Budoucnost zábavy
Predikovat budoucnost je obtížné i na rok dopředu (znám to z vlastní zkušenosti) a zdaleka ne každý se trefí tak, jako Franta Fuka, který v roce 1991 dokázal, byť v legraci, s dvanáctiletým předstihem předpovědět Arnieho politickou kariéru. Ale bývá to zajímavé čtení (nejprve inspirativní a posléze - zpětně po těch letech - zpravidla i hodně zábavné) a je hezké, když se to zkouší. Znáte to, po bitvě je každý generál. Jakási německá skupina odborníků (?) na herní a filmový průmysl dala hlavy dohromady a v rámci rozsáhlejšího projektu Trendbook 2010 zveřejnila unikátní předpověď, jak si představují herní branži (a její konvergenci s filmovou, která je podle jejich názoru nevyhnutná až do roku 2020. Výsledek vidíte na grafu, pro větší verzi klikněte.
Inu, není moc co dodat. Rozdělení na optimistickou a pesimistickou předpověď je trochu podivné - celé je to hodně vysněné a autoři prognózy jsou zjevně velcí fanoušci sci-fi (na druhou stranu je tu pár věcí, které už se staly). Rozhodně tu nicméně najdeme vynikající nápady, které se mi hodně zamlouvají. Chronologicky nás totiž čekají věci jako společná technologie pro hry i film, aktivní kontaktní čočky, fotorealistický animovaný film, orgasmus přes email, vznik Matrixu, poslední film/hra produkovaný člověkem a počítač rychlý jako lidský mozek. V žádném případě ale nemám v úmyslu tuhle představu shazovat, to by bylo příliš laciné. Je to obrázek plný snů a nám teď nám nezbývá, než čekat, které z nich se splní. Tipnete si?