Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Pondělí 17.09.2012, 12:06

Zaujalo ve hrách: 17. září 2012

Založil jsem petici Na podporu vývojářů Bohemia Interactive zadržených v Řecku. Chcete-li, podepište a případně šiřte dle svých možností dál. Několik vět na vysvětlenou. Ze zpravodajství je zřejmé, že jsou Ivan a Martin v dost nezáviděníhodné situaci a lze realisticky předpokládat, že stráví ve vazbě minimálně několik měsíců. Co bude následovat potom, to raději nechci předjímat (obzvláště ne v souvislosti s kauzou uvězněných planespotterů), už tohle je docela slušná tragédie. Nejen pro ně, ale i pro jejich blízké. Nejsem příznivec peticí, myslím, že jsem v životě žádnou nepodepsal, natož založil - nevěřím, že mohou něco změnit. Nedělám si iluze, že by jakýkoliv počet podpisů mohl Řeky přesvědčit k tomu, aby oba vývojáře pustili, peticí jsem chtěl jim a jejich rodinám projevit morální podporu. Obzvláště ve světle toho hnoje, který jsem si přečetl v diskuzích pod články na zpravodajským webech. Doufal jsem, že se přidá celá naše herní branže počínaje dalšími vývojáři přes herní média, obchodníky a nakonec i samotné hráče. Po dvanácti hodinách (včetně celé noci) jsou pod peticí už skoro čtyři stovky podpisů, mám z toho radost. Podpořit mimochodem můžete i mezinárodní petici ArmA komunity na webu helpivanmartin.org. A ještě drobnost - občas někde čtu názor, že BI své vývojáře hodila přes palubu, když prohlásila, že tam byli na vlastní pěst jako turisté. Nechci raději rozmazávat detaily a spekulovat, ale pokud se jen trochu zamyslíte nad souvislostmi, pochopíte...

Po rozhovoru s Notchem na PA Reportu jsem si přečetl také dvojici rozhovorů na Rock, Paper, Shotgun (první díl, druhý díl). Všechny vznikly na PAXu. Je to zajímavé a inspirativní čtení, i když v zásadě nic konkrétního nepadlo (tedy kromě obligátní kritiky Steamu za to, že je tak velký/dobrý). Notch je fajn chlapík, nejsem si jist, jestli bych si s penězi, které má, dokázal udržet to úžasné zaujetí pro věc. Druhá věc je, že mu vývoj další hry (pro mě zatím nepředstavitelné) zjevně nejde tak rychle, jak by si přál. Z rozhovorů je zjevné, že docela bojuje s prokrastinací a podle toho, co všechno stíhá, mám dojem, že jeho den má minimálně 40 hodin. Možná tohle je jeho tajemství úspěchu. No, jen počkej, chlapče, až budeš mít rodinu... ;-).

Twitter Digest
@nutovic: WII U bude hratelné v ČR poprvé na pražském For Games 27. - 30. září! Tohle jsem zapomněl napsat do článku o Wii U. Velmi důležité, bude to jedna z prvních evropských příležitostí, jak si Wii U osahat na vlastní prsty. Pokud se nepletu, Nintendo jich sem pošle 13 a s každým snad dva hlídače ;-). Rozhodně se půjdu podívat.
@Over_watch: Tohleto každodenní spamování Cecilem, aneb jukněte kdo všechno dělá na Broken Swordu, mi moc nevoní. Radši bych četl o hře samotné. (Řeč je o Kickstarteru nového dílu) Upřímně řečeno mě to taky štve. A i ty "stretch goals" mi přijdou trochu neférové...
@Polytron: Fez music played by the london philharmonic orchestra is something that, actually happened, somehow. We can't wait for you to hear it! Me too!
@jan_vrobel: Trine 2 DLC? Skvělý bonus, ale pár bugů. Joel z Frozenbyte mi říkal, že jsou důsledkem deadlinu na Steamu. Na druhou stranu určitá studia mají nad Steamem plnou kontrolu a mohou libovolně vydávat updaty a patche. Zajímavé, že to není pravděpodobně zdaleka výsadou všech. Zajímavé, měl jsem za to, že tuhle svobodu mají na Steamu všichni. Může některý vývojář potvrdit či vyvrátit?
@mikeBithell: Do any devs do let's plays of their own games? Like a director's commentary type thing? Is that interesting to anyone? Tohle by mne u spousty her hodně zajímalo! Valve to do svých her implementuje, indie vývojáři by klidně mohli použít YouTube.
@tiedtiger: Why doesn't Steam connect with Facebook yet? No jo, proč vlastně?