Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Pátek 19.06.2009, 17:56

Indie tip #44: Altitude

Možná si pamatujete na polského Soldata (první verze vyšla tuším před sedmi lety, dodnes je ale projekt podporován a má velmi aktivní komunitu - je to jen pár týdnů co vyšla verze 1.5), který jako první převedl hratelnost multiplayerové střílečky do zcela jiného žánru, konkrétně do 2D plošinovky. V podstatě šlo o kombinaci Counter-Strike a Worms, což je myslím hodně zajímavá premisa. Možná to zní jen jako kuriozitka a jakási náhražka velkých first-person stříleček, s tím by ale mnozí hráči trávící u Soldata stovky hodin určitě nesouhlasili.

Totéž se dá říci o nové hře Altitude, kterou vytvořili dva šikovní nezávislí vývojáři inspirovaní hrami jako je Mario Kart, Starcraft, Counter-Strike nebo Call of Duty 4 či DotA. Jsou tu perky, upgrady a levelování, základny, týmy a rozsáhlá možnost výbavy, tedy vlastně vše, co najdete v moderních multiplayerových hrách. Jen ten třetí rozměr chybí, Altitude je totiž 2D arkáda, kde létáte (a bojujete!) akrobatickými letadly, podobně jako třeba v populární flashovce Stunt Pilot II. Zvládnout zdánlivě jednoduché, ale v multiplayeru dost frustrující ovládání nebude jednoduché, ale chce to trochu trpělivosti a i s demem (omezeným na dvě letadla a dva perky) se dá užít hodně srandy. Vyzkoušejte a napište, můžeme domluvit letecký den.