Powered
by:
kódování |
- PlayerPack - Balíček skinů a nových modelů pro Quaka 2 vydal Rick Brewer, webmaster QuakeWorld Central. V pořadí druhá kompilace (6mb) je opět napěchována samými kvalitními počiny, celkem 4 modely a více než 100 skinů uspokojí každého. A pokud ne jistě vás uspokojí BodyShop, plný přehledně rozdělených skinů pro Quaka 2.
- Mana Quake - V jednoduchosti je síla, to je známá věc. A proto musím vydvihnout i další zajímavý deathmatch mod pro Quaka 2, Mana Quake. Účelem je donést manu (maximální počet místa v backpacku je omezen, milí hráči adventur) od začátku do konce levelu, čemuž se samozřejmě snaží zabránit soupeři. A toť vše :-).
- Holy Wars - Poněkud úchylný deathmatch mod známý již z Quaka I je zpět ve verzi pro Quaka II. Pravidla jsou jednoduchá - v úrovni se nachází artefakt, jehož sebráním hráč obdrží nějaké to zdraví a armor a je na oplátku zvýrazněn oproti ostatním. Co je ovšem důležitější, stává se jediným hráčem, který může nyní získávat fragy za zabití ostatních. Ano ano, všichni statní se sice mohou navzájem fragovat, je jim to však v konečném součtu k ničemu, fragy prostě nepřibývají. Jejich logickým cílem je tak zabít označeného hráče, který po smrti upustí onen artefakt, sebrat jej a získávat fragy (což ovšem není lehké, neboť všichni samozřejmě útočí na něj). Z pravidel je zřejmé, že je nemožné hrát ve dvou, ideální počet hráčů je přibližně 5-7, více už je možná až moc. Verze 2.00 Holy Wars obsahuje osm úrovní, přičemž většina z nich byla již vydána (například PainKiller). Download ODSUD (3mb, zvolte nejlepší mirror).
- AirQuake II - AirQuake byl jeden z nejúžasnějších důkazů o nekonečnosti hranic editování Quaka II. Ačkoliv jeho autor, Iikka Keränen, pracuje pro ION Storm na Daikataně, chválihodně umožnil týmu QUAARD práce na pokračování do druhého dílu. AirQuake II je zatím v začátcích, projekt se ovšem vyvíjí slibně - již nyní je k dispozici řada screenshotů. A pokud vám "AirQuake" nic neříká, či chcete oprášit staré vzpomínky, pak je zde Iikkova homepage AirQuake.
- Single player level týdne - Již na počátku týdne si mne získal Marty Howe, jehož Exterior Infiltration (1mb) sice nepatří mezi absolutní špičku, rozhodně však mezi nadstadard a splňuje moje velmi vysoké požadavky na hratelnost -pár originálních prvků, alespoň základní příběh a děj, ale především výborně nastavená obtížnost a design úrovně; paráda.
- Deatmatch level týdne - Mattias Konrandsson, mimochodem autor výtečné sajty Leveled, je možná povoláním architekt. Účelnost samozřejmě na prvním místě, v popředí je ovšem i líbivost, která není vlastní zdaleka každému tvůrci deathmatchových úrovní. Jeho Aerowalk II (209kb) je rozhodně jedna z nejlepších map pro Quaka II. Prodávala-li by se v krabici, jistě by na ní byla nálepka "Rocketjump recommended", zde se vám znalsot tohoto základního manévru rozhodně vyplatí :-). Aréna je vhodná pro skupinku až 5-ti hráčů a přestože je řekněme středně velká, je překvapivě vhodná i pro 1on1, především díky perfektní vyváženosti. Rozhodně doporučuji, jestliže vám moje slova nestačily, další doporučení najdete v obsáhlejší recenzi na Ramshackle.
- Krátce - Jste-li majitelé 3dfx akcelerátorů, možná vás potěší nové utility/drivery, které umožňují hrát hry nejen ve full-screen módu, ale rovněž v okně Windows. Winglide je k dispozici v obyčejné verzi či ve verzi pro MMX, každá má 10kb. * Expert CTF je modifikace CTF do Quaka II obsahující větší vyrovnanost zbraní i artefaktů a nové funkce. * Další Quake 3 FAQ. * Opět nový Eraser, již 0.95 - opravuje především gameplay bugy a rovněž balancuje sílu obou stran v závislosti na počtu účastníků. * A další FAQ, tentokrát přes Voodoo akcelerátory. Pomůže vám optimalizovat jejich rychlost.
- Unreal status - Mark Reign, víceprezident Epic MegaGames se pochlubil rozsáhlým sdělením, kde veřejnost informuje současným stavem projektu Unreal. V první řadě konstatuje, že hra nebude dokončena do konce dubna, což jsme ani nečekali, ale evidentně to napovídá, že jsou již zřejmě opravdu u konce. O tom svědčí i fakt, že britský PC Gamer se stal prvním časopisem na světě, který Unreal recenzoval (!!!). Jakkoliv by se hodnocení mohlo zdát odplatou za tak brzkou recenzi, 94%, které Urneal získal je méně než Quake II, který se dostal ještě o procento výš! Ale zpět k Markovu vyjádření - hra je již v podstatě dokončena, v současnosti již dochází k finálním úpravám; optimalizaci rychlosti, opravám chyb nalezených betatestery, ladění obtížnosti, vytváření konfiguračního menu hry a podobným záležitostech, které přicházejí na řadu zpravidla až na konci vývoje počítačových her. Dále se Mark Reign zmiňuje o tom, že shareware verze bude vydána prakticky současně s retail verzí v obchodech a že bude přiložený UnrealEd (opět není známo, zda bude vydán spolu hrou, či zvlášť, jak jsem si přečetl v press materiálech GT Interactive). Máte-li zájem, ZDE si přečtěte kompletní vyjádření a pár informací či krátkou citaci o recenzi PC Gameru (perlička: PC Gamer umístil na cover CD 250mb dlouhé video ze hry:-).
- Voodoo 2 - Věřte nebo ne, ale v České Republice se dosud prodala již celá tisícovka 3d akcelerátorů nové generace, tzv. Voodoo 2. Distributory dovezené exempláře jsou takřka okamžitě vyprodány, stále poptávka vysoce převyšuje nabídku. Pro všechny šťastné tu mám jednu dobrou informaci - 3dfx vydali nový driver, který podle některých zpráv zvýší rychlost her o 20%, podle profíků z VoodooExtreme je zrychlení daleko menší, ale i oni doporučují drivery stáhnout. Vzhledem ke kompatabilitě jsou pochopitelně vhodné jak pro Diamond Monster II, tak pro Blaster 3d od Creative Labs.
- Krátce - Nová verze CRBotu 1.12 je venku, obsahuje zlepšenou AI pro CTF. * Stránka VX Half-Life obsahuje dva nové rozhovory s členy Valve týmu. * James Wilson, šéf projektu Blood 2 ve svém .planu uklidňuje veřejnsot a stále trvá na termínu vydání konec tohoto roku. * Zajímavé informace o filmech vytvořených podle počítačových her jsou na CNN. Sice není zmíněn Doom, ale dozvíte se o Tomb Raideru, Duke Nukemu a Wing Commanderu. * Řada lidí si stěžovala na nepřehlednost PlanetQuake (mě design celkem vyhovoval), možná je tedy potěší nový vzhled sekce novinek. * Quake Bible obsahuje novou strategii, tentokrát na úroveň DM2, Claustrophobopolis. * Perfektní zdroj informací o TC pro Quaka II najdete na nové doméně - www.converted2.com. Opravdu doporučuji bookmark. *
- Turboman vs. Reaper - Zatímco Fragger chválihodně oživil soutěž s Reaperem (viz. sekce "soutěž"), jím odsunutý Turboman se po pár hodinách nejen vrátil do prestižní trojky, ale rovnou na její první příčku a jako vůbec první člověk pod sluncem zdolal hranici jedné a půl minuty, přesně 1:28,7. Jeho výkon je opravdu obdivuhodný, v přílušné sekci je samozřejmě připraven k downloadu. Turboman mimochodem prohlásil, že se jen této soutěži věnoval přes 22 hodin čistého času a že odhaduje jako hranici lidských možností na 1:10. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl oživit tuto soutěž a proto věnuji originální verzi hry Cursader: No Remorse prvnímu, kdo překoná čas 1:15. Někomu to možná připadá nemožné,a le podle mne jde jen a jen o trénink, vzpomeńte si na počátky této soutěže, kdy se mluvilo o hranici dvou minut.
- Rocket Arena II - Ač se mi kupodivu ozvali lidé, ťukající si na čelo co že to plácám o Rocket Aréně, kteoru již čtrnáct dní prohání, ve sktuečnosti vyšla až dnes, 11. dubna. A podle všeho jde opravdu o nejlepší deathmatchový mod pro Quaka II, hned po CTF. Velmi stručně jde o deathamtch s velmi konkrétně vyznačenými hranicemi a pravidly, odehrávající se ve speciálně upravených arénách. Původně určen pro 1on1, využít se dá i pro 2on2 i větší týmy. ZDE je zhruba 13mb soubor client-verze (odkaz je na speciální systém PlanetQuake se zobrazením všech mirrorů, řada z nich je zahlcena, tak vybírejte), ZDE zase 600kb server-verze. Těšte se na recenzi, zatím čtětě na Rocket Arena II homepage ...
- Bindování - Jeden z ne zrovna vzácných dotazů ve vašich e-mailech zní - jak nabindovat rocket jump a další více či méně složití akce. Nyní už podobné problémy mít patrně nebudete, neboť je tu stránka "The Bind", která toto vše a mnoho dalšíhořeší velmi elegantně za vás. V první řadě, nechcete-li si špinit ruce, je k dispozici několik málo konfigurací samotných autorů, důraz je ovšem kladem na přehledné a příkladné vysvětlení nejčastějších potíží, tedy nabindování již zmíněního rocket-jumpu, či dalších zajímavých serepetiček, o kterých se mi nikdy nezdálo. Test it, vše je ovšem určeno jen pro Quaka II.
- Krátce - Finští Remedy Ent. zapožili vlastní divizi Futuremark Corporation, která se bude zabývat tvorbou 3d benchmarků podobných slavnému Final Reality právě od Remedy. * Hned několik nových interview - Tom Hall (Anarchronox - ION Storm), Jay Wilson (Blood 2 - Monolith) či zřejmě nezajímavější - Scott Alden (SiN - Ritual). * Browsíte-li po Quake-Cz na Macích, možná vás zaujme sajta www.macquake.com. * Parádní sajta pro všechny Team Fortress pozitivní je ZDE - aktuální novinky a mnoho dalšího. Pro všechny, kdo v Team Fortress tápou zase doporučuji stránku TFNewbies určenou právě pro nováčky. zde se dozvíte vše co potřebujete pro hru této výtečné deathamtchové modifikace. *
- Eraser Bot - Verze 0.91 je zde, jistě si vystačíte s patchem z minulé verze (560kb), obecně však upravuje pouze bugy, byť jich je docela dost. Na domácí stránce Impactu je rovněž nově k dispozici zdrojový kód Erasera, což je jistě dobrá zpráva pro všechny šťouraly a autory podobných záležitostí.
- Rocket Arena 2 - Jedna z deathmatchových úprav, která si u prvního dílu vysloužila zasloužené ovace se jmenuje Rocket Arena. Po drtivém úspěchu celkem není divu, že se autoři pustili do tvorby modu do druhého dílu Quaka. Tato tvorba již probíhá nějaký ten pátek a mohu tak s radostí oznámit, že již tento pátek (jaká náhoda:-) dojde k vydání finální verze. A na co se můžeme těšit?? Celkem 8 map s téměř padesátkou arén, různé herní módy (1on1, team, apod.), arény navržené pro pojmutí různého množství hráčů - některé se hodí pro 1on1, jiné pro grupáč, podpora ViewWeapon modu, speciální systém na hlasování využitelný především u internetových serverů a mnoho dalšího. Už to cítím - tipuji na nejzajímavější release od Q2CTF.
- Krátce - V sekci "soutěž" najdete updatovanou věčnou soutěž, Fragger nahrál 20:0 za pouhých 1:34 a dostal se na dosah Stanleyovi. * Na Techwebu je článek o Dallasské "mafii", id Software, 3d Realms, ION Stormu a dalších nedílních členech 3d akční scény, kteří působí právě v Texasu. * Autoři Quake Done Quicker konečně vytvořili časomíru pro svá dema a mohou tak začít soutěžit i v Quaku II. Mimochodem, mají hezké logo :-). * FamkeBot se dostal do své páte generace, verze 5.0 je k dispozici na homepage.
- GameSpy - Verze 2.0 GameSpy je zřejmě na spadnutí, k dispozici je první beta, určená pouze majitelům registrovaných verzí. Co je nového? především plná podpora HexenWorldu, automatické updatování z masteru, nový chat klient a především kompletně překopaný interface. Co chybí? Oproti původním slibům zatím (!!) není přítomna podpora Jedi Knightu, nicméně se s ní rozhodně do budoucna počítá. Betu (1300kb) si můžeet stahnout ze stomped.com. BTW: Podivné, informace pochází z Redwooda, na houmpejdži GameSpy ani slovo :-).
- Jedi Knight - Obrovský návod na Jedi Knighta se objevil na GameSpotu. Obsahuje prakticky vše co si může Jedista přát, tedy například popis a strategie všech single i multiplayer levelů, cheaty, popis zbraní a kompletní výčet secretů. Majitele datadisku Mysteries of the Shit (ahem:-) zase jistě potěší LucasArts, kteří vydali bonusovou tajnou úroveň. A pokud vám to nestačí, směle na Hyperview, sajtu určenou pro recenze jediovských add-on úrovní.
- Krátce - Krátké CV Daria Cassaliho, autora řady Doom úrovní včetně Final Doomu (momentálně pracuje na Half-Life prokládané rozhovorem najdeme ZDE. * PureDM Quake Mod se dostal do své čtvrté generace, verze 4.0. * Úspěch JailBreaku je nekonečný - Rogue, kteří chystají po Xatrixu druhý mission pack se jej rozhodli zahrnout do svých plánů. * Monolith natom zdá se není zas tak špatně, demo Direct Engine se zalíbilo Reign Games, kteří chtějí technologii využít pro Six_3, připravovanou 3d akční RPG. * A ještě jedna nová hra - 4D Rulers chystají ryzí 3d akci Gore. Screenshoty a informace vůbec nevypadají, na to že o hře slyším poprvé, špatně. *
- Loki's Minions CTF - V poslední době posuzuji všechny mody mnohem kritičtějším okem. Aby se uchytily, musí být opravdu skvělé a zaujmout svou originalitou, či percizně odvedenou prací. Je to vlastně stejné jako s úrovněmi. Řekněme jen průměrná mapa z point releasu bude daleko hranější než výborný level vytvořený fandou. Aby se i ten prosadil (lze-li to vůbec), musí být prvotřídní. Věřím tomu, že Loki´s Minions tyto požadavky splňuje, přestože jde pouze o úpravu CTFka. Ovšem slůvko "pouze" zde není na místě, posuďte sami: kromě dnes již běžné podpory módu Viewable Weapons (který odlišuje vzhled postavy dle držené zbraně a vlastně tak do značné míry změní souboje) a vybalancovanějších artefaktů (run) jsou zde především dva tahouni. V první řadě je to desítka úrovní, která se nachází v základním balíku a která vám spolu s podporou originální CTFkových, deathmatchových i singlových přinese dostatečný výběr té pravé. Dále je to originální přítomnost tzv. "team-radio sound" zpráv, které umožní osílat zvukové informace o vašem stavu či spíše příkazy typu "incoming attack" či "recover our flag". Těchto příkazů je celkem 12 (nahrány zvlášť pro mužské i ženské postavy) a pokud jsem dobře pochopil podstatu modu, není problém přidat další či nahradit původní českými ekvivalenty. Loki´s Minion CTF obsahuje řadu dalších vychytávek, kvůli kterým stojí za to si jej nahrát - současné používání grappling hooku a zbraně, 30 skinů, automatické posílání zprávy o vašem zdraví a pozici apod.
- Krátce - V pondělí vyjde nová verze HexenWorldu. * Quake 2 Bodyshop vydal tři nové mega-packy skinů - k downloadu ZDE (jsou to tři nejvýše uvedené), doporučuji především Snorka :-). * Vznikly často kladené otázky (FAQ) ke Quaku 3, aktualizován byl FAQ k Hexenu 2. * Krátké, ale informativní interview s Romerem mne nijak nepřekvapilo - opět klasické lži. Romero zde uvádí, že je Daikatana z 90% hotova a že by finální CD mělo obsahovat editor QERadiant - ten byl však před pár dny zabrán id Software. * Leviathan One je nové komerční audio CD pro poslech při Quaku. Recenze PlanetQuake však nedopadla nejpříznivěji. * Poměrěn vážné chyby opravuje první patch 1.12a nedávno vydaného mission packu pro Hexen II, co konkrétně se dozvíte například ZDE. * Zajímavý článek o sexu v počítačových hrách najdete na Gamecenteru. *
- Monolith odchází od Microsoftu - Monolith Production, autoři známého Bloodu momentálně pracují na dvou projektech, které shodně využívají technologii Direct Engine, dosud vyvíjenou ve spolupráci s Microsoftem. Zatímco Blood 2 byl odpočátku vyvíjen separátně, Riot: Mobile Armor byl i obsahově konzultován s Microsoftem a zamýšlela se i distribuce pod jeho záštitou. V současné době však došlo k ukončení této spolupráce, které bylo zdůvodněno rozdílností názorů na další vývoj hry. Ačkoliv se objevily názory, že mohlo hrát roli odmítavé stanovisko Microsoftu k násilí v počítačových hrách, je to vlastně úplně jedno. Kvalita DirectEnginu se dá jen velmi těžko odhadnout podle screenshotů, dokonce ani nedávno vydané demo není příliš informativní (hlavně pro nás, hráče), leccos napovídá zajímavá zprávička PC Gameru, ve které jeden z programátorů odhaduje licenční cenu technologie na méně než 300 tisíc dolarů, což ve srovnání s půlmilionovým Quakem rozhodně svědčí o mnohém.
- Doom sekce update - Dozvuky Doom Open turnaje, opět CTF Doom, Ninja Doom, GL Doom a krátké zprávičky. Klikněte na sekci Doom, to vše je vaše.
- JRC se činí - Zajímavé kompilace, které před časem vydala GT Interactive se konečně objevily i v tuzemských obchodech JRC, navíc ve velmi zajímavých cenách. U nás tuším poprvé se dostal do prodeje Malice, total conversion Quaka 1, který je spolu se základní plnou verzi Quaka a dalším, spíše průměrným datadiskem od WizardWorks k dostání za Kč 1.099,-. Ještě výhodnější je kompilace Doomu ubsahující Ultimate Doom, Doom 2: Hell on Earth a Masters Levels of Doom 2, kterou pořídíte za Kč 999,-. Fandy Hereticu a Hexenu jistě potěší kompilace těchto dvou her doplněná ještě o datadisk Hexenu, Dark Citadel, kterýá se prodává ještě o sto korun méně. A abych výčet zajímavých nabídek dokončil, musím zmínit i kompilaci sedmi tisíc úrovní do Doomu za tři stovky. Jen tak dál.
- Quake II unit - Mezi novými single úrovněmi, kterých denně na ftp.cdrom.com pár vždy přibude mám nejraději kompilace více úrovní. Ať už proto, že za svůj downloadovací čas dostanu zpravidla více zábavy, či proto, že mám raději kompaktní zábavu. Takový je i 2MB Bad Seed pro Quaka II, který je vlastně kompletním unitem. jeho autorem je Taskmaster, autor Multiplayer Quaka, jedné z nejlepších stránek věnujících se deathmatchovým arénám a jejich hodnocení a nutno říci, že se tato autorova specializace na kvalitě kompilace rozhodně nepodepsala příliš negativně. Nejde sice o nic exkluzivního, ale rozhodně stojí za to si tento kousek zahrát.
- Quake Tetris - Je tomu již hezkých pár měsíců, co jsem zde s překvapením informoval o Arkanoidu, který byl předělán do Quaka (ne, nemajlujte mi s požadavky na sdělení adresy, raději projděte starší newsy a hledejte "arkanoid":-), dnes tu je něco podobného, možná ještě zajímavějšího. Totiž Tetris. A rovnou do Quaka 2. Quake2Tetris je velmi jednoduchá úprava a snad nemusím vysvětlvoat co asi obsahuje. Download ZDE.
- Tak co? Vyvedli vás? - Apríl byl opravdu vděčnou příležitostí takřka všech news-stránek k nějaké té mystifikaci. Našli se tací, kteří informovali o tom, že id Software licencoval technologii Unrealu pro Trinity 2, viděl jsem informace o konverzi Quaka na GameBoye či Newtona, o vydání zdrojáku SiNu a objevilo se toho ještě o mnoho více. Můj soukromý favorit se skrývá na Geocities.com, kam se přestěhovala sajta PlanetQuake :-).
- Krátce - Deset nových map do PaintBallu, úpravy do Quaka najdete na TÉTO stránce. * Brian Hook z id Softu uklidnil řadu tazatelů, kteří se obávali o funkčnost budoucího Quaka 3 s jejich Rivou. Mírně nestandardní Riva BUDE podporována, byť v možná s trochu horšími výsledky než vykážou obvyklé 3dfx karty. * Monolith vydal demoverzi svého DirectEngine, technologie, na které poběži nejen jejich Blood 2, ale i Riot, vyvíjený přímo v Microsoftu. Smysl mi nějak uniká, demo totiž podle všeho obsahuje čistě jen a jen technologii, takže je spíše než nám hráčům určeno vývojářům. A tam by zase podle všeho nemělo být co předvádět. * MeccaWorld zveřejnila preview na SiN. * Důkaz oblíbenosti 3d akcí najdete na TOMTO obrázku, kde je desítka nejočekávanějších her dle čtenářů britského PC Gameru. První je Duke Nukem Forever, čtvrtý Blood 2, pátý Prey, šestý Unreal, osmý Half-Life a devátý SiN. Šest z deseti her jsou 3d akce. * Yahoo! Otevřelo vlastní doménu zaměřenou na hry, pokud se jim bude dařit stejně jako ve všem ostatním, máme se na co těšit - games.yahoo.com. * WinAmp zná každý. Jak by ne, nejlepší přehrávač souborů mp3. Poslední verze umožňují i obléknutí do slušivých kabátků, což můžete využít i jako fandové do her - k dispozici je skin á-la Doom, Duke Nukema 3d, Quaka, Quaka 2, ale i na Team Fortress. *
- Eraser bot - Nová verze Eraser botu je venku a obsahuje řadu nových vylepšení. Pořadové číslo 0.9 má téměř 3mb (zde je obrovská výhoda konkurenčního CRBotu, jehož velikost je desetkrát menší) a konkrétní údaje o nových featurech jakož i možnost stáhnutí menšího aptche z minulé verze je na notoricky známé sajtě impact.frag.com.
- QuakeRally - Impact však pro dnešek Eraserem neskončil, je tu totiž ještě novinka týkající se jejich výborné úpravy QuakeRally, byť definitivní. Poslední "update", nazván QR:Leftovers (4mb) obsahuje kromě několika nových map i pár nových aut a dalších vylepšeních. Pokud QuakeRally nevlastníte, rychle si jej nahrajte, jde o dle mého názoru jednoznačně nejlepší úpravu kdy vytvořenou pro první díl Quaka. Nikdy předtím mne nenapadlo, že by se v ryze akční hře mohl objevit závodní duch, byť rovněž s akčním zaměřením. Verze 1.2 QuakeRally je k dispozici ZDE (10mb), doporučuji i .mod soubory (1.2mb), které QRally obsahuje.
- Krátce - Anglický GameSpot přinesl preview Unrealu. * Nová verze HexenWorldu bude příští týden, kromě opravených bugů se chystá podpora mission packů, přesněji nových charakterů z něj. * Starcraft, real-time strategie od Blizzardu bude v US vydána příští týden. Vím, sice to sem nepatří, ale co - jd eo Starcraft, tak co.
- Kali Quake - Nová beta-verze Kali umožňuje využití technologie QuakeWorld a s tím spojenou hru Quaka i Quaka II. Vzhledem k tomu, že je možné tak učinit i přes proxy myslím najde využití. 15 minutové omezení sharewarové verze je sice nepříjemné, ale myslím, že těch 699,- korun, které za doživotní licenci požaduje Internext na serveru www.kali.cz není moc, když uvážíte, že si kromě Quaků můžete zahrát dalších zhruba padesát her (kompletní výčet ZDE). Aktuální betaverzi, 1.41 si můžete nahrát ODSUD. Pakliže někdo vlastníte licenci či alespoň velmi často hrajete s Kali, ozvěte se mi, rád bych otestoval nejen Quaka, ale i Dooma a další hry.
- Strogg CTF pack - Zajímavý balík úrovní pro CTFko se jmenuje StroggCTF. Obsahuje celkem šest levelů, čtyři z nich už byly dříve publikovány sólově, dvě zbývající jsou exkluzivně jen v tomto balíku. Na uvedné stránce najdete i screenshoty, přímý download je ZDE či ZDE. K dispozici jsou již i servery, na kterých se tyto mapy hrají.
- Raven v centru pozornosti - Raven Software se zdá se opět dostává do centra pozornosti. Důvod? Vedle HexenWorldu je to především Heretic II. Na www.hexenworld.com je k dispozici první screenshot, existuje již FAQ (na to co se o H2 ví překvapivě informativní, navíc jej tvoří 13-ti letý mladík) a na MessageBoardu Ravenů očekávají vaše náměty. Nesmíme však zapomenout ani na mission pack Hexena II, který se nám úspěšně dočkal dokončení, v obchodech by se měl objevit již v příštím týdnu.
- GameLaunch - Autoři GameSpy sice tvrdě pracují na nové 2.0 verzi, nic jim však nnzabránilo ve vytvoření další "essential" utilitky. GameLaunch 3d je určen na konfiguraci Quaka, Quaka II, Hexenu II a vlastně i GameSpy. Nejen přehledná tvorba, ale i archivace (můžete mít desítky různých konfigurací, jednu pro CTF, druhou pro obyčejný deathmatch, další pro jiný mod apod.), možnost vytvoření "fun" jmén, skriptů a samozřejmá je i podpora 3dfx karet a optimalizace jejich chodu. Pravda, 2MB by se mohly zdát až příliš pro tento typ softwaru, myslím ovšem, že po instalaci sami uznáte jeho kvality - ZDE je tedy download. Nevěříte? Čtěte recenzi na PlanetQuake.
- Single player level týdne - Tentokrát se nám v průběhu týdne urodila celá řada zajímavých levelů. Vítězem se po zásluze stává James Parkman s The Azure Mines (1.32mb). Autor je již ostříleným pardálem, jeho předchozí kousky Abandon all Hope a The Bloodshrine rovněž nebyly k zahození a tímto balíkem dvou úrovní opět dokázal, že patří mezi absolutní špičku. A co dále? Originální pojetí najdeme ve Versicolored Vermination (800kb) a zajímavá je i Starseed 2 (750kb).
- Deatmatch level týdne - Zde věru není mnoho co říci. Stan Uusvali vydal svou druhou mapu (kdo nezná Painkiller, nezná nejlepší deathmatch mapu do Quaka II), The Killing Machine (230kb), která ačkoliv není tak dokonalá jako Stanova prvotina (možná jde o zvyk), mu ostudu rozhodně nedělá.
- Krátce - Scitech Soft vydal novou verzi svého Display Doctora. 6.5 je k dispozici výhradně ZDE na Gamecenteru, zřejmě na základě nějaké exkluzivní smlouvy. Display Doctor je vhodný pro všechny majitele nestandardních karet, dokáže však v Quaku umožnit využití mnoha různých rozlišení. * Preview na SiN uvádí www.gamers-zone.com. * Výčet 3d-akcelerátorů a novinek s nimi spojených, které byly k vidění na něměckém CeBitu je k dispozici na Next-Gen. * Je tomu již hodně dávno, co jsme si říkali o přípravě videhry Quake. Zdá se, že čekání je u konce, na základě této zprávičky je projekt dokončen. V našich maringotkách jej však neuvidímě ještě dlouho :-). * Christian "Disruptor" Antkow z id Software se dožívá 25-ti let :-). *
- Score Web revamped - Nová verze www stránek časopisu Score je on-line, spíše než na novou grafickou úpravu vás chci upozornit na její pravidelný update, každý den se zde totiž budou objevovat novinky z obecně herní tématikou. Nové číslo papírové verze by se mělo na pultech objevit již zítra, obsahuje rozsáhlé preview Unrealu včetně rozhovoru s Timem Sweeneyem (pakliže nechcete zbytečně utrácet peníze, vyčkejte do 10. dubna, dám je sem on-line, ale myslím, že těch šest pětek stojí za to :-) a menší povídání o CTF, které jsem však zaměřil spíše jako propagačně a je tedy určeno lidem, kteří o podobných záležitostech nemají ani páru :-).
- Quake 3 suggestions - Máte nějaký zajímavý nápad co byste rádi vyděli v Quaku 3? Pak neotravujte e-mailem Johna Carmacka, ale využijte TUTO stránku, která byla vytvořena právě pro tyto účely. A když si tak pročítám předešlé názory, narážím na oparvdu zajímavé věci, tento postup, byť není originální je důkazem vstřícného přístupu id Software k veřejnosti. Očekávají se spíše odbornější návrhy, můžete však přispět i svou trochou do mlýna hratelnosti. Adresa stránky mne přivedla na doménu www.openquake.org, která jistě zaujme všechny šťourali, zabývají se zde totiž poněkud méně obvyklými záležitostmi, jako porty Quaka a rovněž "stvrzováním" neškodnosti modů do Quaka II (jak jistě víte přítomnost .dll knihoven v sobě skýtá jistá nebezpečí).
- HexenWorld & Heretic II - Řeč je samozřejmě o druhém dílu Hexenu. hrajete-li jej a přišli-li jste mu na chuť i v deathmatchi, pak je právě pro vás určena první betaverze HexenWorldu, který by měl zařídit rychlost srovnatelnou s hrou na Quake serverech. Informace najdete na HexenWorld (či přímo ve speciální sekci), download klientské verze je ZDE, doporučuje se využití s verzí 1.11, takže pro případné zájemce patch ZDE. Možná stejně zajímavá, byť pouze informativní zpráva se ke mně dostala z pera .planu Dana Freeda z Raven Softu (známe ho hlavně z Mageslayera), který odhalil další plány Ravenu. Věřím, že řada z vás bude skákat radostí ke stropu, chystá se totiž Heretic II. Co se ví? S charakterem z původního Hereticu se setkáme v third person pohledu (!!) s technologií Quaka II. Téměř každý den se objeví několik nově ohlášených her, které se vesměs poprvé představí na květnové E3, nejinak je to i s Hereticem II. Přesné informace jakož i termín vydání není znám, těšíme se ale všichni, no ne?
- Thresh - Poněkud pod čáru patří moje rýpnutí - kromě několika news stránek zaměřených na Quaka denně pročítám řadu obecných herních stránek s novinkami a všímám si, jak moc se věnují 3d scéně. Po pravdě řečeno, nemohu být nezklamán, objevují se i zprávy, které by u jiných žánrů byly ponechány bez povšimnutí, ovem je to trochu postavené na hlavu - namísto informace o nových zajímavých úpravách, klientu HexenWorldu a dalších nesporně důležitých zpráv se stále dokola omílá mediální hvězda, Dennis Fong, nejlepší hráč Quaka na světě, známý spíše pod přezdívkou Thresh. A co to bylo tentokrát?? Noc podstatného, jako vždy, Thresh opustil svoje jistě dobře placené místo u Gamers Extreme, protože tato společnost spolupracuje na pořádání profesionální ligy PGL a protože se této soutěže Dennis s úspěchem zůčastňoval, objevili se jsté námitky. Thresh se tedy dal na čistě profesionální kariéru a je pravděpodobně prvním člověkem, který si na světě profesionálně vydělává HRANÍM počítačových her. A jde mu to zřejmě dobře, loni si přišel na více než sto tisíc dolarů.
- Unreal hot hot hot - zdá se, že začíná opravdu přituhovat a blíží se Unreal. Myscha, jeden z autorů se ve svém .planu zmiňuje o právě probíhajícím betatestingu (poněkud "hajpiózním" způsobem, posuďte sami), jedna z australských fanouškovských stránek, Unreal News Australia, má zase k dispozici obrázky krabice a CDčka, tak jaj jej uvidíme v obchodech.
- Quake 3 DVD? - I DVD mechanika je v těchto dnech pod mou uznalou kontrolou, byť zdaleka ne ve spojení s hrami, které bych si představoval, Paul Steed mne však poněkud navnadil, když konstatoval, že začíná pracovat na animačkách pro Quaka II, které sice budou v hi-coloru, ale vzhledem k omezenému místu na CD se nakonec zmenší na 256 barev, tak jak nyní u dvojky. Vzápětí však dodává, že bude-li v době vydání QIII rozšířeny DVD mechaniky, můžeme očekávat speciální verzi (o datu zatím není nic známo, počkáme si však dost možná i rok a to je na rozšíření tohoto standardu dostatečně dlouhá doba). Neutrálně se k tomu vyjádřil Brian Hook, jeden ze dvou programátorů id Software, který zase prohlásil, že bude DVD verze pravděpodobně až pro hru PO Q3.
- Single player level týdne - Nebylo jich málo, kvalitních map, které si zaslouží zmínku. Vítěze hned na úvod - je jím Kurt Kowitz s "KSP70" (cca 900kb). Kurt, který se tak prosadil hned se svým prvním kouskem, mne velmi příjemně překvapil skvělým příběhem, který není k vidění téměř u žádné uživately vyvořené mapy a který hráče donutí k plnění jednotlivých úkolů v prostorách celé mapy a znemožní tak klasický postup od startu po cíl. Architektura je zpracována přesně na hranici únosnosti co se týče rychlosti a přesto mne zaujala svou barevnsotí a originalitou. I další adepti si počínali schopně - je tu Payback (690kb), který se líbil hlavně Martinkovi a je tu výtečná Relay Station (1mb).
- Deathamtch level týdne - Ani zde se autoři rozhodně neflákali, tradičně však zmíním jen jednu jedinou, u single player map neškodí zahrát si třeba deset za týden, zde naopak většina lidí tíhne ke stálosti - tentokrát je to premiérově mapa od českého autora, Jana Janele s názvem Storage, pochopitelně pro Quake II. Jde o poměrně jednoduchou mapu s několika úrovněmi a přestože by si dle mého názoru zaloužila ještě nějakou tu hodinku úpravy, jde jednoznačně o zatím nejlepší tuzemský výtvor. Ideální počet hráčů jsem nebyl sto odhadnout, nadhodím však cca 4-6.