|
|
PÁTEK 02-06-2000 | 20:22 [ Z domova ] |
Doom III |
Tak a je tu
červen a s ním i ohromně překvapivé oznámení
Johna Carmacka. John prohlásil, že v id Software po dokončení Q3A velmi pečlivě přemýšleli
o svém dalším projektu a současně s Q3A datadiskem připravovali svou následující
hru. Z jeho vyjádření vyplývá, že Kevin Cloud a Adrian Carmack, tedy dva ze tří
hlavních majitelů firmy (je možné, že někdo ze "zasloužilých" členů týmu
má pár procent, ale ta jsou jistě zanedbatelná) byli PROTI tomu, aby se id pustil do
pokračování Doomu. Co se nestalo, zbytek týmu se proti jejich většině postavil čelem
a postavil je před poměrně nepříjemné rozhodnutí - buď pokračování Doomu, nebo
vyhazov (pochopil jsem to tak, že včetně Johna Carmacka - někteří to možná neví,
ale Adrian a John nejsou příbuzní). Cloud s Carmackem pochopitelně udělali jedinou možnou
věc a svolili s Doomem, ale vyhodili Paula Steeda (velká huba, ale zároveň i geniální
grafik, viz modely v Q3A). Takže co to znamená? V první řadě to znamená, že bude
Doom. Byla ohlášena nová hra. Tečka. Jediné co se o ní ví je, že půjde o
singleplayer a že bude mít novou technologii. Dočkáme se jí v nejlepším případě
za rok a půl. Jasné? Dál tu máme příběh jedné strany, ze kterého však můžeme
velmi snadno vytušit, že ovzduší v id Software není zrovna zdravé - položí-li zaměstnanci
nůž na krk majitelům, nemůže to dopadnout dobře a nic na tom nemění ani to, že KC
a AC nemohli udělat nic jiného, protože by museli spolu s ostatními povstalci vyhodit
i Carmacka. Kevin Cloud ve svém .planu
prohlásil, že Steed nebyl vyhozen kvůli Doom kauze a že jsou s Johnem opět zadobře a
není důvod tomu nevěřit (a zároveň aspoň nebudu mít špatné spaní a přemýšlet,
jestli náhodou John C. nezaloží novou firmu). Můžeme být na jednu stranu rádi,
protože se chystá hra, po které jsme tolik toužili. Na druhou stranu bychom ale měli
být zneklidněni. Uvidíme co přinesou nejbližší dny, týdny a měsíce. Faktem je,
že napodobit starý dobrý Doom (a zároveň vytvořit novou technologii!) je možná
nejobtížnější úkol, který si kdy id Software předsevzal.
Zajímavě se k případu postavil server Stomped, který zveřejnil reakce mnoha známých
lidí z 3D akční branže. Dozvíte se zde řadu zajímavých a pravdivých názorů.
Chris Hargrove, programátor DNF v 3DR například pochybuje, že bude mít nový Doom
stejný úspěch jako starý, protože už je žánr dávno zralý. Mark Rein z Epicu zase
soudí, že by se měl do id vrátit John Romero a Tom Hall, kteří se výrazně podíleli
na jeho tvorbě. Objevila se tu také paralela se Star Wars. Bude příští Doom obdoba
toužebně očekávané Episode 1? Velmi rád si přečtu vaše reakce a názory. Pište! |
|
02-06-2000 | 20:22 [ Z domova ] |
AVP2 & SOF2 |
Objevily se
dva vzájemně nesouvisející, ale podobné drby - podle neověřených zdrojů Fox
Interactive chystá AVP2, což určitě není žádné překvapení - překvapení ovšem
je, že jej pro FOX údajně nebude dělat Rebellion, ale Monolith (momentálně chystá
Sanity a No One Lives Forever) a samozřejmě na LithTech engine. Obrázek si udělejte
sami. Zatím Kenn Hoekstra, šéf projektu Soldier of Fortune v jednom z rozhovorů prohlásil,
že sice není definitivně rozhodnuto o budoucnosti Soldier of Fortune II, ale že Raven
spolu s Activision již něco málo chystá a že pokud k tomu nakonec dojde (což já
osobně vzhledem k velmi slušné prodejnosti SOFu považuji za jistou věc), můžeme se
těšit na "hlubší příběh, více Johna Mullinse a spoustu nových zbraní". |
|
02-06-2000 | 20:22 [ Z domova ] |
Stručně |
- Vydání
toužebně očekávaného Half-Life patche s novou 1.5 verzí Team Fortress Classic bylo
odloženo kvůli vážnému bugu, nyní se s ním počítá 5. června. Snad to vyjde.
- EA spustila nový (moc pěkný) web k The World is Not
Enough (akční bondovka na Q3A engine). Před pár dny tuto hru ohlásila na 8.
prosinec tohoto roku. Těšte se...
- Vyšla nová verze Unreal Tournamentu - 420. Stahujte z unreal.epicgames.com.
- V jednom
z mnoha rozhovorů Gabe Newell z Valve ohlásil, že bude TF2 běžet na novém engine,
zatímco dosud se soudilo, že bude využívat modifikovaný Q2 (jako Half-Life). Fajn.
- Vampire: The Masquareda - Redemption je GOLD. Hra by měla být v prodeji od 7. nebo 8.
června. Velmi brzy se má rovněž objevit demo hry.
- Daikatana opět odložena? No pokud jste piráti, asi je vám to celkem fuk, ale
doslechl jsem se, že ve Velké Británii se Daikatana objeví až 16. června. A pokud se
JRC nějak zázračně neprobudí, bude tomu tak pravděpodobně i u nás.
- Mimochodem, na Eidosu se objevil feature o Daikataně
shrnující onu složitou anabázi od odchodu Romera z id až po vydání hry. Taková lepší
verze mého editorialu. Rozhodně příjemné počtení.
- Dark Sector je multiplayer-only 3D akce chystaná Digital Extremis (podíleli se na UT
engine). První preview a reportáž naleznete ZDE.
- Asi už to víte odjinud, ale Looking Glass to zabalili. Tvůrci pecek typu System Shock
a Thief přišli na mizinu. S trochou nadsázky můžeme říci, že je to vida ION
Stormu, protože právě do něj nacpal Eidos desítky milionu dolarů a nyní se mu
nedostává zdrojů na koupení LGS o kterém nějaký čas uvažoval.
- Další z mnoha důkazů že to Valve a Sierra myslí s HL komunitou vážně najdete v TÉTO tiskové zprávě.
Valve a Sierra hodlá poskytovat kvalitním tvůrců modů granty.
- Max Payne NEBUDE mít multiplayer, Remedy se společně s 3D Realms rozhodli soustředit
na single.
- Apropó, Romero pustil pár zpráviček ohledně svého dalšího projektu. Pravděpodobně
nepůjde o pokračování Daikatany i když se mu moc líbil nápad se sidekicky (asi je
jediný na světě, he?). Také naznačil, že se klidně může stát, že bude hru vyvíjet
na konzole.
- Brandon Reinhart změnil flek. Opustil Epic MegaGames a přešel do 3D Realms, kde bude
programvoat Duke Nukem Forever. |
|
ČTVRTEK 11-05-2000 | 16:25 [ Z domova ] |
Metal Gear Solid - Hra s
velkým "H" |
A co je
nejdůležitější, konečně i na PC! Když zhruba před rokem ohlásilo Konami dohodu s
Microsoftem, doufal jsem, že se to stane. A skutečně - na jednu stranu si budou moci
majitelé PlayStation2 zahrát Age of Empires II, na stranu druhou si budeme moci my
PCčkáři zahrát Metal Gear Solid. A proč je to tak skvělá zpráva? Protože je Metal
Gear Solid podle mého názoru (a nejen mého) vůbec nejlepší hra, která se na
PlayStation za pět let její existence objevila. Protože je to hra s naprosto
fenomenálním příběhem (věřte mi - znám tak možná dva tři filmy (!!!), které se
mu vyrovnají). A protože se rovněž úžasně hraje (byť je možná trochu krátká,
což je asi jediná výtka). Koneckonců, po svém vydání spustil Metal Gear smršť
tzv. "stealth" akcí, ve kterých se místo střílení jako špión
potichoučku plížíte a využíváte hlavně odstřelovačku. Těšte se tedy na
parádní "taktickou špionážní akci" v podání Solida Snakea a věřte mi,
že zažijete něco, co vám zatím žádná 3D akce nedokázala poskytnout.
Dohrajete ho za nějakých 10 hodin čistého času, ale
dalších 8 se budete dívat na animačky.
Že to nezní a nevypadá zrovna jako nějaká bomba? V září si povíme...
PC verze bude příběhově a obsahově totožná s
PlayStation verzí, i když samozřejmě dojde k technologickým vymoženostem. V první
řadě vysoké rozlišení (i když - zdá se že jen 640x480 *%#$) a podpora 3D karet,
další novinkou je 1st person mód (na PS verzi je to taková hodně upravená
third-person) atd. Hra bude k dispozici již v září tohoto roku a zatím se podívejte
alespoň na E3 sajtu MGS
na serveru Microsoftu. Jakmile bude víc informací, dočtete se je právě tady... |
|
11-05-2000 | 16:25 [ Z domova ] |
Nový bonus addon pro
Unreal Tournament |
Již podruhé
udělali lidi z Epicu radost všem hráčům Unreal Tournamentu, když vydali další
bonuspak s novými mapami. Tedy udělali - tentokrát má všechno na svědomí jediná
osoba a sice Cedric "Inoxx" Fiorentino (rozhovor), který
se proslavil především CTF mapou Facing Worlds. Bonuspak obsahuje celkem šest map, z
toho čtyři pro CTF a dvě pro DM a vesměs jde o mapy, které měly být původně v UT,
ale nebyly včas dokončeny. Mj. zde najdete i pokračování Facing Worlds s podobným
designem. Podle toho co jsem slyšel od lidí, kteří UT hrají jde o jedny z
nejlepších map, které pro UT existují a protože tu je k dispozici lokální download,
není důvod proč je nezkusit.
UTInoxxPack.Zip (lokální download -
cca 5MB)
Další zpráva kolem Unrealu a Epicu se týká enginu, který si licencovalo evropské
vývojové studio Rage (Incoming, Expendable atd.).
Konkrétní informace o tomto projektu zatím nejsou známy, Rage však rovněž bude pro
Epic licencovat UT engine dále v Evropě a poskytovat evropským zájemcům podporu. Epic
to evidentně s licencováním myslí vážně. Ale kdo má EA? :-) |
|
11-05-2000 | 16:25 [ Z domova ] |
Stručně |
- E3 dnes
začíná (no - teď je tam zhruba sedm ráno, ale na herních webech už to žije) a tak
je k dispozici i trochu víc informací. V průběhu dne kromě tradičních sajt
doporučuju sledovat GameSpot E3 News
a E3 Stomped, oficální stránka výstavy je E3expo.Com.
- Monolith chystá spolu s Fox Interactive špionážní bondovskou akci "No One
Lives Forever" na LithTechu 2.0. Na Avaultu je pět nových
obrázků a musím říci že vypadají OPRAVDU HODNĚ DOBŘE. Nenechte si je ujít.
- Remedy, GOD Games a 3D Realms vydali E3 trailer k Max Paynemu. Velká verze má 38MB (ZDE), stream verze
cca 3MB (ZDE).
Stáhnul jsem jej a musím říci, že za download nestojí - vše co ukazuje jsme už
viděli, ta hra bude super, ale tenhle trailer můžete s klidem přeskočit.
- Konečně byla spuštěna oficiální sajta projektu New Legends, která by určitě neměla uniknout
vaší pozornosti. Nejen proto, že využívá UT engine, ale halvně proto, že jde o hru
od Infinite Machine, což je firma
sestavena mj. z lidí kteří se podíleli na Dark Forces a Jedi Knights. Obrázky
vypadají zajímavě.
- Na 3D Action Planet je zhruba 30 nových shotů z Q3A
Mission packu (Team Arena). Je na nich docela dobře vidět podoba nových zbraní,
power-upy, prostředí map (není všechno outdoor, nebojte) atd. V nejbližších dnech
budeme asi shoty z Team Areny zahlceni.
- Gamers.Com (což s trochou nadsázky znamená Thresh:-) koupili organizaci PGL
(Professional Gamers League). Gamers před časem dostali velmi slušnou finanční
injekci od jistého investora a zdá se, že profi hraní do jejich záměrů perfektně
zapadá. Mohli bychom se tedy dočkat nových turnajů s lepšími prize-money atd. ZDE je tisková zpráva.
- OFFTOPIC. Podle CNETu
bude PlayStation2 uvedena na trh v Severní Americe 26. října letošního roku, což je
o měsíc později, než se myslelo a samozřejmě to znamená, že i v Evropě se
dočkáme nejdříve tohoto dne. Cena byla podle očekávání stanovena na 299 dolarů (v
základním balíku není hardisk ani modem jak se v posledních dnech spekulovalo) a Sony
plánuje prodat jeden milión při launchi a další dva do konce března. |
|
ÚTERÝ 09-05-2000 | 17:40 [ Z domova ] |
Soldier of Fortune
recenze a návod |
O víkendu
jsem si konečně udělal čas a prodral se Soldier of Fortune. Je to záležitost, která
určitě stojí za pozornost - proč, to se dozvíte v recenzi. Pokud jste mne předběhli, možná vás potěším alespoň tipy a cheaty. Oboje
samozřejmě v příslušných sekcích. Zároveň bych rád shrnul vše co se děje kolem
Soldier of Fortune a že toho není zrovna málo. Asi nejzajímavější je příprava
Fortress pro SOF (homepage), chystá se i bot
Hidebot (homepage) a začínají
vznikat i první jednodušší mody a úrovně. Co se týče budoucnosti, vzhledem k velmi
slušné prodejnosti se dá očekávat, že Raven vytvoří druhý díl, o čemž
koneckonců neoficiálně někteří členové týmu hovořili (nemluvě o tom, že
zakončení jedničky tomu nahrává). Oficiálně však není nic potvrzeno, snad jen
Dreamcast port. Každopádně, ať už tato hra dopadla jakkoliv, rozhodně vám jí
doporučuji. Více v recenzi... |
|
09-05-2000 | 17:40 [ Z domova ] |
Return to Wolfenstein -
první screenshoty! |
Další rok
utekl jako voda a je tu další výstava E3, která tradičně odhalí spoustu
zajímavosté ze světa her. Osobně doufám, že se objeví několik nových 3D akcí,
ale z těch, které už byly ohlášeny jednoznačně nejvíce očekávám humbuk kolem
nového Wolfensteina, jednak proto, že to je prostě skvělá a tutová záležitost a
pak proto, že se zatím neví prakticky nic. V pátek však Wolfenstein 3D oslavil osmé
narozeniny a tak není divu, že se objevily první tři obrázky ze hry. Je na nich jen
prostředí bez akce a postav, ale dýchají atmosférou - posuďte sami... |
|
09-05-2000 | 17:40 [ Z domova ] |
John Cash odešel z id
Software |
John Cash,
vedle Johna Carmacka jediný programátor id Software opustil řady této společnosti a
přesunul se do další hvězdné firmy, do Blizzardu, kde začne pracovat na neznámém
projektu. Nic konkrétního není známé, ale dohadovat se můžeme v mnohém - předně
to neznamená, že by se Blizzard pustil do 3D akce, Warcraft, Diablo ani Starcraft si v
tomto žánru představit nedokážu a i když je samozřejmě možné že se i Blizzard
pustí do něčeho nového, originálního, schopnosti Johna Cashe lze dnes díky
propracovanosti dnešních strategií a vlastně i všech ostatních žánrů využít
prakticky jakkoliv. V id Software to je naopak daleko jasnější - sice nemůžu
vyloučit, že Cashe přestala jeho práce bavit a že jeho pozici brzy nahradí nějaký
jiný nadaný programátor, v této situaci bych však spíše odhadoval, že se id
Software plánuje po mission packu pustit do single-playerové 3D akce postaveném na
enginu Q3A, kde mu na všechny změny bohatě postačí Carmack. I když - neměli bychom
zapomínat na Roberta Duffyho, který se dosud staral především o nástroje a editory. |
|
09-05-2000 | 17:40 [ Z domova ] |
Vampire coming soon &
special edition |
Další 3D
akcí nejbližších měsíců je Vampire: The Masquerade - Redemption. Hra, kterou
vytváří Nihilistic a vydává Activision využívá původní engine NOD (vypadá
skvěle, viz screenshoty
na Avaultu) je postavena na pravidlech starého a velmi oblíbeného papírového
erpégéčka, takže přestože je to hra víceméně akční, určité prvky RPG tam
budou. Děj a příběh tu bude hrát velkou roli a pro nás je určitě velmi pozitivní
zprávou, že se jedna ze čtyř částí odehrává v Praze (další ve Vídni, Londýnu
a New Yorku). I když by i Vampire mohl tak trochu spadat do kategorie ne zrovna
miliónových licencí a přestože se v něm jistojistě nedočkám raketometu a
brokovnice, celkem se na něj těším. Nadšenci si navíc na EBWorld a GameStopu
(pozor na poštovné do ČR!) mohou předobědnat speciální edici, jejíž součástí
je nejen exkluzivní kniha The Book of Nod (tvrdá vazba), strategy guide, přívěšek,
soundtrack a samozřejmě fešnou krabici. Hra by měla být v prodeji již začátkem
června! Více informací na www.planetvampire.com. |
|
09-05-2000 | 17:40 [ Z domova ] |
Stručně |
- Oficiální stránka American McGee's ALICE dostala nový
kabát a co je důležitější - jsou tu také konečně první screenshoty, které
ovšem vypadají tak hnusně, až se mi nezdá, že to je Q3A engine.
- Jestliže jste si na party s dvaceti lidmi připadali stísněně a QuakeHazard se
stovkou je pro vás nepředstavitelná sláva, přestaňte číst. Chystá se totiž QuakeCon 2000, kde bude nejen turnaj s 512ti
účastníky, ale také prostory pro 1250 účastníků. Akce bude začátkem srpna a i
když jsou už nyní všechny pozice obsazeny, možná se pro vás v srpnu najde místo
až přijdete s vlastním kompem :-). Možná.. Každopádně - takovouhle megaakci bych
rád někdy zažil (stačila by i poloviční).
- Strangelove je nový mutator pro Unreal Tournament,
ve kterém když vystřelíte Redeemer v alternativním módu jedete spolu s ním. Rozdím
je v tom, že tady můžete kdykoliv z rakety seskočit a využívat tak rychlý pohyb
například v CTF apod.
- Valve Software vydali press
release ohledně Team Fortress 1.5, ze kterého konečně víme něco více o třech
nových mapách. Dustbowl je CTF s časovým limitem, Warpath je obdoba Domination z UT,
kde musíte ovládnout všech pět bodů v úrovni (až se to podaří, vítězíte) a
Epicenter je tak trochu CTF na ruby, kde svou vlajku donášíte do soupeřovy základny.
- Eidos představil nový model
Lary Croft. Je jí teprve šestnáctiletá (!!!) Lucy Clarksonová a i když jí
podobu nemůžeme upřít, vypadá ze všech předchozích modelů snad vůbec nejhůře -
vypadá nevyzrále a nepůsobí sebevědomým dojmem, což jak jistě uznáte k Laře
rozhodně patří. Zlatá Nell McAndrew a Lara Weller.
- Přesně podle slibu byla vydána třetí beta Quake3Fortress,
respektive druhý patch pro první verzi. Tři nové mapy, mnoho fíčrů, příkazů,
vylepšení hratelnosti, HUDu a výsledkové listiny, nové modely pro pár zbraní atd.
- Na GameSlice si můžete přečíst zajímavý rozhovor s Jonem
Horsley, který v EA vyvíjí The World is Not Enough (3D akce na Q3A enginu). Kromě
nových screenshotů se v něm dozvíte, že sice ve hře bude BMW Z8, ale nepojízdné,
že má 50 (!!!) lidí na dokončení hry jediný rok atd.
- Epic uzavřel dohodu s Infogrames na vydání několika dalších projektů (Unreal 2,
konzolové verze UT, ostatní blíže nespecifikováno). Vzhledem k tomu, že dosud hry od
Epicu distribuoval GT Interactive, kteroužto firmu koupili právě Infogrames to není
žádné překvapení, já měl však dosud za to, že Epic hodlal začít spolupráci s
God Games.
- Máte rádi klasiku a retro? Máte shockwave? Máte rychlé spojení nebo dost času a
vytrvalost? Pak navštive shockwave.com, kde
najdete deset klasických her od Midway - Defender, Joust, Spy Hunter, Rampage, Robotron
2084, Defender II, Sinistar, Bubbles, Tapper a Satans Hollow. Je to zadarmo a nepoznáte,
že jde o shockwave. |
|
|