Powered
by:
kódování |
Ještě o mnoho více než Gamecenter se vytáhl stále lepšící se GameSpot. Ten totiž přinesl rozsáhlý feature nazvaný "Final Hours of Half-Life", zde je nám kompletně představen Valve Software, jak to vlastně všechno začalo (úplná pohádka - zbohatli v Microsoftu, pomohli jim v id Softu a pak už to šlo samo;-), jak se seznámili s id Software, jak získávali první zaměstnance, jak se dvořili distributorům a samozřejmě jak to skončilo. Plno skvělých historek a hezkých obrázků :-)) = parádní čtení.
- Ken Silverman -
Na serveru DukeWorld je rozhovor
s Kenem Silvermanem, geniálním programátorem, který ještě jako teenager
naprogramoval Build engine využitý v množství úspěšných her (DN3D, SW,
Blood). V rozhovoru se dočtete něco o tehdejším systému práce, o tom co
Ken plánuje v nejbližších letech a na samotný závěr se dozvíte, že má prográmek,
který v Duke Nukemu 3D při stisknutí klávesy zastupuje hráče v dukematchi.
3D Realms jsou ovšem proti vydání, takže smůla (stejně už to nikdo nehraje;).
- Právě hraju - Trochu volného času, kterého
si v posledních dnech dopřávám věnuji samozřejmě hrám - myslím, že jsem
se tu ještě nezmiňoval o koupi konzole Nintendo64, takže nejprve pár vět
k ní. Několik měsíců jsem měl i Playstation, takže mám možnost srovnání
- N64 však hraje jednoznačně prim a pokud to někdo s hrami myslí OPRAVDU
vážně, měl by o této zázračné skříňce uvažovat. Za trochu vyšší cenu konzole
a originálních her (takřka nezkopírovatelných) získáte opravdu hodně. N64
má oproti PSX spoustu výhod i nevýhod, největší slabinou je omezená velikost
cartridge (cca 16MB, co se jim tak ale vejde je neuvěřitelné), výhodou
však úžasná hratelnost, které je vše podřízeni. Mario64, Banjo Kazooie
a GoldenEye007 jsou jen tři nejlepší a troufám si tvrdit, že se všechny
dají směle řadit mezi 10 nejlepších her posledních 5 let bez omezení platformy.
GoldenEye je 3D akce, jejíž kvality jsou takřka nekonečné (přeštěte si
recenzi Františka
Fuky), zrovna se jí věnuji a už dlouho mne nic tak nebavilo.
Občas však televizi vypínám a pouštím monitor. Včera jsem se věnoval čerstvé novince Thief: Dark Project, bohužel však nad mnohými vychytávkami (často mimochodem převzatími ze zmíněného Goldeneye, viz například vykukování zpoza rohů nebo systém obtížnsoti) převládá zklamání ze zastaralé technologie, divné AI nepříátel a rovněž podivné gameplay. Vím že je většina lidí kolem mne nadšena, tupé bloudění rozsáhlými (a často prázdnými) katakombami mne však nepřitahuje. Pro úplnost je však třeba konstatovat, že hru není možné brát jako 3D akci, ale jako simulátor zloděje. Já mu na chuť nepřišel, to však vůbec nic neznamená, určitě jej zkuste, reference odjinud jsou obvykle skvělé. Dal jsem radějí přednost Hereticu II. Teprve jej rozjíždím a nerad bych to zakřikl, ale je to první fantasy hra u které se bavím (Heretic i oba Hexeni žádná sláva). Third-person pohled se vyvedl, design prvních úrovní vypadá opravdu skvěle. Uvidíme jak to půjde dále, každopádně se chystám ještě jednou dokončit Half-Life ;-).
- Krátce - Nové číslo loonygames je na světě, opět skvělé úvahy, rozhovory a recenze. ** Malý off-topic, v pátek byl v Japonsku poprvé v prodeji Dreamcast (nová konzole Segy), prodalo se ho 150 tisíc kousků - přečtěte si o tom šílenství sami ;-). ** Quake III Arena FAQ byl updatnut ** Na Ritualistic je kompletní návod na Sin. Sepsal jsem vlastní, po nějakém tom týdnu exkluzivity pro GameStar se objeví i zde (spolu s návodem na Half-Life).
- Lithtech editing tools - Monolith vydal nástroje a kód, který potěší především autory levelů a zájemce o modifikování Shoga a Bloodu II. Nástroje to jsou prý komplexní a intuitivní, takže je prý teoreticky možné přenést Blooda do Shoga a naopak včetně textur, zvuků apod. - jde ostatně o ty samé nástroje, kteér využívali sami autoři k tvorbě hry. Kromě speciálního editoru misí v balíku najdete množství konvertorů z 3D Studia či pluginy do PhotoShopu. Krátké readme k toolsům je ZDE, readme ke zdrojáku Shoga je ZDE. Oba balíky pak naleznete na oficiální stránce Shoga, konkrétně ZDE.
- Link of the Day - Ne, nezaložil jsem novou prvidelnou rubriku, i když je fakt, že nových či kvalitních stránek je na každý den v roce více než dost. Narazil jsem ovšem na naprosto bombastickou stránku, která dokazuje, že humor může mít i v Severní Americe tu správnou šťávu a že si Quake komunita dokáže dělat srandičky sama za sebe. Tentokrát si jistí hoši vzali na paškál www.bluesnews.com, které ve svém projektu Yello There řádně zparodovali. Smíchy se budete válet po zemi, takže POZOR ;-)))!!!
- Single Player level týdne - Návštěvníci filmu Zachraňte vojína Ryana budou nadšeni, ostatní se jen utvrdí v tom, že to zkrátka nesmí minout - Neil Manke vydal (opět exkluzivně pro PC Gamer) mapu pro Quaka 2 s názvem "Saving Private Monkey" ;-)), která je bez debat tím nejlepším co Neil zatím vytvořil (a že už toho bylo!). Nesmí chybět nikomu z vás a je celkem bez debat, že je vítězem tohoto týdne. Bohužel je opravdu veliká, více než 8MB může pro někoho znamenat až příliš, přesto to stojí za to - obsahuje stovky originálních textur a ojedinělou gameplay. Dalším kvalitním kouskem posledních dnů a týdnů je Hexorcism od Kevina Halla s atmosférou z Hexenu (level je pro Q2), jinak - věřte nebo ne - nic zajímavého.
- Deathmatch level týdne - Rozhodl jsem se ukončit vyhlašování deathamtchového levelu týdne a to z několika důvodů - především já sám jen těžko mohu odhalit sktuečné kvality úrovně, dkyž dávám přednost Doomu a nyní Sinu a pak pozoruji zmenšený zájem z vaší strany. Single-player zůstanou i nadále, pokud vás toto téma opravdu zajímá, zde je pár linků na deathmatchové archivy - Ramshackle, Terrafusion či Dynabauls. Posledním vítězem se tedy stává Dennis "Headshot" Kaltwasser s mapou Dead Bodies Everywhere (211kb) pro Quaka 1, který je určen pro 1on1 bitky. Definitivní rozloušení však obstará včera avizovaná kompilace Fusionpak.zip, která obsahuje 19 nejlepších "menších" deathmatchových arén dosud vytvořených pro Quaka 2. Výčet konkrétních map které jsou v balíku najdete na terrafusion.com.
- Sin, Half-Life, Blood - V průběhu listopadu se na nás usmálo štěstí - objevili se hned tři 3D akce podle našeho gusta. Všechny z nich jsem již měl tu možnost hrát a všechny z nich mají něco do sebe. V sekci konkurence můžete již nyní nalézt recenzi na Sin, pravděpodobně zítra pak bude následovat zbytek. nejlépe hodnotím jednoznačně Half-Life, což je projekt nečekaně geniální - žádný hype, žádná ultra známá jména, přesto dokonalá atmosféra a hratelnost - a to není zdaleka jen názor můj, nýbrž téměř všech (ostatně, koukěnte na níže uvedený seznam recenzí) s výjimkou jednoho kolegy z Levelu. Sin je na tom velmi podobně, bohužel ho srážejí do kolen nepříjemné bugy, které teprve před pár dny opravil rekordně velký patch. Blood 2 je na tom rozhodně nejhůře, přesto i on má své výhody - skvělé zbraně a zajímavý deathmatch. Nyní si to tedy shrňme:
Recenze:
Sin: Electric
Playground (8,5/10), MPOG
(4/5), GamePost
(92%), Avault (3/5),
PlanetReview (8,8/10),
3DGW (90%),
3DGaming (A),
TRC, Gamers
Dimension (8,75/10), Game-Over
(88%), Barnet (89%), GamesLinks
(9/10), OGR (7/10),
Sin
(3/5)
Half-Life: GaGames
(98%), PC.IGN.COM (9,5/10),
VUP3D (96%), User-Friendly,
OGR (9.7/10),
Game-Over
(94%), Bomb.net
(98%), AGN3D
(9/10), GameSpot
(9,4/10), Next-Gen,
Reviewboard
(9/10), GameSpot
UK (9,8/10)
Blood2: Avault
(3,5/5), Game-Over
(84%), Gamerscentral,
OGR (8,5), Next-Gen,
PC.IGN.COM (5/10),
CDMAG
(4/5), Action
Extreme (recenze demoverze 8/10),
Patche:
Sin: Verze 1.01,
sin101.zip, 1,
2,
3, (19mb),
nekompatibilita uložených pozic!
Half-Life: Verze
1.0.0.6, hl1006.exe, 1,
2,
3,
(768kb), pozice jsou kompatibilní
Blood2: Verze 1.01,
b2patch1.zip 1,
2,
3 (3100kb),
nekompatibilita uložených pozic!
- A co dál? - Pokud máte dojem, že si díky třem zmíněným projektům autoři vystříleli munici, jste na omylu, ještě do vánoc se na nás něco chystá a začátkem roku příštího to bude také skvělé. A to samozřejmě nepočítám Tomb Raidera 3, který rovněž už vyšel (pro ty co chtějí prostě "třetí" Laru cool hra, pro všechny ostatní zklamání jak hrom). Vlastně už za námi je Heretic II, který se nedávno dostal do goldu a vyšla již i recenze na Avaultu (4,5/5) . Již jsem ho hrál a přestože nemám příliš v lásce fantasy námět i third-person zobrazení, byl jsem celkem spokojen, je to však něco úplně odlišného od běžných 3D akcí a s tím musí každý hráč počítat.
Třetím letošním titulem, tentokrát však klasickým je druhý díl Turoku, který doufejme pošle do kytek některé nepříjemné chyby z jedničky. Acclaim hru vyvíjí primárně pro Nintendo 64 a je otázka zda nebere PC verzi jen do počtu, přesto jsem dosti otpimistický. Ostatně, jak by měl Turok 2 vypadat se můžete přesvědčit na oficiální stránce, kde je představeno prvních šest úrovní. Každopádně to vypadá opět na osobitou turokovskou přírodu, na značně revoluční technologii a doufejme i na originální hratelnost.
Tím jsme se podle všeho dostali na konec roku 1998, nyní jen ve stručnosti to nejlepší z prvních měsíců roku příštího. začnu netradičně mission packy - pro Half-Life vyjde Team Fortress 2 a pro Sin by měl v únoru vyjít zatím nepojmenovaný add-on od společnosti 2015. Interplay na nás spolu s Xatrixem doufejme co nejdříve vychrlí Kingpin, gansterku na Quake II tehcnologii (na to se nyní těším asi nejvíce) a John Romero snad konečně něco provede se svou Daikatanou - ve svém planu se nechal slyšet, že již pracuje na demoverzi, takže už se možná dostali do beta fáze, která může ale trvat i půl roku. Ve druhé vlně pak nesmím zapomenout na Requiem: Avenging Angel (nedávno vyšlo demo). No a pak už bude čas na Duke Nukem Forever ...
- Extremities - Pravděpodobně poslední "Quake 2" produkt vydaný oficiálně id Software kolem většiny z nás, internetově připojených projde v úctyhodné vzdálenosti (připomínám, že jde o kompilaci nejlepších add-onů volně šířených internetem), přesto se sluší ohlásit jeho prodej. Od konce tohoto týdne je tedy Quake 2: Extremities k dispozici v Severní Americe a pro mne je příjemným překvapením velmi slušná cena - pouhých 15 dolarů, tedy zhruba 500 korun. Ještě lepší je to před vánoci s oběma Quaky, první díl se dá sehnat za devět dolarů, druhý za deset - škoda že jde o nabídku platnou pouze v jisté americké obchodní síti, 300 korun, to by myslím byla docela bomba (dost snění, žijeme přece v monopolu JRC).
- ION Storm Exodus - Po mém šoku z odchodu osmera programátorů a designérů ION Stormu se exodus v žádném případě nezastavil, spíše naopak, odešli ještě další čtyři lidé. O osudu skupiny, která to vše začala se spekupuje v souvislosti s novou akvizicí Gathering of Developers, nic konkrétního však zatím není známo. Třemi dalšími odpadlíky jsou Carla Smith z finančnho oddělení, grafik Ken Scott (ten přešel do id Software), Chris DeSimone, který se od 1. prosince přesune k týmu Terminal Reality, kde bude designovat Nocturne a především Corrine Yu. už jsme se tu o ní myslím ve stručnsoti zmiňovali - jde o velmi nadanou ženu, která naprogramovala technologii hry Spec Ops, aby následně v ION Stormu měla na starosti vývoj nové technologie pro účely Anarchronoxu a dalších chystaných her - myslím že po těchto slovechje zřejmé kam přešla. Ano, 3D Realms, odkud před pár týdny odešli Pau Schuytema s Williamem Scaraboem. Zde se bude věnovat dokončení technologie Prey. V této souvislosti doporučuji press release, kde je jako druhá hra na tomto enginu zmíněn další díl Duke Nukema.
Ještě zpět k ION Stormu, nesmím zapomenout na nové akvizice, které si John Romero hbytě vyhlédl. Andrew Welch již v týmu Daikatany nějaký ten měsíc je a byl nyní postrčen na místo hlavního programátora, novými tvářemi pak jsou Dustin Nulf a Justin Randall. uvidíme jak se jim bude dařit a především zda budou schopno nahradit osm odpadlíků.
- Český Clanring - Teether na QuakeChannelu opět zprovoznil Oficiální Český Clanring, což je stránka, kde se dozvíte o všech známých klanech a jejich členech, o všech soutěžích, které pořádají a vůbec novinkách z tohoto soudku. Její hlavní smysl je v organizaci parties, takže pokud to s Quakem myslíte opravdu vážně a chcete se zapojit do hardcore komunity, okamžitě si tento link bůkmárkněte. Mimochodem, docela by mne zajímalo, proč je drtivá většina Quake scény soustředěna na Moravu. V této souvislosti bych rovněž rád upozornil na unikátní soutěž a zároveň příležitost k o vůdůování vašeho počítače - NecroRaisers přirpavili další část své vysoce nadstandardní soutěže, která byla umístěna exkluzivně na CD časopisu GameStar. Zde pak máte šanci vyhrát jednu ze tří akcelerátorů řady Voodoo2 - znovu tedy připomínám to co jsem již řekl na začátku dnešní aktualizace - 7. prosince je nejen výročí útoku na Pearl Harbor, ale i den kdy vychází první číslo GameStaru (konec neplacené reklamy;).
- Voodoo 3 - 16. listopadu odhalila společnost 3DFX Interaktive své plány na třetí generaci akcelerátorů Voodoo. Ode mne jen velmi těžko uslyšíte nějaké kvalitní technické parametry, takže šupky dupky na press release. Odborná veřejnost zatím nevěícně kroutí hlavou nad absencí 32 bitového renderování (Riva TNT ho má už dnes), přesto všichni optimisticky čekají na druhé čtvrtletí příštího roku, kdy by měla být série uvedena do prodeje. Pro odborníky tu mám ještě shrnutí všech dosud známých informací na Hardware Group Therapy.
- Krátce (dnes výjimečně v delším podání) - Vítězem dalšího ročníku napůl oficiální mistrovství světa v Quaku II se stal opět Thresh, který však tentokrát ve finále jednou prohrál, takže potřeboval k celkové výhře dvě kola. Rozsáhlou reportáž najdete na QCH. ** Descent III je další titul, který snad měl být ve výčtu chystaných her - jde však o natolik odlišný projekt, že tam není. Představovat o co gou by bylo asi zbytečné, takže zůstanu u konstatování, že dnes vyšla demoverze - nahrát si jí můžete z Descentie nebo jiných zde uvedených zrcadel. ** Jak se zdá, na spadnutí je také dlouho očekávaná 3DFX verze Doomu - autor se na své sajtě shání po zájemcích o mirrorování souboru, takže se to blíží. Osobně předpokládám, že 3DFX verzi vydá 10. prosince, kdy se Doom dožije pěti let. Více k této záležitosti zítra v sekci Doom. ** Server Terrafusion vydal "ultimátní" kolekci nejlepších deathmatchových levelů pro Quaka II. V 19 skvostech sktuečně není lehké najít něco lepšího a horšího, jména jako Dennis Kaltwasser a Stan Uusväli (a jeho bratr) myslím hovoří za vše. Všechny levely jsou vhodné pro 2 až 8 hráčů ... download ZDE. ** A poslední zprávou dnešního dlouhého updatu (ještě jednou se omlouvám za absenci) je informace o demoverzi Klingon Honor Guard, Star Trekovské hry vytvořené na Unreal technologii. Download ze score.cz je 32MB dlouhý.
- ION Storm v problémech - Do velkých problémů se dostala společnost ION Storm a především John Romero s projektem Daikatana, když dnes odešlo celkem osm členů týmu. Ačkoliv důvody jsou podle opouštějících programátorů různé, největším bude jistě nespokojenost s poměry v ION Stormu a samozřejmě i touha po vlastním týmu. Osmička totiž tvoří takřka kompletní tým - čtyři designéři levelů, dva programátoři, grafik a zvukař a všichni ostatně zmínili, že zůstanou spolu. Jak jsem již zmínil, největší šok jistě prožil John Romero, kterému odešel jak Jonathan Wright (hlavní programátor), tak kompletní jádro level designérů (ostatně, šest z osmi utečenců se věnovalo výhradně Daikataně!), což může být pro Daikatanu velký problém. Uvidíme, jak se vše bude vyvíjet dále, jak vidno - fámy o velkých problémech ve vztazích uvnitř IONu se tentokrát zakládaly na pravdě.
- Krátce - Ben Morris, autor Worldcraftu (jednoho z nejlepších editorů levelů pro hry na Quake enginu), se po dokončení finální verze jež bude přibalena k Half-Life přesunul na nový projekt, kterým je prý editor Unrealu. ** První recenze údajně plné verze Half-Life se na webu objevuje kupodivu na neznámé sajtě klanu Uly. ** Avault si vzal na paškál Klingon Honor Guard a v recenzi mu udělil podle mého názoru mírně přehnaných 3,5/5. ** A do třetice recenze - tentokrát SiNa. Je na GameLinks.net, kde jej ohodnotili 9/10. ** Minulé levely týdne byly vyhlýšeny ve středu a protože od té doby nic kvalitního nevyšlo, pár dní počkáme ;-).
- Psygnosis - Psygnosis vydali tiskové prohlášení, ve kterém oznamují plány na příští rok, přesněji na jeho první polovinu. Pravda, nejsou to žádní 3D fajnšmekři, přesto si v jejich nabídce vybereme i my - v první řadě je to pochopitelně pokračování Hired Guns z Amigy, které bude využívat technologii Unrealu a mělo by se objevit již v březnu (no way, vidím to nejdříve na léto, spíše však podzim). Druhým žhavým titulem je Drakan, v mnoha směrech originální third-person 3D akce směle konkurující Laře - toho se podle Psygnosis dočkáme již v únoru. Na závěr jen takové rípnutí - link Hired-Guns vejde na tiskové prohlášení, všimněte si zde uvedené minimální konfigurace ;-).
- Krátce - Demo na Tomb Raidera III je venku má jen 8MB (lokální mirror viz Jd98). ** Amen: The Awakening je další očekávaný 3D projekt, tentokrát od Cavedogu. Screenshotů je obecně málo, TŘI NOVÉ tedy určitě přijdou vhod. ** Na planetunreal.com jsou k dispozici několikeré DM map-packy pro Unreal.
- Single Player level týdne - popravdě řečeno, přestože jsem týden o pár dní přetáhl, moc kvalitních map se neurodilo, namísto kvantity je tu však kvalita, takže přestože jich není mnoho, tři jsou opravdu velmi, velmi kvalitní. Vítězem je Defiance (2mb) od Dava Waterse, jež má skvělý smysl pro detail. Zaujaly mne secrety, netradiční zábava a samozřejmě vizuální dokonalost. Dále tu mám The Widening Gyre (2.1mb) od Carsona Utze (nyní pracuje na Prince of Persia 3D), rovněž netradiční a značně rozsáhlý kousek a jako zákusek nabízím do třetice všeho dobrého Reol Tough: Prison (750kb) od George Fiffyho, jež je opravdu tuhá (viz název;) a originální.
- Deathmatch level týdne - Deathamtchi se už tradičně tak konkrétně nevěnuji, tentokrát jsem to měl navíc ulehčeno včera zveřejněnou stránkou již dříve vytvořených map Davida Nolana, kterých jsem si konečně všiml. Dpoporučuji všechny z nich, osobně preferuji Impurity (420kb), která se tak stává vítězem. Ostatní neajdete v adresáři Sunsite.UK.
- Quake-CZ news - jak se zdá, avizované převratnosti Q-CZ se protáhly, což mne opravdu štve, ale nedá se nic dělat. jak vidno, vy máte času dost, posíláte mi své výtvory a to je dobře. Martin Petříček mi zaslal svou DM mapu pro Quaka 1 s názvem DMMP (400kb), na níž je vidět, že je předělávána z Doomu a ozval se i neúnavný Turboman, tkerý překonal sám sebe a 20 reaprů za pouhých 1:23,9 (a sám se kritizuje za strašné mezery). Mapu najdete v sekci "levely" (funguje i přímý link), Turbomana v sekci "soutěž".
- Krátce - Pokud umíte s 3D Studiem a rádi byste vytvořili modely pro Quaka II, ZDE je jakási betaverze programu, který by měl vše podstatně ulehčit. ** SiN je prý již v obchodech!! ** Rozhovor s jedním z programátorů Tresspasera je ZDE: Kupodivu je celkem zajímavý ;-). ** 5. listopadu má vyjít oficiální demo na Tomb Raidera II. ** WardSix Ent. vydal press-release týkající se vydání jejich add-onu pro Quaka II, Dawn of Darkness. V prodeji bude od prosince ...
- Carmack o Areně - Bible byla aktualizována ;-), tak nějak by také mohl znít nadpis - John Carmack totiž aktualizoval svůj plan, kde diskutuje o svých čerstvých zkušenostech z FRAG2 a názorech na pár záležitostí týkajících se Quake Areny. Jde o client-side cheatování, architektuře ap. K tomu já jen dodávám, že by měl být Carmack v Shooters, video show tohoto týdne (noc ze čtvrtka na pátek, viz link). Na FRAG2 přednášel i Paul Steed, který zmínil, že bude možné velmi jednoduchým způsobem do hry vložit model vlastní postavy.
- Krátce - Zítřejší Quakiáda by měla podle pořadatelů probíhat plne v souladu s Quake Rules. ** Abyste v obchodech poznali Half-Life, TADY je obrázek krabice zepředu, TADY zezadu - nevím ja vy, ale já do toho jdu, i když rozhodně ne kvli tomu jak vypadá obal ;-). A mimochodem, Sierra také spustila novou oficiální stránku Half-Life. ** Monolith ohlásil, že se chystá vydat updatnuté demo na Blood II a další patch na Shogo. Obé vylepší rychlost, navíc by se mělo objevit i demo k Bloodu II na multiplayer (osobně nevylučuji, že půjde o to samé). **
- Quake II map-packs - David Nolan je elitní autor deathamtchových úrovních, byl koneckonců spolu se Stanem Uusvalim přizván k účasti na projektu Extremities, ve kterém budou pod záštitou id Softu vydány nejlepší "gratis" projekty pro Quaka II. Tak přesně tenhle David Nolan nyní vytváří projekt Sepulchre, který sdružuje všehcny jeho výtvory. Soubor jeho, zatím šesti map, je - jak už Teether velmi správně podotkl - velkou konkurencí oficiální sestavě q2dm* levelů od id Softu a jediným level-makerem, který se mu v současnosti může vyrovnat je již zmíněný Stan. Vše šest Davidových úrovní si můžete stahnout z TOHOTO adresáře na Sunsite.Uk, v každém příapdě však doporučuji navštívit uvedenou stránku, obsahuje množství užitečných a zajímavých informací. Pozorní z vás však už reptají, že titulek hovoří o mission packu a navíc ve množném čísle - tak tedy dobrá, jako přídavek k božskému Nolanovi tu mám unikátní Railbalooza projekt, jehož podstatou jsou levely vyprojektované výhradně pro použití JEN s railgunem. Kompilace je k dispozici ZDE.
- FRAG2 - Jóo, Frag, to je jiná - za mořem se již nějakou dobou pořádají profesionální soutěže, vše to začalo oním slavným vítězstvím Threshe na E3, za které získal Carmackovo Ferrari. Jednou z nejprestižnějších soutěží je FRAG2, jež se postupem času proměnila v show, na které se nejen soutěží, ale i předvádí - letos zde koneckonců Ritual ohlásil dokončení SiNu a ukazovali se zde Heretic 2, Blood 2, Half-Life a další hry nejbližší budoucnosti, nespočet programátorů (včetně Johna Carmacka, jehož výklad by měl být během pár dní k dispozici na videu) mělo přednášky apod.. Přesto je však stále hlavní náplní soutěžení - letos kromě turnaje v Quaku 2 proběhl i turnaj v Doomu 2 (vítěz obdržel nádhernou malbu). ZDE (1.1mb) je k dispozici demo z finále Quaka II (vyhrál RiX, druhý Makaveli), další by měly být zítra. Kompletní reportáž z této jedinečné akce najdete na Avaultu.
- Více o SiNu!! BOMBA!! - Na FRAGu ještě zůstaneme - sdělení Ritualu totiž nebylo jen suché oznámení o dokončení SiNu, ba právě naopak, prozradili takřka vše, takže tu máme plno nových zajímavých informací a opět se o něco více těšíme na definitivní vydání hry. Tak tedy, očekávaný počet deathmatchových úrovní je neuvěřitelných 14, což je tuším absolutní rekord, ba co víc - podobně jako v případě Quaku bude už u prvního patche přiloženo CTF se čtyřmi CTF mapami a 20-ti dodatečnými deathmatch mapami. Neuvěřitelné, ale to není vše. Plná verze hry obsahuje na 40 typů protivníků (řekněme "monster", i když to samozřejmě není přesné) a dále pak 10 NPC, tedy např. bankovních úřednic, techniků apod. Na ty budeme vybaveni 15-ti zbraněmi (2 z nich jsou tajné a musí být sestaveny s několika částí jež se nalézají v různých levelech) a po levelech se budeme pohybovat osmi vehikly.
- Half-Life mission-pack - Vedle Team Fortress se s informací o dokončení Half-life objevilo oznámení o dalším komerčním ovšem tentokrát nikoliv oficiálním mission packu k Half-Life. Má podtitul "Level 5" a autorem je tým RadioActive Software. V podstatě jde o alternativní příběh k Half-Life, který se má zpočátku odehrávat ve stejných prostředí, jen v podání jiné hlavní postavy. Dále se ovšem samozřejmě chystají nové levely, monstra i zbraně a jistá zvláštní a originální pravidla multiplayeru. Více ZDE.
- Krátce - Na serveru SCORE je anketa o nejlepší hru roku 1998, hlasujme pro Quaka2 ;-). ** Pohodový rozhovor s Johnem Romerem najdete ZDE. Dozvíte se jaký je Johnův nejoblíbenější film, jak se odreagovává při programování apod. ** Seed je nová 3D akční hra. ZDE je troška informací. ** LithTech FAQ obsahuje veškeré známé informace o Lith technologii od Monolithu. ** Avault recenzoval Tresspasera a udělil mu 2/5. Trochu moc, ne?? ** Pokud se vám líbil mod Get Rich pro Quaka, vězte, že nyní vychází verze pro druhý díl. Autorem je Mod Damage. ** Levely týdne budou zítra, sorry - mám toho moc.
- Budoucnost Epicu - Na Next-Genu se objevila zpráva o Epic MegaGames. Nedávno vydaný patch 2.18 údajně odstraňuje drtivou většinu potíží, opraveny byly stovky bugů, v čele pochopitelně s internetovou hrou. V souvislosti s dokončením práce na Unrealu a přenechání vývoje druhého dílu na Legend Entertainment se očekává během měsíce oficiálního ohlášení chystaného projektu Epicu, na kterém se pracuje od května, kdy byl dokončen Unreal (patch zaměstnával hlavně Tima Sweeneyho). Osobně očekávám, že půjde o mission pack a profi verzi editoru, dost možná nás však překvapí nějakou novinkou, minimálně jsem si všiml, že se Epic zbavil většiny svých "B" titulů, které souběžně s Unrealem chystal, včetně akčních autíček á-la Death Rally, Excessive Speed (projekt pokračuje, vydání se chystá na listopad, ale pod jiným vydavatelem). Nevím jak pro vás, ale já jsem tyto hry, na kterých Apogee i Epic vyrostl chápal vesměs jako bezva odpočinutí od 3D akcí - Stargunner, zmíněné Death Rally, Balls of Steel - to byly vesměs kvalitní kousky. Je velká škoda, že 2D hry mizí z katalogů herních firem ...
- Češtiny - Co se týče českých verzí her, naposledy jsem se tu tuším rozplýval u počeštěného datadisku k Jedi Knightu, Mysteries of Shit. Díky TÉTO skvělé stránce (počet češtin se blíží padesátce!!) si můžeme svou databázi 3D akčních čest opět obohatit. Po českých verzí Doomu a Duke Nukema 3D, Jedi Knightu a již zmíněného datadisku je zde totiž k dispozici čeština pro Turok: Dinosaur Hunter. Nezkoušel jsem, takže nemohu posoudit kvalitu a funkčnost, pokud snad někdo tuto starší nijak zvlášť skvělou hru (na dvojku se nicméně těším) stále hraje, bude určitě rád.
- Krátce - Vydání her Messiah a Earthworm Jim 3D od Shiny bylo odloženo na polovinu roku 1999. ** Gary McTaggart, Charlie Brown a Mike "Giggler" Wardwell, tři uprchlíci z Ritualu hodlají definitivně zapustit kořeny a vytvořit vlastní vývojový tým. Více zatím není známo, snad jen to, že se k nim připojí ještě jedno známé jméno, tentokrát z 3dfx Interactive - Jack "morbid" Mathews. ** Resident Evil II, víceméně 3D projekt proslavený z PSX je těsně před vydáním i na PC. Krátké preview je na Next-Genu. ** V US se již v některých obchodech dostala cena Quaka na pouhých 10 dolarů, tedy cca 300Kč, ba co víc, je zde dokonce k dispozici jakýsi podivný bundle Quaka s DN3D ;-). ** Skvělý FAQ o Voodoo II akcelerátorech najdete ZDE. I VoodooExtreme jej hodnotí velmi pozitivně.
- Blood 2 a Shogo - Snad ještě více než Heretic II (řada serverů byla dlouhé hodiny zahlcena, což v poslední době rozhodně není pravidlem) by měl 3D akční komunitu pobláznit chystaný demáč druhého dílu Bloodu. Ten by se podle všeho měl objevit v průběhu příštího týdne, pravděpodobně již v jeho začátcích. Bude mít 34MB a s kvalitou to vidím značně optimisticky. Co se týče Shoga, na rozdíl od kolegů z Epicu je tu včas slíbený patch (2MB - odkaz na mirrory PlanetQuake), který uvítají jistě všichni zájemci o test multiplayeru - připomínám však, že jde jen o ALPHA verzi (očekávají se s ní problémy především v single-playeru), finální bude vydána až v polovině listopadu.
- Deathmatch level týdne - Graeme Timmins vytvořil XL Rusted Over (200kb), Richard Heath The Bug Vile (580kb)a Adam Quigley Utopii (350kb). Vítězem je druhý zmiňovaný, mapa je sice optimálně určena pro 4-6 hráčů, jinak však nemám výhrady. Utopie to měla jen o fous, je skoro stejně dobrá ...
- Games in .CZ - Po nedávném povzdechnutí nad stavem českých herních stránek jsem velmi rád, že vás mohu seznámit s další kvalitní stránkou, která si na nic nehraje a poskytuje kvalitní "služby". Najdete jí na adrese ondran.sergej.cz a je (vedle úchylky na Jazze2) specializována na adventury, strategie a české hry. Po původním záměru vytvořit vlastní obecní herní stránku jsem se rozhodl pro něco jiného - vzhledem k obrovskému množství českých herních stránek evidovaných jen na Seznamu (k dnešnímu dni 203!) udělám jakýsi ring či centrum těch opravdu kvalitních - není jich nakonec málo, jen je třeba hledat. Pokud tedy právě svou stránku považujete za kvalitní (za takové mám já například Emulators-CZ, Jaydee98 či FlightSim Base), směle mailujte a pochlubte se.
- Krátce - TADY je rozhovor s Brianem Hookem z id Software. *** Na GaGames je interview s dvěma členy Valve Software. *** Máte-li potíže či jakékoliv nejasnosti či otázky s RAMkou, Tom je vyřeší a zodpoví. *** A nakonec, samozřejmě přeji hezkého Halloweena ...
- Golgotha - Sympatická firma crack.com, kterou známe především díky jejímu spolumajiteli Davu Taylorovi (podílel se na Doomu a Quaku) a skvělé platformě Abuse (později vyšel zdrojový kód) ukončila svou činnost. Důvodů je více, tím hlavním jsou samozřejmě finanční problémy - cožpak o to, Abuse si vedlo dobře, po nezávislém vydání jí dokonce odkoupili Electronic Arts, Crack Dot Com však investovali vše do Golgothi, své druhé hry (obdoba Battlezone či českého Poseidonu), s níž měli problémy především obchodního charakteru. Současně se zrušením firmy tedy došlo k vydání zdrojového kódu Golgothy a navrch balíku textur, zvuků a hudby - to vše až na název hry a logo je public domain, takže je na vás jak s tím naložíte a texturky můžete třeba použít ve svém komerčním projektu. Taylorovi (a nám) přeji aby brzy našel schopného investora a znovu se dostal nahoru, kam rozhodně patří.
- Krátce - Máme tu další GOLD, těsně před vydáním je tentokrát další third-person akce - Space Bunnies Must Die. Zmiňují jí jen proto, že to je celkem slušná švanda a parodie na Tomb Raidera. *** Na gamecenter.com je rozsáhlé srovnání VoodooII s RivouTNT. *** Zítra k ránu vyjde alpha-patch na Shogo (především vychytaný multiplayer), takže mrkněte na www.planetshogo.com. *** Jeden z nejzajímavějších rozhovorů z poslední doby je na VoodooExtreme a na otázky odpovídá Tim Sweeney z Epicu. Už tak zajímavé téma ještě více zatraktivnil Brian Hook z id Softu, který se zpolupodílel na otázkách!!