Powered
by:
kódování |
- Blood 3dfx - Už jsem to dávno pustil z hlavy, byť se o tom před pár měsíci mluvilo, ale přesto je to opět aktuální, byť poněkud později, než by bylo záhodno. Společnost Monolith totiž chystá po vzoru 3d Realms a Shadow Warrioru patch na Blood, který jej (a přídavný Plasma Pak) umožní hrát v 3dfx módu. Informovali o tom sami programátoři Monolithu. Termín vydání by měl být již velmi blízko.
- Skiny, skiny, skiny - Je těžké spočítat, kolik skinů (modelů hráčů) se dosud objevilo ke Quaku II. Řekněme, že spousta. Ať už originálních, či těch, které si berou ze předlohu nějaké známé charaktery například z filmů (Terminator II, Rambo, Judge Dredd či třeba Indiana Jones) či jiných počítačových her (Doom, Duke Nukem, Tomb Raider apod.). Jsou jich stovky. A většina z nich je ve velmi příjemné formě k dispozici na stránde nazvané The Bodyshop. Čerstvě je k dispozici i desítka nejlepších.
- Deathmatchová strategie - Rad jak si počínat v deathmatchi již byla celá řada, dobře z nich vychází například ta od GameSpotu a CGW, faktem ovšem je, že je většina z nich nekonkrétní a zabývá se obecnými radami. Proto doporučuji stránku Red-Five´s DM Strategy, která si bere pa paškál jednu mapu po druhé, pěkně konkrétně od podlahy.
- Reminder - Nejvyšší čas nahrát a odeslat demo v rámci soutěže klanu The NecroRaisers. Poslední termín je v pondělí, tož čiňte se. Vývoj zpráv na Mamedii byl opravdu k popukní, nejprve se rozšířil názor, že 1:20 je na hranici lidských možností, aby se v posledních dnech dostali na hranici 1:10. Vítěze si tipovat neodvažuji, Resetův výkon ovšem odhaduji na kratší než 1 minuta :-). Reset je však jako tvůrce mapy a pořadatel soutěže vyřazen z boje o hodnotné ceny a na internetu je jeho demo ke stažení jen nyní. Škoda však že zakódované, abyste nemohli okopírovat fígle ;).
- Ritual + Matt Worch - V posledních dnech nastal solidní třesk v personálních odděleních (čili módně "human resources":-) mnoha firem, nejen směrem ven (dokola omílaný McGee), ale i směrem dovnitř - kromě posílení týmu Valve Software pro zdokonalení editoru WorldCraft (ten bude, jak víte, přiložen k Half-life) mne velmi příjemně překvapilo přijetí Matthiase Worcha (hp) do řad Ritual Entertainmentu, kde bude pochopitelně pracovat jako mapper pro SiN. Matt Worch je autor dle mého názoru nejlepší add-on mapy (respektive kompilace map, šlo o celou epizodu) všech dob pro první díl Quaka, Beyond Belief a já jsem přesvědčen, že bude pro Ritual jednoznačně posilou. Pokud o Beyond Belief nic nevíte, rychle to napravte, přečtěte si recenzi v sekci "recene", stáhněte si BB a ... zahrajte jej :-).
- Half-Life nadohled? - Na základě informace uvedené na sajtě Fragilemortality, jedné z vedoucích fan-stránek Half-Life, hry, využívající technologii Quaka, se autoři dostali do finálního stádia. Gold mastering je však naplánován až na 15. května, v obchodech se objeví na přelomu května a června. Autoři Half-Life včera poskytli na IRC rozsáhlý rozhovor, jeho editovanou podobu najdete ZDE. Zajímavá fakta - HL využívá engine Quaka II, dost možná jej autoři budou dále licencovat (!!!), pro tvorbu úprav bude stačit C++ a nikoliv QuakeC, DOPORUČENÝM systémem bude Pentium 133, 16 MB RAM, Win 95 nebo NT a samozřejmě 3dfx (chystá se i podpora PowerVR akcelerátorů a MMX procesorů), naproti tomu se nesetkáme s co-op módem ani s video-sekvencemi (alébrž in-game meziakcemi á-la Zerstorer) a a a ... a .. a to je všechno. Hmm, do června daleko, asi umřu nudou.
- Tomb Raider film - Eidos Interactive dnes oznámil, že poskytl (no, zadarmo to nebylo, nemyslete:-) práva na film na motivy jejich charakteru Tomb Raider filmové společnosti Paramout Pictures. Produkcí se začalo zaobírat duo Lawrence Gordon a Lloyd Levin známé z filmů jako Predator, 48 hodin, Die Hard apod. Konkrétní release date ani další informace nejsou známy.
- Eraser Bot vs. CTF - Trochu jsem si dnes hrál s Erasery v CTF a jsem velmi zklamán. Proti jejich schopnostem boje "muže proti muži" nemám žádných námitek, zde jsou jen klasické neduhy robotů proti živému Bludrovi, bohužel sjem však neshledal v jejich chování prakticky žádnou taktiku. nevím jak se rozhodují kdo brání a kdo útočí, nezdá se mi že nějak spolupracují apod. Docema by mne v této souvislosti zajímalo, zda je možné (alespoň teoreticky), aby hráč svůj tým komandoval a uděloval příkazy typu "ty budesš bránit", "ty pojď za mnou pro vlajku", "ty běž a za každou cenu zabij toho šmejda s vlajkou", apod. Tímto způsobem by se to možná zvrtlo do toho pravého pocitu, který mám při obyčejné. Namísto dojmu jakési sounáležitosti v týmu by zde nastoupil klasický komanderský styl, ale to vůbec není na závadu, doud jsem měl s boty v CTF dojem, že hrajeme všichni na sebe. Vzal jsem vlajku, došel jsem k vlastnímu fragroomu a nic. Čekal jsem, zda se někdo zhostí toho čestného úkolu odzbrojit soupeře, ale mýlil jsem se. Po pár minutách mne to přestalo bavit a vyrazil jsem. Ok, s úspěchem a s pocitem dobře zabitého erasera se vracím na základnu a co to, vlajka opět pryč. A tak dokola. Připadá vám to jako tým?
- Hexen II stuff - Po dlouhé době se opět zmiňuji o Hexenu II. Připravovaný HexenWorld, patch, který bude umožňovat totéž co původní QuakeWorld by měl být k dispozici možná již koncem tohoto týdne, samozřejmě zdarma k downloadu. Raven Software, který souběžně chystá i Mission Pack (zajímavé .avi promotion video je k dispozici n aoficiálním webu Activision) a přestože i do něj se chystá několik deathamtchových úrovní, pár se jich objeví i v HexenWorldu. Připomínám, že kromě výše uvedené sajty je nejhodnotnějším zdrojem informací neoficiální www.hexenworld.com (shoda jmen).
- Eraser - Ani Ridah překvapivě neukončil vývoj na svém botu (hp), tak jak původně zamýšlel. Prakticky jedinou vylepšenou funkcí je CTF volba, bylo odstraněno několik nepříjemných bugů, několik jich stále zůstalo. K dispozici je pouze patch z minulé verze, kromě něj (600kb), nemáte-li jí je tedy nutné stáhnout si i verzi 0.82 (2mb). Autoři Erasera i CRBota by se již mohli zamyslet nad tím, zda má význam téměř obden vydávat nové a nové beta verze svých produktů, či se soustředit na jeho vývoj, vydat jen pár public beta verzí a především DOKONČIT plnohodnotný projekt.
- Maxipes Quake - Domácí stránku Gebyho nazvanou Maxipes Quake se již opravdu vyplatí navštěvovat každý den. Nyní zde najdete kromě čerstvého manuálu na QPlug i Gebyho návrh jak vlastně vytvořit nějakou organizovanou bitku v Quakovi, ale i dalších hrách, dříve známou jako QW Liga.
- Deathmatch Level týdne - Zde tentokrát jednoznačně vítězí Fusion (1150kb), poměrně velká mapa, vhodná pro cca 10 hráčů. Fusion by mohla směle konkurovat originálním DM arénám, auutor - Brent McLeod, na sebe může být hrdý. Zmíním však alespoň jednu menší mapu vhodnou pro 2-5 hráčů, Deathamtch Battleground 2 (260kb) vůbec není špatné.
- Quake 3 - Obrat o 90 stupňů jsme zaznamenali v kancelářích id Softwarech po dnešním updatu planu Johna Carmacka. Zatímco dosud prakticky celé osazenstvo pracovalo na mission packu pro Quaka 2 (neplést s The Reckoning od Xatrixu), dnes Carmack ohlásil přerod tohoto projektu v plně samostatný Quake III. Je otázkou, zda jde jen o změnu názvu a dočkáme se více úrovní bez změny v technologii, nicméně vypadá to slibně, protože Carmack překvapivě prohlásil, že bude Quake 3 obsahovat nový grafický engine a hra tak bude využívat jen některé vlastnosti předchozích dílů - mezi dvojkou a trojkou bude tedy zhruba stejný rozdíl jako mezi jedničkou a dvojkou. V této souvislosti opravdu vřele doporučuji pozorně pročíst Carmackův plan, neboť je zde opravdu spousta zajímavých informací.
- Nové SPQ levely - Matt Sefton vyřešil své osobní potíže, svou sajtu Single Player Quake aktualizoval a přidal hned několik nových úrovní. hádejte která z nich zítra vyhraje?? :-)
- Unreal Status - Zajímavá informace o současném stavu Unrealu pochází od Marka Reina a objevila se na Message Boardu Epicu. Autoři stále odmítají jakékoliv spekupace o termínu dokončení, jediné co se dozvídáme je, že to ZCELA URČITĚ stihnou do poloviny tohoto roku. Zřejmě se už dostali docela daleko, nyní totiž pracují na optimalizaci rychlosti a na volbách, které hru zpřístupní i méně rychlým počítačům.
- Doom sekce - Update Doom sekce obsahuje informace o skvělé nové verzi DosDoomu, dále pak o WinDoomu, možnost downloadu nových českých levelů a možná ještě něco navíc.
- EraserBot - Eraser se dočkal nové verze - 0.81 (installer 2.1MB, na hp je k dispozici zip verze a rovněž podstatně menší patche z verze předchozí). Obsahuje podporu CTF, byť bez použití grappling hooku a podporu zobrazování držené zbraně. K oběma "fíčrům" však potřebujete speciální packy, jak CTF Q2-pack, tak ViewWeapons pack (580kb). Obě funkce jsou dostatečně revoluční na to, aby každému stálo za to downloadovat. Eraser se rovněž zmínil, že jde na dlouhou dobu o poslední verzi :-(.
- That´s all, folks - To je pro dnešek na stereotypní Quake-Cz všechno, uzávěrka brzy pomine a naše dýchánky budou trvat déle :-). jen se ještě pochlubím malou botou - informace o exkluzivních obrázcích z The Reckoning se objevily na několika US nes stránkách včetně Redwooda a Voodoo Extreme, bohužel jsem je však byl nucen stáhnout, neboť byly určeny výhradně pro účely časopisu.Thumbnaily jsem ponechal, snad nepůjdu za katr ;)).
- Ninja Quake - Nová verze deathmatch modu pro Classic Quaka (tj. první díl:-) je tu - oproti značně předpotopní minulé betaverzi má tato již celých sedm úrovní, obsahuje nová pravidla, řadu nových grafických i technologických vychytávek, zkrátka, pro fajnšmekry, kterým se původní líbil nutnost, pro ostatní je tu doporučení vyzkoušet jejich homepage, možná se zalíbí i vám.
- Not Quake - Velmi zajímavá informace, která mne doslova shodila ze židle se sice netýká Quaka, ale je opravdu natolika traktivní, že jí tu budu interpretovat - Společnost Electronic Arts a Origin již několik měsíců provozují on-line servery ryze intrnetové hry Ultima On-Line. Ačkoliv je hra bezesporu úspěšná, na internetu již delší dobu existují jisté rozpaky či protesty nad prvidly a provozem serveru. Nyní nastal obrat , když skupina hráčů ZAŽALOVALA výše uvedené společnosti pro neplnění slibů. Nejde jen o obecná fakta jako cena či provozní doba serveru, ale rovněž i o náplň hry. Co to znamená pro nás? Na první pohled sice férové jednání ze strany producentů - ti nebudou slibovat to co neexistuje. Omyl, nedočkáme se ničeho, autoři prostě ohlásí hru a pak jí vydají, mezi tím nic. Samozřejmě velmi záleží na výsledku tohoto precedensu. Více informací včetně citace žaloby na Gamespotu.
- Smrt Computingu? - Bohužel musím rychle zahnat optimismus, se sajtami na serveru computing.cz, Quake Channel a Game AI-Tech to nevypadá nejlépe. Oba webmasteři, Teether i Žralok budou samozřejmě ve své práci nadále pokračovat, pravděpodobně však na jiném serveru a s jistým zpožděním. Na Quake-CZ se samozřejmě nové URL však dozvíte.
- Máte problémy s QuakeWorldem? - Gebyho stránka Maxipes Quake se čím dál tím více stává první i poslední pomocí pro všechny, kdo mají jakékoliv obtíže s hraním Quaka (to samé platí i pro Quaka II a Hexena II) po internetu. Kromě nedávných rad jak zlepšit ping jsou zde čtyři nové články, všechny s vysokým informačním potenciálem - najdete zde seznam konzolových příkazů pro QW klienta i server, a stručný manuál pro QW klient i server.
- World Exclusive Unreal Review - Taktak, máme tu světovou exkluzivní recenzi na Unreal. Čekáte-li, že vás počlu na Gamecenter či Avault, máte smůlu, tentokrát se totiž přímo s GT Interactive dohodl Martinek. Recenze se objevila na jeho MVS a autorem je Megaman, člen slavného to klanu Urny. PS: Pokud nejste v obraze, raději dodávám, že recenze je psána na základě pirátské betaverze. Každopadáně zajímavé.
- Úpravy pro správce serverů - Velmi jednoduchý patch nazvaný Highscore umožní schrańvoat na serveru informaci o nejlepším dosaženém Score, tak jako například u videoher. je to samozřejmě značně zavádějící vzhledem k různě ztrávené herní době, ale přesto by to mohlo být využito. Ještě mnohem zajímavější projekt vzniká pod křídly Theodora Nilssona - Viking Mod (hp) umožňuje opravdu neuvěřitelné. Od systému volby nejlepších map, přes možnosti on-line spravování serveru (kicking, banning hráčů, připojení přes dosažení maximálního počtu klientů apod.) a možnost stálého banování dle IP adres až po úžasnou možnost automatické identifikace hráče na kterého míříte či dokonce identifikace zbraně, kterou drží (zde je nutný download klientského souboru). Nevíc so více si ještě přát, snad možná chat á-la IRC :-). Download poslední verze - bety 0.33 - je k dispozici na této stránce, doporučuji i klientský balík.
- Team Fortress II - Práce na úpravě jedné z nejúspěšnějších úprav Quaka, Team Fortress jdou autorům pěkně od ruky, doufejme že se dočkáme co nejdříve - dnes autoři vydali informace pro potenciální zájemce o tvorbu levelů. Team Fortress je značně strategická a taktická podoba deathamtche, ve které je týmová hra naprostou nutností. Každý hráč tvoří svým charakterem jen jeden článek řetězu. Opravdu se třesu a nejen já. V této souvislosti ještě jedna, trochu smutná, poznámka - bohužel skončili práce na botu pro Team Fortress, autor je až příliš zaneprázdněn jinými činnostmi, v každém případě však můžete otestovat bety, ZDE je domácí stránka projektu.
- Diamond Monster 3 - Ne to není jen další překlep, sktuečně se již nyní, pár týdnů po uvedení dvojky na trh objevily fámy, drby či jak to vlstně nazvat o verzi 3. Společnost Diamond na ní spolupracuje s Intelem a vzvíjý speciální AGP bridge chip, který umožní "SLI" (tedy funkci dvou karet) v jednom jediném AGP slotu. ZDE je zdroj.
- WorldCraft 1.6 - Nová verze WorldCraftu, jednoho z nejlepších editorů úrovní, je venku. Hlavní novinkou je podpora Quaka II (včetně CTF), Hexena II a samozřejmě spousty velmi potřebných funkcí, které mi nejsou samozřejmě ani trochu jasné. WorldCraft je v každém případě komerční editor, který bude vydán v plné verzi spolu s Half-Life, můžete si jej však objednat i direct přes internet (k dispozici je demoverze, nejsem si však jist, zda má tyto aktuální funkce).
- Single player mapa týdne - Tentokrát tu byly hned dva opravdu vyrovnaní adepti, nakonec jsem přecijen dal přednost Terran Torture, doporučuje ji ostatně i Martinek na MVS. Autorem Terran Torture (Quake2 - 302kb) je Dave Waters a nutno říci, že svůj výtvor pojal značně originálně, ale posuďte sami. Druhým adeptem, je poněkud rozsáhlejší projekt celkem tří úrovní nazvaný Arkanian (Quake2 - 1.63kb), na kterém mne zaujala úžasná architektura.
- Deathmatch mapa týdne -Znáte mne - preferuji malé úrovně vhodné pro 1on1 potičky, maximálně pro skupinky 4 hráčů. Ačkoliv se tedy objevila řada výtečných úrovn pro mega-party více než 10-ti účastníků, já volím Sky (Quake2 - 100kb)od Sama Dickinsona. Původně mne nijak zvlášť nezaujala, po prvních frazíéch však oceníte nebezpečí pádu mimo prostor úrovně, který znamená smrt. Zajímavé. Jinak se však Sky hodí i pro více hráčů, odhadem cca pro 4-6.
- Výpadky - Stejně jako jste jistě zaregistrovali pokulhávající frekvenci aktualizací na Quake-CZ vzniklou zaneprázdněním mé maličkosti, pravděpodobně jste zaregistrovali i výpadek serveru computing.cz, který zapříčinil nefunkčnost QuakeChannelu i stránky Game AI-Tech. Ačkoliv jeden webmaster tvrdí něco o absolutní katastrofě, druhý optimisticky slibuje nápravu v pondělí, takže stay tuned, pro tentokrát vyhrál Martinek a jeho MVS.- Němci maj utrum - Zatím neověřené drby se nebezpečně roztahují po Quake news-stránkách a informují, že Quake II nebyl příliš oblíben mezi německými cenzory, kteří jej, podobně jako prakticky každou hru, kde je zabíjen člověk, zakázali. Musím však uvést na pravou míru informace, které se objevili na Bluesnews, nedokáži si představit "demokracii", která by zakazovala vlastnictví jakékoliv počítačové hry, notabene "jen" se zabíjením jakkoliv realistických osob. Jsem tedy přesvědčen, že jde pouze o prodej hry v německé síti a download dema mladými německými školáky či soukromý import je v pořádku (že by se blýskalo na lepší časy JRC?:-). Po stejně zakázaném Wolfensteinovi, stihl mírnější trest i Doom a Quake, kteří byly pouze zakázáni ve smyslu reklamy a jakéhokoliv vyobrazení na veřejnosti, proto mne trochu tento krok překvapuje. Na druhou stranu jsem však potěšen, že id Softwre a Activision nepodlehli tlaku a nezměnili hru, tak jak činí celá řada jiných společností, aby se zavděčili touto podivnému systému. O to více to stojí za zmínku, když uvážíme, že je Německo s přehledem největší evropský trh s prodeji téměř dvojnásobnými ve srovnání s Británií.
- Demo soon - Oficiální demo bude dle zdrojů z id Softu opravdu brzy a bude kromě obvyklého single-playeru obsahovat i možnsot hry více hráčů. Vím, že to většinu z nás, ostřílených majitelů plné verze, nezajímá, ale co kdyby.- C.R. Bot 1.01 - Mike Malakhov mohl konečně díky zdrojákům vydat plně funkční verzi svého CRBota pro aktuálního Quaka II v3.14. Konečně jej tedy můžete využít v nových deathamtchových mapách q2dm1-q2dm8. CRBot má sice stále jisté neduhy (vykazuje obtíže ve vodě, nerozumí si s žebříky, bojí se výtahů apod.), ale je poctivým a dá se říci i rovnoceným soupeřem. crbot101.zip, 180kb.
- Odchody z LucasArts - Dva největší matadoři týmu, který pracoval na vytvoření Jedi Knightu opouští společnost LucasArts, aby zkusili štěstí, jak je v poslední době zvykem, na vlastním písečku. Jak Justin Chin, šéf projektu, tak Ray Gresko, hlavní programátor Jediho prohlásili, že jejich odchod není nijak motivován poměry v LucasArts. Nutno ovšem podotknout, že ačkoliv jde o dvě nejdůležitější osoby, není to pro LucasArts tak velká ztráta, neboť na projektu pracovalo téměř padesát osob. Další budoucnost tohoto týmu (další mission packy?) zatím není známá.
- Anarchronox přichází - Anarchronox, druhý projekt ION Stormu, který byl dosud zastíněn Romerovou Daikatanou a který tvoří další ex-id Tom Hall dostává reálné obrysy a bude poprvé předveden na květnové E3 v cituji: "plně funkční podobě". Anarchronox využívá technologie Quaka II, jinak však půjde spíše o RPG inspirovanou slavnými konzolovkami Final Fantasy VII a ChronoTrigger. Zdá se, že skutečně jediná podobnost s Quakem II bude ve využité technologii - hráč bude viděn v third person zobrazení (Tomb Raider) s možností přepnutí do kamerového způsobu (série Alone in the Dark) a akce bude jen jednou z mnoha náplní hry. Báječný příklad geniality technologie - zajímá-li vás více, doporučuji preview v PC Gameru.
- Modifikace CTFQ2 - Jednou z prvních, ne-li vůbec první (v mých očích určitě) úprav Zoidovova CTF for Quake II se stala Weapon Factory od týmu Reno Brothers (tvořeného třemi bratry Renovými:-). Již nyní je k dispozici první verze, která obsahuje napříkad jet-pack, mnoho druhů granátů včetně velmi chytrých proximity, dále pak samonaváděcí rakety a podobně. Do budoucna se chystají i různé typy charakterů, ale i v současné verzi je to zajímavá podívaná, posuďte sami - wfactory.zip (140kb).