Powered
by:
kódování |
- Nový TweakIt - Nová verze utilitky, která by vám, vlastníte-li 3d akcelerátor 3dfx, měla být schopna rapidně zvýšit rychlost Quaka II díky optimalizaci funkčnosti karty je tu. Upozorňuji, že nejde o nebezpečnou utilitu, která kartu jednoduše donutí k nbezpečnému výkonu (něco jako přetaktování procesoru), kde je reálné nebezpečí znehodnocení karty. A v neposlední řadě je již funkční s Voodoo2, to nás sice zatím asi pálit nemusí, ale brzy bude :-). Tak tedy, download kompletní utility - tweakit201.exe (309kb), případne download patche, máte-li již předchozí verzi - tweakit2update.exe (69kb).
- Chcete-li najít zajímavou informaci v message boardech, musíte zpravidla opravdu pečlivě hledat (mimochodem, před pár dny se spustil message board i na 3dRealms, takže směle klást otázky typu "Kdy už umře Duke Nukem":-), ale někdy se to podaří a stojí to za to. Mluvím o rozsáhlých boardech společnosti Epic MegaGames, kde je v kurzu především Unreal. Dnes to tedy stálo za to (ne že bych se tam ty tři hodiny rochtal sám, link jsem našel na VoodooExtreme:-). Zajímavé sdělení obsahuje informaci o botech zabudovaných v retail verzi, což bude, počítáme-li pouze oficiální a podporované funkce (viz Duke Nukem 3d, který roboty má, ale nikde se s tím nikdo moc nechlubí ) premiéra a rovněž zde proběhla zmínka o smyslu Unrealu, kteru jsem si prostě netroufl přeložit - "Get your ass off of the planet" :-).
- GameSpy, velmi užitečný prográmekpro každého kdo hraje Quaka přes internet, se blíží do své nové generace. Na domácí stránce je k dispozici preview verze 2.0, která by měla obsahovat revoluční funkce, včetně podpory Jedi Knightu, což myslím nebylo vůbec nic lehkého. Nic o termínu vydání, bude to ale nářez.
- Je tu konec týdne a s ním samozřejmě vyhlášení nové Single player mapy týdne. Rozhodl jsem se nedat přednost I:S:E pro Quaka II (791kb) Matta Seftona, o které jsme si již řekli v úterý, ale outsiderovi, o kterém jsem se nedočetl vůbec nide a jen náhodou jsem si jí stáhl (sáhl jsem po největší déle s očekáváním největšího zážitku). Ne, že by snad Mattův výtvor nestál za to, je dobrý, dobře jsem se bavil, ale možná zůstává (alespoň v mém případě) trochu za očekáváním a za jeho dosvadními mapami. Tentokrát tedy vítězí Trevis Almand s více než 2mb dlouhou Station Zebo pro Quaka II. Ne až tak pro design, který je pouze mírně nadprůměrný, ale spíše pro zajímavý originální herní systém. Stanice je totiž rozdělena na čtyři části (úrovně), které jsou vzájemně pospojovány (!!!). Mám rád nepotřelé nápady a přesně těch jsem se zde dočkal. Více vám neprozradím, snad jen doporučím, abyste při hře koukali kolem sebe, na první pohled jednoduché a účelové prostředí v sobě obsahuje řadu vychytávek.
- Výčet výrobců grafických akcelerátorů a jejich modelů věru není krátký. Společnost California Graphics vsadila na podobnou sestavu jako Creative Labs a bude prodávat karty s 8MB (3d Wizard) a 12MB (3d Wizard Ultimate) s procesorem Voodoo II. Zajímavé je však to, že bude za výhodné ceny nabízet sestavy dvou karet tedy 2x8MB a 2x 12MB. Potvrdí-li se navíc informace z české 3dfx sajty Speed3dfx, že se společnost rozhodla snížit ceny základní 8MB na 139USD a 12MB na 179USD, myslím, že máme nového favorita :-).
- Po dlouhé době tu máme další českou mapu. Radstarova Speed3d (140kb) je určena pro deathmatch cca 2-4 hráčů a upřímně řečeno nemám pro autra žádná slova pochvaly. Je vidět, že si dal nejvíce práce s reklamními nápisy v úvodní místnosti. Jde o prvotinu, buďme tedy shovívaví.
- "Deathmatch levelem týdne" se tentokrát stává Sepulchre (360kb)do Davida Nolana. Autor jej doporučuje především na týmovou hru 4on4, je však vhodná i pro 5-16 hráčů a s trochou tolerance jí lze hrát i ve třech či čtyřech. Opravdu dobrá práce, tentokrát byl jediným vážným konkurentem El Copův (ano, autor např. Vostok Rising) "All that I bleed" (443kb), který se dost možná někomu bude líbit více, ani můj subjektivní dojem mezi nimi nedělá přílišných rozdílů.
- Včera se ve Spojených Státech na pultech prodejen
objevil 3d Blaster,
produkt od společnost Creative Labs
využívající chip Voodoo II od 3dfx Interactive.Jak
blo slíbeno, v prodeji jsou dvě verze s různým osazením paměti - 8mb a
12mb. Do Evropy se dostane až ke konci března, proto se zatím pokochejme
záběry z výrobní
linky v Kalifornském Fremontu. Společnost ALT, která v České
republice distribuuje Diamond Multimedia však již nyní nabízí cenově velmi
zajímavou možnost objednání Monstera II. čistá verze za pouhých 7.990,-,
bundlované XL o tisíc více. Více informací na domácí stránce ALT.
- Point Release semdočkal rozporuplných reakcí,
objevili se poměrně závažné bugy týkající se dedikovaných sserverů, bez
újmy nezůstalo ani CTF, chladný
komentář si patch vysloužil na anglickém GameSpotu. Multiplayer
Quake přišel jako první s rozsáhlejším komentářem k deathmatch arénám,
více než hodnocení (od 3,5 do 4,5 z 5 možných bodů) jsem po očku sledoval
doporučený počet hráčů - drtivá většina je dle názoru recenzenta určena
pro 8-12, jedna jediná pro 4-12 a poslední Warehouse (q2dm8) pro 32 hráčů.
komentář na Q-CZ bude až v průběhu týdne, nehodlám nic ponecaht náhodě
a otestovat mapy nejen s boty, ale i s živými terčy :-).
- I další zpráva není příliš pozitivní, pro technické obtíže je v současné době mimo provoz guestbook , sekce určená pro vaše náměty na další rozvoj této stránky. Bohužel nelze odhadnout termín opětovného zprovoznění, zatím se tedy spokojte s mým majlem, ono toho stejně moc nebude, viďte, lenoši.
POINT RELEASE (cca
9mb): cdrom.com,
bluesnews,
scary,
warzone,
gibbed.com, mlp.cz(!!).
CTF PATCH (cca 7mb): cdrom.com,
scary,
warzone,
gibbed.com, frag.com
- Portal of Praevus, oficiální mission pack pro
Hexena II od samotného Ravenu je
na spadnutí a je tedy čas si o něm něco říci. Jako každý mission pack i
tento obsahuje nové potvory, zbraně, grafiku. Navíc se seznámíme s nových
herním charakterem a samozřejmě vzhledem k zaměření hry i poutavým příběhem,
který částečně navazuje na původního Hexena. Co na tom, že byly Serpent
Raiders nadobro zničeni, kouzelník Praevus nechal znovu obživnout jejich
duše a použil jejich nadpřirozené síly ke svým cílům. Mezi klasickou trojici
charakterů se dostává Demonless, charakter mající stejně jako kolegové
svoje unikátní schopnosti a zbraně. Nebudu prozrazovat všechny podrobnosti,
snad jen, že autoři Demonlessu v dalších stádiích umožnili delší (nikoliv
vyšší) skok. Rovněž zbraně zní zajímavě, musím však podotknout, že byl
kladen důraz na vyváženost, autoři mysleli samozřejmě i na deathmatch,
kde budou mít charaktery samozřejmě stejné podmínky. Zkrátka, celkem patnáct
levelů s novými texturami a efekty (sníh, déšť, soumrak) by mělo být dostatečnou
náplastí pro všechny fandy Hexena II nešťastné z nevalného množsví add-onů
na itnernetu. Více informací najdete v čerstvém preview na Avaultu,
screenshoty jsou přímo
zde. Venku to má být již v březnu 1998, mimochodem, stejně jako The
Reckoning, oficiální pack ke Q2.
- CTF PATCH IS OUT!! Je to tak, společnost id Software po pečlivém betatestingu dnes v ranních hodinách konečně vydala ctf-patch ke Quaku II :-)). Verze 1.0 mající něco přes 7mb, k jejíž funkčnosti je však nezbytná instalace výše uvedeného point releasu je jak na id Software, tak na cdrom.com. To je o těchto dvou mega-novinkách, které téměř přehlušily mou radost z dnešního úžasného výkonu našich hokejistů zatím vše, více informací večer.
- Gameslice opět potvrzují,ž e svou práci dělají opravdu skvěle, a že se vyplatí dát přednost kvalitě před kvantitou. Tentokrát mne potěšili velmi rozsáhlým "příběhem" o SiNu od Ritual Entertainment, včetně rozhovoru s tvůrci a zajímavými screenshoty. A aby toho nebylo málo, jeden z redaktorů napsal zajímavý editorial o šancích jednotlivých adeptů na titul 3d hra první poloviny 1998, kde dávají největší šance Unrealu, Half-Life a právě SiNu s Daikatanou čekající vzadu na šanci.
- Zbrusu novým modem do Quaka II je Cry Havoc, zajímavá varianta, která přináší do pravidel trochu variability. Umožňuje totiž volbu ze sedmi různých charakterů, které se liší schopností a odolností. Namátkou jsem vybral Vampíra, který může vysoko skákat a v bezprostřední blízkosti vysávat energii ze soupeře (zřejmě to bude v reálu podobné berserku z Doomu, tedy nic moc:-), velmi zajímavý je i Sapper (možná znáte z Warcrafta II), mezi jehož schopnosti patří destruktivní sebevražedný útok, který vyvolá výbuch (velký v závislosti na počtu držených granátů). Mod jsem netestoval, ale jednotlivé charaktery mi nepřipadají příliš vyrovnané - uvidíme v testu, download je ODSUD (804kb), jako vše ostatní je to client verze, potřebujete mít puštěný server se speciálními soubory.
- Společnost Activision dokončuje betatesting konečně oficiálního dema Quaka II. To by se mělo objevit nejen v komerčním balíku s Wolfensteinem, ale samozřejmě i volně s downloadu na internetu. Během několika dní bude k dispozici na oficiáln stránce id Software, jsem zvědav, co na něm bude po dvou měsících od vydání Q2 zajímavého.
- Nový JailBreak je tu, verze 1.5 je na světě. Pochopil-li jsem to dobře, jedinou novinkou jsou tři nové speciální mapy, což však byla asi nejcitelnější vada na kráse dosavadních verzí. Uvidíme jak se povedly - stahovat můžete například ODTUD (3.3mb). Neíte-li co je JailBreak, přečtěte si recenzi v sekci kon.., pardno, recenze :-), víte-li a zajímá-li vás to poněkud více, vřele doporučuji rozhovor s hlavním tvůrcem, Davem Whallinem, kde se dozvídáme, že Dave již dříve pracoval na onom nechvalně proslulém Star Wars TCčku, které bylo později zakázáno 20th Century Fox a že již do budoucna nehodlá s nějakými podstatnými změnami pravidlech a bude se spíše soustředit na nové mapy.
- S termíny vydání to opravdu nevypadá růžově. Tituly jsou doslova hromadně odkládány v lepším případě na léto či podzim, v horším i na konec roku (a ten je, vzpomenu li na některé původně očekávané tituly sakra daleko). Stejně tak je to bohužel i s Half-Life, který byl Sierrou odložen na červen. Tento hromadný chaos si vysvětluji vstupem Voodoo II na trh, což rozhodně způsoí nevídaný boom a herní spoelčnosti rozhodně nechtějí ponechat nic náhodě a mají zájem na tom, aby právě jejich titul byl vlajkovou lodí tohoto akcelerátoru druhé generace. A když už jsme u toho odkládání, Lon Mattero, který provozuje výtečnou fan-stránku Apogee/3d Realms a evidentně je v úzkém kontaktu s firmou rovněž uvádí plán vydání jejich titulů - kromě Descent: Freespace (duben 98), který bude Apogee po 3 měsíce exkluzivně distribuovat na internetu (pak jej převezme Interplay) a který navíc nebude 3d akční hrou tak jak by se dalo očekávat jsou všechny ostatní hry opatrně koncipovány spíše na příští rok, včetně Duke Nukem Forever. A to je opravdu škoda. Znovu (pokolikáte už) se však potvrzují slova id Software, "až nás někdo dožene, budeme jen pár krůčků od vydání engine nové generace". Chacháá.
- Matt Sefton, známý to tvůrce map do Quaka vytvořil svou prvotinu do dvojky s názvem Infiltrate: Subjugate: Eliminate (800kb). Upřímně řečeno sice hravě překonává poslední single-mapu týdne, dle mého názoru se však jen s velkými obtížem drží stejné kategorie jako YooShin Yangovi skvosty typu Fatal Oportunity (380kb). V každém případě však stojí za těch pár korun na poplatcích SPT Telecomu.
- Ridah si zřejmě našel netolerantní přítelkyni, protože šmahem ukončuje všechny své projekty :-). Tedy, ne doslova, ale posuďte sami. V současné době se hodlá v Eraserovi soustřeďovat především na umělou inteligenci a orientaci, přesto však možná již v příštím releasu vydá jeho zdrojový kód a postupem času přestane s jeho vývojem. Podobně na tom je i Ultimate Rally, původně slíbené "pokračování" úspěšeného modu s novými tratěmi a auty. Sám konstatuje, že se již s dosud odvedenou prací dostalo Quake Rally do stádia, kdy byl natolik kvalitní, že by si na sebe vydělal i jako komerční produkt (s výjimkou tratí), důvodem pro ukončení projektu je však existence Quaka II, který v současné době hýbe světem a málokoho již zajímá stará technologie - podobně je na tom i sám Ridah, který zvídavě zkoumá technologii dvojky. Jistá naděje tu přeci jen je a sice další člen Impactu, Sumaleth, který dle svých slov dost možná vydá jakousi nadstavbu Quake Rally ve verzi 1.3 s novými skyny pro auta a snad i tratěmi.
- Tak jsem si tak dnes na místo hledání fotek mé oblíbené tenistky Anny Kurnikovové (jen se mrkněte na gelerii, co vám budu povídat, tenhle je nejlepší:-)) zabrowsil do úplně odlišných končin a sice do království kozaté Lary Croft z Tomb Raidera. A hle, co jsem nenašel - jakýsi patch, který vám z Lary udělá na jeden level nahou krasotinku (tu najdete na TÉTO sajtě), na Next-Generation se zase objevili černobílé obrázky Vanessy Demouyi (jedna z potenciálních představitelek Lary ve filmové verzi) z dob, kdy ještě musela vydělávat penízky necudným modellingem a asi nejrozsáhlejší kompilace různých patchů (údajně i na druhý díl) a obrázků vězí ZDE, popřípadě série obrázků po cca 350-ti kb JEDNA a DVĚ. A vy ostatní, kdo ještě nejste plnoletí, či jste pohoršeni jakýmkoliv zobrazením Lary bez přiléhavého oblečku se směle mrkněte na oficiální www.tombraider.com, nápadité Croft Times či často aktualizovaný Lara´s House. Ať tu či onde, všude je však zřetelné, jak se všichni orientují na obrázky Lary, což j evidentní důkaz, že to byl od producentů excelentí tah jak udělat z jen mírně nadprůměrné hry absolutní trhák. Ale, proč vlastně ne.
- Další host-site na Quake-CZ je aktivní, druhý klan v pořadí, The Radiant Nails zde dostává svůj domov a já přeji "radioaktivním" hřebíkům hodně štěstí. Jak je z jejich domácí stránky zřejmé, v první konfrontaci porazili Fraggera, jednoho z členů Urny, mne by však velmi zajímala konfrontace s Necro Raisery (mimochodem, nezdají se vám obě sajty trochu podobné?:-).
- Derek Barr, exmapper TerraFormy vydal vlastní datadisk úrovní ke Quaku obsahující kromě start-mapy tři single levely a jeden deathmatchový. Zajímavé na projektu je, že graficky zaměňuje originální prostředí opravdu značně. Spolu s novými skiny je to prostě nutnost, lomgoat.zip (3.5mb).
- Dosud jsem žil v přesvědčení, že id Software přešel se svými novými projekty k Activision a svoje staré Doom a Wolf3d franchise ponechal v rukou GT Interactive (ještě nedávno budget verze Quaka, Final Doomu, předtím id Anthology apod.). Nyní se však dozvídám, že Activision opět vydají Wolfensteina 3d. Tento velmi překvapivý a náhlý (release by měl být již v únoru) tah se vyjasňuje sdělením, že bude spolu s Wolfensteinem a Spear of Destiny v balíku přibalena demoverze Quaka II a Hexenu II. Dost možná půjde o první představení oficiálního dema ke Quaku II, které přijde překvapivě až několik měsíců po vydání samotné hry.
- Dnes najednou vyhlašuji jak Single player mapu týdne, tak i Deathmatch mapu týdne, na kterou jsem z důvodu právě proběhlé uzávěrky Score prostě neměl čas. Kdybych se však jen na malou chvíli rozhlédl po cdrom.com, neměl bych to těžké - vyšla totiž klasická mapa Kandy Base 2 (325kb) pro Quaka II od Marina Gazzariho. Původní Kandy Base II (a vlastně i celá série) pro klasického Quaka byla jednou z nejlepších deathamtchových arén pro skupiny pěti až deseti hráčů a stejně tak je to i zde. Ačkoliv KB2 nerazí styl originálních dm map, které jsou spíše rozděleny do místností umně pospojovaných, ale naopak využívá řekněme jednu velkou místnost se zákoutími, vodou a spojovacími rampami, nějakým způsobem mi originál připomínala. Když ničím jiným, tak kvalitou. Proto byla ovšem také vyhlášena deathmatch mapou týdne. Jak už to tak v poslední době bývá, v singlech je situace naprosto odlišná. Těch opravdu kvalitních pam je totiž celá řada - tento týden vyhrává outsider od Tima Van Halla (hp) s názvem Missile Base A32 (531 kb) pro Quaka 2. zdaleka sice nedosahuje kvalit předchozích vítězů, ale přesto pro mne znamenala slušný odpočinek - a mimochodem, celou jsem jí hrál s jednoduchou brokovnicí. Z dalších vřele doporučuji po dlouhé době kvalitní Quake 1 spq level - The Unholy Shrine (1.2mb), který obsahuje levelů hned několik.
- Hlavní světová centrála informací o Jedi Knightu, která ještě donedávna okupovala sympatickou doménu jediknight.net se dnes z důvodu přílišného náporu dočasně přemístila k bluesnews na adresu http://www.bluesnews.com/jedi/. I to je URL pouze prozatimní, ale rádi vás tam uvítají, stránka je to profesionální.
- Dnešní "mod of the day" (ano ano, každý den tu máme nové úpravy) by mohl být například Hot Potato CTF, velmi zvláštní mutace klasického CTF, která od spoluhráčů vyžaduje daleko větší spoluprácí a koordinaci. Seberete-li totiž soupeřovu vlajku, máte pouze 15 sekund na její umístění. za tuto dobu samozřejmě v žádném levelu nestihneme doběhnout na vlastní základnu, je tedy nutná spolupráce více hráčů, kteří si jí podávají, vyměňují apod. Download (1.6mb) stojí za to, k dispozici je i verze pro Quaka 1.
- Za zmínku stojí i dva (staro)nové počiny české Quake-scény. Počet stránek věnovaných Quaku se tak vyhoupl k dvoumístnému číslu, což už opravdu vypovídá o oblíbenosti hry - obě stránky jsou věnovány QuakeWorldu. Již dávno v provozu je Turbomanova sajta, která spíše slouží jako vedlejší produkt Turbomanova QW serveru pro první díl na ip adrese 147.229.188.20. Je zde k vidění QPlug (plug-in, který vám na www stránce zobrazí stav serveru - počet hráčů apod.) i dlouhodobé pořadí nejlepších. Druhý projekt je zatím v plenkách, Houmr se na quake2.trilobyte.cz rozhodl seznamovat veřejnost s těmi nejlepšími servery pro Quaka II.
- Ridah se nepoučil a opět pořádně nevychytal mouchy u svého installeru verze 06a botu Eraser. Ne, nebojte se - tentokrát žádný destrukční vir, pouze chybka v instalátoru. Zip verze byla v pořádku, nová 0.6b je k dispozici ZDE (993kb). Pokud rádi a často hrajete po internetu, možná vám přijde vhod simulace lagu pomocí příkazu "cmd lag n", kde "n" je ping od 0 do 1000.
- Server společnosti G.O.D. se přemístil z www.godgames.com na www.godgate.com. Konečně se dozvíte přímo od pramene informace o "božské" koncepci vydávání a produkce počítačových her, která dost možná změní celý zábavní průmysl.
- Zajímá-li vás Jedi Knight, možná byste měli zbystřit, protože vyšlo demo komerčního datadisku Mysteries of the Sith. Ačkoliv osobně nepatřím mezi fandy Jediho, rozhodně nejsem hluchý k oslavným výkřikům kolegů z redakce, kteří datadisk přirovnávají k nové hře. Ano, tak je prý zábavný a inovativní - Avault pravda absolutním hodnocením neštetří, ale recenze datadisku (pět hvězdiček z pěti) vypovídá o všem. Demo na cdrom.com, ale bacha, je dosti velké.
- Nová úprava Quaka 1, Sword of Areas je tu. Obsahuje značně pozměněný engine, který obsahuje neotřelé nápady typu "shoď monstrum do lávy a koukej se jak rudne" apod. Řada nových modeluů, textur apod. je k vidění ve volně šiřitelné verzi (4.1mb), plnou obdržíte až po zaplacení nechutného poplatku ve výši deseti dolarů :-).
- Mnohem atraktivněji se mi jeví tým Orange Smoothie Production, který vyvíjí hned několik modů do Quaka II, určených hlavně na deathmatch. Čerstvý King of the Hill mi trochu připomíná dětská léta, kdy mezi jedny z mnoha činností patřila i věta "Kdo tam bude první" vyřknutá u vysoké kopy písku. Tu v tomto modu zastává kopec, který je vlastně takovou základnou, na jehož vrcholu je třeba stát co možná nejdelší dobu. Úpravu sjem ještě nehrál, takže jsem nepochopil, zda je mod určen pro single ( to je však pravděpodobnější) či multiplayer, ale tak či onak to vypadá více než zajímavě - k dispozici je celá řada speciálních levelů, samozřejmě je potřeba základní verze Krále Kopce, kterou si můžete stáhnout například ODSUD (2,3mb). Další informace v FAQ textu.
- PlanetQuake dostala nový vzhled, který je dle mého názoru co do přehlednosti i grafické úpravy plně srovnatelný s exkluzivními vzhledy profesionalního gamecenter.com či gamespot.com.
- Konkurence na ostří nože mezi děma tuzemskými 3dfx stránkami se zřejmě chýlí ke konci vítězstvím 3D Elementu, který je přeci jen kvalitnějším zdrojem informací (dnes například zajímavá tabulka se všemi chystaných Voodoo 2 kartami) a downloadů akcelerační tématiky (znáte to, mezi slepými i jednooký králem). Dnes jsem se zde dočetl o chystaném projektu game.cz, nové obecné herní stránky na českém internetu. Podle současného vzhledu (o obsahu nemluvě) to tak zatím nevypadá, já všk přesto doufám, že se konečně dočkáme projektu, který bude stát za zmínku - InGame takový bohužel není.
- Creative Labs (Levis mezi zvukovkami:-) zřejmě vypálí rybník Diamondu a dříve než přijde on se svým Monsterem 2 bude venku 3D Blaster. Amerika se dočká již 20. února, při slušné distribuční síti se sem železo dostane někdy v prvních dnech března. Když jsem tuto radostnou zprávu sdělil Lucovi, hardwarovému specialistovi Score, jen ohrnul nos a prohlásil něco malé paměti karty, nová informace však říká, že 3D Blaster se bude prodávat ve dvou mutacích. Původně proklamovaná 6mb verze (která by zvládala pouze stále stejných 640x480!) se prodávat nebude, do prodeje půjde 8mb a 12mb verze - za 229 respektive 299 amerických dolarů. Heuréka - zde je kompletní press release. A ještě něco pro zasámí, Creative Labs na své sajtě nabádají zákazníky systémem step-by-step jak zrušit předběžné objednávky u Diamondu - jen se podívejte :-))).
- QSpawn je "frontend" nebo také "launcher" pro oba díly Quaka. Bez potíží v něm budete přehrávat dema, aktivovat externí mapy, skiny a vlastně vše co umožňuje parametr (a možná i něco dalšího), v luxusní podobě shodné pro oba díly. Verze 0.59 právě vyšla (1.15mb), otestujte, mně vyhovovala.