Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

 
PÁTEK 05-05-2000 | 14:40  [ Z domova ]

Q3A mission pack = Team Arena, patch 1.17

id Software konečně vydal oficiální press release týkající se jejich chystaného datadisku, který konečně dostal název - Team Arena. Jeho zaměření ovšem už dávno víme, pokud jste novinky o tomhle datadisku nějak propásli, čtěte aktualizaci z 23. dubna. Co jsem ovšem nikdy neosvětlil je existence týmových power-upů, které jsou k dispozici v základnách a tý si je může podle přání rozdělit mezi své hráče (tak trochu varianta run v Q2) - patří sem mj. Scout (zrychlení) a Doubler (damage). Zároveň ani z tiskového prohlášení není zřejmé, zda bude možné hrát ne ve dvou, ale ve více (až v pěti) týmech zároveň. Z formulace je nyní naopak pravděpodobnější, že půjde o klasické jeden tým proti jednomu týmu a že bude pouze na výběr z více různých týmů s jiným logem a skiny. Příjemná je existence nejen dvou pohlaví skinů, ale i několika různých hlav. O datumu vydání ani slovo, takže stále platí červen - za týden bude projekt prezentován na E3, takže se těšte na další informace a obrázky.

id Software vydal rovněž nový patch pro Quake III Arenu a je to trošku patálie, protože v něm není prakticky nic nového, má téměř 9MB a není zpětně kompatibilní. Nesnížím se sice k tomu, abych jako Teether na QCH kritizoval id Software a bědoval nad tím, že budou problémy s cracky, ale rozhodně to je smutná záležitost - pokud hrajete v uzavřeném prostředí, vůbec si patch nestahujte a zůstaňte u staré verze (ostatně - jedinou hlavní změnou je security bug při internetové hře), pokud však hrajete přes internet, nic jiného vám nezbývá. Již tradičně je tu lokální mirror - Q3PointRelease_117.exe (8,7MB).
05-05-2000 | 14:40  [ Z domova ]

Velmi dobré zprávy pro hráče Half-Life

Péče Valve, Sierry a Gearboxu o své hráče a zákazníky je úctyhodná a neuvěřitelná. Half-Life se prodává stále skvěle (přes dva miliony na celém světě), každý měsíc se navíc na Half-life serverech odehraje přes 350 milionů hodin a není divu - rok a půl po jeho vytvoření je výrobci stále výrazně podporován. Posuďte sami:

1.) Patch - Jak jsem informoval v pondělí, bude v nejbližších týdnech vydán nový patch, který bude obsahovat nové mapy
2.) SDK - Bude vydáno SDK 2.0 pro Half-Life, což je vývojové prostředí pro autory dalších modifikací. Tato nová verze bude obsahovat i volby, které byly dosud k dispozici pouze v profesionální edici pro interní použití ve Valve a licencované vývojáře. S těmito novými možnostmi mohou schopní amatérští autoři vytvořit v Half-Life enginu i takové skvosty jako izometrické RPG (Diablo?), real-time strategie (Starcraft?) či bojovky (Tekken?) a asmozřejmě to výrazně rozšíří i možnosti v běžných úpravách. Mezi nové volby patří nový síťový systém (bude použitý v TF2), nový sysétm na tvorbu uživatelského prostředí atd. Po jeho vydání budou jistě velmi brzy vydány nové verze CounterStrike, Action Half-Life atd. a z jeho schopností budeme benefitovat my všichni.
3.) Worldcraft - Současně s novým SDKčkem bude vydána nová generace (3) editoru Worldcraft, opět s mnoha novými funkcemi. Nový způsob práce s texturami, nástroje pro automatické preview, OpenGL renderer, to je jen pár z nových voleb. Všichni designéři určitě už teď vyskakují ze židlí, ale předčasně - přečtěte si nejprve toto preview nové verze. Slušné, co?
4.) OpForce - V nejbližších týdnech také vyjde patch pro datadisk OF, jehož součástí bude Opposing Force CTF. Budou v něm na obou stranách barikády stát postavy z Half-Life i mission packu a pomohou jim i nové power-upy a zbraň. Samozřejmostí je několik map (přesněji čtyři), entita pro Worldcraft, která umožní vytvoření dalších amatérských a jak tak znám Valve a Gearbox, jistě i nějaká překvapivá inovace a změna standardních pravidel CTF. Celý patch bude separátní od nového TF patche, ale vyjde současně s ním.
5.) Perličky - Na sajtě Catacombs najdete krátký rozhovor s Gabe Newellem, znehož je evidelntní spolupráce Valve s tvůrci úspěšného CounterStrike. To napovídá co bude následovat po TF2, i když je vzhledem k velkém zdržení hry možné, že se určité nápady z CS objeví i přímo v TF2. vyloušit nemůžeme i vlstní profi projekt od samotných tvůrců CS. Uvidíme. Další perličky pochází z tábora Gearboxu - Stephen Palmer, tamní level designer vytvořil jednu novou mapu pro CounterStrike a Randy Pitchford, šéf firmy napsal článek o budoucnosti online hraní.

op4ctf1l.jpg (2332 bytes)    op4ctf2l.jpg (2628 bytes)   op4ctf3l.jpg (2855 bytes)
Pokud dobře počítám, tři screenshoty z Opposing Force CTF.

05-05-2000 | 14:40  [ Z domova ]

Stručně

- V minulé aktualizaci jsem špatně nalinkoval v pořadí čtvrtý editorial - chytří čtenáři si jistě poradili buď přímo v sekci recenze nebo tady nahoře v nových aktualizacích. Pokud jste jej ale ještě nečetli, do toho..
- Na oficiální stránce Rocket Areny se konečně objevily informace o Rocket Areně 3. O co půjde se dozvíte TADY, screenshoty (je jich 25) pak hledejte ZDE. Tenhle mod je určitě jeden z nejsledovanějších a po vydání bude rozhodně patřit i mezi nejlepší, takže mu věnujte patřičnou pozornost.
- Venku už je pár reportáží z The Birth - Grim Reapers SWAP, PALO, G--ER.
- Scott Miller na GameSpy hovoří o Duke Nukem jako lovci - je vidět, že na ten projekt docela kašlou, protože na otázku zda bude hra mít multiplayer upřímně odpovídá: "Ne, nemáme na něj čas, schováváme si to pro pokračování.".
- V průběhu několika posledních týdnů vydal 3D Realms patche pro Duke Nukem 3D a Shadow Warrior, které umožní hrát hru se zvukem i na nových PCI zvukovkách. Dobré do sbírky, aby vám tyhle vylapovačky fungovali i za pár let :-).
- Na GameSpotu je kompletní návod na Thief 2.
- Vyšla nová shareware verze GameSpy (2.2) s podporou Daikatany (i dema) a Soldier of Fortune. Stahujte z FilePlanet.
ÚTERÝ 02-05-2000 | 18:00  [ Z domova ]

Stručně

- V sekci recenze naleznete v pořadí čtvrtý editorial, který se týká trochu podivných licencí chystaných 3D akčních her. Je opravdu jakákoliv licence zárukou skvělé prodejnosti? Není lepší investovat peníze do původního designu?
- Na Avaultu se objevily podrobnější informace včera ohlášené hunting hry s Duke Nukemem. Hru bude vyvíjet ruský tým Action Forms (Carnivores 1&2 a ještě dříve solidní 3D akce Chasm) a jak prohlásil Broussard z 3DRealms, hra je určena pro všechny fandy Duke Nukema a samozřejmě pro všechny lovce a sváteční hráče. No uvidíme - samozřejmě to není plnohodnotný projekt a bude prodáván za nižší cenu(což mj. znamená, že bude dokončen velmi rychle, odhaduji dříve než DNF), ale stejně...
- Jedna z nejlepších kompilací Q3A úrovní - Meatpak, se dočkala pokračování. Další dvě úrovně s názvy Coloncancer a Meat Patty si tedy můžete nahrát v Meatpak 2 na sajtě www.badmeat.com. A opět jde samozřejmě o nádherné úrovně, které se navíc skvěle hrají a jsou dost originální.
- Pokud jste právě dokončili svou vlastní úrovneň a přemýšlíte nad názvem, možná vám pomůže FPS Level Name Generator. Záležitost spíše pro usmání než pro praktické využití, ale nakonec - proč ne.
PONDĚLÍ 01-05-2000 | 21:10  [ Z domova ]

The Birth

Tak - doufám, že jste si první máj užili tak skvěle jako já a před slušně dlouhou aktualizací máte skvělou náladu (snažil jsem se co to šlo a doufám že jí nezkazím). Začneme víkendovou akcí The Birth, která proběhla v malebném prostředí kulturáku v Pavlově. Akci pořádal klan Grim Reapers s podporou NecroRaisers a proběhla v naprosté idilce, myslím že všichni z cca 25 hráčů byli naprosto spokojeni. Nejvíce se samozřejmě jel Q3A (duely, ffa, ctf), chvilkami i Counterstrike, celé to byla ovšem fun akce bez nervování v turnajích. I se svou hrou jsem byl relativně spokojen a rozhodně jsem nepropadl, jak jsem očekával :-). Na všech specializovaných sajtách budou určitě následovat reporty. Co se týče nejbližších měsíců, teď už asi dojde na akci roku, Pro Quake Tournament (PQT), což je následník megalomanského QuakeHazardu, který by se měl tuším konat někdy v polovině roku. Konkrétní informace o PQT budou zveřejněny velmi brzy, rozhodně ještě v květnu.
01-05-2000 | 21:10  [ Z domova ]

Team Fortress Classic 1.5!

Americké vydání PC Gameru odhalilo, že Valve i nadále pracuje na Team Fortress Classic a hodlá v nejbližších týdnech vydat patch 1.5, jehož součástí bude kromě běžných bugfixů TF a obyčejného Half-Life řada skvělých novinek. V první řadě tři nové mapy - Warpath, Epicenter a Dustbowl a dobrá zpráva je, že ne všechny budou CTF - například v Dustbowl sice půjde o vlajky, ale s trochu jinými pravidly - jeden tým musí v časovém limitu zcizit vlajku, druhý ji musí ubránit. V druhé řadě bude TF1.5 využívat stejný síťový kód jako Team Fortress 2, což nejen že urychlí celou hru, ale totéž umožní i autorům dalších modů jako např. CounterStrike. Současně s TF1.5 bude vydána nová verze (3.3) Worldcraftu a nová verze vývojářského kitu pro Half-Life (SDK 2.0), v obou případech s několika novými volbami a funkcemi. Věřím, že všichni fandové TFC (a že jich není málo) jsou spokojeni a jen dodávám, že informace pochází z PlanetFortress, nejlepšího zdroje informací tohoto žánru.

Tato zpráva je možná také dobrou příležitostí připomenout si situaci s Q3Fortress - v současnosti je k dispozici druhá betaverze (1b) v podobě updatu na první, která obsahuje opravy, vylepšení a samozřejmě i nové zvuky, grafiku a například kompletně předělanou dokumentaci (nyní konečně v HTML). Další betaverze vyjde příští sobotu a pravděpodobně půjde o poslední update před dalším stádiem a tedy velkými změnami. Pro začátek autoři vydali několik desítek nových screenshotů. Veškeré novinky ohledně Quake verze Fortress se dočtete na serveru Planet Q3F.
01-05-2000 | 21:10  [ Z domova ]

Ještě jednou o Dawn of Darkness

Po minulé aktualizaci se na mne ohradil jeden z autorů češtin do her, že právě jeho tvorba hrubky určitě neobsahuje. Omlouvám se jemu a všem jeho vzdělaným kolegům, nerad bych je všechyn házel do jednoho pytle a je to už dlouho co jsem pár češtin použil. A kromě toho i QCZ je občas plno hnusných chyb. Stejný člověk je ovšem autorem češtiny do nedávno vydaného modu do Q2, Dawn of Darkness, což by určitě nemělo uniknout vaší pozornosti, v této souvislosti pak zabodoval i BonusWeb, který přinesl recenzi Dawn of Darkness, rozhovor s Markem Rabasem, šéfprogramátorem DofD a právě i onu zmíněnou češtinu. Teď už opravdu není důvod proč tuhle jedinečnou TC nevyzkoušet, obzvláště, když si ji můžete stáhnout z českého mirroru na BW (cca 37MB).
01-05-2000 | 21:10  [ Z domova ]

Stručně

- NOVÁ DUKE NUKEM HRA. Nejásejte. Mike Wilson z GOD prohlásil, že je ve vývoji hra nazvaná Duke Nukem: Endangered Species, která ovšem spadá do hunting žánru, který před lety tolik zpopularizoval Deer Hunter. Projekt vyvíjí ve spolupráci s 3D Realms jakýsi ruský vývojový tým a to je zatím vše co se ví. Díky bohu.
- Take2 koupili Gathering of Developers. To co se stalo před mnoha a mnoha lety s EA se stalo i s GOD a zajímavou myšlenku spolupráce vývojářů a vydavatelů opět spolykaly peníze. Sice to nebude mít příliš velký vliv na konkrétní hry, ale nechápu proč tedy ten humbuk před dvěma lety. Tady je press release.
- "Co bude dál?" Tahle otázka nás ve spojitosti s id Software napadá asi nejčastěji. Todd Hollenshead sice v krátkém rozhovoru na Fraglandu neodpověděl konkrétně s čím id přijde po dokončení datadisku, ale jeho vyjádření je i tak povzbudivé: "Máme určitou představu co bude dál, ale nemohu být konkrétní, protože je na to zatím příliš brzy. Nebude to další deathmatch hra jako Q3A, protože jsme přesvědčeni, že jsme v tomto žánru dokázali to nejlepší. Ať už to bude cokoliv, téměř určitě půjde o 3D first-person hru."
- Vyšla nová beta ClassicCTF pro Q3A - obsahuje grapple, runy, supernailgun, optimalizovanou fyziku, brnění ve stylu Q2 atd. včetně tří nových map.
- Na serveru www.kulturakryplu.cz najdete stránku, která je určitou reakcí na Holubovo běsnění. Zatím neobsahuje příliš zajímavý obsah (snad jen tak trochu Red Meatovský strip a článek o SOF), uvidíme co bude dál.
- A další offtopic - celkem podle očekávání Westwood ohlásil C&C Red Alert 2 a na rozdíl od jiných informací i prakticky vše o hře - pěkne sesumarizované je to třeba v preview na PC.IGN.COM. Hra by měla být vydána již v listopadu tohoto roku.
- Na VoodooExtreme najdete rozhovor s Brianem Hookem, dříve programátorem v id Software, nyní programátorem ve Verantu (Everquest, nyní chystají online Star Wars hru). Z toho vyplývá i obsah - budoucnost online her, OpenGL a DirectX atd.
- A opět násilí ve hrách - další z článků z naší strany barikády naleznete ZDE a je to možná vůbec nejlepší článek, který jsem kdy na toto téma četl, přičemž v něm autor reaguje na nedávnou studii, která prokázala souvislost mezi hraním her a násilím. Vřele doporučuji.
- V nejnovějším žebříčku prodejnosti her v USA (třetí dubnový týden) si Soldier of Fortune vede nadále dobře - je sice až osmý, ale ve své cenové kategorii druhý za The Sims, třetí následuje Unreal Tournament (celkově je desátý). SOF je třetí i ve Velké Británii.
- Equino-X je starý egoista a možná i proto zprovonil svou soukromou sajtu na www.equino-x.sk. Zaměření? Hudba, grafika, hry a vše co Equino-Xe, známého egoistu zajímá.
ČTVRTEK 27-04-2000 | 23:50  [ Z domova ]

Češtiny do her

Náhodou jsem zavítal na hlavní český server věnovaný amatérským překladům her do češtiny (Čedičovy češtiny do her) a byl jsem velmi překvapen počtem zajímavých překladů 3D akcí včetně těch velmi aktuálních. Sám sice tyto utilitky nepoužívám, přestože moje angličtina není zrovna dokonalá - hlavně proto, že jsou ve většině připadů překlady dosti amatérské, občas i zavádějící a prakticky bez výjimky s hrubkami. Přesto si jejich autoři zaslouží obrovské uznání a pro lidi, kteří nezvládají ani základy angličtiny jsou jistě ohromně užitečné. Zde je několik překladů relativně čerstvých a aktuálních 3D akcí, více hledejte na výše uvedené stránce.

Soldier of Fortune, Unreal, Half-Life, Requiem: The Avenging Angel, Wheel of Time

27-04-2000 | 23:50  [ Z domova ]

Stručně

- Jste-li z editování Q1 a Q2 zvyklí na QuArK, pak jásejte, právě totiž vyšla první betaverze s podporou Q3A. Nestabilní, zabugovaná, ale co, je tady a nikdo nám jí neodpáře!
- Máte problém s Daikatana demem (doufám že ne, proboha!!!)? Pak vám snad pomůže kompletní návod na všechyn tři levely ZDE.
- Ostrá verze Kali 2.00 byla vydána jak v shareware, tak pro ty kdo mají registraci. Těžko říci, zenit už má tenhle softík za sebou, ale využití určitě ještě najde. Třeba pro Doom. Nová verze podporuje i Daikatanu, ale proč?
- Malý offtopic, který mi však udělal ohromnou radost, protože Monkey Island je jedním ze symbolů mého propařeného mládí - LucasArts zprovoznili sajtu s pěti screenshoty z chystaného čtvrtého dílu. Na E3 se dozvíme víc, ale hra bude využívat plně 3D engine. Hej, to bych pak o ní mohl psát i tady?!!
- Zítra se chystám na (soukromou) party The Birth. Bude to první velká akce po více než roku, takže jsem dost zvědav - očekávám potupu a mým cílem je neviditelně splynout s nejhoršími :-). Vlak zkrátka ujíždí, dnes už to není tak jako dříve a bez tréninku nejsou koláče.
ÚTERÝ 25-04-2000 | 22:50  [ Z domova ]

Daikatana demo - dojmy

Tak vážení přátelé - pokud jste ještě nestahovali demoverzi Daikatany, rozhodně tak nečiňte. Když nic jiného, alespoň věnujte pár minut následujícímu textu a pak si pro mně za mně dělejte co chcete, protože pak už vás nic nezachrání. Daikatana totiž nestojí ani za investici do časopisu s demoverzí na cd, nestojí ani za těch pár set MB zaplácaného místa na HDD a už vůbec nestojí za váš drahocenný čas. Jo, je to tak - Romero to totálně posral :-). Jak se můžete dočíst v editorialu o historii vývoje Daikatany (brzy jej zaktualizuji, to si nemůžu nechat ujít), projekt měl být původně vydán na konci roku 1997, tedy před dvěmi a půl lety. Tehdy by možná obstál v konkurenci Hexena 2 a Shadow Warrioru, ale už třeba vedle Quaka II by vypadal docela chudě. K vydání nedošlo, od Q2 si ostatně později převzala technologii a došlo k tolika směšným až smutným věcem, že je až s podivem, že byla Daikatana nakonec dokončena. Děkovat ION Stormu však rozhodně nebudu. Předem mých vlastních dojmů ještě jednou odkazuji na recenzi dema na Evil Avatar, se kterou se ztotožňuji a doporučuji i 21 různých recenzí/názorů čtenářů ShugaShack.

Takže k věci - demo má pět úrovní (omlouvám se za chybu v minulé aktualizaci) - dvě deathmatchové, tři single-playerové. Každá z nich je z jiné epizody, což znamená v úplně jiném prostředí (příběh Daikatany se odehrává na čtyřech různých místech ve čtyřech různých obdobích). Každé je opravdu úplně jiné, s jinými potvorami, zbraněmi a vším. Společnou mají snad jen nudu. V deathmatchi byl použit onen venkovní level známý z rok starého DM dema Daikatany (vypadá solidně, ale nuda) a doplnil jej sněžný level (vypadá HODNĚ dobře, ale nuda - snad jen rocketjump s kuší, tedy vlastně crossbowjump trochu pobaví). V singleplayeru je to to samé a nejhorší je, že i když je konec dema relativně průměrný, naprosto šílený začátek, kdy se brodíte močálem a zabíjíte hnusné a hloupé moskity, žáby a krokodíly. Hrůza. V podstatě celé první dvě úrovně neděláte nic co by napovídalo tomu, že hra byla vytvořena v éře PO Half-Life, tedy žádné složité kombinace, interakce a vychytávky. Pak konečně narazíte na slavný trumf ION Stormu - sidekicks (parťáci, kteří plní roli počítačem simulované kooperace a mají být nápomocni v příběhové lince) a radujete se z toho jak se to konečně rozjede, ale nic se nezmění a sidekicks se zdaleka nevyrovnají ani těm anonymním vojákům z Half-Lifu, které jste posílali na porážku. Takže - je to bída. Zatím je to jen demo, takže bych nerad soudil celou hru - interface (menu atd.) vypadá moc pěkně, několik dobrých nápadů bych snad taky našel (ukládání jen za nalezené drahokamy) a pak také v prostředí alespoň trochu cítím určitou atmosféru, která by ve spojení s příběhem, jež v demoverzi chybí úplně (žádné intro, žádné animace, jen pár vět) mohla něco vykouzlit. Ale jsem spíše skeptický a kdyby v Tip-Sportu přijímali sázky na Daikatanu, určitě bych si proti ní vsadil. Zda bych se stal boháčem, to se dozvím až v polovině května, kdy bude Daikatana v prodeji. Mimochodem, protože se tak stane až po E3, bude na této výstavě prezentována a možná se tak stane historicky první hrou, která se tam objeví celkem čtyřikrát.
25-04-2000 | 22:50  [ Z domova ]

Nové hostsajty quake.cz

- V průběhu mé absence na QCZ vzniklo několik nových hostsajt. Nejprve dva klany - Grim Reapers a Neutral, dále stránka věnovaná všemu kolem Half-Life, dále stránka Davos s všeříkajícím podtitulem "The Best of id" a nakonec další Quake Edit Page - těch ale není nikdy dost. Všechny webmastery vítám v rodině a vám, kteří máte nějaké potencionální stránky s 3D akční tématikou (ať už klanové nebo jiné), popř. byste chtěli mít, na Quake-CZ je vždy místo. Stačí jediný e-mail.
25-04-2000 | 22:50  [ Z domova ]

Stručně

- Mike Abrash, spoluautor Quake 1 engine před nějakou dobou vydal knihu, ve které se mj. zabýval právě Quake enginem a použití jeho zdrojáku. Kniha byla bohužel vyprodána zrovna v okamžiku, kdy id vypustili Q1 source code a tak musel přijít na pomoc Blue, který na svých stránkách s Mikovým svolení zveřejnil pasáže, které se Quakem zabývají - HTML verzi najdete ZDE, vytisknutelnou PDF pak TADY.
- Nali City je stránka věnovaná mapám pro Unreal a Unreal Tournament - čtenář M.Garaj (díky!) mne upozornil na mapu Longest Yards II, která je pochopitelně předělávkou Q3DM17 z Q3Areny. je to už druhá verze, takže byla vyladěna a hraje se solidně.
- Všelijaké úvahy a články o násilí ve hrách už ignoruji, ale TENHLE je zajímavý. Jde totiž o jakousi studii, ze které prý jasně vyplývá větší sklon k násilí u lidí, kteří hráli videohry, specificky pak videohry násilné. Nebudu to komentovat, jen mne zaujalo jak se v textu mluví pouze o starých hrách - Wolfenstein 3D, Myst, Super Mario Brothers a Mortal Kombat.
- Velmi zajímavá zpráva se objevila na Avaultu, který vyšťoural, že se na E3 stánku GOD a Take2 objeví živý model propagující Duke Nukema. Co to znamená? Za prvé víme, že Duke Nukem Forever na výstavě NEBUDE a za druhé víme, že vydavatel této hry je GT Interactive. Je tedy možné, že bude na E3 oznámena nová Duke Nukem hra od vydavatele GOD, kam 3D Realms po DNF přecházejí. Je sice pravděpodobné, že půjde o konzolovou hru, ale on i takový Duke na PlayStation2 bude dost zajímavý...
- PlanetQuake napsali preview Q3A mission packu vycházející z vlastních zkušeností - najdete tu podrobné popisy různých modů a také slib nějakého toho překvapení. Třesu se...
NEDĚLE 23-04-2000 | 20:00  [ Z domova ]

Veselé velikonoce...

Tak jsem se po více než měsíčním odpočinku rozhodl vrátit k (ne)pravidelným aktualizacím Quake-CZ. Mezitím jsem měl v úmyslu s Q-CZ skončit, ale myslím, že ještě pár měsíců vydržím. Vzhledem k cca 50 dnům, které uběhly od posledních novinek tu nyní nenajdete tak podrobný update jak je zvykem, ale hlavní novinky jen o tom vůbec nejdůležitějším (Daikatana GOLD je myslím zpráva roku:-) a hlavně hutné stručné novinky. Od příští aktualizace zase po staru. Přeji veselé velikonoce. PS: Pokud máte nějakou sajtu, zkuste se stručně zmínit, že Bludr neumřel a znovu začal updatovat. Určitě jsem přišel o pár čtenářů.. díky. 
23-04-2000 | 20:00  [ Ze světa ]

Daikatana GOLD a DEMO

Je to tu - v pátek 21. dubna 2000 ohlásil Eidos, že byla Daikatana dokončena a že bude v prodeji někdy v průběhu nejbližších dvou týdnů (polovina května). Neobšelo se to bez tradiční kontroverze, protože součástí tiskového prohlášení je oznámení, že bude hra obsahovat "24 expansive levels", přitom John Romero ještě před pár týdny tvrdil, že jich bude čtyřicet. Že by na poslední chvíli poněkud slevili ze svých požadavků a rozhodli se hru vydat okamžitě za cenu zmenšení o více než třetinu? Nebo že by si uvědomili že je těch zbylých 16 opravdu špatných? Těžko říci, uvidíme. John Romero zároveň prohlásil, že se nyní Daikatana tým rozdělí na dvě části - jedna bude pracovat na páté epizodě Daikatany (mission pack), druhá se rovnou pustí do další hry.

Společně s tímto prohlášením bylo rovněž vydáno oficiální demo, což je rovněž překvapivé, protože původně mělo být vydáno až po vydání Daikatany. Je to cca 100MB velký cvalík, ale obsahuje sedm map - tři singleplayerové (lze je ovšem hrát i v cooperation a deathmatch módu) a čtyři deathmatchové. Recenze na internetu (zatím jde o recenze dema) jsou zatím dosti negativní - relativně pozitivní je ještě na TeleFragged, na Hypnotermia se autor jako tvůrce textur a skinů zabývá spíše technologií, Evil Avatar je zase známý "bojovník" proti IONu, to však asi na situaci nic moc nemění - rozhodně je to příjemné a humorné počtení. V příští aktualizaci určitě neopomenu napsat vlastní hodnocení, zatím jsem ho hrál jen asi dvě tři minutky a potěšila mně grafika a interface a postrašila zmatečná hratelnost.

Download: Stahujte buď z mirrorů na FilePlanet, nebo z >> lokálního mirroru Quake-CZ << (103MB!!).
23-04-2000 | 20:00  [ Ze světa ]

Quake III Arena Mission Pack + patch 1.16n

12. března byl na Games Developer Conference oficiálně ohlášen datadisk pro Q3A. Před pár dny pak toto ohlášení následovaly první informace, které jsou - alespoň pro mne - velmi překvapivé. Jeho strategie je totiž úplně odlišná od původní hry, protože je zaměřen v první řadě na Team Play. Počítá se se třemi novými herními režimy, osmi týmovými a čtyřmi duelovými mapami, třemi zbraněmi a se zatím blíže nespecifikovaném počtem power-upů. Samozřejmě i nové modely, textury atd. atd. Vůbec nejzajímavější je ale podpora až pěti týmů současně (tedy alespoň tak to já chápu). Určitě je na co se těšit - id Software dělal mission pack naposledy do Doomu (Master Levels) a to už je hodně dlouhá doba. V online shopu EB World je napsán na 28. června, což není zas tak daleko.

Nové režimy: Soccer (fotbálek, asi se chtějí svézt s Euro 2000:-), Harvester (sbírají se barevné míčky po zabitých soupeřích a body obdržíte dotykem s nepřátelskou vlajkou) a Obelisk (symbol na základně týmu má určitou energii, která jednak pomaloučku stoupá a hlavně se zásahy soupeřů klesá - klesne-li na nulu, tým prohrává).
Nové zbraně: Nailgun (návrat klasiky z Q1, Proximity Mines (evidentně součástí týmového zaměření, uvidíme jak se osvědči) a Chaingun (rychlejší verze obyčejného kulometu).
Nové power-upy: Tady se id Software zatím rozhoduje, ale uvažuje se o Kamikaze (která vás sice zabije, ale i všechno v určitém okolí), Doubler (zdvojnásobí účinek zbraní) a možná i urychlovací (Haste) power-up.

q3amp1l.jpg (2680 bytes)   q3amp2l.jpg (2677 bytes)   q3amp3l.jpg (2579 bytes)
První tři screenshoty z datadisku od id. Zdá se, že se shlédli v outdoor prostředí.

Jinak byl také vydán další oficiální patch - 1.16n, který má slušných 8 MB, s lokálním mirrorem na Q-CZ to však bude hračka. Oproti minulé ostré verzi obsahuje autodownload, vylepšenou obranu proti cheatování, vylepšené boty, pár odstraněných bugů, modely id Software (zahrajte si proti Carmackovi) a CTF variantou Tourney6 (ujde pro 2on2). id Software také vydal aktualizované Tools (link na mirrory z BluesNews).

23-04-2000 | 20:00  [ Ze světa ]

Stručně

- Vyšel Soldier of Fortune. Hraju ho a chystám, zatím si můžete česky počíst na Bonuswebu a PC Gameru (ta je ovšem opravdu šílená). Zatím to vypadá že to pro vás bude buď průměrná střílečka, nebo geniální hra (např. Equino-X to dost žere:). Pro mne překvapivě se hra až do dnes drží v TOP5 amerického prodejního žebříčku a už se stala nejprodávanější hrou Raven Softu, který nelenil a hned oznámil, že chystá pokračování. Nakonec dodávám, že nejlepší fan sajty SOF jsou sofcenter.com a planetsoldier.com. K dispozici je také 1.04 beta patch (650kb).
- Quake III Fortress se koenčně rozjel - první beta je sice hodně nedokonalá, ale hraje se skvěle a už nyní je při vylistování všech serverů hodně, hodně, hodně častým modem. Více info hledejte na q3fortress.com.
- Jen pro připomenutí - za dobu co jsme se neviděli se na LVL objevily desítky map pro Q3A z toho mnoho opravdu kvalitních. Další sajtou, která se zabývá recenzováním Q3A map je Z-Axis - na TÉHLE sajtě najdete jejich aktuální seznam 20-ti nejlepších DM map a 10-ti nejlepších CTF map.
- Byla vydána nová verze Unreal Tournamentu (413) - stahnout si ho můžete ZDE (cca 5,5MB), změny najdete třeba TADY.
- Cliff Bleszinksi, známý to level designér Epic MegaGames na své internetové sajtě zveřejnil celkem dlouhý článek "The Art and Science of Level Design", který obsahuje mnoho zajímavých informací a rad pro tvůrce úrovní. A je jedno zda jste začátečníci, pokročilí nebo profící a zda používáte Unreal engine nebo nikoliv. Zároveň v novém čísle českého PC Gameru (č. 08) vyšel rovněž Cliffův článek o level designu, který je již určen specificky pro Unreal a Unreal Tournament a je určen především pro začátečníky.
- Všelijaké mody pro Q3A postavené na railu jsou už trochu vyčpělé a nudné (i když na trénink přesnosti určitě účinné) - Railfest je jiný kafe. Kromě Railgunu a Gauntletu jsou totiž v úrovních runy (přesněji jich je sedm - TADY jejich popis). První beta je k dispozici a hraje se skvěle.
- Dawn of Darkness, poměrně známá a slušně hajpovaná Total Conversion pro Quake 2 byla vydána BEZPLATNĚ na internetu - jde o jakousi první epizodu, jíž bude následovat druhá (nevím jestli rovněž zdarma nebo za peníze). Moc to celé nechápu, ale podle všeho to je jen balík nových příšer, zbraní, textur atd., který je třeba ještě doplnit mapami. Kvalita zmíněného je ovšem prvotřídní, takže pokud si chcete vytvořit mapu...
- Vyšla třetí Beta skvělého Action Half-Life a na sajtě najdete i balík několika desítek modelů.
- Vyšla také první beta Areny pro Unreal Tournament, což je určitě už nyní jeden z nejlepších modů pro UT. Homepage nějak nefunguje, ale beta (10MB) je k dispozici třeba i na Fileplanet.
- V Dallasu se v polovině dubna konal turnaj v Q3A se zatím největším prize money - celkově 100 tisíc dolarů, pro vítěze 40. Slušný. Skvělou coverage v průběhu celého konání turnaje najdete jak jinak - na QuakeChannel.
- Zajímavou demonstrací schopností a flexibility skriptovacího jazyka pro Unreal Tournament je Tetris. Stahujte ZDE.
- Líbilo se vám Nocturne? Pak vězte, že se objevují první mise od fandů a dokonce i od autorů hry. Čekání na Blair Witch Project by vám mohlo utéci rychle díky Spookhouse, nejlepší Nocturne sajtě.
- Microsoft ohlásil X-Box, svou konzoli, jejíž parametry jsou více než slušné (600MHz CPU, 3D nVidia, 64 MB RAM, 8GB HDD...). Konzole bude v prodeji na konci roku 2001, což je opravdu dlouho na nějaké závěry, mně osobně však více než parametry zaujal drb, podle kterého Microsoft hodlá za jednu miliardu dolarů koupit SquareSoft, známé PlayStationové bohy, kteří prodávali po celém světě více než 5 milionů FFVII i FFVIII.
- A když jsme u těch konzolí - to že Epic pracuje na PS2 verzi UT víme již delší čas, teprve nyní však oficiálně prohlásili, že se chystá a že by měla být v prodeji současně s uvedením konzole na americký trh. ZDE je malé preview. Co však zatím není jisté je internetová strategie PlayStation2, takže kdo ví jak UT dopadne, split-screen už moc nestačí.
- Možná si pamatujete na drb ohledně dalšího Half-Life mission packu. Zdá se, že byl pravdivý - v seznamu chystaných her od Sierry je totiž titul "Half-Life: Hostile Takeover". To je ovšem vše co se zatím ví, já jen připomínám, že autorem tohoto mp má být podle onoho drbu má být 2015,tvůrci Wages of Sin, datadisku pro Sin.
- Dalším z tradičních modů, kterébyly předělány do Q3A je JailBreak - betu (40MB!) najdete na homepage. Na TeleFragged pak najdete rozhovor s jeho tvůrci Team Reaction, kteří mluví o svých plánech...
- Máte-li zařízení Palm nebo mašinku podporující WinCE, možná vás zaujmou verze Doomu - Palm bude k dispozici "very soon" (info ZDE) a WinCE už je k dispozici dávno (TADY). Jen pro připomenutí, tyhle systémy do ruky jsou stále více oblíbenější.
- Možná trochu off-topic, ale na GameSpotu najdete pěkný článek o historii Star Wars her, kde samozřejmě zaujímá čestné místo Dark Forces a Jedi Knight.
-Dobrá zpráva - zatímco Duke Nukem Forever na E3 nebude, Max Payne bude k dispozici jak ve videopodobě pro veřejnost tak v hratelné podobě za zavřenými dveřmi. Takže někdy koncem května čekejte další výkřiky a novinářské orgasmy. Zatím čtěte preview na Daily Radar s třemi novými shoty.
- id Softwre má novou tvář na pozici "director of business development". Je jí Marty Stratton, který dříve pracoval v Activisionu a podílel se na propagaci Q2, Q3A, mission packů Q2, a konzolových verzí Q. Vítej...
- Nemáte-li z nějakého důvodu Q3A, máte-li okuchanou verzi či sbíráte-li intra z her, stahněte si cca 90MB velké AVI intro hry. Nic nového, ale třeba do AVI screen saveru se hodí :-).
- Zajímavost - dlouho poté co se v USA začaly půjčovat hry na konzole (a že firmám přinášejí skoro polovinu zisků co prodeje) se začíná rozmáhat půjčování PC her - za pět nocí chtějí půjčovny 6 dolarů. Myslím, že tenhle byznys by se u nás asi moc neujal... :-)
- Neil Manke zveřejnil první screenshoty z They Hunger 2. Projekt je hotov zhruba ze 75 % a vzhledem k tradičnímu zdržení proti umístění na PC Gamer CD bychom se jej mohli na internetu dočkat někdy za tři měsíce.
STŘEDA 19-04-2000 | 19:10  [ Ze světa ]

Alert!!

Prožili jsme klinickou smrt. Teď jsem zpátky. V neděli to znovu rozjedem.
NEDĚLE 05-03-2000 | 19:10  [ Ze světa ]

Stručně

- Vydávat dema missionpacků není běžné, ale v tomto případě to určitě vítáme s otevřenou náručí. Tedy alespoň ti z nás kdo z nějakého podivného důvodu nehráli Half-Life: Opposing Force. Na Avaultu nebo Gamecenteru si můžete nahrát demo (70MB), které nevyžaduje Half-Life, v druhém případě je k dispozici i menší verze (30MB), která vyžaduje základní verzi Half-Life.
- Equino-X ze slovenského klanu Deviators vydal svou první mapu pro Q3A s názvem Gauntlet III (430kb). Je to taková dosti tradiční mapa vracející se z hlediska hratelnosti k Doomu a myslím že jí budete buď milovat nebo nenávidět. Jinak LVL je stále velmi pravidelně updatovaná, právě dnes tam přibylo šest nových kousků. Další sajtou na recenzování modů a levelů je Q.I.C.
- Pokud máte své Quake-reflexy vycvičené na zvuky z Q1, nebo vám ozvučení z Q3A zkrátka nevyhovuje, můžete si zvuky v Q3 nahradit zvuky z Q1. Stahujte z homepage (snad tam vydrží, nezdá se mi to legálně úplně v pořádku).
- V sobotu byla v Japonsku uvedena do prodeje PlayStation2. Nejlepší coverage naleznete na PS2.IGN.COM včetně tradičních fotek obrovských front japončíků vartujících dva dny před otevřením obchodů na ulici :-). Vydání ve zbytku světa zatím nebylo ohlášeno, očekává se však, že k němu dojde v září.
- Podle serveru PlanetAVP vyjde Gold Edition Aliens vs. Predator 6 dubna. Jak jsem již informoval, pár nových zbraní a levelů, vylepšený multiplayer kód a podpora OpenGL (nemělo by tohle být zadarmo v patchi?) a strategy guide.
- 3D Realms spustili svůj nový web - je to opravdu geniální spojení grafické líbivosti, nenáročnosti na objem dat a přehlednosti. Osobně však nejraději vzpomínám na vůbec první "modrý" web 3DR (snad někdy v roce 1995?), který byl vytvořen jako BBS. Koneckonců, byla to tuším vůbec první stránka, kterou jsem na internetu nastartoval :-).
ČTVRTEK 02-03-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

Unreal Tournament Bonus Pack

Po "kratší" odmlce toho bude trochu více, řadil jsem vše podle důležitosti a nikoliv chronologicky. Pro ty z vás kdo stále ještě dávají přednost Unreal Tournamentu je tu dlouho očekávaný Bonus Pack, který Epic postupem času nafoukl téměř do velikosti "menšího" komerčního datadisku. Definitivní počty jsou tedy následující: 3 NOVÉ POSTAVY (Skaarj a Nali známí z Unrealu + Nali WarCow), 11 NOVÝCH MAP (7 deathmatchových, 4 CTF - většinou bohužel pro moře hráčů, jen jedna z DM je určena pro 1on1 a jedinou CTF mapu si slušně zahrajete je-li vás tak 8, ostatní "chtějí" kolem 16ti) a 6 NOVÝCH RUN. Ty jsou asi nejzajímavější a nejhodnotnější novinkou v Bonus Packu (viz popis dole). Na začátku (popř. na konzoli) si sami zvolíte kolik a kterých v úrovni bude a pak už je potřeba je jen najít na náhodných místech, kde se objevují. Bonus Pack si můžete nahrát přímo z lokálního mirroru, ale pozor, má 14MB! Pro instalaci stačí doubleclick na soubor, popřípadě při jakýchkoliv problémech spustit "Setup.exe install C:\temp\UTBonusPack.umod", kde setup.exe je Setup vašeho UT a cesta k souboru musí samozřejmě odpovídat umístění u vás na disku.

Runy:
Relic of Strength - Dvojitá damage.
Relic of Regeneration - Každé dvě vteřiny přidá 10 energie až do 150-ti.
Relic of Defense - Redukuje zranění na poloviny, počítá se pouze energie a nikoliv armor.
Relic of Speed - Zrychluje pohyb (ve vzduchu, po zemi i ve vodě) o 30 % a vylepšuje AirControl.
Relic of Redemption - Po velké ztrátě energie jste přeneseni jinam do levelu a uzdraveni.
Relic of Vengeance - Po smrti se nad tělem objeví velká lebka, která po 11,5 vteřině vybuchne.
 
02-03-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

EA nestačí jeden svět!

Hamouni jsou to! Ale konečně alespoň zprovoznili oficiální homepage a zveřejnili první screenshoty. Samozřejmě je řeč o nové hře podle posledního filmu s Jamesem Bondem, The World is Not Enough, která má být koncem tohoto roku vydána pro PC a PlayStation2 a která jak známo bude využívat technologii Quake III Areny. Screenshoty (několik novějších je i na Bluesnews a GameSpotu) většinou zatím jen tak trochu napovídají jak kvalitní budou textury a design prostředí, ty na nichž se něco děje zavání Pohotoshopem. Zajímavé je také to, že i engine Q3A se zřejmě objeví na PlayStation2 (byť asi jen v podání EA což znamená Bonda, Alenku a ještě minimálně jeden zatím neohlášený titul), což po nedávné hádce tvůrců enginu Unrealu a Lithtechu2 vidím věru rád. Trošku zvláštní je, že nevíme prakticky nic o lidech, kteří se budou na vývoji TWINE podílet. Právě v tomto směru však trochu napoví moc pěkné mapy, které vydali členové týmu pro Q3A. Na Meatpak (3 středně velké mapy, cca 6MB) i StompQ3A (1 obrovská mapa, cca 6MB) je vidět, že umí, pacholci. A na screenshotech samozřejmě jakbysmet.

bond1lit.jpg (3302 bytes)   bond2lit.jpg (3441 bytes)   bond3lit.jpg (3171 bytes)
Klikněte na obrázek nalevo a řekněte sami - není to fake z Photoshopu? Ale jaký!

02-03-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

HeadHunters Classic

HeadHunters už jsem to tu dříve nakousl - autoři velmi oblíbeného modu pro Q1, Tarot Development Team se rozhodli své dílko přetvořit do Q3A a zvolili stejný model použitý u Team Fortress, když nejprve vydali pod názvem HeadHunters Classic remake staré verze téměř běze změn. Na předělávku s novými úrovněmi, variantami a zbrusu novou hratelností si budeme muset hezkých pár měsíců počkat, ale čas nám může rychle ubíhat právě u HH Classic. O co jde? Nic klasického, právě naopak - hráč není odměňován body za zabití. Po zabití soupeře musí nejprve jeho hlavu donést na speciální oltář a teprve pak obdrží bod. K oltáři ovšem nemusí po každém zabití a hlavy v hypotetickém batohu si může shromažďovat, což se dokonce doporučuje, neboť za umístění jedné hlavy je 1 bod, za dvě 3 body, za tři 6 bodů atd. V tom případě ovšem podstupuje riziko, že bude zabit a jeho pokořitel získá všechny jeho trofeje. Pokud vás napadá, že se stačí schovat u oltáře, vězte, že po určitém čase takového campování začne odpočítávání, po kterém jsou vám postupně odebírány zbraně. HHC se hodí jak pro hru všech proti všem (FFA) tak i pro Teamplay, který je asi přecijen o něco zábavnější - jsou tu však i boti, takže jestliže vás není dost (nebo jste sám), nic není nemožné. Pokud stále váháte, TENHLE screenshot vás určitě přesvědčí :-).

Download q3hhcv10.zip - 1,8MB (další mirrory ZDE + stručný návod instalace)
02-03-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

Zoid opouští id Software

Dave "Zoid" Kirsch opouští id Software. Jo. Uf. Poměrně zdrcující informace pro každého kdo ví, co je Zoid zač, obzvláště když víme, že opouští celou branži a pouští se do světa konzolí, přesněji do společnosti Retro Studios, kde bude mít na starosti tvorbu her pro budoucí platformu Nintendo Dolphin (a už prozradil, že půjde o multiplayer 3D akci, wow!). Zoid v září 1996 vytvořil Capture the Flag pro Quaka 1 a z dnešního hlediska je jasné, že tím velmi význačně ovlivnil celý žánr, který se nyní výrazně zaměřil na týmový multiplayer. Zoid začal s id Software spolupracovat ještě v éře Q1, aby později kompletně zajistil CTF v Q2 i Q3A. Po celou tu dobu pracoval externě z domova v Kanadě, přesto výraznou měrou přispěl ke kvalitě obou projektů. Bude nám chybět. Zoidovo vysvětlení si můžete přečíst v planu, ZDE je pak reakce Johna Carmacka.
02-03-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Betaverze dalšího patche pro Q3A (1.16j) podporuje autodownload a zamezuje dalším formám cheatování. Velmi důležité také je, že je CDKey při pozdějším prohlédnutí v menu vyhvězdičkován. Je to beta, takže přistupujte rozvážně. Více napoví plan Roberta Duffyho, wiN32 verzi stahujte např. z mirrorů Bluesnews, já si počkám na finální.
- Vyšlo ClassicCTF pro Q3A, které do hry vrací grapple, super nailgun, runy atp. Zatím jen betaverze, ale určitě pozornosti-hodná. Obsahuje jednu novou skvělou mapu!
- Už někdy před více než týdnem byl ukončen vývoj nových věcí do Soldier of Fortune a nastal betatesting, který už se dostává do posledního stádia a v nejbližších dnech tedy bude SOF GOLD. Vyšel také patch na demo s desítkami drobnými vylepšeními včetně možnosti nastavení rychlosti hry přímo ve hře (vítám!). Stahujte ze sofnews.com (cca 1mb).
- Něco novinek ohledně Daikatany (pro další sledujte PlanetDaikatana) - hra stále není venku, zato už je v prodeji oficiální příručka, což je fakt funny ;-)). Oficiální demo prý bude venku až po vydání plné verze. Jinak, TADY je moc pěkný artwork použitý pro tričko D.
- V novém GameStaru je celkem fajn rozhovor s Gabe Newellem z Valve Softu a preview Team Fortress II.
- Jakýsi německý tým Soft Enterprises vydal demoverzi své fps Skout. Screenshoty nevypadají úplně špatně a příběh je zdá se také trochu originální, tak to ZKUSTE (21MB). Demo je až na pár in-game hlášek v angličtině.
- Škodolibé fandy Unreal Tournamentu určitě potěší, že z posledního žebříčku 20ti nejprodávanějších her v USA (za 6. - 12. února) vypadla Q3A, zatímco UT je na místě osmém. Drží se celkem i Half-Life (15.).
- ZDE si můžete stáhnout zvukové schéma pro ICQ s motivem Quake III Areny.
- Chcete se pustit do tvorby modu pro Q3A (popřípadě jiné hry)? Pak vás jistě zaujme článek na PlanetQuake, který radí step-by-step jak na to.
- Nejnovější epizoda X-Files (pár obrázků z ní) vysílaná minulý týden v USA byla zajímavá hned ze tří důvodů - scénáristicky se na ní podílel známý cyber-punkový autor William Gibson, příběhově je zasazena do prostředí virtuální reality a především - díl se jmenuje First Person Shooter. Prý je ovšem strašný. My si budeme muset pár let počkat (Nebo se vůbec nedočkáme? Myslím že to aktuálně nikdo nevysílá..)
LINK DNE: Skvělý test vašich zaměřovacích schopností je ZDE. Otestujte přesnost, reakci a rychlost. Ooops! ;))
ČTVRTEK 17-02-2000 | 21:30   [ Ze světa ]

TOP5 Q3A maps

Ač se tomu zdráhám uvěřit, Quake III Arena už má své za sebou a ani ne za čtrnáct dní oslaví tři měsíce od vydání. Za tu dobu se objevila řada úprav (viz jedna zminulých aktualizací) a samozřejmě i také DM map. Stahuji jich každý den několik a vedle špatných či průměrných se pochopitelně objevila i řada skvostů. Proto je tu první kompilace pěti nejlepších DM map pro Quake III Arenu. Kromě jednotlivých downloadů (pro případ, že už některé z map máte) je k dispozici i velký balík se všemi pěti mapami download (3,9mb).

q3amap1l.jpg (3208 bytes)   q3amap2l.jpg (2880 bytes)    q3amap3l.jpg (3508 bytes)
Zleva Future Brownie, Khaooohs a Beatbox.

Addiction, autor Paul "Peej" James, download (680kb), Tourney, 2-4 FFA - Výtečná mapa především pro 1on1, perfektně vyvážená (RA & MH tu prostě funguje). Graficky trochu šedá, ale design je design (prý vychází z autorovy Q1 mapy).
Beatbox, autor Stan "ZTN" Uusvali, download (870kb), Tourney, 2-4 FFA - Prvotina známého kouzelníka nabízí tradičně geniální vyváženost s několika patrami nad sebou. Krásně vypadá a ještě lépe se hraje.
Future Brownie, autor Iikka "Fingers" Keranen, download (310kb), Tourney - Maličká mapa, která pojme dva, maximálně ještě tři hráče. Graficky je velmi strohá, ale dvoupatrový design tu dělá své. A to nemluvím o Quadu :-).
Khaooohs, autor Vondur, download (1,1mb), 3-8 FFA - Perfektní design - autor si dal práci s výtahy (trochu nevýhoda při hře s boty)! Velké prostranství je udělané dokonale, ideálná pro cca 4-5 hráčů.
Revelation, autor Darren Lafreniere, download (950kb), Tourney, 2-4 FFA - Překrásný level vhodný především pro Tourney 1on1. Otevřená aréna, ovšem s vlastnostmi členitého bludiště (jde to vůbec? posuďte sami). Bacha na railgun!

17-02-2000 | 21:30   [ Ze světa i z domova ]

Stručně

- Jak jsem slíbil - lokální mirrory pro Half-Life jsou tu. Pokud máte starou "krabicovou" verzi, pak je tu cca 26MB velký patch z 1.0.0.5 na 1.0.1.6, pokud máte verzi 1.0.1.3 (nebo 1.0.1.5 z Half-Life Opposing Force), pak si vystačíte s 6MB velkým patchem.
- Na obvykle velmi seriózním českém serveru Svět Namodro se objevil úžasný popis zbraní a power-upů v Q3A. Automatický překlad někdy dokáže divy ... viz obraty jako Čtyřúhelníková škoda (Quad Damage) nebo Železniční zbraň (RailGun).
- id Software vydal manuál k Q3Radiantu. 162 stránkové dílko si můžete stáhnout buď v html, doc nebo pdf formátu, vše se pohybuje kolem 500kb.
ÚTERÝ 15-02-2000 | 24:00   [ Ze světa ]

Stručně

- Vyšel slíbený patch na Half-Life obsahující dvě nové TFC mapy. Zítra se tu v průběhu dne objeví odkaz na lokální mirror, dnes tedy jen pro nedočkavé odkaz na Bluesnews download linky pro verzi z 1013 na novou 1016 (má cca 6MB).
- Giants, jedna z nejočekávanějších 3D akcí, která se na posledních dvou herních výstavách (E3 a ECTS) dočkala skvělé odezvy byla bohužel opět odložena. V současné době se počítá s vydáním až ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.
- Myslím, že vůbec první screenshoty ze čtvrtého dílu Alone in the Dark se objevily na Avaultu. Sice to není 3D akce, ale taková tradiční hororová adventure s kamerovým pohledem, ale historie téhle ságy hovoří za vše, tak se na to určitě podívejte...
- Na PlanetDaikatana je zase nový screenshot z Daikatany, který snad vůbec poprvé odhaluje podobu slavného Daikatana meče. No, čekal jsem více ;).
PONDĚLÍ 14-02-2000 | 23:15   [ Ze světa ]

Dark Sector & Unreal II

Před časem se objevila informace o tom, že se kanadský tým Digital Extremes, který spolurpacoval s Epicem na tvorbě technologie a hry Unreal a Unreal Tournament pustil do vývoje vlastní hry. Teprve nyní však víme o co jde. I když ... vlastně toho moc nevíme. Z tiskové zprávy je v první řadě zřejmé, že se hra bude jmenovat Dark Sector. Vzhledem k použitým souslovím "character evolution" a "online universe" se domnívám, že půjde o jakousi masivní online řežbu, naštěstí samozřejmě first-person. Je evidentní, že se autoři kromě 3D akcí inspirovali i v online RPGčkách - v Dark Sectoru se budete moci vydat i cestou zla a je zde možné tvořit syndikáty. Vypadá to zajímavě, DE hodlají pořádně vylepšit i engine, zatím tedy jen těžko odhadnout kdy se hry dočkáme. ZDE můžete najít pár hezkých artworků postav a prostředí, moc vám toho ovšem neprozradí.

Mezitím se na Stomped, kde s více než tříměsíčním předstihem zveřejnili speciální E3 stránku, objevila informace, že na této videoherní výstavě bude Epic MegaGames pro úzký okruh šťastivců za zavřenými dveřmi prezentovat Unreal II.
14-02-2000 | 23:15   [ Ze světa ]

Fuking Links

Pokud pravidelně sledujete ono skvělé auditorium na Průvodci, určitě víte o čem je řeč - internet je plný zvrácených, úchylných či jednoduše "zábavných" stránek. A jak jinak - dostalo se už i na počítačové hry. Už jsem tu myslím zmiňoval skvělou parodii na tiskové zprávy a šokující novinky - server The Mushroom, kde čerstvě najdete například Skandální odhalení Tajemství Opičího ostrova!, Podvedení vývojáři Soldier of Fortune atd. The Mushroom je aktualizován zhruba jednou měsíčně, přesto jej kontroluji téměř každý den - nemá chybu. Zdaleka už však není na internetu jedinou podobnou stránkou. V poslední době se výborně uvedl především server Something Awful, kde kromě původních článků a novinek najdete i host-stránky včetně této - I want a job at id software!! A dále? Zany Video Game Quotes je o retru (nic moc) a nakonec ještě starý strýček Old Man Murray, který je tak dobrý, že se dostal i do Quake III Areny (čerstvě doporučuji především úžasnou TV reklamu na jednu počítačovou hru - 1mb mpeg). A jako bonus ještě známý comics-strip s počítačovou tématikou - User Friendly. Je toho dost. Smějme se... :-).
14-02-2000 | 23:15   [ Ze světa ]

Stručně

- Do recenzí Half-Lifovských addonů v sekci recenze jsem konečně připsal recenzi na They Hunger (nakonec nepřekonal USS Darkstar, ale stojí za to, takže pokud jste jej ještě nehráli...) a ještě jeden, spíše průměrný kousek - The Long Night. Já jen s potěšením konstatuji, že příval addonů neutichá, další se jmenuje Deliverance. Recenze tradičně v nejbližších dnech.
- Valve a Sierra ohlásili vývoj Half-Life pro Dreamcast (viz tisková zpráva). OK, to se celkem dalo čekat, zajímavé ovšem je, že bude obsahovat kromě již známého obsahu novou singleplayer misi se strážníkem Barneyem od Gearboxu. Fajn - o Dreamcastu jsem vážně uvažoval. Ted je rozhodnuto. Mimochodem, press release také uvádí, že se Half-Life na PC prodalo přes 1.5 milionu exemplářů - úctyhodný výkon. Freemane, blahořejeme!!
- Sten "ZTN" Uusvali (homepage), jeden z nejslavnějších tvůrců DM map pro Q1 i Q2 vydal svou první mapu pro Q3A. Jmenuje se Beatbox a stáhnout si jí můžete přímo z lokálního ftp ZDE (900kb). Musím říci, že mne trochu zklamala - po autorových Q2 mapách, které jsme považoval za geniální mi to nepřišlo až tak unikátní, ale jednoznačně jde o jednu z nejlepších Q3A map, které zatím vyšly. A bude to stále lepší, vždyť i sám ZTN pracuje na další..
- Dnes, 14. února proběhla první "opravdová" Quake-svatba. Řekl bych, že Quake už nějaký ten párek dohromady dal, ale žádný to asi nevzal tak vážně jako BadBoyBubba a db_High, kteří se právě dnes v 7 hodin jihoafrického času vzali přímo na Quake serveru. Podrobnosti ZDE. Já blahopřeji - a ať vás UT nerozdělí!
- Na TÉTO stránce magazínu Incite Games si můžete stáhnout cca 43MB velké video se záběry z Daikatany a rozhovorem s Johnem Romerem. Mihla se v něm i Stevie "Killcreek" Case a já musím říci, že díky velmi odvážnému kameramanovi video stojí za shlédnutí (stahujte a uvidíte proč). Co se týče záběrů z Daikatany, něco mi připadá skvělé, něco normální, něco hnusné - uvidíme (ale kdy?). ZDE se pak dozvíte pár opravdu důležitých věcí v (kupodivu) jednom z nejinformativnějších rozhovorů s Johnem Romerem jaké pamatuji :-).
- Patch na Half-Life vyjde prý zítra někdy kolem sedmé osmé večer našeho času a bude mít 7MB!
- Na Avaultu, ale i všude jinde se objevila zpráva, že GT Interactive v rámci reorganizace zrušili Cavedog. Po zrušení Amenu nás to už příliš nemusí zajímat, ale Cavedog stál za skvělou RTS Total Annihilation, takže pár slz nebude od věci.
- Chcete myš Razer? Máte ho mít - díky XS Reality je možné objednat si jej i v Evropě, ale dát více než 1 tisíc kaček jen za poštovné, nevím nevím komu to bude vyhovovat.
- Dave "Zoid" Kirsch, slavný autor CTF a nyní programátor id Software odpovídal na všetečné otázky návštěvníků IRC PlanetQuake. Rozhovor je to zajímavý, ale pokud vás neberou technické záležitosti a nejste dostatečně "in", klidně jej přeskočte.
- Eidos již tradičně vydal Lost Levels pro Tomb Raider III, což jsou úrovně, které nebyly v původní hře, ale mají podpořit prodej zlevněné edice. V demoverzi jsou ovšem zdarma. Stahujte na GameSpotu UK.
- Keith Harrison stále pokračuje ve zvelebování GL kódu Quaka a čerstvě vydal další neoficiální verzi GLQuake (snad nemusím říkat, že je pro Q1). Oproti poslední verzi byl přidán například bumpmaping či zrcadel do teleportů - Quake teď vypadá ještě více k světu než před lety. Více informací (vylepšení, které má Keith na svědomí je opravdu SPOUSTA) i download viz homepage projektu.

PŘEDCHOZÍ NOVINKY  ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull