Powered
by:
|
- Malá změna v sekci "soutěž", Stanley poslal screenshot, který se suveréně dostal na první příšku a Turboman se o dvě sekundy polepšil v E1M1 (na pořadí to ovšem nic nemění).
- Webovský časopis Meccaworld na mne doposud působil dojmem, že se snaží dělat vše, ale jen napůl. Jeho Quake sekce byla v podstatě k ničemu, tedy až dodnes - na Mecce se totiž objevil žebříček 100 nejlepších add-on úrovní. Úkol to je samozřejmě nelehký, není divu, že se do něj pustila až podřadná Mecca, ale koneckonců to není až tak hrozné - pakliže ale srovnávají deathamtchové i single úrovně, zřejmě je něco špatně. Navíc byly pravděpodobně brány v potaz pouze jednotlivé úrovně a nikoliv kompilace ani jakékoliv .pak úpravy. Přesto si vyberete.
- Možná už tam leží dlouho, ale já jsem si ho nevšiml: GameSpot má skvělé rozsáhlé preview Half-Life. Gamecenter se zase pustili do pitvání Voodoo2 a trochu tak napravili svůj nedávný kiks, kdy jej označili za přeceňovaného nástupce Voodoo. Rozsáhlé preview je ZDE.
- V sekci konkurence nové preview - tentokrát na hru Max Payne od Remedy, distribuce by 3d Realms. Poměrně nadějný kousek, ale v dnešní době - co není ..
- Feministky jsou všudypřítomné. Jeden takový názor se objevil v britské edici Computer Gaming Worldu, webová verze je ZDE. Článek se týká menší zaujatosti vůči Laře Croftové, hrdince dnes již série Tomb Raider (hra ještě nevyšla, ale už prosakují informace o datadisku a třetím dílu), především pak k jejím "věcem", jak to autorka nazývá (dost možná to je obvyklý anglický výraz pro prsa, ale stejně mě dostala, škoda že je pisatelka na fotce jen po krk:-). Docela jsem se při něm nasmál a to je také jediný důvod, proč tady je.
- Na 6. prosince 1997 je plánována další ze skvělých Quake Party, tentokrát pro změnu opět ve Zlíně. Dokažme, že i naše česká scéna umí držet pohromadě a natřeme to polským spratkům. Jak znám Pitbulla, nebyl by problém uskutečnit oficiální mezinárodní klání (turnaj i souboj) Polsko vs. Česká republika (porazit Slováky není problém, viď Zorane:-), ale nejprve je potřeba to jaksepatří natrénovat, což může být dobrý důvod pro návštěvu Zlínské Q-party (navíc ty skvělé gyrosy:-). Počítačů je dostatek, odvoz z hlavního města by také neměl být problém, takže se zájemci okamžitě a s patřičným předstihem hlaste buď na můj e-mail, nebo ještě lépe na Zlínského organizátora, Stanleye, případně do Quake-auditoria na Ma-Medii.
- Na závěr nový příděl map. Jonas Lindstrom vydal další díl skvělé série Sadlark a opět zvyšuje nasazenou laťku (sadlark8.zip) a Noel Weer vydává kompilaci single-úrovní (s jedním bonus deathmatch-levelem) Schist. Rozhodně kalitativně nedosahuje Beyond Belief ani Prodigy, ale přesto vás zaujme nejen délkou přes 5mb (schist.zip).
- id Software vydal Quake2Test ve verzi pro Linux. Stejně jako Win95 verze má něco přes 10mb a stejně jako Win95 verze je nářezové :-). Nahrát si jej můžete ODSUD, případné bugy nejprve konfrontujte s readme souborem, kde také najdete obvyklé postupy pro instalaci. Věřím, že jsou linuxovští uživatelé oproštěni od peripetií s modemy a TCP/IP ve verze pro windows.
- Aby těch nových verzí nebylo málo, Quantum Axcess vydali několik dní po TC Malice i verzi pro QuakeWorld. Samotný Malice je koncipovaný především pro hru jednoho hráče, přesto se jedná o příjemné zpestření, které snad má nějaký smysl. Nikoli ovšem pro nás :-). Pardon, vlastně :-(. Základní verze (90kb) je ZDE, skin TU (30kb).
- Pittbull, nedílný člen naší quake-scény se rozhodl proslavit zlaté české ručičky a o víkendu se vydal do Krakowa, kde se konala polská soutěž. Domácí stránku cupu "Quake Your Mind", jak ho autoři nazvali, najdete na adrese http://quake.org.pl/turniej/krakow/ a jak to dopadlo se dozíte od samotného Pittbulla: Hrálo se na vyřazovací systém. Ze začátku bylo 64 hráčů rozdělených na 8 skupin. Hrálo se v mapě FRAGTWN1 na timelimit 15 a postupovali 2 hráči z každé skupiny. Byla to největší selekce z celé pařby. Další byla na řadě DM3 upravená tak, že místo pentagramu byl druhý raketomet. Postupovali 4 hráči z každé ze dvou 8-i člených skupin.Posledních zbylých 8 hrálo v HIPDM1 z mission packu #1, ale bez zvláštních zbraní. Timelimit byl 20 a postoupili 4. Tito pak hráli v DM4 systémem první s posledním a druhý s třetím dle pořadí v jakém skončili v předchozím souboji. Finále pak proběhlo take v DM4 a byl to opravdu nervydrasajici boj, tak vyrovnany souboj jsem jeste nevidel. Ted k mym vysledku: startoval jsem v 5 skupine a skoro celou dobu jsem vedl, pak asi 2 minuty pred koncem vypadla síť (někdo zakopl o kabel) a já při 20-ti sekundovém čekání na rozjětí z rozmaru mačkal fire (samoejmě s raketometem v ruce) a po najetí sítě z toho byla sebevražda. To jsem byl už treří se stejným počtem fragů s druhým a o dva za prvním. Pak se mi roztřásly ruce záplavou adrenalinu a bylo to v háji. Jedno naprání quadovanym raketometem do zdi mi taky moc nepomohlo a tak jsem skončil třetí, což znamenalo nepostup:-(. Polská scéna je mnohem rozsáhlejší a aktivnější než u nás. Hrajou velmi dobře a to se turnaje nezúčastnil např. RooS, který je všemi považován za nejlepšího Quakaře v Polsku. dema by měli být na quake.org.pl, jestli máte dotazy tak mi napište. Quake Your Mind 3 by se měl konat někdy začátkem roku a chystám se tam. PITTBULL.
- 3d Realms po dlouhé době poodhalili roušku tajemství na svém Preyi. Vydali rozsáhlé tiskové prohlášení spolu s několika screenshoty (tyto dva - 1, 2 - jsou opravdu zajímavé). V konstce se v něm říká o nových technologických vlastnostech hry (více informací o nich najdete spíše na news-stránce 3dRealms), ale především o kapele KMFDM, která vytvoří pro Prey hudbu. Pro mne osobně se jedná o naprosto neznámou kapelu, více informací o nich na oficiální sajtě - http://www.kmfdm.net.
- Sin City je stránka věnovaná připravovanému titulu od Ritualu, SiN. Její autor je tvůrcem nového "weapon-packu" čtyř nových zbraní, které by jeho slov rozhodně neměly nahradit originální, ale spíše by měly být chvilkovou zajímavou náhražkou. Kromě toho dostal "exkluzivní práva" na zveřejnění 2 úrovní nového level-designera Ritualu, Charlie Wiederhola. Ten dosud veřejně nevydal žádnou ze svých prací, čemuž se prý mnoho fandů vzhledem k jeho novému zaměstnání divilo, takže takto zabil dvě mouchy jednou ranou (či jak se říká v americe, dva ptáky jedním kamenem:-), nahrát si je můžete ODSUD. Takže, pokud chcete vědět, za co že se můžete stát vydělávajícícm tvůrcem úrovní, test it.
- KeyGrip, editor .dem souborů vám umožní sestříhat si ty nejlepší části vaší databanky fragů. Ani KeyGrip samozřejmě není jednoduchý na ovládání, ale verze 1.0, která dnes (vlastně včera, eh) vyšla byla kompletně přepracována a obsahuje tak oproti beta-verzi zbrusu novou tvář. Oněch 900kb však stojí za těch pár hodin marných pokusů o úspěšný střih.
- Na místě bývalého www-herního časopisu Gamer vznikla další česká stránka věnovaná 3dfx. Zatím obsahuje jen velmi málo technických informací a stránku o Hexenu 2 (mimochodem docela zajímavou), ale věřím, že se autor ještě řádně převede.
- Pokud jste hardcore deathmatcher, pak vás bude velmi zajímat následující trik. To, že Quake stejně jako Doom umožňuje běžet ještě rychleji než obvykle se zapnutým autorunem (tzv. strife-run), to jistě řada z vás ví. Anthony Bailey, jeden z tvůrců Quake Done Quicker, ale na své stránce uvádí podobných bugů v Doomu i Quaku hned několik a dokonce se věnuje i "jakémusi" zrychlení hráče s použitím zdi (to už bylo v Doomu, ale u Quaka jsem o tom jakživ neslyšel). Oba linky jsou trochu nepřehledné, jednotlivé informace doporučuji dolovat z jednotlivých článků uvedených v dolním frejmu. Velmi zajímavé je na celé věci i stanovisko id Softu, tedy zda jde o úmysl či nikoliv. Konečně se dozvídáme, že id počítá s Rocket jumpy i v Quaku 2!!!
- Zoid (zvláštní, je nedílným člene id Software a přesto neznáme jeho pravé jméno) opravil bug GL verze Quaka a vydal verzi 0.97 (397kb). Kromě toho byly vydány Linux GLverze, a to jak pro Quaka tak pro QuakeWorld. Obě najdete v jakémkoliv /idstuff/ adresáři jakéhokoliv mirroru (například na stomped), vyžadují však verzi 2.0 Linuxu.
- S menším zpožděním tu jsem s kontroverzn zprávou o autorských právech. Ačkoliv jsme doposud (Doom, Duke3d i Quake) mohli vytvářet vlastní úrovně bez nějakých obav o restrikce, zdá se, že se blýská na horší časy. Activision totiž v několika licenčních fajlech přikládaných k plné verzi Hxenu 2 a hlavně nedávno vydaným utilitám nenápadně berou veškerá autorská práva na sebe. Pro tvůrce úrovní to znamená v podstatě jediné - na jednu stranu mohou mít jistotu, že jejich výtvor nezneužije nějaká vychytralá společnost jako Acura, na druhou stranu si ovšem moho být jisti, že pokud bude chtít Activision vydat mission pack s user-created úrovněmi, nemusí se nikoho ptát o povolení a nemusí také nikomu zaplatit ani cent. Activision se k celému problému zdráhá obšírněji vyjádřit, pouze tvrdí, že si brání vlastní práva. To je ovšem také pravda - jak víme, v .map a .bsp souborech je obsažena grafika, která je samozařejmě majetkem Ravenu, potažmo Activision, který jej vlastní. id Software do svých autorských práv toto nijak nezadává, Activision jsou pouze jejich distributoři, takže naštěstí nemají vliv. Kromě toho, podstata úrovní Quake 2 je jiná (mapy nebudou obsahovat grafiku), takže se napříště Activision nebude moci na uvedený fakt vymlouvat. Podobné usnesení ovšem přidává do .txt souborů Jedi Knightu i LucasArts, takže se nejedná o ojedinělý problém.
- Když už jsme u Jediho, zdá se, že i u něj propukla slušná horečka v tvorbě přídavných úrovní a utilit. Grapling Hook (známý z CTF) je na světě, na stejném "místě" je taktéž Repeler Rifle a Destruct-O-Ray, dvě úchylné zbraně. Co mě na těchto třech aptchích zaujalo (v chodu jsem je neviděl) je jejich neuvěřitelná velikost, oproti Quaku jsem byl opravdu ohromen - žádný nepřesáhl 5kb. Veškeré další informace najdete na JediKnight.net, obdobě Bluesnews. Tam jsem se také dozvěděl o přípravě prvních Jedi-botů (k downloadu by měly(i?) být k dispozici již na zítra, a také o přípravě prvních add-on packů úrovní. Jediho jsem nijak zvlášť nehrál, takže tu o něm nebudu moc často básnit, Silence se mi ovšem do ICQ-chatu chtě nechtě přiznal, že se hraje po itnernetu mnohem lépe (rozuměj rychleji) než QuakeWorld.
- Sierra-on-Line uvedla, že k vydání Half-Life dojde v průběhu dubna příštího roku.
- Vzpomínáte si ještě na firmu Parallax? Ačkoliv nepatří mezi elitu, tvořící hry jako na běžícím pásu a jde spíše o autorský tým, zapsala se do dějin 3d-akčních her zpatým písmem. Je tam psáno: Descent. Ano, Parallax vydal již před třemi lety velmi inovativní 3d-hru, která perfektním způsobem spojovala aspekty klasické doom-like hry a leteckého simulátoru. Ale to vám určitě nemusím vyprávět. Po druhém dílu, vydaném taktéž již před více než rokem, se na chvíli odmlčela, aby v současnosti chystala hned tři "descent" tituly najednou. Již delší dobu je v přípravě Descent: To Undermountain (upozorňuji, že nikoliv v přípravě Parallaxu, alébrž samotného Interplaye, potažmo Dragoplaye), což je ovšem RPG, inspirovaná více než Quakem (i když engine se mu podobá) Eye of the Beholder nebo Ultimě Underworld. D:TU je již těsně před dokončením a teprve před několika dny se veřejnost dozvěděla o dalších dvou. Bohužel opět v jednom případě nejde o 3d-akci. Parallax se rozdělil na dva tvůrčí týmy, jeden pracuje na projektu "Descent: FreeSpace - The Great War", vesmírná simulace, druhý naštěstí na Descentu III, což snad bude klasický nástupce dvou předchodců, ovšem více opět nevíme, snad jen, že bude hotov až o vánocích 1998.
- Dario Casali, v současnosti tvrdě pracující na Half-Life překvapivě vydal GL-patch (800kb) pro svůj mission pack "Prodigy: Special Edition" (4,5mb). Pokud jste jej ještě nehráli, další důvod proč po něm skočit, jde o jeden ze tří nejlepších nekomerčních mission packů.
- Dnešní, poněkud delší a nepříliš quakovsou, aktualizaci dokončím jak jinak než "SINGLE PLAYER LEVELEM TÝDNE", kterým se s přehledem stává druhý díl v sérii Soldier of Fortune, inspirované novým seriálem začínajícím v US televizích. Slušných map bylo hned několik, ale Neil Manke a Einar Saukas je překonali s lehkostí hodnou bratrů Pospíšilů.Jejich výtvor (erspektive dva výtvory - jde o dvě mapy) si můžete nahrát ZDE (1.3mb), budete k tomu ovšem ppotřebovat původní .pak verzi, kterou si nahrajte například ODSUD. Mapy jsou plné Quake-C novinek, po vrtulníku z jedičky tu máme několik dalších serepetiček, nechte se však představit.
- John Carmack (doufejme, že to byl skutečně on:-) konečně vypustil alespoň malé informace o Trinity, další generaci 3d-akce od id Software. Jako každá předchozí hra bude i Trinity optimalizován na vyšší procesory. Od 386-ek u Wolfensteina, přes Pentium u Quaka až po Pentium II u Trinity. Zatím ovšem nemusíte mít strach, domnívám se, že až Trinity bude aktuální, každý z nás už Pentium II bude dávno mít. Po vydání Quaka 2 se totiž id vrhne na mission pack a Trinity tak bude podle Carmackova odhadu v obchodech přibližně za rok a půl. Zajímavé je, že nebude vyžadovat 3dfx kartu.
- Unreal byl odložen. Víme to všichni, každý to ovšem chápe trochu jinak. Avaulti sepsali zajímavý článek, ve kterém shrnují informace poskytnuté Epicem, reakce veřejnsoti, následky, které tímto činem Unrealu hrozí a vůbec - poměrně rozsáhlá úvaha na téma "dělaj si z nás srandu, nebo ne?". Ve článku jsou i zajímavé skutečnosti, uvádějí tam první zmínku o přípravě Uneralu, před dvěma lety, v listopadu 1995 se na usenetu objevila zpráva o chystané hře, která obsahovala větičku "Unreal will be out in 1996". Na obarnu autorů si však musíme uvědomit, že i Quake byl poměrně dost odsunut - prvním termínem jeho vydání byly tuším vánoce 1995.
- Soutěž vyhlášená NecroRaisery se alespoň v mém okolí setkala se slušnou odezvou (nutno dodat, že rozhodně zaslouženou - pravidla jsou výtečná), a proto není divu, že Kasuha přeprogramoval Reapera, aby vám ukazoval na stavovém pruhu nikoliv počet fragů, ale přesné bodové ohodnocení odpovídající pravidlům contestu. Jedná se navíc o modifikovanou verzi Reapera, která odstraňuje jeho neduhy jako například kradení zbraní. Pro neznalé - neprojevuje se to tak, že by vám z ruky vyrvali raketomet, nýbrž tak, že díky svým "značkám" nechtěně odstraňují zbraně položené na spotech. Kasuhovu verzi si můžete nahrát ODSUD.
- CyberAthletes konečně dali do kupy dema z nedávné mega-akce The Frag a my se tak můžeme pokochat excelentními výkony. Finálnové utkání je zajímavé, mnohem araktivnější je ovšem demo Kornelie s CrazyIvanem, kde Kornelia v DM4 vyhrála o téměř 40 fragů.
- v rozsáhlém materiálu, který PC Gamer přinesl o Duke Nukem Foreveru je také zmínka o připravovaném filmu "Duke Nukem: Movie". Ten prý má na starosti jedno z velkých studií, které čeká na úspěch "Foreveru", konzolových verzí Duka i něspočtu komerčních blbinek, které vydává GT Interactive. George Broussard se nechal sylšet, že by si v hlavní roli představoval Arnolda Schwarzeneggera, ovšem to já považuji za velmi nepravděpodobné, budeme rádi, když půjde o slušný, vysokorozpočtový film, alespoň s Dolphem Lundgrenem. V každém případě ale není Duke sám, připravuje se i filmový projekt podle Tomb Raidera, a ten už je mnohem dál - informoval o něm už i britský bulvár The Sun -). Hlavní roli již dostala Liz Hurley (ZDE je její fotka, jako by Laře z oka vypadla, kromě ňader ovšem, ta jsou nenapodobitelná), a jejím filmovým partnerem by měl být mnohem známější Hugh Grant.
- Zítřejší QP se koná, bude nás pouze šest a "možná přijde i Kasuha" :-). Take se těším v 18.00 v Maniacu, ul Římská, tuším popisové číslo 23. Pokud by měly dva nováčci nějaké potíže, nechť mi zavolají na mé soukromé (!!!!) telefonní číslo 0603 400 859.
- Společnost Virtus již před časem vydala poměrně úspěšný, nicméně v konkurenci freeware editorů jaksi pozapomenutý, editor úrovní Deathmatch Maker. Společnost Macmillan Digital Publishing (pamětníci jako já si jistě vzpomenuli ma Maxmiliána z Rychlých Šípů:-) nyní (ještě v listopadu) chystá komerční editor HexMaker pro Hexena II. Obě společnosti spolu uzavřely smlouvu o spolupráci na tvorbě dalších editorů, především pak na druhém dílu Deathmatch Makeru pro Quaka 2, který by měl být vypuštěn vzápětí po samotné hře.
- Společnost Midway, která vytvářií pro id Software většinu konzolových konverzí dokončuje verzi Quaka pro N64. V našem měřítku to není příliš zajímavá informace, vždyť kdo z nás tuto konzoli vlastní, ale přesto vám předkládám odkaz, neboť je zajímavé vidět rozdíl v grafice obou verzích. N64 má jisté grafické odlišnosti, bohužel je naopak brzděná malou pamětí. Quake64 bude navíc koncipován především pro single-player. Šest originálních DM tam sice bude, ale maximálně pro dva hráče, což, jak uznáte, není příliš. A pokud přeci jen N64 máte či o její koupi uvažujete, pak máte ještě chvilku čas, Q64 vyjde v únoru 1998.
- Vyšel nový Level. Už jsem ho spálil, ale co si pamatuji, obsahoval exkluzivní (world-exclusive:-) recenzi na Tomb Raidea II, podpořenou demem na CD (tam je konečně i Pařeniště). Kromě toho mne pobavilo preview na Quaka 2, ze kterého si dovolím citovat jednu větu: "... dokonce jsem slyšel, že Trent Reznore z NIN opět usedl k počítači a samplerům a komponuje skřeky a pazvuky pro dvojku". Celý článek je tak trochu úlet, ale tohle je trochu moc. Pokud po přečtení citace netušíte, proč že se to všichni kolem vás válí smíchy vězte, že Trenz Reznor odmítl práci na Q2 kvůli pracovnímu vytížení a hudbu tak vytváří Sonic Mayhem, parta chlapíků zodpovědných již za jedno Quake-audio-CD "Methods of Destruction". A pokud měl autor termínem "skřeky" na mysli zvuky, pak mu opět musím oponovat - ty tvoří American McGee.
- Další zmínka se týká čtvrteční Quake Party. Ta samozřejmě platí, potvrzuji začátek na 18.00 a konec na 20.30 hodinu a účastníky Bludra, Looka, Martinka, Bizona a Exiho. Mortan se bohužel odhlásil a z tohoto důvodu se uvolnili DVĚ volná místa a vzhledem k rozšíření počtu počítačů v Maniac herně (ul Římská - u Náměstí Míru, podrobnosti zájemcům upřesním) dokonce TŘI. Takže případní zájemci, okamžitě majlujte, byla by ostuda, kdybychom poprvé v historii neobsadili QParty plným počtem :-).
- Je to už drahný čas, co jsem tu představoval projekt All-Star CTF, spojující výhody několika úprav Quaka zvaných CTF. Tedy, termín "spojující" není příliš přesný, neboť jde balík, kde je prostě vše. Dvanáct epizod obsahující Threewave CTF 3 a 4, ThunderWalker CTF, CTF+, CTF Expansion Project, Expert CTF a další včetně novinky Xeno CTF myslím dají zabrát každému, i fandovi do Capture the Flag. Po poměrně krátkých přípravách je vše hotovo a na světě, respektive na uvedené stránce, je k dispozici příslušný soubor.
- Activision, distributoři Hexenu 2, vydali nové oficiální demo (15mb) , které kromě opravených bugů umožňuje hru za všechny čtyři charaktery, nejen za dva, jak tomu bylo dosud. Rovněž tak byl vydán balík utilit (4mb) pro tvůrce úrovní
- Zítra bude VELKÉ překvapení :-)
- Co se týče TC, opět nám ubyl jeden zajímavý projekt, tentokrát Worms. V poslední době pozoruji hned několik beta-verzí, ale s výjimkou těch komerčních vchází TCček zaím pomálu. A přitom už je na čase, za chvíli tu bude Quake 2 a je jasné, že se všichni hráči začnou zaobírat něčím jiný a zaujmout je se "starým" enginem bude věru těžká záležitost. Což takhle česká TC? Třeba Čtyřlístek :-). Ten mimochodem konečně spustil svou oficiální stránku, kterou doporučuji všem, neb tam je kompletní ročník 1993. Jde myslím o jednu z prvních no-quake linků, které tu zmiňuji, což hovoří za vše. Takže zájemci, zakupte autorská práva a šup s Fifinkou k Shamblerovi.
- Quake Done Quicker, 16-ti minutové demo přehrávající všechny čtyři epizody Quaka včetně end-levelu, si před pár týdny vynutilo zaslouženou pozornost i nepříliš zarytých quakerů a dnes tu máme nejnovější výtvor týmu QDQ, i když zatím v té "nenačesané" verzi z vlastního pohledu (kamera-styl bude následovat). Výtvor se jmenuje Quake Done 100% Quick (cca 4mb) a přehrává všechny epizody Quaka se 100% kills i secrets. Jak je z názvu souboru patrné, autorům to logicky zabralo poněkud delší dobu, takže se připravte na celovečerní podívanou. Ale stojí za to ...
- I na PlanetQuake mají svou vlastní Quake 2 sajtu. Nevím zda je nová, já o ní slyším poprvé, a to v souvislosti s FAQ Q2, který zde ve verzi 0.4 najdete. Ten je samozřejmě i na polo-oficiální www.quake2.com, ale i sama o sobě je Nutshell, jak jí autor nazývá, zajímavá.
- Na rozdíl od minulého týdne, kdy nevyšla prakticky žádná mapa a já musel zvolit jen průměrnou (Martinek mne pak na své stránce podle napadl a vytáhl na světlo čtrnáct dní starou mapu s tím, že jsem debil:-) na tom byl tento týden o mnoho lépe a připravil mi úplně jiné starosti - kterou mapu vyhlásit "SINGLE PLAYER LEVELEM TÝDNE". Na poslední chvíli se na můj monitor dostal výtvor Roba Martina s názvem Temple of the Sun. Jde o mapu ve stylu, který autor nazývá "mexickým", svědčí o tom i úplný název levelu "El Temple Del Sol - Temple of the Sun". Skvělá architektura je ještě doplněna novými skiny monster a výborně pozměněným efektem lightning-gun. Stahujte, má jen 1mb.
- K Posunutí Unrealu skutečně došlo - GT Interactive oficiálně uvedlo ono "first half", CEO Epic MegaGames však oproti dosavadnímu "when it´s done" uklidnil veřejnost, že se tak stane pravděpodobně v březnu. K včerejšímu komentáři bych jen dodal, že Unreal doznal od původní myšlenky a původního návrhu opravdu velkých změn a rozhodně se změnil i engine, takže zavrhněte myšlenku, že bude ve chvíli vydání zastaralý. Podobný krok musel učinit i Bullfrog v případě svého Dungeon keeperu, který již byl téměř hotov, ale protože by byl jen průměrnou hrou, autoři se jej rozhodli od základů předělat a přeprogramovat, aby patřil mezi to nejlepší co na trhu ve chvíli vydání je. Myslím, že podobné to bude i s Unrealem, ale toto několikaleté čekání je nepříjemné a pravda, vyvolává jistou nedůvěru. Přes onu škodolibost však Epicu přeji úspěšné dokončení. Už by bylo na čase. Přesto přesevšechno bude na nadcházející výstavě Comdex (17-19 listopadu) prezentováno demo Unrealu.
- Brian Hook se vyjádřil velmi odmítavě ke článku Gamecentera, který uvedl, že média přisuzují připraovanému chipsetu Voodoo 2 nereálný výkon. Na rozuzlení si budeme muset ještě chvilku počkat, ovšem jeho důvody jsou jaksi opodstatněné. K úterním informacím se ještě vrátím s oficiálními press-releasy, ZDE (Voodoo2) a ZDE (nový Monster), díky Kasuho;).
- Adrenaline Vault se po nedávno zmíněném preview Q2 dosta do ráže a tak dnes můžeme číst hned trio dalších zajímavost z 3d-akční scény. V první řadě je to čerstvý rozhovor s Johnem Romerem, z nejž si dovolím citovat větu "I´am still playing Doom2 every night", pak je to trochu starší preview na Riot, Microsoftí želízko v ohni, které pro něj připravují Monolith a hlavně "giveaway" (nemůžu přijít na český ekvivalent:-) Quaka 2, který konečně bere v potaz i fandy z jiných států než US a Kanady. Vyplníte svou adresu a můžete vyhrát Quaka 2, tričko a čepici. A pokud ne, možná vám přijdou alespoň nějaké informace, to také není k zahození :-).
- 3dfx pro Shadow Warriora je nám slibován již hezky dlouho, snad se konečně blížíme ke zdárnému konci - George Broussard prohlásil, že se může objevit každým okamžikem, snad již tento víkend, nejpozději příští týden. Definitivně ovšem byla odstraněna podpora Voodoo Rush pro malý výkon. Kromě toho se George zmiňuje, že se konečně začíná rozbíhat projekt Duke Nukem Forever. Dokončením Quaka 2 obdrží 3d Realms engine a budou se moci naplno pustit do tvorby úrovní, grafiky a všeho ostatního. Do týmu přichází nový programátor a vše jde prý podle plánu - přesto však již dříve informoval, že se dlouho nebudeme kochat screenshoty, těch pár, které otiskl PC Gamer byly na dlouho poslední.