Powered
by:
kódování |
- Další zpráva je myslím velmi příjemná, Terminal Bar pravděpodobně spočítal vypité decilitry a zaplacené stokoruny a usoudil, že to s tou ztrátou nebylo tak hrozné a chystá i nadále podobné akce jako proběhlý turnaj Quake Open. Nejbližší se (nepočítaje macovský Marathon) bude konat tuším 14. března a půjde o turnaj v Doomu II! Nejlepší Doomeři, spojte se. Více informací vbrzku na open.terminal.cz, trénovat však začněte hned.
- V odborných kruzích kolem Quaka je momentálně v kursu tzv "cinmánie", ve které i já sám, programátorský nevzdělanec spatřuji velkžý potenciál a prorokuji jí slavnou budoucnost. Celé se to točí okolo animaček ve formátu .cin, které obsahuje originální Quake II. Paul Steed z id Software (který je autorem všech originálních animaček) ve svém planu popsal způsob, jak si můžete vytvořit animace vlastní, ale vlastně ještě předtím se na známém QuakeLabu objevil první exemplář spíše testovacího ražení, který má pět mb a cca 250 framů. Vytvořil jej Steve Fundadooda (cha, to se čte skoro jako Guybrush Threpwood:-) a nahrát si jej můžete ODSUD (pozor, má přes 3mb). Vzápěti se objevil další, tentokrát ještě o 1mb delší kousek, který však vypadá o mnoho lépe a navíc obsahuje srozumitelný tutorial jak na to. Autorem je Jeff Garstecki a download ZDE.
- Trochu zvláštní variace deathmatche, snad zajímavá se jmenuje Holy Wars a dočkala se v případě Quaka jedničky finální verze 1.4 Special Edition (autoři nyní pracují na stejné úpravě do druhého dílu). Pravidla jsou jednoduchá - v úrovni se nachází artefakt, jehož sebráním hráč obdrží nějaké to zdraví a armor a na oplátku je zvýrazněn oproti ostatním. Co je ovšem důležitějším, stává se jediným hráčem, který může nyní získávat fragy za zabití ostatních. Ano ano, všichni statní se sice mohou navzájem fragovt, je jim to však v konečném součtu k ničemu, fragy prostě nepřibývají. Jejich logickým cílem je tak zabít označeného hráče, který po smrti upustí obvyklý batoh s oním artefaktem, sebrat jej a získávat fragy (což ovšem není lehké, neboť všichni samozřejmě útočí na něj). V menších skupinkách (3-6) snad zajímavé, jinak spíše k pousmání, nicméně vyzkoušejte. Přibližně půdruhého mb dlouhá Special Edition verze obsahuje kromě přídavných speciáln vytvořených map i zdrojový kód.
- Jason Fitzgerald, PR manager GT Interactive v dnešním telefonickém rozhovoru rozesmál celou redakci Score, když s klidným hlasem prohlásil, že Unreal byl opět posunut, tentokrát na květen nebo červen letošního roku. Tuto zprávičku ponechám bez komentáře, snad jen, že si jeho autoři pro svou hru zvolili opravdu trefný název.
- Quake Done Quick vydali nové demíčko, tentokrát nikoliv variace původní myšlenky na jiném projektu (k dispozici je mission pack a Beyond Belief), alébrž, původní myšlenka na jiný skill - konkrétně skill 0. Čekal jsem větší rozdíl, ale je vidět, že zde již není co zlepšovat - na nejnižší obtížnost se jim podařilo přelétnout celého Quaka za pouhých 14 minut a 6 vteřin. mezi různými verzemi (nahranou kamerou i z pohledu hráče) si můžete vybrat na tomto posvátném místě. A mimochodem, kolik to trvá vám?
- Editorů pro Quake II je již celá řada, lidé však zpravidla zůstávají věrni těm "svým" a přesedlají jen na aktuální verzi. Teď se dočkali i majitelé komerčního Deathmatch Makera od Virtusu (myslým, že jich moc není, ne že by to byl špatný editor, ale přecijen dá většina přednost free kolegům), jehož druhá verze speciálně pro Quaka II vyšla. První díl sjem s jistým zpožřděnín zaznamenal i v JRC? možnás e dočkáme i nyní.
- Ani jsem netušil, že si US GameSpot založil svou anglickou webovou mutaci. Nicméně se u mne uvedla velmi dobře, neboť v nadcházejícím týdnu bude každý den zveřejňovat preview horkých 3d akcí. Postupně se od pondělí do pátku seznámíme s Unrealem, Prey, Half-Life, Sin a Daikatanou. Již dnes je zde k dispozici retrospektivní úvaha "Co to vlastně ten Quake-Killer je?", která nám připomíná jistý romantický způsob seznámení se přes rocket-jump :-). Každopádně buďte celý týden v kontaktu, dozvíme se jistě mnoho nových sktuečnsotí o zmíněných hrách.
- Trocha biznysu nikdy neškodí aneb jak Activision k balíku přišli. Někteří tomu ještě pořád nevěříme, ale je tomu skutečně tak - kolem počítačových her se točí miliony jen to fikne. Activision vydělali za poslední čtvrtletí loňského roku přes 122 milionu amerických dolarů, což je o nějakých, hmm ..., 122 milionů více, než jsem vidělal za stejné období já :-). Podařilo se jim tak zvýšit zisk (ano ano, jde o čistý ZISK, nikoliv jen obrat) o celých 100%. Hádejte kdo k tomu přispěl. Kromě pouze průměrné, ale u amerického publika veleśpěšné mechovky Heavy Gear je to hlůavně a především Quake II.
- Control it All je nový launcher pro Quaka II, určený především pro optimalizaci 3dfx-módu a rovněž pro rychlý start multiplayer módu. Podrobnosti se dozvíte na homepage projektu, downloadit můžete rovnou ODSUD (cca 500kb).
- Možná někomu přijde vhod desktop-theme Quaka II. Na uvedené stránce se můžte přesvědič krůček po krůčku co desktop-theme obsahuje, aniž byste jej museli celý stahovat. Přiznám se, že já jsem dal přednost Half-Lifu, která má opravdu roztomilé logo. Desktop-theme s Half-Life je k dispozici na Jaspurově sajtě.
- Vydávání zdrojových kódů starších úspěšných her se začíná stávat běžnou záležitostí, což je rozhodně dobře. Po Wolfensteinu 3d, Doomu a 2d střílečky Abuse od Crack.com je dalším na řadě Descent od Parallax Software, který je pro programátory minimálně stejně poučný jako nedávno vydaný Doom. Více informací najdete na Descent Developer´s Resources. Já jen upozorňuji, že kromě obvyklé podmínky na nekomerční využití je zde pro korektní chod zdrojáku nutnost vlastnictví plné verze Descentu. d1src.zip čítá více než 2.4mb.
- Již téměř dva roky jsou tomu, co někteří z nás nenávidí a někteří naopak zbožňují Duke Nukema 3d. Ačkoliv od jeho dnů uvedl build engine několik, ve své kategorii revolušních voleb, Duke nebyl překonán. A jak jsem si často stěžoval, že na něj nikdo nic nevydává, v posledních dnech je tomu naštěstí jinak. Po Výtečných Ages of Time a TC Final Confrontation (viz. novinky z 20.1.98) dnes vyšly ztracené peizody, tedy The Lost Duke Episodes ve verzi 2.0. Ne že bych musel mermomocí skákat ke stropu a informovat v novinkách u každé konverze, tato mne zaujala svou délkou (cca 500kb) a s tím souvisejícím obsahem - čtyři nové epizody a zhruba pět nových monster. Zájemce odkážu na autorovu stránku, či přímo na inkriminovaný soubor.
- "Single Player levelem týdne" se tentokrát s přehledem stala úroveň "Incarceration" od Grega Barra. O této mapě není skutečně nutné dlouho polemizovat, i Matt jí ohodnotil ultimátně "id quality map". Perfektní zábava je zdaněna mírně větší délkou, ale v tomto případě ten 1mb zkrátka musíte překousnout. Nominovanými jsou tentokrát tři - "The Last Game" (1.3mb), replika E1M1 z Quaka (750kb) a pořádný 3mb macek "Nike" nemající ovšem nic společnés jednou americkou firmou. A dobrá zpráva na závěr dnešní hutné aktualizace, každou středu budou vyhlašovány "Deathmatch mapy týdne". Těště se ...
- Deathmatch Classics, žijící z konverzí oblíbených DM map z Quaka do Quaka II je opět o pár kilo tlustší. Domov zdew totiž nalezly další dvě (b_dm2.zip - 469kb, dm2_asx.zip - 440kb) konverze DM2 "The Claustrophobopolis" (už jich je tam pět!!) a další konverzi DM5 (q1dm5.zip - 300kb). Pár dní před tím přibylo dalších pět map - dvě DM6, dvě DM4 a DM1, ty si však nalistuje sami, Deathmatch Classics page stojí za to.
- Máme tu zajímavý mod vycházející z týmové hry a částečně i CTF. Jailbreak (hp) se hraje zásadně v týmech a úkolem hráče je vysvobodit své kolegy z vězení, kam se automaticky dostanou po vlastním zabití. Vyhrává tým, který dostane kompletní sestavu soupeře do vězení. Velmi zajímavé a adiktivní a zároveň jednoduché na naprogramování, což je zřejmé i z délky archivu - jailbrk.zip - pouhých cca 800kb.
- Monolith Productions po svém relativním úspěchu s nápaditým ale bohužel technologicky zastaralým Bloodem dále dotírají na hvězdy 3d akčního žánru. Jak jsem již informoval, Blood II bude podobně jako Riot: Mobile Armor využívat technologii DirectEngine, kterou sám Monolith pro samotný Microsoft připravuje. Technologicky to bude jistě zajímavé, tím spíš, že bude zajištěna kompatabilita i s Glidem. Hra bude vypuštěna stylově na Halloween a bude jednou z vlajkových lodí Voodoo II. Kromě informace, že název Blood II není definitivní vás jen odkážu na preview PC Gameru, tamtéž najdete i preview na Riot.
- Již hezkých pár dní uběhlo od Terminalské ostudy všech pražáků, přesto je tu ještě jeden link - Zlínští borci na své sajtě (klan NecroRaisers, neznáte-li) shrnuli celý den a samozřejmě si přihřáli polívčičku. Nicméně si to zaslouží, obsadili první tři místa.
- Obyčejně jsem nekritický, neboť většinou nemám čisté svědomí :-), ale dnes si prostě rýpnutí neodpustím. časopis InGame (ingame.pinknet.cz) totiž kromě své další geniální činnosti připravil i recenzi na Quaka II, která je přesnou předlohou toho, jak se recenze psát nemá (ostatně, takový je vlastně i celý časopis). Recenze je zavádějící, lživá, plná pravopisných i stylistických chyb, zkrátka, k pousmání. Bohužel, autoři to pravděpodobně berou vážně, stejně jako anglickou stránku InGame :-))). Check it out :-)).
- Opravdu překvapen jsem z informace, že se chystá oficiální mission-pack k Hexenu II. Pravda, krátce po vydání hlavní hry se o něm trochu diskutovali, ale poté dlouhé týdny ticho po pěšině. Až dnes se na oficiální webové stránce Hexenu II spravované Activision objevili první screenshoty a rozhovory s tvůrci. Kromě obvyklé náplně add-onů, tedy nových úrovní, nové grafiky, zvuků a monster se zde očekává upoštění od těžkých úkolů a hádanek a přiklonění se k poněkud akčnějšímu stylu. Hexen II je postaven na technologii Quake I, není tedy vzhledem k licenci možné využít vychytávky z dvojky, nicméně i v tomto směru se máme na co těšit - hotové je především počasí, setkáme se s dnem i nocí, deštěm i sněhem. A kdy? Těžko říci, snad již v prvním čtvrtletí letošního roku. Čekat se však nechce nikomu a proto je tu stránka The Labyrinth, která je zdrojem mnoha výtečných levelů i úprav k Hexenu II.
- Velmi užitečnou sajtou je Quake II Bot Epidemic, kde jsou schraňovány veškeré známé informace o veškerých známých botech. Přehledné srovnání, recenze, popis, FAQ, download, co více si přát v divokých vodách, kdy téměř každý den vychází nová verze.
- Především milovníkům "Capture the Flag" ve všech podobách je určena sajta Captured, nově umístěná na www.captured.com (donedávna byla standartní host-site Planet Quake). Pokud navíte co CTF znamná, chraň vás bůh na odkaz klikat, pakliže jste jeho zanícení hráči, pravděpodobně to pro vás bude znamenat obrovský přínos nových informací denně, možnsoti nahrání veškerých možných variací amožnost návštěvy několika z nich, jejichž homepage Captured hostuje.
- Poměrně neznámá, ale amatérem profesionálně vyvedená sajta www.tomshardware.com, na které její autor informuje veřejnost o novinkách z hardware světa a rovněž nové produkty recenzuje, se dnes objevil zajímavý test 22-ti 3d akcelerátorů, který srovnává jejich výkon v Quaku, Quaku II a Turoku.
- Verze 1.1 (250kb) skvělého patche DamageMatch, který nepočítá souboje na fragy, ale na jakési trestné či bonusové body je venku a obsahuje řadu nových možností, jejichž výčet najdete na domácí stránce projektu.Dalším zajímavým a už postarším modem pro deathmatch o kterém jsem se ale ještě nezmínil je "Battle of Sexes", jakási náhrážka team-play ve které proti sobě bojují né modří a četvení, nýbrž muži a ženy. Z tohoto zpočátku poměrně jednoduchého konceptu se však projekt dostal velmi daleko (jsou zde různé charaktery), doporučuji checknout domácí stránku.
- Další add-on pro Duke Nukema 3d byl vydán, tentokrát od týmu 3D Visions a nese hrdý název "The Final Confrontation" (cca 1mb). 7 úrovní s trochou nové grafiky, ale hlavně zajímavého designu je tu přímo pro vás. Máte-li chuť si také něco naprogramvoat a schopnosti přecijen nedosahují potenciálu Quaka, využite sajtu mapfaq.3dportal.com, kde vás již naučí jak na Build.
- Slíbená zbylá dema (více než 2mb v délce, neobsahují včera uvedené finálové) si můžete nahrát ODSUD. Obsahují kromě semifinálovýchs oubojů rovněž klání o třetí místo a výběr z těch nejlepších základních matchů.
- Jakub "Exi" Exner je další, z krátké řady tuzemských autorů utilit, prográmků či levelů ke Quakovi. Jeho Coolguns optimalizují sílu zbraní a zamezují tak klasické (ale oblíené) "one-gun show" originálního nastavení. Úprava o cca 50% zvyšuje účinost dvojité brokovnice i kulometu, rakety naopak mírně zpomaluje a umožňuje i nastavení dalších parametrů hry jako respawnu předmětů či artefaktů. Osobně nemám jakékoliv hrátky s účiností zbraní v lásce, zpravidla se autorům vymknou z ruky a vždy dochází ke konfrontaci s originálním nastavením, ale budiž - Cool Guns si můžete nahrát (200kb) ODSUD.
- Tým Level Infinity, kterí buildisti znají za průkopnické Total Coversion The Gate a Secrets of Acropolis dokončují svůj třetí projekt, TC pro Shadow Warriora "Twin Dragon". V porovnání se dvěma v pátek zmíněními konkurenty půjde pravděpodobně o nejrozsáhlejší mission pack - bude obsahovat tři epizody single player levelů (13 úrovní) a tři deathmatch-only mapy. Distributorem tohoto komerčního add-onu bude společnost Wylde Producions a měl by se, podobně jako kolegové, objevit již v nejbližších týdnech. Všem těmto komerčním datadiskům však dost možná vytře zrak tým Inferno Interactive, tvořící add-on "The Last Warrior" - opět pro SW. Screenshoty vypadají dost vábně. A když už jsme u těch vykopávkových build-her - Tým Mystique vydal patch na verzi 1.1 svého TC Ages In Time pro DN3D. Ale pozor, 6mb je 6mb :-).
- Již třetí alpha verze (1.2mb) pravděpodobně nejlepšího bota do Quaka II, Erasera, je na světě. Tým Impact, přesněji řečeno Ridah, v něm vylepšil řadu funkcí, především pochopitelně umělou inteligenci a podporu skinů. Ta je na takové úrovni, že sám Ridah na domácí stránce Impactu vyzívá každého, kdo Erasera proazí na skill 3 :-). V každém případě jde o poslední alpha verzi, bude následovat beta.
- Apropó skiny. Nikdy jsem je neměl příliš v lásce, ale v barevném druhém díle je to již o něco lepší. Tým Millenium (mimochodem, zajímavá stránka o editování) pravidelně vydává své kompilace, z té první jsem si ostatně vytvořil i svůj skin (vyzkoušet můžete ZDE) poslední - třetí (1.1mb) - následovala včera. Obsahuje celkem 60 můžských i ženských "oblečků" a jak je patrné z tohoto obrázku, hrajete-li deathmatch , více než megabajtový soubor stojí za download.
- První informace o chystaném oficiální datadisku Q2, "The Reckoning" najdeme kupodivu na jinak nezáživné sajtě www.gamefan.com a to v podobě nášupu screenshotů. V plné kráse si je můžete prohlédnout ZDE, já na tomto místě nabízím jen tři. A že vypadají parádně, viďte ...
- Aktuálním "SINGLE PLAYER LEVELEM TÝDNE" se stává level "Hideout" od YooShina Yanga. Velmi malý, ale řekl bych "útulný" a to ve všech směrech. Vřele doporučuji, má jen necelých 300 kb. A nominace?? Ne, nezapomínám, tentokrát mne perfektně (opět Quake II) na skil 3 pobavil level "The Man´s Base", který důkladně prověří vaše schopnosti. A když říkám důkladně, tak myslím důkladně.
- Přijměte prosím mojí omluvu za potíže, které jste pravděpodobně mnozí pozorovali při pokusu o připojení na Quake-CZ. Opět stará chyba uploadování aktualizace. V souasné době probíhají šetření zdroje chyby a věřím, že se již nebude opakovat. V případě, že přesto při připojení bude na vás požadováno heslo prosím neodcházejte zhnuseni komercializací a vrťte se za pár hodin.
- Server Gamers Extreme se začíná kvalitativně rapidně zlepšovat a na vlastní kůži to pociťujeme především my, quakeři. Nejenže sajta spolupracuje s PGL ligou, takže zde jsou čerstvé výsledky okořeněné demo nahrávkami, ale najdete zde i velmi fundované články z herního průmyslu, nejen z Quake scény. Při poslední návštěvě mne zaujala úvaha o budoucnosti 3d her, která předpokládá (a mně nezbývá než souhlasit) velký boom on-line gamingu.
- Zdá se, že to mezi dvěmi českými 3dfx sajtami začíná skřípat. Upřímně řečeno, spíše než vzájemné půtky by se jak 3d Element, tak Speed3dfx měly soustředit na svůj obsah, který má stále velké mezery. Samozřejmě po nich nikdo nechce kvalitu typu skvělých Operation 3dfx, ale schází mi trochu větší profesonalita. Vztahy několika quake stránek jsou (zatím:-) idilické a já věřím, že to tak zůstane i nadále.
- Fakt, že před více než měsícem ukončila svůj provoz síť 3d Portal, informující o novinkách ze scény 3D Realms, tedy konkrétně o Preyi, Duke Nukem Forever i starších hrách mne nesmírně zarmoutil, neboť, když ne kvantitou, tak alespoň kvalitou podané informace dosahovaly výšky Bluesnews. Když se pak před nedávnem dostala ven informace o možné spolupráci se serverem PlanetQuake, který již několik týdnů provozuje síť dalších dceřiných domén (například velmi zajímavé classicgaming.com, hexenworld.com či ritualistic.com), moje srdce radostí poskočilo. Dnes jsem čirou náhodou zavítal na starou doménu elitegames.com a hle, někdejší 3d Portal zde již čtrnáct dní funguje a podává informace. Tento link vřele doporučuji. Z uvedených informací jsem pak načerpal něco novinek:
- Především je to nově zřízená sekce na ftp.cdrom.com, kde již nějaký ten rok úspěšně funguje archiv Doomu i Quaku, který je pak násnedně mirrorován do desítek id Sofťáckých archivů po celém světě. Nová adresa 3d Realms archivu určeného pro Shadow Warriora, Duke Nukema 3d, Prey, divizi Pinball Wizards a úspěšný tým Mistique zní - ftp://ftp.cdrom.com/pub/3drealms/. Server se zdá být tím nejlepším zdrojem map pro Duka i Lo Wanga.
- Fakt, že jsou v přípravě hned dva mission packy na Duke Nukema 3d a další dva na Shadow Warriora mne nijak nepřekvapuje, popularita těchto her je neodiskutovatelná, uniká mi však smysl vydání tří (!!) z nich v prakticky stejné době. Včera se na pultech amerických prodejen objevil Dukovský Nuclear Winter od Simply Silly Software, stejná společnost chystá na konec roku (chachá, to se nám milánkové kapánek přepočítali) Deadly Kiss pro Shadow Warriora. Konkurence v podobě SunStorm Interactive (jsou zodpovědni za výborné Cryptic Passage pro Blood) chystá Wanton Destruction pro SW a Duke´s Vacation, obé na přelomu ledna a února. Poměrně netradičně budou všechny distribuované pod hlavičkou divize GT Interactive, Wizard Works.
- Dobrá zpráva pro všechny hráče všech build her (Duke3d, SW, Blood, Redneck). Společnost Online Gaming Technologies zdarma vydala software "iC", který v podstatě stejným způsobem jako Kali emuluje IPX a umožňuje tak prý velmi kvalitní hru i po internetu. Více informací najdete ZDE, software si můžete nahrát ODSUD (pouhých 600kb).
- Více informací o chystaném Mission Packu Quaka II najdete na v tomto článku serveru Gamecenter. Kromě reklamního ujištění Todda Hollensheada, že "jsme byly ohromeni prací, tkerou Xatrix odvedl na Redneck Rampage", zde najdete konkrétnější popis chystaných zbraní a skladby úrovní. Znovu připomínám, že The Reckoning bude vydán v březnu, tedy ve stejný měsíc, kdy je plánován SiN, Half-Life a dost možná i Unreal. Březen, za kamna vlezem :-).
- Zatímco jsem ještě včera považoval projekt Mika Wilsona (viz. aktualizace z 30.12.1997) za mírně řečeno nereálný a nedával jsem mu, přestože se mi zamlouval, příliš nadějí, dnešním tiskovým prohlášením mne opravdu vyvedl z omylu. Nehodláte-li se vracet ke zmíněné aktualizaci, stručně vše shrnu - projekt G.O.D. má za cíl podporovat malé začíanjící developery a bez přílišného tlaku na termíny vydání a obsahovou stránku připravovaných her tak zařídit jejich další rozvoj. Ale k věci - rozhodně jsem nečekal, že se mezi ony podporované vývojáře dostanou taková esa jako 3d Realms, Epic MegaGames či Ritual Entertainment. Ale je to tak - zmíněné společnosti samozřejmě dodrží své závazky a vydají plánované hry pod současnými producenty (3d Realms a Epic MegaGames pod GT Itneractive, Ritual pod Activision), v dalším horizontu pak přejdou pod G.O.D. Na první pohled to neznamená žádnou změnu, já však ve větším prostoru pro vývoj vidím mnohem větší možnosti a v první řadě můžeme očekávat více originality, neboť již nebude kdo tlačit na jistotu výdělku, ale vše bude jen a jen v rukou autorů. Více informací se dozvíte na domácí stránce Gathering od Developer - tomuto labelu prorokujíi výbornou budoucnost.
- Výtečný návod na optimalizaci výkonu Quaka II s 3D akcelerátorem najdete na serveru gamers.com. Žádné rizikové utilitky, které šněrují výkon 3dfx karty nad únosnou mez a riskujete tak její poškození, zde je velmi přehledně a podrobně popsán každý příkaz, který b vám mohl na cestě za plynulou hrou být nápomocen.
- S křížkem po Martinkovi přicházím s informací o vydání ostré verze Paintballu pro Quaka od QTeamu. Docela mne zajímá, jak se jim podařilo přenést atmosféru skutečného paitballu (upřímně řečeno jí neznám, pobíhání mezi horami pneumatik mi nikdy nepřisrostlo k srdci:-) na monitoru a věřím, že nejen mne - verzi 1.0, která byla oproti betě zbavena bugů a obohacena o nové funkce a mapy si můžete nahrát ODTUD (5.4mb). A ještě něco - QTeam je autorem řady dalších zajímavých utilitek, doporučuji checknout sekci download na uvedené sajtě.
- Čas od času si prostě neodpustím informaci, které kolegové říkají "Not Quake TM" - tedy novinku, která nemá nic společného se zaměřením této sajty. Dnes je to opravdu bomba - Westwood totiž chystá vydání nové verze jedné z nejlepších PC her, Duny II. Bude běhat na jejich posledním SVGA engine z Red Alertu a kromě grafických vymožeností uvidíme i řadu nových jednotek a navíc, ano - sktuečně je tomu tak, navíc multiplayer. Westwoode, jsem na to zvědav, snad to nezmršíte. Produkt je plánován na konec tohoto roku. Snad to není jen drb, čerpáno z gamecenter.com.
- Stránka klasických deathamtchových map, která se věnuje informacím o převodech známých map z Quaka do Quaka II (neomezuje se pouze na sérii DMx, ale najdete zde rovněž i E1M7 a nejlepší user-created mapy, například DM7) konečně obsahuje i klaustrophobii, tedy DM2 od Americana McGee. Jejím autorem je Nick Hay, sám jsem jí neměl možnost vyzkoušet, ale recenze jsou pozitivní - zkuste sami; Dm2-q2b.zip - 783kb.
- Myslím nejpřekvapivější zprávou konce týdne je vydání prvního komerčního add-onu ke Quaku II, Juggernaut: The New Story. Společnost HeadGames, která jej vydává se zabývá právě vydáváním dodatků ke komerčním hrám a vydala již mission packy k Redneck Rampage, Command & Conquer či Monster Truck Madness a byla to právě ona, která proslula potížemi s legálností svých produktů. Juggernaut je již v současné době v prodeji, byť pouze v částečné verzi jako bonus k plné verzi Quaka II v některých obchodech, kompletní verze se objeví "brzy". Bohužel není zřejmé, zda ony tři dříve zveřejněné screenshoty patří právě k Juggernautu, autoři nicméně uvádějí, že add-on obsahuje 26 nových single i deathmatch úrovní (opět rozdělené na tematické unity), dvě nové zbraně, 5 monster a samozřejmě řdu nových zvuků a textur.
- Verze 2.0 modu Capture the Flag pro Hexena II byla vydána týmem HexDev. Její hlavní předností je vysoká stabilita, dále pak byly opraveny dílčí bugy a přidána řada nových features. Upozorňuji, že verze 2.0 není kompatibilní s verzí předchozí a je tedy nutné jí rozmnožit všem potenciálním hráčům. Nahrát si jí můžete přímo ODSUD (7.5mb), na sajtě je dále k dispozici několik málo dodatkových úrovní pro CTF v Hexenu II.
- Velmi mne znepokojuje otázka vydání oiciálního dodatku multiplayerových, který byl krátce po vydání Quaka II slíben a poté jakoby se po jakýchkoliv informacích slehla zem. Tedy až do pátku, kdy John Carmack ve svém planu jen tak mimochodem zmínil o problémech s implementací hry 100 hráčů zároveň a rovněž informoval o tom, že plánuje kooperační mód. Jsem skutečně zvědav KDY se výsledek objeví, včera bylo za pět minut dvanáct. A mimochodem, betaverzi mapy Base100, v níž byl víše uvedený problém testován si můžete nahrát ODSUD (2.5mb).
- Zatímco QChannel ani Game AI-Tech dočasně nefungují (Teether se všem omlouvá a slibuje brzkou nápravu), Martinek tvrdě pracuje na zvelebení své sajty a kromě změny fontu můžete očekávat i další zajímavé novinky. Rovněž tak se v posledních dnech blýskl častější aktualizací. Za pár dní tu bude panečku konkurence jako v US ;-).
- Turnaj o Nejlepšího Quakera se blíží a já jen připomínám, že přihlášky možno podávat ZDE. Konkrétní informace o pravidlech a dalších důležitých záležitostech kolem akce se dozvím pravděpodiobně v pondělí či úterý a samozřejmě si je nenechám pro sebe a budu referovat. Protože nás navštíví i Zlínská (a očekávám i Plzeňskou) mafie, nebude od věci v neděli usutečnit malou party v Maniacu. Očekávám tedy vaše přihlášky, předběžně jsem hernu zabukoval na celý den, po sobotě však očekávám chutě maximálně na tři hodiny.
- Druhou úrovní pro Quake II oceněnou titulem "Single player levelu týdne" je "Gib Me Liberty" (700kb) od Eda Copeho. Vyznačuje se velmi propracovaným designem a rovněž i příběhem, který využívá technické možnosti technologie (zabij, vysvoboď a rychle uteč). Jak se stalo zvykem, i tentokrát nabízím další možné kandidáty (nominované), které prostě nedokážu vynechat - tentokrát je to další pokračování (deváté!!) v nekonečné sérii Sadlark pro Quaka 1 od Jonase Lindstroma (není to ten hokejista?;) - The Four Runes of Sadlark (1.2mb) a pak také další level pro Quaka II, Strogg Particle Laser (850kb).
- Mirek Karban dnes po dlouhých týdnech přípravy a mých neustálých dotěrných otázek "Kdy už to bude?" dokončil svou mega-recenzi na Jedi Knighta a vy si jí můžete přečíst v sekci "konkurence". Kromě recenze jí lze velmi úspěšně použít i jako návod. Je zřejmé, že autoři recenze na serveru 3dfx.ulnet.cz (mimochodem, poměrně zajímavá 3dfx-only sajta v češtině, již třetí) o ní ani zbla netuší, jinak by tu svou nemohli považovat za "opravdu rozsáhlou". Snad jediná výtka směřována Mirkovi se týkala absence srovnání Jediho a Quaka II. Mirek mne ubezpečil, že i na to myslel a v těchto dnech připravuje samostatné srovnání těchto dvou her podle jednotlivých atributů hry. Mirka Karbana můžete pochválit na jeho e-mailu, zaslouží si to.
- Dosvadní česká tvorba byla, pokud je mi známo, omezena na osamělého Kasuhu a několik vůrců úrovní. O to více mne na začátku tohoto týdne překvapila e-mailová zpráva od Marka Rabáše, který mi oznámil, že chystá svůj vlastní bot pro Quaka II. Dnes mi poslal betaverzi (na první public se můžete těšit v nejbližších dnech), která je sice zjevně inspirovaná FamkeBotem, takže jde vlastně o inteligentního soupeře, který ale má vlastní vlastnosti a není "rovným" partnerem (tj. má nekonečnou munici a tři zbraně od začátku apod.), ale jinak vypadá nadějně. Máte se nač těšit. Problém v podobných botech však spatřuji v tom, že mohou sloužit pouze na výuku hráče, nikoliv na simulaci deathmatche se vším všudy. Zde je nutné mít před sebou rovnoceného soupeře, kterého jen tak mimochodem ovládá počítač. Stejné podmínky, žádné hendikepy s energií a podobně. Jen tak může být projekt zábavný a dosáhnout podobného úspěchu jako svého času ReaperBot. Věřím, že Marek kromě plánovaných vylepšeních zkusí kvalitu programu vylepšit natolik, aby mohl bot dostat stejné podmínky jako hráč.
- Brian Hook na serveru id Software zveřejnil výsledky jeho vlastního testu 3d-karet a rozdíly jsou opravdu zajímavé - především výsledky prototypu chystaného Voodoo 2 jsou slibné. Bohužel je v testu posuzována pouze kvalita 3d karet a nikde není zmínka o počítači na kterém test probíhal.
- Za velmi zajímavou variantu obvyklých pravidel deathmatche považuji DamageMatch, který nevychází z počtu fragů, ale ztracené energie. Jeho autorem je Vincent Lupo a je k dispozici na TÉTO sajtě. Samotný patch (163kb - damagem.zip). V těchto pozoruhodných pravidlech se stává akt zabití pouze cestou k jakémusi bonusu (tzv. killbonusu), který však v konečném zúčtování čítá jen zlomek výsledného score. Nejzajímavější ovšem je, že vlastní ztráta energie znamená snížení o příslušný počet energie. V podstatě tak není problém skončit s výsledkem 23576 ku 14549 :-).
- id Software vydal Linux verzi Quaka II. Exekuční soubory si můžete nahrát ODSUD (cca 900kb) a já jen dodávám, že pochopitelně ptořebujete originální verzi Quaka II a zhruba podobné železo jako v případě Quake 2 Testu. Verze je aktualizována na všechny v současné době vydané patche. Zoid, který jej vytvořil očekává veškeré náměty na svůj e-mail a upozorňuje, že port není oficiílně podporován. V současné době on i jeho kolegové intenzivně pracují na Q2 CTFku.
- Po Anacondě, Soldiers of Fortune a Bondovi je tu další promotion level na film, tentokrát spíše seriál, Conan the Adventurer. Obsahuje dva levely, nové zbraněa a textury a nahrát si jej můžete z hlavní stránky Quake-Conana (2200kb).
- Na stránce ruského týmu 5thD je nově kromě jiného k downloadu funkční betaverze na převod map z Quaka do Quaka II. M2m (42kb) konvertuje .map soubory formátu Q1 do formátu Q2 a zatím nepodporuje konverzi textur. Doporučuji vyzkoušet i ostatní výtvory týmu, jsou to nadějní hoši, šťourající do všeho co je jiným svaté :-).
- Zvláštní to čas na vtípky (apríl daleko) si vybral časopis PCM&E, když do svého článku "Nejhorší hry roku 1997" napsala také pár řádek o Quakovi II. Nikdo nezastírá, že hra nevyšla plně dokončená, že byla ochuzena o deathmatchové úrovně a implementace několika dalších voleb, nikde jsem se však dosud nesetkal s názorem, že by tato skutečnsot dělala z Quaka II adepta na nejhorší hru roku, či jen by jej zadupávala do šedého průměru. četl jsem konkstruktivní a přitom negativní recenze QII, ale u tohoto skutečně nevím, zda se mám smát, či střlet. Nakonec jsem se rozhodl pro smích. Hmm. A mimochodem, článek dále za další hříšníky označuje například Need for Speed II: Special Edition a Shadow Warrior, kterému jako vzor (!!!) předkládá Redneck Rampage.
- Jen taková kratičká poznámka mimo mísu - logo vlevo nahoře neznačí nějaký "award", ocenění kvality Quake-CZ, ale speciální počítadlo přístupů, které mne nejen o počtu návštěvníků, ale i o adresách, ze kterých přišli a čase. Včera kupříkladu Quake-Cz navštívili dva belgičané a jeden japonec. Pokud vás výsledky zajímá (či bste chtěli podobné vytvořit na sv sajtě), klikněte na logo.
- A ještě se musím s něčím pochlubit - ve středu se odmlčím, pojedu do německého Frankfurtu a v evropském sídle společnosti Sierra-On-Line shlédnu beta verzi Half-Life, 3d pecky na quake technologii chystané týmem Valve Software (zajímavý web). Pochopitelně můžete očekávat preview, mnohem kvalitnější a rozsáhlejší, než se nyní nachází v sekci "konkurence".
- Společnost Terminal Bar připravila na 17. leden 1997 (LEDEN, ano, skutečně LEDEN) ve spolupráci s časopisem Score turnaj v Quakovi. Zúčastnit se může každý, vzhledem k místu konání však pravděpodobně atraktivní jen pro zájemce z Prahy či blízkého okolí. Bližší informace a přihláška je na TÉTO adrese.
- id Software v čele s Honzou Karmaků vydali nový patch (opět něco přes 1mb - mirror z quake2.com je zde) s kódovým označením 3.10. Honza se rovněž zmínil o potížích s přetaktovanými procesory, pravděpodobně především nižších výkonů (75MHz) a vyzývá zájemce z Dallaské oblasti, aby přinesl svůj počítač do kanceláře id Software, neboť on sám není sto najít zdroj problému. Je tu snad někdo z Dallasu? Proč nejsme v Dallasu?? Proč jsem se narodil v Praze?? Proč zrovna já?
- Velmi zajímavě vypadají následující screenshoty
z TCčka na Quaka II. Nebýt obrázků a údajně anonymního zdroje, neměli bychom
žádné informace, takto se tomu snad dá věřit. Údajně jde o komerční datadisk,
tkerý by měl být vydán během několika dnů (!!!) a obsahvoat blíže neurčitý
počet single i deathmatch úrovní, 5 nových monster, 5 nových zbraní a stovky
nových textur. Žádný odkaz či jiná nápověda - nic. Více snad v nejbližších
dnech.
- Původně včera měla být uzavřená soutěž s Omicronem, pro malý zájem se připomínám a prodlužuji platnost příspěvků až do 16. LEDNA 1998. Věřím, že řada z vás otevře oči a nechá se zlákat hodnotnými cenami :-). Více v sekci "soutěž".
- Lukáš Erben, kolega ze Score již před časem
na serveru Score zprovoznil svůj TechBox.
Nedával jsem mu moc nadějí, je to koneckonců líné prase, ale v poslední
době updatuje poslušně a velmi frekventovaně, však se sami
podívejte. Myslím velmi zajímavým je článek "Válka
skončila?", který obsahuje i přes trochu militantní název srovnání
rozhraní Direct3d a OpenGL v podání dalšího kolegy, Sváťy Švece. Jedná
se o přepis článku z papírového Score. A když už jej máme na ráně, Antimon
stále žije :-).
- Martinek slavně vydal svou druhou původní deathmatchovou
mapu Cross
(190kb), samozřejmě pro Quaka 2 a ukázal tak, že se všechny ty dny, kdy
se na své sajtě
vymlouval na vánoce nepekl cukroví, alébrž tvořil v Qoole. Nerad bych sice
někomu bral vítr z plachet, činnost je to jistě záslužná, ale Cross bohužel
nesplnil moje naděje a řadím ho níže než jeho první mapu, M-Lair (verze
pro Quaka i Quaka II je k dispozici na uvedené sajtě). Důvod?? Především
od všech map očekávám, že neustále vím, kde se nacházím. V Crossu jsou
bohužel čtyři poměrně velké chodby, které se od sebe dají stěží rozeznat
rozestavením beden. Důvodem pro tuto zásadu je například fakt, že chci
na první pohled vědět, že jdu pro raketomet a ne jen náhodně vejít do jedné
z možných variant a mít tak vlastně přidělenu jednu ze zbraní. Dalším negativem
je quad-damage, která se sice dá sebrat i rocket-jumpem, nicméně obvyklý
způsob je neuvěřitelně zdlouhavý a dá se předpokládat, že quad vezme před
nosem soupeř, což není dobré (ideální je nebezpečný způsob dosažení, ale
s jistotou, pouze s rizikem úmrtí). Jinak však u nás Martinek sám drží
prapor tvůrců map a to se počítá. Díky.
- Michal "Wolf" Rybka se usídlil ve vlastní doméně - www.gameaitech.cz. Sajta je v současné době pouze mirrorem původní akademické půdy a uvidí se dále jak se bude situace vyvíjet.
- Třetím botem do Quaka II je C.R.Bot. Beta verzi 0.9 s můžete nahrát ODSUD (141kb), domácí stránka s poskrovnem informací je ZDE.
- Matt Stefon se konečně probudil z více než měsíčního spánku a opět se pustil do své elitní sajty, kde recenzuje úrovně pro single-player. Musím říci, že jeho příspěvky mi opravdu citelně chyběly, konkurence totiž v tomto případě není zrovna valná. O to více mne potěšilo přesunutí dosavadní sajty do podadresáře a spuštění nové stránky pro Quaka II na původní adrese.
- Máme tu konec týdne a s ním opět vyhlášení "SINGLE PLAYER LEVELU TÝDNE". Původně jsem si chtěl "Stroggovu garáž" zaříznout z důvodu zatím nenasazené laťky kvality Q2 single-levelů, ale výše zmíněný Matt, který Strogg´s Garage (550kb) uvedl jako první do své síně mne přesvědčil.Kdybych si však před časem nedal pravidlo, že budu vyhlašovat pouze .bsp či .map úrovně a nikoliv více levelové kompilace, vyhrála by to dnes na celé čáře čtyřlevelová mini-série "The Old Sewage" (4mb), ta je opravdu parádní.
- Po Worldcraftu podporuje Quaka II další editor - tentokrát Qoole. Mám pocit, že zde již existovala podpora ve starších verzích, nicméně nyní je plnohodnotná. "Win" či "GL" verzi 2.30 si můžete nahrát z některého mirroru z výše uvedené hlavní stránky, například odsud. Pozadu nezůstává ani společnost Virtus, která dosud vytvořila jediné komerční autorizované editory Deathmatch Maker a Hex Maker. V současné době, jak je patrné z hlavní stránky, chystá druhí díl prvně zmíněného, pochopitelně plně optimalizovaného na druhý díl.