1.barva = Quake-CZ novinky, 2.barva = české novinky, 3.barva = světové novinky
Nejaktuálnější news najdete ZDE.

NEWS - 20.2.1997 - 5.4.1997

5.4.1997, sobota 13.00

- v sekci konkurence najdete recenzi na Eradicatora.

- jeden z nejslavnějších klanů, The Rangers, poněkud pozměnil vzhled svých stránek a především se přestěhoval na novou adresu - http://rangers.planetquake.com/. Teď když mezi ně patří i Blue, je to jedna novinka za druhou ...

- jak již bylo v novinkách před několika týdnz uvedeno, i id Software chystá svůj vlastní "oficiální" editor s názvem "The DeathmatchMaker". Tvoří ho společnost Virtus a na amerických pultech by se měl objevit někdy za cca. měsíc. Více informací a recenzi titulu si můžete přečíst v Next_Generation.

2.4.1997, středa 23.00

- dodatek k soutěži - FRAGLIMIT 0 (nula) je v podstatě zbytečná volba, která v nahraném demu vůbec nemusí být. Chtěl jsem tím jenom zdůraznit, že odevzdané demo musí být 6 minut dlouhé. Jakpak bych asi porovnával demo Franty nahrané v DM4 na Skill3 a Fraglimit 20 s demem Tondy nahraném v e1M1 na Skill0 a Timelimit 10. To by jaksi nešlo :-), tím spíše, že se Reaper většinou časem rozkouká a teprve po těch několika minutách začíná ten pravý boj...

- Alien Total Conversion je na světě. Podle prvních názorů je opravdu výtečná, zatím jsem si jí nestáhl, ftp.cdrom.com je pro mne příliš velkým oříškem, ale snad se dočkáte brzy podrobné zprávy či přímo recenze.

- trochu opožděně nesmím zapomenout na informaci, která potěší především QuakeWorld hráče. Na světě je nová verze QuakeSpy (5.1)a QuakeWorld Client (1.5). Obě dvě jsou združeny dohromady, což je výetčné. Nahrát si je můžete například ZDE u Blueho. O nové verzi QuakeWorld serveru jsem také neinformoval, ale ta vám hádám moc scházet nebude. Zájemci si jí určitě najdou tam kde potřebují.

- dle vyjádření několika osob, které se vzájemně neznají :-) jsem se dozvěděl o zajímavých rychlostech Internetové hry Quaka. Například bych vám rád doporučil českou kalihernu na adrese www.kali.cz. Nejenže se Quake dá s přehledem hrát, ale určitě tam najdete potřebného soupeře častěji než u Gebyho. Dále jsem se dozvěděl o velmi zajímavé rychlosti QuakeWorldu do Spojených států Opět jsem neměl možnost hru vyzkoušet, ale díky nové bleskové 2MB lince do New Yorku je údajně hra hratelná i na tamnějších serverech s modemem 14.4. Neuvěřitelné. Budu to muset podrobi zatěžkávací zkoušce.

1.4.1997, úterý 20.00

- v sekci CONTEST je vyhlášená nová soutěž !! 

- Včera jsem učinil podobnou výzvu ve zdejším auditoriu (mimochodem, velmi zajímavá věcička, jen si to zkuste sami), dnes to zkouším rovnou tady. Sháním lidi, kteří by měli zájem se jednou za týden na pár hodin sejít, zajít do herny a "Quaknout". Samozřejmě uvítám ty z vás, kteří by měli přímo prostory, ale není to nutností. Uvítám i hráče, kteří Quaka ovládají, ale dokonce ani to není nutností. Nutností je jen bydliště - pořádaná slezina by probíhala v matičce Praze. Jednoho zájemce již mám, stačí tedy ještě alespoň jeden (horní hranice pochopitelně není) a můžeme vyrazit. Kdo má zájem, nechť se ozve v auditoriu, případně mi pošle e-mail.

- Eye on the Storm. Nový magazín o ION Stormu. Měsíčník. Zajímavý měsíčník :-).

- www.planetquake.com v novém kabátě pod záštitou Blueho. "Modré pondělí", jak změnu autor sám nazval se povedlo a sajta vypadá skvěle. Plánuje se pro každý den jedna "akce", což mi připadá jako celkem zajímavý nápad s výhodami i nevýhodami.

31.3.1997, velikonoční pondělí 22.30

- Skvělý rozhovor s Jasonem Hallem, prezidentem společnosti Monolith Production, v současnosti velmi často zmińované v souvislosti s jejich první hrou Blood. Doporučuji vám rozhovor přečíst, je velmi zajímavý a najdete ho ZDE.

19.50

- New Vore Times uvedli nový rozhovor, tentokrát je tím vyvoleným Dave Taylor, ex-programátor id Software, v současnosti programátor a majitel Crack.Com (vy neznáte Abuse?). Z rozhovoru se dozvíme podrobnosti o zcizení zdrojového kódu Quaka, o odchodu Taylora z id Softare a především o chystané hře Golgotha. Golgotha bude doom-like hra s mnohem větším důrazem na "mobilnost", vše bude probíhat v automobilech, tancích apod. Další informace najdete na serveru Crack.Comu - hra vyjde v listopadu.

- na jedné španělské stránce najdete k dispozici překlad Quaka do španělštiny. Celé menu, prostě vše je v jejich rodném jazyce. Najde se nějaká chytrá hlavička, která něco podobného vymyslí i pro nás?

- pokud budete v budoucnu shánět novou verzi QuakeSpy, obraťte se na novou homepage - www.quakespy.com. Celkově o QuakeWorldu se zřejmě v těchto dnech nejvíce dozvíte z nového serveru na Stomped - qwcentral.stomped.com.

- zítra zveřejním pravidla nové soutěže. Očekávejte velmi zajímavé překvapení ...

29.3.1997, sobota 12.00

- na TÉTO stránce najdete několik souborů upravujících nejrůznější komerční verze her do českého jazyku. Je jich zde již hodně přes deset a mimo jiné adresář obsahuje i češtinu pro hru Duke Nukem 3d.

- možná už sjte si všimli další nové sekce vpravo. Auditorium je sekce pro vaše náměty, problémy, vzkazy, nebo zákysy ohledně Quaka enbo Quake-CZ. Nebráním se ani volnému pokecu, ale zkuste se zamyslet, zda není vhodnější jej směřovat do auditoria na Ma-medii.

- vzhledem k četným novinkám byla obsahově upravena také sekce HELP.

- nový domov společnosti Rogue Entertainment najdete na adrese http://rogue.stomped.com/. Není to jen přemístění stránek, ale tyto byly také od základu předělány a teď už konečně vypadají poměrně důstojně. Zavítejte do sekce "news", kde je rozhovor snad e všemi programátori Rogue na téma "Dissolution of Eternity". Já ho chci a hned !!!!!! :-)

- společnost SONY, která se chystá na premiéru nového velkofilmu "Anaconda" vydá jeden level (alespoň to tak z tectu vyplynulo, nebude se jednat o pack), který bude graficky i zvukově přetvořen do podoby zmíněného filmu. Na pár screenshotů se můžete podívat TADY, vypadají opravdu výborně.

- RocketJump Guide stránka (mimochodem výtečná) obsahuje vyhlášení nedávné soutěže. Najdete v něm čtyři dema, jedno lepší než druhé - get it ! Všechna jsou nahrána v úplně novém stylu "bait", který autor popisuje ne této stránce. Jedná se o syl, kdy vlastně protivníka svými manévry znechutíte, má tolik příležitostí vás zabít, ale nepovede se mu to, ó jak geniální.

28.3.1997, pátek 11.20

- slíbená Blueova novinka vypadá zajímavě - Blue se bude kromě www.bluesnews.com, které zachovají stávající podobu věnovat také www.planetquake.com, kde převezme správu nad většinou nejdůležitějších oblastí. Basty nebo Bastard, chcete-li, doteď webmaster převezme otěže sekce pro hardware a několik dalších. Vypadá to, že z této staronové sajty bude centrála kam budou vést všechny cesty. Již teď je www.planetquake.com kvalitnější než Stomped, jehož autoři jednoduše zaspali.Www.planetquake.com se změní v podnělí - hlavní stránka bude zbrusu nová, připojí se údajně několik dalších sajt dosud samostatných a v neposlední řadě se chystá QuakeNet projekt, který spočívá ve vlastním IRC serveru. Zbývá jen otázka "Kdo ho platí?".

- Exit Clan stále žije. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá (domácí stránka klanu nedostála změn již dva měsíce), chystá se její aktualizace a clan-leader, tesin, se nechal slyšet, že o nich ještě uslyšíme :-).

27.3.1997, čtvrtek 23.50

- hmm, tři aktualizace denně, nepřeháním to trochu ?? :-)

-Blue dnes hodlá v QuakeCastu (RealAudio live vysílání) oznámit nějakou "bomb" super novinku. Jsem na to opravdu zvědav a nemůžu se dočkat o co půjde.

- Vzpomínáte ještě na Blood? Na www.blood.com je k dispozici již druhý patch .99c, který snad již definitivně zamezí poměrně častému padání hry. Pokud vám to nestačí, doporučuji vyzkoušet TUTO fan-stránku, na které je poměrně slušné množství dalších informací. Úspěch Bloodu je drtivý a i když má do Doomu i Quaku daleko, je vidět, který že žánr je nyní "in" - jen z Gamecentra si shareverzi nahrálo přes 100.000 lidí a v prestižním download žebříčku nejnavštěvovanější herní stránky - Happypuppy, je Blood suveréně na 1. místě.

- Podobně jako má vlastní oficiální ftp server Quake, má ho již nyní i Unreal - najdete ho taktéž na ftp.cdrom.com i když v něm v současnosti kromě filmečků a nejrůznějších textů není nic. V úvodu ftp archivu však najdete několik málo nejzajímavější stránek Unrealu - dnes jsem věnoval pár minut a docela jsem se zasmál. Chcete-li vidět jak vznikají fámy, podívejte se SEM. Do auditoria Unrealu někdo napsal, že Carmack je z 65% hotov s enginem pro Trinity :-). Pokud nevíte co to Unreal je (respektive bude), nebo chcete vědět víc, zkuste tento FAQ.

19.40

- dnes jsem po dlouhé době navštívil prodejnu společnosti VISION ve Skořepce a hned mne mile překvapila - je zde v prodeji 1. Mission Pack "Scourge of Armagon" za baťovskou cenu Kč 999,-. Ještě než tam poběžíte, muisím vás upozornit, že k její funkčnosti potřebujete registrovanou verzi originálního Quaka.

- u Mission packů ještě zůstaneme - dnes se ten druhý (a zatím poslední) v pořadí - "Eternity" dostal do prodeje ve Spojených státech. Osobně si od něj slibuju ještě o něco více než od Armagonu.

- nějaký filuta se rozhodl napodobit styl DN3D a naprogramoval Holywood Holocaust, známou prní úroveň z Dukeho do Doomu2. Samozřejmě to není přesná kopie, ale funkční kino i nefunkční záchod tam je, tak co - mapu si můžete nahrát například zde, na ftp.cdrom.com.

- pro ty, které se stala Ma-media součástí života tu mám takovou lahůdku. Chcete-li se podívat na tu druhou, poněkud temnější, stranu Ma-Medie, zavítejte na domácí stránku Františka Fuky, na které se mimo jiné nachází tato stránka. OPRAVDU je zajímavá, slibuji :-).

00.01 :-(

- sekce QuakeWorld doznala obrovských změn. Konečně jsme se totiž dostali k oficiálnímu zpuštění Quakeligy. Výtečné stránky této "soutěže" má na svědomí Silence a jeho auditorium (nacházející-se na serveru www.sws.cz) je tak výtečné, že ho při nejbližší příležitosti požádám o ještě jedno určené pro vaše náměty na QUAKE-CZ, technické dotazy apod. Připojte se do ligy i vy, je to sranda (osobně jsem sice zaregistrován, ale Video_on_Line je tu přeci jen ještě trochu pomalý).

- geniální české ručičky se opět objevily na scéně. Tentokrát to je samotný GT4W, který dodal skvělý program na použití Quaka i ve chvíli, kdy je váš monitor nefunkční (zkuste si ho sami, gt3w_cam.exe). Kasuha zřejmě stále pracuje na implementaci Quaka do GSM systému :-).

- nové interview v New Vore Times - tentokrát po dlouhé době opět od pramene - Christian Antkow, známý spíše pod nickem "Distruptor" je nejčerstvější posilou id Software pro nadcházející boje s rostoucí a sílící konkurencí. Jak se s ní hodlá vypořádat a co schovává pod pokličkou, to vše tam určitě najdete. Interview bylo avizováno na mateřské sajtě Planetquake, ale v samotném "deníku" ještě není - předpokládám, že se zde objeví během několika okamžiků. A ještě perličku, Distruptora zpovídal Janitor Bob :-)

26.3.1997, středa 11.40

- od dnešního dne by měla být v obchodech sítě JRC a zřejmě i ostatních k dispozici hra MDK (Murder, Death, Kill). Je to trochu něco jiného než Quake, za vše mluví fakt, že hra neobsahuje volbu Multiplayer, ale neodsuzujme jí, od většiny světových časopisů obdržela více než výtečné hodnocení. Zkuste alespoň demo (7,5 MB). Za čas bude samozřejmě recenze hry ...

25.3.1997, úterý 23.59 :-)

- dopolední změnu mi KASUHA prodrbal, takže jsem jí byl nucen znovu opravit. Teď je to snad v pořádku a všichni pobíháte po úrovních ve slušivých úborech :-)

- dnešní a včerejejší novinky byly tak trochu ve znamení aprílu. Nevyvolaly odezvu, jako by si zasloužili, ale to je samozřejmě obvyklé. Jen jsem se jimi snažil tak trochu satirovat konflikty právě probíhající mezi 3D Realms a Hinoticem a ION Stormem a Hipnoticem. Už mě to tak trochu unavuje i když na druhou stranu - alespoň je o čem mluvit.

- na Bluesnews se objevila zpráva avizující dvě nové zbraně, které jsou součástí Killer Packu. To je kombinace vpoměrně velkého množství zbraní, artefaktů a buh ví čeho ještě, která sice po kouskách může znamenat něco zajímavého, ale celé dohromady je to jeden velký bordel. Dvě zbraně mají název Disc a Mini-Gun. Zkuste si je, jsou zajímavé.

- Konečně je na světě opravdový editor .dem souborů, který vám umožňuje velké věci bez velkých znalostí (zítra provedu křest ohněm na mojí osobě:-). Jmenuje se "Film At 11" a najdete ho ZDE. Autorem je Eric Stern, mrkněte na jeho homepage. Tak co Kasuho, nepustíš se do něčeho podobného ??

- Carmackovi nabourali Ferrari. Na jeho počest se zahalí celá QUAKE-CZ na jeden den do černé barvy :-).

- když tak po sébě ty zprávy (ne)čtu, vidím, že je tam hodně překlepů. Je to tím, že často píšu právy opravdu jednou nohou v posteli. A když ne, jednoduše se to snažím mít rychle z krku. Zatím jsem na to nedostal jedinou negativní odpověď. Snad to tak moc nevadí.

- mírně vylepšené logo, děkuji Silencemu.

11.00

- Klan NecroRaisers vydal konečně oficiální prohlášení jako reakci na noční Kasuhův útok. Zde je:

Slušovice,CZ - Klan NecroRaisers je velmi pobouřen výroky našeho bývalého přítele a pochopitelně odmítá zaplatit požadovanou finanční částku, či se dokonce omluvit. Zakázané prostředky nebyly nalezeny "téměř celému klanu", jak se v jeho tvrzení uvádí, ale pouze Stanleymu. Jednalo se o látku Damagin, která byla na černou listinu zařazena teprve nedávno. Stanley v současnosti trpí rozsáhlými bolestmi žaludku, na který je Damagin určen a necítí se proto vinen. Karel Suhajda naprosto neuznává presumpci neviny. K jeho tvrzení, že jsme řízeni z vesmíru se nehodláme vyjadřovat, snad jen že jsme celou věc předali našim právníkům k přezkoumání.

Miroslav "SILENCE" Karban, president of The NecroRaisers clan

- Toliko tedy ke konfliktu, který v současnosti vře nejen českou Quak-scénou, ale dostává celosvětová měřítka. Rád bych se dodatečně omluvil za mylnou informaci o dopingu, kdy jsem uvedl Silence jako dalšího dopujícího člena NR. Brzy se vraťte pro konkrétnější informace.

- v sekci SECRETS (Jak na to) byl na Kasuhův popud upřesněn návod na použití SKINů. Děkuji ...

- CONGRATULIONS KOLYA !!!

- konkrétní informace o Ferrari Contest, soutěži jejíž první cena je Ferrari najdete ZDE.

03.00

- Kasuha se distancuje od dema nahraného klanem NecroRaisers. Zde je nejdůležitější část z jeho tiskového prohlášení (kompletní znění je k dispozici v MF Dnes, Lidových Novinách a v některých dalších periodikách).

Prague,CZ - Klan NecroRaisers bez jakéhokoliv povolení využil mého nového add-onu KasCam v.1.0 k propagaci svého dema a předem si tak zajistil úspěch. Po zjištění, že téměř celý klan požil zakázané prostředky a poškodil tak mé dobré jméno se od tohoto dema distancuji a požaduji okamžitou písemnou omluvu v masmédiích a dva miliony liber šterlingů náhradou za újmu na cti. Klan NecroRaisers je řízen mimozemšťany z vesmíru a jeho cíle sahají do závratných výšin (klonování, genetické změny apod.), konkrétní informace na požádání poskytnu). Izolujme je dokud je to možné.

Karel "KASUHA" Suhajda

- z kruhů blízkých klanu NecroRaisers jsem se dozvěděl o chystané odpovědi. Klan NecroRaisers se pochopitelně bude nařční bránit a celou věc předá s největší pravděpodobností soudu. Brzy se vraťte pro konkrétnější informace ...

24.3.1997, pondělí 23.30

- v sekci ETC. se objevuje také novinka - Murphyho Quake zákony. Je to jen zárodek, který vás doufám vyburcuje k nevídané aktivitě :-).

- Joost Schur ? Znáte ?? Aftershock .. nic ?? A co takhle Slipgate Central ?? Teď už snad ano. Tak právě tento člověk je dalším zpovídaným v New Vore Timesech.

- Klan NecroRaisers se dočkal zadostiučinění (hmm, zajímavé slůvko), když bylo jejich nejnovější LanParty demo nejen zařazeno do sajty DemoLand, ale bylo ohodnoceno velmi vysokou známkou 9.2 - gratuluji. Z dobře informovaných kruhů jsem se však dozvěděl, že Silence a Stanley, dva vůdčí členové klanu požili před nahráním dema zakázané prostředky, což jejich zásluhy samozřejmě snižuje. Konkrétní informace přinese zítra ve večerní zpravodajské relaci TV NOVA.

11.20

- v sekci ETC. se konečně objevuje záznam z druhé IRC Session na #QUAKE-CZ. Najdete v něm především volnou debatu na téma "soutěž" a malý impuls, který by vám mohl napovědět čeho že se bude týkat soutěž příští (změna vyhrazena:-).

- před měsícem byly v hromadné oblibě soutěže, teď jsou "in" rozhovory. ZDE najdete rozhovor s Noelem "Shadow" Stephensnem, webmasterem ION Stormu a ZDE si můžete přečíst rozhovor s Dr. Sleepem, slavným level mejkrem (o jeho historii se dozvíte hned z první odpovědi a stojí za to - Blood, Ultimate Doom, Master Episode for Doom2 aj.). Před časem dělal na Unrealu a dnes pracuje v ION Stormu. Kolem IONu to začíná vřít a hype opět ukazuje co dokáže - jsem skutečně velmi zvědav na první hru IONu.

23.3.1997, neděle 20.00

- George Broussard dnes poskytl ještě jeden rozhovor, který je několikrát delší a zajímavý než ten minulý (váhám, zda nestojí za přeložení). Najdete ho na stránkách magazínu Adrenaline Vault, konkrétně ZDE. Částečně v něm reaguje na zvukový rozhovor Levelorda a poněkud konkrétněji také informuje o budoucích záměrech 3DRealms.


George Broussard, president of 3D Realms

- sekce KONKURENCE se bude postupně zaplňovat, až v ní najdete snad všechny 3D akční hry. Dnes přibyla hra Blake Stone.

18.00

- dodatečně bych rád poblahopřál čaopisu LEVEL i všem kdo za ním stojí ke dvěma letům života. Pokud se splní vše co připravujete, máme se na co těšit a SCORE by se mělo už teď začít třást :-). Jen ještě pořádně vylepšit www.level.cz.

- na vyhledávacím systému www.slipgatecentral.com, kde najdeet prakticky každou stránku věnovanou Quaku je od dnešního dne k dispozici také zatím malá sekce věnovaná hře Unreal.

- NEW VORE TIMES ve včerejší aktualizaci uvedli rozhovor s Georgem Broussardem, generálním ředitelem společnosti 3D Realms. Rozhovor částečně vysvětluje a částečně zamlžuje celou causu 3DRealms vs. Hipnotic team a rozhodně nic neřeší. V této souvislosti se nesmím nezmínit o dalším rozhovoru s Levelordem, který je k dispoozici na www.shander.com. Bohužel se jedná o poměrně rozsáhlý zvukový záznam, takže 6MB pro někoho nemusí být moc příjemných. V každém případě se jedná o zhruba hodinový rozhovor prokládaný reklamami, ve kterém není prakticky nic nového. U knce se však reportér s Richardem Greyem dohodl na tom, že se pokusí zkontaktovt protistranu a vytvořit jakýsi diskuzní rozhovor, ve kterém by byli on-line obě zainteresované strany. A to by možná konečně celý spor vyřešilo. Z rozhovoru s G.Broussardem však vyplynulo alespoň něco - sharewarová verze Shadow Warriora by měla být k dispozici v průběhu dubna 1997.

- další rozepře na obzoru se týká pátečního odchodu Janitor Boba z ION Stormu do Hipnotic. Celá věc se dost podobá cause 3D Realms a Hipnoticu. Hipnotic ve svém tiskovém prohlášení vyzdvihli zásluhy Janitora na rozvoji IONu, což dnes ION ve svém tiskovém prohlášení kategoricky odmítl. Do celého případu vnáší světlo finger Janitora.

- stále si ještě občas zahrajete Doom po síti? A myslíte si, že jste dobří? Myslíte si, že jste tak dobří, že byste se mohli stát nejlepším Doomerem na světě? Pokud ano, neobávejte se navštívit stránku společnosti MADM, která pořádá celosvětovou soutěž. Pokud ale ne, raději na ní ani nepomýšlejte ...

22.3.1997, sobota 19.00

- mám tu první českou konkurenci (pominu-li klany) - Jarouchovu Quake stránku. Není to sice nic převratného, ale pár zajímavůstek tam najdete - například přezdívky zbraní a příšer mne opravdu pobavily.

- v sekci FILE AREA je jeden nový soubor pro zájemce o WinQuake, tedy patch na Win95/NT. V poslední době dostávám ohledně této záležitosti podezřele moc majlů.

- jak bylo slíbeno, v sekci KONKURENCE jsou tři nové hry - Duke Nukem 3D, Rise of the Triad a Die Hard Trilogy.

- víte vůbec jak je to se "systémem" umírání monster v Quakovi? V podstatě mají také energii, která když klesne k nule ... exitus. Zajímavou stránku na toto téma s konkrétními údaji o hodnotě energie každé z příšery najdete ZDE.

- zajímá-li vás, kde že jsem vzal informaci o původu Blueovy přezdívky, mrkněte na TUTO stránku na Slipgate Central. Je zde starý, ale výtečný rozhovor s Bluem.

- druhý datadisk Quaka od Rogue Entertainment by se měl objevit na pultech amerických prodejen 27. března. Informace o něm se konečně objevili na stránkách společnosti Activision, která jej distribuuje. Dle screenshotů soudím, že bude minimálně tak dobrý jako ten první. Najdete v něm sice jen dvě nové epizody, ale naopak byl kladen větší důraz na nové příšery a zbraně.

- id Software namula dalšího nového zaměstnance, tentokrát je to známý Distruptor (Christian Antkow), který bude mít pochopitelně na starost především programování Internetových částí id-her (QuakeWorld apod.)

21.3.1997, pátek 14.00

- v sekci Contest najdete aktualizovanou stránku druhé soutěže s vyhlášením výsledků. Blahopřeji Lookovi k vítězství a k vyhrané hře Strife věnované společností GAMESWORLD a všem ostatním přeji, aby to vyšlo příště. look si to oběma částmi opravdu zasloužil, v obou byl nejlepší z vás.

- v sekci Demos & Movies najdete dvě nová dema.

- nová sekce "Konkurence" slouží pro recenze titulů námětem konkurujících Quakovi. Zatím v ní najdete pouhé dvě hry, ale během víkendu přibude několik dalších. Opět bych uvítal pomoc někoho z vás, ale to jako bych neřekl :-).

- zaznamenal jsem nějaké zprávy o tom, že některé barvy textu, či obrázky zde použité jsou pro ty kteří používají menší rozslišení a menší kvalitu nebo počet barev hůře viditelné. Chtěl bych požádat ty, kterých se to týká, aby mne kontaktovali e-mailem a sdělili konkrétní informace o takto "infikovaných" stránkách, díky.

- za čtyři dny se toho událo docela dost a opět se začali hrát "škatulata hejbejte se". V id Software se usídlil nový "mapper" Paul Jaquays, kterému je podle Beara pes 40 let a má za sebou několik skvělých titulů (když jsem si dal vyhledat uvedené jméno Altavistou, našel jsem jen nějaký ten dungeon a pár známějších logických her, do prvotřídního levelmakera daleko, ale uvidíme). Naopak se dnes rozhodl opustit řady id Softu Mike Abrash, což bude pro id velká ztráta. Plně souhlasím s názorem Redwooda, podle něhož je tento odchod největší ránou pro id Software včetně odchodu Johna Romera. Michael měl na starost grafickou stránku id-her a odešel hádejte kam - do Microsoftu (více informací na Bluesnews). Poslední změnou je přechod Janitora Boba z ION Stormu do Hipnoticu.

- Bluesnews dosáhly včera dvou miliónů přístupů za něco kolem 9ti měsíců. Mám pocit, že jde o jednu z nejnavštěvovanějších nekomečních stránek z Internetu, jejichž obsah nemá co do činění s erotikou.

- taky tak nesnášíte zubaře ?? Dnes jsem u své sadistické dentistky strávil pět hodin, takže jsem se již blížil ke konci. Stejně jako nomální lidé musím jíst, pít a spá, ale navíc musím ještě pařit Quaka. A šest hodin bez něj je maximum (pokud ovšem nepoužiji speciální nechutně drahou antiQuakovou pilulku dovezenou z Libanonu).

19.3.1997 - 20.3.1997

- stránka, respektive celý server, byl mimo provoz. Jako napotvoru se to stalo opět při uzavírání soutěže, takže jste možná měli problém s vyhledáním otázek a odpovědí na test. Teď je již vše v pořádku. Nemám žádný vliv na funkčnost serveru a jsem jeho provozovatelům vděčen za možnost bezplatného umístění stránek, takže se prosím nezlobte a pár dní vždy vydržte, jednou za měsíc se to dá snést.

18.3.1997, úterý 22.00

- první změnou, kterou jste pravděpodobně zaregistrovali je nové logo. Není v žádném případě definitivní, ba spíše provizorní. Nikdo z vás mi není ochoten pomoci s tvorbou něčeho pořádného, styďte se :-)

- pro tuto chvíli mám jediný kompletní příspěvek do soutěže!! Chci vás upozornit, že ačkliv bude dílčí hodnocení, naprsoto neexistuje, že někdo pošle pouze demo, nebo pouze vyhodnocení testu. Trvám na plnohodnotné účasti.

- dnes žádný rozhovor :-)

- na www.blood.com je k dispozici "malý" patch na Blood. Prakticky neopravuje nic důležitého, takže není až tak nutné si ho nahrávat. Oproti Dukovi a především Quakovi všech čest - zdá se, že bugy nejsou zrovna jeho "silnou" stránkou.

- v nejbližších dnech se mi pravděpodobně dostane do ruky plná verze Bloodu, neoficiální (unsupported) datadisk Aftershock, 1. Mission disk Scourge of Armagon a konečně i drahá, leč pro mne velmi očekávaná kompilace id Anthology, takže můžete očekávat recenze. Obecně nejvíce očekávám od Armagonu, který den co den sbírá opravdu skvělá hodnocení. Uvidíme ...

- Stejně jako včera i dnes vám nabízím nějaké nové stránky. Především je to skutečně čerstvý a zatím téměř prázdný TC Magazine, ve kterém časem najdeme vše o Total conversion. Grafický vzhled je opravdu slibný. Když jsme u těch Total Coversion, nesmím zapomenout na jednu z těch úchylných (zatím tam řadím ještě QRally a QSoccer)- Quake Chess, tedy šachy. Hru jako takovou mám opravdu v oblibě a věřte nebo ne, šachy patří mezi mé nejoblíbenější činnost, takže jsem beta verzi (viz. uvedená stránka) přijal s nadšením. zaslouží si ho, je to SUPER.

17.3.1997, pondělí 22.40

- blíží se uzávěrka soutěže, na nahrátí vlastního dema a přemýšklení nad odpovědmi máte již pouhé tři dny, takže se činte. Podobně jako v minulé soutěži je na pátek 21. března v přípravě druhá IRC SESSION na kanálu #QUAKECZ. Přesný čas ještě není znám, navrhoval bych 17:30, ale očekávám debatu (ať už e-mailem či na Ma-Mediích), protože si minule mnozí stěžovali, že se jim to nehodí.

- Rogue Entertainment (mezi jejíž dosavadní tituly patří i Strife, cena zdejší soutěže) chystá druhý oficiální expansion pack pro Quaka. Dva screenshoty z něj najdete na Stomped. Musím říci, že jsem unešen a mám pocit, že předchůdce bude překonán.

- Rozhovor s velkým Bluem najdete ZDE. Je přeci jen asi nejslabší ze všech, které jsem tu v posledních dnech doporučil, ale jedno je mi jasné - Blue je zralý na nové zaměstnání ;-).

- Zajímavé DM mapy najdete ZDE.

- Také se už tak těšíte až se k nám dostane Scourge of Armagon? Pro ty z vás, kdo nevědí co to je i pro ty, kdo si opdověděli "ano" je tu jedna zajímavá recenze, kde se dozvíme konečně něco konkrétního. Sice bez obrázků, ale ujde ...

- S těmi rozhovory se OPRAVDU roztrhl pytel. Dokonce ani nedostatek osob už "novinářům" nevadí a směle si zpovídají osoby již dávno zpovídané. Levelord, kupříkladu ...

16.3.1997, neděle 21.00

- Scary se vrátil. Quakeholio je již téměř mrtvé, protože je nucen věnovat se zaměstnání, které mu všichni závidíme (pro neznalé pracuje jako webmaster pro Hipnotic). Tentokrát vás tedy pošlu na server Hipnoticu, kde najdete jeho staré známé "free" news (jsou pojaty mnohem volněji a narozdíl od třeba Redwooda jsou "in").

- V poslední době se to kolem nás hemží interview. Po KillCreeku a Whaleboyovi se dnes dostal na řadu Scary (Blue již stojí ve frontě). Dočtete se z něj napřiklad jeho pohled na herní kvalitu KillCreek, Scary nám prozradí i věk a skutečnou náplň jeho práce. Stejně jako dva předchozí rozhovory je i tento umístěn na Quake humoristickém e-magu "New Vore Times". Dlouho jsem všechen humor kolem Quaka odmítal, nicméně po Dankovi a Scudovi, po Llamánii, po tom všem ostatním jsem nemohl přehlédnotu NV Times. je to časopis na první pohled prolezlý humorem. Když jsem jej však prozkoumal do podrobna, není to v žádném případě styl "Trnky Brnky", jedná se o stylový, oddychový časopis, jehož autoři ví o čem píší. Mrkněte na něj i vy.

FM: Can you tell us anything about Hipnotic's first game?
SC: It will be cool. You will want to play it many times.
(So Hipnotic's first game is sex? :) Sorry bad joke :) - Frags)

Citát z uvedeného rozhovoru, který perfektně charakterizuje humor na New Vore Times ... :-)

- Aby toho nebylo málo, máme tu ještě rozhovor s Levelordem, člověkem, který jako mnoho a zároveň málo dalších dosáhl úspěchu pílí, talentem a schopnostmi. Začal na vlastních .wadech a skončil u Duke Nukema a Quaka. Nyní pracuje pro Hipnotic a práce je stále víc a víc.

- Ne že bych měl Macarenu (a všechny ostatní "tance") rád, ale ZDE najdete něco pro relaxaci :-)

- nakonec pár nových odkazů: Na stránce "Simpsons" je k nalezení homepage věnovaná Total Conversion této populární rodinky, na "Quake Screenshot Archive" najdete přesně to co tam očekáváte - obrázky všeho druhu, a to nejen ze hry, ale i z nejrůznějších Quake-C modifikací (šikovné, často to o hře napoví více než dlouhý komentář), na pejdži "Quake Cacophony" je k vydění obsáhlá databáze recenzí různých hudebních CDček se zaměřením jejich vhodnosti jejich použitím při Quakování a nakonec to nejlepší - "Q-Man CTF´s Bible" je stránka pro Capture the Flag maniaky. Vřele doporučuji.

13.3.1997, čtvrtek 23.00

- až několik dní po vydání jsem se dostal k shlédnutí tří dem ze souboje mezi Romerem a KillCreek. Ačkoliv dohromady dají něco přes dvě hodiny, troufám si říci, že ten čas stojí za to. 1on1 souboj probíhá ve třech nejrozsáhlejších DM mapách a sami uvidíte, že i v nich se dá skvěle zastřílet a nebloudit. Podstatou souboje je pochopitelně taktika a i když Romero vyniká v dálkových soubojích a v předvídavosti, buldočí povaha KillCreek, která v "chlapských" soubojích na krátkou vzdálenost dominuj,e mu dává co proto. Opravdu doporučuji se na to podívat, a to i přes nadměrnou velikost dema. Soubor si můžete stáhnout ZDE (najdete tam i "cenu", kterou vyhrála KillCreek - potupu pro Romera).

- jak si všímaví z vás mohli všimnout již včera, klan NecroRaisers vydal nové demo, tentokrát zpoloviny "filmové". Po jeho shlédnutí musím konstatovat, že je výtečné. Akční část, ve které se členové klanu bez trémy před Kaskamerou navzájem fragují sice není příliš divácky zajímavá, ale plně to vynahrazuje filmová část na začátku i na konci. Jen mne velmi mrzí, že je v češtině, doporučuji nadějným režisérům vytvořit english lokalizaci, možná by se dočkali i zmínky na Bluesnews :-). A kde demo najdete? Už byste si mohli domácí stránku klanu NecroRaisers konečně bůkmárknout ...

- na stránce v sekci "CONTEST", kde najdete právě probíhající soutěž najdete mnou nahrané demo, slíbený příspěvek do první části soutěže.

- a nakonec: zítra ani o víkednu nečekejte žádné aktualizace, jedu na školení do Nymburka. V hotelu, kde bude probíhat podle všeho nemají počítače, takže mi držte palce ať to přežiju, případně prosím Kasuhu, zda by mi mohl do zítra naprogramovat Quaka do mojeho mobilního telefonu :-)). Pokud to přežiju, v neděli večer mne tu máte ..

12.3.1997, středa 21.00

- na serveru GameSpotu je velmi zajímavé vyhlášení nejlepších a nejhorších her uplynulého roku. I když se Quake nijak zvlášť neprosadil, doporučuji vám žeřbříček shlédnout. Až na tuto sktuečnost s ním totiž plně souhlasím. Velmi velký rozsah rubrik (nejlepší hra kterou nikdo nehrál apod.).

- po včerejším rozhovoru s Whaleboyem dnes najdete na stejném místě ještě zajímavější rozhovor s KillCreek. Je jí 20 let, působí sympaticky, hmm ...

11.3.1997, úterý 22.00

- na humoristickém "deníku" New Vore Times můžete nalézt výborný rozhovor s Whaleboyem, osobou, která má za sebou vývoj Capture the Flag, Sharku a v současnosti pracuje pro ION Storm.

- dnes jsem se konečně odhodlal si změnit heslo na mé vkladní knižce. Zakládal jsem si jí ještě v době, kdy Quake nebyl,t akže jsem zvolil heslo "DOOM". Paní za přepážkou se na mne divně koukala, jakoby chtěla říci "Ale chlapečku, dům se píše jinak", ale nechala to být, zřejmě jsem se jí líbil. Dnes to však dopadlo hůře. Když jsem přišel s vkladní knížkou a nechtěl jsem ani vybrat ani ukládat, už si začala ťukat na čelo. Když jsem jí navíc oznámil, že si chci změnit heslo, zřejmě jí to dorazilo. To však ještě netušila ... Odešla dozadu, přinesla nějaký podivný formulář, kam jsem vše v poklidu zapsal a odevzdal. Paní se na to nervózně podívala, mrkla na mne, odkráčela pryč a z povzdálí jsem slyšel vzrušené hlasy všech účetních. Dokonce i šerif, do té chvíle nestranný člověk, který na své tváři nenechal znát jakékoliv city, v tu chvíli povolil a levou rukou podvědomně sáhl po revolveru. Po pěti minutách mne přišla pozdravit samotná vedoucí pobočky, pogratulovala ke změně hesla a já byl volný. A šťastný ... BTW: Už se těším na Trinity

- v sekci "ETC." najdete recenzi na sharewarovou verzi Bloodu včetně kompletního seznamu cheatů. Recenze je psaná dost na rychlo, abyste se rozhodli i vy, kdo stále váháte zda si hru nahrát či ne - možná jí ještě upravím, až se ve hře dostanu dále.

- dále byly opraveny některé nefuknční odkazy v oblasti "LINKS".

- válka mezi Activision a Hipnotic teamem s Apogee nekončí. Apogee tentokrát vydali tiskové prohlášení, ve kterém už nenechali nic náhodě a vyzpovídali své programátory :-). Už mne to docela nudí, pokud jim to tak vadí, mohou Activision zažalovat, ale zatím zůstává jen u siláckých řečí. Přestože jsem na straně Apogee, nějak mi uniká smysl celé pře.

10.3.1997, pondělí 23.00

- na lokálním Internetovém časopisu Dallasnews, respektive na jeho Internetové mutaci najdete velmi zajímavý článek o 3D Gamingu, vlivu Dallasských firem na něj a něco velmi zajímavých informací o zákulisní (platy programátorů apod.). Vřele doporučuji - jen doufám, že ten link bude funkční i zítra :-).

- velmi se omlouvám za v poslední době dosti opomínanou aktualizaci dat na QUAKE-CZ. Uvědomuji si, že kromě news se stránce nijak zvlášť dobře nevěnuji. Mám v hlavě pár skvělých nápadů, které její atraktivitu, jak doufám, ještě více prohloubí, ale chybí jedno - čas. Je ho bohužel čím dál tím méně a k výraznějším zěnám se dostanu jen o víkendu. Snad se mi v brzké době podaří nějakou tu hodinku utrhnout, ale příští víkend to také nebude (nemám rád školení) :-(.

- velmi zajímavá informace přišla od Apogee. Nejen že byl zrušen projekt "Duke Nukem Forever", klasická plošinovka (podle vyjádření G.Broussarda, šéfa 3D Realms pro ně není místo na trhu - dobrá 3D-action může prodat i milion kopií, platforma nesrovnatelně méně), ale pokračování Duke Nukema (převzalo název po zrušené plošinovce, bude se tedy jmenovat DN Forever) prý vyjde dříve než Prey!!! Zatím se jedná o neověřenou informaci z druhé ruky, ale pokud by se potvrdila, s největší pravděpodobností by to znamenalo, že by ani DN Forever nevyužíval engine nové generace, ale stále jen ten starý "ohraný" Build.

- Quake byl vyhlášen nejlepší on-line hrou za rok 1996. Podle ocenění spoelčnosti CNET se v konečném pořadí umístila před Diablem a Meridianem.

- po tvůrčím rozhovoru s Kasuhou bylo zjištěno, že vyhodnocení minulé soutěže nebylo úplně 100%. Vše spočívá v rozdílné délce dema, kteráje závislá na rychlosti počítače. Schválně si zksute na hodinkách změřit délku některého dema v různých rozlišení - může se lišit i o několik desítek sekund. Následující tabulka proto upřesňuje hodnoty, která jsou skutečně platné pro první soutěž. byly zjištěny jediným regulérním systémem, příkazem "+SHOWSCORES" na konzoli Quaka, který vám lištu přemění mimo jiné ve stopky (v podstatě tak nahrazuje klávesu "TAB"). Kromě toho Kasuha konstatoval, že Geby a Mortar podali neregulérní dema. Geby prý se zapnutou teamplay a Mortar se špatnou verzí bota. Pro tentokrát se ještě nic nedějě, ale příště si dejte pozor a dodržujte VŠECHNY pravidla...

jméno oficiální čas skutečný čas
BLUDR 4:27 4:21
GEBY 15:57 15:49
GT4W 8:19 8:10
KASUHA 7:14 7:07
LOOK 6:02 5:56
MARTINEK 10:00 9:49
MORTAR 7:05 7:04
SILENCE  6:32 6:24
STANLEY 5:45 5:41

8.3.1997, sobota 17.15

- Jay Willbur, bývalý CEO  id Software, který před zhruba půl rokemodešel z id Software, aby se věnoval své rodině je opět v práci. Nikoliv však v id Software, jak bychom si všichni přáli, ale ve společnosti Epic MegaGames.

- Všichni už máte určitě Blood doma a paříte a paříte. Světe divte, já ne. Včera se mi ho nepodařilo nahrát, protože když jsem byl v půlce, správce oficiálního serveru změnil název souborů z .001 na .zip, což samozřejmě mělo za následek totální destrukci všech mých downloadů. No nic, dnessosám znovu a teď jsem v polovině. Pokud jste na tom stejně a ještě než se rozhodnete nahrát si úctyhodných 16MB, doporučuji Vám si přečíst tuto recenzi. Jakmile hru nahraju a zahraju, najdete zde ještě propracovanější recenzi - a v češtině.

7.3.1997, pátek 11.20

- už jste někdy darovali krev? Pokud ne, vězte, že se na tuto bohulibou činnost dali i vývojové týmy. Nevěříte? Mám tu čest Vám oznámit, že vývojový team Blood společnosti Monolith Productions, nám všem, příznivcům 3D akčních her, daruje svou KREV, konkretně její shareware verzi. Tak neváhejte a sosejte fresh BLOOD SHAREWARE.

1. Download (velmi slušná rychlost)
2. Excape
3. Online Gaming Review
Mnoho dalších míst s možností downloadu sharewarové verze najdete na www.blood.com.

6.3.1997, čtvrtek 23.00

- Když na nedávné LAN Party John Romero jen tak tak "remizoval" s hráčem jménem KillCreek, byl kolem toho docela velký "průvan". Proč ?? KillCreek je žena, dívka, hráčka, Quakerka - vyberte si... Vyzvala Romera k odvetě a vyhrála v ní 2:1. "To" co vyhrála můžete spatřit na TÉTO stránce. Doporučuji si zároveň nahrát dema ze zmíněného souboje, jsou velmi zajímavá.

- učiněna menší úprava stránky věnované Wolfenstenu, kterou najdete v sekci "HALL OF FAME". Jedná se o přidání jedné "zajímavosti" a noticku o tom, že se hra nakonec přecijen dostala na pulty německých obchodů, ale v trochu upravené verzi a s názvem Hundfelsen 4C. Když jsme u toho Wolfensteina, Joe Siegler chtěl po úspěchu vydání LameDuka vydat k pětiletému výročí (5. května) od vydání Wolfensteina jeho rozpracovanou verzi - LameWolf. id Software to ovšem nepovolila. Joe se nechal slyšet, že se myšlenky nevzdává a vydá alespoň "lame" verzi Cosmo´s Adventure, jedné z mých nejoblíbenějších platformových her. Mimochodem, už jsem vám říkal, že Apogee je moje druhá nejoblíbenější firma ?? :)

- omlouvám se, ale prostě mi to nedalo :-). Přidal jsem jednu bonusovou otázku do soutěže (sekce "Contest"). Vzhledem k tomu, že není povinné na ně odpovídat se snad nebudete zlobit.

4.3.1997, úterý 24.00

- trochu pozdě přicházím s veledůležitou zprávou pro všechny, kdo si chtějí nahrát nějaké demo síťové session a nelíbí se jim klasický styl (jak víte, narozdíl od Doomu u Quaka není možné klávesou přepínat mezi pohledy každého z hráčů). Karel "KASUHA" Šuhajda vytvořil skvělou utilitku s jejíž pomocí váš problém rázem zmizí - je to automatický kameraman, který nahrává dle zvoleného systému (stahněte si soubor a přečtěte si help). Kvalita kamery je opravdu prvotřídní a nemá konkurenci - kascam10.zip. Gratuluji Kasuhovi ke skvělému výkonu ...

- připomínám, že již za pouhé tři dny, v pátek 7.března večer vyjde sharewarová verze Blood.

- na CD příloze Levelu i Score (a koneckonců i na Internetu) můžete najít demo hry Redneck Rampage. Až do dnešního dne jsem o ní nic neslyšel, ale jedná se o humorně pojatou hru od společnosti Interplay na Build engine (Duke Nukem 3D, Blood, Shadow Warrior). Více o hře (screenshoty, popis, demo) můžete najít na oficiální stránce zde.

- Blueho stránka www.bluesnews.com běží opět v pohodě.

- dosud jsem Tokayův humor ohledně "Llama" a "w00d", přehlížel, ale dnes mě dostal: American McGee naklonoval Llamu :-)). Budu muset vytvořit i svůj "Llama and w00d list". Pro nezasvěcené - každý z termínů je buď negativní (Llama) či pozitivní (w00d) hodnocení osoby, věci či události. Ono je těch odborných termínů vůbec nějak hodně, budu muset vytvořit jakýsi slovník Quake pojmů :-).

- když jsme u toho - víte co to je "camping" ? Ne ?? Tak si nahrajte demo, které vyhrálo soutěž o nejlepšího campera (camper.zip) a hned vám bude jasno. Je to podlý systém hry, který si nezaslouží žádného obdivu, ale pro jednou musím přiznat, že jsem se docela pobavil.

2.3.1997, neděle 18.30

- nový přírůstek do deníčku QuakeWorld. A hned dva ...

- konečně vyhlášená soutěž. Díky společnosti GAMESWORLD vítěz vyhraje hru STRIFE, takže se pořádně snažte. Vyhlášení pochopitelně najdete v sekci "Contest".

- SlipGate central, skvělé "QuakeYahoo", nebo-li odkaziště na všechny stránky zaměřené jakkoliv na Quaka změnilo stránku a ode dneška jej najdete na vlastní doméně www.slipagtecentral.com. Tato změna byla spolu s několika málo dalšími přesuny upravena v odkazech.

- zatím jsem si říkal, že to u nás nemá smysl, ale koneckonců, proč bych se nezmínil. Kdo sleduje Bluesnews, možná postřehl vzrušenou debatu ohledně nového robota StoogeBot. Funguje na trochu jiném principu než všichni ostatní, ale podstata je stejná. Především ale není tak docela fair vůči ostatním hráčům. Je použitelnýá při hře po síti, či Internetu a pomáhá hráči zaměřovat. V praxi to vypadá tak, že já jako hráč budu ovládat pohyb a o střelbu se stará sám počítač. Nezkoušel jsem to, ale přesnost je údajně dokonalá a "bota" (sorry Kasuho) často trefuje i hráče, které by normální oko nebylo schopné vidět. Na Inetu nyní probíhají debaty zda by bylo vhodné, kdyby id Software ve svých příštích kódech či verzích použití těchto úprav vyloučil. Dnes má většina serverů při vstupu "cedulku" NO CLIENTS BOTS, PLEASE, ale znáte to ... Autoři se samozřejmě domáhají svých práv a hloupě argumentují časem, který nad vývojem strávili.

- někteří lidé se mne ptali, jak je možné nahrát filmy podobné těm od Rangerů. Sám nevím, ale zajímavý FAQ s popisem najdete na Ranger´s Clan Page.

1.3.1997, sobota 23.00

- test skončil a s "pruhem" na levé straně QUAKE-CZ se budete setkávat vždy (pokud ovšem nestisknete tlačítko "Frame - OFF").

- soutěž slíbená na dnešek dnes není a bude, jak doufám, zítra. Protože jsem dostával do jednoho oka tik a druhé mi vypadávalo, musel jsem si dát oraz a navštívit prarodiče. Hrál jsem šachy a bylo mi hej. A když už jsme u těch off-topic zpráv, neodpustím si ještě jednu: začínám cítit jaro.

- válka o zásluhy pokračuje, Activision se nenechala od Apogee nic líbit a celkem rozumně odepsala, více se dočtete na News stránce PC Gameru.

- ze stejného zdroje pochází informace, že práva na Hexen 2 stály Activision celé 4 milióny dolarů. Konečně se tedy dozvídáme kolik asi může jedna hra vydělat. Sice je to stále daleko do stovek miliónů, které vydělávají nejlepší filmy, ale i tak, když uvážíme, že Hexen 2 přeci jen nebude patřit mezi absolutní špičku co do prodejnosti, je to docela hodně. Na druhou stranu zase musíme vzít v potaz úsilí, které musí programátoři vynaložit na tvorbu jedné revoluční hry. Vývoj Quaka, Duke Nukema 3D, Diabla a ostatních úspěšných titulů z poslední doby převýšil 2 roky a v některých případech dosáhl i tří let. A to je oproti mnohem menší době natáčení jednoho filmu (byť za 100 melounů :-) trochu dost.

- na stránkách magazínu Gamespot najdete výborný článek o 3Dkartách a jejich aplikování ve Quaku.

- druhý Expansion Pack z dílny Rogue Entertainemnt a Activision dostal název "Dissolution of Eternity" a termín vydání byl stanoven na konec března, přesněji mezi 25. a 28. březnem. Několikrát jsem vás mylně informoval o tom, že bude od Raven - nebylo to úmyslně dodnes jsem si to myslel. TE´d tedy uvádím informace na pravou míru, Raven chystá Hexen 2. Rogue Entertainent mají za sebou akvělou adventuru v Doom stylu a engine, Strife. Co jsem četl pár reakcí na "Scourge of Armagon", musím říci, že byly všechny jasně pozitivní a oslavné, takže se máme na co těšit. Na rozdíl od jednoepizodového Plutonium Paku do Djuka má "SofA" epizody čtyři a cena by měla být datadisková ...

- nové Score opět nestojí za nic. Nejenže ve svém žebříčku 20ti nejlepších her PC historie nemají Quaka, ale oni tam nezařadili ani Dooma, který patří minimálně do první trojky. Ne že by tam měl být, ale není tam Ani Duke Nukem 3D, takže považuji jejich verzi za naprosté ignorantství a vyzývám vás k bojkotu redakce :-). Kupujme radši Level, nejenže má přívětivější vztah k čtenářstvu, ale také ví, které stránky ne webu stojí za povšimnutí :-).

- v počítačové herně Najáda (na WWW stránkách nejsou však žádné informace) se prý koná 1.dubna nějaká soutěž v Quakovi, Warcraftovi 2 a Duke Nukemovi 3D. Pokusím se o tom zjistit více a budu vás informvoat (pokud o tom něco víte vy, pošlete mi e-mail). Moje účast je však již teď jistá ...


27.2.1997, čtvrtek 19.00

- nový den zařazen do Maxipsova deníčku v sekci "QuakeWorld".

- jak vidíte, byl spuštěn testovací provoz frame verze Quaka.. Nepovažujte ho za konečný, ještě se musí vychytat případné chybky, ale měl by slušně fungovat. Nepoužívejte linky na spodku každé stránky, pokud tak učiníte, nic špatného se nestane, ale zbavíte se tak frejmu. Pracuje se na tom a tyto odkazy budou odstraněny. Za tento revoluční upgrade děkuji Silencovi (Šílencovi:-) ...

26.2.1997, středa 10.00pm

- včera se v USA začal prodávat první add-on level pack vytvořený týmem Hipnotic a distribuovaný společností Activision. Té to však evidentně nestačilo a zakoupili distribuční práva na Hexen 2 ve verzi pro PC, Mac, PSX a Saturn.

- v souvislosti s právě vydávaným expansion packem se však stala jedna zajímavá a trochu humorná situace - jak si můžete přečíst zde, v rámci reklamní kampaně na vydávaný expansion pack se Activision zmínil o tom, že někteří z týmu Hipnotic se podíleli na hitu od 3DRealms, "Duke Nukem 3D". Apogee to samozřejmě okamžitě dementovala s přesným popisem pracovní náplně zmiňovaných programátorů, cituji "..dělali v grafickém oddělení a tvořili pro nás layout manuálů a obalů her..." :-)). George Broussard, šéf 3DRealms autory kampaně dokonce prohlásil za kriminálníky :-). Skutečně zajímavé a já jen doporučuji shlédnout uvedený link.

- společnost Virtus Corporation chystá na březen svůj editor na Quaka s prozaickým názem "Deathmatch Maker". Zajímavé však na tom je, že je to první editor, jehož vývoj podporoval sám id Software. American McGee o něm prohlási, že jde o "nejlepší editor ketrý jsem kdy viděl". Podle jeho tvrzení bude "Deathmatch Maker schopen vytvořit z obyčejného hráče prvotřídního designéra úrovní". Toto tvrzení mi přijde již trochu nadnesené ne-li komerční, ale budiž. Já Quaka sice docela ovládám, ale jedno vím jistě - do editování se nikdy nepustím :-).

- tento týden je plánován beta-release následníka Duke Nukem 3D, Shadow Warriora. Sharewarová epizoda by se měla objevit někdy na konci března. Jak tak koukám, březen bude na 3D-action opravdu bohatý (viz. Blood).

- v nejbližších dnech se chystá zprovoznění frejm verze Quake-CZ, na níž tvrdě pracuje Silence. Já bych to se svými chabými html znalsotmi parvděpodobně nezvládl, takže mu děkuji už teď s předstihem :-). Těšte se, vypadá to opravdu dobře ...

24.2.1997, pondělí 7.00pm

- dnes je tomu právě rok ode dne, kdy byl vydán qtest1.zip, testová verze Quaka. Heeepyyy Birzdeeejj :-) Nevím jak vy na ní vzpomínáte, ale mne tenkrát totálně znechutila ... A dnes ? :-)

- Redwood mírně přepracoval svou news stránku a konečně vytvořil stránku "Essential Files". Najdete v ní opravdu všechny důležité soubory kolem Quaka. Podobně kvalitně bude v nejbližších dnech přepracována moje "file area". Redwoodova news stránka byla pro mne před několika měsíci tou nejoblíbenější. A bylo to proto, že jsem neznal nebo nechtěl znát Bluenews. Nevím jak vám, ale mně se zdá, že www.bluesnews.com trochu polevuje. Informace zde obsažené jsou opravdu komplexní, ale informovat veřejnost o nové verzi KAŽDÉ utility a patche IMHO nemá smysl. To Redwood to dělá trochu jinak - sice občas zveřejní nějakou tu informaci, která má ke Quakovi opradu daleko, ale jinak se věnuje jen tomu nejdůležitějšímu. Proto nyní navštěvuji stránky obě. Doufejme, že se Blue vzchopí, zřejmě se s ním rozhodla válčit manželka a již mu nedovoluje trávit dlouhé hodiny sháněním informací na Netu :-).

- pokud máte stejně jako já problémy s rozeběhnutím přímé hry po modemu, pak se zkuste podívat na tento FAQ, který možná vaše potíže vyřeší. Modemová hra je opradu slabina technické stránky Quaka a neznám člověka, který by ji rozeběhl na první pokus.


22.2.1997, sobota 5.40pm

- konečně jsem se donutil k recenzi na SHRAmerčně publikovanou Total Conversion. Najdete jí zatím v oddělení ETC., výhledově (po vydání více add-onů) plánuji novou oblast "reviews". Když jsem si tak recenzi po sobě četl, několikrát jsem si jí přejmenoval na "shark", nějak mi to nelezlo do huby :-))

- stránka na kterou právě koukáte byla rozdělena. Kvůli velké velikosti jsem starší novinky umístil na separátní stránku, což se samozřeujmě stane pravidlem - uvidíme jestli měsíčním či dvouměsíčním. Malého "helpu" nahoře pod logem jste si už všimli, takže jen trochu zamyšlení - víte že Quake-Cz se dožívá již čtvrt roku ?? :-)


21.2.1997

- na stránce www.shareware.com, tedy na serveru, odkud si můžete nahrát prakticky jakýkoliv volně šiřitelný program, který je k dispozici je Quake v konkurenci několika desítek tisíc souborů na skvělém čtvrtém místě. Předběhl ho pouze WinZip, Scan a jakýsi screensaver. Soubor se v žebříčku drží již 13 týdnů a to se jedná pouze o verzi 1.06, předtím přední místa okupovaly verze předešlé.

- opět došlo k přesunům zaměstnancům mezi zasvěcenými společnostmi, i když teď z toho vyšel id Software naprázdno. Od Epic MegaGames odešel hlavní level-designer "Dr.Sleep", který přešel k ION Stormu.

- máte Doom a neovládáte angličtinu, či jej chcete konečně představit svému čtyřletému synovi ?? :-). Pak se podívejte na tuto stránku, kde najdete .wad soubor, který vám Doom upraví do českého jazyka. Překlad "option" jako "opšns" je sice velmi svérázný, ale i tak je pochopení pro amatéry mnohem jednoduší. pokud nevíte jak češtinu aktivovat, spusťte hru příkazem "doom -file cz-d1.wad".


20.2.1997

- konečně se chystá oficiální zprovoznění ligy se vším všudy, tedy s veřejnou evidencí a vyhlášením výsledků. Pokud máte nějaké náměty na pravidla nebo připomínky, neváhejte a majlujte.

- Společnost Monolith Productions konečně ohlásila přesný termín vydání sharewarové verze hry Blood. Datum bylo stanoveno na pátek 7.března, 8pm středoevropského času. Blood je hrou postavenou na sektorovém engine Build, který známe ze hry Duke Nukem 3D. Práva na vydání byla firmou 3D Realms, která nad Bloodem strávila více než rok postoupena právě Monolith Productions, která už jen mohutně zafinišovala a jak je vidět, konec se kvapem blíží. Podrobnosti na www.blood.com.

- Nové verze se dočkala známá utilitka QuakeSpy určená pro vyhledávání a správu QW serverů. Pořadové číslo je pět a oproti té předchozí zaznamenala dost podstatné změny. Archivované servery si můžete přehledně rozdělit, zobrazit jen ty o které máte zájem a vše je krásně viditelné - to je asi ta největší změna, která však rozhodně není sama. Je toho opravdu dost, takže stahujte: základní program - qspy50.zip, doplňky (animované ikonky, zvuky ..) - optional.zip, knihovny .dll(nutné pokud jste doposud Qspy nepoužívali) - mfcinst.zip.

- v sekci CONTEST byla provizorně vytvořena sekce, kde najdete několik málo humorných dem, které byly nahrány u příležitosti první soutěže.

- neodpustím si ještě jednu off-topic novinku. Na českém internetu se totiž po veleúspěšných adresách www.seznam.cz a www.mamedia.cz objevila další, která má podobné ambice - jedná se o vyhledávací službu Atlas. Zatímco se však Seznam (jak je konečně patrno z názvu) soustřeďuje na přehledně poskládané adresáře odkazů, na www.atlas.cz najdete stránku podobnou Altavistě - můžete si najít jakoukoliv zmínku právě o tom vašem slově v .cz doméně. A to je to co tu chybělo ...

- určitě tušíte jaké bylo první slovo, které jsem na Atlasu vyzkoušel. Samozřejmě "quake". K mému překvapení jsem však našel tyto stránky o jsem doposud neměl ani páru - preview Quake ve Výhni (celkem zajímavé), nešťastná recenze na síťovou hru Quaka ve Score a ještě nešťstnější recenze na Quaka taktéž ve Score (už to rozdělení na síťovou a nesíťovou hru mi přijde "nešťastné").


Starší news s datem 1.12.1996 až 19.2.1997 najdete zde.