Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Úterý 22.06.2010, 18:49

To nejlepší z E3 2010 II.

Zde jsou včera avizované konkrétní hry, které mě ve vydavatelských line-upech zaujaly. Pravidla pro výběr jsou jen dvě. Za prvé, hry jsem vybíral výhradně na základě osobních preferencí - kašlal jsem na velikost projektu a jeho papírový příslib či všeobecné sympatie vyřejnosti. Jediným relevantním hlediskem bylo, jak moc si chci právě teď danou hru zahrát já sám. A za druhé, do seznamu jsem nezařadil tituly už předem dobře známé a dříve ohlášené (Mafia 2, Portal 2, Little Big Planet 2 nebo Bulletstorm a jiné), o kterých už se toho před výstavou vědělo poměrně dost. A ještě technická - odkazy z názvů her vedou na trailery, případně jinam, kde se dozvíte víc.

Child of Eden (PS3, X360) - Řadím sice abecedně, ale tohle by klidně mohlo být první i pokud bych výběr řadil podle nadšení. Nejsem nejvěrnější fanoušek hudebních her, ale Rez jsem před lety (tehdy ještě na Dreamcastu a později na PS2) zbožňoval. Podle traileru to vypadá na relaxační záležitost pro potěchu očí a uší, což je přesně to, co od hudební hry osobně očekávám. Podpora Kinectu v tomto případě ve skutečnosti nevypadá marně, ale rozhodně i tohle budu hrát v pohodlí gauče a s gamepadem v ruce.

Driver: San Francisco (PC, PS3, X360, Wii) - Trailer je sice slabý a Tanner se mi v něm moc nelíbí (nějak omládl, ne?), ale koncept akční závodní sandboxové hry s přeci jen uzavřenějším systémem mi vždycky náramně seděl. Další plusy za San Francisco, za multiplayer a také za to, že hru stále vyvíjí Reflections, kteří by pod vedením Ubisoftu (mám je za trochu větší profíky než Atari) mohli příjemně překvapit. Nečekám zázraky, ale pokud to bude alespoň tak dobré jako The Wheelman, asi zklamán nebudu. Klíč k úspěchu (a zároveň největší riziko) vidím v dobře napsaném příběhu.

Journey (PS3) - Co dodat? Tvůrci flOw a Flower představili svůj další projekt. Přijde mi, že se trochu flákají (Flower vyšel v únoru 2009, Journey bude až příští rok), ale umění si žádá své a Journey se jeví podstatně ambiciózněji, než jejich minulý projekt. Vizuálně je to úchvatné a jak bych u jiných vývojářů měl strach o snahu postavit takovou hru na online podpoře, u thatgamecompany žádné takové ani jiné obavy nemám. Jasná koupě v první den.

Kirby’s Epic Yarn (Wii) - Takže tady máme roztomilou 2D plošinovku s infantilní grafikou, která ale nabízí nemalý prostor pro designové orgie. A protože tydesignové orgie proběhnou pod taktovkou Nintenda, tak je předem vymalováno. Kirby je takový ten třetí reprezentační brankář, který kdesi vzadu trpělivě čeká na ojedinělou šanci, ale kdykoliv se dostane na hřiště, podá spolehlivý výkon.

Limbo (X360) - Letošní Summer of Arcade na XBLA bude našlapané! Mainstream zastupuje Lara Croft and the Guardian of Light (dost se mi ta nová izometrická verze líbí), umělecké ambice má černobílá plošinovka Limbo. Logické plošinovky s důrazem na fyziku jsou v tomto oboru populární (Braid), ještě jednu ale určitě snesu. Líbí se mi ten minimalistický styl a těším se na emotivní hratelnost, pořádné "maso" mi zase nabídne nadějný Super Meat Boy (ten vyjde i na PC a WiiWare).

NFS: Hot Pursuit (PC, PS3, X360) - EA se sérií Need for Speed v posledních letech trochu tápala a vyzkoušela všechno - tuning, volnou jízdu po městě, nelegální závodění i seriózní skorosimulaci na okruzích. Fakt, že se teď vrací ke svým kořenům a navíc pod taktovkou Criterionu, je určitě pozitivní a zejména gameplay ukázka prezentovaná na tiskovce EA (k vidění tady, začíná v 1:46) slibuje velkolepé. Za sebe doufám, že bude hra laděná spíš do arkády - dodnes vzpomínám, jak jsem se u starých Pursuitů vztekal, když mi policejní AI lehce ťuklo zezadu do strany vozu a poslalo mě do hodin. Na závodní hry nemám vlohy, ale Burnout se mi pod kůži dokázal dostat, tak se to snad Criterionu podaří i tentokrát.

Project Dust (PC, PS3, X360) - Eric Chahi (Another World a Heart of Darkness) dělá mix mezi Populous a Black & White? Tedy, ne že bych starý Populous svého času hrál déle než pár dní (nejradši jsem měl, pamětníci pardon, verzi pro PSone) a ne že bych ten trailer považoval za kdovíjak zdařilý (mějme nicméně na paměti, že půjde o hru na XBLA/PSN), ale... Eric Chahi! Ne Molyneux, Eric Chahi!

Trine 2 (PC, aj.) - Přiznávám se bez mučení, že jsem první díl stále ještě nedohrál, ale po shlédnutí traileru na pokračování to určitě brzy napravím (a víte co, možná hned až tohle dopíšu). Dvojka přinese online kooperaci, jinak ale podle všeho zachová fungující chemii originálu. Až zase bude někdo držkovat, že je 2D dobré maximálně pro pro zaostalé retrogeeky, ukážu mu tenhle trailer. Moc se těším... na to, jak bude zírat, i na tu hru.

Další očekávané hry už telegraficky: Castlevania: Harmony of Despair (úplně nová Castlevania, víc netřeba dodávat), Dead Space 2 (paráda, pryč z vesmírné lodi do vesmírné velkozákladny), Echochrome 2 (skvělý koncept nyní zajímavě využívá PlayStation Move), Killzone 3 (jen doufám, že nevrhli všechny síly na grafiku a hratelnost bude rozmanitější - trailer tomu naštěstí napovídá), MGS Rising (hack 'n' slash koncept překvapil, ale tohle je povinnost) a Puzzle Agent (Professor Layton na PC od Telltale? Kde mám peněženku...). Snad jsem na moc věcí nezapomněl, ty případně doplním později pod článek. Ještě se chystám sepsat několik zklamání, které mi E3 způsobila, ale na zítra to neslibuji...