Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Čtvrtek 03.07.2008, 15:18

Postmortem Karla Papíka

Čtvrtým pánem na holení ve vzpomínkovém seriálu je Karel Papík - náš hodinový neformální rozhovor si můžete ve formátu mp3 stáhnout odsud (cca 70 MB). Karel je v herní branži známý z její novinářské i vývojářské části. V prvním případě vedl Score a zakládal GameStar, v druhém založil Mindware Studios (vydali Cold War a Painkiller: Overdose) a ještě dávno před tímhle vším se pokoušel prosadit s hodně zajímavou a nakonec bohužel nedokončenou hrou Tears (detaily o projektu a dokonce i jeho demo najdete tady). Ke Karlovi mám ze všech dosud zpovídaných osob nejblíž (už proto, že jsem s ním dva roky pracoval) a jeho vyprávění je hodně zajímavé, jakkoliv pozorný posluchač už bude něco málo znát z interview s Tomášem Pluhaříkem.

Karel ovšem kromě vyprávění o Mindware (tady bych zájemcům doporučil ještě můj starší rozhovor) přidává i zajímavé historky z doby vedení časopisů a především konečně veřejně odhaluje svou současnou aktivitu - po opuštění vedení Mindware (kde ovšem stále zůstává jako spolumajitel) od vývoje neutekl, ale zaměřil se na casual segment. A je v něm poměrně úspěšný! Vše podstatné najdete na webu jeho nové firmy Banzai Interactive, kromě několika titulů, na kterých se formou outsourcingu podíleli grafikou, mají na svědomí Escape The Museum a především novinku Clumsys (oba odkazy míří na recenze), která se stabilně umisťuje v nejrůznějších prodejních žebříčcích casual her (u obou her mimochodem Banzai prodali licenci na Wii port). K Banzai Interactive se ještě v nejbližší době vrátím, prozatím dodám, že tu vedle Karla Papíka působí David Hanzl, v české herní branži dobře známý designér a grafik (a zároveň "speciální host" rozhovoru). Příjemný poslech...