Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Středa 29.12.2010, 23:46

Dohráno: Hydroventure

Kdo by to byl řekl, že jedna z nejlepších her roku vyjde přímo na Štědrý den! Stalo se a navíc ještě na WiiWare. Online služba Nintenda proti konkurenci hodně ztrácí a seznam doporučených titulů WiiWare by byl tristní - zvláště pro PCčkáře, kteří si třeba World of Goo nebo Cave Story mohli zahrát daleko dříve na počítači. Nepídil jsem se po prodejních žebříčcích (věrohodné beztak neexistují), takže netuším, zda má nedostatek kvalitních WiiWare her opodstatnění v nižším zájmu hráčů. Spíše to vidím na produkční důvody, tedy známé omezení velikosti (do děsivých 40 MB se zrovna před pár dny nevešli tvůrci Super Meat Boye a Wii port zrušili, podobně se před časem vyjadřoval Jakub Dvorský v souvislosti s Machinariem) a nejspíš i tradičně "složitější" komunikaci s Nintendem.

Hydroventure (mimo Evropu známá jako Fluidity) ovšem snese srovnání s tím nejlepším, co je dostupné na XBLA nebo PSN a pro mě osobně je spolu s Limbem nejlepší stahovatelnou konzolovkou letošního roku. Zatímco Limbo bodovalo především z pohledu estetiky, Hydroventure disponuje vyšperkovaným a poctivým designem - za svých 1200 bodů (tedy cca 400 korun) dostanete minimálně deset hodin (!) hratelnosti. Nepříliš renomovaní Curve Studios odvedli špičkovou práci a já si po téhle zkušenosti rozhodně koupím jejich Explodemona, který vyjde brzy na PSN (původně jsem měl pochybnosti kvůli zjevné podobnosti námětu se Splosion Manem). Ale to zase odbíhám...

Je to paradox, ale více než u "velkých" her jsem u Hydroventure postrádal HD rozlišení. Wii mám k TV připojené přes komponentní kabel, takže to nevypadá hnusně, ale při pohledu na nádhernou kreslenou grafiku ve 480p jsem si neodpustil myšlenky na to, jak úžasně by to asi vypadalo v Full HD (viz třeba PixelJunk Shooter). V hratelnosti jsem ovšem žádné kompromisy nenalezl - Hydroventure je svým konceptem trochu podobná World of Goo (měl bych ho konečně dohrát, to je ostuda), když v něm místo obvyklého charakteru ovládáte vodu. Zde ovšem ve všech třech jejích skupenstvích - v kapalném pohybujete malou "loužičku", v pevném malou kostkou ledu, v plynném pak mráček. Jak je už asi zřejmé, každá z variant má své přednosti a slabiny, přičemž postupně získáváte několik dalších vlastností (mrak může vyvolat bouřku, led se může na okamžik přilepit na zeď atd.) a vše je potřeba šikovně kombinovat. Co se s tímhle námětem dá vymyslet možná tušíte, ale každopádně si to vynásobte dvacetkrát a možná... možná získáte hrubou představu, co vás tady asi čeká. Hydroventure je v první řadě hra logická, ale není to ten typ hry, kde budete často stát na místě a dumat, co dál. Občas jistě zastavíte a zamyslíte se kudy a jak pokračovat, ale nemalou část kouzla hry tvoří explorace a také samotná exekuce řešení. A na téhle kombinaci jen těžko hledat chyby.

U ostatních WiiWare her to není zdaleka běžné, ale Hydroventure si můžete vyzkoušet v bezplatné demoverzi. Pokud vlastníte Wii, rozhodně to udělejte a máte-li tento typ her rádi, s investicí neváhejte. A pokud jsem vás nepřesvědčil já, snad vás převědčí Edge, který Hydroventure recenzoval "za osm". Stačí?