Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Sobota 06.02.2010, 20:12

Dohráno: Shadow Complex

Nestává se zase tak často, že je nějaka hra odbornou kritikou i širokou veřejností přijata prakticky jednomyslně pozitivně. Shadow Complex má na Metacritic skóre 88, podle studie FADE vloni vydělal zhruba 6 milionů dolarů (na XBLA hru excelentní výsledek) a... líbil se samozřejmě i mě, i když bych byl v některých ohledech přeci jen trochu přísnější. Čas na dohrání jsem našel až půl roku po vydání, takže to vezmu trochu zkrátka (koho hra zajímala, ten už si jí jistě dávno koupil a dohrál) a zaměřím se na to, co mě štvalo nebo obtěžovalo.

Začal bych nejspíš grafikou, díky které se hře dostalo na poměry stahovatelného titulu neobvykle velké pozornosti. Je moc pěkná a určitě si díky ní našla k jinak v podstatě staromódní hře cestu spousta mladších hráčů (což je pozitivní), nicméně doufal jsem vetší stylizaci a menší zmatečnost - na to jak problematická ta základní myšlenka vlastně je ("3D prostředí, ve kterém se můžete pohybovat pouze v rámci 2D") to ale dopadlo ještě docela dobře. Horší to je s umělou inteligencí (i na vyšší obtížnosti v určitých ohledech neskutečně debilní) a hlavně příběhem. Po té z různých důvodů medializované inspiraci knižní předlohou jsem čekal trochu víc než naprosto generický příběh s nezajímavými postavami.

V těchto ohledech je to tedy poněkud zmařená šance, nicméně při ceně 15 dolarů je Shadow Complex stále hra, jež si zaslouží pozornost. Problém budou mít nejspíš jen pamětníci, kteří z ní na sto honů a snad v každém ohledu ucítí odkaz série Metroid (cynik by ale klidně mohl říct, že to je sprostá kopie) a budou mít sto chutí zapnout si na DSku obě GBA hry (Metroid Fusion a Metroid: Zero Mission), které řemeslo 2D akčních plošinovek ovládaly podstatně lépe. Ale uznejte, kdyby to tak nebylo, bylo by něco špatně. Jako vzpomínka na časy minulé skvělé!