Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.


HOSTOVANÉ STRÁNKY (Get hosted!) ČLÁNKY A VELKÉ NOVINKY
NEWS&INFO
Half-Life page
MVS
Kleptoman
KillShots
Davos
KLANY

Bloody Skulls
Deviators 2
Frag Factory
Grim Reapers
Kromka Klan
Magic Shots
NecroRaisers
Neutral
Sapropel
Satans Proxies
Shutdown
Unforgiven
EDITING&FILES

Quakedit
Quake Edit Page
Kascam
Map Center
OSTATNÍ

Quake Demo Cup
BOT - Inside 3D
Recenze a tipy pro SOF: 09/05
Soldier of Fortune - RECENZE, TIPY
Není licence jako licence:
02/05
Zamyšlení nad hrami s licencí 
Story of Daikatana:
1/2
Příběh Daikatany, Editorial #3
Recenze na Requiem:
16/1
Recenze na jednu starší, ale skvělou hru

PÁTEK 02-06-2000 | 20:22  [ Z domova ]

Doom III

Tak a je tu červen a s ním i ohromně překvapivé oznámení Johna Carmacka. John prohlásil, že v id Software po dokončení Q3A velmi pečlivě přemýšleli o svém dalším projektu a současně s Q3A datadiskem připravovali svou následující hru. Z jeho vyjádření vyplývá, že Kevin Cloud a Adrian Carmack, tedy dva ze tří hlavních majitelů firmy (je možné, že někdo ze "zasloužilých" členů týmu má pár procent, ale ta jsou jistě zanedbatelná) byli PROTI tomu, aby se id pustil do pokračování Doomu. Co se nestalo, zbytek týmu se proti jejich většině postavil čelem a postavil je před poměrně nepříjemné rozhodnutí - buď pokračování Doomu, nebo vyhazov (pochopil jsem to tak, že včetně Johna Carmacka - někteří to možná neví, ale Adrian a John nejsou příbuzní). Cloud s Carmackem pochopitelně udělali jedinou možnou věc a svolili s Doomem, ale vyhodili Paula Steeda (velká huba, ale zároveň i geniální grafik, viz modely v Q3A). Takže co to znamená? V první řadě to znamená, že bude Doom. Byla ohlášena nová hra. Tečka. Jediné co se o ní ví je, že půjde o singleplayer a že bude mít novou technologii. Dočkáme se jí v nejlepším případě za rok a půl. Jasné? Dál tu máme příběh jedné strany, ze kterého však můžeme velmi snadno vytušit, že ovzduší v id Software není zrovna zdravé - položí-li zaměstnanci nůž na krk majitelům, nemůže to dopadnout dobře a nic na tom nemění ani to, že KC a AC nemohli udělat nic jiného, protože by museli spolu s ostatními povstalci vyhodit i Carmacka. Kevin Cloud ve svém .planu prohlásil, že Steed nebyl vyhozen kvůli Doom kauze a že jsou s Johnem opět zadobře a není důvod tomu nevěřit (a zároveň aspoň nebudu mít špatné spaní a přemýšlet, jestli náhodou John C. nezaloží novou firmu). Můžeme být na jednu stranu rádi, protože se chystá hra, po které jsme tolik toužili. Na druhou stranu bychom ale měli být zneklidněni. Uvidíme co přinesou nejbližší dny, týdny a měsíce. Faktem je, že napodobit starý dobrý Doom (a zároveň vytvořit novou technologii!) je možná nejobtížnější úkol, který si kdy id Software předsevzal.

Zajímavě se k případu postavil server Stomped, který zveřejnil reakce mnoha známých lidí z 3D akční branže. Dozvíte se zde řadu zajímavých a pravdivých názorů. Chris Hargrove, programátor DNF v 3DR například pochybuje, že bude mít nový Doom stejný úspěch jako starý, protože už je žánr dávno zralý. Mark Rein z Epicu zase soudí, že by se měl do id vrátit John Romero a Tom Hall, kteří se výrazně podíleli na jeho tvorbě. Objevila se tu také paralela se Star Wars. Bude příští Doom obdoba toužebně očekávané Episode 1? Velmi rád si přečtu vaše reakce a názory. Pište!
02-06-2000 | 20:22  [ Z domova ]

AVP2 & SOF2

Objevily se dva vzájemně nesouvisející, ale podobné drby - podle neověřených zdrojů Fox Interactive chystá AVP2, což určitě není žádné překvapení - překvapení ovšem je, že jej pro FOX údajně nebude dělat Rebellion, ale Monolith (momentálně chystá Sanity a No One Lives Forever) a samozřejmě na LithTech engine. Obrázek si udělejte sami. Zatím Kenn Hoekstra, šéf projektu Soldier of Fortune v jednom z rozhovorů prohlásil, že sice není definitivně rozhodnuto o budoucnosti Soldier of Fortune II, ale že Raven spolu s Activision již něco málo chystá a že pokud k tomu nakonec dojde (což já osobně vzhledem k velmi slušné prodejnosti SOFu považuji za jistou věc), můžeme se těšit na "hlubší příběh, více Johna Mullinse a spoustu nových zbraní".
02-06-2000 | 20:22  [ Z domova ]

Stručně

- Vydání toužebně očekávaného Half-Life patche s novou 1.5 verzí Team Fortress Classic bylo odloženo kvůli vážnému bugu, nyní se s ním počítá 5. června. Snad to vyjde.
- EA spustila nový (moc pěkný) web k The World is Not Enough (akční bondovka na Q3A engine). Před pár dny tuto hru ohlásila na 8. prosinec tohoto roku. Těšte se...
- Vyšla nová verze Unreal Tournamentu - 420. Stahujte z unreal.epicgames.com.
- V jednom z mnoha rozhovorů Gabe Newell z Valve ohlásil, že bude TF2 běžet na novém engine, zatímco dosud se soudilo, že bude využívat modifikovaný Q2 (jako Half-Life). Fajn.
- Vampire: The Masquareda - Redemption je GOLD. Hra by měla být v prodeji od 7. nebo 8. června. Velmi brzy se má rovněž objevit demo hry.
- Daikatana opět odložena? No pokud jste piráti, asi je vám to celkem fuk, ale doslechl jsem se, že ve Velké Británii se Daikatana objeví až 16. června. A pokud se JRC nějak zázračně neprobudí, bude tomu tak pravděpodobně i u nás.
- Mimochodem, na Eidosu se objevil feature o Daikataně shrnující onu složitou anabázi od odchodu Romera z id až po vydání hry. Taková lepší verze mého editorialu. Rozhodně příjemné počtení.
- Dark Sector je multiplayer-only 3D akce chystaná Digital Extremis (podíleli se na UT engine). První preview a reportáž naleznete ZDE.
- Asi už to víte odjinud, ale Looking Glass to zabalili. Tvůrci pecek typu System Shock a Thief přišli na mizinu. S trochou nadsázky můžeme říci, že je to vida ION Stormu, protože právě do něj nacpal Eidos desítky milionu dolarů a nyní se mu nedostává zdrojů na koupení LGS o kterém nějaký čas uvažoval.
- Další z mnoha důkazů že to Valve a Sierra myslí s HL komunitou vážně najdete v TÉTO tiskové zprávě. Valve a Sierra hodlá poskytovat kvalitním tvůrců modů granty.
- Max Payne NEBUDE mít multiplayer, Remedy se společně s 3D Realms rozhodli soustředit na single.
- Apropó, Romero pustil pár zpráviček ohledně svého dalšího projektu. Pravděpodobně nepůjde o pokračování Daikatany i když se mu moc líbil nápad se sidekicky (asi je jediný na světě, he?). Také naznačil, že se klidně může stát, že bude hru vyvíjet na konzole.
- Brandon Reinhart změnil flek. Opustil Epic MegaGames a přešel do 3D Realms, kde bude programvoat Duke Nukem Forever.
ČTVRTEK 11-05-2000 | 16:25  [ Z domova ]

Metal Gear Solid - Hra s velkým "H"

A co je nejdůležitější, konečně i na PC! Když zhruba před rokem ohlásilo Konami dohodu s Microsoftem, doufal jsem, že se to stane. A skutečně - na jednu stranu si budou moci majitelé PlayStation2 zahrát Age of Empires II, na stranu druhou si budeme moci my PCčkáři zahrát Metal Gear Solid. A proč je to tak skvělá zpráva? Protože je Metal Gear Solid podle mého názoru (a nejen mého) vůbec nejlepší hra, která se na PlayStation za pět let její existence objevila. Protože je to hra s naprosto fenomenálním příběhem (věřte mi - znám tak možná dva tři filmy (!!!), které se mu vyrovnají). A protože se rovněž úžasně hraje (byť je možná trochu krátká, což je asi jediná výtka). Koneckonců, po svém vydání spustil Metal Gear smršť tzv. "stealth" akcí, ve kterých se místo střílení jako špión potichoučku plížíte a využíváte hlavně odstřelovačku. Těšte se tedy na parádní "taktickou špionážní akci" v podání Solida Snakea a věřte mi, že zažijete něco, co vám zatím žádná 3D akce nedokázala poskytnout.

mgs1lit.jpg (3496 bytes)   mgs2lit.jpg (3323 bytes)   mgs3lit.jpg (2472 bytes)
Dohrajete ho za nějakých 10 hodin čistého času, ale dalších 8 se budete dívat na animačky.
Že to nezní a nevypadá zrovna jako nějaká bomba? V září si povíme...

PC verze bude příběhově a obsahově totožná s PlayStation verzí, i když samozřejmě dojde k technologickým vymoženostem. V první řadě vysoké rozlišení (i když - zdá se že jen 640x480 *%#$) a podpora 3D karet, další novinkou je 1st person mód (na PS verzi je to taková hodně upravená third-person) atd. Hra bude k dispozici již v září tohoto roku a zatím se podívejte alespoň na E3 sajtu MGS na serveru Microsoftu. Jakmile bude víc informací, dočtete se je právě tady...

11-05-2000 | 16:25  [ Z domova ]

Nový bonus addon pro   Unreal Tournament

Již podruhé udělali lidi z Epicu radost všem hráčům Unreal Tournamentu, když vydali další bonuspak s novými mapami. Tedy udělali - tentokrát má všechno na svědomí jediná osoba a sice Cedric "Inoxx" Fiorentino (rozhovor), který se proslavil především CTF mapou Facing Worlds. Bonuspak obsahuje celkem šest map, z toho čtyři pro CTF a dvě pro DM a vesměs jde o mapy, které měly být původně v UT, ale nebyly včas dokončeny. Mj. zde najdete i pokračování Facing Worlds s podobným designem. Podle toho co jsem slyšel od lidí, kteří UT hrají jde o jedny z nejlepších map, které pro UT existují a protože tu je k dispozici lokální download, není důvod proč je nezkusit.

UTInoxxPack.Zip (lokální download - cca 5MB)

Další zpráva kolem Unrealu a Epicu se týká enginu, který si licencovalo evropské vývojové studio Rage (Incoming, Expendable atd.). Konkrétní informace o tomto projektu zatím nejsou známy, Rage však rovněž bude pro Epic licencovat UT engine dále v Evropě a poskytovat evropským zájemcům podporu. Epic to evidentně s licencováním myslí vážně. Ale kdo má EA? :-)
11-05-2000 | 16:25  [ Z domova ]

Stručně

- E3 dnes začíná (no - teď je tam zhruba sedm ráno, ale na herních webech už to žije) a tak je k dispozici i trochu víc informací. V průběhu dne kromě tradičních sajt doporučuju sledovat GameSpot E3 News a E3 Stomped, oficální stránka výstavy je E3expo.Com.
- Monolith chystá spolu s Fox Interactive špionážní bondovskou akci "No One Lives Forever" na LithTechu 2.0. Na Avaultu je pět nových obrázků a musím říci že vypadají OPRAVDU HODNĚ DOBŘE. Nenechte si je ujít.
- Remedy, GOD Games a 3D Realms vydali E3 trailer k Max Paynemu. Velká verze má 38MB (ZDE), stream verze cca 3MB (ZDE). Stáhnul jsem jej a musím říci, že za download nestojí - vše co ukazuje jsme už viděli, ta hra bude super, ale tenhle trailer můžete s klidem přeskočit.
- Konečně byla spuštěna oficiální sajta projektu New Legends, která by určitě neměla uniknout vaší pozornosti. Nejen proto, že využívá UT engine, ale halvně proto, že jde o hru od Infinite Machine, což je firma sestavena mj. z lidí kteří se podíleli na Dark Forces a Jedi Knights. Obrázky vypadají zajímavě.
- Na 3D Action Planet je zhruba 30 nových shotů z Q3A Mission packu (Team Arena). Je na nich docela dobře vidět podoba nových zbraní, power-upy, prostředí map (není všechno outdoor, nebojte) atd. V nejbližších dnech budeme asi shoty z Team Areny zahlceni.
- Gamers.Com (což s trochou nadsázky znamená Thresh:-) koupili organizaci PGL (Professional Gamers League). Gamers před časem dostali velmi slušnou finanční injekci od jistého investora a zdá se, že profi hraní do jejich záměrů perfektně zapadá. Mohli bychom se tedy dočkat nových turnajů s lepšími prize-money atd. ZDE je tisková zpráva.
- OFFTOPIC. Podle CNETu bude PlayStation2 uvedena na trh v Severní Americe 26. října letošního roku, což je o měsíc později, než se myslelo a samozřejmě to znamená, že i v Evropě se dočkáme nejdříve tohoto dne. Cena byla podle očekávání stanovena na 299 dolarů (v základním balíku není hardisk ani modem jak se v posledních dnech spekulovalo) a Sony plánuje prodat jeden milión při launchi a další dva do konce března.
ÚTERÝ 09-05-2000 | 17:40  [ Z domova ]

Soldier of Fortune recenze a návod

O víkendu jsem si konečně udělal čas a prodral se Soldier of Fortune. Je to záležitost, která určitě stojí za pozornost - proč, to se dozvíte v recenzi. Pokud jste mne předběhli, možná vás potěším alespoň tipy a cheaty. Oboje samozřejmě v příslušných sekcích. Zároveň bych rád shrnul vše co se děje kolem Soldier of Fortune a že toho není zrovna málo. Asi nejzajímavější je příprava Fortress pro SOF (homepage), chystá se i bot Hidebot (homepage) a začínají vznikat i první jednodušší mody a úrovně. Co se týče budoucnosti, vzhledem k velmi slušné prodejnosti se dá očekávat, že Raven vytvoří druhý díl, o čemž koneckonců neoficiálně někteří členové týmu hovořili (nemluvě o tom, že zakončení jedničky tomu nahrává). Oficiálně však není nic potvrzeno, snad jen Dreamcast port. Každopádně, ať už tato hra dopadla jakkoliv, rozhodně vám jí doporučuji. Více v recenzi...
09-05-2000 | 17:40  [ Z domova ]

Return to Wolfenstein - první screenshoty!

Další rok utekl jako voda a je tu další výstava E3, která tradičně odhalí spoustu zajímavosté ze světa her. Osobně doufám, že se objeví několik nových 3D akcí, ale z těch, které už byly ohlášeny jednoznačně nejvíce očekávám humbuk kolem nového Wolfensteina, jednak proto, že to je prostě skvělá a tutová záležitost a pak proto, že se zatím neví prakticky nic. V pátek však Wolfenstein 3D oslavil osmé narozeniny a tak není divu, že se objevily první tři obrázky ze hry. Je na nich jen prostředí bez akce a postav, ale dýchají atmosférou - posuďte sami...

wolf1lit.jpg (2454 bytes)   wolf2lit.jpg (2017 bytes)    wolf3lit.jpg (2359 bytes)

09-05-2000 | 17:40  [ Z domova ]

John Cash odešel z id Software

John Cash, vedle Johna Carmacka jediný programátor id Software opustil řady této společnosti a přesunul se do další hvězdné firmy, do Blizzardu, kde začne pracovat na neznámém projektu. Nic konkrétního není známé, ale dohadovat se můžeme v mnohém - předně to neznamená, že by se Blizzard pustil do 3D akce, Warcraft, Diablo ani Starcraft si v tomto žánru představit nedokážu a i když je samozřejmě možné že se i Blizzard pustí do něčeho nového, originálního, schopnosti Johna Cashe lze dnes díky propracovanosti dnešních strategií a vlastně i všech ostatních žánrů využít prakticky jakkoliv. V id Software to je naopak daleko jasnější - sice nemůžu vyloučit, že Cashe přestala jeho práce bavit a že jeho pozici brzy nahradí nějaký jiný nadaný programátor, v této situaci bych však spíše odhadoval, že se id Software plánuje po mission packu pustit do single-playerové 3D akce postaveném na enginu Q3A, kde mu na všechny změny bohatě postačí Carmack. I když - neměli bychom zapomínat na Roberta Duffyho, který se dosud staral především o nástroje a editory.
09-05-2000 | 17:40  [ Z domova ]

Vampire coming soon & special edition

Další 3D akcí nejbližších měsíců je Vampire: The Masquerade - Redemption. Hra, kterou vytváří Nihilistic a vydává Activision využívá původní engine NOD (vypadá skvěle, viz screenshoty na Avaultu) je postavena na pravidlech starého a velmi oblíbeného papírového erpégéčka, takže přestože je to hra víceméně akční, určité prvky RPG tam budou. Děj a příběh tu bude hrát velkou roli a pro nás je určitě velmi pozitivní zprávou, že se jedna ze čtyř částí odehrává v Praze (další ve Vídni, Londýnu a New Yorku). I když by i Vampire mohl tak trochu spadat do kategorie ne zrovna miliónových licencí a přestože se v něm jistojistě nedočkám raketometu a brokovnice, celkem se na něj těším. Nadšenci si navíc na EBWorld a GameStopu (pozor na poštovné do ČR!) mohou předobědnat speciální edici, jejíž součástí je nejen exkluzivní kniha The Book of Nod (tvrdá vazba), strategy guide, přívěšek, soundtrack a samozřejmě fešnou krabici. Hra by měla být v prodeji již začátkem června! Více informací na www.planetvampire.com.
09-05-2000 | 17:40  [ Z domova ]

Stručně

- Oficiální stránka American McGee's ALICE dostala nový kabát a co je důležitější - jsou tu také konečně první screenshoty, které ovšem vypadají tak hnusně, až se mi nezdá, že to je Q3A engine.
- Jestliže jste si na party s dvaceti lidmi připadali stísněně a QuakeHazard se stovkou je pro vás nepředstavitelná sláva, přestaňte číst. Chystá se totiž QuakeCon 2000, kde bude nejen turnaj s 512ti účastníky, ale také prostory pro 1250 účastníků. Akce bude začátkem srpna a i když jsou už nyní všechny pozice obsazeny, možná se pro vás v srpnu najde místo až přijdete s vlastním kompem :-). Možná.. Každopádně - takovouhle megaakci bych rád někdy zažil (stačila by i poloviční).
- Strangelove je nový mutator pro Unreal Tournament, ve kterém když vystřelíte Redeemer v alternativním módu jedete spolu s ním. Rozdím je v tom, že tady můžete kdykoliv z rakety seskočit a využívat tak rychlý pohyb například v CTF apod.
- Valve Software vydali press release ohledně Team Fortress 1.5, ze kterého konečně víme něco více o třech nových mapách. Dustbowl je CTF s časovým limitem, Warpath je obdoba Domination z UT, kde musíte ovládnout všech pět bodů v úrovni (až se to podaří, vítězíte) a Epicenter je tak trochu CTF na ruby, kde svou vlajku donášíte do soupeřovy základny.
- Eidos představil nový model Lary Croft. Je jí teprve šestnáctiletá (!!!) Lucy Clarksonová a i když jí podobu nemůžeme upřít, vypadá ze všech předchozích modelů snad vůbec nejhůře - vypadá nevyzrále a nepůsobí sebevědomým dojmem, což jak jistě uznáte k Laře rozhodně patří. Zlatá Nell McAndrew a Lara Weller.
- Přesně podle slibu byla vydána třetí beta Quake3Fortress, respektive druhý patch pro první verzi. Tři nové mapy, mnoho fíčrů, příkazů, vylepšení hratelnosti, HUDu a výsledkové listiny, nové modely pro pár zbraní atd.
- Na GameSlice si můžete přečíst zajímavý rozhovor s Jonem Horsley, který v EA vyvíjí The World is Not Enough (3D akce na Q3A enginu). Kromě nových screenshotů se v něm dozvíte, že sice ve hře bude BMW Z8, ale nepojízdné, že má 50 (!!!) lidí na dokončení hry jediný rok atd.
- Epic uzavřel dohodu s Infogrames na vydání několika dalších projektů (Unreal 2, konzolové verze UT, ostatní blíže nespecifikováno). Vzhledem k tomu, že dosud hry od Epicu distribuoval GT Interactive, kteroužto firmu koupili právě Infogrames to není žádné překvapení, já měl však dosud za to, že Epic hodlal začít spolupráci s God Games.
- Máte rádi klasiku a retro? Máte shockwave? Máte rychlé spojení nebo dost času a vytrvalost? Pak navštive shockwave.com, kde najdete deset klasických her od Midway - Defender, Joust, Spy Hunter, Rampage, Robotron 2084, Defender II, Sinistar, Bubbles, Tapper a Satans Hollow. Je to zadarmo a nepoznáte, že jde o shockwave.

PŘEDCHOZÍ NOVINKY   ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull