Média vs. YouTube
Po půl roce zpátky. Chuť by stále byla, a docela velká, ale času se nedostává, ať už kvůli práci nebo rodině. Nicméně to zkusme, třeba méně často a stručněji. Pro pořádek - zdejší krátké postřehy najdete souběžně i na Twitteru @play_forever, tamtéž soukromý účet @bludr, docela aktivní jsem na Tumblru (pro hezké obrázky mám slabost a to moc času nezabere - pár neherních mám i na Pinterestu) a každý měsíc ještě něco sesmolím do Score. Ale k věci. Edge zveřejnil výborný roundtable s šesti indie vývojáři, mj. Mike Bithellem (Thomas Was Alone), Rami Ismailem z Vlambeeru (Ridiculous Fishing) nebo Williamem Pughem (The Stanley Parable). Baví se o všech tématech, které byste v takové diskuzi čekali - o vydavatelích, App Storu, Steamu, Greenlightu, Kickstarteru nebo free-to-play modelu. A taky o médiích a jejich vlivu na prodejnost. A to mě zaujalo...
Mike Bithell: If I get a two-minute mention in [YouTube commentator] TotalBiscuit’s video sales roundups, that has a bigger effect purely on the money I make that day than having the front page of Kotaku or the front page of Polygon. From a purely financial perspective, regular YouTubers destroyed the gaming press ages ago. The difference is more like Sight & Sound magazine versus Film 2013 on the TV. Film 2013 gets more people to go to the cinema, but Sight & Sound has a role to play. The game press cater to people who have special interest and are fascinated by games; YouTubers talk to the gaming version of guys going to the cinema on Friday night. I think both of those audiences are massively important.
Rami Ismail: Even the Ridiculous Fishing mentions on Twitter – which was basically three days of my Twitter just constantly scrolling because there was so much being tweeted about that game – made us a lot of money. But if you look at a single mention from TotalBiscuit about [Vlambeer’s RPG] Serious Sam: The Random Encounter, that spike was absurd.
William Pugh: One thing we talked about when [YouTube commentator] PewDiePie put his thing up is that’s a million people [reached], but a million people we would have never touched. There’s no way we could have got them to even look at us without that guy.
Chytří markeťáci to tuší, vývojáři, kteří už měli tu čest, to vědí, tu a tam to nějakým byznysovým článkem prolétne, ale je dobré si to zopakovat na plnou hubu: "Dvouminutová zmínka ve videu TotalBiscuita má větší finanční efekt než zpráva na úvodní stránce Kotaku nebo Polygonu." Čtete dobře - z módy jsou nejen printová, ale už i online média, teď vládne YouTube. Fenomén Let's Play je pro mě osobně opravdovou záhadou a obávám se, že je to věc, kterou už ve svém věku stěží pochopím. Můžu nad tím kroutit hlavou, ale to je tak všechno, co s tím můžu dělat. Každopádně - pokud jste herní vývojáři, tenhle směr nepodceňujte. Ostatně, všiml si toho i Microsoft.