Powered
by:
kódování |
- Wheel of Time - Wheel of Time není jen slavá knižní fantasy série Roberta Jordana, ale brzy i počítačová hra. Kdo jste knihu četl, jistě budete překvapeni informací, že se tak stane s využitím tehnologie Unrealu. Ačkliv je distributorem GT Interactive, jsem poměrně klidný, neboť vývoj obstarává známý hardcore tým Legend Entertainment (Shannahara, Mission Critical, aj.). Více info na uvedené stránce hry nebo firmy, času ještě dost - hra bude vydáný až v průběhu příštího roku. ZDE je press release.
- Duke3d žije - Tak tak, drží se, zmetek jeden. Duke Nukem 3d je po dvou letech stále poměrně úspěšný. Podle průzkumu společnosti PC Data se drží na 17. místě v prodeji dle kusů. Letmý pohled na hlavní promotion stránku GT Interactive odhalí, že je Duke stále hlavním tahounem jejich portfolia. Tento výkon je o to víc pozoruhodný, že se Duke Nukem stále neprodává v budget zlevněné edici, ale dostanete jej výhradně v Atomic Edition. Pokud vás zajímají konkrétní čísla, Duke 3d se prodalo v v březnu bezmála 19.971 kusů, zatímco například o dva roky novějšího Tomb Raider II jen 21.479. BTW: Pokud vás podobná čísla zajímají, přečtěte si můj článek ve Score + (zde najdete články určené výhradně pro webové stránky Score), který shrnuje prodejnsot her v loňském roce.
- Krátce - Quasar je zajímavý deathmatch mod s novýmy zbraněmi, mapami a různýmy herními módy. Čerstvě k dispozici verze 1.0. * ION Storm přinesl zajímavé informace o zbraních, které se objeví v Daikataně. Včetně parádních screenshotů - to musíte vidět. * Záznam z IRC session s tvůrci Anarchronox je ZDE, u "mikrofonu" samotný Tom Hall.
- Deathmatch level týdne - O mém zatížení na menší arény ví již předpokládám každý čtenář Quake-CZ. I tento týden mají čtenáři s rozsáhlými sítěmi a zatížení na fragfesty smůlu, to budou mít ostatně takřka vždy. Přirovnávat úrovně k DM4 je již ohraná písnička, to přiznávám, jenže v případě skvělé Brutal Force (200kb) pro Quaka 2 od Jense Andreassona to prostě jinak nejde. Autor vyhotovil úroveň, která je již na první pohled větší do výšky než do šířky. Vhodná pro 1on1, případně pro 3-4 hráče. Velmi mne potěšilo omístění raketometu v "přízemí", které trochu zvýhodňuje tuto jinak nevýhodnou pozici.
- Mapy, mapy, mapy - Kromě dvou uvedených "zlatých" úrovní vyšla samozřejmě celá řada dalších. Za zmínku však stojí především dvě rozsáhlé kompilace "single" úrovní Heroic Bloodshed (2mb) od Marty Howa a The Powersphere Quest (5mb) od Cedara Krause. Obě jsou určeny pro Quaka II, první čítá tři levely, druhá dokonce pět - že by levelmejkři vyslyšeli můje nářky a začali se soustředit na kompilace? Zatím bohužel nemohu referovat o kvalitě, pilně stahuji (těším se především na větší kousek, pokud bude dostatečně kvalitní, dočkáte se recenze), nicméně uvedení na SPQ2 je dostatečnou zárukou zábavy.
- Activision - OGR si posvítil na Activision a přinesl nám rozsáhlé povídání o jím chystaných hrách. Nás zajímá především SiN, Heretic II a Quake mission pack #1 - vesměs zde jsou rozhovory s producenty příslušných titulů, ve kterých se dozvídáme buď již dávno známé věci (to spíše:-), nebo novinky (to bohužel méně). Vřele doporučuji především rozhovor se Stevem Stringerem, producentem Hereticu II, u SiNu jsem se zase například poprvé dozvěděl o nové funkci "regional damage", která způsobí daleko větší "úspěch" při střele "mezi voči", než při střele třeba .. no, třeba do achylovy paty :-). Nejde o nic nového, měl to ve velmi zjednodušené podobě i Chasm, ale přesto, pokud se to pořádně dotáhne do konce to bude velmi zajímavé (hlavně v deathmatchi). Apropó, Activision - dnes ohlásili že chystají Quaka II na Nintendo 64.
- Max Payne - Ačkoliv má být Max Payne "third-person" akcí (tedy pohled jako Tomb Raider), těším se na něj téměř stejně jako na Unreal, SiN či Half-Life. Je to hlavně díky autorům - finský tým Remedy je složen z bývalé demogrupy Future Crew (možná znáte jejich skvělá dema Second Reality - 2mb, Panic - 900kb či Unreal -1.3mb, vesměs z let 1992 a 1993, nemluvě o jejich přínosu do počítačové hudby, viz jejich Scream Tracker a uvedení formátu s3m na svět - kompletní výčet jejich tvorby ZDE) a i mezi nicnetušící hráče se perfektně zapsal díky skvělým arcade autům Death Rally. Ale proč to všechno zmiňuji, dnes byla totiž naplno rozjeta doména www.houseofpayne.com, kde jsou k dispozici rozsáhlé aktuální informace o hře. Zajímá-li vás průběžně stejně jako mne, kromě této stránky doporučuji sledovat .plan Markuse Mäkiho, technického ředitele Remedy, který průběžně informuje o postupu vývoje.
- Disposable Heroes - V nedělní aktualizaci jsem se zmínil, že se do konce dubna chystá vydání dema komerčního deathmatch Quake2 mission packu Disposable Heroes od týmu The Coven. A dočkali jsme se - download (1.6mb). Demo obsahuje kromě již dříve avizované trojice map i demoverzi MADu, jednoho ze tří modů, které se v plné verzi objeví. MAX nahrazuje některé zbraně zajímavými "raketomety". Více informací o demu najdete ZDE, v provozu jsou již i dva servery na adresách "locke.stanford.edu:27910" a "128.110.132.133" . Plná verze bude k dispozici ještě tento měsíc k objednání on-line na internetu.
- HacX 2 - Společnost Banjo Software, která před nedávnem vydala Hacx, komerční datadisk k Doomu II chystá další díl, resp. 3d verzi Hacxu, která poběží v engine Quaka II. Zatím se s informacemi příliž nechlubí, jistě zajímavý je výčet lokací, kde se bude příběh odehrávat. Od Moskvy přes Antarkticu a hlubiny oceánu až po Mars. Původní Hacx pro Doom mne přílši nepobavil i když špatný jistě nebyl, takže jsem zvědav na další výtvor Banjo Software, který by se měl dočkat vydání v zimě letošního roku. Na frag.com jsou k dispozici screenshoty, zde je trojice nejhezčích (na to že hovoří až o zimě 98 vypadají překvapivě pokročile):
- Krátce - Verze 0.97 Erasera (hp) je venku. Nic nového, jen poměrně značné vylepšení užití grappling hooku, nové funkce kamery a vylepšení globální AI. Doporučuji hlavně pro ten grapple, konečně to není taková nuda. * Nestává se často, abych se zmiňoval o artech, které se objevují například na Braindedově stránce. Ogre je ovšem tak zajímavý, že si zkrátka noticku neodpustím. Pokud ještě nemáte pořádný wallpaper, je to skvělá příležitost, Ogre je zkrátka neokoukatelný. * Cena Voodoo I už v US klesá pod sto dolarů!!!! * Rozsáhlý feature o Unrealu je na britském GameSpotu. V průběhu týdne se zde setkáme s rozhovory s celkem sedmi (!!) členy tvůrčího týmu, začíná se již dnes, na řadě je Tim Sweeney. A to ještě nevíte o dalších bonusech, které jsou zde připraveny. * Na VoodooExtreme je rozhovor s Harrym Teasleyem z Valve Sotware o ničem jiném než o Half-Life. * Zatím to nebylo oficiálně ohlášeno, ale shlédl jsem zajímavé video LithEngine prezentující Riot a Blood II, kde byl kousek věnován 3d verzi skvělé jump´n´run Captain Claw.
- Xatrix interview - Už je to opravdu dlouho co jsem v "hlavní" novince zmínil nějaký rozhovor - obvykle na ně zbyde msíto v telegrafických notickách na závěr. Rozhovor s třemi tvůrci levelů Xatrix Entertainmentu, kteří v současné době pracují na mission packu pro Quaka II je ovšem výjimečný. Pravda, nenajdeet v něm odpověď na to, co je smyslem života, proč jste se vlastně narodili, ale rozhodně se zde dočtete něco o kariéře zmíněných designérů (jejich jména pro mne byla novinkou), o jejich názoru na termín "kvalitní úroveň" apod. Rozhovor je nutností pro všechny, kdo se zajímají o tvorbu levelů, zaujme však i nás, hráče.
- Krátce - Bluesnews založili speciální files sekci. A protože Blue nedělá nic napůl, víte co máte dělat. No samozřejmě, bůkmárkovat. * I CRBot se dočkal nové verze, 1.4 najdete na jeho homepage. * Přestože se 3d Realms až do vydání DN Foreveru téměř nehodlá pochlubit s nějakým podstatným množstvím inforamcí (a teď před E3 už vůbec ne), na PC Fanu se objevilo preview. A smozřejmě nci nového.
- MOTS-CZ - Když už jsme u těch češtin, mám tu ještě jednu novinku. nemusíte být profesionální lamači šifer, abyste vyluštili obsah titulku MOTS je zkratka úspěšného datadisku k Jedi Knightu, Mysteries of the Shit (nebo jak se to vlastně přesně jmenuje;-)). Tak právě k němu vytvořil Vlastimil Veselý další ze svých českých úprav a jak jsme již zvyklý, opět jde o precizně provedenou práci, download (153kb).
- Single Player level týdne - Ačkoliv mne úterní počin YooShin Yanga s názvem Blood-red Sunset (700kb) trochu zklamal, jde o mapu velmi kvalitní. Přesto se objevil level lepší, který tento týden vyhrává trofej pro single-player úroveň. Jeho autorem je Jonas Lindstrom a sám titul se jmenuje Angron Installation (1mb). Jedním slovem bych jej charakterizvoal jako "originální" - autor se opravdu nebál použít svých nápadů a je tomu dobře, bavil jsem se znamenitě. A budete i vy. Třetím kouskem, který si zaslouží zmínku je mini-epizodka Dawgfight (1.2mb). Všechny mapy mapy jsou určeny pro Quaka II.
- Amen - I přes čtyřdenní absenci aktualit mám slušnou práci vybírat novinky, jakoby se všichni začali připravovat na prázdninové sucho, počasí alespoň u nás (resp. tady v Praze) o tom svědčí více než dost. Ne tak Cavedog, společnost, která se již v herním průmyslu zapsala výbornou real-time strategií Total Annihilation (mimochodem, šéfem společnosti je Ron Gilbert, známý autor prvních dvou dílů Monkey Islandu). Cavedog totiž právě před pár dny oficiálně oznámili vývoj 3d akční hry Amen: The Awakening. Žádné konkrétnější info není známo, jen jeden jediný screenshot, z nějž je však zřejmé, že půjde o hru odehrávající se v reálných prostředích.
- Kladno, to je ten hit II. - Chachá, určitě čekáte, že vám řeknu konečný výsledek pokusu o rekordní výdrž u Quaka II. Neřeknu, protože ještě soutěž ještě stále není ukončena! Ačkoliv tři ze čtyř účastníků odpadli již po cca 30 hodinách, největší borec se stále drží a cítí se na padesátou hodinu, kterou by měl překonat dnes v 11 hodin večer. Klobouk dolů ...
- Krátce - Verze 071 QERadiantu (editor pro Quaka) byla vydána, obsahuje řadu noých zajímavých funkcí (viz. homepage). * Disposable Heroes je komerční datadisk deathmatchových úrovní pro Quaka II, který chystá tým The Coven. Již do konce tohoto měsíce by se mělo objevit 3-úrovňové demo. * Čerstvá a zřejmě první recenze komerčního datadisku pro Quaka 1, Abyss of Pandemonium je k dispozici ZDE. * Nový bot pro Q2 je na světě, první betaverze je již k dispozici. Seznamte, se, to je DroneBot. * Nová doména (pod záštitou Telefragged) věnovaná Raven Software a všemu okolo se jmenuje www.ravenarchives.com. * Milovníci Lary Croft či ti, kdož se stále nerozhodli, zda si zakoupit její druhé dobrodružství možná uvítají nové demo (3.6mb), které je od soboty k dispozici. * Jeden z mála screenshotů k Duke Nukem Foreveru, které budou kdy k vidění před dokončením hry se objevil na domácí stránce 3d Realms.
- Kladno, to je ten hit - V Kladenské herně se tuto sobotu uskuteční jedinečný pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů. Půjde o zápis ustanovovací, takže jakýkoliv výkon bude zapsán, to ovšem v žádném případě nesnižuje motivaci účastníků. A o co půjde? Cílem bude vydržet co nejdéle hrát deathamtch v Quaku II. Začne šest odvážlivců, vyhraje nikoliv nejlepší, ale ten s největší výdrží. Pořadatelé se nechali slyšet, že jako minimální výkon hodlají počítat 30 hodin, spokojeni by byli se 48-mi, což já osobně považuji za výkon velmi kvalitní. Osobně jsem nikdy v podobném směru nevynikal, nejvíce jsem vydržel nejvíce tuším u Transport Tycoona (nějakých 7 hodin), ale mám takový pocit, že deathamtch je daleko více vysilující než jakákoliv strategická hra - uvidíme, fandit rozhodně budu. Po víkendu se zde dozvíte čerstvý výsledek s nějakou tou fotkou vyčerpaného vítěze. Zatím typujte :-).
- Mapy, mapy, mapy - Nový příděl single-player úrovní je obohacenou výtvorem celebrity YooShina Yanga. Jeho kousek se jmenuje Blood Red Sunset (640kb). Zatím jsem jí nehrál (v tomto okamžiku pilně stahuji), Matt Sefton se však vyjádřil v tom smyslu, že jde o nejlepší mapu, kterou kdy viděl. Konkurencí nedávno recenzovaného datadisku Age of Panic je trojúrovňový unit Saturation Point (3,4mb) od Jima Hughese, který není špatný, ale rozhodně nedosahuje kvalit uvedeného soupeře.
- Get Rich Quake - Nový deathmatch mod, tentokrát pro první díl mne svými pravidly opravdu pobavil, ne snad že by nebyl zajímavý, právě naopak - jen chci říci, že jde o jednu z nejoriginálnějších úprav, o které jsem kdy slyšel. V úpravě vlastně nejde o zabíjení, alébrž o peníze, resp. mince. Ty se v úrovních nacházejí na místech, kde je za normálních okolností energie či munice. Úkolem je samozřejmě skončit s největším balíkem penez, ale pozor - svůj výdělek schováváte v batohu, ztratíte je ovšem s první smrtí (mince nezůstanou v batohu, ale po zabití se rozpadnou na všechny strany, takže boj nekončí;-). Aby to nebylo takové riziko a všichni nehráli pasivně, můžete svoje penízky schvoat do truhly a tu na jakékoliv místo v úrovni (s pomocí grapple háku), kde vám jí ovšem mohou opět soupeři vyhmátnout. Tato základní pravidla mohou být obohacena o hru týmů, která se zvrhává v trochu "ctfiodní" zábavu - tým vydělává peníze dohromady, má tedy jednu jedinou truhlu, hlídanou odpovídajícím počtem hráčů. Homepage se jmenuje Mod Damage, konkrétní informace najdete ZDE, download client verze (300kb) a download server verze (350kb).
- Air Quake II - O betaverzích se zde zmiňuji jen velice nerad. nejen proto, že jich je mnoho, ale rovněž proto, že zpravidla obsahují jen velmi malou část hry, že jsou zabugované až hrůza a že se ze všech těch betaverzí nakonec vykristalizují jen ty nejlepší projekty, které se dostanou do zdárného konce. Well, Air Quake II je výjimkou, jde totiž o předělávku jedné z nejúžasnějších úprav prvního dílu, která si jistě zaslouží pozornost. Verze 0.1a je tedy k dispozici, jste-li tedy kromě Quaka i fandové leteckých simulací, rozhodně však neočekávajte nějaký zážitek, sktuečně jde o velmi ranou betaverzi. Takže bacha na havárie - aq2v01a.zip.
- id Soft news - Poté co se před pár dny Rick Johnson z Ravenu "prokecnul", že bude po finální verzi HexenWorldu ještě jeden update, který bude navazovat na oficiální update QuakeWorldu, musel s pravdou ven i Dave "Zoid" Kirsch, který právě na tomto updatu v id Softu pracuje. Zoid se ve svém .planu zmínil o nových funkcích chystané QW verze (lepší ochrana před proxy-boty, obecná optimalizace, odstranění známého sprite-bugu v GL verzi apod.). Rovněž se zmínil o nových verzích Quaka 2 (3.15) i CTFka. Zde chystané úpravy do značné míry souvisí s internetem a tedy i QuakeWorldem, konečně se dočkáme automatického downloadu (osobně si pod tím představuji, že pokud bude soupeř používat neznámý skin, počítač si jej stáhne- paráda), opět obecná optimalizace (odstranění nepříjemného zpomalený při použití hyperblasteru, zavedení ip-banningu, flood protekce aj.). Nová verze CTFka bude naproti tomu obsahovat i herní úpravy - především to je "admin" systém a competition mód, který ulehčí pořádání větších akcí či turnajů. Konkrétní termín vydání zatím není znám, Zoid se však dle svých slov blíží ke konci. Nemá toho však zrovna málo, kromě zmíněných updatů připravuje ještě dva nové porty, k Win32, Linux i386 a Solaris Sparc přibudou verze pro Solaris x86 a Linux Alpha.
- Krátce - Hoši z VoodooExtreme změnili grafiku. neznáte-li VE, jde o nejlepší a nebývale profesionální zdroj technologických, ale i herních novinek okoli 3d akcelerátorů a 3d akcelerovaných her. * Na Bluesnews se v nedělní aktualizaci (je to hned první zpráva) objevili exkluzivní informace o Half-Life, konkrétně o halvním charakteru této hry. * Můj oblíbenec, Mathias Worch, toho času level designer v Ritualu se zmínil o skvělém deathmatchi v SiNu a dále má pár zajímavých postřehů. * A aby těch "deníčků" nebylo málo, Paul Schuytema se v news sekci 3d Realms zmínil o pár věcech kolem Preye, jejich želízka v ohni. * Na oficiální stránce Bloodu 2 je několik nových screenshotů a byl rovněž aktualizován seznam zbraní. * Že by koneckonců ta (ne)slavná aprílová zpráva ve Score se zlevněnou 3dfx kartou měla něco do sebe? Možná, Diamond se psutil do prodeje zlevněného 3dfxka - cena je nyní jen 150 dolarů. Nevěříte? Děláte dobře, ale ZDE je press-release.
- Single Player level týdne - Ačkoliv vyšel skvělý unit Age of Panic (3.2mb), rozhodl jsem se jej zde nehodnotit, protože jde o natolik výjimečný projekt, že si (jako vůbec první level add-on pro Q2) vedle Prodigy a Beyond Belief pro Quaka 1 zaslouží místo v sekci recenze (objeví se tam nejpozději do úterý, slibuji:-), však jde koneckonců o "kompilaci" a nikoliv "level" ja zní titul. Ten tedy pro tentokrát získává bombastický počin Carsona Utze s originálním názvem "What the End is for?" (1.1mb), jemuž na mém harddisku vážně konkuroval jen Alex Richardson s "Crater´s Edge" (1.1mb).
- Deathmatch level týdne - Středeční předtucha se mi opravdu splnila - Stan Uuzvali je takový YooShin Yang v deathmatch mapách, po jeho třetím počinu, The Rage (230kb) se mu již možná protahují oči :-). The Rage je více než důstojný nástupce Painkilleru a Killing Machine. Absolutní "must have", vhodný pro menší skupinky i 1on1, jak je již ostatně Stanovým zvykem.
- Krátce - Jedna z hlavních Quake stránek, TeleFragged má nový vzhled. * Sháníte-li nějaký soubor, ať už konkrétní či prostě "nějaký", vyzkoušejte Quake 2 File House, výborný a hlavně přehledný zdroj všeho co se dá stáhnout a týká se Quaků. * Návod jak si nejlépe nabindovat zbraně najdete na F176 Alias Page. * Duke Manager 98, tak se jmenuje nový launcher DN3D s všemi možnými parametry. Více na homepage. *
- Half-Life - Vedle Jaspura je mou nejoblíbenější stránkou věnovanou Half-Life stránka nazvaná VX Half-Life. Kromě včera vydaného téměř 50mb dlouhého videa, které je ovšem opravdu skvělé je to především rozsáhlé preview, které nevzniklo na základě žádných tiskových zpráv, drbů či informací z druhé ruky, ale na základě vlastní zkušenosti - autoři stránky totiž navštívili přímo sídlo Valve Software a shlédli Half-Life v akci. V preview je obsáhle popsáno prostředí hry, vyzdviženy některé důležité a především inovativní provky. Zaujala mne především část o monsterch, kde je zmínka i o zajímavé umělé inteligenci. Doporučuji přečíst, pět rozsáhlých stránek vám o hře řekně více než jste se dozvěděli ve všech těch pochybných preview na internetu či ve Score :-). Ještě zajímavá čísla - Half-Life bude obsahovat 15 zbraní, 25 monster a okolo 80-ti (!!) levelů. Termín vydání je autory odhadován na konec května. A abych nezapomněl, oficiální sajta H-F na serveru Sierry byla překopána a je zde několik nových screenshotů.
- Krátce - Wex (snad se nebude pro ten e-mail zlobit:-), autor oné skvělé češtiny do Jedi Knighta, nad kterou jsem se rozplýval ve středu mne informoval, že chystá češtinu i do datadisku, Mysteries of the Shit. Měla by být hotova někdy v průběhu příštího týdne a opět se objeví na serveru Game.cz. * Na počátku příštího týdne bude vydána finální verze HexenWorldu. * Forsaken, 3d akční descentovka by měla být v prodeji již za 13 dní. Protože jsem měl to štěstí a hrát jsem plnou verzi, možná se zítra donutím a něco sepíšu :-). * Nové Qoole je na světě. Verze 2.41 obsahuje podporu Rocket Areny II, full screen módu pro Voodoo 2 a chod celého editoru je prý podstatně rychlejší.
- Speed Demos - Poměrně čerstvým počinem je stránka Speed Demos Archive na PlanetQuake, která je výsledkem spolupráce starých známých projektů Nightmare Speed Demos a Muad´dib´s demos. Čerstvě zde kromě těch nejlepších rychlsotních výkonů z Quaka najdete i zpravidla ustanovující, ale přesto velmi kvalitní výkony z map druhého dílu. Jsem zvědav, jak rychle se v součtu podaří těmto obdivuhodným borcům přehrát celého Quaka II - jednička se jak známo povedla týmu QDQ za něco kolem 15-ti minut.
- Krátce - Autoři úspěšné CTF úpravy LMCTF se nechali slyšet, že chystají "turnajovou" verzi svého modu, který bude obsahovat řadu nastavení serveru i klientů právě pro tyto příležitosti. Vydání se očekává v květnu. * Na stránce "Server Config Mod" je k dispozici nová verze. Protože si o této úpravě říkáme poprvé, vysvětlím o co jde - úprava je určena všem správcům Quake 2 serverů, kteří tak mají možnsot nastavit si vše dle libosti. * Wally je editor textur do Quaka 2. Verze 1.00, která byla dnes vydána znamená, že se konečně dostala z bety do prvního plnohodnotného release. * Verze 5.6 Famkebotu byla právě dnes vydána. * Kevin Cloud z id Software mne ve svém .planu opravdu upřímně rozesmál, kyž se zmínil, že původně id Software hodlal namísto názvu Quake zvolit "Hecatomb", bohužel je však předběhla společnost, která pod tímto názvem prodává projímadlo :-). Nevím zda to myslel vážně, ale zní to dobře, co říkáte?
- Quake III opět s Activision - Společnost Activision má to štěstí, že může distribuovat i třetí díl Quaka. Samozřejmě mne to moc nepřekvapilo, vždyť id Software spolupracují s Activision od vydání prvního Quaka, kdy se k nim přesunuli od GT Interactive a vydali kromě dvou mission packů i Quaka II (nehledě na výše uvedené chystané datadisky). Přesto to zřejmě nebylo jednoduché a pro Activision to znamená takřka jistý balík peněz a zaručený úspěch. O tom svědčí i noticka v kompletním press-release k této záležitosti, kde je zmíněn, že se do léta očekává až 1 milion prodaných exemplářů, což rozhodně je důvod k ospavě, vždyť ročně stejnou laťku překoná maximálně 10 her na PC platformě.
- Monolith News - Společnost Monolith se přes potíže s Microsoftem nevzdává a stále pro nás chystá dva 3d akční projekty, Blood 2, jehož podtitul je "The Chosen" a Riot: Mobile Armor. oba tyto projekty budou využívat nový engine Monolithu, DirectEngine. Kromě oficiálních stránek společnosti i her Blood 2 (nová adresa, poprvé k vidění nádherné logo hr, doporučuji!) a Riot byla dnes zprovozněna i oficiální stránka zmíněné technologie, která se z DirectEngine z pochopitelných důvodů přejmenovala na Lithtech Engine. Zde jsou kromě informací pro technicky založené hráče dvě rozsáhlé video-ukázky z obou her, jedna (15mb) v rozlišení 160x120, druhá (45mb) v 320x200. Opravdu nevím co se v nich ukrývá, vzhledem k velikosti i tyto exempláře doporučuji jen zvědavcům s pevnou linkou. Projekt Blood 2: The Chosen mne ovšem zajímá čím dál tím více a já jen doufám, že splní mé očekávání.
- Half-Life Test?? - Eric Twelker ze Sierry vypustil velmi zajímavý drb o tom, že bude betatesting Half-Life pravděpodobně probíhat veřejně a bude tedy, podobně jako v případě obou Quaků, vydáno veřejné testovací demo. Samozřejmě to ještě není jisté, nicméně vypadá to slibně - datum vydání tohoto dema sám eric odhaduje na přibližně polovinu května.
- Nová Host-Site - Jsem velmi rád, že k pěti již zabydleným host-sajtám přibývá novější. Quake Demo Cup je projekt klanu NecroRaisers a jeho podstatou je sčítání výsledků z jednotlivých soutěží, dodatečných výkonů a následné (to je samozřejmě zatím v nedohlednu) vyhlášení absolutního vítěze, nejlepšího z nejlepších, českého Threshe :-). Kromě druhého contestu NR je zde nová soutěž, kterou rozjel na svém webu Radstar, po ostudě z minula chystám něco i já.
- Čeština do Jedi Knighta - Fakt, že se čas od času neoficiálně lokalizují počítačové hry je myslím každému znám. Kdo by neznal českou variantu Civilizace či UFO: Enemy Unknown. Po již dříve zmíněných češtinách do Doomu a Duke Nukema 3d je zde čeština do Jedi Knighta od LucasArts, kteoru vytvořil "anonym" jménem WEX. Jeho práce je opravdu úctyhodná, přeložil prakticky kompletní text, ba co víc, kromě technické dokonalosti je jeho výtvor excelentní i po stránce jazykové. Máte-li zájem stahujte (140kb), autor bohužel neuvedl kontakt na sebe, děkuji mu proto touto cestou, jen tak dál.
- Krátce - Vyšla řada nových driverů na 3d karty - Stingray 128/3D v1,25, Pure 3d v11.51.01 a Total 3d 128V v.1.20.08. * Oficiální "preview" stránka Hereticu II je v provozu na serveru Activision. * Clickboom konečně dostali od id Software povolení k vydání Amiga verze Quaka, upozorňuji však, že jde o komerční release. S objemem pirátství na Amize se však nemusíte obávat :-). * Verze 2.01 Eraser frontendu je online. * Rozhovor s Brianem Pelletrierem, Art Service Directorem (uh??) projektu Heretic II je ZDE na GamesManii.