Všeobecné | Čtvrtek 07.10.2010, 23:23
Jak vznikl Kinect
Wired má na obálce listopadového čísla Kinect a uvnitř (a rovněž online) skvělý insiderský článek o tom, jak tato technologie v Microsoftu vznikala. Linky už většinou odkazuji v krátkých aktualitách (resp. na Twitteru), ale tady činím výjimku. Je to bezvadné čtení - autor popisuje, že první myšlenka na tuto novinku padla už někdy koncem roku 2007. V průběhu roku 2008 už byl projekt vyvíjen ve spolupráci s PrimeSense s jednoduchým cílem - učinit jej menším a levnějším. Kudo Tsunoda zase vymýšlel hry a na začátku vytvořil asi 70 nejrůznějších prototypů her.Pak v srpnu přišlo na zásadní jednání - představení produktu vedení Microsoftu. Mělo se rozhodnout, zda dostane Project Natal zelenou, nebo bude ukončen. Konec příběhu znáte, ale tady se (probojujete-li se přes PR balast) dočtete i dění následujících dvou let, kdy byl pozdější Kinect složitě vylepšován (a zlevňován), a také byly vyvíjeny hry. Snad poprvé tu mimochodem někdo přiznal, že jde o přímou konkurenci Wii ("Chtěli jsem soupeřit přímo proti Wii Sports. Věděli jsme, že s Kinectem dokážeme více než s Wii." - George Andreas, kreativní šéf Rare). Co dodat? No, docela by mě například zajímalo, co všechno by tahle technologie mohla umět při řekněme trojnásobné ceně. Co všechno padlo za oběť požadavku na nízké náklady.
Kinectu a také PlayStation Move se chci věnovat i v následujících příspěvcích - v plánu mám sepsat dojmy z hraní a také můj názor na to, jaké mají na trhu šance.