1.barrva = Quake-CZ novinky, 2.barva = české novinky, 3.barva = světové novinky

Aktuální news

1.12.1996 - 19.2.1997

19.2.1997

- dnes jsem si zase po dlouhé době zahrál pořádný deathmatch. Ostatní bohužel Quaka nijak zvlášť neuměli, takže jsme hráli Dooma a Djuka, le ze začátku se cítili, takže jsem poprvé v životě hrál o peníze (1 frag = 10 Kč). Nebývale se mi dařilo a protože byl jeden ze soupeřů šéfem GamesWorldu, vystřílel jsem pro vás originální hru, kterou věnuji do soutěže. Podrobnosti se dozvíte při vyhášení 1.3.1997.

- proběhla aktualizace Deníku Maxipsa v oddělení QuakeWorld.

- připravuje se nová verze QuakeWorldu, která bude s tou dosavadní naprosto nekompatabilní a bude podporovat hru až 32 hráčů současně. Když uvážíme, že větší počet hráčů hru podstatně zpomaluje (to už po síti, co teprve Internet), je to vlastnost u nás nevyužitelná.

- na herním magazínu "Gamecenter" se objevil celkem zajímavý článek o zákulisí ION Stormu. Dozvíte se v něm konečně nějaké konkrétnější informace o chystaných titulech - žádný z nich nebude plně konkurovat Quaku, jedná se buď o úplně jiné hry, nebo o jakési mutace 3D akce s RPG či jinými žánry. Ono popravdě řečeno - asi nám budejak okonkurence stačit Unreal (červen) nebo Prey (vánoce);-).


18.2.1997

- stránka klanu "NecroRaisers" byla aktualizována - můžete si zde nahrát hudební modul věnovaný id Software a Doomu. Teprve ho nahrávám, takže Vám neřeknu jaký je, ale autorem je Silence, takže vám asi nezbyde nic než se ke mně připojit a nahrávat také. Kromě toho byl vytvořen nový vstup do stránky tohoto klanu, který najdete na mnohem lépe zapamatovatelné adrese "www.sws.cz/nr.htm". Starý link funguje bez problémů ...


17.2.1997

- společnost JRC mi zapůjčila nový datadisk ke Quaku s názvem "Shrak for Quake". Jedná se o první Total Conversion, která byla kompletně dokončena a veřejně vyšla (ať už gratis či za peníze). V současné době probíhá test tohoto titulu a v nejbližších dnech nadete na QUAKE-CZ recenzi. Do té doby si můžete prohlédnout sajtu www.shrak.com, kde najdete velmi slušnou palbu informací o nových monstrech (na první pohled nic moc), zbraních (zatím jsem viděl jen pár, ale také nic moc), levelech (ty docela ujdou), atmosféře (výtečná) a vůbec celé hře (po dvou prolezlých úrovních říkám "průměr", ale kdoví ...).

- na mnou doposud opomínané stránce www.planetquake.com je skutečně hezká řádka zajímavých sekcí pro všechny štouraly, kterým nestačí to co je v registrované verzi Quaka. Pro dnešek jsem vybral stránku QSports, kterou spravuje skupinka lidí zajímajících se kromě Quaka o sport všeho druhu. Proto hodlají udělat řadu konverzí, ve kterých nebudete střílet do nepřátel, nýbrž hrát proti nim. První vlaštovkou je Quake Soccer, jehož betaverze již spatřila světlo světa a v níž si můžete opravdu zahrát fotbal. A to celkem zajímavým stylem. Demoverze leží například tady a má jen něco kolem 300 kilobajtů, takže směle stahujte ...


16.2.1997

- provedl jsem upgrade sekce "File Area", kam jsem zařadil oficiální soubory jako sharewarovou verzi Quaka, patche apod.

- Ma-Media neodolala a byla hacknuta :-). Czert, který už hacknul několik českých serverů včetně toho armádního vytvořil seznam všech uživatelů, kteří vyměňují pirátský software a umístil ho na server Ma-media taktéž. velmi zajímavé a poučné :-)).

- po dlouhé době jsem se podíval na stránku PC Chart, kde najdete kromě žebříčku nejoblíbenějších filmů a písní také žebříček počítačových her. Má poměrně slušnou historii, nejlepší hry se hodnotí již 216. týden (Civilizace se v něm drží od úplného začátku!!), což znamená něco kolem čtyř let. Hlasují samozřejmě samotní uživatelé a je jich zhruba dva a půl tisíce, což už je slušný statistická skupina. ˇ6ebříček tohoto týdne najdete zde. V žebříčku nejlepších downloadů jsou zavrřeny hry, které si můžete na Internetu nahrát zdarma, tedy různý shareware, freeware, public domain a samozřejmě i komerční dema. Ve velké konkurenci Quake týden co týden obstává velmi slušné a po 51 týdnech (zřejmě je do hodnocení zavržena i test alpha-verze) se drží na čtvrtém místě. Duke Nukem 3D je jedenáctý a například Wolfenstein 3D se stále drží na posledním 40. místě. Co se týče žebříčku comerčních verzí her, tomu vévodí celkem suveréně Diablo před Red Alertem a stálicí žebříčku, Civilizací 2. Quake si drží 6. místo a DooM 2:Hell on Earth je po neuvěřitelných 126-ti týdnech ná místě 22.


15.2.1997

- největší novinka je samozřejmě vyhlášení výsledků naší soutěže. Najdete je pochopitelně v oddělení CONTEST, kde je také zmínka o budoucích soutěžích. Doufám že zájem o ně nebude kolísat a pokud ano, tak pouze směrem nahoru :-). Celkově mi nezbývá než konstatovat, že soutěž měla velmi vysokou úroveň. Všichni (kromě GEBYHO) se eivdentně snažili seč mohli a výsledkem jsou čtyři dema 20:0 a dvě 20:1, což je u devíti příspěvků velmi slušné. Příště to tak lehké nebude :-). Vyhrál Bludr ;-), jehož demo bylo především velmi rychlé, téměř o minutu rychlejší než druhý nejlepší čas. Další místa na stupních vítězů obsadili Stanley a Look.

- včera, na svatého Valentýna, proběhlo historicky první setkání Quakerů na IRC. Session se zúčastnili čtyři největší maniaci (Kasuha, Stanley, Silence a Bludr), mezi něž občas zabrousil líný Gargamel. Nahrávku z tohoto setkání si můžete přečíst v oddělení ETC.

- Kasuha je úchyl !!! Jen se podívejte na jeho stránku na Ma-mediích, on opravdu nemůže být normální :-)))

- minule avizovaný add-on pack od Hipnotic s názvem "Scourge of Armagon" je již opravdu na spadnutí a ve Spojených státech vyjde během příštího týdne. Pokusím se ho získat o nejdříve, abych vás mohl o jeho vlastnostech informovat, ale už teď si můžete být jisti, že to za to stojí (viz. oficiální informace z news 12.2.). Ke spuštění obou add-on level packů potřebujete registrovanou verzi Quaka.

- jedna z nejočekávanějších a nejpozoruhodnějších Total Conversion, Quake Rally se dočkala úspěchu po vydání nehratelného preview. Po několika dnech jsem si ho nahrál i já a musím říci, že je to skutečně výtečná věc a jen utvrzuje v tom, že editace Quaka je absolutně neomezená. Nahrajte si demo též "qr-demo.zip" -pozor, má něco kolem dvou megabajtů.

- po dlouhé době jsem opět zavítal na jeden z mých nejoblíbenějších herních serverů, na magazín Gamecenter. Jako vždy jsem nebyl zklamán. Je zde čerstvá informace o add-on pacích od Hipnoticu a raven Softwaru, o Quakovi 2 a v neposlední řadě také 30 nejčastějších otázek ohledně Quaka (zajímavé a poučné > skutečně "nejčastějších").


12.2.1997

- na stránce českého klanu NECRORAISERS najdete novou sekci NR´STUFF, která v tuto chvíli obsahuje kromě již zmíněného návodu na Reapera také dema z různých soubojů klanu. V tuto chvíli sice pouze interních, ale časem se jistě objeví nahrávky soubojů s Dark Requiem, Rangers, Rutheless Bastards apod. :-))

- ve výborném časopise GamesMania najdete rozhovor s Johnem Romerem. V podstatě neobsahuje nic nového - opět jen megalomanské kecy o tom, že to byl Romero kdo založil id Software a že jen díky jemu se id dostal tam kam se dostal. American McGee jej také ve svém fingeru vtipně parodoval.

- vydání dvou add-on packů ke Quakovi se kvapem blíží. Jeden tvoří Raven Software (Hexen, Heretic), druhý Hipnotic a oba dva distribuuje známá společnost s dlouhou tradicí - Activision. Na webovských stránkách distributora se již objevili oficiální informace o jednom z nich. Je jich sice málo, ale jsou hezky uparvené a vůbec pro všechny quaniaky (od slova quake a maniak :-) je povinností se na ně podívat. První by měl přijít na řadu již v únoru, druhý o měsíc později.

- před časem jsem se zmiňoval o novém autu Johna Carmacka a o jeho záměru věnvoat starší model vítězi nějaké soutěže. id Software zvažuje všechny kroky, zatím nevím do jaké soutěže půjdou, ale zatím vám nabízím obrázky obou aut (vlevo je samozřejmě to nové):

          

- když jsem se zmiňoval o Hipnoticu, zapomněl jsem vám sdělit o jeho nových zaměstnancích. Kromě Mika Gigllera, designéra byl jako poradce pro hratelnost a www-manažer přijat všem známý Steve "Scaryname" Gibson, tvůrce výborné stránky Quakehole, na níž také vyhlásil první soutěže proti Reaperovi..

- od soboty 8.2.1997 byl server "jakub.naf.cz" nefunkční, což samozřejmě znamenalo, že veškeré vaše pokusy o spojení s QUAKE-CZ byly marné. Za tuto velmi dlouhou dobu se vám omlouvám a jsem velmi rád, že už to funguje, protože v pátek bude IRC SESSION a také uzavření první soutěže.

- vzhledem k tomu, že ftp server nějakou podivnou áhodou fungoval jsem měl alespoň možnost nerušeně uploadovat novou verzi QUAKE-CZ. Grafická stránka zůstala v podstatě stejná, rozhodl jsem se odmítnout frejmy a zůstat u klasické verze. Obsahově jste si změn všimli sami - několik nových rubrik (Demos, Levels, File Area, apod.) s buď zbrusu novým obsahem nebo ve virtuálním sítu rozřazený obsah bývalé sekce "Special". Věřím že se vám nový vzhled a především rozdělení rubrik líbí a pokud najdete nějakou chybu, rozhodně mi jí sdělte.

- mám zprávy, že si někteří z vás bůkmárkujete news stránku. Nic proti, zabránit vám v tom nemůžu, ale byl bych přecijen radši, kdybyste vstupovali na QUAKE-CZ nz homepage. Proč ?? No samozřejmě - počítadlo :-)).

- k soutěži - výtvorů mám k tomuto okamžiku již 9, což je téměř dvojnásobné překročení mého vlastního tipu. Ve čtvrtek 13.2. v 24.00 bude uzávěrka soutěže a výsledky sdělím na IRC SESSION. Oficiální informace s popisem, porovnáním a vším co k vyhlášení patří najdete na QUAKE-CZ v průběhu víkednu, zřejmě v sobotu.


4.2.1997

- dnes ráno jsem si koupil herní časopis Level a celý den jsem ho měl položený před sebou v práci. Nějak mi chyběla chuť do toho si ho prohlédnout. Dostal jsem se k tomu až večer na záchodě :-). Když jsem nalistoval stránku o Internetu, uhodil mi do očí blesk - je na ní téměř čtvrtstránková "reklamka" na Quake-CZ. Veskrze pochvalná! Musím říci, že to člověka neuvěřitelně potěší - až jsem zapomněl, že sedím na záchodě ...

- dobrou náladu mi samozřejmě nezkazil ani pohled na počítadlo přístupů. 2000 kousků vám sice může připadat sakra málo, ale mě ne. Ve volných chvílích si představuji, že bych dosta za každý přístup tisíc korun. To už bych měl dva milióny :-))


3.2.1997

- John Carmack si koupil nejnovější model Ferrari a protože už má aut přespříliš, rozhodl se to nejstarší (shodou okolností také Ferrari, rok výroby 1994) věnovat vítězi Reaper soutěže na Quake-CZ. To je určitě velmi dobrá zpráva, ale vzhledem k tomu, že výsledky vyhlašuji já ...

- jsem trochu zaneprázdněn uzávěrkou Pařeniště a také přemýšlením nad novým grafickým vzhledem "Quake-CZ". Proto bude aktualizací méně. Až dopřemýšlím začnu jednat (pokud se nerozhodnu zůstat u této verze) a pak bude aktualizací ještě méně :-). Vím, že to říkám zbytečně vy lenoši, ale pokud by se přece jenom v někom z vás hnulo svědomí, potřeboval bych vymyslet a vytvořit nějaké schopné logo. Pokud vám schopnosti a software nechybí, ozvěte se a já vám sdělím svou hrubou představu.

- Hmm, na poslední chvíli jsem se dozvěděl, že J. Carmack nakonec nedaruje Ferrari vítězi zdejší soutěže, ale jakéhosi bezvýznamného Quake turnaje v Americe. Škoda :-)


30.1.1997

- přesně před rokem a dnem (dnes je tedy do roka a do dne) byla vydána 1.0 verze sharewarové epizody Duke Nukema. Na počest ročního výročí vydala 3D Realms NEPODPOROVANOU verzi Duke Nukema 3D, tak jak vypadala v roce 1994 (tedy rozpracovaná verze). Je to velmi zajímavé a i přes nepříjemné 4 MB Vám tento soubor doporučuji. Mám takové tušení, že se jedná od 3D Realms jen o takový dáreček a je dost dobře možné, že za pár dní nebude po souboru ani vidu ani slechu, takže stahujte.

- na stránce klanu NecroRaisers najdete překlad návodu na Reapera.

- celý dnešek nebyla k dosažení tato stránka. Důvodem je můj vadný upload za který se omlouvám. Pokud tuto omluvu čtete, patrně se mi podařilo závadu odstranit

- dostal jsem echo, že mi nefunguje email. Ještě jsem neměl tu možnost to vyzkoušet. Pokud máte něco urgentního nebo mi chcete poslat příspěvek do Reaper Contest, učiňte tak na náhradní adresu modrakj@radiomobil.cz, kde se nacházím přes den.

- v oblasti Special je nový článek shrnující současné dění na 3D scéně a mírně hledící do budoucnosti...


29.1.1997

- Disruptor z RevCo klanu (mimochodem spravuje snad největší QW Master server a pokud vím měl něco společného i s tvorbou samotného QW) byl zaměstán u id Software na pozici "manažera pro speciální projekty". Tuto pozici dříve zastával Shawn Green a v podstatě se jedná o předělávky her na jiné formáty atd.

- ve článku Deathmatch tips byli učiněni některé změny. Kupříkladu bylo přidáno 10 tipů ...


26.1.1997

- v pátek 14.února proběhne historicky první session na IRC pro všechny, kteří hrají a milují Quaka. Vřele jsou zváni členové obou klanů, všichni z Quake auditoria na Ma-medii (Geby, Kasuha a spol.), ale i všichni ostatní. Debata nebude nijak moderovaná, téma je jen jedno: QUAKE. Dostane se na vyhlášení první Reaper soutěže, možná se domluvíme na nějakém "live" souboji a snad i něco navíc. Kanál, na který se přesně v 19.00 středoevrpoského času připojte se jmenuje #QUAKE-CZ na IRC-serveru irc.felk.cvut.cz neboli irc.efnet.cz. Jediné co potřebujete je IRC klient, nejlépe mIRC, který si můžete downloadnout zde.

- výše uvedená informace pro vás znamená, že první Reaper soutež bude ukončena ve čtvrtek 13. února v půlnoci. Soutež to rozhodně není poslední - snad se stanou pravidlem. V tuto chvíli mám dva příspěvky, z toho jeden můj :-), což o velkém zájmu nesvědčí, ale utěšuji se tím, že všichni pilně cvičíte a 13.února v 23.59 mi to všichni pošlete.


25.1.1997

- přestože bylo úprav Quaka již více než dost, zatím jsme si příliš neužili kvalitních add-on zbraní. Christopher Bolin a "The Envolve" tým teď vytvořil skvělou zbraň s názvem AirFist, která je srovnatelná s těmi originálními. Nejvíce mne zaujaly její obranné vlastnosti, kdy jí můžete použít proti letícím raketám !! Stáhnout si jí můžete buď zde nebo na mirroru Blue.

- nové demo Movie konečně od někoho jiného než od Rangerů (ne že by mi nějak vadili:). Klan Undead vytvořil údajně skvělé (údajně proto, že jsem ho zatím neviděl, má tři mega a pilně stahuju) demo s názvem Operation Bayshield.

- chcete-li se trochu pobavit a podívat se jak hrajou ženský, mrkněte na jeden čistě dámský klan - "The Crack Whores". Osobně sice jejich ženské identitě moc nevěřím (na Internetu se dá schovat ledacos), ale v každém případě hráli více než důstojný match s RevCo, což je jeden z elitních klanů (členem je např. Scary)

- v odkazech se zčista jasna objevila nová podsekce věnovaná klanům :-)

- v oblasti jak na to jsem konečně přidal několik dalších dílčích návodů. Nahrávání a přehrávání dem a použití .mdl

- na jednu stránku QUAKE-CZ byl přidán tajný odkaz. Najděte jej a budete bohatě odměněni skvělou hrou ...

- na soutěžní stránku jsem dopsal několik dodatečných vět, aby už konečně bylo jasno JAK to nahrávat a CO nedělat.

- Gebyho deníček byl po třech dnech mé nelítostné lenosti konečně updatován. Gebymu letí omluva !!


22.1.1997

- doposud jsme se nějak nevěnovali QuakeWorldu. Kromě Gebyho článků mám pro vás jeden velmi důležitý odkaz, je obdobou Blue´s News s tím rozdílem, že se jedná o novinky výlučně QuakWorldové.

- na videoherním serveru www.next-generation.com se objevily zajímavé články o převodech Doomu a Quaka na hi-tech konzoli Nintendo 64. Doporučuji k nahlédnutí. Obrázky vypadají skvěle.

- jestliže čtete pozorně Bluesnews, možná jste si povšimli nenápadné informace o Carmackově návštěvě u Microsoftu a jeho jednání s Gatesem. Že by se Microsoft konečně chtěl naučit programovat ? Že by měli nalíčeno na nový operační systém s podporou multiplayeru?? Nene, vedle - jednalo se o budoucnosti 3D urychlujícího hardwaru i softwaru. Zajímavý článek najdete na mnou oblíbeném Gamecentru.

- auditorium Duke Nukema na Ma-medii bylo zrušeno !!! :-)

- dnes mi přišli první dva "příspěvky" do soutěže, ale bohužel ani jeden nemůžu přijmout. Bohužel musím trvat na dodržení VŠECH podmínek uvedených v příslušné stránce, předvším mám na mysli dodržení verze (jeden z příspěvků byl nahraný v 0.71), protože se od sebe podstatně liší ve způsobu hry. Z důvodu spravedlnosti a korektnosti by nebylo fair porovnávat neporovnatelné :-). Trénujte a nahrávejte - máte čas do poloviny února ...


20.1.1997

- Je pár minut po půlnoci a já si na dobrou noc ještě prohlédl nové přírůstky do herní oblasti na Seznamu. Co to ?? Objevil jsem odkaz na nový klan s názvem EXIT CLAN. Jejichs tránka je zatím stejně prázdná jako včerejší konkurence, ale přesto to považuji za dost velký pokrok - dva nové klany během několika málo dní. Uvidíme co se z toho vyvine :-). Od tajného přispěvovatele jsem zjistil, že mezi oběma stranami existuje jistá forma nenávisti, spočívající v tajemném slůvku "první". Který klan se může pyšnit prvenstvím je zatím ve hvězdách, ale protože se bude zřejmě brát v potaz akt zaregistrování se do oficiálního seznamu u id Software respektive ClanRingu, dá se to lehce zjistit ...

- Na chvilku zústaňme u českých klanů. Nekroraiseři přijímají nové členy, přičemž podmínkou pro přijmutí je přehrání posledního levelu (END.MAP) s jistými dalšími podmínkami. Netvrdím, že si tím neprověří um hráče, ale není podstata klanů v něčem jiném než v zabíjení rotwailera nebo Shamblera ?? V každém případě se MOŽNÁ také pokusím :-) ...

- V mimochodem skvělém magazínu Wired najdete článek o Ion Stormu a Johnu Romerovi. Ve své podstatě to je reakce na interview s Carmackem. Romero stále tvrdí, že hlavním důvodem jeho odchodu z id byla odlišná vize: nechtě zsútat pouze u 3D akčních her, ale chtěl tvoři neomezenou škálu různých žánrů. To pod vedením Johna Carmacka nemůže. Pravda bude zřejmě na obou stranách ...


19.1.1997

- Hra Quake (znáte jí?) byla na serveru Gamecentra vyhlášena akční hrou roku a celkově nejlepší hrou roku.

- Hipnotic Interactive dokončuje datadisk ke Quaku. Podle jednoho z jejich programátorů je projekt ve fázi "uklízení", tzn., že jsou všechny úrovně hotovy a nyní se všechny testují a opravují sebemenší chybky. Ve zmíněném datadisku najdeme 16 single-player úrovní a 1 multi-player úroveň, 3 nové zbraně, 3 nové příšery a 3 nové power-upy :-). Zdá se, že je na co se těšit ...

- Vypadá to, že po dlouhých měsících v České republice konečně vzniká klan. On tedy zřejmě vznikl již před několika týdny a já jsem zaspal, ale teprve dnes jsem objevil jejich homepage a vzhledem k tomu, že tato homepage je jednou z podmínek pro oficiální registraci klanu (zda je registrován nevím) jsem toho zas tolik nepropásl. Jednotlivé členy klanu NekroRaiser, až na Stanleyho neznám. Stanley je známá "figurka" z BBS Infimy (aspoň doufám, že se nejedná o shodu jmen!!), kde o něm plynuly fámy, že by mne rozdrtil (tenkrát ještě v Doomu). Vzhledem k tomu, že jsem na Infimě dodnes zůstal neporažen jsem se s ním zřejmě neutkal :-)). V poslední době mi na Quaka po síti moc času nezbývá, ale co takhle souboj Nekroraisers vs. Zbytek Čech ?? :-) (BTW: Jak vidíte, nápadů je dost, ale ta realizace ...).

- Dostalo se mi do ruky Diablo a musím říci, že se jedná o skvělou hru, kterou můžu každému doporučit :-). Ano, vím, že nemá nic společného s Quakem, ale to je fuk > holt bude v příštích dnech méně aktualizací :-). Dnes (v neděli) jsem začal tvrdě trénovat s Reaperem, abych tu svojí soutěž vyhrál (haha:) - trénoval jsem tak tvrdě, že se mi zbortil stůl pod počítačem. Monitor a počítač spadly na zem, ale naštěstí se jim nic nestalo - jen já jsem dostal menší šok :-).

- zařazena nová stránka "na pokračování" s názvem Maxipsuv denicek. Najdete na ni nepravidelne aktualizovane novinky z Quake serveru. Autorem je samozřejmě sám velký Geby :-).

- konečně SOUTĚŽ !!! Ukažte svoje dovednosti a nahrajte demo souboje s Reaperem. Podrobnosti zde ...


16.1.1997

- Výhradním distributorem všech her od ION Stormu se po dlouhém jednání stala firma Eidos Interactive, kterou možná znáte pod dřívějším názvem Domark. ION Storm nejen že verbuje njednoho "id Sofťáka" za druhým, ale také plánuje vydat několik her využívající Quake engine.

- Dále tu máme několik nových nebo staronových odkazů, které se také objevují v "Links" sekci. Objevila se stránka, specializující se na vývoj a použití Quake skinů. Najdete ji zde a myslím, že stojí za to. Další specializovaná stránka se jmenuje Quake Demo Land a jak možná ti bystřejší pochopili :), jde o stránku věnující se archivaci dem. Po prvních dnech vypadá zajímavě.

- Dnes jsem viděl v prodejně JRC datadisk ke Quaku plný nových úrovní Aftershock (název - nemá nic společného s ex-news sajtou). Sice je ze k dispozici už delší dobu, ale podle prodavače se jeden jediný kus, který dostali zatím neprodal :-)). Nejsem si úplně jistý, ale prodávané úrovně nepochází od Internetových užívatelů a kompilace je tedy legální. Před několika měsíci totiž pobouřila Quake veřejnost situace kdy společnost Screw Acura vydala kompilaci úrovní z Internetu, odstranila dokonce i .txt soubory a nasadila drtivou cenu (Aftershock také není zrovna levný, stojí přes tisíc korun a to je důvod, proč tam ten jeden kousek stále je:-). Causa se dost dlouho táhla a id Software to nakonec vyřešila stáhnutím zbylých balíků z obchodů. Kromě Aftershocku je v JRC na I.P.Pavlova (nejlepší herní obchod v Praze - je velký a má specialitu - ochotné prodavače) k dispozici i kompilace z Walnut Creek, což je firma spravující zřejmě největší světový ftp server. Tato firma si za poskytnutí místa na serveru vyžádala právo na komerční využití souborů a vydává pravidělně balíky sharewaru. Už před lety začala s levely do Doomu, pak do Duka a nyní do Quaka. Svého "práva" nezneužívá a vydává VELMI kvalitní kompilace, které sice stojí trochu víc (500-700 Kč) než u konkurence, ale já osobně je vřele doporučuji (včetně tohoto).

- Pokud je mezi Vámi člověk, který umí programovat v HTML a je ochoten mi buď pomoci radou, nebo mi vytvořit dva formuláře budu velmi vděčný. Rád bych tu udělal pořádnou soutěž o ceny a e-mail není zrovna důstojný :-))
- Jak je výše avizováno, byla provedena změna Qlinks, kam jsou doplněné dva uvedené linky



13.1.1997

- Podle dnešní aktualizace na Bluesnews se podařilo neznámé skupině hackerů ukořistit zdrojový kód Quaka. Našli ho s největší pravděpodobnsotí náhodou na serveru společnosti Crack Dot Com a spolu s ním se dostali i ke zdrojáku Abuse a jedné další chystané hry CDC (ptáte-li se co tam kód Quaka dělal, odpověď je jednoduchá - Dave Taylor, jeden ze spolupracovníků id Softu pracoval na nějakém projektu). Na vyšetření pracuje i FBI, ale zřejmě to nebude mít žádný význam. Podle mne má zdrojový kód cenu několika miliónů dolarů, ale tiskový mluvší a bizz guy id Software prohlásil, že jeho konkurenční zneužití je, vzhledem ke snadnému prozrazení, naprosto vyloučené.

- Oblast "Memories" dneškem dostala téměř definitivní podobu. Nakonec v ní tedy nenajdete zmínku o Commander Keenu nebo o Hereticu, ale pouze o dvou nejslavnějších hrách idu, Doomu a Wolfensteinu. Do čtrnácti dnů ještě přibude článek o 3D hrách vydaných před Doomem a tím se sekce zavře a další aktualizace s největší pravděpodobností nebudou.

- Přidány nějaké odkazy do "gaming links" stránky.


11.1.1997

- Dnes jsem se rozhodl vytvořit další oblast s názvem "Memories", tedy vzpomínky. Její obsah bude dlouhodobější (nepodléhá tolik změnám, což je pochopitelné) a budu se v ní věnovat několika hrám od id Software, které jsou dnes již klasiky. První vlaštovkou je Wolfenstein-3D, jehož stránka se mi, myslím, velmi podařila :-). S největší pravděpodobností bude následovat Commander Keen (kdy přesně nevím, budu muset všechny díly znovu přehrát) a také Doom spolu s Hereticem, jimž již také táhne na čtvrtý rok :-).

- Několik nových odkazů a textů najdete v "Special" sekci.


10.1.1997

- Pokud občas navštěvujete BluesNews, zřejmě jste si všimli hned několika informací o chystaném deathmatchovém souboji mezi Tokayem (jinak také American McGee) a Cashem, dvěma programátory id Software. Po několika týdnech, které byly vyplněny tipovací soutěží mezi návštěvníky Bluewnews (já tipoval 10:2 pro Americana), se do sebe konečně pustili. Podle očekávání vyhrál Tokay, který je považován za jednoho z nejlepších "umělců" deathmatche, ale neměl to vůbec lehké, konečný stav byl 10:8 (nevzpomínám si přesně, ale hrálo se v jedné z DMmap a na časové omezení 10 minut). Pokud máte zájem, nahrajte si demo tohoto souboje - zjistíte jaké jste nuly :-))

- Druhý den po souboji vyzval oba dva aktéry k souboji 2 na jednoho chlapík jménem Paradox (možná ho znáte jako programátora Hipnotic).

- Dal sem si tu práci a shromáždil jsem dohromady několik čerstvých FAQů, věnovaných něčemu co se týka Quaka:
     - Quake Multiplayer Gameplay FAQ ... návod jak vytvořit hratelný level
     - QuakeWorld FAQ
     - Unofficial Quake FAQ ... nejkomplexnější FAQ o všem. Nejnutnější i nejnesmyslnější informace jsou jen zde
     - Quake mini FAQ ... další komplexní FAQ
     - Quake FAQ ... a ještě jeden :)
     - Quake Skins FAQ ... návod k používání skinů (v .zip)
     - Quake modem play FAQ ... častý problém - spustit bez potíží hru dvou hráčů přes modem. S pomocí tohoto se to snad povede.
     - WorldCraft FAQ ... jeden z nejpoužívanějších editorů.

- Pokud má někdo z vás kontakty, nebo jste jedni z těch šťastlivců, kteří seženou všechno, pak se prosím podívejte, zda byste nebyli schopni sehnat DEMO Doomu. Ještě před vydáním Doomu byly vydány tuším dvě dema (nejde mi tedy o shareware ale o tyto pre-release). Kromě toho uvítám i obrázky vydané ještě před jeho ofociálním vydáním. Díky.


8.1.1997

- Na Bluesnews se dnes večer objevil velmi zajímavý rozhovor s vůdčím mozkem id Softu, Johnem Carmackem. Originál si můžete přečíst zde. V podstatě v něm najdete toto:
     - John Romero byl flákač a to byl hlavní důvod jeho odchodu z id Softu. Na otázku, že byl jediný kdo si udělal čas na pár informací veřejnosti (IRC,...)
     Carmack odpověděl, že zatímco on "informoval", ostatní tvrdě pracovali. Romero chtěl slávu, Carmack skvělé hry :-)
     - Unreal by neměl být s Quakem porovnáván do doby než bude oficiálně vydán. Připravovanému titulu podle slov Carmacka můžeme přisoudit
     prakticky jakékoliv vlastnosti. Nedodělané věci navíc nemají chyby
(bez výjimky souhlasím).
     - Konečně se dozvídáme pracovní název projektu příští generace - "
Trinity".
     - Podle Carmacka na vývoj kvalitních her 3 programátoři, 3 designéři, 3 grafici bohatě stačí, což znamená žádné rozšiřování.

- "Mírně" poupraveny Quake odkazy . Některé linky odstraněny, něco naopak zařazeno. Pro lepší přehled jsem konečně zavedl klasické malé obrázky "", aby se daly odlišit staré a nové věci.


7.1.1997

Dnes je pro Quake-CZ velký den. Tedy, alespoň já to tak cítím. Počet přístupů za jediný měsíc již téměř dosáhl jednoho tisíce, což, jak mne všichni kolem ujišťují, je VELMI dobrý výsledek. Rád bych při této příležitosti poděkoval všem kteří sem kdy zavítali a kterým se Quake-CZ líbí, všem kteří mi kdy poslali pochvalný nebo inspirativní e-mail a také všem (v tomto případě spíše oběma), kteří kdy do Quake-CZ přispěli svěmi vědomostmi (tedy Kasuhovi a Gebymu). V nejbližší budoucnosti spolu s Gebym plánujeme vytvořit speciální oblast určenou Inernetovým hráčům Quaka a vlastně celému QuakeWorldu (malý předkrm v podobě jakéhosi FAQu zde najdete již dnes) a rád bych také splnil přání několika fandů a zveřejnil pár informací o tvorbě nových úrovní a o editorech, které jsou v současnosti k mání. Nápadů je mnoho, času je bohužel méně.

Abych se však vrátil k původní myšlence. Quake-CZ má dnes velký den proto, že se konečně začíná s Quake novinkami. Nejsem maniak,který by žil ve vodách (nebo krvi?) Internetu 24 hodin denně a neustále zjišťoval co je nového. Kromě toho také nejsem američan abych se mohl pomocí kontaktů a hbytého jazyka dostat k exkluzivním informacím. Proto budu zpočátku a popravdě řečeno asi napořád přebírat veškeré zprávy ze dvou jasně nejlepších news stránek www.bluesnews.com a redwood.gatsbyhouse.com. Co se týče tuzemských novinek, ty samozřejmě exkluzivní budou i když jich zřejmě moc nebude. Vzhled novinek bude v podstatě probíhat stejně jako doposud s tím rozdílem, že text lokálních novinek na Quake-CZ bude psán obvyklou barvou, text tuzemských novinek barvou žlutou a text novinek světových barvou bílou. Snad tedy budete spokojeni (dnes toho bude o něco více, shrnu dění v posledních dnech).

- Po Shawnu Greenovi (manager), který oznámil odchod z id Software před třemi dny opouští řady geniálních programátorů i Mike Wilson, jehož funkce narozdíl od Shawnové byla podstatně důležitější a v jehož případě můžeme odchod považovat za sktuečnou ztrátu. Oba dva plánují týdenní dovolenou a poté se vrhnou do práce v nové společnosti ION Storm. Tu snad nemusím představovat - stačí když řeknu že její zakladatelem je John Romero a Tom Hall. Když odešel Romero, sice mne to mrzelo, ale o budoucnost id Softu jsem se neobával. Dnes bych si na ni již nevsadil. Chci říci, že se klidně může , že jednoho dne, až se vzbudíme id Software prostě nebude. Na druhou stranu by to bylo z části pouze přejmenování :-))

- www.bluesnews.com včera dosáhla za pouhý půlrok neuvěřitelný 1 milión přístupů. Co to je proti mému tisíci ...

- Na stránkách CounterStrike si můžete každý týden stáhnout soubor, ve kterém je napsáno vše důležité co se v posledním týdnu odehrálo. To by samo o sobě nebylo tak bombastické, ale spolu s odkazem na nový patch je v balíku patch přiložen!! Pokud o soubory zájem nejevíte (CHYBA!!!:-)), k dispozici je i verze bez nich.

- Tato informace je sice stará již minimálně měsíc nebo dva, ale pro mnoho lidí to bude novinka, protože nebyla oficiálně oznámena. Do id Software přišel nový designér úrovní, Paul Steed.

- zařazen FAQ článek Gebyho na téma QuakeWorld. Otázek je zatím málo, ale vy se ptáte, my odpovídáme :-)
- na základě dnešních personálních změn je opravena i stránka "Kdo je Kdo" v sekci id Software. Pro informaci dodávám, že profil nebudu aktualizovat až do doby, kdy vyjde Quake 2. Pod profilem je uveden datum, kdy byl psán, což musí stačit - přece se s ním nebudu piplat každý týden :-D.


5.1.1997

Jak sami vidíte, je to již 14 dní, co jsem naposledy aktualizoval. Bylo to zaviněno částečně mou leností a také časem vánočním, kdy jsem byl na horách a oslavoval jsem Nový rok. Dále již budeme opět aktualizovat zhruba v dvou až třídenních intervalech. Dnes toho bude trochu více. Ještě než se do toho pustíme vám chci popřát do nového roku hodně fragů, skvělých her a zdraví (přesně v tomto pořadí-)).

- článeček o TOTAL CONVERSIONS v sekci Special
- několik nových odkazů na stránce id Software, tedy nové rozhovory (jeden dokonce i ve .WAV souboru) a články o nich.
- pár nových vět v Deathmatch tips (nové tipy a pár odkazů)


21.12.1996

- nové odkazy v Quake links, Non-Gaming links i Gaming links
- nový odkaz na rozhovor s Tokayem (v sekci id Software)


16.12.1996

- další tip v Deathmatch tips
- výborný seznam všech tajných lokací Quaka




15.12.1996

- nový odkaz na skvělý soubor dodatků ve special
- nová rubrika "JAK NA TO", v níž již dnes můžete najít strategii na deathmatch a pár triků


14.12.1996

- nový odkaz na článek o id Software a jejich nové kompilaci VŠECH her a dárkových předmětů (pokud se někdo z vás chystá do Ameriky, mailněte mi a určitě se nějak dohodneme)
- GEBY se odhodlal a přispěl článečkem do SPECIAL.


6.12.1996

- aktualizace příkazů konzole, několik novinek, většinou však zdokonalen překlad
- do sekce "special" přidaná zmínka o tzv. movies


4.12.1996

- konečně zařazeny "gaming" odkazy
- přidán nový link na externí článek o id Software. Velmi vám ho všem doporučuji, pokud umíte alespoň trochu anglicky, budete se výborně bavit a leccos se dozvíte. Skvělý doplněk k profilu! Pokud by nějaký OPRAVDU dobrý angličtinář (text je docela náročný) chtěl vytvořit překlad, budu jen rád.


3.12.1996

Za první dva dny více než stovka přístupů - to vůbec není špatný výsledek, co říkáte ??! Díky všem

- konečně změněna ostudná chyba v natahování "tlačítka" id Software z úvodní stránky. Ani NN Gold není dokonalý. Zato děkuji Gebymu, který chybu detekoval.
- opraveno ostudně zkomoleno Kasuhovo jméno
- opraveny některé drobné chybičky ve "Special" sekci, především pak odkaz na novou verzi Reapera
- přidán odkaz na "nultou" českou Quake stránku od Kasuhy :-))


2.12.1996

- aktualizace "Links" (přidán odkaz na český mirror ftp.cdrom.com a český aktualizovaný seznam Quake-server)
- nový článek ve "Special". Jedná se o výčet příkazů Quake konzole z angličtiny přeložený Kasuhou.
- struktura "Special" mírně přeorganizována


1.12.1996

- zpřístupnění stránky