Povinná četba: Making of Dear Esther
Někdy nestačí prostý odkaz. Někdy si výjimečný článek zaslouží alespoň pár vět. Jako fascinující retrospektiva vývoje Dear Esther, experimentální first-person adventury, která vyšla zhruba před rokem. Robert Briscoe tu popisuje celou neskutečnou anabázi vývoje včetně počátků své kariéry, kdy ho na základě práce na modu Nuclear Dawn najalo studio DICE. Po dokončení Mirror's Edge přestal cítit jiskru a vášeň, takže se znovu osamostatnil a pustil se do životního projektu - předělávky modu Dear Esther. Ušetřil si dost na roční vývoj, z jednoho se ale nakonec staly tři. Pomohlo mu Valve, nešťastně ztracenou investici nahradila finanční injekce od Indie Fundu, nechybělo samozřejmě ani naprosté nasazení a 18hodinový pracovní týden včetně víkendů. Vývojáři vědí.
Zbytek už nejspíš znáte. 8/10 od Edge, čtyři nominace na Festivalu nezávislých her, 16 tisíc kusů prodaných během prvního dne, celkové prodeje přes čtvrt milionu. Jistě, včetně velkých slev na Steamu, ale co na tom? Úžasný inspirativní příběh byl na blogu Roberta publikován už na začátku listopadu, já na něj narazil až teď. Vy si ho přečtěte taky a pokud hru ještě nemáte, pak si jí za stokorunu kupte.