Všeobecné | Pátek 27.08.2010, 19:02
Sebrané postřehy a odkazy
Po týdnu absence u počítače pouštím Google Reader jen s velkým přemáháním. 250 zdrojů, přes tři tisíce nepřečtených položek, tady je výcuc toho nejzajímavějšího. Rovnou varuji, že jste možná o řadě věcí četli někde jinde...
- John Carmack se na QuakeConu (vedle představení iPhone verze Rage) zmínil, že prodejnost Doom II RPG a Wolfenstein RPG na iPhone "nebyla ideální" a výsledkem bylo rozhodnutí nevyvíjet na iPhone Orcs & Elves. Zvláštní, jsou to obě skvělé hry, možná by si zasloužily dlouhodobě zlevnit. Pokud jde o mě, já bych si od na iPhone nejraději zahrál Commander Keena.
- Jason Kapalka z PopCapu měl na GDC v Kolíně přednášku o Bejeweled Blitz. Zmiňuje, že původně vůbec nepočítali s monetizací a virálním šířením a že byl původně časový limit nastaven na pět minut (jednu chvíli naopak vyzkoušeli limit 10 vteřin). Kapalkův názor na sociální hry je velmi zajímavý ("Velká část branže sociálních her je místo vývoje zábavných her postavená na hledání děr v systému."), kéž by vzor PopCapu následovaly i další firmy.
- Další drby o PSP2, prý má mít dotekovou plochu na zadní části přístroje - zřejmě jde o tuto technologii. No, je to zajímavé, prsty pak nepřekážejí ve výhledu, ale samotné ovládání "zezadu" se mi jeví poněkud nepraktické a nejsem si jist, jestli je to jen otázka zvyku. Přijde mi, že Sony v oblasti handheldů dosti tápe. Pokud nechce, aby jí ujel vlak, měla by se rychle probudit.
- A když jsme u PSP, Gameloft na Minis portuje z iPhonu 3D střílečku N.O.V.A. Dost se na to (samozřejmě kvůli konvenčnímu ovládání tlačítky) těším. Na Minis v poslední době moc zajímavých her nevychází, já si teď ve volném týdnu docela užil s Rocket Racing - moc příjemné arkádové závody, za těch pár korun určitě stojí.
- Virtual Boy nedávno oslavil patnácté narozeniny. Na Wired publikovali vynikající článek, pokud o téhle unikátní konzoli Nintenda moc nevíte, rozhodně čtěte. Sám jsem si na vlastní "oči" Virtual Boye bohužel nikdy nevyzkoušel a asi už ani nevyzkouším. Nebo ho snad někdo máte?
- Oznámen byl projekt Cities in Motion, vlhký sen fanoušků Transport Tycoonu (já jsem jeden z nich). Pokusů o překonání téhle modly bylo dost, ani za těch 15 let se to ale nikomu nepovedlo. Tenhle projekt budu rozhodně sledovat velmi pozorně - herně se to jeví podobně jednoduše jako TT, pěkně to vypadá a vyvíjí to Finové.
- Co budu dělat začátkem příštího roku? Sedět u her! V lednu vychází Dead Space 2, v únoru Portal 2, Bulletstorm a Killzone 3, v březnu pak Crysis 2 a Dragon Age 2. Pro mě prozatím atraktivnější line-up než na letošní vánoční sezónu.
- Gemini Rue je velmi nadějný indie projekt. Hra byla dříve známá pod jménem Boryokudan Rue a jedná se o sci-fi point 'n' click adventuru. Hra v březnu vyhrála studentskou soutěž na IGF, zde je rozhovor z E3 prokládaný in-game záběry.
- To jsem fakt jediný, kdo Angry Birds považuje za "celkem slušnou iPhone hru" a nechápe, proč se zrovna jí prodalo přes 6,5 milionů kusů? Teď Rovio kromě všemožných verzí (PSP, Palm, Android a v budoucnu i PC) plánují prodat licenci do Hollywoodu. Nemám slov.
- Server Nowgamer.com přetiskl na webu několik měsíců staré interview s Johnem Romerem, které původně vyšlo v Retro Gameru. První díl tady, druhý zde. Doporučuji zejména pamětníkům, dozvíte se spoustu dosud neznámých věcí z počátků jeho kariéry. Díky bohu za ukecané vývojáře (navíc s dobrou pamětí), víc takových!
- Na 1Up přeložili článek z Famitsu o Teiyu Gotovi, designérovi všech konzolí a ovladačů od PlayStation 1. Goto vzpomíná, jak musel bojovat za design prvního ovladače (Sony tehdy útočila proti SNESu a design s držadly se zdál vedení příliš radikální), zajímavé je také jeho vysvětlení slavných symbolů na gamepadu.
- Krátký článek o GDS přednášce Jeppe Carlsena, vývojáře Limba - zajímavě hovoří o filozofii designu, údajně už také prodali přes 300 tisíc kusů. Samozřejmě zaslouženě, pokud jste Limbo ještě nehráli, okamžitě to napravte, psal jsem o něm tady.
- Tajwan hostí výstavu Blizzardu s více než 700 artworky z jejich her.
- Kdosi si dal práci a vyrenderoval 2D Sonica do nové grafiky. Pěkný kousek.
- Hezký článek/pokus o "remake" prvního levelu Deus Ex ve skutečném NYC.
- Co dělá Demis Hassabis? Zabývá se umělou inteligencí na univerzitě.
- Vyšel Nightmare House 2, hororový mod pro Half-Life 2.
- A vyšla i Alchemia, flashová adventure podobná Samorostu. Plná za $7.
- Brzy vyjde PC verze Chime, hudební puzzle hry. Výdělek jde na charitu!