlastně jen fotografovaly televizní obrazovku jsem to přešel bez zmínky. Nyní však již musím - kromě screenshotu, který se právě natahuje pod touto zprávou existuje ještě jeden - najdete ho ZDE.
- Unreal se blíží kadým dnem blíže a blíže - již teď víme o dvou hrách respektive společnsotech, které budou jeho engine licencovat. Za prvé je to známá literární adaptace "Wheels of Time" a pak "Star Trek: First Contact". Vzpomínám si, že již před téměř rokem vzrušila herní veřejnost zpráva o licencování Unreal-engine spolešností Spectrum Holobyte - Microprose. Tento gigant získal výhradní práva na celkem tří hry na zmíněném engine, takže Star Trek zdaleka není posledním. Jenže si na to ještě hóódně dlouho počkáme - Samotný StarTrek tu bude v druhé polovině 1998 a to už se budeme bavit s Quakem 2, Duke Nukem Forever, Peryem a těšit se budeme na Trinity ...
- Konečně jsem se z fingeru Scotta Millera dozvěděl (mimochodem QuakeFinger je velmi zajímavý systém který například na BluesNews a Redwood zobrazuje poslední aktualizované fingery všech zainteresovaných programátorů - to vše automaticky) jak to vypadá s Rogue - v sopučasnosti pracují na plně samostatné hře na Quake-engine. Wow - den ode dne lešpí zrpávy ;-). Mimochodem - víte jaká je vlastně minulost Rogue ?? Ještě než vzniklo toto jméno, prakticky kompletní současná sestava si říkala Cygnus Studios a vytvořila pro Apogee Raptora.
1.5.1997, čtvrtek 17.15
- po menší přestávce je tu opět aktualizace - především asi všichni napjatě očekáváte jak dopadla včerejší QUAKE PARTY II. Dopadla nad očekávání dobře. Z celkem pěti matchů vyhrál dva Bludr a tři Mortan, velmi kvalitní quaker. Kasuha a Martinek výtečně asistovali a herních kvalit Winga, CPOCA či Raního ptáčete jsem si v zápalu boje nestíhl všimnout. Podle výsledků, které byly ve všech hrách až neuvěřitelně vyrovnané, to však nebylo tak zlé (ba naopak). Do vyrovnanosti překvapivě zapadl i Fragger, jediný hráč hájící čest klávesových manévrů. Z technických důvodů se nakonec nepodařilo nahrát demo pomocí KASCAM, takže jsem se dvakrát pokusil nahrát alespoň úryvky z mého vlastního pohledu. Kasuha se po ukončení party uvolil zapůjčit dvě diskety (zn. Nasuha:-) a já byl potěšen, že ještě ten den zeřejním výsledky na QUAKE_CZ. To se nestalo, ale bohužel se tak nestane ani dnes - třímegové demo, které by stálo za to se nepodařilo z diskety vydolovat a menší "kolega" je zase tak nekvalitní (soupeři teprve vstupovali do hry a já se navíc učil novou senzitivitu myši), že skutečně "nemám slov" :-). Ani další předsevzetí, které jsem si v přípravě na party dal se nesplnily, nenahrály jsme scoreboardy, nehráli jsme nakonec ani teamplay a nezdecimoval jsem Mortana :-). Každopádně jsme si však všichni výborně zahráli.
- Shadow Warrior je stále blíže a blíže - dnešek je posledním dnem, kdy se do hry vkládají poslední úpravy (konečná sekvence a nějaké zvuky), v pátek bude probíhat vytváření instalační verze a po několika perných dnech, kdy bude probíhat poslední bug-test půjde tato, podle šéfů 3DRealms jasně nejlepší Build-engine hra, na internetové servery připravená k našemu downloadu. Optimisticky tedy v pondělí či úterý, pesimisticky na konci příštího pracovního týdne.
- válka mezi Hipnotic a 3DRealms nekončí, jen se přesunula na fingery. Nebudu vás tímzatěžovat, už je to celkem nuda, zájemci si fakta jistě sami najdou. Zaujala mne však zmínka v Millerově fingeru o místnosti ve Scourge of Armagon, kde prý jsou umístěny tři lebky či kostry a pod nimi iniciály SM (Scott Miller), GB (George Broussard) a SB (Steve Blackburn), tří head-managerů Apogee. To už vypadá na docela slušnou nenávist ...
- dnešek je zdá se ve znamení 3D Realms - po ohlášení oné zprávy, že bude DN Forever, pokračování Duke Nukema, využívat Quake engine, se strhla lavina otázek na obě strany. V odpovědích na různých news stránkách, nebo fingerech se například dozvídáme, že i DN Forever bude možno hrát via QuakeWorld servery (pochopitelně však bude vedena kampaň jiným směrem, partnerem Apogee je síť TEN),
- časopis Online Gaming Review ne svých novinkách uvedl, že id Software bude licencovat celkem šest her na jejich Quake-engine. V příštích dvou letech tak vydělají 5 milionů dolarů. V částce navíc nejsou započteny tzv. "royality", tedy podíly ze zisku, které budou často převyšovat ony pevné částky za licenci.
- další TC nařadě se stal "Predator". Stejně jako již vdaný Alien musel být zrušen. Licenční práva společnosti Fox jsou neúprosná.
Starší news