iPhone tipy: Pix'n Love Rush & RollOut
Po hrách Spin Doctor a Cross Fingers nabízím další tip na iPhone hru, tentokrát rovnou dvojitý. Obě hry mají společného pouze francouzského vývojáře Bulky Pix, sympatickou dolarovou cenu (případně ekvivalent v jiné měně, využíváte-li evropský App Store) a pak snad ještě žánr - jde sice v jistém smyslu o plošinovky, těžko by však mohly být ještě odlišnější, než už jsou. V každém případě doporučuji pořídit si Pix'n Love Rush i RollOut (linky vedou na US iTunes). Stojí pakatel, trhat si vlasy nebudete a kdyby ne snad obě, jedna nebo druhá vás zaručeně chytne...
Pix'n Love Rush na první pohled zaujme především vyšperkovanou retro grafikou (viz obrázek vlevo), přičemž hra na základě vašeho výkonu střídá několik stylových pixelových skinů. Hra nemá úrovně ani striktně stanovený postup, podle poslední iPhone módy tu místo toho hrajete buď nekonečný nebo pětiminutový režim, pokud tedy dříve neumřete. Pix'n Love Rush zpočátku budí dojem náhodně generované hry, ve skutečnosti pouze náhodně vybírá ze zhruba stovky více či méně dlouhých sekvencí (maximálně cca 15 vteřin), takže tu vedle základního plošinovkového skillu hraje nemalou roli i schopnost zapamatovat si tu či onu část. Jejich náplň je vesměs totožná - sbíráte kuličky se symbolem plus, vyhýbáte se kostičkám se symbolem mínus a navrch ještě můžete střílet po raketách. Podívejte se na krátké video a budete moudřejší. Ovládání má k přesnosti daleko a je vyřešené trochu nešťastně, nicméně mi to kupodivu příliš nevadilo. Tuhle hru beztak tlačí dopředu hlavně stylové zpracování.
RollOut (viz obrázek vpravo) je naproti tomu hra unikátní spíše hratelností a dala by se velmi vzdáleně přirovnat k Lemmings. Alespoň tedy v tom smyslu, že tu hrdinu neovládáte přímo (bez vašeho přičinění se neustále pohybuje zleva doprava), ale pomocí ikonek, které plynule plují zprava doleva a které jednoduchým pohybem prstu můžete urychlovat. Narazí-li Wabba na šipku nahoru, vyskočí, jiná šipka ho zpomalí, zastaví, aktivuje plošinky atd. Víc osvětlí trailer případně hratelná ukázka, kde je lépe vidět způsob, jakým hru ovládáte. Potěšilo mě, že hra ani v pozdějších z padesáti úrovní nevyžaduje milimetrově přesné řešení a nedochází tedy příliš často k nepříjemné situaci, kdy víte přesně, co máte udělat, ale nedokážete to v praxi zrealizovat - na konec se bez velkých problémů, zato spokojeně propracujete za pár hodin.
Co dál? Úspěch Angry Birds jejím tvůrcům přeju, je to moc hezká a vcelku i zábavná hra, ale nepřijde mi tak výjimečná, jak by to mohlo podle prodejního žebříčku vypadat. Taky mě nakonec po tom dlouhém čekání zklamal Edge, jehož báječný koncept kazí slabý design úrovní, v pokročilé fázi až nesmyslně těžkých. Víc mě v posledních týdnech zaujal Cubed Racer (arkádové závody, které se dokonce dají slušně ovládat a mají generované tratě), eBoy FixPix (lahůdka zejména pro fanoušky pixelových plakátů od eBoye, o kterém jsem tu už psal - není to moc hra, ale má něco do sebe) a do třetice třeba Qwak (znáte z Amigy, před dvěma lety jsem tu chválil PC remake, který byl nyní portován na iPhone). Další tipy zase příště a můžu naznačit, že jsem nakonec neodolal, koupil si svou první "prémiovou" hru za 5 dolarů a rozhodně jsem nebyl zklamaný...