Powered
by:
|
- V pátek odpoledne proběhne u příležitosti další Quake Party s kulaťoučkým číslem 10. Stane se jednou z největších, již dnes je zajištěno 11 účastníků a uvidíme jak se vydaří - brněnská herna je prý velmi kvalitně vybavena. Vzhledem k zaneprázdnění tak s největší pravděpodobností neočekávejte další aktualizaci dříve než v neděli.
- CPOC nezná meze - a nehodlá se sklonit pod ničím - již dnes překonal svůj vlstní výkon o sekundu a yvrovnal se tak ruskému borci - čas 1:18 (připomenu že jde o speed-demo v E1M1 na nightmare se vším všudy) jej řadí mezi absolutní špičku, i když on je příkladně skromný. Nevím sice, zda jej v přesnější časomíře překonal, ale tak jako tak stojí jeho výkon za shlédnutí. Samotného ho v tom nenechal Pavel Vrba, který se taktéž zlepšil o jednu sekundu a zůstává tak za CPOCem o "pouhých" pět. Oboje je v sekci "contest".
- Quantum Axcess, společnost proslavená první komerční TC Shrak již delší dobu chystá další kousek, Malice. V polovině září na své stránce sdělovala světu, že se dočká 20.září, poté 15.října a když jsem dnes, pln očekávání, surfnul na sajtu, na místo "released" jsem se dočkal termínu 30.října. Nesnáším v poslední době čím dál více užívané "when it´s done", chci mít alespoň částečnou představu o tom, kdy se příslušný projekt objeví na trhu, ale tohle je moc. Navíc mne udivuje, že se Blue již před časem zmínil o obdržení plné verze - mimochodem si jí velmi pochvaloval. O to více si okusuji nehty :-).
- Především pro šťastlivce s pevnou linkou je následující perlička - Paul Schuytema , šéf konkurenčního projektu "Prey", poskytl interview. To by nebylo nic zvláštního, kdyby se nejednalo o video interview, distribuované výhradně po internetu. Zajímá-li vás tedy pozadí tvorby Preye, 3d Realms a vyhlídky na budoucnost, pak stahujte ZDE. Já si pro tentokrát nechám zajít chuť, 55mb je i na mně trochu moc :-(.
- Matt Sefton na své stránce Single Player Quake zautualizoval výčet deseti nejlepších add-on map či datadisků pro Quaka. Jeho seznam je výstižný a nemám proti němu výhrady, dokonce ani proti jeho vlastní úrovni, kterou si zařadil na desáté místo.Však také vyhrála poslední "Single player level týdne" :-). Přímý odkaz na TOP TEN je ZDE, doporučuji ale (pokolikáté už) shlédnout a zabůkmárkovat celou sajtu.
- Již několikrát na různých místech padl dotaz jak a čím vytvořit vlastní .pak soubor, či jak editovat a rozbalit .pak existující. Na obě operace jistě existuje utilitek celá řada, mne však zaujal QPed 1.62, čerstvě vydaná verze, která umožňuje nejen vytvářet si vlastní, ale také přehrávat zvuky, prohlížet skiny z již existujících, či dokonce vytahovat novou grafiku z .bsp map. Vše funguje nejen pro Quaka, ale i pro Hexena 2. Přímý download je ZDE, 173kb, na uvedené homepage najdete i support files pro GL.
- JediKnight sbírá i přes mé nevelké sympatie vavříny na všech frontách. Prakticky všichni recenzenti jej hodnotí velmi velmi vysoko, například HyperActive dala dokonce ultimátních 10/10. Jsem rád, že na současné scéně bezhlavě nevítězí jen kvalitní technologie, ale také ty ostatní hodnoty, které při správné konstelaci dokáží kvalitní engine přebít. Pro jistotu znovu připomínám Anastasovovu recenzi, která vám o hře díky jazyku a unikátním schopnostem autora napoví asi opradu nejvíce. A pokud už jste dále a dávno hrajete demo nebo plnou verzi (i vy piráti:-), pak vám předložím zajímavý link, ve kterém najdete komplexní informace o všem co vás jen napadne. Tak tedy, ZDE. Začíná se již pomalu formovat Jedi-scéna, objevují se první zajímavé utilitky (například na extracting souborů) a v nejbližší době nebude nic bránit tvorbě nových úrovní.
- Už dávno jsem se chtě zmínit o tomto dalším malém odvětví Q-komunity. QuakeArt je sice trochu specifické odvětví, ale přesto nám ho nikdo neodpáře. Lidé už za ten rok, co je Quake na světě vidělu celou řadu zajímavých grafických výtvorů jeho fanoušků, které v Quakovi nespatřují jen pouhou hru, ale celou kulturu. Jen proto mohou vznikat comicsy jako "Dan and Scud" nebo dnes již proslulé filmy (viz příslušná sekce Quake-CZ). To je ovšem jen výkladní skříň - po vstupu do zvenčí velmi pěkně upraveného obchodního domu uvnitř spatříte ještě krásnější super-market s přehledně sestavenými regály. Přesně tak vypadá nádherná Braindeadova stránka, kterou už jsem zde před dávnými měsíci představoval, která ale od té doby získala ještě více na své kráse. Další zajímavou stránkou tohoto zaměření je <CO2>. Oba linky vám, pokud si je pustíte k tělu, vezmou pár hodin života. Příjemné browsení ...
- Představte si StarWars bez hudby Johnyho Williamse. Nemožné. Představte si Dooma bez podmanivé muziky Bobbyho Prince. Jakbysmet. Tak nějak začíná zajímavý rozhovor s tímto autorem hudby do mnoha 3d akčních i jiných počítačových her, který je ode dneška na Adrenaline Vault. Ačkoliv je jeho cesta spojená především s Apogee, tvořil hudbu pro Wolfensteina i Dooma a podílel se tak na skvělé atmosféře obou her. Dovolil jsem si vybrat tři nejzajímavější otázky a odpovědi:
BP: Pokud vím, jedinou počítačovou akční hrou z poslední doby, tkerá neměla hudbu byla Abuse. Nikdy jsem se nezeptal Dava Taylora proč, ale prostě se tak rozhodl. Možná uvažoval podobně jako kdysi John Carmack, že hra s dobrými efekty hudbu nepotřebuje. Například Quake tak původně vůbec neměl obsahovat jakoukoliv hudbu. V každém případě zde byla spousta hráčů, kterým v Abuse hudba chyběla a dávali to najevo. Když pak Origin podepsal kontrakt na vydání Abuse v obchodech, najmuli někoho, aby hudbu napsal. Myslím, že hudba je skutečně nezbytná, protože jí veřejnost očekává.
2.) Jaký je tvůj názor na konečnou podobu soundtracku Quaka Trenta Reznora?
BP: Není to tak muzikální, jak bych si já přál. Věděl jsem, že bude soundtrack obsahovat řadu zvukových efektů, ale věřil jsem v něco podobného Vangelisovi, ale s tvrdým rukopisem NiN. Je to ale jen můj osobní názor, hudba je velmi subjektivní záležitost.
3.) Tvoje www-stránka obsahuje řadu nádherných historek o herní komunitě, do které jsi zapojen. Nechceš se s námi o jednu podělit?
BP: John Romero a Shawn Green se jednoho dne vrátili
z Doom Deathmatch soutěže v Austinu. Shawn byl v povznesené náladě, protože
konečně porazil Romera! John samozřejmě nebyl tak nadšen a měl pochopitelně
špatnou náladu. Shawn dále a dále popichoval Romera a aby toho nebylo dost,
později spolu začali znovu hrát. Náhodou jsem měl po ruce připravený rekordér
a tak jsem jej nenápadně postavil do Romerovy kanceláře. Mezi kancelářemi
Shawna a Johna probíhal obvyklý šrumec a z nějakého důvodu Romero prostě
nemohl dostihnout Shawna. Na kazetě jsme mohli slyšet Romera "To bylo skvělé,
jak rychle se Shawn otočil kolem rohu!!". Vyměňovali si nadávky typické
pro podobný souboj muže proti muži, ale Romero se opět znervóznil, že nemůže
Shawna porazit. Co jediný Romero nevěděl, ale všichni ostatní ano, byl
fakt, že Carmack zařadil do hry kód, který umožňoval turbo-cheat. Shawn
ho plně využíval a mohl se tak otočit dvakrát rychleji než Romero. Romero
si začínal vymýšlet tisíce omluv, pro porážku v deathamtchi. Nemyslím si,
že ho bych kdy viděl více rozzuřeného než tehdy. A mimochodem, později
mu ten vtip s turbo-cheatem přišel docela k smíchu :-).
- Snažím se zde zveřejňovat pouze novinky z Quake-scény či informace o 3d akčních hrách, ale nyní prostě nemůžu odolat. Známý šílenec Geby totiž již před časem sepsal a nyní každý měsíc upravuje jakýsi výčet chybných či snad lživých informací uevdených ve Score a szružuje je na stránce AntiScore. Doporučuji každému, věřme, že dojde co nejdříve k masovému rozšíření této stránky do nevídaných rozměrů. Pokud bychom totiž měli zveřejnit všechny neduhy Score, možná by to vydalo za obsáhlý server :-).
- Mám tu velmi příjemnou zprávu pro uživatele 3dfx - pokud jste si nahráli Glquake 0.95, ještě zdaleka není váš výkon v Quaku optimalizován. Nejen že budou nové verze, ale právě pro vás je určena utilitka Bjerna Stersunda nazvaná trefně "GL Quake Optimizer". Dle mnou provedených testů (nyní na svém P200 s 48mb RAM a Magic 3dfx dosahuji v rozlišení 640x480 31fps - měřeno na startpointu mapy "start") i dle jeho slov vykazuje GL verze Quaka po instalaci této utilitky až 50%-ti procentní zlepšení. Navíc tato utilitka není nijak riziková a neužívá "un-fair" funkci overclocking, která by mohla Váš 3dfx procesor poškodit. Osobně mne navíc velmi zaujalo velmi user-friendly prostředí, které zvládne i takový technocký antitalent jakým jsem já. Bez velkých caviků si můžete zvolit rozlišení, stínování a průhlednou vodu a jít na to. Utilitka (gpqplus.zip - 200kb) podporuje i Hexen II. A když už tu tak vzácně máme technicky koncipovanou zprávičku, dovolím si Vám doporučit ještě něco - zajímavý FAQ všeho co se týká 3dfx, otpimalizace výkonu či prevence či řešení možných problémů. Grtaficky úděsná, ale obsahově nejlepší.
- Ani po celodením hledání se mi nepodařilo nalézt novou mapu, která by byla hodna titulu "SINGLE PLAYER MAPA TÝDNE". Nakonec jsem tedy musel, doufejme výjimečně, sáhnout do obsáhlého archivu a vybral jsem "Jawbreak" od Matta Seftona. Jawbreak patří mezi to nejlepší, co jsem kdy hrál a rozhodně si, byť dodatečně, tento titul zaslouží. Download má téměř 1mb.
- Věřte nebo ne, ale přirpavuje se konverze Quaka na videohry. Nemám teď vošem na mysli PSX nebo Nintendo 64, myslím sktuečné "pouťové" automaty. K dispozici budou na konci příštího roku, majitele heren budou stát 6 tisíc dolarů a při zakoupení čtyř (deathamtch:-) 20 tisíc. A nyní to nejlepší - rychlost bude odpovídat 3dfx verzi na P2-266. V rozlišení 800x600 to znamená 60 frejmů za vteřinu, což je na chystaném 35-ti palcovém monitoru opravdu lahůdka. Mírně budou pozměněna i pravidla, aby se přilákali i PC-hráči, pozmění se některé mapy, aby se zamezilo nekonečné hře profesionálů, bude každou sekundu ubývat jedno procento energie, což samozřejmě dost pdostatně ovlivní celou hru. Další informace najdete ZDE (link bude funkční pravděpodobně jen dnes, maximálně zítra).
- Po dlouhém čekání mi konečně dorazilo vytoužené říjnové číslo amerického PC Gameru. Věřte nebo ne, ale podobně dobře jsem 350,- korun už sakra dlouho neutratil. Dvacet stránek o ničem jiném než o Quakovi (rozhovory, preview, obrázky, úvahy, plné CD "the best of") sami o sobě stojí za to a další stovky stránek (byť s velkým poměrem reklam) opravdu stojí za ukončení předplatného našich tuzemských časopisů a zavedení tohoto (za pomoci spolehlivé česko-americké společnosti). Navíc jsem měl možnost srovnání s Levelem, který je opravdu úděsný i sám o sobě. Není divu, že Score usnulo na vavřínech, s takovou konkurencí se mohou jeho autoři za břicho popadat :-(.
- Na QuakeConu probíhala spolu s mnoha dalšími akcemi soutěž o nejlepší autory úrovní. Stal se jím tehdy neznámý tým, který se před několika dny zapsal na Quake scéně výtečným packem osmi deathmatchových úrovní DaPak. Jen pouhé procházení bez Reaperů vyvolalo nervozní bušení mého srdce. Všechny úrovně jsou vytvořeny ve stejném "future" stylu, tolik známém z DM2 či DM4. Jstejné nadšení pozoruji i na ostatních quakerech, velmi pozitivně se vyjádřil jak Martinek, tak Goblin (podrobné info o jednotlivých mapách) a věřím, že se tak stane i u vás. DaPak totiž znamená v dethmatchi něco jako Beyond Belief v single playeru (věřím, že tohoto tvrzení nebudu litovat:-). nahrát si jej můžete například ODSUD (2,5mb), případně rozkouskovaně.
1.) V jednom z rozhovorů jsi prohlásil, že Balls of Steel bude poslední hra Apogee. Jaká je budoucnost této společnosti, bude vydávat hry výhradně pod hlavičkou svých dceřiných společností jako 3d Realms?
SM - Ani Balls of Steel už vlastně není vyvíjená pod Apogee, nýbrž pod Pinball Wizards, naší novou divizí. V současnosti tedy nemáme žádné hry v produkci Apogee a zatím jsi nejsem jsit, zda se v budoucnu ještě nějaké objeví, či nikoliv. Apogee je něco jako General Motors s mnoha značkami (Saturn, Cadillac, Buick, etc.), které jsou užívány víe než vlastní jméno společnosti.
2.) V začátcích PC zábavy jsem doslova zbožňoval vaše střílečky a platformy, plánujete je vydat jako jeden velký titul, podobně jako to udělali v id Software (tj. id Anthology)?
SM - V tuto chvíli nic nepřipravujeme. Probém je v tom, že nemáme zájem na vydání her, které nikoho nezajímají. Na místo toho bychom mohli bezplatně vydat starší plné verze her na Internetu. To si ale zase vyžádá nechtěnou technickou podporu, což není zrovna levné.
3.) Na serveru 3drealms.com je stránka nazvaná "Developers Rule at 3d-Realms"(ve stručnosti jde o to, že má tvůrčí tým volnou a není ovlivňován produkcí, pozn.), což je sice moc hezké, ale Jim Norwood, původní autor myšlenky na Shadow Warrior kdesi prohlásil, že je to on, kdo měl v hlavě vlastní koncept na hru Shadow Warrior, která mu byla značně pozměněna produkčním, Georgem Broussardem. Kromě toho byl jedním z důvodů odchodu týmu Ritual fakt, že prý neměli "volné ruce" při své práci.
SM - Tvorba Shadow Warrioru byla odstartována již v polovině roku 1994 a je to poslední hra, kterou jsme tvořili naším starým způsobem. Upřímně řečeno, byl to značně problémový projekt a já jsem velmi rád, že se to nakonec podařilo dotáhnout do konce ;). A co se týče Ritualu - ti měli u nás hory creativní svobody, ale přesto je vždy daleko "svobodnější" a zajímavější vytvořit si vlastní společnost pokud je ta příležitost. A oni ji měli. Naši programátoři mají více volnosti než by měli v kterékoliv jiné herní společnosti, přesto, George a já se vždy ujišťujeme, zda hra splňuje náš vysoký standart, který díky našim celkem 30-ti letým zkušensotem z průmyslu dokážeme posoudit.
- Ještě stále mám dvě volná místa na pravděpodobně páteční cestu na Invex. Jsem k dispozici. Dále bylo ztím předběžně a přeci jen už narychlo dohodnuto, že se usktueční brněnská Quake Party. Přesné informace o možnosti nahrání vlastních konfigurací zatím nejsou, ale snad to půjde - kdo má zájem, nechť urychleně majluje na můj e-mail, v potaz se bude brát jen OSM účastníků, Tesin a já máme jako organizátoři místo volné. Přes veškerou snahu však nemohu zaručit konání akce. Doufejme, že to vyjde ...
- O kvalitě sajty "Single Player Quake" Matta Seftona tu referuji téměř obden. Jak je již z názvu patrno, bohužel se stránka věnuje pouze mapám pro jednoho hráče, což je pro nás, deathmatch-pozitivní poněkud prekérní situace :-). Proto mne konečně kdosi potěšil a vytvořil podobnou stránku, která je určena naopak deathamtchi. Čirou náhodo use jmenuje "Multi Player Quake". Stránka je výtečným zdrojem deathmatchových map a jen potvrdila pravidlo, že není důležitá kvantita, ale kvalita. OBě stránky totiž zveřejňují jen to nejlepší a s póvlem čtenářstvo vůbec neobtěžují.
- Jedi Knight se demem zavedl poměrně slušně, dokázal na svou stranu strhnout nejen "star-wars" maniaky. Dokonce i konkurence (přesněji Paul Schuytema, hlavní programátor Preye) se o něm vyjádřila velmi pozitivně a zasvěcenci, kteří mají na hardisku plnou verzi se jen rozplývají nad úžasnou "atmoškou" a hratelnsotí. já jen podotýkám, že Jedi je spíše ten "Skynetovský" typ 3d-akce (tj. nic pro mne přesto otestuji). Zajímavou recenzi si můžete přečíst například ZDE, na Gamecenteru (pět hvězdiček z pěti).
- Blíží se Invex. Bohužel se nepodařilo zajistit žádnou hernu, takže Brno zatím srdnatě odolává našemu náporu - přesto se jeho návštěvě mnoho z nsá nevyhne, a proto se na vědomost dává, že má Bludr v autě volná tři místa. Cesta se pravděpodobně usktueční v pátek brzy ráno, v případě, že by mi někdo mohl zajistit nocleh se rád nechám přemluvit na čtvrtek. Že se od spolujezdců očekává finanční solventnost je snad jasné, nejsem milionář. Ale zato nectím pravidla bezpečnosti silničního provozu :-).
- Ve vzácných volných dnech, kdy není příliš nových informací v oblasti 3d-akcí zpravidla browsuji po nových Quake-stránkách a objevuji nepoznané, Edas mne navedl na stranku Scrap Head, což je jakási obdoba Bluesnews, úzce zaměřená na dění na bot-scéně. Najdete zde informace o černých modifikacích Reapera, setjně tak i o jeho nepříliš úspěšných konkurentech. V každém případě je dnes jedním z nejlepších WarBot, který je samozřejmě postaven na Reaperovi, ale ... nemizí zbraně, jeho score se objevuje stejně jako vaše na stavovém pruhu, jeho jméno už není tak anonymní (můžete tak hrát například se Scarym:-), už tolik neskučí při každém výskoku apod. - přímý link na soubor (160kb) je ZDE, doporučuji pečlivě přečíst dokumentaci, dále je na uvedené stránce k dispizici několik dalších modifikací.
- Dokončení 3dfx patche na Shadow Warriora je již pravděpodobně otázkou několika dní (ač jsem tu před časem lakoval, že vyjde již o minulém víkendu:-), george Broussard totiž zveřejnil několik málo zajímvých obrázků z této verze - všechny si je můžeet prohlédnout na stránce 3d Portal, nejzajímavější je asi TENTO.
- Dnes již legendární český klan The NecroRaisers po dlouhé době oživil svou stránku a zveřejnil zde své soukromé nahrávky z poslední sessio nazvané "The Civil War" :-). Nahrát si je můžete z jejich domácí stránky.
- Profesionální hráč Quaka zná nazpaměť všechny úrovně, názvy a ti závislejší i jejich autory. Každý z nás má však trochu odlišný vkus a každému z nás vyhovuje jiný level. Snad se ale všichni shodneme, že DM3, "The Abandoned Base" od Johna Romera je trošku neštastně vytvořená. Došlo nám to na poslední Quake Party, došlo to ji jisté skupince lidí na druhém konci světa, kteří vytvořili velmi zajímavou stránku s podrobným odůvodněním PROČ je špatná, proč jí nehrají a proč jí nikdy hrát nebudou - hezky se to čte. A ještě mnohem lépe se čte trochu zmatená, ale čtivá stránka o našem miláčku, o DM4, "The Bad Place". Kdyby se mě někdo zeptal jaké tři věci bych si vzal na pustý ostrov, rozhodně by to nebyl raketomet, dokonce ani počítač, ale DM4 (kromě pyžama a kartáčku na zuby, pochopitelně).
- Páteční Quake Party proběhla v přátelském duchu - dokonce i Bizon přežil jen s pochroumanou čelistí :-). Opět jsme však vzhledem k technickým potížím nenahráli žádná dema, příště snad budeme úspěšnější. Příště - zatím se neví, zda se nějak rozumně dohodneme s brněnskou Quake-komunitou na Invex jubilee Quake Party , ale na Invexu se rozhodně něco uskuteční.
- Stáhnutí dema Jedi Knightu nebylo a stále není lehkou záležitostí - většina mirrorů byla zahlcena milovníky Star Wars a tak nám, českým smrtelníkům nezbylo než čekat než i tito fandové ulehnou k hvězdnému spánku a uvolní tolik vytoužené kohoutky. Dnes, po pěti dnech, je to již mnohem lepší, ale přesto si hru můžete, doufejme rychleji, stáhnout i ZDE, v české doméně. Link se nachází v rádoby www-herním magazínu InGame. Bohužel, i přesto, že se nejedná o nic světoborného jde o jednu z nejlepších českých herních stránek. Kam jsme to dopracovali ;-) ..
- Sierra-On-Line vydala tiskové prohlášení, ve kterém nás informuje o prodloužení termínu vydání Half-Life (více informací o této hře najdeet v preview, sekce "konkurence"). Původně plánovaná polovina listopadu se odkládá na zatím neurčtiou dobu, přibližně na první čtvrtletí následujícího roku. Stejně tak i demo, které mělo být vydáno před plnou verzí se posune tak, aby vyšlo přibližně měsíc před celou hrou. Během deseti dnů se dozvíme konkrétnější termíny.
- Věřte nebo ne, ale po bezmála tří letech od vydání Doomu II tu máme komerční add-on. Jmenuje se HacX a tvůrci si pravděpodobně zatraceně věří, protože plná verze stojí 25 dolarů. Naštěstí je na houmpejdži k downloadu jakési demo (má přes pět mega, což je na očekávanou jednu epizodu opravdu hodně), takže můžete předem vytušit o co jde - to můžete i z rozsáhlého preview, kde najdete i řadu zajímavých obrázků.
- Soldier of Fortune není balík úrovní do Quaka ani patch na "ruskou ruletu", je to na západ od hranic úspěšný TV seriál. Jeho producenti se zhlédli ve strategii marketingu filmu "Anaconda" a rozhodlis e investovat do malé quake-reklamky. Zatím ještě nic není hotovo, ale něco informací a špetka screenshotů TAM je. Doufejme, že výsledná podoba dopadne lépe než Anaconda-level.
- Vzhledem k již zmíněnému výpadku dodatečně vyhlašuji "SINGLE PLAYER LEVEL TÝDNE". Stala se jí s velkým náskokem "The Fly", která svým architektonickým a sktuečně originálním zpracováním deklasuje 99% všech ostatních úrovní včetně těch originálních. Podotýkám architektonicky, co se týče zábavy, není to naprostá elita, ale přesto, tento týden jednoduše nebylo nic jiného k dispozici. Ostatně, The Fly byla vlastně jedinou sólo-mapou, ketrou jsem nyní hrál, což ovšem v konkurenci Hexenu 2 a Zerstöreru není žádná hanba. Záměrně neříkám, co je na "Mouše" tak architektonicky dokonalého, budete totiž ohromeni. Jak prosté, že to nenapadlo někoho již dříve ...
- QuakeSpy, jeden z nejnutnějších nástrojů všech hráčů QuakeWorldu byl přejmenován a to z jednoho jediného důvodu - objevují se totiž další hry na Quake technologii a výraz "QuakeSpy" už prostě není výstižný. GameSpy, jak se staronová utilitka na vyhledávání serverů po celém internetu jmenuje již využijí i hráči HeXenu II. Dnes byla navíc vydána nová verze (1.01) - nahrát si jí můžete ODSUD (cca 1mb).
- Vyšel první patch na Hexena II, který pro nás znamená nejen kvalitní a ničím nerušený požitek ze hry, ale také známku toho, že autoři Hexenu začali pracovat na datadisku. Patch má téměř 3mb a můžete si jej nahrát například ZDE. Pokud jste jej stahovali odjinud, možná jste se dočkali nepříjemné hlášky "CRC error", která byla způsobena chybou na jednom z ftp-serverů Activision, odkud navíc soubor převzali četné news-sajty, například i Bluesnews. A znova ...