Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Středa 21.01.2009, 23:53

Mobilní hry? Pche!

Mobilní hry? Zkušení hráči mají tendenci mobilními hrami opovrhovat a i já samozřejmě dávám přednost DS nebo PSP, nicméně v posledních měsících jsem s nimi díky spolupráci s T-Mobilem a jejich Fragem seznámil trochu blíže a musím uznat, že mají něco do sebe. Je tu celá řada zajímavých aspektů - zdejší hry například stojí pod sto korun (některé i polovinu) a jejich výběr a pořízení tak obvykle probíhá impulzivně. Podobně i očekávání není nijak vysoké a jedna nebo dvě hodiny zábavy bývá u stříleček či plošinovek v podstatě standardní délkou. Nikomu to nevadí, vždyť je to tak levné! Trochu záhadné je to s cílovou skupinou - navenek se zdá, že jsou hry dělány pro všechny, jen ne pro hráče, to je ovšem omyl. Jistě, typicky to jsou triviální plošinovky jako podle kopíráku, ale hry jako Wizards, Doom RPG, Orcs & Elves 2 nebo třeba Castlevania jsou důkazem, že i na malém displeji lze rozehrát velké divadlo, a to ani nemusíte mít iPhone. Takže až se budete příště mimo domov nudit a nebudete mít po ruce DS nebo PSP, zkuste jim dát šanci. Za těch pár pětek to ani nebude bolet.

Když jsem zmiňoval spolupráci - psal jsem pro Frag krátký tématický článek o vývoji her (v Praze totiž bez velké publicity sídlí jedno z největších evropských vývojářských studií zaměřených na mobilní zábavu) a i když je psaný pro laiky, myslím, že by mohl vzhledem ke specifikám mobilní branže zaujmout i zdejší publikum. Pro člověka zvyklého na HD grafiku je fascinující, s jakým omezením musí vývojáři mobilních her pracovat a co (překvapivě dobrého) to znamená pro hratelnost. Čtěte zde.