Interface Brütal Legend
Asi se všichni shodneme, že Brütal Legend není kdovíjak úžasná hra (hodnotil jsem zde), ale stejně tak budou zřejmě všichni jednohlasně souhlasit, že se Double Fine v tomhle projektu vydali ze všech sil a vytvořili jedinečný metalový svět. Nádherné concept arty už jsem tu kdysi zmiňoval, teď jsem narazil na nové video Joea Kowalskiho, jehož pracovní zařazení v Double Fine je "interface designer". Kowalskiho práce spočívá v návrhu titulní obrazovky, hlavního menu hry a především jejího uživatelského interface, což je možná obyčejně trochu nuda. Ne tak v případě Brütal Legend s nápaditou koncepcí menu, která se drží metalového námětu. Posuďte sami (a to i v případě, že jste hru hráli, Kowalski tu totiž popisuje jak nápad, tak celý proces vzniku):
Trochu teď změním téma - považujete uživatelský interface hry za důležitý? Bezprostřední odpověď bude myslím velmi často negativní. Hráči význam UI obvykle nedoceňují a neuvědomují si, jak důležité je intuitivní ovládání a struktura menu pro jejich požitek ze hry. Není to jistě věc, která hru prodává, zásadním způsobem ale přispívá k tomu, jak se vám hraje. A nejen to - třeba v Dead Space je tradiční interface prezentován velmi netradičním způsobem, čímž pomáhá autenticitě a "ponoření" do hry. Zajímá-li vás toto téma, přečtěte si odborný článek na Gamasutře.