iPhone tipy: Dark Nebula & Labyrinth 2
Přiznám se, že ze mě po několikaměsíčních hrátkách s iPhonem prvotní nadšení z šíře herní nabídky poněkud vyprchalo. Možná je to i tím, že v posledních týdnech nebylo moc zajímavých novinek, ale spíš mi leze na nervy (a tady se budu znovu opakovat), že mě u bezmála 90% her více či méně omezuje dotekový displej bez tlačítek. Odhady analytiků, podle kterých je iPhone budoucností herní branže, mě děsí - pokud se naplní, čeká nás opravdové peklo. Alespoň tedy nás, kdo jsme zvyklí na křížový ovladač, pár tlačítek a analogovou páčku. Budeme jako lidé s amputovanou pravačkou, kteří si budou chtít zavázat tkaničku. Nakonec se nám to sice podaří i levačkou, časem se to snad i naučíme, ale nikdy to nebude tak "intuitivní" jako s oběma rukama. Jedinou záchranou bude, že snad za pár let zapomeneme, jak se tkaničky skvěle zavazují obouruč a začneme si pochvalovat, jak nám to jde pěkně od (levé) ruky... no nic, to jsem se nechal trochu unést, holt jsem kapku konzervativní ;-).
Z výše uvedeného důvodu mám na iPhone obzvláště rád hry, které se neovládají dotekem, ale pouhým nakláněním přístroje. Díky akcelerometru tu totiž opravdu žádná tlačítka nepotřebujete. Je jich na App Storu habaděj, já si nejvíc oblíbil dvě (resp. tři). Předně je to výtečná Dark Nebula, ve které kuličku navigujete jednoduchým vertikálním bludištěm (viz trailer) - právě včera vyšla druhá epizoda (na obrázku vlevo) s vylepšenou grafikou a celou řadou designových vychytávek. Jsem z pokračování nadšený a obě epizody můžu zodpovědně doporučit - za dva dolary dostanete (dohromady) minimálně dvě hodiny poctivé zábavy. Linky na iTunes jsou zde - Dark Nebula: Episode One a Episode Two.
Podobného ražení je i Labyrinth 2 (na obrázku vpravo), což je vůbec první iPhone hra, jejíž demo mě přesvědčilo k utracení pěti dolarů za plnou verzi. Herní mechanika je stejná, jen tu jsou "bludiště" výhradně přes jednu obrazovku, zato však paradoxně složitější, s celou řadou nástrah a překážek. Obtížnost je tu zřetelně vyšší (v některých situacích to chce opravdu klidnou ruku a také pevné nervy), ale nabídka úrovní velmi rozmanitá, navíc s podporou editoru a tedy stovek dalších úrovní. Více se dozvíte v recenzi na YouTube, vyzkoušejte demo a sami se rozhodněte, jestli vám hra za tu stokorunu stojí. Já jí rozhodně nelituju. Labyrinth 2 mimochodem existuje i v HD verzi pro iPad.
Máte-li nějaké tipy na další "akcelerometrové" hry (vynikající je třeba Tilt to Live, o kterém rozhodně nemůžu říct, že by byl horší než výše popsané hry, jen je na můj vkus dost těžká - připravte se na hardcore hratelnost), moc rád si je poslechnu...