Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Pátek 10.09.2010, 14:12

Dreamcast speciál: Chu Chu Rocket

Primitivní logické hry na "next-gen" konzolích - má to smysl? V dnešním světě digitálních downloadů jistě má, ale před lety se i takové hry prodávaly za plnou palbu. Skvělým příkladem je FantaVision pro PlayStation 2, kdy se z technologického dema stala přinejlepším "obyčejná" logická hra, která ale vyšla jako jedna z prvních her při premiéře PS2, což jí v očích hráčů notně "vylepšilo" (v komentářích se jistě zjeví alespoň jeden její fanoušek a náruživý obhájce). Jsou ale i opačné příklady - logický rychlík Chu Chu Rocket najdete prakticky ve všech TOP 10 seznamech nejlepších her pro Dreamcast. Zaslouženě.

Ve své době (rok 1999) bylo online hraní na PC už velmi slušně etablované (ve stejném roce ostatně vyšla Quake III Arena) a s nástupem nové generace se měl internet začít nesměle prosazovat i na konzolích. Právě na tom postavila Sega svojí marketingovou kampaň - s odstupem času se nejspíš shodneme na tom, že to byla chyba (na konzolích na to tehdy ještě nedohrál čas), ale ve své době měl slogan "Up to 6 billions players" své nesporné kouzlo (pamětníci si možná vzpomenou na reklamu s hudbou Robbieho Williamse, jo to byly časy). Spojit se z České republiky přes pomalý zabudovaný 33 kbit/s modem byl ovšem tehdy úkol hodný mistra (viz článek na Emulators.cz, jo to byly časy) a pokud se nepletu, jedinou hrou, kterou jsem sám úspěšně hrál přes internet (pokud tedy za úspěšnou hru můžeme považovat ping kolem 400), byla právě Chu Chu Rocket.

Ale čert vem online, bez ohledu na tyhle potíže byla Chu Chu Rocket skvělá hra. Videoukázka vám toho příliš neprozradí a ani z popisu asi moudří nebudete, ale zkusím to - herní pole je plné myší a koček. Vaším úkolem je zachránit myšky tím, že je pomocí šipek navedete do východu. Šipkám ale rozumějí i kočky, které je třeba nějakým způsobem zmást, ideálně je navést do soupeřova východu. Chu Chu Rocket obsahovala skvělý puzzle režim, který fungoval podobně jako třeba Lemmings, hlavní kouzlo hry se ale skrývalo v kompetitivním multiplayeru až čtyř hráčů (jednoho či více mohl simulovat počítač). Spád byl neuvěřitelný - logické rychlíky jsou rychlé z podstaty, tady ale na relativně malém prostoru bojujete až proti třem dalším hráčům. Ještě teď se mi z toho motá hlava, ale klidně bych do toho šel znovu.

Možná se ptáte, jak je vůbec možné, že takhle skvělou hru Sega nikdy neposunula někam dál (v roce 2001 vyšla GBA verze, víc ani ťuk). Ptal jsem se taky, vždyť je evidentně zrovna pro iPhone i iPad jako dělaná a port by slušel i XBLA a PSN. A vidíte, zrovna dnes Sega oznámila, že chystá iPhone/iPad verzi s podporu Game Center a multiplayeru pro čtyři hráče přes Wi-Fi. Vyjde už v říjnu a tenhle článek tedy berte jako předběžné doporučení.

PS: Ještě přihazuju japonskou reklamu na Chu Chu Rocket. Typická šílenost.