Powered
by:
|
- Trochu smutný a zároveň škodolibě potěšený jsem z informace, že se vydání Unrealu (odkaz vede na novou oficiální stránku) znovu prodloužilo. Zatím není nic oficiálně podloženo, ale GT Interactive ve svém tiskovém prohlášení v seznamu her plánovaných do konce letošního roku Unreal neuvedli. Dle autorů (což ovšem není zdaleka to nejdůležitější) byl projekt odložen až na první čtvrtletí příštího roku. Quake již dávno oslavil první výročí a stále se neobjevila žádná hra, která by mu mohla konkurovat. Všechny připravované tituly se pasují býti "quake-killerem", Quake se tak stal jakýmsi měřítkem úspěšnosti. Některé z nich byly připravovány ještě před vydáním Quaka a již tenkrát se o nich hovořilo v souvislosti s Quakem velmi pozitivně. Stejně jako v Doomu se dočkáme i u Quaka a se slzami v očích bude žezlo předáno někomu jinému (nechci předbíhat, ale Quake 2 je nejlogičtějším kandidátem), ovšem opět opakuji, že Duke3d, který Doom konečně jednoznačně porazil (nehodlám zítra číst vaše rozhořčené e-maily, takže se nad tím trochu zamyslete) přišel po opravdu dlouhé době a pro Doom to po třech letech rozhodně nebyla potupa, spíše naopak - úleva. Mám takové tušení, že se situace bude opakovat, ve chvíli kdy vyjde Unreal, Prey nebo jiná 3d-akční bomba (Microsoft chystá svůj engine, Shine se také chystá po MDK znovu prorazit, jsou i další) bude mít Quake téměř dva křížky na pažbě. Do této vřavy navíc vstupuje "problém" zvaný Quake 2 o jehož ambicích na tomto místě nemá cenu hovořit. Prostě a jednoduše, id Software je s Carmackem v čele neustále napřed. Jakmile se někdo bude chvástat, že porazil Quaka, Carmack už bude kompilovat Trinity. Dnes budu spát klidně ...
- Neuplyne den, aby se na některé z news-stránek neobjevila informace o novém preview, rozhovoru či kolekci screenshotů Quaka 2. Všechny si je poctivě pročítám a prohlížím, ovšem nechci vás obtěžovat s každým z nich jednotlivě. Mám totiž pocit, že sktuečný fanoušek si na Bluesnews sám najde místo nových informací. Čas od času se ovšem vyskytne preview, které stojí za to dát vplen všem. Tedy i těm méně zarytým. Jediným requirementem se tedy v tuto chvíli stává vaše znalost angličtiny - AVault již tradičně přináší prvotřídní, ucelení a přehledné informace o chystaném Quaku 2.
- Časopis PC Gamer má asi největší právo na slovo "exkluzivní". A nejen časopis - dnes například www.pcgamer.com předal internetu k dispozici první demoverzi Tomb Raidera 2. Má velmi únosné 4mb (vyžaduje ovšem DirextX 5.0) a nahrát si je můžete ODSUD. Předpokládejte ovšem zančné problémy, i když s trochou snahy najdete i mirrory.
- The Frag is over. Další z masových akcí je minulostí, Cyberatleti nakonec nedopadli zas tak dobře, nejlepší byl až třetí - Thorn. Na druhé příčce se umístil Lor Vader a vítězem celé akce (ceny ve výši 8-i tisíc dolarů by bodly:-) se stal Gollum. Jediným demem, které je v tuto chvíli k dispozici je čtvrtfinálové utkání mezi Rixem (skončil 4.) a Gollumem, které však podle zasvěcených komentářů patřilo mezi to nejlepší co je k dispozici. Za normálních okolností se hraje ve zvolené DM arén na 20 minut, v případě remízi pak v téže na minut 5. Právě na toto "prodloužení" došlo i v tomto případě, ale zajímvost nahrávky je především v té remíze - Ještě dvě minuty před koncem totiž Rix vyhrával 7:4 a v DM6 se zdál být jasným vítězem. Gollum ho ovšem jednou nachytal na švstkách a i když se Rix hodlal na posledních patnáct sekund schovat, nádherně ho sejmul, podruhé téměř s konečným gongem. Toto demo sktuečně stojí i přes svou zdlouhavost za shlédnutí, je perfektním důkazem, že strategické myšlení je nedílnou součástí deathmatche. DM6 mi nyní připadá jako stvořená na 1on1 a Pittbull, který mne v ní naposledy vyškolik se má na co těšit.
- Team TNT je na stránkách Quake-CZ pravidelným návštěvníkem, ačkoliv se jedná o skupinu tvůrců, která jaksi neakceptuje technologický posun vpřed. Neustále tvoří nové mission packy do Doomu a jak je z hlavní stránky zřejmé, nepřestalo jí to bavit - stále jich chystá několik. Před pár dny však vypustila další ze svých ryze deathmatchových kompilací, Pursuit (download v délce 1200kb ZDE). Po Bloodlans a Grievance je tu tedy již třetí 32-úrovňový balík, který vás překvapí svou kvalitou. A pokud jste o TNT ještě neslyšeli, pak mi nezbývá než opakovat, že Icarus je více než výtečná kompilace pro single-player.
- Voodoo2, nový chipset společnosti 3dfx klepe na dveře. Zajímavý článek o jeho budoucích (Diamond Monster II. má být na trhu v prvním čtvrtletí 1998) vlastnostech přináší Gamecenter a teprve po jeho otisknutí vydala 3dfx tiskové prohlášení, které je pro nás opravdu radostné - Quake 2 bude dosahvoat neuvěřitelného výkonu převyšujícímu 100 fps, což už beztak lidské oko nepostřehne. Draken z Levelu se ovšem nechal slyšet, že je ochoten za Voodoo 2 obětovat vlastní penis. Dost legrace - technologicky je to zajímavé překonání hranice lidské představivosti. Počkejme si na příští rok.
- Po M3 a QuakeConu, velmi úspěšných mega akcích v těchto dnech probíhá další masová sešlost quakerů, The Frag. V Dallasu se sešlo přes 800 hráčů, aby se utkalo v hromadných soutěžích, i královské disciplíně 1on1. Představu o rozsáhlosti akce možná získáte po shlédnutí TOHOTO zajímavého obrázku (150kb), vpravo je mimochodem vidět debatující John Romero. Spolupořadatelem této akce je tým Cyberathlete, elitní "jednotka" quakerů, která má za cíl vytvořit z hraní 3d-her sport se vším všudy, tedy i s profesionální placenou ligou. Patří mezi ně opravdová elita, ti nejlepší z nejlepších (Paradox, KillCreek, Kornelia, Hijinks, KilJoy ad.), takže se dá hovořit o nepříjemné konkurenci pro novou soutěž TENu, o které jsme si nedávno povídali. Aktuální informace o dění na Fragu najdete v "živém komentáři" na Avaultu. V současné době se ze stovek účastníků vykristalizovala šestnáctka nejlepších a o síle Kyberatletů hovoří fakt, že prakticky žádný z nich nevypadl.
- Společnost Katana Soft připravuje další komerční TC s názvem Paradigm. Po Shraku a čerstvých Malice a X-Men je tu tedy již čtvrtý pokus o úspěch s pouhou konverzí Quaka bez špetky nové technologie, jen a jen s novou várkou zbraní, nepřátel, grafiky a zvuků. Demo zatím není k dispozici, zato jsou na homepage k vidění zajímavé screenshoty a audio ukázky. Termínem vydání má být letošní listopad.
- Abyss of Pandemonium, tak se jmenuje nový komerční missionpack (pravděpodobně neoficiální, tudíž nikoliv s pořadovým číslem 3) od společnsoti Impel Production. První screenshoty a preview najdeme na PsychoGameru, na stejném místě i zajímavý rozhovor s jedním z hlavních tvůrců. Podle screenshotů to vypadá nadějně.
- Ačkoliv Quake Rally vyšlo již před více než měsícem, tým Impact, který jej má na svědomí, připravuje jakousi "special edition" s názvem Ultimate Quake Rally. Bude obsahovat nová auta (už jsem chtěl napsat příšery:-), prý umně vymodelovaná podle skutečných předloh. I jejich chování ve hře bude co nejvíce přiblíženo v reálu, čemuž doufejme napomůže i nový koncept ovládání add-onu, který by měl být přístupnější a snazší pro začátečníky i profesionály. Impact nám prozatím předložil několik sccreenshotů, .avi video, a promo prezentaci, více se dozvíme v nejbližších týdnech na news-stránce. Včera se zde například objevila informace o zařazení ruční brzdy do Ultimate Rally. Nakonec mi nezbývá než doplnit, že hlavní tahoun Impactu, Ridah, je také spolutvůrcem komerčního add-onu X-Man, vydaným právě před několika dny.
- Celý týden byl velký nedostatek nových add-onů a dokonce i map, které jinak denodenně zahlcují adresář /incoming/ na ftp.cdrom.com. Bylo to zapříčiněno vydáním Quake2 dema, nikdo najednou neměl čas na nic jiného (věřím, že demo nemá na svědomí nějakou rozvrácenou rodinu, viď Martinku:-). Abych se přiznal, ani já ne - když jsem si dnes po týdnu sedl ke "starému" Quakovi, zhrozil jsem se jak mi to s tou odlišnou technologií (v tomto případ mám na mysli především pohyb hráče) vůbec nesedne do ruky. Z toho důvodu jsem dlouho nevěděl jestli vůbec dnes vyhlásím mapu týdne. Nakonec mi nevědomky podal pomocnou ruku GT4W, který v MaMe auditoriu vyzvihl ženský výtvor, Destroy Base. Titul "SINGLE PLAYER LEVEL TÝDNE" uděluji tedy i tentokrát - ovšem opět pozoruji značné snížení kvality :-(.
- Další z řady utilit na zvýšení rychlosti GLQuaka se jmenuje GL Commando. Verzi 1.3. si můžete nahrát pochopitelně bezplatně, velmi zajímavý je ovšem velmi nízký regostrační poplatek ve výši 3 dolarů, což je stokoruna :-). Další, podobě zaměřený projekt, najdete ZDE. Jedná se o patch, který vám nejen ze špinavé břečky udělá průhlednou vodu, ale na rozdíl od klasické transparentní vody z GLQuaka se v tomto případě jedná o skutečně průzračnou. Vidíte skrz ní úplně vše.
- Po dlouhé době je tu další add-on pack přídavných úrovní. Konkurence v tomto oboru je velká, Beyond Belief, Prodigy:SE a Mexx nasadili vysokou laťtku a není lehké jí přeskočit. Dobře se tohoto úkolu zhostil britský tým Lethargy, který připravil (a stále připravuje) level-pack Death´s Dominion. Ještě než začnete stahovat vás musím upozornit, že vyžaduje #1 Mission Pack, Scourge of Armagon. V případě, že jej máte vám nic nebrání skvělé zábavě - zatím byla do oběhu dána polovina (pět úrovní) level packu, nahrát si jí můžete přímo ODSUD (cca 4mb).
- Vyšlo nové Score - najdete v něm malé perview na Quaka 2 (kde ovšem vzali ty nádherné obrázky, to nevím), malý odvar www-recenze na Jedi Knighta (9/10), hardwarově+ pojatou recenzi na Turoka (8/10), podle níž se rozhodně neřiďte a raději počkejte na mou zítřejší, dále recenzi na Chasm (7/10), s níž se ztotožňuji a jinak pro nás quakery vlastně vůbec nic. celkově ovšem musím Score pochválit, zaujalo mne nejen díky skvělému audio-cd (7Up rulez:-).
- Kupodivu poprvé vás odkazuji na zajímavou stránku - www.voodooextreme.com. Najdete na ní vše co se týká 3dfx, ale i jiných standartů 3d akcelerace. Tentokrát mne na ní dovedla stránka Score - podle všeho se totiž chystá Voodoo2, 3d akcelerátor nové generace, který při prvních testech vykazuje v Quaku fps ve výši magické stovky (měřeno timedemo2).
- Včera vydaný GLQuake 0.96 obsahoval poměrně vážný sprite-bug, proto si jej, vy kdož sjte tak ještě neučinili, nenahrávejte. Ne ež by vám nějako poškodil hardware, ale v nejbližších dnech bude na světě oprava v podobě nové verze.
- Časopis PC Games podobně jako před časem Gamecenter uskutečnil rozsáhlý test všech 3d akcelerátorů a ZDE nám předkládá recenzi deseti z nich. Nejlépe dopadl Pure 3d, který narozdíl od ostatních obsahuje více paměti a vykazuje slušné zlepšení výkonu především v Quaku a jemu příbuzných hrách.
- Nová vlna 3d-akcí je tu a v sekci "konkurence" tak můžete zaznamenat recenzi na jednu z nich. Jde o rozporuplný kousek Chasm: The Rift. V nejbližší době bude následovat zajímavý Turok, který rozhodně má co mluvit do absolutní špičky, co se týče technologie i zábavy.
- Trochu jsem zaspal, ale přesto - Total Conversion "Malice" se konečně dočkala a byla vydána. Mnohem více mne ovšem v těchto dnech překvapila zpráva o další komerční TC, kterou připravuje samotný král comicsů, Marvel, respektive jeho softwarová divize Marvel Interactive. A nebylo to patrně jen takové fouknutí do větru, protože zpracování jejich slavných X-menů se již dočkalo hratelného dema (9mb).
- Včera bylo Romerovi třicet. Happy Birthday, Johny ... :-)
- Konzole Sony Playstation, která před pár dny oslavila prodej 50.000.000 Cd-čka s hrou pravděpodobně přivítá i Quaka. Po Nintendu-64, na kterého se již drahou dobu připravuje je tedy na řadě i PSX. Zmiňuji se o tom proto, že již před několika měsíci GT Interactive (vlastnící práva na konzole) oznámila, že z důvodu příliš malé paměti se od projektu upouští. Dnes se tedy tým s novými poznatky vrací a připravuje Quaka na konec příštího roku. Podobné problémy má i Epic MegaGames, který se spolu se svou divizí DMA Design (vzpomínáte na Lemmingy?) snaží najít cestu jak zpracovat na PSX svůj horký titul Unreal. Zde ovšem výsledek zatím nezmáne.
- Ritual Entertainment kromě svého nejbližšího projektu SiN tvrdě pracuje také na enginu nové generace, jehož jméno dosud nebylo zveřejněno. Hlavními tvůrci jsou především Mark Dochtermann, hlavní programátor týmu a dva nový členové, kteří nedávno přišli z 3dfx Inc., Charlie Brows a Gary McTaggart. Nový engine bude využívat schopnosti nového procesoru Intelu, PentiumII, ale žádný strach - první hra přijde až v polovine 1999, kdy už budou nedílnou součástí nejen dream-konfigurací.
- Stanley měl ovšem počítač v naprostém pořádku a činil se v nekonečné soutěži s Reaperem. Svým výkonem překonal dokonce i Turbomana, a to o celé čtyři sekundy, což je v tomto případě velmi slibný náskok. Jeho demo si můžete nahrát v sekci "soutěž".
- Co se stalo u nás v Čechách? Jen velmi málo - InGame plátek zveřejnil trochu zvláštní recenzi na Jedi Knight II, klan Exitů, který se zatím kromě svého šéfa nijak neprezentoval se přestěhoval do vlastní domény www.exitclan.com (zatím tam nic nenajdete) a Sparta prohrála s Brnem.
- Activision a Raven Soft překvapivě vydali verzi 1.1 patche pro Hexena II, stáhnout si jej můžete přímo od nich, ZDE najdete naopak informace o nových úpravách, ale pozor - na to, že jde o patch je trochu přerostlý, má přes 6mb. GameSpot vydal k Hexenu kompletní walkthrough, vřele doporučuji, je přehledné a komplexní.
- Mezi uzavřenou komunitu 3D-herních firem se tlačí nový ambiciózní tým s názvem "Rebel Boat Rocker". Sídlí jak jinak v Dallasu, srdci tohoto žánru počítačových her a od ostatních firem se odlišuje tím, že již první hra bude běhat na vlastím engine. A pravděpodobně nebude úplně k ničemu, neboť již RBR uzavřeli kontrakt s Electronic Arts na produkci jejich her. Více se o firmě dozvíte ze zajímavého profilu na avault.com, já jen napovím, že se většina z členů zformovala z 3dRealms, jeden dokonce z MicroProse, kde dělal na Civilizaci.
- Zajímavou stránku najdete ZDE - autor zde sdružuje a hodnotí všechny dosud vydané quake-filmy. Tedy - všechny, to asi ne, vždyť například ten český quake-film vydaný Necroraiseri a ohodnocený velmi slibně na tedejším demoLandu tu není, ale rozhodně jich tu je více než si vůbec dokážete představit :-).
- Dodatečně uděluji ocenění "SINGLE PLAYER LEVEL TÝDNE" mapě Harm´s Way, ve stylu military, mírně připomínající Quake2Test. Není to žádná bomba, v konkurenci ostatních oceněných kousků asi nebude zářit, ale obsahuje řadu zajímavých nápadů a slušnou akci.
- s deathmatch mapami od českých tvůrců se jaksi roztrhl pytel. Třetím (doufejme:-) v pořadí je GT4W, který na své stránce představil level GreenHouse, trefně pojmenovaný podle jistého základního znaku mapy. Netroufám si jí hodnotit, neb je poměrně rozsáhlá a sám či s pomocí reaperů nedokážu posoudit jjí kvalitu, ale vypadá jako by přes jistou nevyrovnanost měla něco do sebe. Martínek ovšem stále jasně vede ...
- CTF pravidla deathmatche bohužel nebudou u "full-release" verze Quaka 2, jak se původně slibovalo, ale podobně jako u jedničky dojde k vydání add-onu krátce po vydání. Na jeho vývoji a na integraci do nového enginu pracuje opět společnost ThreeWave, nyní ovšem s jistým oficiálním požehnáním id Software. Dle šéfa projektu, Zoida, se rozhodně nemusíte "obávat" nějaké přehnané inovace - půjde prostě o starou dobrou verzi CéTéEfka, snad jen s několika málo kosmetickými změnami (samozřejmě nemám na mysli změny související s novinkami základní verze hry).
- Lookovi se omlouvám za pozdní aktualizaci jeho výkonu, předběhl totiž Stalneyho a Fraggera o jedinou sekundu ve věčné soutěži, čímž vzhledem ke krutým pravidlům Fraggera úplně odsunul do neznáma. S Lookem a ještě s Kasuhou o víkendu otestujeme novou verzi našich setkání, totiž v pohodlí domova.
- Heč, na vlastní oči jsem viděl Gebyho a dozvěděl se jak to je s Maxipes QuakeWorld serverem, který byl bohužel nucen pravděpodobně definitivně zrušit. Ale nic vám neřeknu, abych zase jistou konkurencí nebyl považován za bulvár :-).
- 3dfx verze Shadow Warrioru se přiblížila na dosah našich monitorů - dle vyjádření George Broussarda z 3d Realms došlo k oné velké prodlevě díky nějakému velkému problému, který se sice nepodařilo vyřešit ani dodnes, ale pravděpodobně je to na dobré cestě, protože prohlásil, že je to již jen otázka pár dní. Ze zcela jiného zdroje mám zprávu o tom, že Monolith Production pracuje na 3dfx verzi hry Blood, bohužel však jen pro datadisk Plasma Pak, který nedávno vydal. Ještě však k SW, SunStorm konečně vydal demo svého oficiálního add-on datadisku Wanton Destruction - demo má pouze necelou polovinu MB, takže je to snad únosné pro každého, obsahuje však jen dvě úrovně (1single+1dm).
- Díky Emilovi a Martinovi jsem byl konečně schopen vyzkoušet Martinkovu deathmatch mapu. Pomineme-li boj o prvenství, je nasnadě, kdo vyhrává co do hratelnosti a kvality úarovně. Zatímco Silencův kousek žije ze zajímavého nápadu, Martinek udělal souměrnou mapu, která rozhodně je hratelná a má jakési skryté kouzlo. Díky několika málo chybkám je vidět, že jde o autorovu prvotinu (oficiální ...), ale skutečně si nemohu stěžovat. Protože jsem nebyl jediný, kdo měl v posledních dnech problémy s downloadem M_Lairu, můžete si já nahrát lokálně. Urna boduje.
- Jistě víte, že tzv. fingery či plany, jsou veřejné textové soubory, které slouží jako jakýsi deník programátora či jiného zaměstnance v našem případě herní společnosti. Každý k nim pochopitelně přistupuje s jinou zodpovědností, někdo do nich píše recenze filmů, někdo se s jejich pomocí hádá s konkurencí a někdo do nich s železnou rpavidelností ukládá svoje moudra. Jedním z těch lepší patří například John Carmack, v jehož "deníčku" je pro zasvěceného (tím ovšem já rozhodně nejsem - programátorská hantýrka mi příliš blízká není) radost browsovat. Tohle všechno už víte, tak proč to všechno sakra říkám? Nu proto, že je zde stránka, která vám ulehčí hledání v nových zápisech a združuje fingery všech autorů z ION Stormu, id Software, Ritualu či 3d Realms - jmenuje se Quakefinger. Ale i ona je zde již několik měsíců, tak proč s tím sakra otravuju? Protože opakování je matka moudrosti. Poslední zápisy Briana Hooka, Todda Hollensheada a Johna Carmacka (všichni id Soft) stojí za trochu námahy. Mám chuťě přeložit především tu krásnou Brianovu úvahu o Quakovi 2.
- Demo Quaka sice co do počtu downloadů strhalo všechny rekordy (vzpomínám si, jak se na www.blood.com chvástali, že "ten" jejich udělal za dva měsíce 200 tisíc - Quake2Test stihl za pouhé dva dny daleko daleko více - jen z id Softu a Download.com se do včerejška nahrálo přes sto tisíc kopií), ale jinak jsou reakce značně rozporuplné. Vezmeme-li v potaz naší českou komunitu, ryzí spokojenost projevuji snad jen já sám, zatímco u ostatních je vidět menší či větší rozčarování, ať už z hardwarových potíží (ne, DirectX skutečně nepotřebujete!) či nesouhlasu s tou či jinou vlastností hry. Patříte-li mezi ně, je lhostejné zda kvůli hardwaru či demu, vyplňte TENTO dotazník a pošlete jej id Softu. Nebuďte pasivní a nestěžujte si, že to a to není podle vašich představ. Je to jen demo, test-demo, které je určeno právě na to, aby se sladila hardwarová kompatibilita a zjistili zájmy hráčů. Věřím, že vás nemusím přesvědčovat o tom, že vaše náměty bude někdo číst a hlavně, že budou smysluplně použity - snad jen větu Johna Carmacka "The final game will definately be better as a result of the test". A pokud hrajete s 3dfx a rychlost není právě podle vašich představ, tady je návod, jak to trochu vylepšit.
- V nejbližších dnech to asi s rozsáhlostí updatu nebude příliš lepší, dokolečka přehrávám Quake 2 Test a na nic jiného nemám čas. Ono se toho také moc neděje, naštěstí ...
- Jinak je ovšem uplynulý den plně v režii nedělního Test Dema. Kromě mé vlstní recenze, kterou najdete v sekci konkurence se můžete podívat na četné linky, za nimiž na vás čekají stejně četné informace o všem možném:
- Verze 1.0 LavaBall je konečně na světě. Jde o sportovní zpracování Quaka. Sport daleké budoucnost, v němž jde o násilí a zabíjení. Více informací najdete na homepage, nejdůležitější informací je to, že add-on patch VYŽADUJE QuakeWorld. V samotném Quaku vám LavaBall bohužel nepoběží, vyžaduje multiplayer hru.
- Před časem slíbená úroveň podle seriálu Soldier of Fortune je na světě. Jedna jediná úroveň má sice přes 2MB, ale jde o naprostou špičku s Quake-C úpravami. V přípravě jsou další kousky ze stejné série, takže je se na co těšit. Pro tentokrát se úroveň Soldier of Fortune stává Single-Player levelem týdne.
- Nové záznamy v sekci "soutěž" - Fragger s Lookem se vyrovnali Stanleymu v bitce s 20-ti roboty, všichni tři nyní drží čas 1:46. Připomínám, že pořadí bere v potaz pouze rychlost v sekundách, pořadí je dáno datem zaslání příspěvku - proto vede Stanley. Dále se na dosah přibližil Pavel Vrba, kterému na CPOCe zbývají již jen 2 sekundy.