Powered
by:
|
- Mageshodan je dalším autorem nezávislé recenze na Quaka II, kterou tentokrát najdete na serveru Zrcadlo společnosti Promedia. Recenze je to o něco horší než ta JRova, nicméně opět plní svůj účel. Někdo další??
- Po Redwoodovi a Blueovi, který jako další změnil vzhled své sajty s úderem půlnoci 31.12.97 se mezi inovátory zařadil i Teether, který spolu s kolektivem od základu překopal svou dosud QuakeWorld CZ stránku a mimo jiné jí přejmenoval na Quake Channel (adresa je stejná). Vězte, že v základní koncepci se dosud nic nezměnilo, pro uživatele NN je zde pořád ta samá všehochuť informací, byť v daleko lepší grafické úpravě, velká změna však pro majitelé browserů MSIE4, ti můžou využít i speciální channel.
- Možná jste si všimli zmizení sajt 3dportal.com (vše o 3d Realms), wangsdojo.com (vše o Shadow Warrior) a duke4ever.com (vše o Duke Nukem, především DN Forever). Byť byly možná trochu mimo naší mísu, o uvedených tématech poskytovaly zdaleka nejlepší informace. Mateřská společnost bohužel přestala podporovat tyto a tuším i další sajty a ty proto zanikly. Naštěstí ne na dlouho, za pár dní se znovu objeví, tentokrát na známé host-sajtě, www.planetquake.com.
- Množství deathmatchových úrovní na Quaka II již přesáhlo stovku, a abychom se v nich vyznali přichází na pomoc sajta Map Depo, recenzující množství z nich. @ Velmi zajímavým počinem je rovněž Avatarův (to je jeden z autorů filmu Blahbalicious) deathmatch-only balík deseti úrovní, jejichž popis můžete najít na příslušné stránce a nahrát si jej ODSUD (cca 900kb). @ Na nedávno zmíněné sajtě Deathmatchových klasik se pak objevila konverze E1M7 (110kb), MAP07 (90kb) z Doomu 2 od Paradoxe z Ritual Ent. a HIPDM1 (314kb), konverze mapy z Mission Packu #1. Teď si tedy na nedostatek dm-map rozhodně nemůžete stěžovat. @ A singlisty možná potěší remake E1M1 (700kb!!!), který jsem našel u Martinka a který dokonce zachovává původní textury.
- Co tu ještě máme - áá, něco o Doomu. Společnost Banjo Software snížila cenu svého komerčního datadisku k Doomu na 15 dolarů, což snad signalizuje nepříliš velký zájem, ale možná to vyburcuje řadu šetřivých doomerů. Hacx mi sice podle shareware verze (hacxsw10.zip - 5,2mb) nepřišel zrovna nadměrně kvalitní, ale sktuečnost je možná jiná, přeci jen jsem trochuv yšel ze cviku a odjakživa jsem byl netečný ke všem úpravám grafiky. Banjo v současné době chystá 3d verzi Hacxu určenou pro Quaka II. @ Velmi mne potěšila sajta www.doomshack.com, která nás způsobem hodným Doomu informuje o nových mapách na oba díly, na Duke Nukma 3D, na Shadow Warriora a v blízké budoucnosti prý i na Quaka II. Autor dále hodlá ze serveru udělat malé planetdoom a hostovat další sajty. @ Nakonec tu mám k Doomu 1mb Win32 verzi (včetně zdrojáku) se vším všudy, tedy včetně zvuku a hudby.
- Ridah vydal slíbenou alpha-verzi (zdaleka nedokončenou!!) svého bota nazvaného Eraser - eraser0_1a.zip (cca 1MB). Jde o velmi rannou verzi, proto od ní neočekávajte mnoho, snad se však brzy dočkáme konečně něčeho pořádného aneb Famkebot sucks.
- Na závěr dnešní aktualizace tu mám odkaz na nový server www.ritualistic.com. Jak je konečně patrné i z názvu, jeho účelem je informovat veřejnost o projektech společnosti Ritual Entertainment, tedy nejen o SiNu, ale rovněž například o GLDoomu, který má na starost Jim Dóse z Ritualu.
- Zítřek nikdy neumírá. James Bond se konečně probudil a vydal promotion level (podobně jako před časem u filmu Anaconda) ke Quaku. Informace o nových monstrech a zbraních najdete na TÉTO straně, přímý download pak následuje ZDE (pozor, over 3mb!!).
- Uwe Girlich známý svou specializací na dema (je autorem podrobných FAQ souborů formátu lmp, dem i qwd) vydal svou čtvrtou studii, tentokrát samozřejmě se zaměřením na dema Quaka II, tedy soubory s příponou "dm2". Navštívení Girlichovi domácí stránky však doporučuji jen vážným zájemcům.
- FamkeBot, první bot pro Quaka II, který mne svou předchozí verzí spíše znechutil než potěšil se dostal do dalšíhos tádia a na homepage je k downloadu nová verze (150kb), jež jsem sice ještě netestoval, ale jejíž hodnota (2.1) vypadá slibně. Jen upozorňuji, že pracuje pouze s novou verzí 3.09 Quaka II. Každopádně to do budoucna s boty nevypadá zle, Ridah (autor QuakeRally, QChessu a X-Men TC, tedy poměrně kvalitních modů) totiž ohlásil práce na vlastním robotovi. Alpha-verze by měla být k dispozici na homepage Impact teamu již tento týden.
- Dank & Scud jsou zpět. Po dlouhých měsících přípravy je zde další díl perfektního quake-comicu pro malé i velké :-)."A Void at All Cost" (Postradatelný za každou cenu) začíná ZDE, vzhledek k slušné velikosti jednotlivých obrázků však doporučuji download v jednom cca 1.5mb zipu.
- Mike Wilson je, přestože jeho herní či programátorské schopnosti pravděpodobně nedosahují obvyklých kvalit, velmi uznávanou osobou herního průmyslu, nejvíce samozřejmě žánru 3d-akčních her (mimochodem, byl to právě přeložený rozhovor s ním, který mezi prvními články zaplnil Quake-CZ - najdete jej v sekci "id Software"). Několik let strávil jako bizz-guy v id Software a staral se o marketing a "papírování" na které neměli ostatní náladu. Nedávno, po založení společnosti ION Storm se připojil k Romerovi a Hallovi a stal se opět CEO manažerem ION Stormu. Před týdnem však šokoval veřejnost svým opětovným odchodem. Co ho k tomu vedlo?? Evidentně touha po objevování nového, touha po riziku a možná o to větším případném úspěchu. Stal se totiž spoluzakladatelem společnosti Gathering of Developers, jejíž primárním záměrem nebude vydělávání desítek milionů dolarů, ale podpora malých vývojářů, tedy něco na způsob nezávislých týmů v ION Stormu, ale v mnohem rozsáhlejším měřítku. V současném herním průmyslu takřka bezkonkurenně působí pětice velkých distributorů (Sierra/CUC, GT Interactive, Activision, Eidos a Electronic Arts) a na malé výjimky mezi sebe nepustí "nezávislou" spodinu. Hlavní problém je ovšem v tom, že tým, který vytvoří hru a vydá jí pod hlavičkou jedné z těchto pěti společností vlastně nezíská žádný kredit za její úspěch, jen a pouze pevnou finanční odměnu, v lepším případě procenta ze zisku. Úspěch (pravda, na druhou stranu i případný neúspěch) však zbyde na finančně rostoucího distributora. G.O.D. bude zaštitovat malé nadějné skupinky vývojářů (pro začátek prý zhruba pět) a podporovat je, ve vší nezávislosti. Budou to vývojáři, kteří se rozhodnou co budou programovat a budou to dokonce právě oni, kteří se rozhodnou o vlastním marketingu. Rozhodně nadějný projekt započně již v lednu následujícího roku a G.O.D. hodlá vydat v roce 1998 minimálně pět her. Přestože toto s 3d akcemi nijak zvlášť nesouvisí, velmi zajímavé plné znění článku o Wilsonovi a jeho nové naději najdete ZDE, v časopise Wired.
- S koncem roku již tradičně přichází i všemožné statistiky a sumarizační žebříčky. První takový, od časopisu Adrenaline Vault, vyhlašuje Quaka II hrou roku a Malice nejlepším add-onem či datadiskem. Quake II navíc, celkem pochopitelně, získal ocenění pro nejlepší 3d-akční hru, ale například mu unikla cena pro nejlepší použití 3d akcelerační technologie. Více ZDE.
- Zítra se již bohužel nestihnu ozvat, proto vám všem přeji mnoho úspěchů do dalšího roku 1998 a těším se na setkání 1. ledna.
- id Software v čele s Johnem Carmackem vydal novou verzi quake2.exe, 3.08. Necelou polovinu megabytu si můžete nahrát buď z oficiálního serveru id Software, či od Bluea (Teetherův avizovaný mirror se mi bohužel nepodařilo dosáhnout). Kromě vlkého, ale pro nás zatím nedůležitého bugu s padáním qw-serverů, které nějaký škůdce napadal patch opravuje i několik dalších menších bugů. Klidně se bez něj obejdete, ale znáte to, co kdyby.
- Redwood se svou news stránkou v poslední době, alespoň u mne, díky neaktuálnosti trochu upadal do pozadí Bluesnwes a Shuga Shack, nyní však získává ztracené body zpět za nový design stránek a obecnějším "3daction" zaměřením. Uvidíme, zda zlepší i podávání novinek, je proslulý především hardwarovým zaměřením. Vy co jej neznáte, měli byste si ho zabůkmárkovat.
- Martinek (Homepage-MVS) mne osobně velmi překvapil se svým posledním projektem, konverzí vlastní DM mapy do Quaka II. Ještě jsem jí neviděl, takže nechci dělat předčasné soudy, ale pokud změnil pouze umístění raketometu a nevzal v potaz nový arzenál, nevím nevím. (zdravím Martinka).
- Geby má v hlavě projekt, který by konečně měl nějakým způsobem vnést rušno do zatím poklidných vod české Quake-scény. Potřebuje od nás všech pomoc ve formě vlastních názorů na formu zprovoznění quake-ligy a věřím, že jej budeme inspirovat a pomůžeme mu, abychom se konečně mohli nějak organizovaně zabíjet :-). Gebyho HP.
- Další TC se dostalo do své konečné podoby, tentokrát "EarthQuake". Podle obrázků rozhodně nedosahuje kvalit After the Fall, nicméně snad stojí za vyzkoušení, však má jen 1752kb (ZDE). No, uvidíme. Autoři nepostrádají nadšení, tolik chybějící všem konkurenčním týmům a ihned se s vervou vrhli na EarthQuake II, rovněž TC, tentokrát však pro Quake II.
- Ani nepamatuji, kdy jsme si naposledy pověděli něco o nějaké změně zaměstnání (vyjma mého:-), vyhazovu či novém zaměstnanci - tak tedy, Mathias Worch, dnes již zmíněný autor Beyond Belief a séria Armageddon byl zaměstnán Ritual Entertainmentem, kde bude pracovat na SiNu. Ritual udělal rozhodně dobrý tah. Neznám sice Mthiase a nevím, zda již nežije ve Spojených státech, ale zdá se, že ani oceán není překážkou pro zaměstnání (Mathias Worch je němec), co říkáte - nepustíte se do toho taky?
- Fandové a sběratelé dodatkových úrovní do Doomu jistě znají Johna Byeho a jeho slavné úrovně, především pak sérii Cygnus IV. Ostatně, i jeho DOOM stránka (mimochodem, ani Quake stránka není k zahození)je slušným zdrojem nových úrovní a parvidelných aktualizací. Nyní však, pravděpodobně s tajemný týmem nazvaným Black Star Coven chystá komerční (!!) datadisky ke Quaku, Hexenu II a Quaku II. Z uvedených informací se dozvídám, že se tým seskupil již na podzim roku 1996 a prvním projektem byl 20-úrovňový datadisk k Doomu II. V souačsné době finišují práce k prvně zmíněnému Quaku (demo je již k dispozici, finální produkt bude k dostání pouze objednávkou přes web - jde o ryze deathmatchový datadisk), následovat bude mission pack k Hexenu II a zatím spíše vzdáleně působí rovněž mission pack k Quaku 2.
- Zajímáte-li se o počítačovou hudbu, možná vás zaujme následující zmínka o domácí stránce Lee Jacksona, hudebníka Apogee/3dRealms, který stojí za ozvučením Shadow Warrioru, Duke Nukema 3d a dalšími "trháky" 3d Realms. Mne na stránku dostal odkaz na unikátní extended verzi .mp3 theme songu Duke Nukema, která nebyla nikdy publikována a měla se původně objevit v Plutonium a Atomic verzi. Lee jí poskytl volně k dispozici, ale pouze do konce letošního roku, takže zájemci rychle stahujte ZDE (900kb), je to velmi zajímavá skladba, podle mne od Lee Jacksona konečně něco co stojí za to - Shadow Warrior se mne nijak zvlášť nezaujal. A pokud vás počítačová hudba a .mp3 opravdu zaujaly, off-topic tu mám jeden link na hudbu z Full Throttle a Monkey Island3!
- Dnešní, poněkud hutnější aktualizací věnuji hutnější "coverage" dění na Doom-scéně, která se přes svátky na pár dní probudila ze zimního spánku. O hlavní vzrůšo se postaral John Carmack a Bernd Kreimeier, kteří spolu s celým id Software vydali zdrojový kód Doomu. řadě z vás asi zkazím radost, když budu konstatovat, že zdroják funguje pouze na Linuxu, ale vážní zájemci a fajnšmekři si jjistě najdou skulinku. Carmack v přiloženém komentáři vysvětluje důvody, které ho k vydání vedly, nadnáší některé projekty, které by se mohjly dále vyvíjet a samozřejmě upozorňuje na nevýdělečný charakter, který musí mít veškeré úpravy zdrojového kódu. První úprava se již objevila a je jí převod zdrojáku do DOS módu - ZDE (202kb). Prakticky vzápětí se na webu objevili dvě (a možná některé další) stránky, jejichž účelem je nějakým způsobem koordinovat práce se zdrojovým kódem a informovat o novinkách. První je "Doom Programmer´s Network" a druhou je "Functional Entropy", která zatím obsahuje více informací a navíc je domovem již dávno dokončené TC k filmu Den Nezávislosti (btw - konverze nedopadla dle mého názoru zrovna nejlépe). Uvedené informace jsou jen důkazem toho, že Doom rozhodně nezemřel a přestože mé programátorské (ne)schopnosti nedokážou odhadnout, so je s kódem možné vytvořit, připravuji se na "nejhorší".
- Mojí sběratelskou duši však potěšili mnohem více autoři sajty věnované Doomu na serveru classicgaming.com (mimochodem, jinak velmi zajímavé pro všechny milovníky 8-bitových i všelijakých konzolových a automatových her). Hlavní devizou je přítomnost všech alfa i beta verzí, které si můžete nahrát a samozřejmě i oficiálně vydaných screenshotů, které jsou však v nějakém přestárlém amiga formátu, který nejde přeformátoveat do obvyklého gifu či jpegu (odhadem jde o shodu přípony a úplně jiný formát). Pokud by se vám někomu podařilo obrázky přeformátovat, prosím o majl, rád se podělím s ostatními. V sekci "Doom Memorabilia" na téže sajtě najdete seznam známých bugů technologie, jakož i ihned v druhé verzi odstraněnou svastiku, která byla obsažena v jedné z úrovní. Další sekce, "Doom History" obsahuje všechny důležité mezníky, které se za poslední čtyři roky udály. Odsud doporučuji především bezvadný SPISPOPD FAQ a výčet několika desítek článků, které veřejnost i média o id Softu a jeho členech napsali. A je toho samozřejmě mnohem více, na sajtě se nachází mnoho dalších, velmi podrobných prací, například ve speciální sekci najdete několik roazsáhlých prací (snad diplomových?). Já na ní strávil již dvě hodinky a stále nemám dost.
- Zpět ke Quaku, jak tak procházím poslední aktualizace a čtu názvy add-on úrovní, které jsem vám doporučil ke Quaku 2, zjišťuji, že se většina z nich stala pouhými konverzemi úspěšných originálů z Quaka 1, což samozřejmě o něem svědčí (všichni víme o čem:-). Do extrémů zašli autoři stránky Deathmatch Classics, kteří archivují veškeré konverze map DM1 až DM6 z prvního dílu, hodnotí je a spolu s veřejnsotí hlasují o nejlepší. Skutečně záslužný projekt, v současné době jsou k dispozici dvě verze DM1, DM3, dvě DM4 a dovněž dvě DM6. Proklatě, kde je Romerova geniální dé em dvojka?? Jak dlouho ještě budu muset čekat?
- Po dlouhé době se rovněž vracíme k Hexenu II, který jaksi upadl ve spoustě kvalitních projektů na Quaka a nyní i na Quaka II poněkud v zapomnění. Konečně vydaný mod CTF si však zmínku rozhodně zaslouží - verzi 1.0 (3140kb) najdete na stránce HexDev.
- Vánoční nadílku deathmatchových map pro Quaka II připravili programátoři ION Stormu. Vanguard Spectacle II (323kb) od Rkectmana, Umbrier Station: Reactor Core (275kb) od Zdima, A Sensual Pain (480kb) od Cleanera, Circular Death (můj favorit - 44kb) od Lee Perryho a The Warfare Warehouse (440kb) od Ludovice Texiera. P+tici doplnil ještě Mathias Worch (neznáte??) se svým Armageddonem 5. Mathias je autorem mojí oblíbené kompilace Beyond Belief a v posledních dnech rovněž vydal zdrojové kódy (respektive .map verze) svých úrovní.Více na jeho houmsajtě.
- Rozsah quake-scény je pravděpodobně tak velký, že se vyplatí vydávat komerční hudební CDčka určená jen pro přehrávání v Quakovi. Mezi první taková (chystají se další, snad přijde na řadu i ono vytvořené Ozzy Osbournem) patří "In Your Face" od neznámé kapely Gorebag. ZDE si můžete poslechnout ukázky. Stejně (a zadarmo) vás však ptoěší i úprava (154kb), která umožní použití midů ve Quakovi II. První se tak na řadu dostává midi kompilace skladeb z Doomu, jak jinak.
- Dalším prográmkem, který si v řadě novot vydobil vlastní zprávičku je LGSniffer (450kb), který vyčenichá každou právě spuštěnou hru a je jej možné využít i jak rezidentní program, který čeká, až někdo spustí novou net-game a pak vás upozorní. Ideální pro velké sítě (určitě využijí obyvatelé VŠ kolejí), bacha na administrátory :-). Zatím však jde jen o betaverzi.Upozorňuji, že by měl fungovat na VŠECHNY existující počítačové hry!!
- Michal Rybka, ještě než se na vánoce odmlčel, sepsal pár prvních dojmů a umístil je na svou sajtu GAME-AI-TECH, která se snad vylízala s krize, hrozící zánikem (zajímavé postřehy najdete v oblasti "drby"). Její absence mne osobně rozhodně mrzela, podpořte i vy její existenci.
- AirQuake TC, jeden z největších "divů" Quaka , se dočkal závěrečné verze 1.01 a podle autora již nebude dále aktualizována.
- První bot do Quaka II je na světě a jmenuje se Famkebot. Verze, kterou jsem měl možnosto testovat není zrovna důstojná nahrání, ale přesto - mohlo by vás to zajímat a navíc, několik updatů už je na světě. Já si však Famkebota znovu nahraji až orpavdu uslyším nějaká slova chvály.
- Kromě již dávno známé konverze DM6 (mimochodem, zatím asi nejlepší) a DM4, jsou tu nově i konverze DM1 (235kb), DM3 (500kb) a HIPDM1 (315kb). I původních deathmatchových úrovní je však již celá řada, osobně bych pro 2-4 hráče doporučoval U2, které bych vytknul snad jen absenci brokovnice.
- V čas vánoční přichází právě včas oficiální
komerční add-on do Duke Nukem 3d s názvem "Nuclear Winter" od firmy Silly
Soft, taktéž vyvíjející add-on k Shadow Warrioru "Deadly
Kiss". K dispozici je více než pětimegová
demoverze, která je opravdu zábavná, vše má vánoční atosféru, vždyť
cílem nukleárních vánoc je vysvobodit Santu a zachránit tak vánoce :-).
Předpokládám ještě více vás bude zajímat podobná úprava do Quaka s originálním
názvem X-Mas Quake, která
je samozřejmě zdarma. Tvoří jí Black Omega, a dvoumegový mod si můžete
sosnout například ODSUD
(řeknu vám, letí mi to jako blesk, zéland nezéland:-).
- Na webových stránkách časopisu Score
si můžete přečíst plnou kompletní verzi recenze z vánočního čísla a můžete
si i zahlasovat.
- Martinek na své Quake-stránce vyslovil názor, se kterým jednoduše nemohu souhlasit. V první řadě si nemyslím, že by Quake byl mrtev. Trvám na podtitulu mé recenze (mimochodem vypůjčené z anglické reklamy na Quaka 2), že Quake byl pouze předehra, ale taková předehra se někdy může proměnit v nezapomenutelný zážitek (někdy budu vyprávět:-). První díl je stále na světě, stejně jako třeba Doom. Doslova stovky rozdělaných projektů, z nichž se sice dočká finiše neskromným odhadem jen třetina, rozhodně nenechají Quaka na dlouhou dobu umřít a spolu s jedinečných deathmatchem a neustálým přílivem úrovní, který Q2 nezastaví jej udrží při životě po několik let. Rozhodně k tomu ovšem nepřispějí hardwarové požadavky následníka, další fakt, nad kterým si Martinek posteskl. Požadavky Quaka II jsou na hony vzdáleny očekáváním a jsou doslova příjemným očekáváním. Jistě, očekáváte-li skutečně jedinečný zážitek, potřebujete 3dfx kartu a Pentium 166MHz s alespoň 32mb, ale s minimálními požadavky P90 rozhodně hru nejen spustíte a s Pentiem 120, tedy s konfigurací, kterou dnes má snad každý, kdo to myslí s 3d akcemi vážně si zahrajete OPRAVDU OBSTOJNĚ (sám jsem testoval, Kasuha potvrdí ..). Stížnosti na rychlost nahrávání mezi úrovněmi rovněž nepřijímám, stačí mít opět průměrnou dávku paměti (klidně i 24mb) a zvolit příslušnou velikost instalace (400mb full instalace je samozřejmě nejrychlejší). Rozhodně vás nenutím k podpoře Quaka či Quaka II. V současné předvánoční situaci mají obě hry co nabídnout a rozhodně stojí za to neřídit se jakýmikliv názory a udělat si obrázek vlastní. Já v poslední době viděl opravdu řadu zajímavých her (Tomb Raider II, Jedi Knight, Fifa 98, Monkey Island 3 apod.) a musím říci, že přestože mne všechny pořádně zaujaly, poslušně se každý večer vracím ke svému disku E, na kterém mám adresáře /quake/ a nově /quake2/.
STRUČNÉ NOVINKY QUAKE II @ Skvělý launcher pro Q2 je k dispozici a nese název QSpawn. Je kompatibilní s oběma díly a hlavní předností je jednoduchost obsluhy. Na domácí stránce najdete konkrétní parametry, nahrát si jej můžete ZDE (1100kb). @ Nové levely pro Quaka II přibývají jako houby po deští, posuďte sami, dnes ovšem není vítězem nic jiného než remake DM4 (200kb), výtečně převedená "nejlepší z nejlepších" z Quaka 1. @ Na Stomped serveru se objevil kompletní výčet všech tajných oblastní Quaka 2 @ Na serveru quake2.com byla otevřena nová sekce a stránka určená pro demonahrávky, samozřejmě v novém formátu dm2 @ Ryan Feltrin na své stránce zveřejnil patch (137kb) pro Quaka 2, který vám umožní použít střelné věže (například v "city" úrovni), což je velmi zajímavé a především v deathmatchi použitelné. @
- Časopis Gamecenter uvedl jedny z prvních informací včetně několika screenshotů o hitu chystaném Microsoftem a Minolithem, druhým dílem Bloodu. Bude běhat na novém enginu DirectEngine a je směřován na vánoční trh příštího roku. S prvním dílem nebude mít následník mnoho společného, prý jen hrdinu (hlavní postavu) a několik málo monster. Především v technologii bude mnoho nového. Vzhledem k parnerství s Microsoftem se programátor Bloodu II samozřejmě poněkud vyhíbavě vyjadřuje ke kvalitám technologie Quaka, však uvidíme.
- Nová verze Omicronu, zatím druhého nejlepšího automatického bojovníka je venku, 1.01 si můžete nahrát například ODSUD (cca 1mb), případně z českého mirroru na Quakeworld Cz stránce (mimochodem, změnila tvář).
- Dnešek jsem zasvětil intenzivnímu testování deathmatche v Quaku II, z většiny projetých úrovní se vykristalizovala nejsilnější dvojice - base1 a druhá, jejíž jméno si bohužel nepamatuji (dodám později) a jež má v centrální místnosti modrý kulatý bazén-kyselinu. Kromě těchto originálních úrovní jsem byl velmi příjemně překvapen add-on mapou lascerat.zip (220kb). Nyní jsem se dozvědělů o remake DM6 (250kb). Zatím neostestovaná, přesto jistě zajímavá mapa.
- Mezi první add-ony patří kosmetická úprava BFG a kulometu a zařazení plamenometu na úkor brokovnice od týmu Requiem. Download ZDE, pouhých 140kb (plamenomet je opravdu k zulíbání:-), yť ne graficky (zůstává brokovnice), ale co se týče následků a efektu. Další zajímavý od SWiFTu (hp) patch umožňuje týmové souboje mužů proti ženám, zde však doporučuji přečíst instrukce z uvedeného linku.
- Projekt filmového zpracování Doomu již řada z nás považovala za ztracený, když se nedávno objevila informace o zakoupení práv společností Tri-Star. Jak se nyní zmínil magazín Next-Generation, v současnosti mají plné ruce práce scénáristé a vzhledem k tomu, že se jedná již o druhou zmínku v podobném duchu na tom asi něco bude.
- Nová verze GameSpy, 1.5, podporuje i Quaka II. Bohužel je zatím v beta-verzi a výhradně pro registrované uživatele. Většina z nás tak musí stále používat dosavadní verzi 1.01 (cca 1mb).
- Pravděpodobně nejrozsáhlejším add-onem za více než roční existenci Quaka se stává TC s názavem "After the Fall". 16 rozsáhlých úrovní, přes stovku nových modelů, desítky nových zvuků, všechny nové textury, to vše za cenu 18mb v zipu a 50mb v rozbaleném stavu. Raději nebudu předčasně hodnotit, sami si podle informací na domácí stránce rozhodněte, zda stahovat či nikoliv. Já vám mohu jen slíbit, že se vynasnažím vytvořit recenzi.
- "Single-player úrovní týdne" se pro tentokrát stává Hard Target 2, výtečný kousek nejen z architektonického hlediska (ve stylu base, mimochodem), ale rovněž i z hlediska Q-C, do hry přidává nové prvky a zároveň i známého bota Gyra (to pro případ, že byste chtěli zkusit dm-mód). Vřele doporučuju, něco málo přes půl druhého mb se bohatě vyplatí. Scott McNutt (homepage) je autorem a já mu gratuluji.
- Martinek na své homepage naštěstí nevyužil šance na přetahnutí čtenářstva aktualizacemi v době, kdy jsem byl zaneprázdněn uzávěrkou Score a hraním QII, ale chválím ho za informaci o novém mega-quake-movie Blahbalicious (11mb, v tuto chvíli můžete i z Video-On-Line), kterého si šoumeni z www.bluesnews.com a redwood.stomped.com všimli až několik dní po něm. Filmeček je sktuečně k popukání.
- Trochu s křížkem po funuse, ale přesto vhod je tu "návod" na optimalizaci GL verze Quaka. Návod je nejen graficky, ale i obsahově přehledný a doporučuji jej i těm, kterým angliština není příliš vlastní, protože za to rozhodně stojí, máte-li 3dfx kartu, samozřejmě.
- Druhá verze (2.0) modu Capture the Flag PLUS, sdružující několik nejlepších kompilací CTF, byla vydána a je k dispozici na homepage projektu.Vzhledem k tomu, že jde dle autorů o definitivní verzi asi nemá význam mluvit o tom, zda za něco stojí či ne, jde jen o to, zda zrovna vy máte rádi CTF nebo nikoliv.
- 10. prosince 1993 vyšel Doom. Blahopřeji.
- Dnes konečně dorazila do redakce plná verze Quaka II (nakonec šlo o retail verzi určenou do obchodů). Nyní jsem se od ní na půl hodiny odtrhl a nezbývá mi než si opět posypat hlavu popelem: Quake II jednoduše nemůže dostat nižší známku než 9/10. Je to naprostý nářez, audio-stpy od Sonic Mayhem jsou excelentní, samotná hra samozřejmě rovněž, jakmile si člověk zvykne na ten rapidní rozdíl mezi I. a II., je doma (však mám zítra a pozítří dovolenou:-). Mějte strpení, na Quake-CZ pravděpodobně recenzi určenou do Score uvidíte dříve než na pultech, byť v neúplném znění. Rozhodně však neváhejte a běžte do banky pro peníze, je tu reálné nebezpečí, že vás předběhnou statisíce rychlejších, banky zkrachují a vy nebudete mít za co koupit Quaka II :-))
- Ve Spojených státech tedy Quake II definitivně vyšel, Anglie by měla přijít na řadu 12. prosince, zbytek Evropy jen o pár dní později. JRC zatím zjevně nikam nepospíchá, dle svých slov nemá proč, prý by to před vánocemi stejně nestihla :-(. Přesto vidím nějakou šanci zhruba na 20. prosinec. Pokud máte někco konkrétnější informace, sem s nimi, rád je zveřejním.
- Jak jsem se již včera zmínil, nepostřehl jsem v Quaku II žádných levelů specializovaných pro deathmatch, což je opravdu škoda a snad to trochu vypovídá i o tom, na co se tentokráte id Software soustředil. American McGee každopádně nelení a dostál (respektive v brzké době dostojí) svého dávného slibu, kdy informoval o přípravě nové verze DM4 pro Quaka II. Nyní nás informuje, že mu jde práce hezky od ruky a především také o tom, že začal pracovat i na nové verzi DM2. Věřím, že se dočkáme velmi brzy, absence dm-only levelů je v Q2 znát.
- O Německých cenzorech se v souvislosti s Wolfensteinem vypráví opravdu vtipné zkazky, bohužel se však historie nebezpečně opakuje. Zatímco Wolfenstein 3d se nemůže k našim západním sousedům dovážet žádným způsobem (například na www-order stránce 3d Realms je u něj upozornění, že by hra něměla být objednávána němci), Quake II se nebude prodávat v Německé verzi jak bylo původně zamýšleno (a byla to vlastně jediná upravovaná verze, kterou neuvěřitelně opatrní Activision povolili -vždyť se původně měl tvořit i český manuál), ale jen a pouze z exportu a to navíc výhradně starším 18 let. No problem, do Německa vyšleme Martinka :-).
- Tuším první recenzi Quaka 2 zařadil na 3d akce vysazený mag Avault. Jak to dopadlo?? Přečtěte si sami, pokud znáte systém hodnocení Avaultu, napovím, že hra získala ve třech z pěti dílčích hodnoceních pět hvězdiček z pěti možných, ostatní dvě hodnocená hlediska obdržela čtyři a půl, celkové hodnocení je rovněž pět. Co k tomu říci, mé hodnocení je o něco nižší, od včerejška, kdy jsem dokonce váhal mezi 7 a 8 jsem se přeci jen přiklonil k vyšší známce, případné další změny se samozřejmě dočtete v příštím Score :-)).
- Kdy přesně bude Quake II v prodeji v České republice se bohužel neví, zajímavé však je, že se prý objevil na pultech dánských prodejen!!! Hmm, jestliže to brali podle abecedy, bylo to jen o fous :-). ZDE jsou screenshoty z deathamtche, tak jak je jeden z dánů předhodil amíkům.
- "Single player levelem týdne" je tentokrát malá mapka s názvem The Cobalt Palace (422kb) od Munga s pouhými třemi desítkami nepřátel. Upřímně řečeno mne nijak zvlášť nezaujala, snad jen právě tou jednoduchostí a spádem. Podíváte-li se však na detaily, teprve potom zjistíte, proč úroveň tento týden získala titul.
- Zatímco 3dfx Site střídá URL a její autoři tak bohužel nemohou věnovat potřebné úsilí na zdokonalování obsahové stránky, ze Speed 3dfx se stala opravdu hodnotná sajta, aktualizovaná téměř každý den. Důrazně doporučuji bůkmárk, je opravdu k nakousnutí a autoři odvádí skvělou práci.
- Za dobu, co jsem pustil z hlavy všechny build-gamesy vyšlo hned několik zajímavých add-onů, či TCček. U Duke Nukema je stále vrcholem již dávno vydaný Secrets of Acropolis (3mb), možná již dnes (má vyjít nejpozději v pondělí odpoledne) by však měl trůn, žezlo a steroidy převzít nový počin týmu Mystique s názvem Ages In Time. Ten bude kromě úctyhodné délky cca 25mb obsahovat plné 3 epizody včetně digitalizovaných cutscén, dosud vyděných pouze v originálu (zde je jeden screenshot z nich). Mysique chystá i datadisk do SW s názvem "Showndown in Chinatown" a pro Quaka II "Revelation". Úplně čerstvě tu je na DN3D konverze Zerohour (6mb), která je prý velmi slušná, Redrum: The Shining II (5mb) a Robotech (6mb). Upozorňuji, že většina z konverzí vyžaduje verzi Plutonium nebo Atomic, tedy nikoliv základní 1.3d (ovšem například s výjimkou posledně jmenovaného Robotecha). U Shadow Warrioru je vše ještě v začátcích, do vánoc se sice dočkáme komerční konverze Wanton Destruction od SunStormu (demo je již k dispozici, SunStorn navíc vyvíjí i TC pro Duke Nukema "Life´s a Beach") a možná i Deadly Kissu od SillySoftu. Ty všechny však budou za peníze, což významně snižuje můj zájem o ně - tým Inferno Interactive chystá "free" konverzi The Last Warrior a screenshoty vypadají velmi zajímavě (hlavně zbraně). U Bloodu je situace mnohem mnohem horší, jednou z mála chystaných TC, která by snad mohla stát za to je Blood Liness. Tolik komerčního buildu, zpět do království skutečné hry :-).
- Web-based herní magazín MeccaWorld po úspěšném představení stovky nejlepších Quake úrovní zveřejnil žebříček pětadvaceti nejlepších úprav (myšleno patchů, add-onů či úprav). První místo obsadil GameSpy, na záda mu dýchá ReaperBot (Omicron bohužel vyšel pozdě) a pak už to jde samo. Poměrně kvalitní žebříček, opět můžeme velmi těžko očekávat objektivitu, ale autoři se úkolu zhostili dobře - škoda jen, že chybí KasCam, na místo některých úprav bych si jí klidně dokázal představit.
- Dle neoficiálních zpráv (copyright by Tesin) se druhá Zlínská Quake Party (pořadové číslo tuším 12) vydařila. Zúčastnilo se jí více než deset lidí, z Prahy kupodivu přijel bránit renomé pouze CPOC (veřejně mu tímto děkuji, v pondělí jsem mu zařídil přijetí u Koukala:-) a kromě obvyklých dýchánků v DMx se party zakončila turnajem 1on1 v Rocket Areně, kterou vyhrál Reset před Stanleyem.