Všeobecné | Čtvrtek 09.09.2010, 01:40
Oznamuji, že budu oznamovat
Dnes jen takové stručné a nepříliš významné povzdechnutí. Jako herní novinář poměrně citlivě vnímám neutuchající snahu vydavatelů prosadit svojí informaci do médií, aniž by měla jakoukoliv vypovídající hodnotu. Nemyslím teď dnešní promo Sony, která spustila srovnávací web PlayStation Move - to je přeci jen alespoň trochu vtipné a je to ještě jeden z lepších příkladů toho, jak trapně zpravidla firmy hovoří o konkurenčních produktech. Na mysli mám všechna ta oznámení data oznámení případně oznámení, že někdy oznámíme tři fakt zajímavá oznámení, nebo dokonce oznámení, že tehdy a tehdy oznámíme datum oznámení. Pokud jste se ve větě ztratili už někde před polovinou, nic si z toho nedělejte - já ji psal asi deset minut a stejně mám obavy, že nedává smysl. Příkladů naprosto zbytečných zpráv je podstatně více - třeba včerejší tvrzení, že studio tu či onu hru vyvíjí tak, aby dostala průměrné hodnocení minimálně 90%. Šmarjá, tak to jsem si oddechl!Je pravdou, že jde v mnoha případech o vcelku nevinná vyjádření zaměstnanců firem v rozhovorech, kterých se chytnou herní blogy ve snaze zvýšit čtenost. Na druhou stranu nepochybuju, že i sami vydavatelé milují naléhání fanoušků a nekonečné spekulace - je to bezplatná publicita, která se sice může obrátit proti nim, za riziko ale zjevně stojí. Hardcore hráči mají tyhle zprávy nejspíš rádi (alespoň mi to tak připadá), mě ale stále víc iritují. Zpravodajství je plné zbytečného balastu, kvůli kterému často přehlédnete to podstatné. Podobně pozdvižené obočí mám ale častěji - co třeba ty uzavřené exkluzivní betaverze, které ve skutečnosti jen v ČR hrají desítky tisíc hráčů? Je vážně nutné přirozeně atraktivní demoverzi zbytečně balit do nablýskaného balení exkluzivního dárku? Ale co, už jsem stará konzerva. Mládí vpřed...