Dohráno: The Conduit
Ačkoliv jsem v poslední době vůči Nintendu poměrně kritický a jeho vánoční line-up ani po E3 nevypadá nijak zvlášť skvostně (především tedy z pohledu hardcore hráče), v několika uplynulých dnech a týdnech se na něj u mě doma rozhodně neprášilo. Potenciál Wii MotionPlus (pro připomenutí: maličký přídavek k Wii ovladači, který výrazně zpřesní detekci jeho pohybu) pilně testuju na trojici her Grand Slam Tennis, Tiger Woods PGA Tour 10 a Wii Sports Resort (chystám se k nim vyjádřit v průběhu týdne ve vlastním příspěvku, teď snad jen naznačím, že jsem minimálně s prvníma dvěma hrami navýsost spokojen), neunikla mi ale ani FPS The Conduit, kterou jsem v sobotu pokořil a pořádně vyzkoušel i multiplayer.
Hodnotit tuhle hru je nutné ze dvou zcela odlišných úhlů pohledu - z pohledu člověka znalého stříleček na PC a konzolích, kterého příliš nezajímá, že hra na poměry Wii vypadá naprosto skvostně. Pro něj je to stále jenom 480p a i když vypadá o něco lépe než poslední FPS na PS2, proti současné konkurenci je o několik světelných let pozadu. Tohoto člověka nezaujme ani převážně koridorová hratelnost, absence nápaditých designových prvků a otřepaný příběh. Pro takového hráče má The Conduit hodnotu jen jako kuriozitka se zajímavým ovládáním (mimochodem do posledního tlačítka libovolně překonfigurovatelným - tohle by si naopak měli zapsat všichni konzoloví vývojáři za uši!), které je co do přesnosti a rychlosti někde na půli cesty mezi klasickým gamepadem a počítačovou myší. Bohužel, tvůrci nevyužili jedinečné možnosti podpory zmínšného MotionPlus (který na rozdíl od původního Wiimote rozlišuje lineární pohyb od detekce akcelerometru, což je - jak uživatelé počítačových myší dobře vědí - naprosto zásadní vlastnost) vydaného v podobném termínu, a tak to rozhodně není tak přesné, jak by mohlo být. Tady musím podotknout, že mi to nijak zásadně nevadilo (zvlášť když jsem si všechno dle vlastní potřeby přenastavil) a The Conduit jsem si celkem užil, nicméně si troufám tvrdit, že budu spíše výjimkou.
Z pohledu člověka, který má doma jen Wii a ještě ke všemu je hráč hardcore her, to je ovšem úplně jiná káva! Pro něj to bude jedna z nejlepších stříleček, které kdy hrál, s trochou štěstí srovnatelná i s dosud nedotknutelným Metroid Prime. Tenhle člověk se navíc rozpláče štěstím u multiplayeru, který nejen že tu je, ale je vynikající a disponuje hned třinácti různými režimy! The Conduit usvědčuje ze lži Shigeru Miyamota, který na E3 tvrdil, že New Super Mario Bros nemůže mít multiplayer, "protože se na obrazovce děje moc věcí a Wii by to nezvládla." Prdlajs! The Conduit může proti sobě hrát až tucet lidí a to s většinou funkcí, které dobře známe z jiných platforem (včetně například voice chatu), až na drobné výjimky povětšinou bez lagu. A na obrazovce se toho děje dost, to mi věřte!
Kdyby nic jiného, už kvůli tomuhle zostuzení Nintenda a jeho ubohé online podpory má existence The Conduit smysl (jakkoliv jsem dost skeptický k tomu, že by se mohlo cokoliv změnit). A to rozhodně není jeho jediný smysl a zmíněný druhý typ člověka by se o tom měl přesvědčit na vlastní kůži. Osobně jsem - jakkoliv jde ve srovnání s PC střílečkami o chudého příbuzného - spokojen a o to víc se těším na blížící se reedici trilogie Metroid Prime. Zvlášť, pokud bude podporovat MotionPlus...