Indie tip #40: Puzzlegeddon
Pokud indie scénu sledujete pozorně a poctivě zkoušíte kdejakou zapadlou hříčku, možná je vám také divné, jak nahlas se o některých hrách hovoří, ačkoliv by si to jiné zasloužily daleko víc. Tak třeba Archibald's Adventures od Rake in Grass - jistě to není nejlepší indie plošinovka všech dob, ale nepochybně je lepší než spousta těch rádoby uměleckých děl v low-res grafice, které se objevují na populárních indie sajtách. Zmínku o Archibaldovi abyste hledali lupou a nic na tom nezměnila ani vynikající konverze pro iPhone. Podobné to bylo před časem i s Gumboyem (když už jsme u těch českých příkladů). Je to škoda - pro hráče (zábava) i vývojáře (zisk).
O Puzzlegeddonu jsem se dozvěděl z nejpodivnějšího možného zdroje - z recenze v Edge, kam se jinak dostane jen absolutní špička indie ledovce. Zřejmě ve hře našel kdosi z redakce osobní zaujetí a rozhodl se udělat dobrý skutek a pomoci autorům s publicitou, která jim trestuhodně chyběla. A protože výsledek 7/10 není na poměry Edge vůbec špatný, záhy jsem stahoval demo a brzy v tom byl až po uši.
Inu, není to kalibr typu Puzzle Questu, ale rozhodně to je zajímavá puzzle s poměrně originálním přístupem. Posouváním řad a sloupců tady sestavujete kostičky stejné barvy (trochu to připomíná Rubikovu kostku), přičemž za svůj výkon získáváte zdroje k obraně a útoku proti ostatním hráčům (lépe snad osvětlí trailer). Ten probíhá v reálném čase a výsledkem je hodně hektická akční mechanika, která ovšem nepostrádá hloubku, je rozmanitá a vyžaduje taktický přístup. Úvodních deset minut strávíte v tutorialu a další hodinu budete nechápavě kroutit hlavou, pak vám to ale postupně sepne a přijdete tomu na chuť. Koneckonců, do hry se dostanou i speciální schopnosti a další nuance, o podpoře multiplayeru až pro šest hráčů (!!) nemluvě. Puzzlegeddon každopádně doporučuju jen freakům do logických rychlíků. Ti budou nadšení, ostatní raději zůstaňte u Tetrisu nebo Bejeweled.
PS: Autorem je malý švédský tým Pieces Interactive - téměř na den přesně před rokem jsem psal o jejich plošinovce Fret Nice ovládané kytarovým ovladačem pro Guitar Hero. Třetím projektem je vizuálně hodně zajímavá, ale herně myslím trochu překombinovaná akce Walkie Tonky. Taky zkuste.