Všeobecné | Pondělí 04.06.2012, 23:36
E3 2012 - Microsoft
Jak vyhodnotit tiskovku Microsoftu? Můj feed na Twitteru byl plný posměšných, cynických a rádobyvtipných tweetů, pozitivních poznámek bylo poskrovnu. Jo, párkrát jsem se zasmál, ale spíš jsem se snažil hledat to pozitivní. A nebylo toho zas tak málo! Microsoft nevěnoval dlouhé minuty vyjmenovávání svých obchodních úspěchů, jak bývalo ještě před lety zvykem (pouze stroze konstatoval, že jsou nejprodávanější konzolí na světě). Microsoft taky proti loňsku dost omezil prostor Kinectu a tentokrát dokonce ani neposlal na pódium malého chlapečka s holčičkou, aby roztomilým hlasem komentovali své hraní. Trapný okamžik si rychle vybral 3D klonem Angry Birds (sice vypadala neuvěřitelně hnusně, ale uznejte, že tohle dává smysl) a doplnil ho spoluprací s Nike, která dává ještě větší smysl (ačkoliv pořád čekám na fitness hru, která by se odvážila jít trochu do hloubky). A Microsoft taky zjevně uklidnil PC hráče, kteří se znovu a znovu utvrzují v tom..., že jsou v klidu. S výjimkou několika málo exkluzivit si lvšechny prominentně prezentované hry budou moci zahrát i na počítačích. Pamatujete, co se o hraní na PC říkalo před dvěma třemi lety?Bylo zajímavé sledovat, jakou práci si vývojáři dali s přípravou hratelných ukázek. Upřímně, jsem přesvědčen, že jde většinou o předem nahraná videa a vývojáři na pódiu mačkají ovladač v ruce "naprázdno". Riziko chyby je příliš velké a snaha o dokonalou nahrávku zjevná. Každopádně, Halo bylo... takové obyčejné, Splinter Cell zdaleka nejlepší, Tomb Raider byl přes nesmrtelnou Laru fajn a ve srovnáním s tímhle vším pak působil Resident Evil hodně odflákle, takřka last-genově. Ze závěrečného Black Ops 2 zase byly cítit peníze a jeho hodně předimenzovaná ukázka mě nezaujala. Rané gameplay ukázky jsou hodně zavádějící a všechno může být jinak, ale to co zaujalo, budou fanoušci sledovat dvojnásob pozorně. V mém případě to platí hlavně o Splinter Cell: Blacklist.
Z trailerů mě zaujaly tajemné ukázky z Lococycle a hlavně Matter, v obou případech je těžké odhadnout, o co půjde, což byla součást jejich kouzla. U Gears of War: Judgement počkám na detailní informace (na první pohled jsem rezervovaný, ale zahraju si to tak jako tak), stejně tak u Forzy - trailer byl nudný, ale z pozdější hratelné ukázky na GameTrailers jsem měl pocit, že to bude arkáda. Fakt, že se Microsoft neobtěžoval ukázat gameplay u hry, která vyjde za tři měsíce, je ale spíše alarmující, takže uvidíme.
A to ostatní? Snaha Microsoftu udělat z Xboxu středobod každého obýváku je mi poměrně lhostejná. Vnímám řadu zajímavých předností SmartGlass, ale i kdyby většina funkcí Xbox Live fungovala v ČR, jsem zkrátka konzervativní a mám rád svůj dálkový ovladač. S tlačítky. Některé části prezentace byly až směšné (pouštím si film na TV a na tabletu vidím, kdo v něm hraje, really?), ale zaujalo mě, že by SmartGlass (mimochodem, vážně nepovedený název) měl podporovat i iOS a hodně zvědavý jsem na přesah do her, o kterém se na konferenci moc nemluvilo. Tahle integrace je hodně slibná, ale to samozřejmě platí i o celém Wii U. K SmartGlass se ještě časem vrátím, pročtu dojmy chytřejších lidí, trochu o tom pouvažuju a hlavně se uvidí, co na to zítra Nintendo. Tam totiž ze všeho nejvíc půjde o hry.
Celkově tedy relativní spokojenost. Vloni byl Microsoft tragický, letos se to ukoukat dalo. Nadšen ale rozhodně nejsem - dobrých nových her tu věru moc nebylo a když jeden z největších potlesků následuje po ohlášení Internet Exploreru pro Xbox, něco je špatně. Jo a hodně tam chyběl Peter Molyneux, i když jeho přítomnost na GameTrailers to více než kompenzuje... 5/10