Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Konzole | Středa 03.10.2007, 01:13

PixelJunk!

Miluju autodráhy! Jako kluk jsem měl jenom nějaký obyčejný model "Made in Czechoslovakia", co se každou chvíli porouchal a byl jen pár metrů dlouhý. Dnes prckům při pohledu do výkladních skříní hračkářství jen tiše závidím. Určitou kompenzací pro mě může být nová hra na PlayStation Network, PixelJunk Racers (k dispozici v Japonsku a Americe, v Evropě předpokládám každým dnem), což není nic jiného než právě simulátor autodráhy. Celou trať vidíte z vysoké výšky na statické obrazovce (tedy žádný scrolling) a své auto na deseti různých tratích ovládáte velmi jednoduše - jedno tlačítko pro plyn plus posun do stran mezi pěti jízdními pruhy. To je vše. Hratelnost je hodně svižná (je třeba obratným uhýbáním v šílené rychlosti předjíždět ostatní) a chvíli trvá než té minimalistické grafice přijdete na chuť (bez HD televize to je mimochodem zcela nehratelné), ale zvyknete si. Příjemné je, že tu nejde zdaleka jen o klasické závody, ve kterých musíte dojet jako první - režimy se hodně liší a je jich šestnáct. V jednom musíte bez bouračky předjet co nejvíce aut, v dalším musíte naopak cíleně bourat, abyste získali na krátký okamžik palivo. Jindy je nutné obratně kličkovat ve velmi hustém provozu a nebo se jiných aut držet zuby nehty. Škoda slov, nejlepší bude, když se podíváte na video. Zkrátka, retro jako řemen!

Je to dobré nebo je to špatné? PixelJunk Racers jsem sice téměř dohrál, ale nemohu se úplně rozhodnout. Místy je to skvělé, ale místy je to také nuda a zejména ke konci je to hodně frustrující. Tahle hra je už na první pohled postavená na multiplayeru, ale podporuje pouze lokální hru až 7 hráčů, které já osobně doma nemám. Online závody by to zachránily, bez nich je to bohužel jen jednoduchá hříčka na dvě tři hodinky. Jestli stojí za těch pár kaček, to už je na vás. A mimochodem, japonské studio Q-Games plánuje postupně vytvořit sérii PixelJunk her s podobným konceptem jednoobrazovkové hratelnosti - druhá v pořadí bude PixelJunk Monsters ohlášená před pár dny na TGS (patrně nějaký klon Tower Defense?). Graficky to bude hodně jiné, ale ten koncept není špatný. Těším se na další a mezitím zpátky k LocoRoco Cocorecho. O tom zas jindy...