Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Středa 16.02.2011, 21:01

Kill Screen

Kvalitně napsaných a seriózně pojatých herních magazínů, které hry považují za víc než zábavu, není zase tak málo, ale když si chcete odpočinout od zažitého konceptu novinky/preview/témata/recenze, většinou nezbývá než odložit Edge nebo Games TM a porozhlédnout se po internetu. Inspirativních osobních blogů (namátkou třeba Brainy Gamer) je nespočet, těm ale zase zpravidla chybí ucelená koncepce a širší tématický záběr. O příjemném pocitu z držení starého dobrého papíru (ano, pořád nás pár takových zbývá) ani nemluvě. A tak doporučuju Kill Screen!

V krátkých zprávičkách jsem o něm před časem psal (tehdy sháněli na projekt peníze), teď mohu po dvou vyšlých číslech (magazín vychází čtvrtletně, třetí číslo by mělo vyjít brzy) zodpovědně doporučit předplatné každému, kdo si raději než recenzi očekávaného hitu přečte rozhovor s rezidentním historikem Ubisoftu, který s vývojáři konzultoval autentičnost Assassin's Creed II, případně zamyšlení nad logickými hádankami v adventurách nebo článek o mainstreamem ignorovaných titulech jako je Pangea Online (MMO vyučující čínský jazyk) či Six Days in Fallujah. Nadto z klávesnice lidí, kteří místo herních médií publikují ve Wall Street Journal, New Yorkeru nebo GQ. Je to těžké čtení, ale těžké v dobrém slova smyslu.


$40 za roční předplatné (včetně poštovného) není málo, podpoříte ale dobrou věc a především za své peníze dostanete poctivý 100stránkový časopis velikosti National Geographic s kvalitním papírem a vynikajícím designem. Kill Screen má ale i skromný web s vlastním obsahem (otištěné články tu nejsou) zpravidla kratší délky, viz komentář ke Call of Duty nebo dnešní zamyšlení nad recenzemi.

Klikněte na obrázek pro větší čitelnou verzi.