Indie tip #45: Droplitz
Hledat v logických rychlících originalitu je dost naivní - jednak už bylo snad všechno vymyšleno a jednak je nesmírně obtížné v tomto "královském" žánru (alespoň tedy z pohledu designéra, tak to vidím já) přijít s nějakou skutečnou inovací. A vidíte, Blitz Games (jinak líheň převážně nezajímavých dětských a televizních licencí, ovšem kdysi dávno byli bratři Oliverové legendami - mj. vytvořili Dizzyho) to dokázali. Droplitz je geniální hra, která sice zdánlivě staví na základech Pipemanie (budujete potrubí), ovšem ve skutečnosti je to naprostý originál - potrubí vytváříte otáčením jednotlivých symbolů, snažíte se propojit cestu odshora až dolů, ideálně raději hned několik různých najednou. Možná to tak nevypadá, ale po týdnu hraní bych se Droplitz nerozpakoval zařadit mezi pět nejlepších rychlíků všech dob. Na Metacritic má aktuálně sice pouze 78%, já bych se spíš podepsal pod tuhle oslavnou recenzi.
"Drobným" handicapem Droplitzu je fakt, že na rozdíl od Tetrisu nebo Bejeweled není jeho hratelnost jaksi instantní a do hry budete muset investovat minimálně půl hodiny, než vám "začně svítat" a možná i celou hodinu, než jí propadnete. Snad i proto PC verze na Steamu nemá demo (na Live Arcade trial je, ale ovládání gamepadem pochopitelně není tak šikovné jako myší), osobně se však zaručuji, že těch 8 eur nebudete litovat (čímž nechci říct, že vám v opačném případě vrátím peníze, ale budete mi moci nadávat). V jistých aspektech (nutnost plánování a předvídání) mi Droplitz připomínal šachy, ale zároveň si zachovává onu chytlavou hratelnost charakteristickou pro tento typ her, takže se můžete dostat do "puzzle rauše", kdy s rozšířenými zorničkami zíráte na monitor a mozek podvědomě vydává příkazy. Jo, tyhle chvíle mám rád!
Příjemným bonusem je pak technické zpracování. Tady zjevně vděčíme za mnohé konzolovým verzím (vedle X360 a PS3 je v prodeji i na iPhone, kde to myslím musí fungovat parádně) a HD grafika a skvostná hudba Droplitzu je prvotřídní.