Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Čtvrtek 04.06.2009, 00:02

E3 2009: Sebrané postřehy a odkazy

Velmi zajímavý rozhovor s Miyamotou na různá témata. Pobavila mě jeho reakce ohledně achievementů, horší je to s potvrzením, že New Super Mario Bros Wii nebude podporovat online multiplayer, protože to prý není technicky možné (WTF?). Takže zase sólo, to jsem zvědav, jak ta hra bude zábavná v jednom hráči a raději předem čekám, že asi moc ne. Další postřeh z Kotaku naopak naznačuje, že v NSMB Wii bude první zárodek Kind Code (viz tento můj článek). Těším se, od Nintenda toho ostatně letos jinak moc nepřijde.

V reakci na tiskovku jsem to nezmínil, ale nemělo by to zapadnout - Sony výrazně zlevňuje vývojářskou podporu na PSP a následuje tak poměrně otevřený a přístupný vztah k vývojářům, který už dříve deklarovala u PS3 (tam vedle nízké ceny ceny nabídla i pomocnou ruku a hlavně hotové technologie). V případě PSP je to evidentně snaha o konkurenceschopnost otevřenému vývoji na iPhone, daleko víc by ale podle mne pomohla snaha o větší rozšíření konzole. 250 dolarů je při vší úctě moc. Ale jinak se mi nové PSP moc líbí a děsně rád bych si ho osahal - na základě různých videí a dojmů působí hodně drobně.

Ještě k PSP - zaznamenali jste projekt Invizimals? Mrkněte na video, je to docela zajímavá hra, zřejmě tak trochu kombinace geocachingu (v menším) a Pokemonů. Hrát to určitě nebudu, ale nápad je to určitě pozoruhodný. Zejména celá ta myšlenka propojení hry s realitou, chci víc takových projektů!

Také jsem se vůbec nedotkl potenciálu Vitality sensoru, který trochu tajemně odhalilo Nintendo. Jde zřejmě o tuto technologii, ale po přečtení článku z toho vůbec nejsem moudrý. Jak proboha hodlá Nintendo využít ve hrách informaci o kyslíku v krvi? Ten puls bych pochopil, ale zase mi nejde do hlavy, že pro takovou informaci musíte "obětovat" prst - nebylo by lepší měřit puls nějak pasivně a nechat hráčům obě ruce volné pro ovládání hry? Tak nějak jsem si to ostatně představoval, když jsem zde na blogu psal o omezení Wii Fit a EA Sports Active.

Shane Kim z Microsoftu v zajímavém rozhovoru pro VentureBeat lehce zaútočil na konkurenci (plán Sony vydat svůj pohybový ovladač už na jaře považuje za "agresivní"), ale hlavně uvádí, že už tento týden rozesílají zájemcům vývojářské kity. To může naznačovat reálnou existenci technologie, nic to ale nevypovídá o její cenové dostupnosti. A ještě jeden úhel pohledu mě napadl - Microsoft bude v této fázi životnosti konzole Natal prosazovat jen velmi obtížně, nemluvě o tom, že ho čeká dost nerovný boj proti image Wii (obzvláště s image, kterou má v současnosti Xbox 360).

A znovu Natal! Tentokrát jeho původ - jde o technologii ZCam od 3DV Systems, která byla prezentovaná loni v lednu na CESu. Hodně zajímavé je, že tehdy zástupci firmy předpokládali, že by se mohla technologie dostat do prodeje ještě do konce roku a že by se předpokládaná cena měla pohybovat kolem sto dolarů! O pár týdnů později Microsoft technologii odkoupil, zdá se ale, že moje dosavadní pochybnosti nejsou úplně na místě. Tehdejší záběry ZCamu z YouTube ovšem moc přesné nejsou...

PS: Článek budu postupně doplňovat. Také můžete hlasovat v nové anketě.