Powered
by:
kódování |
Jak je zřejmé z názvu, hráč bude v roli vlkodlaka, který mění svůj vzhled (a samozřejmě schopnosti) s dnem a nocí. Ve dne je zranitelným člověkem, v noci silným vlkem. Pokud si pamětníci vzpomínají na legendární Knight Lore na 8-bitech, jistě mají představu, jaké výhody tento princip skýtá. Navíc zde bude prý jistá kombinace vlka a člověka (řekněme Jack Nicholsov v půlce filmu Vlk;-), což zní ještě o něco lépe, obzvláště když dodám, že hra bude brát v potaz kvalitu čichu. Vzhledem k existenci přeměny hlavní postavy se vážně uvažuje o využití systému "third-person", tak aby měl hráč přehled čím právě je - přeměna bude probíhat pomocí morphingu (!!), tedy žádné triky z oslňujícími barvami a změnou modelů, vše bude plynulé a pomalé. Ještě k prostředí - ačkoliv se příběh odehrává především v pralesech Jižní Ameriky, začátek obstará Londýn a jeho Piccadilly Circus! Vypadá to opravdu velmi atraktivně, jste-li lační po dalších inforamcíh, směle na původní článek Next-Genu, který je daleko delší a obsahuje i pár artů a screenů.
- Krátce - Na PlanetUnreal je preview Klingon Honor Guardu * Hezký filmeček do Quaka II, přesněji přefilmované demo 1on1 najdete ZDE (mirrory PQ). Má přes 10MB. * Bezva úvaha nad budoucností FPS her je na PlanetQuake. * Na levely týdne se dostane zítra, dnes sem pařil Ground Zero, takže nebyl čas levely testovat. Slíbenou recenzi na mission pack rovněž přinesu později, je to tužší než jsem čekal a tak nestíhám. Sorry ...
Cellá OEM verze se nese ve snaze dostat se ven ze zničeného vědeckého centra "Black Mesa" a vlastně to není střílečka, ale dosti logická procházečka s občasným střílením, což bylo prvních pár desítek minut skvělé, ale pak už celkem nuda. Už už jsem měl strach, že taková bude celá hra, když jsem se dostal do stádia, kde jsou konečně i nealienoidní monstra a sice klasické speciální jednotky. Od tohoto okamžiku to již bylo opět super, i jejich inteligence mne plně uspokojila a těším se na celou hru. Jinak ovšem na OEM kašlete (podle JD98 vyšla i pirátská verze, nevím nakolik je shodná s tou mojí, pravděpodobně jde o to samé, byť Billy z VoodooExtreme oponuje), není to nic extra, je to krátké a za měsíc tu bude full.
- Anarchronox - Na GameGirlz je rozsáhlý rozhovor a informace o Corrine Yu, hlavní programátorce 3D engine v ION Stormu. Tuším, že jsem se o ní již zmiňoval, ale neškodí připomenout, že svou práci ovládá opravdu skvěle, hlavních programátorů ženského pohlaví v herním byznysu není mnoho. Rozhovor je opravdu zajímavý, hodně se zde dozvídáme především o Anarchronoxu (i když Corinne pracuje souběžně i na Daikataně) - ten prý bude dokonče začátkem příštího roku a přestože jde o projekt vytvořený na licencovaném Quake II engine, ze kterého však (alespoň tak to já chápu) zůstal pouze interface a 3D grafický engin byl údajně kompletně přepsán!!! Na tomto základu pak bude dále vyvíjen už kompletně nový engine například v Anarchronoxu II.
- Krátce - Voodoo Unlimited Power má preview Max Payne. * ASC Games, jež vytvářejí další z mnoha "hunting" titulů svou jedinečnost zajistili využitím Unreal enginu. To už jsme si říkali, nově tu však je press release a především server www.tnnprohunter.com, kde je i pár zajímavých screenshotů. Řekl bych, že to bude jediná lovecká záležitost, kterou si kdy koupím ;-). * Pondělní neoficiální fáma o dokončení Shoga se stala skutečností, včera byla hra "pozlacená" a předána k duplikaci, přesto však bude podle plánu v prodeji až v říjnu! * Jim Molinets z Rogue Ent ve svém planu zmiňuje pár zajímavostí kolem Ground Zera. Já jej pečlivě hraji a do neděle tu máte na tutáč recenzi ;-). * Další ze série PlanetX sajt je na světě, tentokrát www.planetshogo.com. Právě včas ...
- Rail Arena - Nový Mod of the Week z PlanetQuake by se mohl zdát pouhou hloupou kopií Rocket Areny, ale chyba lávky. Pokud nemáte railgun v lásce, ani nečtěte dále - Rail Arena je poměrně složitá úprava, ve které má váš rail účinek jen 25% energie. Navíc, jestli sjem vše dobře pochopil, zde nejde ani tak o fragy, ale o body, které se získávají za pouhé zásahy (za frag je ovšem bonus). Navíc podruhé, trefíte-li se do černého pětkrát za sebou, získáte speciální power-up, jež je automaticky vybrán z obravdu zajímavé nabídky - buď může jít o obyčejný quad damage, větší kadenci, 200% energie, nebo také odebrání energie všem soupeřům až na 1% (to zní dobře;-), brnění a nebo jen a pouze přičtení pár bodíků. Navíc potřetí, není třeba nic stahovat, jen se připojit na server (pokud budete hrát lokálně, server verze je ZDE - 250kb) a hrát. Tak co, stále váháte?
- Ground Zero - Konečně mi přišel druhý oficiální mission pack ke Quaku II, dnes se začíná prodávat v US a vyšla tuším i pirátská verze, takže můžete testovat dokud se neobjeví v našich obchodech ;-). Zatím jsem jen v rychlosti proběhl pár single-levelů a přestože jsem toho zas tolik neviděl, je to zjevně ještě lepší než Reckoning, obzvláště motorová pila se vyvedla. Recenzi čekejte v nejbližších dnech, nemůžete-li dospat, ZDE je první vlaštovka ze zaoceánských sajt.
- full.patch - q2-319-x86-full.exe,
10,6MB - sunsite.uk,
cdrom.com
- patch z 3.17 - q2-319-x86.exe,m
2,5MB - sunsite.uk,
cdrom.com
- Daikatana - Kolem Daikatany se toho na ECTS událo celkem dost. V první řadě tu máme trailer z ECTS, který přes obstojných 18MB ze samotné hry nic moc neukazuje, zkrátka trailer ;-). Velká verze (18,7MB) ZDE, malá (6,2MB) ZDE. Již před týdnem se však objevila zpráva, o které se v souvislosti s Daikatanou hovořilo v samém začátku jejího vývoje, aby vzápětí publicita v tomto směru ochladla, což jsem chápal jako ustoupení od tohoto plánu. Vše se točí kolem botů, kteří by měli hlavního hrdinu provázet (!!) v single playeru (!!!). Jde o dva spoluhráče (tzv. sidekicks), Superfly a Mikiko, kteří bodu na straně Hira (tak se hlavní postava jmenuje) bojovat proti zbytku světa a podle všeho nepůjde o žádné wingmany, ale naprosto samostatné hráče s vlastními úkoly. Autorem AI je Jonathan Wright, autor Zeus bota pro Quaka. Více na news sajtě ION Stormu. Autoři Daikatany podle všeho modifikovali engine Quaka II asi nejvíce ze všech týmů, kteří si jej licencovali a to je více než slibné. A mimochodem, součástí retail verze by měl být nejen editor misí, ale i editor in-game animací, takže vývoj filmů nebude zdaleka tak složitý jako doposud.
- Team Fortress II a Half-Life - Už několikrát bylo řečeno, že tým stojící za skvělou DM úpravou Quaka, Team Fortress nemohl sehnat distributora pro pokračování této úpravy do Quaka II a tak se domluvili s Valve a potažmo Sierrou a Team Fotress vyjde koncem roku jako add-on k Half-Life. Teprve nyní, na ECTS, se ven dostala hrstka zajímavých informací. Zmíněné fíčry tedy zahrnují 10 různých typů charakterů, více než tucet zbraní, 20 map rozdělených do 4 kampaní, speciální komunikační systém na interakci mezi členy týmů za účelem volby strategie počas hry, počítačem ovládání oponenti či spoluhráči, kompatabilitu s většinou vylepšení v Half-Life a samozřejmě i funkčnost se speciální verzí Worldcraftu, která bude součástí plné verze HF (WorldCraft Pro). Kompletní info z press relase a tři screenshoty najdete na Gamer´s Alliance.
Je tu však i pár zajímavých novinek týkajících se Half-Life. Většinu z nich má na svědomí Blue, který položil pár otázek Gabu Newellovi, řediteli managementu Valve Software. Prečtěte si ho sami, je zajímavý, ale pokud jste líní, nebo na tom nejste dobře s angličtinou, zde jsou základní Gabovi myšlenky. Half Life: One Day, OEM verze nedávno rozeslané výrobcům hardware k bundlování, obsahuje 20% hry (výhradně single-player části), jinak řečeno 250MB či 36bsp a pochopitelně nejde o žádné free demo, které si za čas zadáčo stahnete z internetu. V současné doběje ve Valve prioritou dokončení retail verze a teprve poté dojde na intenzivní vývoj demoverze. A jak jsou s tím daleko? S výjimkou multiplayeru je vše dokončené, nyní se ladí konfigurace, kompatibilita s různými 3d kartami a samozřejmě zmíněný multiplayer, který zabere asi nejvíce času.
- Quake II CTF Tactics - Gamer´s Extreme, Threshův server pokračuje v tradici výborných FAQ a helpů a po Doomu a Quakcích přináší rozsáhlé, dokonce VELMI rozsáhlý komentář k Capture the Flag, kde najdou své nejen začátečníci, ale i pokročilí a profesionálové. Vřele doporučuji, jediné co mi chybí (ale bude zřejmě brzy následovat) jsou popisi jednotlivých oficiálních CTF-map.
- Quake to Unreal MAP konvertor - Jeff Preshing potěšil 3D komunitu svou nejnovější utilitkou bsp2td3, která konvertuje mapy z Quaka do Unrealu. Oba standardy si tedy mohou být velmi podobné, i když je pravda, že existuje i konvertor map (100kb) z Doomu do Quaka. Zájemcům nelze než doporučit, však má jen 11kb, nicméně ještě předtím si přetěte readme, abyste se nedočkali zbytečného zklamání.
- Single player level týdne - Pokud pozorně sledujete single-player mapy, určitě jste si všimli nového megaunitu. Já se o něm sobecky nezmíním, nechám si to na průběh týdne, kdy se dočkáte recenze (je opravdu parádní;-). Myslím, že alespoň nepřijde zkrátka menší, ale rovněž parádní single-level, u kterého vám vše co potřebujete prozradí jméno autora - Neil Manke. Jeho Coconut Monkey byl vytvořen na zakázku amerického PC Gameru a reklamu mu dělá vskutku dobrou. Jde o dva velké levely přeplněné novými texturami, takže ani není divu, že to celé zabírá 7MB. Každopádně super ...
- Deathmatch level týdne - Nerad bych, aby vyhlášení levelu týdne upadlo do stereotypu, ale chci-li si zachovat objektivitu, jinak to prostě nejde. Stan Uusvali (hp) je autorem již páté DM arény do Quaka II, dvě z nich byly již vyhlášeny levelem týdne, u Painkilleru (161kb) marně vzpomínám proč se tomu tak nestalo a třetí je nyní na řadě. The Crucible (277kb) je opět klasická "stanovka" - perfektní mapa, kterou umí jen a jen on. Už nestačí jen 2 hráči, ideální je zhruba ve čtyřech. Jako bonus dnes anbízím jeden zajímavý kousek pro Quaka 1, který dohodil Martinek - 250kb dlouhý Jackie Brown ;-) je skvělý středně malý level pro zhruba 4 hráče.
- Krátce - Rocket Arena II dostala novou verzi RocketBota (rozuměj Erasera upraveného pro Arenu). Číslo 0.78, véce na Rocket Arena homepage. * Amen: The Awakening, 3D akce od Cavedogu, je vedle Duke Nukem Foreveru další hra, z níž se nám screenshotů nedostává - na www.cavenews.com však najdete dva nové a snad jetě lepší než ty předchozí!! * Na Blood 2 oficiální sajtě jsou v pořadí patnácté Weekly news. Tentokrát jde o krev ;-). * Pokud vám uvedené informace o Half-Life natačili, na contaminated.net jsou dva nové rozhovory - s Doufem Woodem a Chuckem Jonesem. A navrch ještě jedno tuctové preview na Gamer´s Reality. * 3D Gamer´s Edge je novýpřírůstek do rodiny hostsites na PlanetQuake. Je věnován single-player mapám pro Quaka, Quaka II, Unreal a Jedi Knight. * Radstar na speed3dfx.cz/quake2/ vyhlásil soutěž o nejlepší DM mapu pro Quaka 1, takže pokud máte něco v záloze a editujete, můžete spojit příjemné s užitečným. *
- ECTS podruhé - Včera se stalo ECTS minulostí, opět se potvrdilo, že E3 nesahá ani po kolena, přesto se pár zajímavých zpráviček uvolnilo. Většina je z ne-3D soudku, pro ty tedy šupky na GameSpot UK, nás zajímá následující: rozhovor s Gabem Newellem o Half-Life, novinky a screenshoty na Max Payne, novinky a screenshoty na Daikatanu, novinky o Duke Nukem Forever, novinky o Prey a novinky o Indinana Jonesovi 3D. Nutno podotknout, že v odkazech obvykle nenajdete nic nového, jedinou výjimkou budiž konečně informace o Kingpinu (na Quake II engine vyvíjí Xatrix, fámy že přecházejí na Unreal se tedy patrně nezakládaly na pravdě) a dokonce i první screenshoty, které vypadají znamenitě. Na závěr tu mám jen seznam držitelů cen ECTS za tento rok, kde za v námi opěvovaném žánru Quake II vybojoval titul Nejlepší hra východní Evropy a Nejlepší hra Skandinávie a Jedi Knight vybojoval titul Nejlepší hra Německa. Všude jinde žijou smí hlupáci ;-).
- Unreal-engine stuff - Na fan-sites se teprve nyní objevila informace o Hired Guns (Psygnosis) využívajících Unreal-engine, což jste se na Quake-CZ mohli dozvědět již před pár měsíci po E3, jsou tu ovšem dvě další nově ohlášené hry na stejné technologii - mají jimi být TNN Outdoors Pro Hunter (konec 99) a Navy Seals od Sierry (jaro 1999).
- Krátce - Na GameSpotu je nové preview na Shogo: Mobile Armor Division. * Sinister je editor na SiN, pro který lze prý vyvíjet mapy i na demoverzi. K dispozici je již funkční program, viz zmíněná hp. * Na www.indy3d.net jsou tři nové screenshoty z Indy3d, ovšem neočekávejte kvalitu, jsou nascanované z papírového časopisu. * John Carmack a "menší" přednáška o TNT a 3d kartách vůbec ;-).
- Half-Life release date - Na druhou stranu však musím přiznat, že jedinou hodnotnou informaci vypustil Valve Software, kteří konečně vyřešili dlouhé hádanky okolo release date Half-Life. Podle jejich aktuálního vysvětlení bychom se měli dočkat v říjnu letošního roku. Jde o vyjádření zástupce Valve Software, tedy nikoliv zodpovědné osoby ze Sierry, takže si to přeberte po svém. Na valvewold.com se ale objevila informace, že podle zdroje ze Sierry bude HF vydán za čtyři týdny, což odpovídá. Zdroj ze Sierry však dodal ještě jednu zajímavou informaci a sice že by již za týden měla být vydána OEM verze (snad demo?), která bude obsahovat 25% hry!!
- Single player level týdne - Když vydá mapu někdo z prestižních společností, je zpravidla o vítězi rozhodnuto. Ne tak tento týden. Rich Carlson z ION Stormu sice odvedl skvělou práci, jeho Order & Chaos (728kb) je vskutku báječná, nicméně nikoliv nejlepší. Nejlepším se tento týden stal David Hyde, jehož Structural Mechanics (2,7mb) je absolutní nářez. Jakkoliv Order & Chaos exceluje co do prostředí a grafiky, i zde ho SM hravě předhání, o hratelnosti vůbec nemluvím. Budete opravdu příjemně překvapeni.
- Deathmatch level týdne - Pokud se vám před čtrnácti dni zalíbila mapa Wasted, budete určitě spokojeni i s mou nynější volbou. The Refinery (340kb) od Baracudy je podobně malá a podobně kvalitní.
- Krátce - John Carmack na otázku kdy vydá zdroják Quaka 1 (pokud vím, není zas tak úplně nedosažitelný;-) odpověděl, že rozhodně minimálně za rok. * Na GamesDomain je kraťoučké preview na Heretic II s několika zajímavými screenshoty. * Venku je i první "movie" k Unrealu. Viz domácí stránka týmu. * Na www.indy3d.net je šest nových screenshotů z Indy 3d, third person střílečky od LucasArts. * Na Threshově homepage je rozsáhlá úvaha na téma Quake vs. Quake II. Obšírněji se k ní vyjádřím pravděpodobně zítra.
- Imagine network - Jak jsem již začátkem týdne nadnesl, Imagine, největší to nakladatel herních časopisů v Severní Americe, spustil svou novou internetovou síť herních informačních serverů. K mému nejoblíbenějšímu Avaultu a Next-Generation se tak již po pár dnech provozu přidává i IGN PC, jež opravdu stojí za všechny bůkmárky. Imagine souběžně sspustili i další servery pro konzolové systémy PSX, N64, a především Dreamcast, kde jsem se dnes dočetl zajímavý drb (Dreamcast má být kompatibilní s PlayStation) a je zde k dispozici i seznam připravovaných her na tuto platformu (Unreal, Half-Life, Messiah ..).
- Level Infinity - Level Infinity, autoři známých build (Secrets of Acropolis, The Gate, Twin Dragon) a nyní už i quake modů (Red Rover) ohlásili práce na novém add-onu, tentokrát pro Unreal. Steele Dawn bude na rozdíl od většiny ostatních modů na Unreal jen obyčejným single-level missiopn packem, což však já osobně vítám. Již nyní jsou na webu k dispozici četné screenshoty (některé vypadají skvěle!!) a velmi rozsáhlý popis děje, což mé očekávání ještě zvyšuje. Znáte-li i vy jakýkoliv ze čtyř uvedených dokončených projektů, jste na tom s největší pravděpodobností stejně.
- Telegraficky - Skvělé preview na Half-Life od Scaryho najdete zde. Navíc exkluzivní screenshoty. * Na VoodooExtreme je pak snad ještě lepší rozhovor s Valve Sotware. * AirQuake II se dočkal další betaverze. 0.3 obsahuje nové mapy, letadla ad. * Dva nové hi-res screenshoty z Ground Zera, 2. Q2 Mission packu jsou zde: jeden, druhý (každý cca 150kb). * Eidos se na svém ftp serveru pochlubil novým wallpaperem z Tomb Raideru III. Řeknu vám, nic moc, v současné době můj desktop již nějakou dobu okupuje nádherné dítě z reklamy na Half-Life. * George Broussard se zastavil na IRC a pochlubil se novinkami z vývoje DNF a Preye. ZDE je log. * Dnes byl vydán Unreal pro Macy * Sajta Speed Demo Archives byla kompletně překopána, nový vzhled by mohl být dobrým důvodem pro návštěvu. * Messiah World je asi nejelpší stránka pro fandy Messiahu, hry připravované Shiny Ent. a Interplayem. Zde se také objevil drb o release date - 3. listopadu.
- Krátce - Další Quake 2 movie je na světě, budete však k němu potřebovat LMCTF Tournament Edition. máte-li, směle do downloadu (2mb). * Rozhovor s Georgem Broussardem o DN Foreveru je ZDE. Žádná sláva, ale na rozdíl od většiny ostatních alespoň nějaké informace. * Další rozhovor se týká Bloodu 2 a je se samotným Jayem Wilsonem. RealAudio required * Vyšla nová verze FreezeTagu, s podporou 3 týmů a vylepšenou podporou VWep. 1.7 je tedy ZDE (336kb). * Preview na Team Fortress II (Half-Life add-on) je ZDE. * Zajímavou zprávu z herního světa jsem našel, držte se, na Světu Namodro a nikde jinde - Secret Ops, free add-on k Wing Commanderu jež je k dispozici volně na internetu (bacha, přes 100mb) byl prý v prvních okamžicích infikován starým známým "warez" virem CIH, který maže BIOS. Origin zareagoval celkem rychle a již po dvou hodinách zaměnil soubory za čisté, ale po nedávno zavirovaném retail CD s WarGames je evidentní, že se nedá spolehnout na nic.
- Quake Rally 2 - Dnes se toho vskutku příliš neudálo, takže je alespoň čas na sumarizaci zajímavých modů. QPong už je hotovou věcí, z teprve připravovaných úprav je bezpečně mezi nejzajímavějšími i Quake Rally 2 na kterém sice nepracuje osvědčený Impact Team, ale přesto dle prvních screenshotů vypadá parádně. Zrovínka v poslední aktualizaci se autoři pochlubilyi svými plány a zní to opravdu zajímavě - v autech si zahrajeme Capture the Flag, brutální obdobu Destruction Derby, ale i obvyké závody obohacené o šampionát, pohár a ligu (nemluvě o obyčejném "time trialu"), kde budou mezi protivníky boti. Zdá se mi to vše až příliš nádherné než aby to byla pravda a proto tomuto projektu prorokuji zkázu, ale nemalujme čerta na zeď, třeba to opravdu vyjde. Chystá se hned několik graficky i co do chování odlišných vozidel, engine bude rozlišovat poškození na různých místech. Paráda, co víc si přát - snad jen to vydání ;-).
- Krátce - Kolem Shadow Warriora je v posledních dnech celkem dost humbuk, na hlavní doméně, www.wangsdojo.com najdete více než 20 nových map a pár aktuálních TC úprav. * Shogo nabírá na obrátkách, po nedávno uvedeném nářezovém videu je ZDE další hi-res screenshot, opět excelentní. Kam ti hoši na ty nápady chodí ... * Na Avaultu je preview na Nocturne, 3d horrorovou adventuru od GODu. Sice to s 3d akcemi nemá příliš společného, ale engine má hra parádní. BTW, podle nejnovějších zpráv hodlá Gathering of Developers a Mike Wilson vytvořit Evropskou pobočku GOD s Evropskými týmy. * www.totalconversions.com změnil svou podobu a vypadá k světu. Dobrý zdroj především non-quake úprav.
- Romero zastřelen! - Tato bulvární zpráva se tuším v pátek objevila na jinak seriózním Avaultu. Ne že bych se jí hned smál, byla podpořena celkem realistickou fotkou, ovšem vzpomněl jsem si na podobnou fámu, která označila Romera za mrtvého po autonehodě krátce po vydání Doomu. V každém případě Avault po pár hodinách vydal opravu, vše bylo způsobeno TOUTO fotkou pro Texas Monthly Magazine, kde Romero skutečně pózoval na patologii s kulkou v čele ;-). A egoistický Romero šťastně žije dál. Viz jeho .plan.
- Heretic II - Pokud z přesvědčení kašlete na třetí díl Tomb Raidera, Indiana Jonese a 3d verzi Prince of Persia, možná vám otevře oči Heretic II, pro mne osobně asi nejzajímavější "third-person" projekt současnosti (a že jich je daleko více než jsem vyjmenoval). Právě o tomto víkendu byla spuštěna doména Heretic2.Com, jež je v současné době jednoznačně nejlepším zdrojem informací pro fandy původního Hereticu a Hexenů. Najdete zde rozhovor s hlavním programátorem, Patem Libou, najdete zde rozhovor s koordinátorem projektu, Danem Freedem a jako třešnička na dortu působí pět exkluzivních screenshoty (a že jich byl k H2 dosud celkem nedostatek).
- Eraser 1.01 - Ridah vydal "definitivně finální" verzi Erasera (full-time job v Xatrixu ho zdá se pořádně ždíme) a ještě tedy opravil pár mini-bugů z "Final" 1.00. Vše k dispozici jako vždy na Impact Homepage, exe verzi s launcherem (8220kb) stahujte ZDE, exe verzi bez installeru (2600kb) ZDE a konečně zip verzi (2600kb) ZDE. Ze všeho nejdůležitější je však patch z 1.00 na 1.01, který má jen cca 200kb a je ZDE. Všechny odkazy na britský Sunsite. Pokud váháte a nejste si jisti, zda zvolit verzi s launcherem, bez obav se do onoho velkého souboru pusťte, vyplatí se - launcher je opravdu vymakaný a ušetří námahu s konfigurací a spouštěním botů.
- Single player level týdne - Levelů nevyšlo mnoho, takže jsem rád, že jsem vyčmuchal alespoň jednu opravdu excelentní kompilaci, resp. unit do Quaka II. Space Oddysey je dostatečně originální a hraje se rovněž skvěle. Yuri Davidov odvedl dobrou práci. I za těch 3,5MB to stojí.
- Deathmatch level týdne - Nahlédl jsem na MVS, na PlanetQuake a na Level of the Week a hned jsem měl ušetřené hledání kvalitní deathmatchovky, tentokrát dokonce pro první díl Quaka (potěším zástupy čtenářů, kteří si stěžují, že se QUaku nevěnuji a nechápou, že se toho už "tak moc" neděje). Opět je, jak jinak, vhodný především pro 1on1, již při 4 hráčích se boj stává brutální čistkou (zhruba tak jako v DM4), ale i tak to lze hrát. Vortex (182kb) vytvořil Mr. Fribbles.
- Krátce - Nocturne, chystaná 3D hra od GOD a TRI má svou vlastní stránku s novými screenshoty. Technologie k nakousnutí. * Na PlanetRiva je rozhovor s Romerem, jehož tématem je samozřejmě Daikatana. * PC Gamer od pondělí mění svou podobu, Imagine vytvoří novou doménu kd budou všechny herní časopisy dohromady čelit konkurenci a na PC Gameru budou tedy jen dílčí featury, jako například TENTO s vyhlašování nejlepších úrovní pro Quaka, Quaka II a Unreal.
- Shogo movie - Ani jinak se toho však moc neudálo (jak se zdá, vybírám si ty pravé chvilky;-), jednou z hlavních událostí byl filmeček k Shogo: Mobile Armor, které vypustil šéf projektu a Monolithu, Jason Hall. Malou verzi (15MB - 160x120, mono) si můžete nahrát z TĚCHTO mirrorů, velkou (51MB - 320x200, stereo) pak ODSUD. Pokud je pro vás i malá verze příliš velá, zkuste RealVideo verzi, jež má jen 1.5MB. Je to opravdu zajímavý trailer a v mém případě splnil svůj účel - nyní čekám na Shogo s daleko většími nadějemi. Parádní je především hudba, která byla složena Japonskou kapelou přímo pro účely hry. Navrch tu mám pár stejně dobrých hi-res screenshotů - jeden a druhý.
- Eraser Final
- Konečně je k dispozici finální verze nejlepšího bota pro Quaka II a Quaka
II CTF. Tým Impact se tímto releasem
s Quake fandy loučí a myslím, že se za něj rozhodně nemusí stydět. Poslední
verze je optimalizovaná, neobsahuje všudypřítomné bugy a především v CTF
módu je o třídu lepší než minule (navíc je tu komandování zbytku týmu pomocí
tlačítek R - útok, D - obrana a F - freestyle). K dispozici jsou tři různé
verze a zdroják navrch:
- Krátce - Epic konečně vydal patch (280kb) na OpenGL standard pro Unreal. Upozorňuji že jde o beta verzi a většina OpenGL karet s ním má potíže!! * Quiver, to je název editoru leelů pro Quaka na platformu Macintosh. Nemám představu zda je první, ale poku tu někdo browsí z Maca, možná mu tato zpráva přijde vhod. * A je tu nové video k Half-Life, tentokrát má 14MB, ale naštěstí existují i light verze pro RealPlayer a Vivo přehrávače, které mají dokonce jen 800kb. Ty najdete ZDE, originální verze je pak TADY. * Editorial na PlanetQuake si vzal na paškál Quake komunitu a ator přemýšlí, zda je mrtvá či nikoliv ;-). * A na závěr malá ostuda, propásli jsme narozeniny Johna Carmacka. V pátek mu bylo 28 let. Blahopřeji ...
- Turok 2 - Udělal jsem si trochu času a pročetl pár preview Turoka 2, pokračování oné nemastné, neslané a zároveň vizuálně hezké hry od Acclaimu. Jak je ze screenshotů zřejmé, půjde do značné míry o totéž co v prvním dílu, ovšem s vylepšenou technologií a doufejme i hratelností. Mne ovšem překvapil zajímavý drb, podle kterého bude možné hrát deathmatch ve split-screenu až ve čtyřech na jednom počítači! Preview na Turok 2: Seeds of Evil (release date: konec 1998) najdete na Avaultu, Next-Generation, A na závěr ještě takovou maličkou perličku - pravděpodobně znáte současný hit americké TV, přisprostlý TV seriál South Park (takový desetkrát krvavější a inteligentnější Itchy a Scratchy;). Tak si představte, že Acclaim získal práva a chystá počítačovou hru. Vyvíjí jí rovněž Iguana a bude na enginu Turoka 2.
- American McGee
- Tokay, jak je také McGee (připomínám, že
jde o skvělého level designera, donedávna pracujícího v id Software) nazýván
se podrobil rozhovoru
a vyplynuly z něj některé velmi zajímavé skutečnsoti, které tazatel bohužel
nepodchytil ;). Pokud si dobře vzpomínám, American po odchodu (nebo odejití)
z id Software říkal něco o vlastní "gambling" firmě. A hle, nyní pracuje
jako Game Director v Maxisu. Že by se chystal Sim Doom nebo něco podobného?
Rozhovor každopádně doporučuji, trochu se i zasmějete:
- Deathmatch level týdne - Wasted (207kb). Co víc si přát. Dennis "headshot" Kaltwasser mi připomíná Stana Uusvaliho, což je ta nejlepší reference, která mne mohla napadnout. Wasted jsou excelentní po všech směrech, u mně vítězí především díky jednoduchosti.
- Lan Party - Ne, nebudu tu ohlašovat žádnou Quake Party (i když, btw, se už nějak dlouho žádná nekonala). Jen tu udělám malou reklamu relativně nové doméně sítě PlanetQuake. Na LanParty se dozvíte nejen o chystaných parties v Miami, Oklahomě či Stocholmu (tím chci říci, že zrovinka tohle žádný odvaz není;), ale především velmi fundované náměty a návody jak na organizaci vaší vlastní či jak na konfiguraci sítě. Hodí se ..
- Blood II - Halloween se blíží a s ním i vydání druhého dílu Bloodu. Na oficiální sajtě Bloodu II je další týdenní update (bezva screenshoty) a GT konečně spustila vlastní oficiální sajtu. Čekání nám ulehčí kompilace One unit whole Blood, kterou po vzoru obdobných Doom a Duke produktů chystá GT. Najdete v ní základní Blood, Plasma Pak, Cryptic Passage a oficiální multimediální strategy-guide. Coming Soon to JRC store near you.
- Krátce - Electronic Arts se zejmě chtějí stát absolutní jedničkou herního průmyslu (v "all-platform" počtech jí již jsou, v "PC-only" jí však loni předhonil Cendant. Nedovedu si totiž jinak vysvětlit, že byla ochotna vydat neuvěřitelných 122 mil.$ za "zbytek Virginu". Skoupili opravdu všechno a nechali jen nahý Virgin. Nejpodstatnějším úlovkem je samozřejmě Westwood. Ani jedna z firem se však 3D akcím příliš nevěnuje (výjimkou jsou Prax Wars od RBR), takže klíídek. * John Carmack updatnul svůj .plan, což je známka že budeme opět poulet oči překvapením. A také že ano ;-). * Skvělý "compatibility-test" dal dohromady autor TÉTO stránky. Najdete zde seznam všech 3D her s uvedením podporovaných standardů. * Bezva úvaha na téma věrohodnosti časopisů, článků a žurnalistů vůbec. * GameSpot přinesl preview na Heretic II. * Na tomshardware.com je rozsáhlá recenze finální verze grafáren 3Dfx Banshee, Millenium G200 a Savage 3D. * Včerejší Unreal map mánie dnes pokračuje, Myscha (unreal level maker) totiž uzavřel a vyhlásil svou soutěž o nejlepší single-player level. Dva vítězné levely jsou opravdu báječné a mně osobně připadaly kvalitativně shodné s originálem. Takže do toho.
- RealAudio required - Vedle psaných rozhovorů se stále častěji objevují i zvukové nahrávky. Na MeccaWorldu je každý den výborná show Daily Dementia (je sice věnovaná hrám obecně, ale k 3D tíhne - z posledních dní doporučuji čtvrteční show s Tomem Hallem Z ION Stormu o Anarchronox) a je tu pochopitelně i týdenní show Shooters (dříve QuakeCast), která je již konkrétně zaměřená na 3D hry a uváděná obvykle Bluem či někým známým. Tyto dvě jsem již zmiňoval, takže jen doplním zbytek - Blueprints, GameTime, MegaTF, Pointless Audio, All Games, SmokeBreak a UnHumans Vault. Jak napověděl titulek, ke všem potřebujete nainstalovaný Real Player a kupodivu vystačíte s průměrný spojením (navíc si obvykle můžete show nahrát k sobě). Namítnete - proč poslouchat, když si to mohu v klídku přečíst. Máte pravdu, některé rozhovory jsou však natolik zajímavé, že to opravdu stojí zato. V posledních Shooters (link vede přímo na zvukovou stopu) je to Pat Magruder z Rogue, který prozradil opravdu mnoho informací z chystaného mission packu ke Quakovi II, a v TechRadiu je to Steven Polge, jehož doufám nemusím představovat ;-). Takže, už víte co máte dělat ...
- Krátce - OGR přínesl preview Hereticu II s novými obrázky a informacemi: Check it out! * Pokud vás to zajímá, na Score.Cz si můžete přečíst žebříček 20-ti nejprodávanějších her první poloviny letošního roku. Quake II je na sedmém, Unreal na patnáctém místě, to ovšem stihl za pár týdnů.* Mark Rein z Epicu slíbil na tento týden vydání OpenGl patche na Unreal, takže ravidelně kontrolujte oficiální stránku unreal.com (mimochodem nedávno předělanou, vypadá k světu). * Nová verze CTFBotu+ (pro Quaka 1) je venku > pár fixů a podpora pro MacQuake. *